Jumala ilmoitti itsestään?

oipk

Ukonilma ja salamointi viime yönä sai kuulemma Rööperissä kirkon kellot kumajamaan. Ilmoittikohan jumala näin itsestään?

Mulla oli radio päällä Ylen Radio Suomi -kanavalla ja lähetys katkesi samalla hetkellä kun salama iski.

Jos jumala ilmoitti itsestään kirkon kellojen välityksellä, niin miksi Hän hiljensi myös Radio Suomen, mitä Hänellä on sitä, YLE:ä vastaan?

Eikö voisi muutenkin ilmoittaa itsestään vähän fiksummin ja uskottavammin?

26

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Eikö yksi avaus samasta asiasta riitä?

• oipk

Jälkikäteen huomasin, että aloituksessa otsikolla "Herra pani ranttaliksi" puhuttiin samasta asiasta. Olen vain vaatimattomalla älyllä varustettu ateisti, jumala ei antanut enempää, joten en tajunnut tuosta otsikosta, että siinä puhutaan samasta asiasta kuin mistä tein oman aloitukseni.

Onneksi jumala oli teille viisaille uskovaisille armollisempi, ja teki teistä viisaampia -niin viisaita että uskotte jumalharhoihinnekin.

Vai oletatko, edellytätkö, että lukisin läpi kaikki aloitukset, ja minneköhän asti, että ei vain tulisi toista aloitusta samasta aiheesta?

• ---
        oipk kirjoitti:

Jälkikäteen huomasin, että aloituksessa otsikolla "Herra pani ranttaliksi" puhuttiin samasta asiasta. Olen vain vaatimattomalla älyllä varustettu ateisti, jumala ei antanut enempää, joten en tajunnut tuosta otsikosta, että siinä puhutaan samasta asiasta kuin mistä tein oman aloitukseni.

Onneksi jumala oli teille viisaille uskovaisille armollisempi, ja teki teistä viisaampia -niin viisaita että uskotte jumalharhoihinnekin.

Vai oletatko, edellytätkö, että lukisin läpi kaikki aloitukset, ja minneköhän asti, että ei vain tulisi toista aloitusta samasta aiheesta?

En ole uskova. Ja kyllä, ainakin minulla on tapana pyrkiä välttämään tuplia.

• 1213

"Jos jumala ilmoitti itsestään kirkon kellojen välityksellä, niin miksi Hän hiljensi myös Radio Suomen, mitä Hänellä on sitä, YLE:ä vastaan?"

Ehkä kyse oli siitä, että kirkosta saa erota, mutta YLE:stä ei kukaan saa erota. Epäinhimillisestä YLEverosta olisi päästävä! :)

• ---

Miksi YLE-vero on mielestäsi epäinhimillinen? Itse en pidä sitä niin pahana. Onpahan edes vähän vaihtoehtoa mainosrahoitteisten kanavien tuuppaamalle hevonpaskalle.

• ☺☺☺

Poistetaan vain YLE-vero. Samoilla perusteilla voisi lopettaa myös kirkollisveron. Ne maksakoot jotka haluavat YLEä katsella tai kuunnella ja ne, jotka haluavat kirkon palveluksia käyttää. Sopisiko näin? Pistetään kumpikin maksu vapaaehtoiseksi.

• A. Teisti
        --- kirjoitti:

Miksi YLE-vero on mielestäsi epäinhimillinen? Itse en pidä sitä niin pahana. Onpahan edes vähän vaihtoehtoa mainosrahoitteisten kanavien tuuppaamalle hevonpaskalle.

Olen aika lailla samaa mieltä ja maksan YLE-veron mielelläni. YLE:ltä tulee selvästi parasta ohjelmaa esim. televisiossa.
        Kerran laskeskelin, että pelkästään YLE:n ykköskavavalta tulee puolet televisiosta katsomastani ohjelmistosta.

• xgfgh

Ehkä jumalan mielestä YLE lähettä kohtuuttoman paljon evlut. kirkon ohjelmaa päivittäin, kirkolle täysin ilmaiseksi, että Hän päätti panna pienen stopin.

• hkfh
        --- kirjoitti:

Minäkin maksaisin YLE-veron ihan mielläni ja mukisematta, jopa vähän enemmänkin jos YLEä ei pakotettaisi kirkonkätyripoliitikkojen, (YLEn hallintoneuvostossa), toimesta palvelemaan evlutikka kirkkoa miljoonien eurojen edestä vuosittain runsaalla ilmaisella ohjelma-ajalla radiossa, ilta- ja aamuhartaudet 2x päivässä, jumlanpalveluksia viikottain, hartaitasäveliä 2x päivässä ja telkussakin j-palveluksia viikottain.

Lisäksi myös Ilmaista studiotilaa, tekniikkaa, mm. isoja kalliitita ulkolähetysautoja usein kirkojen edessä, ammattitaitoista Ylen työväkeä käytössä...

Eikä edes sekään riitä, vaan lisäksi mm. YLE Radio Suomen toimittajat puffavat harva se päivä ohjelmissaan kirko jos jonkinlaisia tapahtumia ja kissanristiäisiä.

Miksi Kirkko ei mainostaniitä omalla ilmaisella ohjelma-ajallaan? Ai niin - eihän niitä lähetyksiä juuri kukaan kuuntela, korkeintaan jossain vanhainkodissa sen uskovainen johtaja pakkokuunteluttaa vanhuksia, asukkaita, keskusradion kautta.

• ---
        hkfh kirjoitti:

Minäkin maksaisin YLE-veron ihan mielläni ja mukisematta, jopa vähän enemmänkin jos YLEä ei pakotettaisi kirkonkätyripoliitikkojen, (YLEn hallintoneuvostossa), toimesta palvelemaan evlutikka kirkkoa miljoonien eurojen edestä vuosittain runsaalla ilmaisella ohjelma-ajalla radiossa, ilta- ja aamuhartaudet 2x päivässä, jumlanpalveluksia viikottain, hartaitasäveliä 2x päivässä ja telkussakin j-palveluksia viikottain.

Lisäksi myös Ilmaista studiotilaa, tekniikkaa, mm. isoja kalliitita ulkolähetysautoja usein kirkojen edessä, ammattitaitoista Ylen työväkeä käytössä...

Eikä edes sekään riitä, vaan lisäksi mm. YLE Radio Suomen toimittajat puffavat harva se päivä ohjelmissaan kirko jos jonkinlaisia tapahtumia ja kissanristiäisiä.

Miksi Kirkko ei mainostaniitä omalla ilmaisella ohjelma-ajallaan? Ai niin - eihän niitä lähetyksiä juuri kukaan kuuntela, korkeintaan jossain vanhainkodissa sen uskovainen johtaja pakkokuunteluttaa vanhuksia, asukkaita, keskusradion kautta.

Totta juu. Kirkko voisi alkaa ostaa ohjelma-aikansa vaikkapa TV7lta tai mistä nyt sattuu halvimmalla saamaan. Kunhan ensin muuttuu jäsenmaksupohjaiseksi liikelaitokseksi _ilman_ verotusoikeutta. Ehkä joku kaunis päivä.

• --- kirjoitti:

Totta juu. Kirkko voisi alkaa ostaa ohjelma-aikansa vaikkapa TV7lta tai mistä nyt sattuu halvimmalla saamaan. Kunhan ensin muuttuu jäsenmaksupohjaiseksi liikelaitokseksi _ilman_ verotusoikeutta. Ehkä joku kaunis päivä.

Olen vähän eri mieltä.
        "Ylen tehtävänä on tukea kansanvaltaa ja vahvistaa suomalaista kulttuuria sekä näyttää monipuolinen ja monikulttuurinen kuva maailmasta."
        Kirkko on osa suomalaista kulttuuria ja siksi sillä on oikeutettu asema YLE:n tarjonnassa. Onko osuus oikean kokoinen, on asia, josta voidaan keskustella.

Seuraavassa vähän tarkemmin:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931380

• agnoskepo kirjoitti:

Olen vähän eri mieltä.
        "Ylen tehtävänä on tukea kansanvaltaa ja vahvistaa suomalaista kulttuuria sekä näyttää monipuolinen ja monikulttuurinen kuva maailmasta."
        Kirkko on osa suomalaista kulttuuria ja siksi sillä on oikeutettu asema YLE:n tarjonnassa. Onko osuus oikean kokoinen, on asia, josta voidaan keskustella.

Seuraavassa vähän tarkemmin:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931380

Olen vähän eri mieltä.
        Jos kirkon ohjelmat olisi kultuuri/historiallisia ohjelmia eikä tunnustuksellisia niin ok, muussa tapauksessa ei oikein käy.

• A. Teisti kirjoitti:

Olen aika lailla samaa mieltä ja maksan YLE-veron mielelläni. YLE:ltä tulee selvästi parasta ohjelmaa esim. televisiossa.
        Kerran laskeskelin, että pelkästään YLE:n ykköskavavalta tulee puolet televisiosta katsomastani ohjelmistosta.

Ylen vero ei kamalasti maksa, kun se on sidottu tuloihin. Ennen se oli tv-maksu, joka oli mielestäni ihan ok oli sitten työssäkäyvä,työtön,opiskelija tai eläkeläinen, muttei se oikein toiminut kun osa maksoi ja osa taas ei senkään jälkeen vaikka tv-lupatarkastaja oli käynyt.

Siis kaikkein parasta oli aika ennen digiaikaa. Nykyisin jos on vähänkin vikaa antennijohdossa ja on jostakin kohdasta rispaantunut ei näy, mut kyl se ennen digiaikaa olisi näkynyt, eikä olisi välttämättä tarvinnut ostaa uutta piuhaa sen takia tms.

• Anonyymi
        hkfh kirjoitti:

Voi sinua surkimusta! Taidat olla reinkarnaatio niistä voimista ,joita vastaan mm. Kyösti Kallio ja Gerda Ryti rukoilivat ja kehoittivat kansaa Kaitselmuksen ja Herran ansaitsemattoman armon suojaa pyytämään kansakuntana nuorena ja köyhänä hädässä.
        Olet itkettävän typerä !! On ehkä jossain loppukaneettisisi mukaista tapahtunut.Mutta nyt saisi avuttomille vanhuksille, jotka kuolevat pilvin pimein oltuaan paljon eristettynä yksin koko ilta tulla hartaita säveliä ja laulut " Rakastan elämää ja " Väliaikaista ( kaikki on vaan). Ei tullut kirkko niin usein hoivakotiin hartautta pitämään eikä radiota aina ehditty avata vaikka hartaiden sävelien sanoman suojaan oli turvallista nukahtaa muistaa virren 341 kokoelämän kirjo sekä " Tule kanssani kulkemaan ". Vanhuksille saisi olla kristittyjä vanhainkoteja eikä vaan intoa joillain perustaa sellaisia kouluja lapsille, joissa fundaa lahkoviestiä. Nyt muistisairaille sisi olla oma tvohjelma sellainen tiistaitiima päivitettynä.Lukiossa toki harmitti kun ei kirkkoheran rva halunnut muista uskoinnoista paneutua islam, budhamaailmoihin. Väärää tunnustuksellisuutta siis! NIINKU SULLAKIN. Olen sitten kai ainoa liberaalin körttiläisuuden sanansaattaja Suomessa. Lisää uskonnollisia ohjelmia Ylen TUUTTIIN kiitos ja muutkin sais ohjelmatalkoisiin!!! Kiitos Yle siitä vähästä ja tav. ev. lut. kirkko.

• lisää ääntä

Jumala tykkää kirkonkellojen äänestä. Miksi niitä muuten olisi ripustettu killumaan joka hemmetin kirkkoon? Kalliita kelloja turhaan!

Jumala halusi muistuttaa, että kelloja soitellaan aivan liian vähän. Etenkin öisin olisi hauskaa, jos niitä kilkuteltaisiin oikein urakalla. Miksi kalliiden kellojen pitää roikkua aivan joutavina hiiren hiljaa hirressään? Laittakaa kellot kilkkaamaan!

• uskonto ja politiikk

Kustaa Vaasa toi luterilaisuuden Suomeen, koska näin hän sai haltuunsa kirkon omaisuuden. Kirkonkelloista valettiin tykinkuulia sotaa varten.

• Taitava kuningas

Evlut-uskoiset eivät tiedä miten luterilaisuus pesiytyi Suomeen. Ei siinä jumalalla ollut mitään tekoa. Nyt osa evluteista, lestadiolaiset, pitävät uskontoaan ainoana oikeana eivätkä ymmärrä että kyse oli pelkästään politiikasta ja siitä että monien sotien vuoksi valtion kassa oli typötyhjä. Martin Lutherin uskon reformaatio tuli oikeaan aikaan siinä mielessä, että Ruotsin (Suomi oli osa Ruotsia 1323-1809) kuninkaalla oli valta ottaa kirkon omaisuus haltuunsa. Tosin siitä lähtien meillä on ollut valtionkirkko. Valitettavasti.

• Taitava kuningas kirjoitti:

Evlut-uskoiset eivät tiedä miten luterilaisuus pesiytyi Suomeen. Ei siinä jumalalla ollut mitään tekoa. Nyt osa evluteista, lestadiolaiset, pitävät uskontoaan ainoana oikeana eivätkä ymmärrä että kyse oli pelkästään politiikasta ja siitä että monien sotien vuoksi valtion kassa oli typötyhjä. Martin Lutherin uskon reformaatio tuli oikeaan aikaan siinä mielessä, että Ruotsin (Suomi oli osa Ruotsia 1323-1809) kuninkaalla oli valta ottaa kirkon omaisuus haltuunsa. Tosin siitä lähtien meillä on ollut valtionkirkko. Valitettavasti.

Kyllä mä haluaisin silti että kuuluttaisi nykyisin ennemmin Ruotsiin kuin jonnekin Venäjään. Harmi historiaa ei voi muuttaa!

Ruotsi on nykyisin vähiten sotaa lietsova valtio kuin Venäjä ja on sekularisoitunut. Neuvostoliitto oli sekulaarisoitu, mutta sekin on tietääkseni hajonnut ja valtion nimi on nykyisin Venäjä, eikä Neuvostoliitto!? Monet uskovat taas ajattelevat että ateistit ovat kallellaan Neuvostoliittoon. Miksei ateistia koskaan Ranskaan ringasteta, jossa valtio on irtaantunut kirkosta jo satoja vuosia sitten...eikö se ole ateistien syy!?

• ateisti1982 kirjoitti:

Kyllä mä haluaisin silti että kuuluttaisi nykyisin ennemmin Ruotsiin kuin jonnekin Venäjään. Harmi historiaa ei voi muuttaa!

Ruotsi on nykyisin vähiten sotaa lietsova valtio kuin Venäjä ja on sekularisoitunut. Neuvostoliitto oli sekulaarisoitu, mutta sekin on tietääkseni hajonnut ja valtion nimi on nykyisin Venäjä, eikä Neuvostoliitto!? Monet uskovat taas ajattelevat että ateistit ovat kallellaan Neuvostoliittoon. Miksei ateistia koskaan Ranskaan ringasteta, jossa valtio on irtaantunut kirkosta jo satoja vuosia sitten...eikö se ole ateistien syy!?

Neuvostoliittoon päin kallellaan...hmmm...vähän sama kuin uskovat ovat Jumalaansa päin kallellaan? Olemassa olemattomaan päin kallellaan ei voi olla!! kyllä mä ateistina seison tukevasti jalat maassa!! Uskoville: Tervetuloa ateistiksi! :)

• kkeeeeek

Tuo oli Jahven vastalause Cheekin stadionkonserttiin. Jahve ei pidä paskasta musiikista.

• heh heh

Hahhahaa! Jahveko mukamas aiheuttaisi salamointia:D :D Kyllä se oli itse THOR, joka halusi vähän näpäyttää Jahvea ja täräytti salamalla kirkontorniin.

• Minulla kerran käynnistyi liesituuletin itsestään. Ei ollut ukonilmaa, eivätkä kirkonkellot kumajoineet.

Tuttava epäili syylliseksi jotain yliluonnollista vaikutusta, muttei oikein keksinyt syytä sille, että juuri liesituuletinta olisi lähdetty vainoamaan. Minä itse taas ajattelin, että rasva oli jumittanut painonappia ja edellisen kerran sammuttaessani sitä se ei ollutkaan "naksahtanut" sammuksiin. Kesti vain muutaman tunnin palautua...

Siinä kai se ero ateistin ja uskovaisen välillä on. Kun jotain selittämätöntä tapahtuu, uskovainen tarjoaa ensimmäisenä yliluonnollista vaihtoehtoa. Ei sen puoleen, en minä tiedä oliko omakaan teoriani oikea... :)

• "Ukonilma ja salamointi viime yönä sai kuulemma Rööperissä kirkon kellot kumajamaan. Ilmoittikohan jumala näin itsestään?"

Uskovainen muslimihihhuli törmää lentokoneella ev.lut. kirkkoon jumalapalveluksen aikana ja kellot soimaan....onko kyse jumalasta vai saatanasta???

"Mulla oli radio päällä Ylen Radio Suomi -kanavalla ja lähetys katkesi samalla hetkellä kun salama iski."

Aurinkomyrskyt pimensi puolet Kanadasta.

"Jos jumala ilmoitti itsestään kirkon kellojen välityksellä, niin miksi Hän hiljensi myös Radio Suomen, mitä Hänellä on sitä, YLE:ä vastaan?"

Ei ilmoittanut. Tämä on vaan mielikuvitustasi.

"Eikö voisi muutenkin ilmoittaa itsestään vähän fiksummin ja uskottavammin?"

Voisi joo :) Eipä oo vielä näkynyt :)

• Menehän hoitoon ja pyytämään psykoosilääkitys kuntoon sillä sulla taitaa olla jonkinlainen tarvetila koska sulla on psykoosilääkityksen puutostila!
      Aikoinaan olin samanlaisen hihhulin kyydissä joka oli mun työkaveri ja se alkoi pikatiellä yhtäkkiä työmaalta tullessamme rukoilla kädet irti ratista ja silmät kiinni, että bensa riittäisi sille tietylle bensa-asemalle asti, jolta on bensansa aina tankannut uhraten autossa mukana olleen eli minut. Karjasin sille hihhulille: "Silmät auki ja kädet rattiin". Silloin oli jokin perjantai ja sama hihu kehtasi totea mulle sitten maanantaina töissä: "Huomasitko, että se oli Jumalan merkki että bensa riitti Nesteen tankille". Oli todella lähellä etten vetänyt sitä hihhulia turpaan! Kehtaakin sanoa moista minulle!
      Sillä oli aina virrat vähissä puhelimista...mitä ilmeisesti Jumala lataa ne akutkin tai se ainakin oletti niin! :)
      Kun toimistossa koitettiin ottaa yhteyttä niin aina oli sillä matkapuhelimen akut kuitenkin lataamati ja puhelimen akku siksi pois päältä! :)

Voihan hitto teidän hihhuleiden kanssa kuinka paljon te tiedätte luonnontieteistä. Eiks radion kuuntelun ole Jumalanne kieltänyt, mutta te olette taas oikeuttaneet se itsellenne, kuten kaiken muunkin elämän tavan jonka "Jumalanne on ilmoittanut Raamatussanne" !! Moni uskova on käynyt huorissakin ja elää siltikin valheessa ja kieltäisi kaiken vaikka olisi käynytkin! :)

• Anonyymi

> Jos jumala ilmoitti itsestään kirkon kellojen välityksellä, niin miksi Hän hiljensi myös Radio Suomen, mitä Hänellä on sitä, YLE:ä vastaan?

No, YLE on kommunismia ja fasismia edustava propagandakanava, mielestäni siinä olisi hyvä syy olla vastaan. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      149
      8841
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2609
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2397
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2381
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1823
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      41
      1219
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe