Adventistit opettaa myös väärin lihavuuden syistä

Sopinee aiheeksi

Lihavuuden syy ei ole liiallinen sokerin ja rasvan käyttö, niin kuin adventistit opettaa. Onko tietoa, kuinka paljon adventisteista on lihavia?

37

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-

Ei ole adventtikansaa punnittu. Osan sietäisi laittaa puntariin.

On valtava kansantaloudellinen tappio ihmisten elintasosairaudet kaikki !
      Suomi nousisi jos kansa pitäisi mahansa kurissa. Muistisairauskin on 3- tyypin diabetes.

Kasvisöljyt on 100% rasvaa. Kaikkein tehokkainta enrgiaa. Voi esim. ei ole aivan 100% rasvaa eli energiaa. Voin jo tyydyttyneet rasvat tappaa ihmisen tukkimalla verisuonet liikakäytössä pahalla kolesterolilla, mutta kasvikunnan monityydyttämättömät rasvahapot ovat ihmisen ravintoa.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Sopinee aiheeksi

Tämä on totta mitä sanoit, mutta öljyssäkin on sellainen juttu, että kaikki eivät voi käyttää öljyä, koska monella menee äänen käyttö todella hankalaksi, koska öljy turvottaa äänihuulia. Ne jotka tekevät työkseen käyttäen ääntään, esim. laulajat, eivät voi käyttää öljyä.
        Mutta ylipainosta, se johtuu ainoastaan siitä, että ruoka-aineita yhdistelmä väärin, esim. perinteinen hernekeitto ja vaikka toiseksi makarooni laatikko tehdään väärin.

• Sopinee aiheeksi kirjoitti:

Tämä on totta mitä sanoit, mutta öljyssäkin on sellainen juttu, että kaikki eivät voi käyttää öljyä, koska monella menee äänen käyttö todella hankalaksi, koska öljy turvottaa äänihuulia. Ne jotka tekevät työkseen käyttäen ääntään, esim. laulajat, eivät voi käyttää öljyä.
        Mutta ylipainosta, se johtuu ainoastaan siitä, että ruoka-aineita yhdistelmä väärin, esim. perinteinen hernekeitto ja vaikka toiseksi makarooni laatikko tehdään väärin.

Heh-

Älä viitti- äänihuulien turvotus- heh-

Minulla on tänään perunamuusin ja lohikeiton teko.
        Graavaan joulu- uusivuosi lohen ja ruodosta keiton. Lohi graavattuna pakkaseen.

Teen aina ison määrän ruokaa tai sitten tuherran mikrolla.
        Paine- ja haudekattilassa teen paljon- aromit säilyy. Mikrossakin valmistan ruokaa, etten vaan lämmitä ja miniuunissa tulee pikkukämpimiä, esim. illan lasagne.
        Tuore hiivaleipä miniuunissa ensin taikinapallo leipäkoneella on pikkulämmin iltapala toisinaan, mutta leivon isoja määriä kerrallaan ruishapantaikinasta ja graham sämpylöitä itse jauhetuista jyvistä viljamyllyllä.

Siunauksia
        Jari Laurila

Sopinee aiheeksi kirjoitti: «Ne jotka tekevät työkseen käyttäen ääntään, esim. laulajat, eivät voi käyttää öljyä.»

Hyvin mielenkiintoista. Tunnen useita laulajia enkä ole ikinä kuullut kerrottavan tuollaista.

Ehkä tuo uskomus on kehittynyt siitä, että eteeriset öljyt, joita on muun muassa monissa kurkkupastilleissa, lisäävät liman eritystä ja sen vuoksi saattavat haitata enemmän kuin hyödyttää laulamista.

• sopinee aiheeksi
        jarinhotelli kirjoitti:

Heh-

Älä viitti- äänihuulien turvotus- heh-

Minulla on tänään perunamuusin ja lohikeiton teko.
        Graavaan joulu- uusivuosi lohen ja ruodosta keiton. Lohi graavattuna pakkaseen.

Teen aina ison määrän ruokaa tai sitten tuherran mikrolla.
        Paine- ja haudekattilassa teen paljon- aromit säilyy. Mikrossakin valmistan ruokaa, etten vaan lämmitä ja miniuunissa tulee pikkukämpimiä, esim. illan lasagne.
        Tuore hiivaleipä miniuunissa ensin taikinapallo leipäkoneella on pikkulämmin iltapala toisinaan, mutta leivon isoja määriä kerrallaan ruishapantaikinasta ja graham sämpylöitä itse jauhetuista jyvistä viljamyllyllä.

Siunauksia
        Jari Laurila

Minä olen itse hyvä esim. siitä että en voi käyttää öljyä, koska se vaikuttaa jo muutaman tunnin päästä äänen käyttöön ja seuraavana pv vielä enemmän, vaikutus kestää n. 2 pv käytön jälkeen. Sen tiedän, että se ei tee sitä kaikille.
        Otetaan esim. kelle muille tunnetuille laulajille se öljy vaikkuttaa hankaloittavasti, iskelmälaulaja Paula Koivuniemi, oopperalaulaja Karita Mattila, Tangokuningatar Saija varjus, Oopperalaulaja Mari Palo jne.

Ne jotka liikkuu riittävästi, sillä ei ole paljon merkitys, miten ruokansa valmistaa.

Kerroit tekeväsi peruna muussia.....mitä muuta sen kanssa syöt, ratkaisee miten sen elimistö sulattaa.

Teet toisena lohikeittoa..........jos siihen mättäät perunaa joukkoon, sen valmistus menee jo pieleen, koska peruna kalan kanssa aiheuttaa sen että elimistö ei sulata sitä normaalisti. Sitähän sinä et huomaa, koska liikut paljon. Miten on tilanne sitten kun tulee aika, ettet voi enää liikkua siten kuin nyt. Paino alkaa nousta, jos jatkat kokkaamista samoin kuin nyt.

• sopinee aiheeksi
        v.aari kirjoitti:

Sopinee aiheeksi kirjoitti: «Ne jotka tekevät työkseen käyttäen ääntään, esim. laulajat, eivät voi käyttää öljyä.»

Hyvin mielenkiintoista. Tunnen useita laulajia enkä ole ikinä kuullut kerrottavan tuollaista.

Ehkä tuo uskomus on kehittynyt siitä, että eteeriset öljyt, joita on muun muassa monissa kurkkupastilleissa, lisäävät liman eritystä ja sen vuoksi saattavat haitata enemmän kuin hyödyttää laulamista.

Uskotko sitäkään, että valvominen vaikuttaa äänen käyttöön hankaloittavasti?

• sopinee aiheeksi kirjoitti:

Minä olen itse hyvä esim. siitä että en voi käyttää öljyä, koska se vaikuttaa jo muutaman tunnin päästä äänen käyttöön ja seuraavana pv vielä enemmän, vaikutus kestää n. 2 pv käytön jälkeen. Sen tiedän, että se ei tee sitä kaikille.
        Otetaan esim. kelle muille tunnetuille laulajille se öljy vaikkuttaa hankaloittavasti, iskelmälaulaja Paula Koivuniemi, oopperalaulaja Karita Mattila, Tangokuningatar Saija varjus, Oopperalaulaja Mari Palo jne.

Ne jotka liikkuu riittävästi, sillä ei ole paljon merkitys, miten ruokansa valmistaa.

Kerroit tekeväsi peruna muussia.....mitä muuta sen kanssa syöt, ratkaisee miten sen elimistö sulattaa.

Teet toisena lohikeittoa..........jos siihen mättäät perunaa joukkoon, sen valmistus menee jo pieleen, koska peruna kalan kanssa aiheuttaa sen että elimistö ei sulata sitä normaalisti. Sitähän sinä et huomaa, koska liikut paljon. Miten on tilanne sitten kun tulee aika, ettet voi enää liikkua siten kuin nyt. Paino alkaa nousta, jos jatkat kokkaamista samoin kuin nyt.

Hei, olet hauskalla tuulella tänään

Graavasin lohen jouluksi ja uudeksi vuodeksi ja ruodoista tulee joi soppa.

Ruoansulatus entsyymien laatu on ainoa joka voi vaikuttaa että jos vaihtaa ruokavaliota äkisti. Jos elimistön ruoan sulatus entsyymit ovat esim tottuneet pelkkään kasvikuntaan niin liharuokaan vaihto äkisti tuo kummia oireita, mm ihmisellä voi syömisestä huolimatta olla nälän tunne.

Minulla on semivege tyyppinen linja eli hiukan joskus valkoista lihaa.
        Mutta olen sekasyöjäkin siksi että kesälomalla puolen tusinaa kertaa grillaan makkaraakun. Olen laskenut että en niihin grillimakkaroihin kuole kovien rasvojen takia, on niin pieni määrä muutama grillaus.

Idätän ja syön hedelmiä ja käytän harkitut lisäravinteet.
        Juureksista teen paljon ruokaa, mutta pasta ja riisi ovat perunaa korvanneet viime vuosina kyllä.

Minun lifestyle syömisien suhteen on kotoisin 1990 luvulta kirjaston kirjoista.
        Olen lukenut kaupungin jokaisen kirjan jokaisesta kirjastosta koskien terveiden elämäntapojen lifestyle asioita.
        Kirkolla on vain yksi vaatimaton terveyskurssi jossa
        perusasioita. Minun lifestyle ei ole kirkosta kotoisin.
        Kirkko ei Jumalan palveluksen asioissa touhota syömisistä.
        Jäsenillä on ihmisten hoitamisen ammatteja ja harrastusta yksityisesti.
        Kutsumusta siis ihmisten hyvinvointia koskeviin ammatteihin ja harrastuksiin yksityisesti.
        Kirkolla on perinteet ihmisten luontaishoidoissa ennen lääketieteen aikaa.
        Kirkko oli uranuurtaja ennen lääketieteen aikaa ko asioissa.

Syömisiä on pakko annoksia pienentää jos maha kasvaa.
        Annoksien koko on helpoin tie kun energian kulutus vähenee.
        Syödä vain vähän kerralla. Aina kun ihminen syö muodostuu vereen happiradikaaleja ja happiradikaalit vanhentavat ihmisen soluja.
        Tässä on se taiga miksi on aina havaittu että vähän syövät ihmiset elävät pidempään.
        Elintasosairaudet johtuvat nekin taas siitä mitä ihminen suuhunsa laittaa.
        Muistisairauskin on 3- tyypin diabetes.
        Veren arvot kannattaa kaikki vaalia hyvin.

Siunauksia
        Jari Laurila
        Keskustelija

• sopinee aiheeksi
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei, olet hauskalla tuulella tänään

Graavasin lohen jouluksi ja uudeksi vuodeksi ja ruodoista tulee joi soppa.

Ruoansulatus entsyymien laatu on ainoa joka voi vaikuttaa että jos vaihtaa ruokavaliota äkisti. Jos elimistön ruoan sulatus entsyymit ovat esim tottuneet pelkkään kasvikuntaan niin liharuokaan vaihto äkisti tuo kummia oireita, mm ihmisellä voi syömisestä huolimatta olla nälän tunne.

Minulla on semivege tyyppinen linja eli hiukan joskus valkoista lihaa.
        Mutta olen sekasyöjäkin siksi että kesälomalla puolen tusinaa kertaa grillaan makkaraakun. Olen laskenut että en niihin grillimakkaroihin kuole kovien rasvojen takia, on niin pieni määrä muutama grillaus.

Idätän ja syön hedelmiä ja käytän harkitut lisäravinteet.
        Juureksista teen paljon ruokaa, mutta pasta ja riisi ovat perunaa korvanneet viime vuosina kyllä.

Minun lifestyle syömisien suhteen on kotoisin 1990 luvulta kirjaston kirjoista.
        Olen lukenut kaupungin jokaisen kirjan jokaisesta kirjastosta koskien terveiden elämäntapojen lifestyle asioita.
        Kirkolla on vain yksi vaatimaton terveyskurssi jossa
        perusasioita. Minun lifestyle ei ole kirkosta kotoisin.
        Kirkko ei Jumalan palveluksen asioissa touhota syömisistä.
        Jäsenillä on ihmisten hoitamisen ammatteja ja harrastusta yksityisesti.
        Kutsumusta siis ihmisten hyvinvointia koskeviin ammatteihin ja harrastuksiin yksityisesti.
        Kirkolla on perinteet ihmisten luontaishoidoissa ennen lääketieteen aikaa.
        Kirkko oli uranuurtaja ennen lääketieteen aikaa ko asioissa.

Syömisiä on pakko annoksia pienentää jos maha kasvaa.
        Annoksien koko on helpoin tie kun energian kulutus vähenee.
        Syödä vain vähän kerralla. Aina kun ihminen syö muodostuu vereen happiradikaaleja ja happiradikaalit vanhentavat ihmisen soluja.
        Tässä on se taiga miksi on aina havaittu että vähän syövät ihmiset elävät pidempään.
        Elintasosairaudet johtuvat nekin taas siitä mitä ihminen suuhunsa laittaa.
        Muistisairauskin on 3- tyypin diabetes.
        Veren arvot kannattaa kaikki vaalia hyvin.

Siunauksia
        Jari Laurila
        Keskustelija

Hauskuus sinultakin loppuu, kun et kykene enää kuluttamaan sitä mitä syöt, mitä olen vanhan tavan mukaan tehnyt.

Laitoit useita ruoka-aineita mitä käytät......käytät sitten mitä hyvänsä.....SE RATKAISEE MITEN NIITÄ RUOKA-AINEITA YHDISTELET, JOS YHDISTELET RUOKA-AINEITA VÄÄRIN, ELIMISTÖ EI SULATA SITÄ NORMAALISTI JA AIHEUTTAA SEN ETTÄ SE RAVINTO MITÄ OLET SYÖNNYT MUUTTUU ELIMISTÖSSÄ ylimääräiseksi RASVAKSI, mikä aiheuttaa juuri sitä ylipainoa.

Minäkin olen kymmeniä kirjoja lukenut mitä kirjastoissa on ollut saatavissa, eri kaupungeista, missä milloinkin olet asunut, kirjat menee saman kaavan mukaisesti, ei ole paljon eroa ja kaikissa neuvotaan väärin.

Graavilohen kanssa voit syödä kuorineen keitettyjä perunoita, mutta et muussin kanssa....jos syöt oikein, että elimistösi sen sulattaa oikein, eikä muuta sitä ylimääräiseksi rasvaksi.
        Samoin pastan ja riisin kanssa voit syödä kuorineen keitettyjä perunoita, mutta ei muussia.

• Ancel Keys

>>>voin jo tyydyttyneet rasvat tappaa ihmisen tukkimalla verisuonet liikakäytössä pahalla kolesterolilla, mutta kasvikunnan monityydyttämättömät rasvahapot ovat ihmisen ravintoa.>>>

Tuollaista litaniaa saa kuulla jos nojataan 50- luvun perustaviin tutkimuksiin, että kovat rasvat olisivat pelkästään syynä suonien tukkeutumiseen. Nykyään tiedetään enemmän.
        Verisuonten tukoksiin vaaditaan monia muita tekijöitä kuin tujottaminen koviin rasvoihin. Sattuipas tänäänkin asiaan liittyvä juttu.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014110718815344_tr.shtml

Näitähän asiantuntijoita muitakin huomioimassa kokonaivaltaisempaa näkemystä.

http://digi.viestilehdet.fi/epaper_MT/products/MT_-2014-09-10/pdfs/article_2.pdf

Kovien rasvojen ja sydäntautien välillä ei olekaan yhteyttä, selviää tuoreesta tutkimuksesta.

• sopinee aiheeksi kirjoitti:

Uskotko sitäkään, että valvominen vaikuttaa äänen käyttöön hankaloittavasti?

sopinee aiheeksi kirjoitti: «Uskotko sitäkään, että valvominen vaikuttaa äänen käyttöön hankaloittavasti?»

Tiedän kyllä ihan omasta kokemuksesta, että valvominen haittaa äänenmuodostusta. Se on varmaankin totta, vaikka en tiedäkään tarkalleen, mitä tuolla kurkussa silloin tapahtuu. Ehkä turvotusta ja lihasten väsymistä.

Noin ylimalkaan uskominen ei ole minulla metodien kärkipäässä kaiken maailman väitteisiin suhtautumisessa. On hyvin vapauttavaa huomata, että ei ole mikään pakko ottaa kaikkeen kantaa niin, että joko uskoo tai ei usko. Monista asioista voi todeta ihan levollisesti, että en tiedä. Ja joistakin toisista voi sanoa, että on vahvaa näyttöä tietyn käsityksen puolesta, mutta saattaapa tuo olla toisinkin.

• huomion tehnyt

Aika usein tupakoijat ovat laihempia, kun muut.
      Vetävät kahvitauolla tupakka, kun toiset kahvia ja pullaa.

• huomion tehnyt kirjoitti: «Aika usein tupakoijat ovat laihempia, kun muut.
        Vetävät kahvitauolla tupakka, kun toiset kahvia ja pullaa.»

Niinpä. Ja heroinistit ne vasta hoikkaa sakkia ovatkin.

Ennen maailmassa laihuutta pidettiin heikkouden ja sairauden merkkinä.

Kun Danielia ja hänen kavereitaan kehuttiin heidän kieltäydyttyään kuninkaan pöydän herkuista ja viinistä ja syötyään vain kasviksia ja juotuaan vettä, asian muotoilu oli 1933 käännöksessä näin:

"Mutta kymmenen päivän kuluttua havaittiin heidät muodoltaan kauniimmiksi ja ruumiiltaan lihavammiksi kuin yksikään niistä nuorukaisista, jotka söivät kuninkaan pöydän ruokaa." (Dan 1:15)

Jostakin syystä uudessa käännöksessä ei mainita tuota lihavuutta, vaan puhutaan vain terveydestä. En nyt jaksa ruveta selvittämään, mikä olisi sananmukainen käännös.

Tarinan yksi aspekti on se, että oli Jumalan ihme, että pojat olivat niin hyvässä kunnossa saatuaan niin huonoa ruokaa. Silloin ei erityisemmin osattu arvostaa vegetarismia. Tämä juttu vääristeltiin aikoinaan, kun Toivonlinnassa selitettiin tätä kertomusta.

Kuninkaan pöydän lihat oli tehty noudattamatta Mooseksen lain ohjeita ja luultavasti uhrattu muille jumalille kuin Jahvelle ja tässä oli perimmäinen syy kieltäytymiseen.

• Raamattu.
        v.aari kirjoitti:

huomion tehnyt kirjoitti: «Aika usein tupakoijat ovat laihempia, kun muut.
        Vetävät kahvitauolla tupakka, kun toiset kahvia ja pullaa.»

Niinpä. Ja heroinistit ne vasta hoikkaa sakkia ovatkin.

Ennen maailmassa laihuutta pidettiin heikkouden ja sairauden merkkinä.

Kun Danielia ja hänen kavereitaan kehuttiin heidän kieltäydyttyään kuninkaan pöydän herkuista ja viinistä ja syötyään vain kasviksia ja juotuaan vettä, asian muotoilu oli 1933 käännöksessä näin:

"Mutta kymmenen päivän kuluttua havaittiin heidät muodoltaan kauniimmiksi ja ruumiiltaan lihavammiksi kuin yksikään niistä nuorukaisista, jotka söivät kuninkaan pöydän ruokaa." (Dan 1:15)

Jostakin syystä uudessa käännöksessä ei mainita tuota lihavuutta, vaan puhutaan vain terveydestä. En nyt jaksa ruveta selvittämään, mikä olisi sananmukainen käännös.

Tarinan yksi aspekti on se, että oli Jumalan ihme, että pojat olivat niin hyvässä kunnossa saatuaan niin huonoa ruokaa. Silloin ei erityisemmin osattu arvostaa vegetarismia. Tämä juttu vääristeltiin aikoinaan, kun Toivonlinnassa selitettiin tätä kertomusta.

Kuninkaan pöydän lihat oli tehty noudattamatta Mooseksen lain ohjeita ja luultavasti uhrattu muille jumalille kuin Jahvelle ja tässä oli perimmäinen syy kieltäytymiseen.

Oletko koskaan tutustunut elävään ravintoon Elsa Ervamaa Elävä ravinto.
        Voi lainata kirjastosta

• Vanhin

No mitä tämä nyt sitten on??

Varmaan adventistit jotakin lihavuuden syistä jotakin opettavat, jos sille päälle sattuvat, jotakin lihavuuden syistä (ja useimmat eivät opeta aiheesta mitään). Samoin helluntailaiset, luterilaiset ja vaikka ateistit. Jokainen sanoo, mitä luulee tietävänsä, toiset oikein, toiset väärin. Yksi puhuu rasvoista, toinen liikunnasta, kolmas välipaloista jne. Mutta ei ole mitään yhtä tai kahta asiaa, mitä "adventistit" opettavat lihavuuden syistä, joka olisi sellaista, että se poikkeaisi siitä, mitä muut ihmiset lihavuuden syistä sanovat.

Koko aloitus on huumorin kukkanen ja vähän lakastunut sellainen.

• Sopinee aiheeksi

Kyllä ääni kellossa sinullakin muuttuu kun vaaka alkaa näyttämään 150 kg, että jatka siihen asti tyylilläsi.

Kyllä ääni kellossa sinullakin muuttuu kun vaaka alkaa näyttämään 150 kg, että jatka siihen asti tyylilläsi.

Sopinee aiheeksi kirjoitti: «Kyllä ääni kellossa sinullakin muuttuu kun vaaka alkaa näyttämään 150 kg, että jatka siihen asti tyylilläsi.»

Silloin on aika viimeinkin hankkia uusi vaaka.

• Vanhin

Hmmm... jotakin, jotakin, jotakin. Mitähän adventistit mahtavat opettaa tautologian syistä?

• pyhä, oikea ja hyvä

Minä muuttaisin Laurilan rasvajuttuja, niin, että älkää ostako mitään
      kasviöljyrasvoja, kuten saflori, soija, auringonkukka, tai rypsiöljyjä ravinnoksenne ollenkaan.

syökää kohtuudella ehdottomasti voita, mielellään kylmänä palasen päällä, sekä parhaita neitsyt oliiviöljyjä,.. tai voin ja sen sekoituksia, johon voi lisätä mausteita , yrttejä.

tämä järjestely parantaa jatkuvan tulehdus kierteen, jota useimmilla on.

Tulehdus jää historiaan veressä, juomalla pakurateetä, sitruunan ja soodan kera,
      laita soodaa vain vähän.

syö kunnon paistia, mutta harvakseltaan, lammasta, tai nautaa, vasikkaa, hirveä, peuraa, ..tai kanaa
      kunnon perunaa, ja reilusti vihanneksia.

Leipää kohtuudella.

Älä käytä pastoroituja ja homogenisoituja maito tuotteita,.. ota ennen oma lypsyvuohi

syö kuten raamattu kehoittaa, viinirypäleitä , ja granaatti omenia, sekä luomulehmän tuorejuustoja

Käytä vain kokojyvävilja rouhetta

kasvisproteiini toimii.. herne, eril. pavut, linssit ..ja puussa kasvaneita pähkinöitä

Tee leipä Raamatun mukaan Hesekiel 4. 9 terv. benkku

• Sopinee aiheeksi

Ranskalaiset pitää perunaa sian ruokana, että mieluummin bataattia perunan asemasta, ei aiheuta niin paljon ilmavaivojakaan kuin peruna.
        Voi on vaarallista, mutta kohtuudella ihan ok, joka tarkoittaa vain 10 g pv, eli voipaketin ( 500 g) pitäisi kestää n. 3 kk.

• Liian laihoja

En tunne yhtäkään lihavaa ihmistä adventisteissa!

En ainakaan kasvisruuan syöjissä, pikemminkin he ovat laihoja kuin nälkiintyneet kurjet ja henkikin haisee usein pahalle, johtuen varmaankin liiallisesta valkosipulista ja myöskin kaalista, joka on kova kasvattamaan kaasua vatsaan.

Että se siitä heidän lihavuudestaan.

• Sopinee aiheeksi

Kasvisruuatkin voi lihottaa väärin tehtynä, vaikka ei käyttäisi yhtään rasvaa tai sokeria.

• Älöttävää mössöä

ovat kaikki sianliha tuotteet, makkarat, kinkkupitsat, metvurstit ja myöskin kaikki ne, joihin on lisätty jonkun eläimen verta.

Kaikki lihan rasvat ovat vaarallisia.

Liiallinen eläin rasvojen ja kaikenlainen sokerin käyttö on pahasta, eikä yksin adventisteilla, vaan ihan jokaiselle, kuppikuntaan kuulumatta. Kuten myöskin runsas alkoholin käyttö on pahasta. Ehkä voit ottaa joskus sydämen iloksi YHDEN lasin(=2 desiä)hyvää punaviiniä, se ei ole silloin tällöin pahaksi.

Tottumuksesta kiini.

• näin on

Paavalikin kielsi Timoteusta aina juomasta vain vettä ja ottamaan välillä lasin viiniä vatsan terveyden tähden.

• sopinee aiheeksi

Olet oikeassa, viisaasti syömällä ja juomalla elää läpi elämän melko terveenä, oikein syöminen vaikuttaa kaikkeen.

• pyh!
        näin on kirjoitti:

Paavalikin kielsi Timoteusta aina juomasta vain vettä ja ottamaan välillä lasin viiniä vatsan terveyden tähden.

Vääristelet Paavalia. Ei kieltänyt, vaan kehotti ottamaan VÄHÄN viiniä vatsaoireuden vuoksi.

• pyhä, oikea ja hyvä

Sulloin kun väki on nälissään ja uuvuksissa, niin
      silloin tuodaan Daavidin kaltaisille ruuaksi, ..´nisuja, ohria, paahdettuja jyviä,
      papuja ja hereneitä.

sekä hunajaa, voita, lampaanlihaa ja juustoja 2 Sam 17. 28, 29

Toisille kelpaa sianlihakin, mutta Jumalamme sanoo.

´Sillä, sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa, paha ei saa asua sinun tykonäsi.. Jes 65. 4

Missä he sitten asuvat. Amen, haudoissaan, jossa syövät sianlihaa, ja saastaiset liemet ovat heillä astioissaan.

Uskovat syövät sitä ylvästellessään , ja sanovat. ´Me kestämme Herran edessä, vaikka emme tottelekaan Herran sanaa, emmekkä tahdo tietää
      miten erotetaan syötävät eläimet niistä , joita ei saa syödä 3 Moos 11. 47

Meidän jumalamme on lihakauppa, josta ostamme kyselemättä mitään omantunnon tähden.

Omatuntomme kun ei kolkuta, jos me emme tottele sanaa, syömme sianlihaa ja muuta inhottavaa, ja heitämme niiden luut selkämme taa.

t. b

• sopinee aiheeksi

Raamatun sana on oikeassa, mutta pitää muistaa että kohtuus kaikessa.

• pyh!

Ai ei ole vai? Kummas juttu, kun lääkärit sanoo, että lihavien ihmisten tulee välttää sokerin ja rasvan käyttöä.....

• Mää en ainakaan

#Pyh!#

Olikin sellainen tapaus, että sille ei pitänyt vastata mittään.

• Jokainen on yksilö ja tiedän monia tupakoitsijoita, jotka ovat huomattavan ylipainoisia.

Tupakanpoltto vaikuttaa maku- ja hajuaisteihin ja sitä kautta voi vaikuttaa ruokahaluunkin, mutta se ei estä kuitenkaan "syöppöå" syomästä esim. "lohturuokaansa". Monilla on myös aineenvaihdunnallsia häiriöitä ja he lihovat, vaikka eivät niin kauheasti söisikään.

Mitä huumeidenkäyttäjien laihuuteen tulee, niin se johtunee pitkälti kahdesta seikasta. Nimittäin huumetokkurassa harvemmin ensimmäisenä on ruoka mielessä ja toisekseen kaikki raha tulee säästää seuraavaa "trippiä" varten. Ruoka on siis toissijainen asia.

• sana mies

# sopinee aiheeksi #

Ymmärrän mitä ajat takaa, opiskelin itse aiheesta n. 15 v sitten. Se pitää paikkansa, että ruoka-aineet on yhdistettävä oikein keskenään.
      On tiedettävä mitä ruoka-aineita voi yhdistellä keskenään, muuten hommasta ei tule mitään.
      Tämä toimii käytännössä, vaikka ihmisellä olisi vaikka 50 kg ylimääräistä painoa, ihmisen ei tarvitse välttämättä lisätä liikuntaa pudottaakseen tuota 50 kg painoa, koska painon pudotus tapahtuu itsestään, kun ruuan valmistus muuttuu oikeaoppiseksi.

• Ihmetyttää suuresti

""""Sopinee aheeksi
      Mutta ylipainosta, se johtuu ainoastaan siitä, että ruoka-aineita yhdistelmä väärin, esim. perinteinen hernekeitto ja vaikka toiseksi makarooni laatikko tehdään väärin."""

Mikä hernekeiton valmistuksessa menee pieleen teoriasi mukaan????

• ihme kultti?

Haistakaa huilu kaikki!

Mitä te luulette tietävänne mistään? Ruoka-aineiden yhdisteleminen? Täyttä sontaa kirjoittelunne mukamas siitä, että pitää tietää mitä ruoka-aineita voi yhdistellä ja mitä ei. Vetäkää se hernerokka vain kiduksiinne. Hernerokka on vääränlainen ainoastaan silloin kun olet rokastasi unohtanut herneet, savulihan, sinapin ja tuoreet sipulirenkaat rokan pinnalta lautaseltasi.

Menkää hoitoon talipäät!

• sopinee aiheeksi

Joo, sie oot ihan oikeassa, kerro lisää "hyviä" ohjeitasi.

• Älähän nyt "ihme kultti?" hermostu. Ei tämä ole mikään adventistien keksintö. En muista tämän ruokavalion nimeä, mutta se on todistettu nykytiedon valossa huuhaaksi jo kauan sitten. Lihavuus johtuu tasan tarkkaan siitä, että syö enemmän kuin kuluttaa. Ei siinä mitään sen kummallisempaa ole.

Mutta miksi sinä nyt siitä noin hermostut jos joku haluaa yhdistellä ruokiaan? Siitä vaan, eihän se meiltä muilta ole pois. Syödään me ihan normaalisti ja annetaan toisten tehdä niin kuin tykkäävät.

• sana mies

"""" Lihavuus johtuu tasan tarkkaan siitä, että syö enemmän kuin kuluttaa. Ei siinä mitään sen kummallisempaa ole.""""

Tätä on toitotettu viimeiset sata vuotta, mutta se ei valitettavasti pidä enää paikkansa, ehkä osittain.
        Oikein syömällä ei tarvitse vähennellä millään lailla syömisen määrää, koska pääsyy on ihan muu.
        Monet tuttavani ovat laihtuneet normaalipainoiseksi, kun ovat oppineet ruokien oikean yhdistämisen. Viimeksi opastin erästä naista, jolla oli n. 60 kg ylipainoa, oli ollut sitä jo yli 40 v. Hänen opastamiseen meni noin 2 kk, mutta se kannatti, nainen otti tosissaan antamani ohjeet ja pääsi ylipainosta noin 2 v. sisällä, että siinäkin tapauksessa tuli todistettua se että ei tarvitse lisätä liikunnan määrää, että paino putoaisi, tottakai se nopeuttaa sitä.

• Emäntä Kotkasta

Ihminen voi syödä mitä vaan, jos yhdistelee aineet niin että sen elimistö sen sulattaa oikein. yksinkertaista. Kaikki tähän liittyvä kirjallisuus ja kurssit ym. ovat rahastusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      336
      11401
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      353
      7804
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      2584
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      93
      2159
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      139
      2025
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1601
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1251
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      52
      1054
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      888
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe