Tampereelta 20 000 euron tuki Ebolan uhreille

vaparisyötukirahoja

Ei, kyse ei ole Tampereen kuuluisista vapaa-ajattelijoista. Lahjoituksen on tehnyt Tampereen seurakunnat.

http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/tampereelta-20-000-euron-tuki-ebolan-uhreille/

Tamperelaisten vapaa-ajattelijoiden eroakirkosta.fi sen sijaan on kytkeytynyt tekijänoikeusrikkomuksiin.

Petri Karisma on jo löytänyt syntipukin: "Karisma arvelee, että mainosten takana on espoolainen aktivisti, joka on itsenäisesti mainostanut Eroakirkosta.fi-sivua."

http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/vapaa-ajattelijoiden-fb-sivulla-rikottu-tekijanoikeuksia/

Arvelee! Aika raskaita arveluita ilman mitään todisteita!

Näin ne vaparit toimivat. Ensin nostetaan valtionapua toimintaan, sitten varastetaan kuvia toisilta - mitä kaikkea vielä saamme kuulla?

Yksi asia on selvää: vapari syö pöydässäsi. Montako ebolan sairastuttamaa voitaisiin auttaa vapareihin hukatuilla varoilla?

6

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten uutisessa todetaankin, ei kyseessä ole eroakirkosta.fi-palvelu vaan jonkun yksityishenkilön mainos sen fb-sivusta. EK-tiimi selvittänee.

      Huomaa, ettei esimerkiksi kirkkokaan voi mitään sille, jos joku mainostaa sitä lainvastaisesti.

      • romahdus edessä

        Ei anna kovin hyvää kuvaa vapareista. Kirkosta eroamissivuston facebook-sivut on kyseessä, eikö niin?

        Selvittäkää lisäksi se, miksi puheenjohtajanne tuosta vain heittää arveluita jonkun ihmisen syyllisyydestä? Aikanmoista toimintaa!

        Pj:n epäasiallinen toiminta on jo noteerattu toisaalla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12880914


      • romahdus edessä kirjoitti:

        Ei anna kovin hyvää kuvaa vapareista. Kirkosta eroamissivuston facebook-sivut on kyseessä, eikö niin?

        Selvittäkää lisäksi se, miksi puheenjohtajanne tuosta vain heittää arveluita jonkun ihmisen syyllisyydestä? Aikanmoista toimintaa!

        Pj:n epäasiallinen toiminta on jo noteerattu toisaalla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12880914

        Ei tietysti anna. Mutta kuten todettua, mitä tuolle voi tehdä?

        On jo aiemmin päätetty, että tarroja ei tehdä, koska niitä voitaisiin liimata vääriin paikkoihin. Ei sekään täysin auttanut, koska joku on sitten teettänyt itse. :=(

        Vastalauseena vapaa-ajattelija.fi -domainin varauksesta eräs yksityishenkilö varasi turunseurakunta.fi -domainin ja ohjasi se eroakirkosta.fi:lle; pyynnöstämme hän korjasi ohjauksen muualle.

        Mutta kuten totesin jo kirkosta eroaminen -palstalla: koska meillä ei ole profeettoja, ei voi sanoa seuraajille mitä tehdä ja mitä ei.


      • röyhkeää toimintaa
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei tietysti anna. Mutta kuten todettua, mitä tuolle voi tehdä?

        On jo aiemmin päätetty, että tarroja ei tehdä, koska niitä voitaisiin liimata vääriin paikkoihin. Ei sekään täysin auttanut, koska joku on sitten teettänyt itse. :=(

        Vastalauseena vapaa-ajattelija.fi -domainin varauksesta eräs yksityishenkilö varasi turunseurakunta.fi -domainin ja ohjasi se eroakirkosta.fi:lle; pyynnöstämme hän korjasi ohjauksen muualle.

        Mutta kuten totesin jo kirkosta eroaminen -palstalla: koska meillä ei ole profeettoja, ei voi sanoa seuraajille mitä tehdä ja mitä ei.

        Millä oikeudella pj heittää syytöksiä ihmisistä arvelupohjalta? Aika röyhkeää.


    • Hyhhyhhuijaa

      Hyvin monet uskonnottomat antavat hyväntekeväisyyteen kanalaisjärjestöjen ja niiden keräysten kautta. Noin 2/3 suomalaisita antaa hyväntekeväisyyteen rahaa. Pelkästään sosiaalli- ja tereysalan sekulaarien järjetöjen toimintaan ja vapaaehtoistyöhön osalllistuu noin 900 000 ihmistä. Kirkko on ominut röyhkeästi "hyvän tekemistä" itselleen, vaikka rahkeet eivät riitä. kun 1000 miljoonan euron budjetista annetaan hyväntekeväisyyteen vain murusia, kyse on oikeastaan mainoskikkailusta.

    • Hienoa että seurakunta tarjoaa konkreettista apua rukouksien sijaan.

      Olen jossain suomi24:n keskustelussa aiemminkin todennut että Vapaa-ajattelijat eivät ole hyväntekeväisyysjärjestö. Jos tilanne olisi se että kaikki uskontokuntiin kuulumattomat maksaisivat veroina vapaa-ajattelijain liitolle rahaa niin sitten olisi ehkä kohtuullista kysellä kuinka vapaa-ajattelijat käyttää verotuloina saamansa 300 miljoonaa euroa. Jos tuollainen rahasumma olisi käytössä niin eiköhän siitä helpostikin lohkeaisi kymppitonni tai kaksi Ebolan uhreille, mutta totuushan on että vaparit eivät saa lähimaillekaan tuollaista summaa valtiolta joten miten ihmeessä on muka perusteltua syyllistää siitä että ei muka auteta. Keskustelun aloittajalla lienee suhteellisuudentaju kerrassaan hukassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe