Olen vuosia ajellut kitkarenkailla ja aina käyttänyt Nokialaisia tai Continentalin kitkoja niiden testimenestysten perusteella. Molemmat ovat erinomaisia eikä häviä käytännössä yhtään nastarenkaalle edes jäällä.
Kesällä vaihdoin autoa ja mukana tuli vanhat bridgestonen kitkarenkaat. Ensinnäkin renkaat ulisee asfaltilla, melkein pahempi meteli kuin nastarenkaissa. Toiseksi vanha bridgestone on aivan surkea rengas jäisellä ja lumisella tiellä. Viikonloppuna lähti auto lapasesta mutkassa, mutta onneksi sain hallintaan ja vältyttiin ojaan ajolta. Ei noihin voi luottaa, olenkin tässä tilaamassa uusia nokian tai continentalin kitkoja. Tuttu rengasmyyjä sanoikin, että nokian ja continentalin kitkat on aitoja talvirenkaita, muun merkkiset kitkat on sitä vain nimeltään.
Kitkarenkaissa on eroja !
19
136
Vastaukset
- voi olla
En ole muita edes kokeillut!
- talvipaketikylkiäine
autoilija kirjoitti:
Miksi et pysynyt Contonentalissa. Minä aina vaadin Continentalin kitkat kun vaihdan autoa
Kontit nastoilla, tai nokiat kitkoilla. Kitkat tietysti!
- Taitaa olla.
autoilija kirjoitti:
Miksi et pysynyt Contonentalissa. Minä aina vaadin Continentalin kitkat kun vaihdan autoa
Onkos sinun Plasto-Volvossa Contonentalit. Iskäsi nupinauloittamat.
- ilmainen neuvo
autoilija kirjoitti:
Palstapelle "autoilija"
Yritätkö olla jotenkin fiksu?
Jos ajat autolla(jota sopii epäillä) älä vaaranna toisten(sinusta ei niin väliä) henkeä, hanki talven tullen(Porvoossa ei vielä ole) nastat. ilmainen neuvo kirjoitti:
Palstapelle "autoilija"
Yritätkö olla jotenkin fiksu?
Jos ajat autolla(jota sopii epäillä) älä vaaranna toisten(sinusta ei niin väliä) henkeä, hanki talven tullen(Porvoossa ei vielä ole) nastat.En ole vielä kolaria ajanut kitkoilla ja tiellä olen pysynyt, mutta olen auttanut nastapellejä ojasta ylös
Että liikennettä vaarantaa muut kuin minä- jaksat valehdella
autoilija kirjoitti:
En ole vielä kolaria ajanut kitkoilla ja tiellä olen pysynyt, mutta olen auttanut nastapellejä ojasta ylös
Että liikennettä vaarantaa muut kuin minäHOOHHOHHOHHOOOOO, oletpas tosi pelle, hahhaaaahhaaaahhaaaahaaaa, vai auttanut ojasta, Plasto-Volvolla vai, hahhaaahhaaaahhaaa.
- nyt on aika
autoilija kirjoitti:
En ole vielä kolaria ajanut kitkoilla ja tiellä olen pysynyt, mutta olen auttanut nastapellejä ojasta ylös
Että liikennettä vaarantaa muut kuin minä"Että liikennettä vaarantaa muut kuin minä"
Luepas uudestaan se sakkolappu jonka sait taannoin, kohellettuasi liikenteessä.
Eikös siinä lukenut; liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Sinulla on ollut hyvä tuuri, jos et kitkoilla luistellessasi ole vielä kolaria aiheuttanut.
Hyväkin onni loppuu joskus, eli viimmeistään nyt on aika siirtyä nastarenkaisiin, ennen kuin aiheutat jollekin sivulliselle korvaamatonta vahinkoa.
- henki pysyy
Noin siinä käy kun kitkuttimilla ajelee. Merkistä riippumatta.
Vaikka et omasta hengestäsi välitäkkään ja ajotaitokin tuntuu olevan puutteellinen, niin edes toisten turvallisuuden takia hanki nastarenkaat.- oikeat talvirenkaat
kyl ehottomasti kantsii hommata nastarenkaat, ainoat oikeat talvirenkaat.
- sinulle,on ner
oikeat talvirenkaat kirjoitti:
kyl ehottomasti kantsii hommata nastarenkaat, ainoat oikeat talvirenkaat.
Vaippahousu pienarpelle. Sompamies ei kitkoista luovu! Sinunlaisilla ajotaidoilla pitää sakottaa, jos et aja nastoilla!
- Plissak
REngaslobbari taas asialla.
- muitakin hyviä on
Good Year ja Michelin ovat yleensä pärjänneet testeissä, mutta Bridgestone on lähinnä nimeltään hyvin tunnettu rengasmerkki. Joskus jäi TM-testissä jopa kokonaan ilman tähtiä. Saman mallinimen omaava rengas voi olla vuodesta riippuen hyvä tai huono.
Continental ja Nokian eivät ole paras valinta asfaltille, eli valinta on aina vaikea.- vuosia jo
Menty vuosia, contin ja nokian kitkoila, ja tyytyväisenä
Kiinalaisten laatu on parantunut aika paljon viime vuosina. Hinta-laatusuhde on jopa hyvä.
Tosin itselläni on kiinalaiset kesärenkaat, joilla olisi periaatteessa saanut ajaa talvenkin. Ei kävisi mielessäkään kokeilla. Ties vaikka joku on tuollaiset oikeasti kesäkumit alle laittanut ja myynyt auton eteenpäin.- velaton
Kiinalaiset kitkat oli testissä parhaat asfaltilla. Asfaltti paljaana 95% etelän talvesta.
Huonoon keliin ei ole kaikkien pakko lähteä. Velkaisimmat toki joutuu.- nullinkuppi
Juu nastat meille köyhille kyllä kelpaa.
Pysyy jälkikasvukin kyytissä turvallisemmin.. - varminta sinulle
nullinkuppi kirjoitti:
Juu nastat meille köyhille kyllä kelpaa.
Pysyy jälkikasvukin kyytissä turvallisemmin..Busa. Haiset avuttomalle nysvälle!
- HIljaiset ja liukkaa
Häviää jäällä nastoille. Minulla oli edellisessä autossa nastarenkaat ja uuteen autoon tuli mukana uudet Nokian kitkarenkaat. Viime talven kitkuttelin ensimmäisen kerran näillä nokialaisilla ja ei niitä nyt jäällä nastarenkaan veroisiksi voi sanoa kukaan ajotaidollinen. Ajoin viime talvena kerran 150 km:n matkan kun satoi alijäätynyttä vettä. Silloin tiesin, että tästä tulee viimeinen talvi nastattomilla. No vielä on Nokiat alla, mutta kun oikea talvi alkaa, niin käyn ostamassa nastalliset Contit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594703
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2133241- 1143061
- 482894
- 232558
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482003- 1081872
- 361865