Kitkarenkaissa on eroja !

henki oli lähteä

Olen vuosia ajellut kitkarenkailla ja aina käyttänyt Nokialaisia tai Continentalin kitkoja niiden testimenestysten perusteella. Molemmat ovat erinomaisia eikä häviä käytännössä yhtään nastarenkaalle edes jäällä.

Kesällä vaihdoin autoa ja mukana tuli vanhat bridgestonen kitkarenkaat. Ensinnäkin renkaat ulisee asfaltilla, melkein pahempi meteli kuin nastarenkaissa. Toiseksi vanha bridgestone on aivan surkea rengas jäisellä ja lumisella tiellä. Viikonloppuna lähti auto lapasesta mutkassa, mutta onneksi sain hallintaan ja vältyttiin ojaan ajolta. Ei noihin voi luottaa, olenkin tässä tilaamassa uusia nokian tai continentalin kitkoja. Tuttu rengasmyyjä sanoikin, että nokian ja continentalin kitkat on aitoja talvirenkaita, muun merkkiset kitkat on sitä vain nimeltään.

19

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla

En ole muita edes kokeillut!

• Miksi et pysynyt Contonentalissa. Minä aina vaadin Continentalin kitkat kun vaihdan autoa

• talvipaketikylkiäine
        autoilija kirjoitti:

Miksi et pysynyt Contonentalissa. Minä aina vaadin Continentalin kitkat kun vaihdan autoa

Kontit nastoilla, tai nokiat kitkoilla. Kitkat tietysti!

• Taitaa olla.
        autoilija kirjoitti:

Miksi et pysynyt Contonentalissa. Minä aina vaadin Continentalin kitkat kun vaihdan autoa

Onkos sinun Plasto-Volvossa Contonentalit. Iskäsi nupinauloittamat.

• ilmainen neuvo
        autoilija kirjoitti:

Palstapelle "autoilija"
        Yritätkö olla jotenkin fiksu?
        Jos ajat autolla(jota sopii epäillä) älä vaaranna toisten(sinusta ei niin väliä) henkeä, hanki talven tullen(Porvoossa ei vielä ole) nastat.

• ilmainen neuvo kirjoitti:

Palstapelle "autoilija"
        Yritätkö olla jotenkin fiksu?
        Jos ajat autolla(jota sopii epäillä) älä vaaranna toisten(sinusta ei niin väliä) henkeä, hanki talven tullen(Porvoossa ei vielä ole) nastat.

En ole vielä kolaria ajanut kitkoilla ja tiellä olen pysynyt, mutta olen auttanut nastapellejä ojasta ylös

Että liikennettä vaarantaa muut kuin minä

• jaksat valehdella
        autoilija kirjoitti:

En ole vielä kolaria ajanut kitkoilla ja tiellä olen pysynyt, mutta olen auttanut nastapellejä ojasta ylös

HOOHHOHHOHHOOOOO, oletpas tosi pelle, hahhaaaahhaaaahhaaaahaaaa, vai auttanut ojasta, Plasto-Volvolla vai, hahhaaahhaaaahhaaa.

• nyt on aika
        autoilija kirjoitti:

"Että liikennettä vaarantaa muut kuin minä"
        Luepas uudestaan se sakkolappu jonka sait taannoin, kohellettuasi liikenteessä.
        Eikös siinä lukenut; liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
        Sinulla on ollut hyvä tuuri, jos et kitkoilla luistellessasi ole vielä kolaria aiheuttanut.
        Hyväkin onni loppuu joskus, eli viimmeistään nyt on aika siirtyä nastarenkaisiin, ennen kuin aiheutat jollekin sivulliselle korvaamatonta vahinkoa.

• henki pysyy

Noin siinä käy kun kitkuttimilla ajelee. Merkistä riippumatta.
      Vaikka et omasta hengestäsi välitäkkään ja ajotaitokin tuntuu olevan puutteellinen, niin edes toisten turvallisuuden takia hanki nastarenkaat.

• oikeat talvirenkaat

kyl ehottomasti kantsii hommata nastarenkaat, ainoat oikeat talvirenkaat.

• sinulle,on ner
        oikeat talvirenkaat kirjoitti:

kyl ehottomasti kantsii hommata nastarenkaat, ainoat oikeat talvirenkaat.

Vaippahousu pienarpelle. Sompamies ei kitkoista luovu! Sinunlaisilla ajotaidoilla pitää sakottaa, jos et aja nastoilla!

• Plissak

REngaslobbari taas asialla.

• muitakin hyviä on

Good Year ja Michelin ovat yleensä pärjänneet testeissä, mutta Bridgestone on lähinnä nimeltään hyvin tunnettu rengasmerkki. Joskus jäi TM-testissä jopa kokonaan ilman tähtiä. Saman mallinimen omaava rengas voi olla vuodesta riippuen hyvä tai huono.

Continental ja Nokian eivät ole paras valinta asfaltille, eli valinta on aina vaikea.

• vuosia jo

Menty vuosia, contin ja nokian kitkoila, ja tyytyväisenä

• Kiinalaisten laatu on parantunut aika paljon viime vuosina. Hinta-laatusuhde on jopa hyvä.

Tosin itselläni on kiinalaiset kesärenkaat, joilla olisi periaatteessa saanut ajaa talvenkin. Ei kävisi mielessäkään kokeilla. Ties vaikka joku on tuollaiset oikeasti kesäkumit alle laittanut ja myynyt auton eteenpäin.

• velaton

Kiinalaiset kitkat oli testissä parhaat asfaltilla. Asfaltti paljaana 95% etelän talvesta.
      Huonoon keliin ei ole kaikkien pakko lähteä. Velkaisimmat toki joutuu.

• nullinkuppi

Juu nastat meille köyhille kyllä kelpaa.
        Pysyy jälkikasvukin kyytissä turvallisemmin..

• varminta sinulle
        nullinkuppi kirjoitti:

Juu nastat meille köyhille kyllä kelpaa.
        Pysyy jälkikasvukin kyytissä turvallisemmin..

Busa. Haiset avuttomalle nysvälle!

• HIljaiset ja liukkaa

Häviää jäällä nastoille. Minulla oli edellisessä autossa nastarenkaat ja uuteen autoon tuli mukana uudet Nokian kitkarenkaat. Viime talven kitkuttelin ensimmäisen kerran näillä nokialaisilla ja ei niitä nyt jäällä nastarenkaan veroisiksi voi sanoa kukaan ajotaidollinen. Ajoin viime talvena kerran 150 km:n matkan kun satoi alijäätynyttä vettä. Silloin tiesin, että tästä tulee viimeinen talvi nastattomilla. No vielä on Nokiat alla, mutta kun oikea talvi alkaa, niin käyn ostamassa nastalliset Contit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4703
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3241
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36