Kuka rakastaisi uskovaa?

Uskovaaa

Lääkäreiden säännöistä voi oppia, että syy ihmisen auttamiseen on se, että hän on ihminen. Leikkauspöydän äärellä ei ole merkitystä sillä, kuka tai millainen potilas on, vaan miten hänet voi pitää hengissä. Jokainen ansaitsee elää - oli kyseessä sitten vastasyntynyt lapsi tai pahuutta täynnä oleva joukkomurhaaja.

Minäkin tunnustan olevani paha, sillä jokaisessa meissä on sekä hyvää että pahaa. En ole kuitenkaan murhaaja enkä edes varas tai valehtelija. Tämän maailman silmissä suuri paheeni on se, että olen uskovainen.

Minua kutsutaan myös konservatiiviksi, koska uskon, että Raamattu on totta ja Jumalan sanaa, josta tulee pitää kiinni. Puhun siitä, mistä ei enää saisi puhua: synnistä. Väitän synniksi jopa sellaisia asioita, joita monet pitävät ihmisoikeutena tai täysin normaalina asiana.

Minusta kuuluu tuomion ääni, vaikka en koskaan haluaisi tuomita ketään ihmistä, ainoastaan väärinä pitämiäni tekoja. Mielipiteeni nähdään loukkaavina, ja siksi niitä on joskus vaikea sanoa ääneen. Olen syrjitty, olen pilkattu. Jonain hetkinä tunnen olevani yhteiskunnan hylkäämä.

En voi muuttua sellaiseksi kuin toivotaan. Vakaumukseni on minulle tärkeämpi kuin mikään muu maailmassa. En voi luopua Raamatustani, koska sen varaan olen rakentanut elämäni. Siinä on toivoni ja pelastukseni. Uskoni on osa ihmisyyttäni. En pysty sulautumaan massaan, vaikka haluaisin päästä ulos marginaalista. Haluaisin olla normaali, mutta olen erilainen niin kauan kuin siitä, mitä uskon, tulee normaalia ja hyväksyttävää.
Kirjoittaja on Uusi Tie -lehden toimittaja ja historiaa opiskellut filosofian maisteri.
Susanna Sarimaa
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/susannan_blogi/1037/kuka_rakastaisi_uskovaaa

13

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • offi10001

Itsestäni en sano mitään.

Olet valehtelija , koska olet uskova , sillä uskovan tieto perustuu uskoon ja uskossa oleva tieto on virheellistä siinä on edellisten uskomuksien luomusta ja mytologiaa sekoitettu uskomuksiksi , joita opetetaan uskon dogmeina.

• Ole uskollinen aina

Itsestäni en sano mitään.
      ja sitten kuitenkin offi jatkaa.

Olet valehtelija , koska olet uskova...

Kiitos offi. Olet uskollisin lukijani ja siitä kiitän sinua.

• Paha juttu

Mutta kun on valehtelija, se offi.

• Tuula H

pilkkaajia riittää täällä ja tuolla. kuulin jutun tänään. eräs uskova nainen vei auton korjauksille. tuolla korjaamolla tavattiin pilkata tuota uskovaa naista. erään kerran hän sitten meni hakemaan autoaan tuolta korjaamolta ja kysyi onko auto nyt kunnossa. miehet olivat tehneet jäyhää tuolle naiselle ja ottaneet akun poissa autosta. toinen miehistä sanoi, että muista rukoilla, kun lähdet ajamaan. no nainen starttasi auton käyntiin ja lähti ajamaan. miehet jäi katselemaan tuon naisen perään suu auki.

• ei ennenkuulumatonta

• Kiitos ja aamen Tuula.

Juud. 1:25
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

• näkymätön ninni

Kiitos Tuula H uskoa vahvistavasta viestistä!

• Niinpä niin

Kiitos Tuula hyvästä jutusta.
      Evankelistalta loppui bensa pahasti kesken matkan. Kertoi rukoilleensa, auto käynnistyi ja melkoinen matka lähimmälle bensa-asemalle ilman bensaa ja siihen sammui.

Mietin sitä mitä se oli, olikohan 200 300 metriä.

• offi10001

Olen aina ollut siinä käsityksessä että uskonto on jarrumiehenä kehityksenrattaissa.

mutta mitä vielä , usko korvaa sähkövirran ja energiahuolto pelaa uskon ja rukouksen voimalla ja polttoainetta ei enää tarvita autoihinkaan bensaa tulee rukouksella , kuin Elialle jauhoja .

• Paha juttu

Offin kirjoituksissa korvaa määrä laadun.

• pelastan sinut

Takerrut uskoosi, kuin hukkuva syöpäkasvaimeensa. Pärjäisit kyllä ilmankin ja elämäsi saisi uutta sisältöä. Luovu uskosta ja valitse aito elämä.

• Vieläkin vain

Jos valitset ikuisen tulisen järven itsellesi niin se on sinun asiasi.
      Ateismiin käännyttäminen on täällä kiellettyä.
      Perustamme profetaallisuuden edelleenkin Raamatunsanaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      57
      1865
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1712
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      137
      1276
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1155
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      757
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      418
      668
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      592
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe