Olen ollut 2 viikkoa sairauslomalla diagnoosilla "sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila" ICD- koodi F41.2, ja "loma" jatkettiin tänään viikolla. Palkanlaskijan mukaan on epäselvää saako tällä koodilla palkkaa sairausloman ajan ja korvaako Kela sen työnantajalle. Kuulemma heillä on ollut tapauksia jossa samalla koodilla ei ole saanut palkkaa. Googlesta kun katoin niin pitäisi oikeuttaa korvaukseen
Noin 2,5 kuukautta sitten kävin työterveyslääkärillä joka kirjoitti viikon saikkua koodilla F34.1 (pitkäaikainen masennus). Sanoi että voi kirjoittaa enemmänkin mutta se olisi sitten palkatonta saikkua. Muutama viikko sitten tuntui ettei pää enää kestä ja piti päästä nopeasti lääkärille, pääsin yksityiselle ja sain nämä 2 1 viikkoa ja lähetteen psykiatrian poliklinikkaan. Hän myös ohjasi minut takaisin työterveyslääkärille johon mulla on aika varattuna ensi viikolle.
Sain 2006 diagnoosin lievä masennus, mutta BDI-testin mukaan (jonka tein lääkärillä nyt ennen sairauslomaa) olen vaikeasti masentunut. Lisäksi kärsin pahoista paniikkikohtauksista. Kun masennus aikoinaan todettiin sain 2 viikoa saikkua ja sen jälkeen olen ollut 2x5pvä masennuksen takia saikulla ( nämä viimeiset 3 viikkoa).
Mietinkin nyt että pitääkö töihin väkisin palata rahan takia vaikka se veisi minulta hengen, vai millä rahalla elää jos Kelalta ei tule sairauspäivärahaa? Sossuko maksaa?
millä elää jos ei saa sairauslomakorvausta?
örk
3
2411
Vastaukset
- viimesijainen_tuki
Pakkohan sossun on maksaa toimeentulotukea, jos muuta etuutta ei tule tai jos se ei riitä. Toimeentulotuki on 480 euroa kuussa, jos asut yksin. Sillä eläminen ei ole juhlaa, mutta nälkäänkään ei kuole.
http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=9353819&name=DLFE-27918.pdf - Kärpix
Sillä elää kun menee töihin. Siitä saa rahaa. Mistä muka muualta??
- olet-oikeassa
Ja jos ei muut anna töitä, voihan sitä itse työllistää itsensä. Niin on tehty iät ja ajat ihmiskunnassa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131474Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2571425- 1071125
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76746
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168701- 131635
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala370568Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515