Eihän mikään jumala ole avioliittoa määrännyt.
Avioliitto itsessään on aika uusi yhteiskunnallinen ilmiö.
Kyllä sen on vain ihmiset verorekisteröintiä varten keksineet.
Enkä ole koskaan tajunnut mitä tarkoittaa, että siunataan "pyhään avioliittoon" ??
Mitä pyhää siinä on kun alttarilla seisoo morsion valkoisissa "pulla uunissa", sekä sulho tennarit jalassa, ja vielä lauantaina ???
Eikös tuollainen jo osoita, kuinka naurettavan rietasta touhua ristinuskon varjolla harjoitetaan.
Valheellita tietoa
2
<50
Vastaukset
Avioliitto on kahden ihmisen julkinen sopimus yhdessä elämisestä. Se on ainakin yhtä vanha kuin kirjoitettu historia.
Kristityt yrittivät tietysti omia avioliiton varhaiskeskiajalla. Siitä on paljon dokumentaatiota saatavilla ihan lähiseuduiltakin. Aluksi vaadittiin, että kuninkaalliset on siunattu avioliittoon, jotta kuninkuus voisi periytyä jälkeläisille. Myöhemmin vaatimusta laajennettiin kansan keskuuteen.
Onneksi siitä ollaan päästy eroon.- fda
Taas sama tyyppi tämä aloittaja. Kaikkihan tietävät että avioliitto on vanhempi kuin Raamattu eikä kristityillä ollut sen instituution luomiseen osaa eikä arpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?44595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t219513- 50504
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492