Joko se kommunismin musta kirja on luettu?

Mustakirja

Minulla on erään Professorin kirjoittama kirja edessäni, joka koskee kommunismin mustaa kirjaa.
Siinä hän kauhistelee ateistien kauhutekoja Neuvostoliitossa ja Ranskassa, jossa kuoli n. 100 milj. ihmistä.
Lyhyt kommentti kirjasta:
Ateismi oli menettänyt uskottavuutensa peruuttamattomalla tavalla. Kukaan ei enää voinut ottaa vakavasti väitettä siitä, että jumalankieltäminen vapauttaisi ihmiskunnan. Neuvostoliiton arkistot kertovat hyvin erilaista tarinaa ateismista ja tarinan lukeminen oli tuskallista.

55

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustakirja

Tämä Raamattu on ihmeellinen kirja, kannattaa lukea Ateistinkin.

Toivoen, alias Mustakirja
      - Uskossa Jeesukseen

• iwukki

Punainen Jeesus seikkailee Werenpunaisessa Sankarieepoksessaan Raamatussa. Sunnuntaisin me Kristityt menemme mustissa puvussa pimeään kirkkoon puhumaan
        tunneiksi Saatanasta!

• Mustakirja

Nikkivaras, se kuuluu ateistisuuteen, se yksi tapa tuoda esille että ollaan pahoja.

• KazuKa

Ei ole tullut luettua, kuten ei ole tullut luettua kapitalismin mustaa kirjaakaan.

Tiedän kuitenkin noista kirjoista sen, että kapitalismi on "aiheuttanut" enemmän kuolemia.

• Mustakirja

Sama professori jatkaa kirjassaan:
        Maailmamme uskontoja voidaan arvostella monista syistä. Eräs vakavampia syytöksiä kohdistuu uskonnon nimissä harjoitettuun väkivaltaan ja sortoon. Tämä ei kuitenkaan ole sellainen syytös, jonka ateistit voisivat uskottavalla tavalla tehdä, sillä heidän oma historiansa on liian täynnä uskonnon vastustajien aiheuttamaa hirvittävää julmuutta, sortoa ja väkivaltaa.

• Mustakirja kirjoitti:

Sama professori jatkaa kirjassaan:
        Maailmamme uskontoja voidaan arvostella monista syistä. Eräs vakavampia syytöksiä kohdistuu uskonnon nimissä harjoitettuun väkivaltaan ja sortoon. Tämä ei kuitenkaan ole sellainen syytös, jonka ateistit voisivat uskottavalla tavalla tehdä, sillä heidän oma historiansa on liian täynnä uskonnon vastustajien aiheuttamaa hirvittävää julmuutta, sortoa ja väkivaltaa.

"Tämä ei kuitenkaan ole sellainen syytös, jonka ateistit voisivat uskottavalla tavalla tehdä, sillä heidän oma historiansa on liian täynnä uskonnon vastustajien aiheuttamaa hirvittävää julmuutta, sortoa ja väkivaltaa."

Täyttä hölynpölyä. Kuka tämä idioottiprofessori on, joka tekee noin alkeellisia virheitä? Löysin: Alister McGrath.

Ymmärrätkö sinä, että sinä yrität perustella täällä apologeetan propagandalla?

Kerrataan: ateismi ei ole kommunismia, ateismi ei ole antiteismiä. Ymmärrätkö?

• Mustakirja
        ertert kirjoitti:

"Tämä ei kuitenkaan ole sellainen syytös, jonka ateistit voisivat uskottavalla tavalla tehdä, sillä heidän oma historiansa on liian täynnä uskonnon vastustajien aiheuttamaa hirvittävää julmuutta, sortoa ja väkivaltaa."

Täyttä hölynpölyä. Kuka tämä idioottiprofessori on, joka tekee noin alkeellisia virheitä? Löysin: Alister McGrath.

Ymmärrätkö sinä, että sinä yrität perustella täällä apologeetan propagandalla?

Kerrataan: ateismi ei ole kommunismia, ateismi ei ole antiteismiä. Ymmärrätkö?

Väitätkö että kirjan kustantaja on syyllistynyt rikokseen väärentämällä valheellista tietoa kustantamaansa kirjaan?
        Väitätkö että kirjan kirjoittaja Professori "se ja se" on syyllistynyt myös rikokseen pistämällä valheita kirjaansa?
        Syyllistyt myös itse rikokseen, herjaamiseen, kirjan kirjoittajaa kohtaan, joka on kielletty suomen laissa, aiotko jatkaa sotä?
        Jos sinulla on siihen hyvät perustelut, kerro ne toki, että voin ottaa kirjan kustantajaan yhteyttä ja alkaa selvittämään asiaa.

• kiinnnnostunut

Kirja puhuu kommunismista, ja sinä ateismista, eli ehkä sinun täytyisi ottaa ensiksi yhteyttä sinne oman pääkopan ymmärrysosastolle.

• kjhghuiuytr
        kiinnnnostunut kirjoitti:

Kirja puhuu kommunismista, ja sinä ateismista, eli ehkä sinun täytyisi ottaa ensiksi yhteyttä sinne oman pääkopan ymmärrysosastolle.

Kusipää idiootti

• kiinnnnostunut
        kjhghuiuytr kirjoitti:

Kusipää idiootti

Hyvin mahdollista, mutta mitä se tähän asiaan kuuluu?

• nbvcfdrtyuioiujh

Hyvin mahdollista, mutta mitä se tähän asiaan kuuluu?

Ehkä sinun täytyisi ottaa ensiksi yhteyttä sinne oman pääkopan ymmärrysosastolle.

• kiinnnnostunut
        nbvcfdrtyuioiujh kirjoitti:

Ehkä sinun täytyisi ottaa ensiksi yhteyttä sinne oman pääkopan ymmärrysosastolle.

ole ystävällinen, ja selitä minulle, mitä olen ymmärtänyt väärin tämän ketjun aiheesta.

• lkjhguytrtyu

ole ystävällinen, ja selitä minulle, mitä olen ymmärtänyt väärin tämän ketjun aiheesta.

Mitä aloittaja esitti?

• kiinnnnostunut
        lkjhguytrtyu kirjoitti:

Mitä aloittaja esitti?

Etkö siis ole lukenut tämän ketjun aloitusta?

• mnbvbnhgfhju

Etkö siis ole lukenut tämän ketjun aloitusta?

Suksi sinä siitä hevonvittuun viisastelemaan, IDIOOTTI

• Mustakirja kirjoitti:

Väitätkö että kirjan kustantaja on syyllistynyt rikokseen väärentämällä valheellista tietoa kustantamaansa kirjaan?
        Väitätkö että kirjan kirjoittaja Professori "se ja se" on syyllistynyt myös rikokseen pistämällä valheita kirjaansa?
        Syyllistyt myös itse rikokseen, herjaamiseen, kirjan kirjoittajaa kohtaan, joka on kielletty suomen laissa, aiotko jatkaa sotä?
        Jos sinulla on siihen hyvät perustelut, kerro ne toki, että voin ottaa kirjan kustantajaan yhteyttä ja alkaa selvittämään asiaa.

> Syyllistyt myös itse rikokseen, herjaamiseen, kirjan kirjoittajaa kohtaan,
        > joka on kielletty suomen laissa, aiotko jatkaa sotä?

Vaikka tuollaisen kirjan kirjoittaja minusta pitäisikin kieltää laissa, niin en kyllä oikein usko että sitä on tehty. Sananvapauteen vähän kuuluu sellainen ennakkosensuurin puuttuminen.

Sinänsä on ihan kivaa, että sekopäätkin pääsevät ääneen. Saavat meidät muut vaikuttamaan vieläkin uskottavammilta. :)

• kjhgfghjuki
        TheRat kirjoitti:

> Syyllistyt myös itse rikokseen, herjaamiseen, kirjan kirjoittajaa kohtaan,
        > joka on kielletty suomen laissa, aiotko jatkaa sotä?

Vaikka tuollaisen kirjan kirjoittaja minusta pitäisikin kieltää laissa, niin en kyllä oikein usko että sitä on tehty. Sananvapauteen vähän kuuluu sellainen ennakkosensuurin puuttuminen.

Sinänsä on ihan kivaa, että sekopäätkin pääsevät ääneen. Saavat meidät muut vaikuttamaan vieläkin uskottavammilta. :)

Kirjoitit täyttä häöynpölyä. Käyttämäsi sanat ovat toki suomea, mutta kirjoituksesi sisältö on olematon.

• kjhgfghjuki kirjoitti:

Kirjoitit täyttä häöynpölyä. Käyttämäsi sanat ovat toki suomea, mutta kirjoituksesi sisältö on olematon.

Vastasit varmaan vahingossa väärään viestiin?

• kiinnnnostunut
        mnbvbnhgfhju kirjoitti:

Suksi sinä siitä hevonvittuun viisastelemaan, IDIOOTTI

Ihan tosissani kysyin, että oletko lukenut tämän ketjun aloituksen, ja jos kerran olen idiootti, niin voisitko ystävällisesti sitten minulle selittää, mitä olen aloituksesta ymmärtänyt väärin kun sanon, että kommunismin musta kirja kertoo kommunismin teoista.

• Mustakirja kirjoitti:

"Väitätkö että kirjan kustantaja on syyllistynyt rikokseen väärentämällä valheellista tietoa kustantamaansa kirjaan?"

En.

"Väitätkö että kirjan kirjoittaja Professori "se ja se" on syyllistynyt myös rikokseen pistämällä valheita kirjaansa?"

En.

Valehtelu ei ole rikos.

"Syyllistyt myös itse rikokseen, herjaamiseen, kirjan kirjoittajaa kohtaan, joka on kielletty suomen laissa, aiotko jatkaa sotä?"

En syyllisty.

"Jos sinulla on siihen hyvät perustelut, kerro ne toki, että voin ottaa kirjan kustantajaan yhteyttä ja alkaa selvittämään asiaa."

Minä sentään ymmärrän, miten tämä maailma toimii ja sinä olet tähän mennessä esittänyt vain harhaluuloja.

• oiuytrtyui
        ertert kirjoitti:

"Väitätkö että kirjan kustantaja on syyllistynyt rikokseen väärentämällä valheellista tietoa kustantamaansa kirjaan?"

En.

"Väitätkö että kirjan kirjoittaja Professori "se ja se" on syyllistynyt myös rikokseen pistämällä valheita kirjaansa?"

En.

Valehtelu ei ole rikos.

"Syyllistyt myös itse rikokseen, herjaamiseen, kirjan kirjoittajaa kohtaan, joka on kielletty suomen laissa, aiotko jatkaa sotä?"

En syyllisty.

"Jos sinulla on siihen hyvät perustelut, kerro ne toki, että voin ottaa kirjan kustantajaan yhteyttä ja alkaa selvittämään asiaa."

Minä sentään ymmärrän, miten tämä maailma toimii ja sinä olet tähän mennessä esittänyt vain harhaluuloja.

kehäpäättelyä

• Sillä ei ole mitään väliä, mitä kirjoja sinulla on edessä, jos sinä tulkitset niitä virheellisesti.

"Neuvostoliiton arkistot kertovat hyvin erilaista tarinaa ateismista ja tarinan lukeminen oli tuskallista."

Täyttä hölynpölyä. Se kirja on nimeltää KOMMUNISMIN musta kirja, ei ateismin musta kirja, joten kommenttisi on idioottimainen tai yrität trollata. Kumpikaan ei ole kovin mairitteleva asema sinulle.

• Mustakirja

Tulihan se 1. "selitys" sieltä.

• Huomaava

Ja hyvä selitys olikin. Täyttä hölynpölyä pätee joka ikiseen tekstiisi täällä, oli se oma tai kuten yleensä, muilta kopioitu. Pätee myös sinuun ihmisenä.

• Mustakirja kirjoitti:

Tulihan se 1. "selitys" sieltä.

"Tulihan se 1. "selitys" sieltä."

Vielä jäi epäselväksi, miksi sinulla on vaikeuksia ymmärtää noinkin yksinkertaista selitystä. Typeryys, usko, jokin muu syy?

• Mustakirja
        Huomaava kirjoitti:

Ja hyvä selitys olikin. Täyttä hölynpölyä pätee joka ikiseen tekstiisi täällä, oli se oma tai kuten yleensä, muilta kopioitu. Pätee myös sinuun ihmisenä.

Mitkä "kommunismin musta kirja" on hölynpölyä.
        Aika kova syytös sinultakin, etenkin kirjan kustantaja kohtaan.
        Voisitko perustella tarkemmin, että voin ilmoittaa asiasta kirjan kustantajalle.

• mustakirja
        ertert kirjoitti:

"Tulihan se 1. "selitys" sieltä."

Vielä jäi epäselväksi, miksi sinulla on vaikeuksia ymmärtää noinkin yksinkertaista selitystä. Typeryys, usko, jokin muu syy?

Sanoin jo aiemmin:

• kiinnnnostunut

"kirjan kirjoittaja Professori "se ja se" "
        Ihan vain kiinnnostuneena tiedustelisin, että etkö sinä itse tiedä kuka kyseisen kirjan on kirjoittanut, vai miksi käytät hänestä nimeä Professori se ja se.

• Mustakirja

"kirjan kirjoittaja Professori "se ja se" "
        Ihan vain kiinnnostuneena tiedustelisin, että etkö sinä itse tiedä kuka kyseisen kirjan on kirjoittanut, vai miksi käytät hänestä nimeä Professori se ja se.

Kirjassa sanotaan:
        Siinä hän kauhistelee ateistien kauhutekoja Neuvostoliitossa ja Ranskassa, jossa kuoli n. 100 milj. ihmistä.
        Onko tämä sinun mielestäsi väärä väite, jos on, niin perustele.

• kiinnnnostunut
        Mustakirja kirjoitti:

Kirjassa sanotaan:

Stéphane Courtois kirjoittaa kirjassaan "Kommunismin musta kirja", kommunistien hirmuteoista,
        Mutta mistä kirjasta sinä puhut, ja kuka on Professori se ja se?

• kiinnnnostunut
        Mustakirja kirjoitti:

Kirjassa sanotaan:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunismin_musta_kirja
        Tuolta voit lukea "Kommunismin musta kirja" nimisestä teoksesta jotain tietoa, ja jos pystyt pistämään siitä kirjasta, josta sinä puhut kanssa myös jotain linkkiä, niin olisi kiva tutustua myös siihen kirjaan, mistä sinä puhut.

• Mustakirja

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunismin_musta_kirja
        Tuolta voit lukea "Kommunismin musta kirja" nimisestä teoksesta jotain tietoa, ja jos pystyt pistämään siitä kirjasta, josta sinä puhut kanssa myös jotain linkkiä, niin olisi kiva tutustua myös siihen kirjaan, mistä sinä puhut.

ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?

• Mustakirja kirjoitti:

ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?

Et määrittele kuka, etkä missä. Täysin mahdotonta ottaa väitteeseesi kantaa. On mahdollista, että joku jossain on kauhistellut mainitsemiasi asioita. Kerro kuka ja kerro missä. Sitten voidaan ehkä ottaa kantaa väitteesi todenperäisyyteen.

Kannattaa kyllä muistaa, että edes neuvostoliitossa ei ateismi ollut hirveän suosittua. Varsinkaan myöhemmässä vaiheessa, jossa Stalinia palvottiin käytännössä jumalana.

• uytrertyuhgf
        TheRat kirjoitti:

Et määrittele kuka, etkä missä. Täysin mahdotonta ottaa väitteeseesi kantaa. On mahdollista, että joku jossain on kauhistellut mainitsemiasi asioita. Kerro kuka ja kerro missä. Sitten voidaan ehkä ottaa kantaa väitteesi todenperäisyyteen.

Kannattaa kyllä muistaa, että edes neuvostoliitossa ei ateismi ollut hirveän suosittua. Varsinkaan myöhemmässä vaiheessa, jossa Stalinia palvottiin käytännössä jumalana.

Paskapuhetta

• uytrertyuhgf kirjoitti:

Paskapuhetta

Kiitos perustellusta mielipiteestäsi. Toivottavasti sen kirjoittaminen sai sinut tuntemaan läheisyyttä jumalaasi.

• kiinnnnostunut
        Mustakirja kirjoitti:

ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?

Tosin kirjassa mistä minä puhun, puhutaan kommunismien tekemistä hirmuteoista, ei ateistien, ja kirjassa ei mitenkään erityisesti painoteta Ranskassa tapahtuneitä hirmutekoja.
        Neuvostoliitto: 20 miljoonaa kuollutta
        Kiina: 65 miljoonaa kuollutta
        Vietnam: miljoona kuollutta
        Pohjois-Korea: 2 miljoonaa kuollutta
        Kambodža: 2 miljoonaa kuollutta
        Itä-Eurooppa: miljoona kuollutta
        Latinalainen Amerikka: 150 000 kuollutta
        Afrikka: 1,7 miljoonaa kuollutta
        Afganistan: 1,5 miljoonaa kuollutta

Mutta, kuten jo aiemmin sanoin, voit pistää linkin siitä kirjasta, mitä sinä tarkoita, kun minusta tuntuu, että puhumme nyt kahdesta eri kirjasta.

• Mustakirja kirjoitti:

ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?

"ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?"

On. Kirjassa ei käsitellä ateistien tekoja vaan kommunistien.

• lkjhgftyuio
        ertert kirjoitti:

"ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?"

On. Kirjassa ei käsitellä ateistien tekoja vaan kommunistien.

paskapuhetta

• kiinnnnostunut
        lkjhgftyuio kirjoitti:

paskapuhetta

Voisitko ystävällisesti määritellä, että mikä oli paskapuhetta?

• Mustakirja kirjoitti:

ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?

Mistä ihmeestä Sinä tuon Ranskan otit esimerkiksi?
        Wanha taatto kun olen niin olen myös elänyt sitä aikaa jolloin kommunismi oli voimakkaasti tapetilla 1960-1980. Ja Kekkosen ajan Suomi oli "rähmällään" NL:n suutaan.
        Olen lukenut Mustan kirjan (pitkävetinen) mutta suosittelen lukemaan myös kirjan Vankileirien saaristo. (Kulag). Tuota kirjaa ei itsesensuurin pelosta voitu painaa suomeksi vaan se taidettiin ensin painaa Ruotsissa.
        Em. aikaan kun käytiin debattia järjestelmästä niin keskusteluissa ei juuri puhuttu allianssista, ateismi-kommunismi juuri mitään.

No Eräs elokuva joka on suosikkini - Nykyaika, Chaplin, niin Chapeela oli todellinen "profetia" joka vielä tänään on ajankohtainen.
        Kannattaa myös tutustua USA:n ns. kommunismivainoihin jotka olivat yksilöiden kannalta melko tuhoisia.

Ai niin tiedätkö, että eräs suomalais taustainen henkilö on ollut USA:n pressa ehdokkaana?

• Reddington
        Mustakirja kirjoitti:

ONKO TÄMÄ VÄITE VÄÄRÄ?

On. Vielä 1980-luvun lopulla yli 40% neuvostoliiton kansalaisista uskoi jumalaan.

• patalakki

Siinä kirjassa pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.
      Historia todistaa sen

• Juu. Onko Raamattu luettu, jossa on hirmutekoja ja murhia vaikka muille jakaa? Kommunismi on niin kaukana minun sisimmästäni, etten ole ollut sen edesottamuksista kiinnostunut muuta kuin sen varjopuolien kannalta. Sehän oli lopulta pelkää mielipuolista ihmisten kontrollia.

• fda

Kommunismi on syvältä. Se että osa kommunisteista oli ateisteja ei tee heistä sen parempia ihmisiä tai sellaisia joiden kanssa olisin samaa mieltä. Entä Luther, Leopold II ja Natsit jotka olivat kristittyjä? Pidätkö heitä samanlaisina ihmisinä kuin itseäsi?

• kq1234jhghj

Aatteene historia kertoo ihan toista
        Et taida olla se terävin kynä penaalissa.

• kiinnnnostunut
        kq1234jhghj kirjoitti:

"Aatteene historia kertoo ihan toista"
        Mitähän aatetta mahtanet tarkoittaa?

• fda
        kq1234jhghj kirjoitti:

Et oikein teroita asiaasi, siitä se johtuu että sinua ei totuus kiinnosta vaan haluat esittää ateistit huonossa valossa valheellisesti. Löydä jotain oikeaa kritisoitavaa äläkä syyllistä viattomia.

Hyvin hiljaa olet Lutherin pahoista teoista. Täytyykin niistä tehdä avaus taas.

• Reddington

Siis taas kerran esitetään väite jonka mukaan kommunistien kommunismilla ja nationalismilla perustellut hirmuteot johtuisivat ateismista, vaikkei niitä ateismilla perusteltu. Ja aloittaja voisi seuraavassa ketjussa tehdä tiliä niistä kristittyjen noin miljardista uhrista 300-luvulta nykypäivään.

• Reddington

Niin, se että Kommunismin mustassa kirjassa ei mainita sanallakaan ateismia ei varmaan haittaa kun proffasi vetää noita perusteettomia johtopäätöksiä. Taitaa proffasi olla kirjoitellut kirjansa vähän mutu-tuntumalla ja vain hieman faktoja tulkiten...

• hohhoijakkaa

Koitttakaas lukaista:

"Le Livre noir du capitalisme ('Kapitalismin musta kirja', ei suom.)"

Kapitalismin mustassa kirjassa kapitalismin uhrimääräksi arvioidaan noin 147 miljoonaa."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Le_Livre_noir_du_capitalisme

"Kambodža: 2 miljoonaa kuollutta"

Ja kuinka ollakaan, siellä oli näitä Punaisia Khmerejä tukemassa ja kouluttamassa ensin kristitty USA ja sen jälkeen vielä Britit, niiden kunnianarvoisat SAS joukot, kun USA vetäytyi kallokekojen tultua julkisuuteen.

Sama meno oili Idonesiassa jossa:

" Tapettiin ainakin ½-miljoonaa kommunistia tai sellaiseksi epäiltyä USA:n, Australian ja Iso-Britannian tieten ja tuella."

http://yle.fi/vintti/yle.fi/d-projekti/arkisto/2004/unohdettu_massamurha.html

Kommunismin mustasta kirjasta sanoutui osa tekijöistäkin irti, mutta siitä enemmän suomi24:n historiapalstalla.

Chomasky kirjoitteli aikoinaan näin:

"Jättäkäämme historiallinen amnesia sikseen ja soveltakaamme nyt Black Bookin ja sen arvostelijoiden metodologiaa koko tarinaan eikä pelkästään sen ideologisesti hyväksyttävään puoliskoon. Vedämme siis sen johtopäätöksen, että demokraattis-kapitalistinen "koe" Intiassa vuodesta 1947 eteenpäin on aiheuttanut enemmän kuolemia kuin kommunismin "valtava, täysin epäonnistunut... koe" koko muussa maailmassa yhteensä koko historiansa aikana vuodesta 1917 eteenpäin. Demokraattinen kapitalismi on aiheuttanut yli sata miljoonaa kuolemaa vuoteen 1979 mennessä ja kymmeniä miljoonia siitä eteenpäin – yksin Intiassa.

"Demokraattis-kapitalistisen kokeen" vastaisesta "syytelistasta" tulee entistä vakavampi, kun tarkastelemme sen vaikutuksia kommunismin romahduksen jälkeen: miljoonia ruumiita Venäjällä (mainitakseni yhden tapauksen) sen jälkeen, kun maa ryhtyi noudattamaan Maailmanpankin talousneuvoja, jotka ovat palauttamassa sitä I maailmansotaa edeltäneelle taloudellisen kehityksen tasolle.

( Tästä kertoo kirja:

"Genocide: Russia and the New World Order"

http://www.larouchepub.com/pr/1999/glazyev_book_pr_991203.html )

"Mutta "omelettia ei voi tehdä rikkomatta munia", kuten Stalin olisi sanonut. Syytelistasta tulee vieläkin vakavampi, jos tarkastelemme alueita, jotka ovat pysyneet länsimaiden valtapiirissä. Tällöin paljastuu todella "valtava" luettelo ruumiista ja "ehdottoman turhasta, järjettömästä ja käsittämättömästä kärsimyksestä" (Ryan). Syytteet voimistuvat entisestään, kun otamme huomioon maat, jotka länsimaat ja niiden vasallit ovat suorilla hyökkäyksillään tuhonneet samoina vuosina."

• Röyh

Aloittajan logiikan mukaan nuo kapitalismin uhrit ovat sitten uskovaisten uhreja...

• Abc-oåäÖ

HEH, tuo ei ole mitään, saattaa olla, että ateistinen psykologia ja lääketiede ottaa vastaavat uhriluvut, kärsimys toteutuu vain eri muodossa, yhteiskunnasta syrjään työntämisenä, ja kaikkina samanlaisina vääryyksinä ja valeina, joita kommunismi uhreihinsa kohdisti. Idea on sama, palvotaan ihmisten luomaa ihanneyhteiskuntaa, jossa lopulta osa joutuu kärsimään hirvittävällä tavalla, mitä mieltä olette tästä kauhuskenaariosta? Uskotteko, että ateistinen lääketiede on moraaliltaan korkeampi kuin ateistinen kommunismi, mitä mieltä olette???

• Reddington

Mikä ateistinen lääketiede? Ei sellaista ole olemassakaan. On vain lääketiedettä.

• aass13

Mikäli haluat, voin esittää sen näin.......joko sinulle tai muille

Kyllä, mutta pohjimmiltaan psykologia on uskonto, jossa palvotaan sen luomia suuruuksia, joita on lopulta useita.... ja kummallakin puolella voittamattomuudet ovat lopulta toisella puolella....abc.....OÄÖ väitän, että se on tätä nykyisin, vähintäänkin 90 prosenttisesti, ts. se vaikuttaa yhteiskunnassa näin.

Vert kommunismi, jossa palvottiin sen luomaa ihanne ihmistä, kuitenkin sen oli luotava sille vastakohta, josta seurasi lukematon määrä uhreja.

En ole kristitty, mutta esimerkiksi kristinusko ei luo tällaista asetelmaa, vaan jumala on ihmisen ulkopuolella oleva korkeampi voima ja moraali, josta ihminen voi tulla osalliseksi, ja joka on tavoittelemisen arvoinen, vastaavasti myös paha on ihmisen ulkopuolinen voima, josta ihminen voi tulla osalliseksi. ulkopuolistamalla pahan itsestään ja tavoittelemalla korkeampaa (saavuttamattomissa olevaa) hyveellisyyttä, ihminen joutuu hyväksymään armon käsitteen, sillä hän ei ole yksioikoisesti kelvollinen, vaan Suuren Jumalan palvelija joka saa joka päivä uuuden hyväksynnän. Kuten lapsi isältään (toisissa uskonnoissa myös äidiltään, tai voimalta joka on kuin aurinko, hyväksi kaikille, jne jne.). SITEN HYVÄ TULEE TASA-ARVOISESTI KAIKKIEN ULOTTUVILLE SILLÄ TÄYDELLINEN TASA-ARVOISUUS SISÄLTYY DOGMIIN JA IHANTEESEEN.

Lopulta ihminen kumartaa aina JOKO ITSEÄÄN SUUREMPAA PAHUUTTA, TAI SITTEN HYVYYTTÄ.

EN VÄITÄ etteikö ateisteilla voisi olla käsitystä ihmistä suuremmasta oikeudeta, ja laista, mutta enpä kyllä sellaiseen ole törmännytkään, varmaan heitäkin on, jotka "kilvoittelevat oikeuden eteen".

Koska en enään ole varsinaisesti kristitty haluan kuitenkin sanoa jotakin: Omaksi selvenyksekseni olen sisällyttänyt kristittyjen "rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi" määritelmään useita tuhansia vuosia voimassa olleen dogmin (minulle se on voimassa vieläkin......) se on liian pitkä tähän lueteltavaksi, mutta kyseessä on käsite totuudesta ja oikeudesta. Totuus on siis kaksoistotuus; Totuus ja oikeus, jonka on toteuduttava vieläpä saman aikaisesti, ellei se voi toteutua, on siis selvää, että sinuun vaikuttaa vääryys, jota vastaan on taisteltava

Haluaisin sanoa teistiselle satanistille; ole varovainen, sillä olen varma, että siellä minne olet menossa, ei ole kuin omiasi. Ateistiselle satanistille sanoisin, filosofiasi ei ainakaan tee minua onnelliseksi, sinusta en tiedä, ja monet muut se tekee surulliseksi, En hyväksy filosofiaasi, ja taistelen sitä vastaan.... .. ....

Itseasiassa Ihminen tarvitsee käsitteen voittamattomuudesta ja hän näyttää, ihmisestä riippuen etsivän sitä joko hyvästä tai pahasta.... Minulle Psykologia ei ole mitään muuta kuin uskonto, jossa palvotaan voittamattomana sen itse määrittelemää "pahuutta ja vajavaisuutta" Miten muuten tämän voi määritellä? Jokainen joka ottaa tuon suggestion (suom. Ehdotus) siis ehdotuksen tuosta pahuudesta ja vajavaisuudesta vastaan joutuu loppuiäkseen tämän uskonnon erottamattomaksi jäseneksi. Pääsääntöisesti ainakin. On tietysti siten, että ottaakseen tällaisen ehdotuksen vastaan, on ihmisen todella tarvinut tehdä virheitä ja syntejä. Kuitenkin on niin, että minun uskonnossani ihminen saa armon, psykologiassa taas ei. soisin, että psykologian kohdalla olisi tilanne parempi. Toivoisin olevan...(viimeksi tänään olen saanut lukea lehdestä tyyliin: ei ole kenenkään vika, sillä JOKAINEN VOI NAKSAHTAA) Kyllä jokainen voi ottaa tuon ehdotuksen (naksahtamisesta!) vastaan, sillä jokainen on virheitä tehnyt, itse en ota sitä vastaan siitä syystä että en hyväksy ehdottelijan uskontoa...... .... ... En siksi että pitäisin itseäni parempana kuin "HULLU" sillä näen hänet ainoastaan itsensä ja muiden ihmisten uhrina, en sairaana. Uskonnollinen hurmos on muuten tila, jossa ihminen on usein muissa maailmoissa, hän on toki siinä onnellisessa asemassa ettei esimerkiksi pelkää omien pahojen ajatustensa kuviteltuja seurauksia, vaan kokee suunnatonta iloa siitä, ettei hänen tarvi sellaisia ajatuksia enää muistella.... ... ... .... ..Miten tällaisella vakaumuksella voi elää nykymaailmassa, heh, jääköön arvoitukseksi... itseasiassa odottelen tässä että joukkoon liittysi toinen tai ehkä kolmas.... .. .. .

Kirjoitus lipesi tietysti asian sivuun, oli huonosti jäsennelty jne jne ja toisaalta ehkä jokin ajatuksen alku tuli esille....... .. . ....

• szdfghjiuytre

Palstan vätyksistä ei ole sen toteuttamiseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1621
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1031
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      912
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      906
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      790
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      782
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      727
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      722
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      721
    Aihe