Presidentti Obama vaatii homojen, lesbojen ja transsukupuolisten seksuaalisen suuntautumisen kääntämistä tavoittelevien terapiahoitojen lopettamista.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015040919489425_ul.shtml
"Tieteellisen todistusaineiston valtava määrä osoittaa, että erityisesti nuoriin suunnattu eheytymisterapia ei ole lääketieteellisesti tai eettisesti sopivaa, ja se voi aiheuttaa runsaasti vahinkoa."
Eheytymishoitojen kieltämisestä lailla oli tehty kansalaisadressi, joka sai alkunsa Leelah Alcorn -nimisen 17-vuotiaan tytön itsemurhasta joulukuussa. Leelah oli PAKOTETTU osallistumaan "kääntymisterapiaan", jonka johdosta hän keskeytti koulunkäynnin, eristäytyi ja teki lopulta itsemurhan.
Todella hyvä että totuus näistäkin asioista tulee vihdoinkin julki.
Eheytymishoidot kiellettävä vahingollisina
47
<50
Vastaukset
- tyhmä.ateisti
Kaikki terveydenhoitokin kuuluu lopettaa, sanoo ateismi.
- tyhmyys-tiivistyy
Kuka sellaista on vaatinut?
Kuka on tyhmä? Vai pidätkö kenties itseäsi ateistina? - Poispoisjonoista
Uskovathan eivät edes tarvitse mitään terveydenhoitoa, koska kaikki vaivat ja sairaudet parantuvat rukoilemalla Jeesusta. Aivan kaikki. Ja jos taas eivät, niin sekin on jumalan tahto jota ei parane vastustaa.
Joten mitä hemmettiä kaikki ne uskovat kristityt tekevät hammaslääkäreiden jonoissa ja leikkausjonoissa ja lääkäreiden odotushuoneissa. Heti kaikki uskovat pois jonoista ja mars rukoilemaan itselleen terveyttä. Jättäkää lääkeTIEDE niille jotka eivät kiroa TIEDETTÄ, joka ei uskoven pölvästien mukaan ollenkaan toimi. - tyhmälle.ateistille
Toimiiko Jeesuksen rukoilu jos on muslimi?
- SitäSamaa
tyhmälle.ateistille kirjoitti:
Toimiiko Jeesuksen rukoilu jos on muslimi?
Yhtä hyvin se toimii kuin kristitylläkin, koska kaikki jonotushuoneet ja potilasjonot ovat täynnä uskovia kristittyjä. Jotka tietävät oikein hyvin ettei mikään rukoilu paikkaa heidän hampaitaan eikä suorita ohitusleikkausta. Sitä paitsi Jeesus on yksi koraanin profeetoista ja messias. Muslimit uskovat, että Jeesus syntyi Mariasta neitseellisesti, suoritti ihmetekoja, saarnasi ja lopulta nostettiin taivaaseen.
- jhgfdsertyu8i
Poispoisjonoista kirjoitti:
Uskovathan eivät edes tarvitse mitään terveydenhoitoa, koska kaikki vaivat ja sairaudet parantuvat rukoilemalla Jeesusta. Aivan kaikki. Ja jos taas eivät, niin sekin on jumalan tahto jota ei parane vastustaa.
Joten mitä hemmettiä kaikki ne uskovat kristityt tekevät hammaslääkäreiden jonoissa ja leikkausjonoissa ja lääkäreiden odotushuoneissa. Heti kaikki uskovat pois jonoista ja mars rukoilemaan itselleen terveyttä. Jättäkää lääkeTIEDE niille jotka eivät kiroa TIEDETTÄ, joka ei uskoven pölvästien mukaan ollenkaan toimi.Mie sanon ihan tosissaani nyt ett ateistit on pölvästejä 99%
- Reddington
jhgfdsertyu8i kirjoitti:
Mie sanon ihan tosissaani nyt ett ateistit on pölvästejä 99%
Ja uskovista idareita on se viimeinenkin prosentti...
- hgtfj
Jos vanhemmat ovat tehneet lapsestaan transun, jota sitten painostavat eheytymään, niin kuka on ensisijainen hoidettava?
- muikkuinen
Syyllinen on uskonto, uskonto myrkyttää kaiken!
- fdsdertyuio1212
muikkuinen kirjoitti:
Syyllinen on uskonto, uskonto myrkyttää kaiken!
Ateistilta ei tuu suusta ulos muuta kuin paskajuttuja
- Obamanvaatimus
fdsdertyuio1212 kirjoitti:
Ateistilta ei tuu suusta ulos muuta kuin paskajuttuja
En tiennytkään että USA:n presidentti Obama on ateisti.
- gjgffyjj
Obamanvaatimus kirjoitti:
En tiennytkään että USA:n presidentti Obama on ateisti.
On, ja homo myös.
gjgffyjj kirjoitti:
On, ja homo myös.
Käyppäs sanomassa présidentti Obamalle suoraan, että olet ateisti ja homo. Voisi tulla kiinnostava vastaus ja keskustelu. Tänne ei kannata huudella mitä sattuu.
- jhggju
torre12 kirjoitti:
Käyppäs sanomassa présidentti Obamalle suoraan, että olet ateisti ja homo. Voisi tulla kiinnostava vastaus ja keskustelu. Tänne ei kannata huudella mitä sattuu.
Miksi minun pitäisi mennä mitään sanomaan? Uskon, että amerikkalaiset hoitavat tämän tiedottamisen paljon paremmin.;)
jhggju kirjoitti:
Miksi minun pitäisi mennä mitään sanomaan? Uskon, että amerikkalaiset hoitavat tämän tiedottamisen paljon paremmin.;)
Tarkoitin sitä, että on turha täällä esitellä, vaan on aina parempi sanoa toisen asiat hänelle itselleen. En tosin ole kuullutkaan Amerikasta uutisointia Obaman homoudesta, enkä ateismista. Siksi näen parhaana kysyä häneltä suoraan. No, sinä tiedät ehkä kysymättäkin Obaman asiat.
- hkiujk
torre12 kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että on turha täällä esitellä, vaan on aina parempi sanoa toisen asiat hänelle itselleen. En tosin ole kuullutkaan Amerikasta uutisointia Obaman homoudesta, enkä ateismista. Siksi näen parhaana kysyä häneltä suoraan. No, sinä tiedät ehkä kysymättäkin Obaman asiat.
Alatko haaveilla Obamasta?
http://beforeitsnews.com/alternative/2014/07/new-obama-gay-lover-picture-gallery-mainstream-media-does-not-want-you-to-see-this-2986114.html hkiujk kirjoitti:
Alatko haaveilla Obamasta?
http://beforeitsnews.com/alternative/2014/07/new-obama-gay-lover-picture-gallery-mainstream-media-does-not-want-you-to-see-this-2986114.htmlOnko sitten niin, että Obama inhoaa heterojen suuteluja? Vai onko niin, että hän pitää hyvänä sekä heterojen, että homojen suutelua? En tosiaan ole niin perehtynyt asiaan kuin sinä. Itse kuitenkin pidän kaikkien suutelua, että aivan OK.
Joko ne ulkomaille sijoitetut hihhuleiden ylläpitämät amerikkalaisten teinien kurileirit on lopetettu?
- iikkoo
Sinä se jaksat hihhuloida.
- Lähimmäisenhakkaus
Ei niitä varmaankaan ole lopetettu. USA:n lainsäädäntö tuskin koskee ulkomailla sijaitsevia kristillisiä kurituslaitoksia. Telkustahan tuli vasta pari viikkoa sitten hyvä dokkari kyseisistä todella sairaista laitoksista:
http://yle.fi/uutiset/kristukselle_kaapatut/7786482
"Seurantadokumentti muuttui kuitenkin paljastusdokumentiksi kristillisestä fundamentalismista. Laitoksen uudelleenkoulutus perustui äärimmilleen vietyyn kuriin, painostukseen ja myös fyysiseen pahoinpitelyyn."
Lapsesta pitää hakata se pahuus ulos. Mitenkäs tämä ei yhtään yllätä minua. Niin perin tyypillistä kristillistä kasvastusta tuo lasten hakkaaminen. Asia josta minulla on runsaasti omakohtaisiakin kokemuksia. Pakko ja hakkaaminen, siinä kristillisen kasvatuksen ydinkohdat. Aina sitä samaa.
”Presidentti Obama vaatii homojen, lesbojen ja transsukupuolisten seksuaalisen suuntautumisen kääntämistä tavoittelevien terapiahoitojen lopettamista.”
Miksi ei vaatinut ”sukupuolenkorjaus/vaihdoshoitojen” lopettamista? Paljon kammottavampi hoito on sukupuolenkorjausleikkaus. Siinä ihmistä tuetaan olemaan jotain muuta kuin on.
Sukupuolenkorjausleikkauksessa ihmisen epärehellisyys on aidoimmillaan. Ihminen toteuttaa aitoa omaa itseään.- c-tsetti
Se, että joku viedään vastoin hänen tahtoaan terapiaan, ei voi tuottaa kuin ongelmia. Sellaista ei saisi tapahtua. Sellainen on väärin ja sen joutaakin kieltää. Toista on vapaaehtoisuus, jos joku tahtoo puida asiaa ihan itse ja haluaa muutosta.
Tuttu mies, uskonveljeni, homosteli nuorempana, kunnes uskoon tullessaan teki tuosta synnistä parannuksen. Ei käynyt missäään terapiassa asiaan liittyen. Lopetti vain sellaisen, jonka ymmärsi synniksi. Elää nyt eläkeläisenä tyytyväisenä vaimonsa kanssa. Ei hyväksy arkkipiispan kantaa homouden normaalisuudesta.
Pidän tuttavaani asiassa asiantuntijana. Arkkipiispaa en pidä.- Vapaastipakolla
Ja missäs menee sen "vapaaehtoisuuden" raja? Kun uskovat sukulaiset painostavat ja uhkaavat täydellisellä hylkäämisellä ja koko suvusta erottamisella ellei mene hoitoon, niin sekö on sitten vapaaehtoista? Koska näinhän uskovissa piireissä jatkuvasti tapehtuu, kuten lukuisista kertomuksista (ja omista kokemuksistamme) niin hyvin tiedämme.
http://www.rollingstone.com/culture/features/the-forsaken-a-rising-number-of-homeless-gay-teens-are-being-cast-out-by-religious-families-20140903 No on toinenkin tositapaus. Elin uskossa ja oli uskova vaimokin. Mutta jo lapsena havaittu homous ei koskaan hävinnyt, vaan jo vanhemmalla iällä elän parisuhteessa miehen kanssa. Olenko siis "asiantuntija"?
- HolyHate
Jokainen ihminen on oman elämänsä asiantuntija. Ja vain sen.
Tosin uskovat katsovat olevansa myös kaikkien muiden ihmisten elämien asiantuntijoita jumalallisilla valtuuksilla. Vaikka eivät tietenkään ole.
Eivät ole minkäänlaisia asiantuntijoita ja varsinkaan ei ole mitään valtuuksia päättää muiden ihmisten elämistä. Sen ensimmäisen kiven heittäjiä löytyy uskovista aina jonoksi asti. Eivät selvästikään tajua mitään omasta usko(nno)staan nämä oman uskonsa huonoimmat mahdolliset markkinamiehet. Mutta hyvää mainosta ateismille toki aina se vimmainen ahdasmielinen suvaitsemattomuus ja pyhän vihan puhkunta. torre12 kirjoitti:
No on toinenkin tositapaus. Elin uskossa ja oli uskova vaimokin. Mutta jo lapsena havaittu homous ei koskaan hävinnyt, vaan jo vanhemmalla iällä elän parisuhteessa miehen kanssa. Olenko siis "asiantuntija"?
”Elin uskossa ja oli uskova vaimokin. Mutta jo lapsena havaittu homous ei koskaan hävinnyt, vaan jo vanhemmalla iällä elän parisuhteessa miehen kanssa. Olenko siis "asiantuntija"?”
Entä, jos nyt olisi mahdollista ja saisit valita, palaisitko takaisin uskovan vaimosi luokse vai jatkaisitko homosuhteessa? Ajattelin, että omatkaan valintani eivät ole olleet hyviä ja haluaisin palata takaisin nuoruuden rakkauteni luokse, mutta se ei ole mahdollista. Eksyin ja kadotin ensirakkauteni.Vapaastipakolla kirjoitti:
Ja missäs menee sen "vapaaehtoisuuden" raja? Kun uskovat sukulaiset painostavat ja uhkaavat täydellisellä hylkäämisellä ja koko suvusta erottamisella ellei mene hoitoon, niin sekö on sitten vapaaehtoista? Koska näinhän uskovissa piireissä jatkuvasti tapehtuu, kuten lukuisista kertomuksista (ja omista kokemuksistamme) niin hyvin tiedämme.
http://www.rollingstone.com/culture/features/the-forsaken-a-rising-number-of-homeless-gay-teens-are-being-cast-out-by-religious-families-20140903”Ja missäs menee sen "vapaaehtoisuuden" raja? Kun uskovat sukulaiset painostavat ja uhkaavat täydellisellä hylkäämisellä ja koko suvusta erottamisella ellei mene hoitoon”
Ei toikaan oikein ole.
Valitettava, jos olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen. Ilman muuta homot ovat tervetulleita seurakuntaan ja uskovien yhteyteen. Ainakin tähän ovat olleet tervetulleita.sami-a kirjoitti:
”Elin uskossa ja oli uskova vaimokin. Mutta jo lapsena havaittu homous ei koskaan hävinnyt, vaan jo vanhemmalla iällä elän parisuhteessa miehen kanssa. Olenko siis "asiantuntija"?”
Entä, jos nyt olisi mahdollista ja saisit valita, palaisitko takaisin uskovan vaimosi luokse vai jatkaisitko homosuhteessa? Ajattelin, että omatkaan valintani eivät ole olleet hyviä ja haluaisin palata takaisin nuoruuden rakkauteni luokse, mutta se ei ole mahdollista. Eksyin ja kadotin ensirakkauteni.No "palaisinko uskovan vaimoni luo, jos valita saisi". No en. Näin on hyvä ja minulle tarkoitettu.
Mutta on sitä ollut joitakin seurustelujuttuja, jotka ovat jääneet vähän kaivertamaan. Huono luonteeni on se, että olen joskus turhan ärhäkkä ja nopealiikkeinen, ja näin olen joskus kokenut loukkaamista, ja olen pannut suhteen poikki hyvin nopeasti. Ja jälkeenpäin on kaduttanut.
Onhan sukupuolenkorjausleikkauskin eheytyshoito. Siinä hoidettava eheytetään homoksi.
exhellari86 kirjoitti:
Suosittelisin hiukan ennakkoluulotonta lisätutkimusta aiheesta. Voisit yllättyä.
Kysymys on samasta asiasta.
Ihmisen ruumis on ristiriidassa tuntemusten kanssa.
Koska näin on, ihminen uskoo olevensa jotain muuta kuin on. Tunteet eivät valehtele...sami-a kirjoitti:
Koska näin on, ihminen uskoo olevensa jotain muuta kuin on. Tunteet eivät valehtele...Tunteen mukaahan tässä paljon mennään; sekä SAMIA että minäkin. Se määrittää sen, miten ajattelemme eri asioista. Nyt SAMIA on löytänyt hyvän. Onnea!
sami-a kirjoitti:
Koska näin on, ihminen uskoo olevensa jotain muuta kuin on. Tunteet eivät valehtele..."Tunteet eivät valehtele..."
Eivät niin, mutta voivat viedä harhaan.exhellari86 kirjoitti:
"Tunteet eivät valehtele..."
Eivät niin, mutta voivat viedä harhaan.”"Tunteet eivät valehtele..."”
”Eivät niin, mutta voivat viedä harhaan.”
Mitä minuun tulee, tunteet ovat olleet eniten epäluotettavia. Jopa järki on ollut enemmän oikeassa kuin tunteet. Järkeilyllä olisin voinut välttää sudenkuopat, joihin tunteen minut johti.sami-a kirjoitti:
”"Tunteet eivät valehtele..."”
”Eivät niin, mutta voivat viedä harhaan.”
Mitä minuun tulee, tunteet ovat olleet eniten epäluotettavia. Jopa järki on ollut enemmän oikeassa kuin tunteet. Järkeilyllä olisin voinut välttää sudenkuopat, joihin tunteen minut johti.Sanoit aiemmin, että tunteet eivät valehtele, mutta sitten kerrot, että tunteet ovat eniten vieneet sinua harhaan, ja että järkeilyllä olisit voinut välttää sudenkuopat joihin tunteet sinut veivät.
???- oiuytredfghj
exhellari86 kirjoitti:
Sanoit aiemmin, että tunteet eivät valehtele, mutta sitten kerrot, että tunteet ovat eniten vieneet sinua harhaan, ja että järkeilyllä olisit voinut välttää sudenkuopat joihin tunteet sinut veivät.
???Ateismi puhuu suurin kirjaimin ja saa helposti palstatilaa mediasta. Millaista tekoa ovat ateismikeisarin vaatteet ja sen taustalla olevat aatteet? Mistä löytyvät uusateismin kannattajat? Dosentti Timo Eskola analysoi terävästi tämän päivän ateistien perusväitteitä ja uusateismin perusteita. Kirja tarjoaa myös hyödyllistä tietoa ateismin historiasta.
Uusateismi lainaa etiikkansa kristinuskolta ja ihmiskuvansa modernismista. Se kritisoi kristinuskoa pahan ongelmasta, mutta kompastuu itse hyvän ongelmaan.
http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/index.php?sid=30003&tuoteid=11276
"Uusateistit vetoavat yhä nykyään mielellään tieteeseen ja yliopistoon, mutta he eivät enää tiedä, mistä puhuvat. Yliopisto on muuttunut heidän ympärillään. Tieteellistä maailmankuvaa ei enää ole, ei siinä muodossa, jossa ateismi omaksui sen 1800-luvulla." exhellari86 kirjoitti:
Sanoit aiemmin, että tunteet eivät valehtele, mutta sitten kerrot, että tunteet ovat eniten vieneet sinua harhaan, ja että järkeilyllä olisit voinut välttää sudenkuopat joihin tunteet sinut veivät.
???”Sanoit aiemmin, että tunteet eivät valehtele”
Yritin olla vitsikäs, ilmeisesti otit sen tosissasi.
Tunteilla ei ole minkäänlaista totuusarvoa, koska ovat tunteita. Todellisuus ja olevaisuus eivät ole sitä miltä sinusta tuntuu, joten sinäkään et ole homo, vaikka sinulla on tuntemuksia. Mieti mitä olet ilman tunteita, mitä jäisi jäljelle.sami-a kirjoitti:
”Sanoit aiemmin, että tunteet eivät valehtele”
Yritin olla vitsikäs, ilmeisesti otit sen tosissasi.
Tunteilla ei ole minkäänlaista totuusarvoa, koska ovat tunteita. Todellisuus ja olevaisuus eivät ole sitä miltä sinusta tuntuu, joten sinäkään et ole homo, vaikka sinulla on tuntemuksia. Mieti mitä olet ilman tunteita, mitä jäisi jäljelle."... joten sinäkään et ole homo..."
Vaikka olen vuosikausia ollut parisuhteessa miehen kanssa ja en tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, silti sanot etten ole homo. Luuletko tuntevasi minut paremmin kuin minä itse?
Kyllä tunteet ovat oleellinen osa ihmisenä olemista, ja vaikka tunteet eivät sisältäisi mitään lopullista totuutta, joskus on pakko mennä niiden mukaan kun kovat faktat loppuvat.oiuytredfghj kirjoitti:
Ateismi puhuu suurin kirjaimin ja saa helposti palstatilaa mediasta. Millaista tekoa ovat ateismikeisarin vaatteet ja sen taustalla olevat aatteet? Mistä löytyvät uusateismin kannattajat? Dosentti Timo Eskola analysoi terävästi tämän päivän ateistien perusväitteitä ja uusateismin perusteita. Kirja tarjoaa myös hyödyllistä tietoa ateismin historiasta.
Uusateismi lainaa etiikkansa kristinuskolta ja ihmiskuvansa modernismista. Se kritisoi kristinuskoa pahan ongelmasta, mutta kompastuu itse hyvän ongelmaan.
http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/index.php?sid=30003&tuoteid=11276
"Uusateistit vetoavat yhä nykyään mielellään tieteeseen ja yliopistoon, mutta he eivät enää tiedä, mistä puhuvat. Yliopisto on muuttunut heidän ympärillään. Tieteellistä maailmankuvaa ei enää ole, ei siinä muodossa, jossa ateismi omaksui sen 1800-luvulla."En tiedä kovinkaan paljon vanha- tai uusateismista. Ateismi sellaisenaan on vain jumaluskon puutetta.
"Uusateismi lainaa etiikkansa kristinuskolta"
Kaipa sitten. En tunne uusateismia. Mutta minulle - edelleenkin - ateismi on vain ja pelkästään jumaluskon puutetta. Ateismi sellaisena kuin minä sen käsitän ei edes sisällä mitään moraalikoodistoa sen enempää kuin painovoimakaan. Ateisti voi hyvinkin lainata moraalikäsityksiään ja etiikkaans amistä haluaa. Mutta kristinuskokin on lainannut ne jostain. Mistäköhän?- USKovanen
exhellari86 kirjoitti:
En tiedä kovinkaan paljon vanha- tai uusateismista. Ateismi sellaisenaan on vain jumaluskon puutetta.
"Uusateismi lainaa etiikkansa kristinuskolta"
Kaipa sitten. En tunne uusateismia. Mutta minulle - edelleenkin - ateismi on vain ja pelkästään jumaluskon puutetta. Ateismi sellaisena kuin minä sen käsitän ei edes sisällä mitään moraalikoodistoa sen enempää kuin painovoimakaan. Ateisti voi hyvinkin lainata moraalikäsityksiään ja etiikkaans amistä haluaa. Mutta kristinuskokin on lainannut ne jostain. Mistäköhän?Onnittelen lajitoveria.Suhteesi seksuaalisuuteen on ilmeisen terveellä pohjalla,samoin kuin looginen kykysi tiedonhankintaan.Ei kai sitä muuten ateisti olisikaan..
Tuo lajitoveri Samin kipuilu oman seksuaalisen identiteettinsä kieltämisessä alkaa jo kyllästyttää. exhellari86 kirjoitti:
"... joten sinäkään et ole homo..."
Vaikka olen vuosikausia ollut parisuhteessa miehen kanssa ja en tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, silti sanot etten ole homo. Luuletko tuntevasi minut paremmin kuin minä itse?
Kyllä tunteet ovat oleellinen osa ihmisenä olemista, ja vaikka tunteet eivät sisältäisi mitään lopullista totuutta, joskus on pakko mennä niiden mukaan kun kovat faktat loppuvat.”Luuletko tuntevasi minut paremmin kuin minä itse?”
En ymmärrä pointtia. Emmehän me tunne itseämme, ei ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Todennäköisesti koska kiellät Jumalan, kiellät myös itsesi.
”tunteet ovat oleellinen osa ihmisenä olemista”
Ei nyt ihan noin olennainen. Miksi korostaa tunteita ja seksuaalisuutta. Nehän ovat vain tuopin vaahto ihmisyyden päällä.sami-a kirjoitti:
”Luuletko tuntevasi minut paremmin kuin minä itse?”
En ymmärrä pointtia. Emmehän me tunne itseämme, ei ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Todennäköisesti koska kiellät Jumalan, kiellät myös itsesi.
”tunteet ovat oleellinen osa ihmisenä olemista”
Ei nyt ihan noin olennainen. Miksi korostaa tunteita ja seksuaalisuutta. Nehän ovat vain tuopin vaahto ihmisyyden päällä."Emmehän me tunne itseämme, ei ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee."
Tarkoittanet, että SINÄ et tunne itseäsi. Älä yleistä.
"Todennäköisesti koska kiellät Jumalan, kiellät myös itsesi."
En kiellä jumalaa; en vain usko siihen. Väitteesi asiayhteyttä en ymmärrä.
"Miksi korostaa tunteita ja seksuaalisuutta."
Jos katselet ympärillesi, niistä kuitenkin puhutaan paljon ja seksuaalisuus on aika oleellinen osa ihmisyyttä, yleensä. Et sinäkään ole poikkeus ottaen huomioon sen, miten paljon siitä keskustelet.USKovanen kirjoitti:
Onnittelen lajitoveria.Suhteesi seksuaalisuuteen on ilmeisen terveellä pohjalla,samoin kuin looginen kykysi tiedonhankintaan.Ei kai sitä muuten ateisti olisikaan..
Tuo lajitoveri Samin kipuilu oman seksuaalisen identiteettinsä kieltämisessä alkaa jo kyllästyttää.Kiitos rohkaisusta.
"Ei kai sitä muuten ateisti olisikaan..."
Se on kyllä avannut ovia ennakkoluulottomaan tiedonhankintaan.
"Tuo lajitoveri Samin kipuilu oman seksuaalisen identiteettinsä kieltämisessä alkaa jo kyllästyttää."
Omat taistelunsa hänelläkin, mutta sitkeys ja vastaväitteet osoittavat, että hän on jo polulla. Jossain vaiheessa terve järki voittaa denialismin ja aurinko alkaa paistaa. Vaahtoa tuopin päällä, hänen sanojaan lainatakseni.exhellari86 kirjoitti:
"Emmehän me tunne itseämme, ei ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee."
Tarkoittanet, että SINÄ et tunne itseäsi. Älä yleistä.
"Todennäköisesti koska kiellät Jumalan, kiellät myös itsesi."
En kiellä jumalaa; en vain usko siihen. Väitteesi asiayhteyttä en ymmärrä.
"Miksi korostaa tunteita ja seksuaalisuutta."
Jos katselet ympärillesi, niistä kuitenkin puhutaan paljon ja seksuaalisuus on aika oleellinen osa ihmisyyttä, yleensä. Et sinäkään ole poikkeus ottaen huomioon sen, miten paljon siitä keskustelet.”Tarkoittanet, että SINÄ et tunne itseäsi. Älä yleistä.”
En tunne mekanismia, jonka avulla ihminen tuntee itsensä. Voi olla että puhutaan eriasioista. Tarkoitatko, että ihminen tietää, mitä tekoa on vai että on tuntemuksia, joilla pyrit määrittämään itseäsi?
”En kiellä jumalaa; en vain usko siihen.”
Uskot kuitenkin tuntevasi itsesi.
”Jos katselet ympärillesi, niistä kuitenkin puhutaan paljon ja seksuaalisuus on aika oleellinen osa ihmisyyttä, yleensä.”
Entä, jos seksuaalisuutta ei pääse toteuttamaan, jääkö silloin olennainen osa ihmisyydestä toteutumatta?- hgfdsdfghjk
exhellari86 kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta.
"Ei kai sitä muuten ateisti olisikaan..."
Se on kyllä avannut ovia ennakkoluulottomaan tiedonhankintaan.
"Tuo lajitoveri Samin kipuilu oman seksuaalisen identiteettinsä kieltämisessä alkaa jo kyllästyttää."
Omat taistelunsa hänelläkin, mutta sitkeys ja vastaväitteet osoittavat, että hän on jo polulla. Jossain vaiheessa terve järki voittaa denialismin ja aurinko alkaa paistaa. Vaahtoa tuopin päällä, hänen sanojaan lainatakseni.Häpeä homo elämääsi
sami-a kirjoitti:
”Tarkoittanet, että SINÄ et tunne itseäsi. Älä yleistä.”
En tunne mekanismia, jonka avulla ihminen tuntee itsensä. Voi olla että puhutaan eriasioista. Tarkoitatko, että ihminen tietää, mitä tekoa on vai että on tuntemuksia, joilla pyrit määrittämään itseäsi?
”En kiellä jumalaa; en vain usko siihen.”
Uskot kuitenkin tuntevasi itsesi.
”Jos katselet ympärillesi, niistä kuitenkin puhutaan paljon ja seksuaalisuus on aika oleellinen osa ihmisyyttä, yleensä.”
Entä, jos seksuaalisuutta ei pääse toteuttamaan, jääkö silloin olennainen osa ihmisyydestä toteutumatta?"En tunne mekanismia, jonka avulla ihminen tuntee itsensä."
Aliarvostamasi rehellisyys on on ehkä paras sellainen. Ainakaan asettautumalla kynnysmatoksi "kunnon" kristityiden tapaan et edistä itsesi tuntemisen parantamista.
"Voi olla että puhutaan eriasioista. Tarkoitatko, että ihminen tietää, mitä tekoa on vai että on tuntemuksia, joilla pyrit määrittämään itseäsi?"
Mitä tekoa hän on? Kemiallisesti? Henkisesti? Kyllä tuntemuksetkin ajan oloon muodostavat jatkumon joka antaa vinkkejä. Joskus ystävät ovat hyvä lähde kun alkaa peilaamaan itseään. Paljon mainostettu kristillinen itsensä tunteminen johtaa vain harhaan koska sitä harjoitetaan satukirja kädessä. Ei sillä, etteikö Raamatussa olisi hyviäkin ohjeita, mutta sen opettama sokea alistuminen auktoriteeteille niitä tiutkimatta ja kritisoimatta on joskus suorastaan vaarallista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656400
- 584442
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283018- 612947
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271516Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 331301
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201