Miksei näistä säästetty?

Perpanssi

Eduskunnan palkat: Nyt 6300e/kk-> leikkaus: 2000e/kk

Arvioitu säästö kymmeniä miljoonia

Eduskunta avustajat: Rajoitetaan yhteen

Arvioitu säästö useita miljoonia

Eduskunnan lomat: nyt 4kk/vuosi-> 4vk/vuosi

arvioitu säästö taas kymmeniä miljoonia

Taksisetelien ym. etuuksien poisto

Säästöä useita kymmeniä miljoonia

Eduskunnan kerhot lakkautetaan määräajaksi

Taas miljoonia säästyy

Kulukorvaus lakkautetaan: Nyt 1300e/kk

säästöä taas miljoonia

Lisäpalkkiot lakkautetaan: nyt 1200 e/kk

Sopeutumisraha lakkautetaan

Häpeäisivät edes

Eläkeikä 65 vuotta

Miksei näitä leikkauksia tai edes jotain samansuuntaista tehty jos kerran kaikki ollaan samassa veneessä?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienieläke

      Tarkoitus taisikin olla kannattajiensa kiristys, vaikka toista luultiin. Eli valta nousi heti päähän, kun herraporukoihin persut pääsi ja oma etu turvattu - hmm - entiset pientalonpojat-puolue, 60 luvulta.

    • herrahississä

      Eipä olla enää samassa veneessä.Ennen vaaleja luulimme olevamme.

    • fsdfdfdasf

      Kiva kun kateellisia vaan vituttaa

      • Perpanssi

        Tulipa selväksi sinun asemasi. Siellä ministeriauton takapenkillä. Hyvä että naurattaa...vielä.


      • kohtaHänkinHerää

        Tuolle persulle ei ole vielä ehtinyt totuus valjeta. Käy vähän hitaalla, mutta kyllä se siitä.


      • ihmiselle.nannaa

        Persutkin saavat nyt soinieliitiltä poliittisesti turpaansa 24/7 niin, että tukka tärisee. Moraalinen krapula saattaa olla perssuleilla melkoinen, mikäli uskaltavat joskus tunnustaa aikaansaaneensa tämän köyhiä kurmoittavan paskasateen ihan itse??


      • Vai kateellisia?

        Jos minä muuttuisin jollakin mystisellä tempulla Soiniksi, hirttäisin itseni häpeästä.


    • Perpanssi

      Ja ihan unohtui: puoluetuki. Miksei sitä lakkautettu?

      • Tulisiko itsellesi mieleen yhtäkään mahdollista syytä?

        Minulle tulee muutama: 1. Soinin hillot, 2. Lindströmin hillot, 3. J.Niinistön hillot, ...


    • Perpanssi

      Persu säästää vain muiden kuluissa, ei omissaan.

    • Hyvin yksinkertainen syy: koska nuo säästöt olisivat kirpaisseet säästöpäätösten tekijöitä itseään. Vanhan viidakon lain mukaan sellaisia päätöksiä ei tehdä.

    • EttäSellaisetTalkoot

      Persun mielestä vain muille kuin persuille menevät rahat ovat turhia. Ja millä sitten Soinin eläkesäätiötä lihotettaisiin Soinin hovin tarpeisiin jolleivät tuet pysy ennallaan.

      Kyllä se OInonen tulee edelleen nukahtamaan sopivasti, kun pitäisi esittää tukien karsimista.

      • Perpanssi

        Oinosella jo torkkupeitto valmiina


    • politiikanseuraaja

      Puoluetuista olisi voinut hyvin leikata parikymmentä prosenttia eikä se olisi vielä mihinkään vaikuttanut mutta olisi tuonut valtiolle kymmeniä miljoomnia euroja. Vesiskootterit ja mönkijät kaipaisivat myös käyttömaksua. Saastuttavat ja häiritsevät kovasti toisia jotren viidenkympin vuosimaksu olisi paikallaan. Kansanedustajien pitäisi olla esimerkkinä muille, joten heidän kuuluisi leikata omia palkkojaan ensimmäisinä.

      • Perpanssi

        Kyllä näin on. On täysin idioottimaista väittää ettei kansanedustajelle riitä se 2500 euroa kuussa. Säästöä tulisi huimasti jo siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe