Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttan

Sro

Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
Joh. 14:6

Ihmeet eivät herätä vihaa. Yliluonnollinen herättää uteliaisuutta ja hiljaista hyväksyntää. Hienoa, jos joku saa avun hätäänsä, tuli apu mistä tahansa, ajatellaan. Sen sijaan aina tulee olemaan pahennuksena se, että Jeesusta pidetään Jumalan Poikana ja syntien sovittajana ja ainoana tienä taivaaseen. Nopeasti nousee silloin vastakysymys: mikä on kristitty sanomaan, että vain yksi tie vie perille? Suvaitsevaisuus edellyttää, että jokaisella saa olla oma tiensä ja kaikkien tiet ovat yhtä oikeita. Ihmisten valinnat eivät kuulu muille. Tämä kaiken hyväksyvä ilmapiiri on varmasti sielunvihollisen tavoite. Sekoitetaan tiet ja uskot, niin että ei ole oikeaa, ei väärää. Eikä kukaan löydä lopulta perille. Yksinkertaiset, Jumalan sanaan uskovat ja siitä kiinni pitävät kristityt käyvät yhä harvinaisemmiksi linnuiksi kristikunnassakin. Ajankohtaiseksi alkaa nousta Jeesuksen kysymys, löytääkö hän uskoa enää ollenkaan palatessaan takaisin.
Juha Vähäsarja

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottaaloitus

Se on niin ja amen.

• eiuskontovaanusko

Jeesus Kristus on Herra.

Paholaisella on kova kiire yhdistää kaikki uskonnot saman 'katon' alle. Uusi Maailmanjärjestys toteutuu ihan silmiemme edessä päivä päivältä.

• eiuskontovaanusko

• Laittakoon kovempaa evidenssiä kehiin, niin johan uskovien määrät alkavat pompsahdella. Se on vain niin ikävästi, että nykyajan koulutus ja sivistys tuppaavat saamaan ihmisen kyseenalaistamaan vähän kaikkea, ja raamatun tarinat on kyllä kyseenalaistettavissa kovin helposti jos mitkä. Tuo Jeesuksen sanomaksi väitetty lausahduskin voidaan helposti tulkita silkaksi megalomaniaksi. Ei suuret sanat suuta halkaise...

• Niimpäniin

Kyseenalaistavat iäisyyselämänsä, joka on kammottava niille, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen.

• Niimpäniin kirjoitti:

Kyseenalaistavat iäisyyselämänsä, joka on kammottava niille, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen.

Pidäpä fantasiasi kostavasta julmuri-jeesuksestasi ihan hyvänäsi sitten vain.

• Herätystänyt

En voi pitää hyvänäni koska se on Jumalan sanaa.
        Sinullahan on vapaus valita ainakin, että syytä vaan itseäsi omista valinnoistasi.

• Herätystänyt kirjoitti:

En voi pitää hyvänäni koska se on Jumalan sanaa.
        Sinullahan on vapaus valita ainakin, että syytä vaan itseäsi omista valinnoistasi.

>En voi pitää hyvänäni koska se on Jumalan sanaa.
        En minä sinulle mitään sanonutkaan.

• Kenellesitten

Kenelle ateismia levität profetiana?

• Kenellesitten kirjoitti:

Kenelle ateismia levität profetiana?

Opiskele ahkerasti, niin opit ehkä joskus tekemään ymmärrettävän kysymyksen.

• Jeesuksen Kristuksen kieltäminen kaikella tavalla on antikristuksen hengen työtä ja Jumalan tahdon noudattaminen on taas Jeesukseen Kristukseen turvaamista, koska lakia emme kykene noudattamaan.

• tewrtt

tweqrt

• Hyväjapaha

Kaksi henkeä taistelussa.

• KTSEiKirj

Kovasti nää laitalahkolaiset olevinaan jeesustelevat mutta kun tulee puhe Israelista ja judaismista, niin Jeesus muuttuukin pelkäksi rekvisiitaksi joka laitetaan taskuun piiloon.

Ei kestä tämä teidän julistus päivänvaloa. Ei kestä ei.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      57
      6816
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4785
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      75
      2577
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      41
      1969
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1688
    6. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1502
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      30
      1497
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1319
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1234
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1127
    Aihe