Voiko juutalaisiin synagoogiin mennä joskus peippailemaan? Milloin esim. Helsingissä on avoimet ovet?
Synagoogassa käynti
7
59
Vastaukset
- mä-sä
Mitäpä siellä tekisit?
- Guilamiin
Joissain kirkoissakin on opastettuja kierroksia.
Ja aina voi mennä kiertämään kirkkoa, sitä sanotaan ristisaatoksi.
En tiedä onko risti menossa hautaan, vai mihin sitä saatetaan.
Jotkut kiertävät Kaaban mustaa kiveä.
Mutta kenellä on laskettuna Siionin tornit ?
Ps
Kiertäkää Siion, käykää sen ympäri, lukekaa sen tornit.
Tarkatkaa sen muurit, kulkekaa sen linnat, kertoaksenne niistä tulevalle polvelle.
Sillä tämä on Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti.- cfgzaad
Onnistunee kunhan sovit asiasta vierailun suhteen ennakkoon vaikkapa soittamalla. Kyllä se mahdollista on. Varaudu myöskin asianmukaiseen turvatarkastukseen ennen alueelle pääsyä. "Avoimia ovia" Suomen kahteen synagogaan ei ole.
- Guilamiin
Tavalliselle ihmiselle on vaikeaa alkaa soittelemaan ja sopimaan. Jos olisi viikonloppuna kiinnostuneille avoimet ovet joku päivä. Niin silloin kaikki voitaisiin tarkastaa kerralla ja mahdollisesti asiasta kiinnostuneille voitaisiin järjestää yhteinen esittely.
- sgdhnv
Avoimia ovia on ei synagogiin turvallisuussyistä ole.
- Guilamiin
sgdhnv kirjoitti:
Avoimia ovia on ei synagogiin turvallisuussyistä ole.
Mikäpä siinä. Olisi vain ehkä helpompaa, jos mukana olisi useampia ihmisiä. Ikäänkuin opastettu turistimatka asiaan. Samallahan se turvallisuus hoituu yhdelle kuin useammalle. Mutta kiitos vastauksesta. Pitää mennä poimimaan puolukoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342353
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472096- 402032
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3201850- 1171493
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161425Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036