Uskonnot ei todellakaan ole häviämässä, idän opit ja uskonnot ovat kokoajan rynnimässä länsimaihin. kuten joogat ja muut mystiset opit, ja jos sanot että jooga ei ole uskonto olet todella väärässä, kun mennään syvälle joogaan ym, idän oppeihin, niin, siihen kuuluu ruumiista poistumis kokemukset, henkiopaat sun muut jutut jotka esiintyy hyvänä , mutta ovat saatanan valhejuitsuja.
Kristinusko ei tarkoitettu pelkäksi uskonnoksi, vaan henkilökohtaiseksi uskoksi Jeesukseen.
Jos tarkastellaan uskontoja niin kristinusko , tai henkilökohtainen usko Jeesukseen, ei tee kenellekkään mitään pahaa, päin vastoin, Jeesus kehotti rakastamaan jopa vihamiehiäkin ja tekemään lähimmäiselle sen mitä toivoisit itsellesi tehtävän.
Jos verrataan vaikkapa kristinuskoa ja islamia, kristinusko kehottaa rakastamaan ja tekemään hyvää, islami kehottaa tappamaan kristityn, niin pääsee paratiisiin,
aika iso ero niillä on .
Kaikkia uskontoja valitettavasti on ihminen käyttänyt väärin, niin myös kristinuskoa, pakkokäännyttämällä yms.
Myös kristinusko jos se on jäänyt pelkäksi uskonnoksi, voi olla pahanteon väline, mutta jos se on henkilökohtaista uskoa Jeesukseen, (ei vaan järjen päätelmä, vaan sydämmen usko) niin sellainen usko ei tee pahaa kenellekään vaan soveltaa Jeesuksen sanoja elämässään.
Uskonnot muka häviämässä EHEI
28
120
Vastaukset
- east.meets.west
Idän uskonnoilla on ollut vaikutusta länteen jo tuhansia vuosia kauppareittien ansiosta. Se mitä Jeesuksen väitetään opettaneen on paljolti samaa mitä Buddha opetti jo puoli vuosituhatta aiemmin.
- luetunymmärtäminen
Raamatun Jeesus josta raamattu puhuu ja ennustaa jo vanhassa testamentissa, on ollut ihan alusta alhaen, se ei ole mikään vain kahden vuosituhannen juttu.
- historianymmärtäminen
luetunymmärtäminen kirjoitti:
Raamatun Jeesus josta raamattu puhuu ja ennustaa jo vanhassa testamentissa, on ollut ihan alusta alhaen, se ei ole mikään vain kahden vuosituhannen juttu.
Buddha eli ja opetti jo ennen kuin mitään Raamattua oli olemassakaan.
- aloittaja52
historianymmärtäminen kirjoitti:
Buddha eli ja opetti jo ennen kuin mitään Raamattua oli olemassakaan.
Älä puhu läpiä päähäsi, tai todista se.
- historianymmärtäminen
aloittaja52 kirjoitti:
No esimerkiksi tuostapa voit tarkistaa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dating_the_Bible
http://www.ancient.eu/Siddhartha_Gautama/ aloittaja52 kirjoitti:
Hauskoja lukuhetkiä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism_and_Christianityluetunymmärtäminen kirjoitti:
Vanhan testamentin ennustus juutalaisten messiaasta meni aika pahasti pieleen mutta vatikaani kirjoitti ne "ennustukset" uudelleen sovittaakseen ne Jeesukseen.
Alkuperäinen messias ennustus kuvasi messiaan sotapäälliköksi joka tuli lentäen taivaasta kultainen kruunu päässä ja heiluttaen palavaa miekkaa ja seiso kultaisessa vaunussa jota veti liekkikavioiset hevoset.
Kyllä se muidenkin usko jumaliinsa on ihan henkilökohtaista uskoa, vaikka kristityt haluavatkin nostaa itsensä muiden yläpuolelle tuolla kikkailullaan.
Olipa tyypillinen oman ja toisen uskonnon vertailukin - omasta etsitään paras kohta, toisen uskosta pahin, jotta päästään sanomaan, miten paljon parempi se oma uskonto onkaan.Kyllähän se kristinusko on leviämässä vauhdilla Afrikassa, seurauksena on noitavainoja ja massamurhia.
- haloohaloo
Niin mutta kuka noita vainoja ja massamurhia tekee, ei ainakaan kristityt.
- gggsg
haloohaloo kirjoitti:
"Nii ku ei ne oo oikeita kristittyjä" sano Panu-Petteri 5v.
haloohaloo kirjoitti:
Juuripa kristityt kun nuoret helluntalais Pastorit ja papit heitä siihen vielä käskee.
https://en.wikipedia.org/wiki/Witchcraft_accusations_against_children_in_Africasatan kirjoitti:
Juuripa kristityt kun nuoret helluntalais Pastorit ja papit heitä siihen vielä käskee.
https://en.wikipedia.org/wiki/Witchcraft_accusations_against_children_in_AfricaTässä lisää tietoa.
http://www.huffingtonpost.com/2009/10/18/african-children-denounce_n_324943.html- aloittaja52
gggsg kirjoitti:
"Nii ku ei ne oo oikeita kristittyjä" sano Panu-Petteri 5v.
Raamattu määrittää selvästi kuka on oikea kristitty ja kuka ei, joka elää ja tekee raamatun sanan mukaan, on oikea kristitty, mut joka elää toisin kuin raamattu kehottaa on valhekristitty tai vain nimellisesti kristitty.
Hedelmistään puu tunnetaan, niinkuin raamattu sanoo.
Tiedän että seuraavaksi sanot että vanhassa testamentissa kehotetaan tappamaan yms. Pitää ymmärtää asiat oikein, vanha testamentti kuvaa hengellistä elämää. Israelin kansa kuvaa kristittyä, (silloinkin kun se tekee väärin ja saa siitä kurituksen, orjuuden tai muun). aloittaja52 kirjoitti:
Raamattu määrittää selvästi kuka on oikea kristitty ja kuka ei, joka elää ja tekee raamatun sanan mukaan, on oikea kristitty, mut joka elää toisin kuin raamattu kehottaa on valhekristitty tai vain nimellisesti kristitty.
Tiedän että seuraavaksi sanot että vanhassa testamentissa kehotetaan tappamaan yms. Pitää ymmärtää asiat oikein, vanha testamentti kuvaa hengellistä elämää. Israelin kansa kuvaa kristittyä, (silloinkin kun se tekee väärin ja saa siitä kurituksen, orjuuden tai muun).Raamattu sanoo että Usko näkyy teoissa, kristityt eivät tee niitä tekoja jota Jeesus ehdotti,
Kristityt käyttävät raamatun oppeja toisia vastaan ja vaatii että muut alistuvat kristinsuskon sääntöjen alaisiksi mutta itse eivät viitsi niitä sääntöjä seurata.
Pidätkö itseäsi oikeana kristittynä? oletko lahjoittanut omaisuutesi pois ja ottanut kodittoman asumaan matalaan majaasi?aloittaja52 kirjoitti:
Tiedän että seuraavaksi sanot että vanhassa testamentissa kehotetaan tappamaan yms. Pitää ymmärtää asiat oikein, vanha testamentti kuvaa hengellistä elämää. Israelin kansa kuvaa kristittyä, (silloinkin kun se tekee väärin ja saa siitä kurituksen, orjuuden tai muun).Oikeita kristittyjä ei siten ole olemassakaan.
>islami kehottaa tappamaan kristityn, niin pääsee paratiisiin,
Kerropa muutama varteenotettava islamin uskonoppinut, jotka ovat tätä mieltä. Mulla on kyllä aikaa odottaa. Tiesithän, että Koraanin väkivaltaisia kohtia seuraavat suoraan ja ilman uskonoppineiden tulkintoja vain Isis ja sen lähijärjestöt?- gggsg
Eikö olekin hassunhauskaa, kuinka islam käskee tappamaan ja kristinusko käskee olemaan tappamatta, mutta silti juuri teikeläiset ovat kirkkaasti tilaston kärjessä.
- aloittaja52
Minähän avauksessani juuri kerroin uskonnon väärinkäytöstä, etkö ymmärtänyt?
- gggsg
aloittaja52 kirjoitti:
Minähän avauksessani juuri kerroin uskonnon väärinkäytöstä, etkö ymmärtänyt?
Niin mukaasi kummatkin käyttävät uskontoaan väärin – toiset tappamiseen, toiset ei-tappamiseen. Mitäpä se kertoo teistä Jeesuksen omista kullannupuista ihmisenä ja perusmuslimin selkärangasta ja moraalista uhmata jumalaa ihmisyyden hyväksi?
- aloittaja52
Kokemuksesta satun tietämään, että, minun Jeesus johon olen uskonut yli 30 vuotta, EI OLE KÄSKENYT MINUA TAPPAMAAN KETÄÄN, VAAN RAKASTAMAAN.
aloittaja52 kirjoitti:
Kokemuksesta satun tietämään, että, minun Jeesus johon olen uskonut yli 30 vuotta, EI OLE KÄSKENYT MINUA TAPPAMAAN KETÄÄN, VAAN RAKASTAMAAN.
Ja jonkun toisen kristityn Jeesus on käskenyt tappamaan, Jeesushan sanoi että ei tuonut rauhan vaan sodan.
- gggsg
aloittaja52 kirjoitti:
Miljoonien Jeesus ollut toista mieltä.
Kysy häneltä miksi ei suostu kertomaan sinulle piponi väriä? Se olisi herättäisi mielenkiintoni tutkia enempi
Huominen on yleensä parempi kuin nykyhetki. Uskonnollisten määrä tullee absoluuttisesti alenemaan ja ns. suuret uskonnot sirpaloituvat. Merkit ovat näkyvissä.
Fanaattisesti uskonnolliset ihmiset hukkaavat ison palan elämästään siihen, että luulevat saavansa sen takaisin korkoa korolle kuolemanjälkeisessä elämässään. Toinen meistä, uskova tai ateisti tulee vielä hämmästymään.
Lisäksi se paatos jota uskovat esittävät ateistin "turhasta elämästä" on jokseenkin harhaa. Elämä on huomattavasti monimuotoisempaa ja mielekästä myös ateistille, kun hän tekee itselleen sellaisen.- aloittaja52
Kerro ihmeessä mitä olen elämässäni hukannut, kun olen ollut uskossa yli 30 vuotta.
aloittaja52 kirjoitti:
Kerro ihmeessä mitä olen elämässäni hukannut, kun olen ollut uskossa yli 30 vuotta.
Et välttämättä mitään mutta sinä et olekkaan kaikki kristityt.
- aloittaja52
aloittaja52 kirjoitti:
My car dies when i dissconnect the battery, RIP!
Uskonnossa menettää kaiken jo ekana vuonna. Seuraavat 29 on pelkkää taantumaa.
Kristinusko on idän uskonto, tarkemmin sanottuna Lähi-Idän. Samanlaista tuontitavaraa täällä kuin kaikki muutkin vierasuskonnot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364185Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31904Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061770
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411719Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4691578MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4621288