Miten suhtaudutte eri genreihin?

MrJuha82outolintu

Esim jazz, proge, punk, perusrokki, Suomirokki, taiderokki, heavymetal, raskas rokki, boogierokki, iskelmä, taiteellinen iskelmä, pop-iskelmä, räppi, joiku, kansanmusiikki jne jne... Miten toimii teille?

Ja mitä mieltä olette semmosista nimistä kuin Maj Karma, CMX, Dingo ja Jarkko Martikainen?

Tässä juuri kuuntelen Maj Karmaa.
Se kaljupäinen Putroa muistuttava laulaja-basisti, joka esiintyy Herra Ylpön nimellä.
Musa on raskasta rokkia, vaihtoehtorokkia.
Ei mitään ihan perusmusaa.

Itte diggaan monenlaisesta musasta.

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lajivapaa

      Lajilla ei väliä, jos musassa on miellyttävää henkeä. Luettelemiasi en kuuntele.

    • anniemestariampuja

      Joskus pidin jazzia liian vaikeaselkoisena, mutta nyt pikkuhiljaa olen alkanut tykästymään siihen ja vanhoista klassikoista näköjään on helpoin aloittaa,,, ja sama päteen klassiseen musiikkiin...tosin sieltä kevyimmästä päästä sitäkin lajia...

      TAKE FIVE - Jazz at Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis perform Dave Brubeck
      https://www.youtube.com/watch?v=OHGMe6tFqq0

      Erik Satie- Gnossienne No.1
      https://www.youtube.com/watch?v=CYH5xh6gd0c

    • anniemestariampuja
    • Kaikkimenee

      Rock kaiken kaikkiaan on vähän ehkä tylsää, sekä melodia että rytmiikka - kolme sointua ja 4/4 rokkikomppi -antaa aika vähän. Tykkäsin penskana sellaisista outouksista kuin Santana, ja sitten lipsahdin maailman musiikkiin. Afrikkalainen rytmiikka on antoisaa.

      Kuuntelin myös heviä, mutta kun opin tarpeeksi englantia niin sanoitukset osoittautui aika tyhmiksi. Örinähevistä en ole koskaan tykästynyt, paitsi Rammsteinista ja jälleen, kun tajusin sanat, mielenkiinto lopahti vähän.

      Mainstream rock on vähän turhan softis, tuotettua ja kompressoitua minulle. Juurikin Putrot ja Ylpöt taas ilahduttaa aina juuri sanoituksillaa. mutta en yleensä aktiivisesti seuraa

      • MrJuha82outolintu

        Joo se britti-ja jenkkirokki on aika meloditonta ja simppeliä.
        Örinäheavy myös.
        Mut suomalaiset heavynimet kuten Rautiainen ja Kotiteollisuus osaavat homman hyvin.
        Sitten aggressiivista musaa on tämä Maj Karma, muttei oikein mitään metallia kuitenkaan, mut heavyrokkia/kokeilevaa rokkia ärjynnällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe