Siunaus ja kirous Raamatussa?

Sana-Sanoo

Koska tämän palstan joillakin käyttäjillä ( viesteistä päätellen) näyttää olevan kovin hatarat tiedot siitä, mitä Raamattu puhuu siunauksesta ja kirouksesta, on tarpeellista katsoa asian valaisua Sanasta.

Siunaus ja kirous ovat olleet Jumalan valtakunnan toimintaohjelmassa alusta alkaen.

A) Kun Aadam lankesi tottelemattomuuteen, Jumala näki oikeaksi kirota koko maanpiirin, 1 Moos 3:17. Myös käärme kirottiin matelemaan ilman jalkoja, 1 Moos 3: 14

B) Kun Jumala antoi Mooseksen kautta Lain opetukset, hän määräsi sekä
* ns. siunauksen vuoren (Garsissimin vuori) että
* kirouksen vuoren ( Eebalin vuori). 5. Moos 27: 12-13
Lukekaa. Mitä niistä sanotaan, ja 2 Moos 28. luku! Mitä siellä lukee?

Jumalan säätämä kirous näkyi ja näkyy mm. Jeremia 11:3, Daniel 9:11.


Raamattu valaisee jokaista, joka tahtoo selvittää näitä kysymyksiä.

C) Apostoli Pietari kirjoittaa eräistä, että he ovat ”kirouksen lapsia”, 1 Piet 2:14

D) Jeesus puhui, ettei kadotetuksi Hänen oppilaistaan joutunut muu kuin se ”kadotuksen lapsi (Juudas) Joh 17:12. Selvää on ettei Juudas ollut lopuksi siunauksen lapsi, vaan kirouksen itselleen hankkinut.

E) Psalmissa 109: 17-18 kirjoitetaan näin:

”Hän rakasti kirousta ja se kohtasi häntä. Hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas. Hän puki kirouksen yllensä niinkuin vaatteensa...”

Jotkut ihmiset (valitettavan monet) rakastavat kirousta, siis pahoja asioita joista kirous koituu. He eivät välitä siunauksesta, jonka Jumala antaa kuuliaisille ja parannuksen tekeville. Apt 3:26.

F) Jumalan mies Joosua kirosi Jerikon kaupungin ( perustelluista syistä) Joos 6: 26 --- ja kirous kävi toteen.
Se joka ryhtyi kirottua kaupunkia rakentamaan veti kirouksen päällensä. 1 Kun 16:34.
Uppiniskaisen rakentajan poika kuoli. Kirous oli ja pysyi.

G) Jeesus kirosi (hedelmättömän) viikunapuun, eikä siitä koskaan enää mitään kasvanut.
Markus 11: 14

H) Apostoli Paavali lausuu kovat sanat niille, jotka vääristelevät evankeliumia. Hän kirjoittaa: ”hän olkoon kirottu”, Gal 3:10 ja 1:8-9 . Lukekaa.

I) Jumala antaa luonnonvoimienkin tulla maalle joskus siunaukseksi, joskus kiroukseksi, Job 37: 13

Yhteenveto:

Jumalan valtakunta sisältää molemmat asiat: siunauksen ja kirouksen.
On täysin loogistakin, puhumattakaan Jumalan täydellisestä hallinnosta, etteivät kaikki koskaan tule siunatuiksi! Ja että monet tulevat kirotuiksi, omasta syystään...

Yhtä lailla kun on Pimeys ja Valkeus, valhe ja totuus, negatiivinen ja positiivinen taso, Elämän tie ja kuoleman tie ----- yhtä lailla vaikuttavia asioita ovat siis siunaus ja kirous!

Jumala on säätänyt siunauksensa sinne, missä Häntä totellaan, kunnioitetaan.
Jeesus kärsi ristillä synnin tuomion ihmisten puolesta, Hän kumosi kirouksen vallan. Se tarkoittaa, että jokainen joka Häneen uskoo ja Häntä seuraa ja tottelee - saa olla osallinen siunauksesta. Apt 3:26.

Ne, jotka eivät huoli pelastusta, lahjavanhurskautta, Jeesuksen sovitusta, ne ovat automaattisesti raamatullisen siunauksen ulkopuolella. Joka ei usko Poikaan, jää mihin tilaan? Lukekaa Joh 3:35-36.

Samoin, jos joku uskoon tullut lankeaa tottelemattomuuteen, kapinaan, poikkeaa kaidalta tieltä, hän valitsee tottelemattomuudelle säädetyn kirouksen.

Jokainen siis itse valitsee tiensä, ja samalla sen seuraukset. Mitään ns. ”siunausautomaattia” ei ole Raamatussa osoitettu.

Toisaalta, myöskään aiheeton kirous ei tehoa sellaiseen, joka on Jumalan suojassa ja siunauksen piirissä. Sananl 26:2, 4 Moos luvut 23-24. Aiheetta lausuttu kirous näet kimpoaa siitä Jumalan antamasta kilvestä, joka uskollisia Herran omia suojaa! Efe 6. luku (sota-asu). Eräs Siimei kiroili Daavidia, ei tehonnut. 2 Sam 16:6.13, 2 Sam 19:19-21, 1 Kun 2:8-9. Lukekaa. Lopuksi Siimei sai rangaistuksensa.

Jumala sanoi jo muinoin: valitkaa! Hän sanoo: valitkaa Elämä taikka kuolema, siunaus tai kirous, valkeus taikka pimeys, totuus taikka valhe. Kahta tietä ei voi vaeltaa. Ei voi palvella samaan aikaan Jumalaa ja maailmaa.


http://keskustelu.suomi24.fi/t/14082366/varoitus-kirottu-paikka-alue

22

1012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksenoma

      Kutsu rakkauden palveluun (Room 12:10-21)

      Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä (9). Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne (10).
      Älkää olko velttoja, olkaa innokkaita, palakoon teissä Hengen tuli, palvelkaa Herraa (11). Toivokaa ja iloitkaa, ahdingossa olkaa kestäviä, rukoilkaa hellittämättä (12).
      Auttakaa puutteessa olevia pyhiä, osoittakaa vieraanvaraisuutta (13).
      Siunatkaa niitä, jotka teitä vainoavat, siunatkaa älkääkä kirotko (14).
      Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa (15).
      Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita (16).
      Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä (17).
      Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa (18).
      Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" - näin sanoo Herra (19). Edelleen sanotaan: "Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle ruokaa, jos hänellä on jano, anna juotavaa. Näin keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle" (20). Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä (21).

      • Jeesuksenoma

        ...näinpä tuli tehtyä, kävin juuri tekemässä tuosta oman aloituksen, sillä sana on niin hyvää, ettei sitä sovi heittää pois...


      • Jeesuksenoma kirjoitti:

        ...näinpä tuli tehtyä, kävin juuri tekemässä tuosta oman aloituksen, sillä sana on niin hyvää, ettei sitä sovi heittää pois...

        Herramme Jeesuksen Kristuksen armo,

        Jumalan rakkaus

        ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi.

        Aamen.


    • kysymystä-on

      Aloitus on täyttä Sanan asiaa. Ml ei kiroile ketään, joten valheellisia ovat julksiet herjat.

      Eikä Sana kelpaa? Maistuuko kapina Raamattua vastaan!

      • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        KOHTA TAPAHTUU . . . JAKO ---> KAHTEEN OSAAN . . .

        . . .

        NE JOTKA - JUMALA - ON KUTSUNUT TÄLLE PALSTALLE . . .

        . . . JÄÄVÄT JA HEILLÄ JOKAISELLA ON . . . UUDESTISYNTYNEEN . . .

        . . . Pyhän Hengen KUTSU . . . JOTEN ---> HE KYLLÄ JÄÄVÄT . . . !

        . . .

        UUDESTISYNTYNEIDEN KOULUTUS !

        --------------------------------------------------------------

        JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ . . . !

        . . .

        TÄLLÄ - PROFETIAT PALSTALLA - JÄRJESTETÄÄN . . .

        . . . JUMALAN . . .

        . . . APOSTOLIEN JA EVANKELISTOJEN . . . KOULUTUS . . . !

        --------------------------------------------------------------

        RAKKAAT LAPSENI - Apostolinen siunaus TEILLE KAIKILLE

        . . . . . . . .

        Herramme Jeesuksen Kristuksen armo,

        Jumalan rakkaus

        ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi.

        Aamen.



        RAKKAAT . . . JEESUKSEN SEURAAJAT . . . !

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14085457/rakkaat-------jeesuksen--seuraajat-------!


        RAKKAAT LAPSENI - "älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan"

        1. Johanneksen kirje 3:4-10 ---> Jumalan lapset -- Paholaisen lapset

        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.

        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.

        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.

        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.

        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        ********************************************************************

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        ********************************************************************

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        ********************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • KTS--

      Niinsevaan meni:

      5. Moos
      11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
      11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
      11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa.

    • niin-niin--

      KTS kirjoittaa asiaa. Niin on Kirjoitettu!
      Kulkaa tai olkaa kuulematta. Jumala ei pakota. Mutta ei myöskään ole lahjottavissa.

    • sana-n-mukaan

      On huolestuttavaa, että uskovat ei tunne Raamattua! Ja kun ongelma tulee, juoksevat heti ihmisten oppien perässä. Tämä on kyllä Raamtussa ennsutettu, että lopunaikana, mitä? 2 Tim 1:3-4

    • SanaValaisee

      Kun uskovat eivät tunne Raamattua, heillä ei ole valoa.

      "Sinun sanasi on minun jalkan lamppu ja valkeus minun tielläni."
      Psa 119: 105

    • valita-saa

      Jokainen saa vapaasti valita: siunaus tai kiorus, ja Jumala tekee sen mukaan!!

    • vapaus-valita

      Jumala ei pakota.

    • KTS--

      Ei pakottanut Israeliakaan vaan antoi sen valita kirouksen:

      Niinsevaan meni:

      5. Moos

      11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:

      11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,

      11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa.

    • vitsaa-tulee
    • nii-on---

      Ei Jumalaa petkuteta näyttelmällä uskovaista.

    • kirouksen-kiskonut

      On se ihan selvästi

    • xxx----

      xxxx

    • kyllä----

      valaisua tarvitaan

    • Sana-valaisee---

      Onneksi on Raamattu joka valaisee ja vastaa!!

    • xx-----

      niin ---

    • Olet-autuas

      Valitse tottelevaisuus Sanalle, ja siunaus!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      304
      3441
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      242
      1891
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      95
      1392
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1323
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1223
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      966
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      894
    Aihe