viime kuukausina käyttäytymään todella omituisesti täällä Helsingissä. Kyse on lähinnä niistä, joilla vaikuttaa jo entuudestaan olleen ongelmia pohjalla. Luultavasti pakolaiskriisi, netin vihapuhe ja monilta osin aivan oikeutettu yhteiskuntapoliittinen kritiikki on saanut aikaan sen, että miehillä alkaa kuupasta heittämään. Ilmassa on valtava määrä levottomuutta.
Mitä naiset ajattelette siitä mahdollisuudesta, että tällä palstalla esiintyvä röyhkeä asenne miehiä kohtaan lietsoo palstaa lukevia miehiä tekemään jotain myös oikeassa elämässä?
Suomalaiset miehet ovat alkaneet
30
149
Vastaukset
- Epämiehiä.ovat
Ei niistä mihinkään ole.
- Pitkämieskysyy
Luuletko, että kaikki miehet täällä ovat stereotyyppisen feminiinisiä miehiä, jotka eivät mitään voisi tehdä? Mistä tiedät keiden kanssa täällä juttelet?
- 105
Naisia kohtaan tällä palstalla on paljon röyhkeämpi asenne. Pelkäätkö ollenkaan, että he voisivat ruveta tekemään joain?
- Pitkämieskysyy
Tuskinpa. Naiset ovat vähemmän haavoittuvaisia näissä asioissa.
- Nnnaaiinenn
Sitähän tässä on odoteltu että alettaisiim tekemään jotain konkreettista. Noi polttopulloiskut vokkeihin on oikeita tekoja koska ne vähentää tulijoiden määrää. Kun Irakissa kerrotaan että suomessa on kylmä, kallis rööki ja vokkeja pommitetaan niin haastattelujen mukaan irakilaiset harkitsee tarkemmin muuttoa Suomeen. Tämä on karu fakta.
- 11plus9
Ei haittaa vähääkään. Ei ole pakolaisista mitään hyötyä.
- Pitkämieskysyy
Oletko Nnainenn koskaan kokenut väkivaltaa, tai sen uhkaa? Minä olen. Olen teininä monesti tapellutkin. Siitä on leikki kaukana. Kannattaa avautua vain asioista joita ymmärtää.
- Nnnaaiinenn
Pitkämieskysyy kirjoitti:
Oletko Nnainenn koskaan kokenut väkivaltaa, tai sen uhkaa? Minä olen. Olen teininä monesti tapellutkin. Siitä on leikki kaukana. Kannattaa avautua vain asioista joita ymmärtää.
Olen kyllä 15v kokenut väkivaltaa kotonani. Noissa polttopulloiskuissa ei oo yksikään kuollu tai loukkaantunu et ne on tehty taidokkaasti. Enkä suosittele kenellekään väkivaltaa kadulla viattomia ulkomaalaisia kohtaan.
- Äädämi1111111
Tylyä ja laitonta toimintaa se tietysti on, mutta epäilemättä sillä on vaikutusta. Ainakaan pillunnuolijaeunukkiministerit Aisuripelle ja Hurrihomppeli eivät ikinä saa niitä toimitettua ulos Suomesta. Ei ihme, jos joillakin loppuu kärsivällisyys. Suomi on saatava näyttämään mahdollisimman epäystävälliseltä paikalta, että "pakolaiset" tajuavat lähteä pois. Ei siitä niiden kotoutumisesta ja yhteiskuntaan sopeutumisesta muutenkaan tulisi mitään, koska kansan suuri enemmistö ei halua niitä tänne eikä tule käyttäytymään "normaalisti" niitä kohtaan jokapäiväisissä tilanteissa.
- Pitkämieskysyy
Nnnaaiinenn kirjoitti:
Olen kyllä 15v kokenut väkivaltaa kotonani. Noissa polttopulloiskuissa ei oo yksikään kuollu tai loukkaantunu et ne on tehty taidokkaasti. Enkä suosittele kenellekään väkivaltaa kadulla viattomia ulkomaalaisia kohtaan.
Jotenkin mä en nyt näe, että miten taidokkaalla anarkistisella toiminnalla edistettäisiin mitään. Siis pulloja seinään vaan, niin hoituu yhteiskunnalliset epäkohdat?
Polttopullon käyttö vokkia vastaan on aika mielikuvituksetonta. Se on ollut täsmäase liikkuvaa, panssaroitua ajoneuvoa vastaan. Jos suomalainen ei muuta keksi niin joutaa sitten vaihtaa koko kansan.
- Nnnaaiinenn
Jotenkin mä en nyt näe, että miten taidokkaalla anarkistisella toiminnalla edistettäisiin mitään. Siis pulloja seinään vaan, niin hoituu yhteiskunnalliset epäkohdat?
Tässä oli kyse konkreettisista teoista. Tuleeko sinulle jotain muita konkreettisia tekoja mieleen kun aloitus koskee Suomen nykytilaa?
- Nnnaaiinenn
Ja kyllä ihan irakilaistensa itsensä kertomana polttopullot ovat edistäneet heidän kartanlukutaitojaan.
- erkki-täti
Kyllähän nuo "polttopulloiskut" on ihan turhaa räpellystä.
Ensinnäkin, ne eivät edes ole olleet laadukkaita polttopulloja. Jos nyt polttopullon jaksaa väkertää, niin miksi ei tee sitä oikein? En laita ohjeita, koska olisi varmaan poliisi ovella, mutta onhan nuo nyt ihan naurettavia kötöstyksiä, kun eivät edes sytytä yhtään mitään..
Toinen asia: on täysin turhaa ottaa kontolleen moisesta rikoksesta rangaistus. Sen saa kovennettuna, koska uusinta pykälää rasismi-rikoksesta sovelletaan turvapaikanhakijoihin kohdistuvissa rikoksissa.
Ei kannata. Ei kannata kenenkään toteuttaa mitään yksittäisiä päähänpistoja, vaikka kuinka vituttaisi asiat. Mutta onneksi pahimmat höyrypäät ovat posessa, kun näin mennään. Eivät ole sotkemassa täyspäisten hommia, jos tarvetta tulee. erkki-täti kirjoitti:
Kyllähän nuo "polttopulloiskut" on ihan turhaa räpellystä.
Ensinnäkin, ne eivät edes ole olleet laadukkaita polttopulloja. Jos nyt polttopullon jaksaa väkertää, niin miksi ei tee sitä oikein? En laita ohjeita, koska olisi varmaan poliisi ovella, mutta onhan nuo nyt ihan naurettavia kötöstyksiä, kun eivät edes sytytä yhtään mitään..
Toinen asia: on täysin turhaa ottaa kontolleen moisesta rikoksesta rangaistus. Sen saa kovennettuna, koska uusinta pykälää rasismi-rikoksesta sovelletaan turvapaikanhakijoihin kohdistuvissa rikoksissa.
Ei kannata. Ei kannata kenenkään toteuttaa mitään yksittäisiä päähänpistoja, vaikka kuinka vituttaisi asiat. Mutta onneksi pahimmat höyrypäät ovat posessa, kun näin mennään. Eivät ole sotkemassa täyspäisten hommia, jos tarvetta tulee.Onko ideoita kehen ja millä tavalla pitäisi vaikuttaa?
Yksittäisellä irakilaisella tai afghaanilla on hyvin vähän menettetävää: aika tavalla sama miten seikkailu euroopassa päättyy, vähintäänkin jää kokemuksia. Aika pieni todennäköisyys että jokin satunnainen polttopullo pelottaisi kun kotimaassa henki on ollut aina halpaa. Tietysti ei kannattaisi valita pääministeriksi uskonnolllista pölhöä, joka mainostaa Suomea netissä kivana turvapaikkamaana.
Suomessa "seuraisin rahaa". On idealisteja, joihin mikään järki ei voi vaikuttaa. Mutta sitten on ihmisiä ja yhteisöjä, jotka konkreettisesti hyötyvät tilanteesta. Vitun tekopyhää syyllistää pelkästään ihmissalakuljettajia kun kotimaassa on paskiaisia joiden leveämpi leipä riippuu siitä miten paljon rahaa dumpataan turvapaikkabisnekseen. Tuosta rahasta ei jäisi Suomeen mitään, jos se käytettäisiin sinänsä paljon tehokkaammin lähempänä "kriisialueita". Kriisialue lainausmerkeissä siksi että sitähän nuo maailman perslävet tulee olemaan maailman loppuun lukuunottamatta niitä lyhyitä hetkiä kun joku diktaattori hetkeksi laittaa porukan kuriin.
- Sad-But-true
Kyllä joku mies jotain tekee jollekkin naiselle jo siitä syystä että nainen ei halua sitä miestä. Pakit saa miehen suuttumaan
- Pitkämieskysyy
Kannattaako täällä lietsoa vihaa?
- Homekorva
Naisia taas suututtaa, että miehelle kelpaa joka ainut pil*u. Jo se on syy olla antamatta. Yököttävää. Tottakai naisten siis on syytä ollakin valikoivia.
- tiukkahomma
Stubbin pitää äkkiä keksiä jotain ihan muuta. Tai käyttää valtaansa.
- vieraantunut
Ymmärrän, ja olen mieluummin yksin.
- hhhjjjkklll
Kertoisitko konkreettisesti mitä omituista olet havainnut?
- 1420
Aina lässytetään, että suomalainen mies on nössö eikä tee mitään. Tähän asti asiat on ollut melko hyvin ja ihmisillä on ollut liikaa menetettävää joten hölmöilyyn ei ole ollut syytä. Nykymenolla sen porukan määrä jolla ei ole enää mitään menetettävää kasvaa liiaksi. Mikään ei ole sen arvaamattomampi, kuin ihminen jolla ei ole menetettävää.
Toivottavasti olen väärässä, mutta eleensä asioihin herätään vasta, kun jotain tosi pahaa sattuu.- 333666
Se on tasan tarkkaan näin. Kun niiden ihmisten määrä kasvaa joilla ei ole enää mitään menetettävää, ei työura/varallisuutensa-omaisuutensa-perhe/parisuhteidensa suhteen sen paremmin kuin näissä suhteissa tulevaisuuden näkymiensäkään suhteen niin se on siinä.
- helvetinhomppelit
Ei sunkaa? Voi ferius sentään. Nyt on pantava kansalaisaloite päälle. Sehän on sallittua..
- m-i-e-s
Ovatko? Se on taas kevät tulossa. Aurinko sulattaa nistit ja spurgut katukuvaan. Katkolta tai tutkintavankeudesta on päästy viattomien asukkaiden keskuuteen. Kukat alkaa kukkimaan, niin katukauppakin. =)
- Pitkämieskysyy
Helsingissä näkyy ilmapiirin muutokset heti. Tämä on sellainen sosiaalinen keitos, eivätkä vuodet ole täällä veljiä keskenään. Ilmiöt ja virtaukset näkyvät heti. Samoin ajan hengen muutokset.
- Hehhhhhhe
On se vaan sellainen suurmetropoli se.
- Gay.Man.Turku
Mutta Turku on edelleen Suomen homoin kylä! Turussa on niin homo meininki, että kaduilla haisee kakka talvellakin.
- PillunPäälle
Nnnaisella osuu pilkka omaan nilkkaaan sillä hän on vain tyhmien jännämiesten kanssa jotka varmasti tuottavat hänelle kokemuksia väkivallasta ja impulsiivisesta aggressiivisuudesta! Mutta jotenkin tuntuu kummalta että 19 vuotias tyttö esiintyy nimimerkillä Nnnainen...ehkä se on superkompensaatiota koska on niin kehittymätön, vielä lapsuudenkotinsa "väkivaltaa" muistellen (joka oli lähinnä sanallista ja juopon ärhentelyä ja rähistelyä).
Muuten luulen että miesten "omituinen käytös" on kirjoittajan omaa ylitulkintaa ja paranoiaa. - äläkarkaaiteltäs
Koska Helsingistä tulee kaupunki, jonka ihmisillä ei ole pohjia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425915Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens353668Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html603518Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k5073043Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2312220Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582090- 522042
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301697Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61371- 781333