__Osoitatko sinä uskovasi sen? __

Question

__Palvele ikuisuus silmämääränä__-otsikko
--Vartiotorni 1/9 1974 s.400

11 Mutta
tämä ikuisen elämän toivo
ei rajoitu ainoastaan niihin, jotka kuuluvat taivaalliseen valtakuntaan.
Ei suinkaan. Puhuessaan tästä ajasta eli siitä sukupolvesta, joka näkee Valtakunnan perustamisen,
Jeesus lupasi ehdottomasti ikuisen maallisen elämän.

Nyt on aika erotella ”lampaat” ”vuohista”. (Matt. 25:31–33)

Ja minkä Jeesus esitti palkaksi ”lampaille”, jotka auttavat hänen voideltuja ”veljiään” ja palvelevat heidän kanssaan mutta jotka eivät itse ole näitä Kristuksen ”veljiä”, joilla on taivaallinen elämä silmämääränä?

Hän lupasi, että nämä vanhurskaat pääsevät ”iankaikkiseen elämään”, niin, elämään täällä maan päällä. (Matt. 25:46)

Miten sykähdyttävä odote: elää ikuisesti maan päällä,
jonka Jumala on tarkoittanut tulemaan paratiisiksi!

Mutta miten paljon se merkitsee__ todella__ sinulle?
__Osoitatko sinä uskovasi sen? __

Vaikuttaako se sinun jokapäiväisiin ratkaisuihisi,
siihen, miten suhtaudut työhösi,
siihen, mitkä oppiaineet valitset koulussa,
siihen, menetkö pian naimisiin?

Niin, elätkö sinä ikuisuus silmämääränä? ///lainaus päättyy

Ihanan ajankohtaista txt edelleen?
Kuinka teoillasi osoitat uskovasi...??

31

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itä.Merenneito

Luin tuon kuin tuttua Psalmia. Muistan varsin hyvin sen iloisen toiveen, jonka nuo kirjoitukset herätivät. Se nyt ei tapahtunut kuten odotettiin, mutta opetuslapsetkin arvioivat ajanlaskut väärin. Joten toivossa eletään jatkuvasti.

• Nyt on tullut uutta valoa tuohon tekstiin. Elikkä:

__Palvele pyllynreikää ikuisuus silmämääränä__-otsikko

--Nakke Nakuttaja 1/9 1974 s.400

11 Muttajottakoskakunehkäsilleenniiku

tämä ikuisen taivaisen suolikaasun päästämisen riemu ja toivo

ei rajoitu ainoastaan niihin, jotka kuuluvat taivaalliseen kahjujen valtakuntaan.

Ei suinkaan. Puhuessaan tästä ajasta eli siitä perssilmästä, joka näkee Valtakunnan perustamisen,

Jeesus lupasi ehdottomasti ikuisen peräilman päästämisen kyvyn.

Nyt on aika erotella oikeat pyllykaasun laskijat amatöörisuhnaajista . (Matti. 25:31–33)

Ja minkä Jeesus esitti palkaksi tyhmille, jotka auttavat hänen voideltuja rektumeitaan ja hm....hm.. heidän kanssaan mutta jotka eivät itse ole näitä peräpukamia, joilla on taivaallinen elämä lakana päällään persilmämääränä?

Hän lupasi, että nämä suolikaasun laskijat pääsevät ”iankaikkiseen suhnaamiseen”, niin, myös suhnua päästämään täällä maan päällä. (Matt. 25:46)

• potilasvahingoRY

kookoon Pukama-sairauden tuntien tiedämme että hänen kehonsa tasapaino on horjunut pahasti ja pukamien hirttämistoimenpide epäonnistui,
        kuristi hänen Suolensa sisällön Aivoihin joten hän suoltanee loppuikänsä samaa shittiä joita säestää Brainfarteillaan.
        Potilasvahinkoja tapahtuu paljon Suomessa.
        hoitovirheet lienee edelleen 3. suurin kuolinsyy Suomessakin.
        Kookoo sentään jäi henkiin, iloksemme.

• Itä.Merenneito
        potilasvahingoRY kirjoitti:

kookoon Pukama-sairauden tuntien tiedämme että hänen kehonsa tasapaino on horjunut pahasti ja pukamien hirttämistoimenpide epäonnistui,
        kuristi hänen Suolensa sisällön Aivoihin joten hän suoltanee loppuikänsä samaa shittiä joita säestää Brainfarteillaan.

Toivon, että hän paranee täysin Jeesuksen hallitessa Jumalan Valtakunnan kuninkaana. Auttakaa kantamaan toistenne taakkoja, kehoitti hyvä Paulus.

• potilasvahingoRY kirjoitti:

Eihän pukamiani poisteta (nimeltään YHWH, jessuli ja pyh henki). Keidenkä nimeen te uskikset sitten keräisitte rahaa huuhaa-seuralle pruuklyniin. Ja keille te sitten ynisisitten loruja, joita rukouksiksi tyhmät kutsuvat.

• Mistä toivot minun paranevan. Ensinhän minun täytyisi olla sairas. uskiksista taasen on turha edes toivoa paranemista. Niin sekaisin ovat maailmanlopuistaan, jessuleistaan ja aaprabameistaan.

Jessu on satuolento, eikä hallitse edes rektumiaan. Mikäli on uskominen Kumran kuopasta löydetyistä kuninkas Salomonin pinkoitetulle esinahalle kirjoitettuja hierlogyyfejä. Niiden mukaan jessulla oli paha ruikuli aina kun hän söi verilättyjä valkovuotokastikkeella. Ja hän hyvin harvoin kerkesi vessaan, vaan tiurusi pussihousuihinsa. Minusta ei kovin hyvin ennusteltu kaikkivaltiaalta. En pahemmin uskoisi jessun ennustajan taitoihin mm. maailmanlopun ennusteluissa.

• ylitsepursuavasti

kookookin vielä palkitaan härskiydestään

• pakkopaita

kookoo2
        23.2.2016 23:09
        Mistä toivot minun paranevan. Ensinhän minun täytyisi olla sairas # #
        smör-smör....
        monet fyysiset sairaudet ovat tuskallisia ja potilas tuntee olevansa jopa kuolemansairas
        henkisessä sairaudessa sairaudentunne puuttuu jopa täysin mutta ympäristö kyllä havaitsee potilaan jopa kookovastikin sairaaksi
        jopa joskus pakkohoitoon joutuu itsensä täysin terveeksi tunteva ihminen

• Lyricaa.pukamiin
        pakkopaita kirjoitti:

kookoo2
        23.2.2016 23:09
        Mistä toivot minun paranevan. Ensinhän minun täytyisi olla sairas # #
        smör-smör....
        monet fyysiset sairaudet ovat tuskallisia ja potilas tuntee olevansa jopa kuolemansairas
        henkisessä sairaudessa sairaudentunne puuttuu jopa täysin mutta ympäristö kyllä havaitsee potilaan jopa kookovastikin sairaaksi
        jopa joskus pakkohoitoon joutuu itsensä täysin terveeksi tunteva ihminen

Noille kookoon jutuille vois Bsygiatri määrätä
        psyykenlääkkeitä rekallisen.

• havaitsija

Ympäristö havaitsee myös pöpin joka uskoo satuolentoihin ja satukirjoihin (raamattu) aikuisenakin.

• ylitsepursuavasti kirjoitti:

kookookin vielä palkitaan härskiydestään

Kiitos jo etukäteen. Jos palkinnon saa valita, niin pyytäisin YHWH-sedältä, että laittasi pysyvästi kirppuja ja satiaisia uskisten tyhmiin kehoihin.

• Lyricaa.pukamiin kirjoitti:

Noille kookoon jutuille vois Bsygiatri määrätä
        psyykenlääkkeitä rekallisen.

Ehkä. Mutta ei terveelle mitään lääkettä määrätä. Uskiksille taas ei kannata, koska ei ole sellaista lääkettä,joka toisi järjen valon.

• jakkara_valssi

"Luin tuon kuin tuttua Psalmia. Muistan varsin hyvin sen iloisen toiveen, jonka nuo kirjoitukset herätivät."

Vartiotorniseuran epärehellisyys ja sen aivopesu on voimallista.

Nuo "odotukset" olivat seurausta Raamatun tuomitsemasta väärästä ennustelusta, joka oli jatkoa mm. vuoden 1914 ja 1925 vastaaville ja jota harjoitettiin ja harjoitetaan väitetystä Jumalan hengen ohjaaman ainoan puhetorven roolista käsin.

"Se nyt ei tapahtunut kuten odotettiin, mutta opetuslapsetkin arvioivat ajanlaskut väärin. Joten toivossa eletään jatkuvasti."

Roolien medley aina tilanteen niin vaatiessa, jossa jakkaraa vaihdetaan sujuvasti.

Jeesuksen opetuslapset eivät koskaan esiintyneet tai edes väittäneet omaavansa hallintoelimen kaltaista roolia tai vaatineet itselleen alistumista tai puhumattakaan sokeaa ja ehdotonta alistumista kuten hallintoelin. Sen sijaan he kiistelivät hyvin kiivaastikin Jeesuksen sanoista.

Mikäli taasen srk:n jäsen ihmisvetoisen Vartiotorniseuran hallintoelimen sanoista kiistelee, niin itse Jumalalle kelvottomaksi tuomion kenkä oitis heilahtaa ja menettää jopa läheisensä eliniäksi.

Vartiotorniseuran hallintoelimen megalomanialla, epäinhimillisyydellä ja moraalisella ja älyllisellä epärehellisyydellä ei ole rajaa.

• Itä.Merenneito

Hyvä "jakkara_valssi", et ikinä lausuisi noita ajatuksiasi, ellei niihin olisi syytä.
        Olen todella pahoillani tapahtuneesta.
        Raamatussa on pitkä lista raamatunkohtia "kostosta".
        Roomalaisten 12:17-18 on sanat joita ajattelin kävelylläni hetki sitten.
        Me emme tule koskaan saamaan oikeutta tässä yhteiskunnassa,
        Vaikka kuinka oltaisimme "uskovia" niin tulemme tuottamaan pettymystä ja tuskaa - jopa rakastamillemme henkilöille.
        Mutta tämä kehoitus Roomalaisille estää meidät omavaltaisesta kostosta.
        Emme kykene oikeudenmukaiseen rangaistukseen tai saamaan hyvitystä.
        Siksi on suuri helpotus jättää se Universumin lakien Ylläpitäjälle.
        Samoin kuin Jumala loi fyysiset lait, Hän loi myös hengelliset normit.
        Toivottavasti tämä ei ollut "suolaa haavoihisi".

• jakkara_valssi
        Itä.Merenneito kirjoitti:

Hyvä "jakkara_valssi", et ikinä lausuisi noita ajatuksiasi, ellei niihin olisi syytä.
        Olen todella pahoillani tapahtuneesta.
        Raamatussa on pitkä lista raamatunkohtia "kostosta".
        Roomalaisten 12:17-18 on sanat joita ajattelin kävelylläni hetki sitten.
        Me emme tule koskaan saamaan oikeutta tässä yhteiskunnassa,
        Vaikka kuinka oltaisimme "uskovia" niin tulemme tuottamaan pettymystä ja tuskaa - jopa rakastamillemme henkilöille.
        Mutta tämä kehoitus Roomalaisille estää meidät omavaltaisesta kostosta.
        Emme kykene oikeudenmukaiseen rangaistukseen tai saamaan hyvitystä.
        Siksi on suuri helpotus jättää se Universumin lakien Ylläpitäjälle.
        Samoin kuin Jumala loi fyysiset lait, Hän loi myös hengelliset normit.
        Toivottavasti tämä ei ollut "suolaa haavoihisi".

Syy on Vartiotorniseuran todellisuus, sen pelkkä raadollisuus jossa se on aivan yhtä ihmisvetoinen kuin mikä tahansa muu uskonto tai ideologia.

Vartiotorniseuran hallintoelin on ottanut itse itselleen tuon suorastaan megalomanisen roolin johon väittää tulleensa valituksi itse Jumalan ja Jeesuksen toimesta.

Tuosta roolistaan käsin se on harjoittanut ja edelleen harjoittaa paljon pahaa ja vahinkoa, aiempien rokotus- ja elinsiirtokieltoineen, verikuolemineen, totaalikieltäytymisen vaatimuksineen ja perheiden hajalle repimisineen. Sillä on kirjaimellisesti paljon viattomien verta käsissään.

”Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää. Meillä kaikillahan pitäisi olla vilpitön halu oppia, mikä Jumalan tahto meidän suhteemme on, ja sitten tehdä se. - Joh.8:32” (Totuus joka johtaa ikuiseen elämään s.13)

“Järkevät ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että ainoa oikeudenmukainen menetelmä on tutkia todisteita molemmilta puolilta, sekä kiistellyn teorian puolesta että sitä vastaan. Sillä tavalla päästään selville totuudesta.” (Herätkää! 8. huhtikuuta 1974, sivu 5)

"On ilmeistä, että tosi Jumala, joka itse on ”totuuden Jumala” ja joka vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä."

"Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)

• Itä.Merenneito
        jakkara_valssi kirjoitti:

Syy on Vartiotorniseuran todellisuus, sen pelkkä raadollisuus jossa se on aivan yhtä ihmisvetoinen kuin mikä tahansa muu uskonto tai ideologia.

Vartiotorniseuran hallintoelin on ottanut itse itselleen tuon suorastaan megalomanisen roolin johon väittää tulleensa valituksi itse Jumalan ja Jeesuksen toimesta.

Tuosta roolistaan käsin se on harjoittanut ja edelleen harjoittaa paljon pahaa ja vahinkoa, aiempien rokotus- ja elinsiirtokieltoineen, verikuolemineen, totaalikieltäytymisen vaatimuksineen ja perheiden hajalle repimisineen. Sillä on kirjaimellisesti paljon viattomien verta käsissään.

”Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää. Meillä kaikillahan pitäisi olla vilpitön halu oppia, mikä Jumalan tahto meidän suhteemme on, ja sitten tehdä se. - Joh.8:32” (Totuus joka johtaa ikuiseen elämään s.13)

“Järkevät ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että ainoa oikeudenmukainen menetelmä on tutkia todisteita molemmilta puolilta, sekä kiistellyn teorian puolesta että sitä vastaan. Sillä tavalla päästään selville totuudesta.” (Herätkää! 8. huhtikuuta 1974, sivu 5)

"On ilmeistä, että tosi Jumala, joka itse on ”totuuden Jumala” ja joka vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä."

"Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)

Olen lukenut ajatuksesi. Minun olisi röyhkeää vastata näihin juuri nyt - suoralta kädeltä.
        Olet ottanut vastuun omasta elämästäsi valitsemalla oikeaksi katsomasi asiat. Jätä menneet taaksesi, sillä viittaat 40-vuotta vanhoihin lehtiin. Vieläkin ne katkeroittavat mieltäsi.
        Olet varmasti löytänyt tilalle parempaa. Se, mihin kiinnitämme huomiomme kasvaa. Vilpittömästi, kiinnitä huomiosi arvostamaasi!

• Paipai

Olen lukenut ajatuksesi. Minun olisi röyhkeää vastata näihin juuri nyt - suoralta kädeltä.
        Olet ottanut vastuun omasta elämästäsi valitsemalla oikeaksi katsomasi asiat. Jätä menneet taaksesi, sillä viittaat 40-vuotta vanhoihin lehtiin. Vieläkin ne katkeroittavat mieltäsi.
        Olet varmasti löytänyt tilalle parempaa. Se, mihin kiinnitämme huomiomme kasvaa. Vilpittömästi, kiinnitä huomiosi arvostamaasi!

" ::sillä viittaat 40 vuotta vanhoihin lehtiin , ;"_
        Mutta koko tämän asian ydinhän on se , että meitä opastetaan , kuten Suomen aikanaan kuuluisimmassa radion viihdeohjelmassa , Kankkulan kaivolla , _Neulasen Mantan avoimen suun ääreen , ..tai siis mikä minkäkin suurmies sukeltaa menneisyyden sumusta opettamaan , mitä meidän tulee ajatella ,
        Sanotaan nyt vaikka tässä tapauksessa , Russell , vaikka hänelläkään ei ollut muuta auktoriteettiä kuin iso lapioparta , Siitä sitten sauvatkin jo asiainjärjestelmiä valppaasti seuraavat aikaan suuren skisman , Russellin luoman " Kirkon " perijä , Setä Rutte , otti selkeän eron tukka - ja parta- asiaan ,
        roomalaista sen olla pittää, ja niin lyhyt tukka ja parraton leuka , parrankorvaajana Kroaattiratsuväen kaulaliina , Kravatti , astuivat kehiin ,
        Puheena ollut Jeshua oli juutalainen , jotka eivät saanet leikata partansa reunaa , mutta hälläväliä ; Johan UT ;ssakin seikkailivat Juutalaisten Simonin, ja Pauluksen sijaan Puavalj ja Pekka , Siis pietari ,
        Tuossa mielessä 40 vuoden lehdet ovat vielä Freessiä kamaa ,

• jakkara_valssi

"Jätä menneet taaksesi, sillä viittaat 40-vuotta vanhoihin lehtiin. Vieläkin ne katkeroittavat mieltäsi."

Kuinka paljon 'Jumalan ainoan puhetorven' 'ainoaan oikeaan totuuteen' saa kuulua vääryyttä, epäoikeudenmukaisuutta, vääriä oppeja, epärehellisyyttä, vääriä ennusteluja (joihin sidotaan seuraajien psyke, maailmankuvat ja konkreettinenkin elämä sen eri ratkaisuineen) ja suoranaista valhetta? Miksi siitä tulisi vaieta?

Vartiotorniseura itse usein kuvaa asiaa alla olevalla tavalla.

”Onko totta, että kaikissa uskonnoissa on jotain hyvää?''

''Useimmat uskonnot kyllä opettavat, että ihmisen ei pitäisi valehdella eikä varastaa ja niin edelleen. Mutta riittääkö se? Joisitko mielelläsi lasillisen myrkyllistä vettä, jos joku vakuuttaisi sinulle, että suurin osa siitä mitä juot on vettä?” (rs-FI s. 379)

VT-Seuran oma oppihistoria ja nykyisyys osoittaa sen lasissa olevan paljon vaarallista myrkkyä, jonka verioppi-myrkky voi tapaa myös kirjaimellisesti.

”Kun ihmiset ovat suuressa vaarassa taholta, jota he eivät epäile, tai kun heitä johtavat harhaan ne, joita he pitävät ystävinään, niin onko heidän varoittamisensa epäystävällistä? He saattavat mieluummin olla uskomatta varoitusta. Voivatpa he loukkaantuakin siitä. Mutta vapauttaako se ketään sellaisen varoituksen antamisen moraalisesta vastuusta?” (Vartiotorni 1. huhtikuuta 1974 sivu 147)

Jotta voisi saada selville onko jokin taho luotettava ja omien väittämiensä mukainen, niin tulee seurata alla olevaa hyvää neuvoa.

"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)

”Yli sadan vuoden ajan on Vartiotorni-seuran julkaisuissa esitetty kaikkia elämän eri puolia koskevia ilahduttavia, oikeita totuuden sanoja, ja niitä on levitetty laajalti monilla kielillä.” (Vartiotorni 15. joulukuuta 1990 sivu 26)

Todellisuudessa Vartiotorniseuran oma oppihistoria osoittaa sen "totuudellisuuden" olevan pelkkää ihmisvetoista alati vääräksi osoittautunutta dogmatiikkaa.

Jälleen kerran kuten alla, se tuomitsee itse itsensä toisia tuomitessaan. Ironista alla olevassa on myös se, että se lausutiin juuri ennen sen omaa massiivista fiaskoa, kuin ennusteena siitä.

"On totta, että aikaisemmin on ollut niitä, jotka ovat ennustaneet "maailman loppua", vieläpä julistaneet määräaikaa sen tulolle. ...Mutta mitään ei tapahtunut. "Loppu" ei tullut. He syyllistyivät väärään ennusteluun. Miksi? Mitä heiltä puuttui? Heiltä puuttui riittävät todisteet Raamatun ennustusten täyttymisestä. Heiltä puuttui Jumalan totuudet ja todisteet siitä, että hän ohjasi ja käytti heitä." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

"Olet varmasti löytänyt tilalle parempaa."

Tuo on suoraan hallintoelimen hokeman toistamista, jolla se koettaa sitouttaa itseensä Tukholma-syndrooman tavoin.

Se että todistein osoitan VT-Seauran pelkäksi ihmisvetoiseksi ja epärehelliseksi organisaatioksi, ei edellytä että minun tulisi kaupitella jotakin sen tilalle.

"Se, mihin kiinnitämme huomiomme kasvaa."

Kasvaminen ja jonkin "Jumalan hengen ohjauksessa saadun totuuden" toistuvasti vääräksi osoittautuminen ovat kaksi aivan eri asiaa.

Tuo toistuva vääräksi osoittautuminen todistaa väiteyn roolin olevan vain pelkkää ihmisen omaa hengellisen vallanhimon megalomaniaa.

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009 s. 14)

vs.

Milloin Jumalan profeetat Mooses ja Hesekiel, johin Vartiotorniseura itseään rinnastaa, julisti ja ennusti Jumalan puhetorven roolissa jotakin joka osoittautui fiaskoksi?

UM - 5.Mos. 18:20-22

20 Mutta sen profeetan, joka julkeaa puhua minun nimessäni sanan, jota en ole käskenyt hänen puhua, tai joka puhuu muiden jumalien nimessä, sen profeetan on kuoltava.

21 Ja jos sanot sydämessäsi: "Mistä tiedämme, mitä sanaa Jehova ei ole puhunut?",

22 niin kun profeetta puhuu Jehovan nimessä eikä se sana tapahdu eikä toteudu, se on sana, jota Jehova ei ole puhunut. Julkeuttaan se profeetta sen puhui. Et saa pelästyä häntä.

Sekä alla olevaa unohtamatta, joka soveltuu suoraan VT-Seuran hallintoelimeen:

''Mutta teitä älköön kutsuttako rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, kun taas te kaikki olette veljiä.'' Matteus 23:8

"Älkää panko luottamustanne jalosukuisiin älkääkä ihmisen poikaan, jolle pelastus ei kuulu." Psalmit 146:3 [UM]

KR Ps 146:3 ''Älkää luottako maan mahtaviin, älkää luottako yhteenkään ihmiseen -- ei ihmisestä ole auttajaksi.''

KR Ps 146:4 ''Hänen henkensä lähtee, hän tulee jälleen maaksi, ja sinä päivänä kaikki hänen hankkeensa raukeavat.''

• Itä.Merenneito
        jakkara_valssi kirjoitti:

"Jätä menneet taaksesi, sillä viittaat 40-vuotta vanhoihin lehtiin. Vieläkin ne katkeroittavat mieltäsi."

Kuinka paljon 'Jumalan ainoan puhetorven' 'ainoaan oikeaan totuuteen' saa kuulua vääryyttä, epäoikeudenmukaisuutta, vääriä oppeja, epärehellisyyttä, vääriä ennusteluja (joihin sidotaan seuraajien psyke, maailmankuvat ja konkreettinenkin elämä sen eri ratkaisuineen) ja suoranaista valhetta? Miksi siitä tulisi vaieta?

Vartiotorniseura itse usein kuvaa asiaa alla olevalla tavalla.

”Onko totta, että kaikissa uskonnoissa on jotain hyvää?''

''Useimmat uskonnot kyllä opettavat, että ihmisen ei pitäisi valehdella eikä varastaa ja niin edelleen. Mutta riittääkö se? Joisitko mielelläsi lasillisen myrkyllistä vettä, jos joku vakuuttaisi sinulle, että suurin osa siitä mitä juot on vettä?” (rs-FI s. 379)

VT-Seuran oma oppihistoria ja nykyisyys osoittaa sen lasissa olevan paljon vaarallista myrkkyä, jonka verioppi-myrkky voi tapaa myös kirjaimellisesti.

”Kun ihmiset ovat suuressa vaarassa taholta, jota he eivät epäile, tai kun heitä johtavat harhaan ne, joita he pitävät ystävinään, niin onko heidän varoittamisensa epäystävällistä? He saattavat mieluummin olla uskomatta varoitusta. Voivatpa he loukkaantuakin siitä. Mutta vapauttaako se ketään sellaisen varoituksen antamisen moraalisesta vastuusta?” (Vartiotorni 1. huhtikuuta 1974 sivu 147)

Jotta voisi saada selville onko jokin taho luotettava ja omien väittämiensä mukainen, niin tulee seurata alla olevaa hyvää neuvoa.

"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)

”Yli sadan vuoden ajan on Vartiotorni-seuran julkaisuissa esitetty kaikkia elämän eri puolia koskevia ilahduttavia, oikeita totuuden sanoja, ja niitä on levitetty laajalti monilla kielillä.” (Vartiotorni 15. joulukuuta 1990 sivu 26)

Todellisuudessa Vartiotorniseuran oma oppihistoria osoittaa sen "totuudellisuuden" olevan pelkkää ihmisvetoista alati vääräksi osoittautunutta dogmatiikkaa.

Jälleen kerran kuten alla, se tuomitsee itse itsensä toisia tuomitessaan. Ironista alla olevassa on myös se, että se lausutiin juuri ennen sen omaa massiivista fiaskoa, kuin ennusteena siitä.

"On totta, että aikaisemmin on ollut niitä, jotka ovat ennustaneet "maailman loppua", vieläpä julistaneet määräaikaa sen tulolle. ...Mutta mitään ei tapahtunut. "Loppu" ei tullut. He syyllistyivät väärään ennusteluun. Miksi? Mitä heiltä puuttui? Heiltä puuttui riittävät todisteet Raamatun ennustusten täyttymisestä. Heiltä puuttui Jumalan totuudet ja todisteet siitä, että hän ohjasi ja käytti heitä." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

"Olet varmasti löytänyt tilalle parempaa."

Tuo on suoraan hallintoelimen hokeman toistamista, jolla se koettaa sitouttaa itseensä Tukholma-syndrooman tavoin.

Se että todistein osoitan VT-Seauran pelkäksi ihmisvetoiseksi ja epärehelliseksi organisaatioksi, ei edellytä että minun tulisi kaupitella jotakin sen tilalle.

"Se, mihin kiinnitämme huomiomme kasvaa."

Kasvaminen ja jonkin "Jumalan hengen ohjauksessa saadun totuuden" toistuvasti vääräksi osoittautuminen ovat kaksi aivan eri asiaa.

Tuo toistuva vääräksi osoittautuminen todistaa väiteyn roolin olevan vain pelkkää ihmisen omaa hengellisen vallanhimon megalomaniaa.

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009 s. 14)

vs.

Milloin Jumalan profeetat Mooses ja Hesekiel, johin Vartiotorniseura itseään rinnastaa, julisti ja ennusti Jumalan puhetorven roolissa jotakin joka osoittautui fiaskoksi?

UM - 5.Mos. 18:20-22

20 Mutta sen profeetan, joka julkeaa puhua minun nimessäni sanan, jota en ole käskenyt hänen puhua, tai joka puhuu muiden jumalien nimessä, sen profeetan on kuoltava.

21 Ja jos sanot sydämessäsi: "Mistä tiedämme, mitä sanaa Jehova ei ole puhunut?",

22 niin kun profeetta puhuu Jehovan nimessä eikä se sana tapahdu eikä toteudu, se on sana, jota Jehova ei ole puhunut. Julkeuttaan se profeetta sen puhui. Et saa pelästyä häntä.

Sekä alla olevaa unohtamatta, joka soveltuu suoraan VT-Seuran hallintoelimeen:

''Mutta teitä älköön kutsuttako rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, kun taas te kaikki olette veljiä.'' Matteus 23:8

"Älkää panko luottamustanne jalosukuisiin älkääkä ihmisen poikaan, jolle pelastus ei kuulu." Psalmit 146:3 [UM]

KR Ps 146:3 ''Älkää luottako maan mahtaviin, älkää luottako yhteenkään ihmiseen -- ei ihmisestä ole auttajaksi.''

KR Ps 146:4 ''Hänen henkensä lähtee, hän tulee jälleen maaksi, ja sinä päivänä kaikki hänen hankkeensa raukeavat.''

Kiitos, että otit aikaa näihin kommentteihisi. Toivon sen vahvistaneen omia näkemyksiäsi, samalla kun osoitit ne minulle.
        Perustelusi ovat aivan oikeat. Mitä tarjoat tilalle? Toisen "Orwell-ryhmän"?

• jakkara_valssi

Kiitos, että otit aikaa näihin kommentteihisi. Toivon sen vahvistaneen omia näkemyksiäsi, samalla kun osoitit ne minulle.
        Perustelusi ovat aivan oikeat. Mitä tarjoat tilalle? Toisen "Orwell-ryhmän"?

"Perustelusi ovat aivan oikeat. Mitä tarjoat tilalle? Toisen "Orwell-ryhmän"?"

Kuten jo mainitsin, niin en ole kaupittelemassa mitään uttaa uskonto-dogmi-viitekehystä tilalle.

Tokihan Vartiotorniseuran ongelmallisuudet ja ristiriitaisuudet johtavat luonnostaan punnitsemaan myös Raamatun aatemaailman ristiriitaisuuksia.

• Paipai

Raamatuntutkijoiden Oppihan lähti liikkeelle itse asiassa kuuluisasta Abukirin meritaistelusta , jonka voitti brittien Nelson ; sen seurauksena Napoleonilla oli paljon aikaa Egyptin rannikolla , ennenkuin sai uudet laivat ,
        Silloin piti löytää Napolle hoveineen uusi duuni , johon maailman katse kohdistuisi, hävitty merisota piti unohtaa , ja niin joku valopää sai ajatuksen ruveta penkomaan vanhoja , ennen egyptiläisiä rak ,pyramidihautoja , ja Koko maailman valopäät kokoontuivat mittailemaan Gizan käytävien mittoja , englantilaisella Tuumamitalla tietysti , ; Johan Mooseskin kanteli vyössään tuumamittaa ,
        Joten Napo- setä oli se, jonka toimesta aate alkoi ;
        Nyttemmin sen kieltäminen on sitä Uutta valoo,

• seotsijaan

Raamatuntutkijat perusti adventisteja matkimalla USA:n Russell 1800 -luvun jälkipuoliskolla USA:ssa.

Napoleon oli 1700 -luvun ranskalaiskenraali

• Kolonkka

Itä.Merenneito 25.2.2016 1:06

Hyvä todistajalta että myönnät lahkon lehtineen katkeroittavan.
      Mikä vartiotorni sanoo, että 40 -vuotta vanhoihin vartiotorneihin ei saa viitata ?
      Itselläni on Raamattu, se on vanhuudeltaan tuhansissa vuosissa, enkä neuvoisi ketään sitä heittämään. vartiotornit tulisi heittää iästä riippumatta.

vartiotorni on lahkon pyhä lehti. Ja Raamattuun viittaaminen paljastuu röyhkeäksi huijaukseksi kun vartiotorni ei kestä ajan koetusta.

ja kun esim. taivaspaikkojen täyttyminen, varattuna oleminen, on jo yli 80 v vanhassa vartiotornissa - mutta se toistuu uusissa, ja synti kasvaa, sillä sukupolvet vartiotorni johtaa pimeyteen uudestaan ja uudestaan.

Vartiotorniseura tuomittiin USA:ssa Contille vahingonkorvaukseen, pedofiliasta, jonka johto vaatii salaamaan. Australiassa paljastettiin poliisitutkimuksessa lahkon pedofilian olevan järkyttävän suurta - jonka USA -joho on määrännyt viranomaisilta salattavaksi. Sitten vielä ? Englannissa määrättiin pedofiliasta olevat arkistot todisteina hävitettäviksi.

Saakutin vallassa on lahko.

• Itä.Merenneito

Olisi tietysti suuri helpotus päästä johonkin muuhun "kristilliseen" ryhmään, jotka eivät ole mädäntyneet mainitsemistasi rikoksista.

• FI.Luterilainen

Olisi tietysti suuri helpotus päästä johonkin muuhun "kristilliseen" ryhmään, jotka eivät ole mädäntyneet mainitsemistasi rikoksista.

Evankelisluterilaisten Oppi-isä LUTHER kirjassaan
        kehoittaa vanhoila päivillään, kun Hänelle ValoKirkastui huimasti, ett' kunnon Kristittyjen pitää repiä maahan juutalaisten koulut ja synagoogat ja polttaa ne poroksi
        Myöskin kapinalliset Työntekijät hän kehoitti lakkoilun vuoksi *pistämään salaa kuoliaaksi*
        Niinpä LUTHER ei ole mikään turha mies joka HARHAOPPIa julistaisi,
        vai mitä, Aikku ?
        Siinä on Suomalaisten Kansankirkon PERUSTA ja Kallio,
        sitä ei jahvelaisten HARHAOPPI hetkuta...

• KyökinKaisa

Question 23.2.2016 15:49

" --Vartiotorni 1/9 1974 s.400 Hän lupasi, että nämä vanhurskaat pääsevät ”iankaikkiseen elämään”, niin, elämään täällä maan päällä. (Matt. 25:46) "

-Otataanpa Raamatusta Matt. 25:46, nimittäin vartiotorniuskonto ja Raamattu eroavat varsin häkellyttävästi:
      Matt 25:46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Ja tuo "iankaikkinen rangaistus, se on juuri se vartiotorniuskontoisille varattu, se.

"vanhurskaat iankaikkiseen elämään" -tässä meillä on Jeesuksen puhuma lupaus taivaan Isän luona. "mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut.

• hindu

Onko tuo " iankaikkinen rangaistus " se helevetti ? Ilmankos se on todistajille niin vastenmielinen kun on itse tekemässä työtä sinne menonsa eteen.

• KyökinKaisa

Niin, teillä hinduilla sitä ei olekaan.
        Lahkossa se on yksi tärkeimpiä puheenaiheita

• Pärstännimeen

Se on tuo grillaus varsin suosittu harrastus grillihiiliä kuluu paljon , kun kuvittelee kaikki grillattavat läpi , ; Hindujen -Veda- kirjoissa kerrotaan , miten " Papit , jumalan palvelijat , kääntelevät syntisiä hehkuvilla pihdeillä tulipunaisten halstarien päällä , "
        Sitä ihan " Naattii , " kun kuvittelee , miten saa grillata jotain keljuttavaa tyyppiä , jolla on vaikka parempi auto , nätimpi vaimo , tai muuten ikävä pärstävärkki ;

• hindu

Keskeinen käsite hindulaiselle ajattelulle on mokša, jossa vapaudutaan jälleensyntymän eli samsaran ketjusta ja yhdistytään brahmaniin (vrt. nirvana). Ihminen syntyy maan päälle yhä uudestaan, kunnes hän oivaltaa yksilöllisen sielunsa atmanin ja maailmansielun brahmanin olevan yhtä. Ruumillistumia eli inkarnaatiota säätelee karma eli syyn ja seurauksen laki. Hyvät teot elämässä tuottavat hyvää karmaa ja huonot pahaa karmaa ja nämä vaikuttavat seuraavaan elämään.

• Anniinankynä

Onko Matt 25:46 tosiaan valehdeltu noin vartiotornissa kuin aloitus kertoo ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3095
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2173
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1749
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1617
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1351
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1236
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1041
    Aihe