Ihan ystävällinen ehdotus.

Eikö kannattaisi aloitusta tehdessä jo miettiä se, mille palstalle sen laittaa? Monet täällä kuuluisivat paremmin esim. näille palstoille:

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/heratysliikkeet

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/yleista-kristinuskosta

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/yleista-uskonnosta

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/seurakunnat

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/fundamentalismi

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/helluntailaisuus


Nämäkin olisivat mahdollisia:

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/synti

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/pyha-henki

Etenkin nuo ”simeliuksen” juttujen parempi paikka voisi olla esim.

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/islam

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/salaliittoteoria


Näitä nyt on vähemmän mutta kannattaa niitä miettiä:

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kreationismi-ja-alykas-suunnittelu

http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/profetiat


Siteen ne mainokset, joita täällä turhan usein on, kuuluisivat paremmin vaikka tuonne:

http://keskustelu.suomi24.fi/viihde-ja-kulttuuri/tv-ja-radio/tv-kanavat/tv7

Sitten se ”Aitoavioliitto” markkinointi vaikka näihin:

http://keskustelu.suomi24.fi/suhteet
http://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/avioliitto
http://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/lapset-ja-parisuhde
http://keskustelu.suomi24.fi/ryhmat/lesbo-gay-bi-ja-trans
http://keskustelu.suomi24.fi/ryhmat/lesbo-gay-bi-ja-trans/uskovaiset-homot-ja-lesbot

Erityisesti ne erikoiset ”homottelu” ketjut kuuluisivat varmaan noihin kahteen alimmaiseen.

Näin voisi täällä keskittyä enemmän aiheeseen – luterilaisuuteen ja kirkkoon. En sekään ole huono asia, jos välillä on keskustelua vähän aiheen vierestäkin mutta ainakin tuo jatkuva häirintä edes vähän vähenisi.

50

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Postinumero007770Taivas

      Minnehän sut pitäisi laittaa?

      Sinne syntihyväksyntää toitottamaan homopalstalle voisit loikkia ja äkkiä.

      • Miksi menet henkilökohtaisuuksiin vaikka ihan ystävällisesti toin ajatuksen miettiä?


      • antimummo

        Mummo olisi massaa homopalstalla. Ei erottuisi siellä!
        Onpa taas linkit poikineen ja muutama oma söperrys välissä :D


    • Ehdotuksena erittäin kannatettava.

      • Ei ole.

        Hyvää tai edes viihdyttävää keskustelua syntyy aniharvoin samanmielisten lokeroidessa itsensä korkean aidan taakse hokemaan aamenta tai raamenta.

        Sanan pitäisi olla vapaa ja mua ainakin ärsyttää suunnattomasti poistetut keskustelut, joihin olen yrittänyt jakaa järjen valoa. Työ meni hukkaan ja oikea peukalo on kipeenä täbin nappäimistön turhasta tökkimisestä.


    • jeesusfani1

      Toivot siis mummomuori, että aloitusta tehdessä pitäisi miettiä tarkemmin mille Uskonnot ja uskomukset nimikkeen alla oleville, kristillisyyttä-/ja kristinuskoon liittyviä ilmiöitä käsitteleville palstoille, aloitus tulisi laittaa.
      Kyllähän tämä luterilaisuuspalstakin on Uskonnot ja uskomukset nimikkeen alla oleva palsta.

      Totesit: "Näin voisi täällä keskittyä enemmän aiheeseen – luterilaisuuteen ja kirkkoon. En sekään ole huono asia, jos välillä on keskustelua vähän aiheen vierestäkin mutta ainakin tuo jatkuva häirintä edes vähän vähenisi".

      Kun ev. lut. kirkko on ilmoittanut kantansa maailman luomiseen, evoluutioon, neitseestäsyntymiseen, herätysliikkeisiin, rukouksella parantamisiin, riivaajien ulosajamisiin, syntikäsitykseen, seksuaalisiin suuntauksiin, pyhään henkeen, islamiin, avioliittoon, jne., jne., niin toki palstakirjoittajallakin on oikeus tehdä aloituksia koskien niin aineettomia kuin aineellisiakin ilmiöitä.

      Mitä tulee mainitsemaasi "jatkuvaan häirintään", niin tosiasia on, että Some suoltaa sivistymättömyyttä.
      Sanotaan, että sydämen kyllyydestähän se suu puhuu.
      Kun tutkimusten mukaan ihmisen ajatuksista on negatiivisia yli 80 prosenttia, niin Somehan on tästä oiva todistus.

      Ja mitäpä sanoo Jeesus (Matt. 12:36):
      "Minä sanon teille: Jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, hedän on tuomiopäivänä tehtävä tili."

      • Kuten mummomuori toteaa monet aloitukset kuuluisiva PAREMMIN muille palstoille.


      • pikkuräyhikselle
        RauhoituJo kirjoitti:

        Kuten mummomuori toteaa monet aloitukset kuuluisiva PAREMMIN muille palstoille.

        Miksi sinä yleensä olet tällä palstalla?


      • "...niin toki palstakirjoittajallakin on oikeus tehdä aloituksia koskien niin aineettomia kuin aineellisiakin ilmiöitä."

        Mitähän tuo tarkoitti? Ei tässä ketään kieltämässä olla, vaan ihan ajattelin miten tämä palsta pysyisi edes jotenkin aiheessaan...


      • pikkuräyhikselle kirjoitti:

        Miksi sinä yleensä olet tällä palstalla?

        Siksi että tämä on vapaa palsta jonne kuka tahansa saa kirjoittaa mielipiteitään.
        Miksi sinä?


      • jeesusfani1
        mummomuori kirjoitti:

        "...niin toki palstakirjoittajallakin on oikeus tehdä aloituksia koskien niin aineettomia kuin aineellisiakin ilmiöitä."

        Mitähän tuo tarkoitti? Ei tässä ketään kieltämässä olla, vaan ihan ajattelin miten tämä palsta pysyisi edes jotenkin aiheessaan...

        "Mitähän tuo tarkoitti? Ei tässä ketään kieltämässä olla, vaan ihan ajattelin miten tämä palsta pysyisi edes jotenkin aiheessaan..."
        No eipä tullut mieleenikään, että olisit kieltolinjoilla.

        Ja se aihe on mielestäsi luterilaisuus ja kirkko.

        Valitettavasti mummomuori minä en tiedä Lutherista mitään muuta kuin, että hän vastusti Paavin kristinusko-oppia naulaamalla teesejä Wittenbergin kirkon oveen.

        Kirkko on minulle vain kirkkorakennus, jotka rakennukset ovat todella upeita ihmiskätten töitä.

        Seurakunta on minulle Jeeusta ja Jumalaa rakastavien yhteisö, pohjana Jumalan sana Raamatussa.


      • jeesusfani1 kirjoitti:

        "Mitähän tuo tarkoitti? Ei tässä ketään kieltämässä olla, vaan ihan ajattelin miten tämä palsta pysyisi edes jotenkin aiheessaan..."
        No eipä tullut mieleenikään, että olisit kieltolinjoilla.

        Ja se aihe on mielestäsi luterilaisuus ja kirkko.

        Valitettavasti mummomuori minä en tiedä Lutherista mitään muuta kuin, että hän vastusti Paavin kristinusko-oppia naulaamalla teesejä Wittenbergin kirkon oveen.

        Kirkko on minulle vain kirkkorakennus, jotka rakennukset ovat todella upeita ihmiskätten töitä.

        Seurakunta on minulle Jeeusta ja Jumalaa rakastavien yhteisö, pohjana Jumalan sana Raamatussa.

        ”Ja se aihe on mielestäsi luterilaisuus ja kirkko.”

        Voi hyvänen aika! Ei, kun voit sen ihan itse käydä lukemassa tämän palstan alusta:

        ”Keskustele luterilaisuudesta ja evankelis-luterilaisesta kirkosta.”
        http://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/luterilaisuus

        No, ehkä sitten tämä ei ole ihan se palsta, jossa olisi sellaisia aiheita, jotka ovat sinulle läheisiä. Katso tuosta aloituksesta, jospa siellä olisi jotain, missä ei puhuta halaistua sanaa luterilaisuudesta.

        Mutta eikö olisi paljon mielenkiintoisempaa jos alkaisit tutusta luterilaisuuteen jollain tapaa? siitähän syntyisi hyviä keskusteluja?


      • jeesusfani1 kirjoitti:

        "Mitähän tuo tarkoitti? Ei tässä ketään kieltämässä olla, vaan ihan ajattelin miten tämä palsta pysyisi edes jotenkin aiheessaan..."
        No eipä tullut mieleenikään, että olisit kieltolinjoilla.

        Ja se aihe on mielestäsi luterilaisuus ja kirkko.

        Valitettavasti mummomuori minä en tiedä Lutherista mitään muuta kuin, että hän vastusti Paavin kristinusko-oppia naulaamalla teesejä Wittenbergin kirkon oveen.

        Kirkko on minulle vain kirkkorakennus, jotka rakennukset ovat todella upeita ihmiskätten töitä.

        Seurakunta on minulle Jeeusta ja Jumalaa rakastavien yhteisö, pohjana Jumalan sana Raamatussa.

        Miten paljon itse tiedät Lutherista? Esimerkiksi mikä oli hänen avioliittoon, onko se maallisen vallan asia vai kirkon asia?


      • Homosabines
        RauhoituJo kirjoitti:

        Siksi että tämä on vapaa palsta jonne kuka tahansa saa kirjoittaa mielipiteitään.
        Miksi sinä?

        Kun tänne saa kirjoittaa niin kirjoitetaan sitten, mitä minä olen oivaltanut ihan äskettäin. Ei ole mitään iankaikkista rangaistusta ei mitään iankaikkista elämää. Nämä asiat on peräisin siltä ajalta kun ihminen alkoi opetella ajattelemaan ja kun hän siis oli pelännyt kuolemaa, niin kauan kuin oli selvinnyt lapsuutensa kapalo vaiheesta, niin joku antoi hänelle ajatuksen siitä kuinka hän selviytyisi pelkäämästään asiasta eli kuolemasta, elämällä kristillisten periaatteitten mukaan, no tietenkin hän ihminen tarrautui tähän ajatukseen ja mielellään sen uskoi. Ihmistä kuitenkin peloteltiin ajatuksella helvettiin joutumisesta jos hän ei uskoisi ikuiseen elämään ja taivas olotilaan. Ihmiselle tarjottiin siis kahta vaihtoehtoa joko helvetin lieskat tai ikuinen ilo taivaassa.
        Yllä kirjoitetulla tavalla pantiin siis kristinusko alulleen.
        No mikä on tämä uusi oivallukseni siitä mikä tai kuka todellinen Jumala on kaikille ihmisisille? Se on elämä itsessään halusitpa sitä tai et. Elämästä tulee sinulle hyvät ja pahat ja et voi välttää esm sairauksia ne kuuluu elämään ja jos sairaus on tarkoitettu sinun kannettavaksesi, niin se on sinun osaasi tässä elämässä joka on Jumalasi. Ajatteleppa mitä tahansa sattumaa tai tapahtumaa elämässäsi niin sen alku lähde on aina kuitenkin elämä itsessään. Se elämä joka on sinut yhteyteensä ottanut vaikuttaa joka hetki sinussa aina syntymästäsi hamaan hautaan asti. Sinun ei ole pakko uskoa mihinkään ikuiseen elämään tai ikuiseen rangaistukseen. Hen kot pidän näitä ajatuksia toive ajatteluna. Kuolema kuuluu elämään hyväksytpä sitä tai et ja olisikin kohtuutonta vaatia sinua uskomaan esm ikuiseen elämään taivaassa tai ikuiseen kidutukseen helvetissä, koska ethän sinä näitäasioita tiedä niin mikään Jumala ei voi rangaista sinua tietämättömyydestä. Kun minun tai sinun aika loppuu me yksinkertaisesti kuolemme eli lakkkaamme olemasta.
        Minulla on kuitenkin kuin halu palvella elämää joka on Jumalani, koska elän Jumalani yhteydessä ja olen elänyt syntymästäni asti. Meitä on sotkettu pois terveestä ajattelusta ja niin ollen kauaksi todellisesta Jumalastamme. Meillä on kaikilla suurempi Jumala kuin mitkään
        mielikuvitus jumalat joita sulle on tyrkytetty jo polven korkuisesta asti.


      • taastätäsamaa

        Homosabines

        Karma! Se on sinun totuutesi.


    • patako.se.kattilaa.jne

      Mites se oma aloituksesi tällä viikolla helluntalaisista ?
      Muuten olen samaa mieltä siitä, että kannattaisi kohdentaa sanomansa sille kuuluvalle saitille, vai eikö tämä "luentosi" sinua koskekaan ?


      • musta.kylki.kummallakin

      • musta.kylki.kummallakin kirjoitti:

        Suollat näitä juttujasi kai sitten niin paljon, ettet muista mitä olet kirjoittanut ?
        Tätä aloitusta tarkoitin, joka olisi mielestäni kuulunut helluntai- palstalle;
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14358631/esimerkkia-asiallisesta-keskustelusta-

        Ja kuten vastasin:

        "Tässä halusin tuoda vain esiin sen, kuinka asian voi ilmaista vaikka on eri mieltä."

        Eli näihin Aa-kerhon kuumakalleille halusin antaa esimerkkiä siitä, miten voi keskustella. Ja oikeasti ei nämä Aa-yhdistyksen jututkaan kuuluisi tänne, vaan vaikka herätysliikkeisiin tai vastaavaan. Silti niistä keskustellaan ja hyvä, jotta myös luterilainen näkökulma asiaan tulee edes jollain tavalla esille.


      • antimummo
        mummomuori kirjoitti:

        Ja kuten vastasin:

        "Tässä halusin tuoda vain esiin sen, kuinka asian voi ilmaista vaikka on eri mieltä."

        Eli näihin Aa-kerhon kuumakalleille halusin antaa esimerkkiä siitä, miten voi keskustella. Ja oikeasti ei nämä Aa-yhdistyksen jututkaan kuuluisi tänne, vaan vaikka herätysliikkeisiin tai vastaavaan. Silti niistä keskustellaan ja hyvä, jotta myös luterilainen näkökulma asiaan tulee edes jollain tavalla esille.

        Olet epämiellyttävä homottaja!


    • Monella palstalla on haudanhiljaista. No comments.
      Toiseksi, tekipä provon aloituksen/kommentin sitten joku provoileva ikiatesiti tai ikifundis, niin voisihan sitä ainakin kerran yrittää, kun oikein pinnistelee, ettei vastaisi tuollaiseen provokatiiviseen aloitukseen/kommenttiin.
      Kun lukee jotain kilometrin pituista "keskusteluketjua", jossa rapa lentää usein vain toiseen suuntaan ja sitten tuota ketjua ruokitaan, niin silloin sitä miettii, että kukahan se uskoo voittavansa ja mitä.
      Mutta kukin tyylillään.

      • Se kai se houkuttelee tänne, koska täällä on aika vilkasta?

        Mutta voi harkita sitäkin vaihtoehtoa että tekee uuden aloituksen liian provokatoorisesta tai muuten ontuvasta aloituksesta?


      • mummomuori kirjoitti:

        Se kai se houkuttelee tänne, koska täällä on aika vilkasta?

        Mutta voi harkita sitäkin vaihtoehtoa että tekee uuden aloituksen liian provokatoorisesta tai muuten ontuvasta aloituksesta?

        Keskustelua voi tietenkin syntyä vain siellä missä on keskustelijoita ja monella palstalla on käytännössä haudanhiljaisuus.
        Ja totta, aina voi tehdä paremman (eli asiallisemman/vähemmän provokatiivisen tai -vähemmän ehdottoman) aloituksen aiheesta jos haluaa, että siitä keskustellaan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Keskustelua voi tietenkin syntyä vain siellä missä on keskustelijoita ja monella palstalla on käytännössä haudanhiljaisuus.
        Ja totta, aina voi tehdä paremman (eli asiallisemman/vähemmän provokatiivisen tai -vähemmän ehdottoman) aloituksen aiheesta jos haluaa, että siitä keskustellaan.

        Sitä keinoa voisi ainakin yrittää - joskin pelkään että tämä "räyhis" postaa sinne omiaan.


    • tarkenpiseuranta

      Minusta puskista huutelu vähenisi jos rekisteröinti olisi pakollista tai moderointi ajan tasalla, että he siirtäisivät aiheet niille kuuluville paikoille.

      • Totta. Olen joskus tehnyt noita siirtopyyntöjä mutta välillä toimii ja sitten taas ei.


      • näytä.esimerkkiä
        mummomuori kirjoitti:

        Totta. Olen joskus tehnyt noita siirtopyyntöjä mutta välillä toimii ja sitten taas ei.

        Näytä esimerkkiä ja kerro nimesi. Rekkauksella ei ole yhtään mitään merkitystä. Itse et edes salli muiden katsoa korjoitustesi arkistoa, mikset?


    • Damaskosongelma

      Mene itse muualle härski syntejä katumaton vuohi!

    • Tarkkaa erottelua on vaikea tehdä kun nämä asiat menee limittäin. Luterilaiseen uskontoon kuuluu kristinusko, evankeliumi,Jumala, Jeesus, Raamattu,herätysliikkeet ym. Minusta osioita voisi yhdistellä, kun joihinkin osioihin on vähän keskustelua.
      Selkeästi maalliset asiat, politiikka, homoseksualismi yms. aiheet ei tälle palstalle kuulu.

      • taastätäsamaa

        Anteeksi, mutta voinko olla eri mieltä?

        "Selkeästi maalliset asiat, politiikka, homoseksualismi yms. aiheet ei tälle palstalle kuulu."

        Haluatko rajata keskustelun " kristinusko, evankeliumi,Jumala, Jeesus, Raamattu,herätysliikkeet ym"?

        Leijuuko nuo aiheet maallisen ulko-tai yläpuolella, niin ettei niillä ole kosketuskohtaa arkeen? Tässä oli eräs kiinnostava keskustelu Muromasta ja 1930-40 luvusta ja IKL:stä. Näitä ei siis voi odottaa tänne palstalle?


      • Toptta, aina ei voi rajata mitään tarkaan. Mutta kun täällä on selkeästi paljon sellaista, mikä ei edes läheltä liipaa luterilaisuutta. Etenkin nämä vyöryt tuolta helluntailaisuuden jne. puolelta ovat vain käännyttämistä.

        Osa ei mutuenkana liippaa, erityisesti ne oudot "homotukset" kuuluvat aivan jonnekin muualle.


      • mummomuori kirjoitti:

        Toptta, aina ei voi rajata mitään tarkaan. Mutta kun täällä on selkeästi paljon sellaista, mikä ei edes läheltä liipaa luterilaisuutta. Etenkin nämä vyöryt tuolta helluntailaisuuden jne. puolelta ovat vain käännyttämistä.

        Osa ei mutuenkana liippaa, erityisesti ne oudot "homotukset" kuuluvat aivan jonnekin muualle.

        Osa sotkee evankelioinnin ja keskustelun. Toisaalta kun ne kuitenkin evankelioi ja profetioi, niin voihan ne jutut ohittaa.


      • hömpönpömpön
        mummomuori kirjoitti:

        Toptta, aina ei voi rajata mitään tarkaan. Mutta kun täällä on selkeästi paljon sellaista, mikä ei edes läheltä liipaa luterilaisuutta. Etenkin nämä vyöryt tuolta helluntailaisuuden jne. puolelta ovat vain käännyttämistä.

        Osa ei mutuenkana liippaa, erityisesti ne oudot "homotukset" kuuluvat aivan jonnekin muualle.

        Evlut kirkko ei edes läheltä liippaa luterilaisuutta.
        Ota selvää mitä on luterilaisuus niin tiedät, että se on kaukana kuin itä lännestä sinun evl.kirkoasi!


      • hömpönpömpön kirjoitti:

        Evlut kirkko ei edes läheltä liippaa luterilaisuutta.
        Ota selvää mitä on luterilaisuus niin tiedät, että se on kaukana kuin itä lännestä sinun evl.kirkoasi!

        Ehkäpä myös itse tutustuisit laajemmin näihin suuntauksiin?


    • yksintaivaltava

      "Kaikki tiet johtavat Roomaan"

    • Koska homoilut kuuluvat joukkoihin uskonto / Raamattu /hengellinen horisontti/ tapainturmelus / kulttuurien kuolema jne. niin ei voida tarkkarajaista lokerointia asioille tehdä vaan on käsiteltävä osakokonaisuuksia ,mutta saitin "kollektiivinen tajunta" ei näytä sitä oikein kunnioittavan/ Ymmärtävän.

      • piilohomojako.kaikki

        Näille Petrsoille pitäis tehdä ihan oma palsta jossa voivat tätä homojenhommaa käsitellä. Heteroäijät ja jumalauta mitään muuta ei mietitäkkään kuin peräseksi hommia. Heterona ei jaksa kiinnostaa vatvoa karvasten jannujen anaalihommia. Puhukaa nyt edes sitten kullista, tussusta ja hinkeistä jos ihan pakko on seksistä vatvoa noikkun kiinnostaa varmaan paljon suurempaa joukkoa.


      • Sinulla ja minulla on yksi perustavanlaatuinen ero. Minä en vaadi ihmisiä elämään tahtoni mukaan, sinä taas vaadit vaikka kutsutkin sitä tahtoa Jumalan tahdoksi vaikka kyse onkin vain raamatuntulkinnastasi ja Jumalan saappaisiin astumisesta.


      • Ehkä ei aina, jos miettii mistä kirjoittaa. Niille on parempiakin palstoja.


      • a-teisti kirjoitti:

        Sinulla ja minulla on yksi perustavanlaatuinen ero. Minä en vaadi ihmisiä elämään tahtoni mukaan, sinä taas vaadit vaikka kutsutkin sitä tahtoa Jumalan tahdoksi vaikka kyse onkin vain raamatuntulkinnastasi ja Jumalan saappaisiin astumisesta.

        Sinä voit tietysti tehdä ne valinnat jotka haluat - niin teen minäkin.
        En yritä mitään muuta kuin tuoda hengellisiä kirjoituksia saatavillesi.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Sinä voit tietysti tehdä ne valinnat jotka haluat - niin teen minäkin.
        En yritä mitään muuta kuin tuoda hengellisiä kirjoituksia saatavillesi.

        Meidän ajatusmaailmamme eivät tule koskaan kohtaamaan, sinun hengellisyytesi ja sen siittämät kirjoituksesi ovat minulle niin vieras ajatusmaailma ettet uskokaan :)

        Siitä kuitenkin saat pisteet ettet yritä pukea ajatuksiasi valheellisiin korulauseisiin kuten monet tekevätvaan ja ilmaiset näkemyksesi suoraan olet kaiketi melko rehellinen ajatuksiesi julkituomisessa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Meidän ajatusmaailmamme eivät tule koskaan kohtaamaan, sinun hengellisyytesi ja sen siittämät kirjoituksesi ovat minulle niin vieras ajatusmaailma ettet uskokaan :)

        Siitä kuitenkin saat pisteet ettet yritä pukea ajatuksiasi valheellisiin korulauseisiin kuten monet tekevätvaan ja ilmaiset näkemyksesi suoraan olet kaiketi melko rehellinen ajatuksiesi julkituomisessa.

        a-teisti sanoi :
        Meidän ajatusmaailmamme eivät tule koskaan kohtaamaan, sinun hengellisyytesi ja sen siittämät kirjoituksesi ovat minulle niin vieras ajatusmaailma ettet uskokaan :)
        ___________
        Jos olisit saatananpalvoja tai jotakin vastaava niin sitä en oikein uskoisi.
        Eli kunhan tässä arvuuttelen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        a-teisti sanoi :
        Meidän ajatusmaailmamme eivät tule koskaan kohtaamaan, sinun hengellisyytesi ja sen siittämät kirjoituksesi ovat minulle niin vieras ajatusmaailma ettet uskokaan :)
        ___________
        Jos olisit saatananpalvoja tai jotakin vastaava niin sitä en oikein uskoisi.
        Eli kunhan tässä arvuuttelen.

        Vaikeahan se olisi olla kun en usko saatanoihin sen enempää kuin jumaliin.


    • Ei onnistu. Miksikö täällä kirjoittelevat useat ns. ääriänkyrät ja/tai vapaasuuntalaiset?

      Koska he kokevat nimenomaan vihollisekseen numero yksi kaiken liberaalin Raamatun sekä 'elämäntulkinnan'. Mitäpä sanottavaa heillä olisi kenellekään 'samanmielisten' palstalla?

      Tänne tullaan julistamaan Ainoaa Oikeaa Oppia.

    • nähty.on.ei.kirj

      Ei tulene tuottamaan tulosta, valitettavasti. Täällä kun on nämä genitaalikristilliset , maailmanlopun odottajat ja muut jotka tykkäävät ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi nokkia kirkkoon kuuluvia luterilaisia.

      Ja sitten kun saavat vähän vastinetta joltain niin homma onkin uskovien vainoa joka tietenkin edellyttää, että sinä "omaa ainoaa oikeaa näkemystä" yritetään ajaa vielä kiivaammin ja kun eivät muuten saa käännytettyä niin ovat sitten ajatelleet, että no jos ei väkisin niin sitten väsyttämällä.

      • nokkas.valuu

        Sinä ole yksi palstan räkänokka Räyhis!


      • nokkas.valuu kirjoitti:

        Sinä ole yksi palstan räkänokka Räyhis!

        No mielummin räkänokka kuin kaltaisesi. Flunssahan menee aikanaan ohi mutta sinulla tuo näyttäisi olevan pysyvää.


      • nille.viinistö
        nähty.on kirjoitti:

        No mielummin räkänokka kuin kaltaisesi. Flunssahan menee aikanaan ohi mutta sinulla tuo näyttäisi olevan pysyvää.

        Kusi ei päästäsi lähde vaikka flunssasi lähtisikin!


      • Toki näin on, ja pitäähän joukkoon mahtua myös heitäkin. Vaan niistäkin suurin osa varmaan kuuluisi johonkin muualle, sillä onhan noita vaihtoehtoja.


      • "genitaalikristilliset"

        :D

        :D

        :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe