Seuraavia arviointiperusteita pitää soveltaa yhtä hyvin jokaisen profetoivan uskovan kuin sananjulistajankin profeetalliseen palveluun. Vaikka osa kriteereistä toimiikin kemiallisen mittausliuskan tapaan, jolla testataan yksittäisiä näytteitä, ne luovat ennen kaikkea sen ilmapiirin, jossa profetoimisen - ja myös profetioiden koettelemisen - on tapahduttava.
Yhdenkin kriteerin täyttävä profetia on kelvollinen, kunhan muita periaatteita ei rikota.
Ensin luettelen nämä seitsemän kriteeriä lyhyessä muodossa:
1. Kristus-kriteeri: profetian täytyy kirkastaa Kristusta ja johtaa kuulijat Raamatun ilmoituksen yhteyteen.
2. Hengen kriteeri: profetian hengellinen lähde on voitava aistia oikeaksi hengessä.
3. Rakentumisen kriteeri: profetian pitää rakentaa yksilöä ja seurakuntaa ja sisältää nostovoimaa.
4. Uuden liiton kriteeri: profetian täytyy vahvistaa uuden liiton (Uuden testamentin) armoa ja totuutta, ei julistaa vanhan liiton (Vanhan testamentin) sanomaa.
5. Totuuden kriteeri: profetien ilmoittaessa salattuja tai tulevia asioita tai ihmeitä niiden totuudenmukaisuudesta on varmistuttava.
6. Nöyryyden kriteeri: profetoivan täytyy alistaa kaikki sanomansa seurakunnan arvioitavaksi.
7. Vanhurskauden kriteeri: profetian on moraalisissa ja opillisissa kysymyksissä oltava Raamatun sanan mukainen.
Lisää..
http://www.saunalahti.fi/vpekki/raamattu/prof1.htm
Profetioiden koettelemisen seitsemän kriteeriä
42
291
Vastaukset
- Cha-cha-cha
Hei, "Polvijärven pastorissa" taannoin vilauteltiin profetiaa, jonka mukaan Suomeen olisi tulossa "väkivallan aalto" uuden avioliittolain takia. Oletteko te asiantuntijat jo koetelleet tämmöisen profetian todeksi vai harhaiseksi?
Voihan siinä olla perää, kun tuolla luterilaispalstallakin tuntuu olevan vihaisia kaappihomoja ihan riesaksi asti. Kääntävät uskonharhaiset itseinhonsa vielä toiminnaksi pilkan sijaan.
- fghghhh
Kierrätkö, stana, sielläkin trollamassa ja solvaamassa?
- Matteuskertoo
Usko on todellakin eri asia kuin uskonharha. Sanakin ilmoittaa "...eksyttävät jopa valitutkin..".
Näin "Raamattu.uskonkirjat.net"
Matteus 24
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. fghghhh kirjoitti:
Taisi olla minulle tämä?
Solvaamassa ja rienaamassa kyllä, koska mielikuvitusjumalanne ovat kyvyttömiä kaikki viisi minua estämään. Niitä jumaliahan on viisi, eikö? Kolmiojumala, raamattu ja Lutherin liero?- Iloasuuminussa
he-ma kirjoitti:
Taisi olla minulle tämä?
Solvaamassa ja rienaamassa kyllä, koska mielikuvitusjumalanne ovat kyvyttömiä kaikki viisi minua estämään. Niitä jumaliahan on viisi, eikö? Kolmiojumala, raamattu ja Lutherin liero?Sanopa he-ma, mitä lisäarvoa toimillasi saat elämääsi. En minä vaan jaksa puuhastella sellaisten asioiden parissa, jotka ovat minusta ihan puuta heinää - enkä tuhlaa elämääni sellaisten ihmisten kiusaamiseen, jotka valitsevat puuhastella "puun ja heinän kanssa". Jos Sinä taas yrität vastakkaiseen suuntaan käännyttää, niin tiedät saamistasi vastauksista, ettei toimi, eli pitäis vaihtaa taktiikkaa.
Iloasuuminussa kirjoitti:
Sanopa he-ma, mitä lisäarvoa toimillasi saat elämääsi. En minä vaan jaksa puuhastella sellaisten asioiden parissa, jotka ovat minusta ihan puuta heinää - enkä tuhlaa elämääni sellaisten ihmisten kiusaamiseen, jotka valitsevat puuhastella "puun ja heinän kanssa". Jos Sinä taas yrität vastakkaiseen suuntaan käännyttää, niin tiedät saamistasi vastauksista, ettei toimi, eli pitäis vaihtaa taktiikkaa.
Osoitan rukouksenne ja jumalanne kyvyttömyyden tai vaihtoehtoisesti hänen tahtonsa olevan, että hänen olemattomuuttaan teidän uskonharhaisten mielipahaksi täällä rienaan.
Taikamaailmassa elävät aikuiset eivät voi antaa kunnollisia eväitä lapsilleen, joten teikäläiset on palautettava maan pinnalle sieltä uskonnollisesta tornistanne, vaikkapa haastamalla idioottijumalanne kasvattamaan takaisin amputoituja jäseniä.
Lapsikin ymmärtää, ettei maailmojen luoja voi olla olemassa, jos ei oin pieneen tekoon pysty.- Iloasuuminussa
No nyt päästiin asiaan: Eli Sinä suostut olemattoman ja kyvyttömän Jumalan juoksupoikana kiusaamaan tuntemattomia ihmisiä siksi, etteivät nämä osaa kasvattaa lapsiaan ja koska tämä kyvytön Jumala ei kasvata amputoituja jäseniä takaisin ( - Onko Sulta amputoitu jäsen? ) Ymmärsinkö oikein?
No ei lopu Sulta työt; hyvin olet kiusannut, mitä minä olen sattunut lukemaan. Vielä yks kysymys: Ku kaikkiin duuneihin kyllästyy joskus, ni eiks Sua kyllästytä toistaa samaa opetusta samoilla sanoilla? Jos asiakaskunta on noin sitkeetä ja vaikeesti taipuvaa, kun Sunkin palstoillas on? Vai meinaaks lontoon murteella: When the going gets tough the Tough gets going? - Iloasuuminussa
Cha-cha-challe: Jos mainitsemasi väkivallan aalto avioliittolain takia tulee, olen henkilökohtaisesti asiasta tavattoman pahoillani. Siitä ei ole kuin vahinkoa meille kaikille.
Edelleen en ymmärrä, miksi siitä asiasta tarvii niin paljon kuumeta.
Onko samaa sukupuolta rakastavien joukossa henkilöitä, jotka uskovat kristittyjen Jumalaan Raamatun tekstin tuntien ja haluavat määritellä elämäänsä kristinuskon käyttämillä sanoilla - ja kun se ei onnistu vanhoilla sisältömääritelmillä, niin sitten pitää sanat määritellä uudestaan - vaikka väkivallalla. Puolin ja toisin.
Jos käsite 'rekisteröity parisuhde' muistutti liikaa koirien rekisteröintiä, kuten joku mainitsi, mikseivät keksineet uutta käsitettä? Tai sitten kristittyjen pitäisi kehittää uusi käsite vanhan tilalle, jos vanha on pilattu uusilla tulkinnoilla. Mutta onko asia vanhatestamentillisessa mielessä kivitystuomion arvoinen kolmannella vuosituhannella? Mielestäni kykenemme parempaan ketään loukkaamatta. - yryy
fghghhh kirjoitti:
Vai niin.
- Matteuskertoo
....jatkuu Matteus 24
28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Matteus 23Tarpeetonta ja suurta typerryyttä osoittaa valmiin tekstin kopiointi keskustelupalstalle.
Sinulla ei ole mitään originaalia, omaa ajatusta tai argumenttia annettavana?- Iloasuuminussa
Kyllä mun on pakko olla tässä he-man kanssa samoilla linjoilla: Kommentoija lähti Raamatun tekstillä analysoimaan eroa uskon ja uskonharhan välillä. No mihin lopputulokseen tulit, kerro se omin sanoin? Ja miten se ottaa kantaa keskustelun aloittajan kanssa siihen, miten erotetaan oikea profetia väärästä?
- gfgfhh
he-ma kirjoitti:
Tarpeetonta ja suurta typerryyttä osoittaa valmiin tekstin kopiointi keskustelupalstalle.
Sinulla ei ole mitään originaalia, omaa ajatusta tai argumenttia annettavana?Ei muuten ole KESKUSTELUSIVUSTO, vaan PROFETIAT sivusto.
Tarpeellista tietoa profetioista- juuri sinulle, idiootti. - Einsteinille
Kyllä mun on pakko olla tässä he-man kanssa samoilla linjoilla: Kommentoija lähti Raamatun tekstillä analysoimaan eroa uskon ja uskonharhan välillä. No mihin lopputulokseen tulit, kerro se omin sanoin? Ja miten se ottaa kantaa keskustelun aloittajan kanssa siihen, miten erotetaan oikea profetia väärästä?
SSELKOKIELISET SIVUSTOT ON SINUA VARTEN.
Profetiat ei ole ymmärtämättömiä varten.
Ei mitään omaa skeidaa vaan asiallista painettua sanaa määritelmäksi. gfgfhh kirjoitti:
Ei muuten ole KESKUSTELUSIVUSTO, vaan PROFETIAT sivusto.
Tarpeellista tietoa profetioista- juuri sinulle, idiootti.Profetoin Odinin armoitettuna ja arvostettuna profeettana, että uskonharhasi ajaa sinut lataamon asiakkaaksi vielä kuluvan vuoden aikana.
Jos en ole aivan väärin ymmärtänyt ja jumalatar Emmakin sen julki toi, kyseessä on nimeomaan keskustelupalsta, jossa voi keskustella esimerkiksi Odinin profetioista.
Kolmioepäjumalan profetiat on kätevästi saturaamattuun kirjoitettu todellisten tapahtumien jälkeen, joten olisin hiljakseen noista raamatun valheista, etteivät muut uskonharhaiset saa tietää totuutta.
Oletko muuten huomioinut kotikadullasi merkitsemättömiä pakettiautoja?Einsteinille kirjoitti:
SSELKOKIELISET SIVUSTOT ON SINUA VARTEN.
Profetiat ei ole ymmärtämättömiä varten.
Ei mitään omaa skeidaa vaan asiallista painettua sanaa määritelmäksi.Lasketko digitaalisesti julkaistun tekstin painetuksi sanaksi?
- Tässätarkennus
UUSI
Tuskimpa sattumaa. Täällä on joku idiootti paholaisen pompoteltavana. He-ma (lyhenne sanasta helvettiin matkalla?)=Inhottava Realisti=Rva Tappinen....on niin sairasta touhua...täytyy olla elämä tosi pahasti pielessä, kun on noin koneen orja vuorokaudet ympäri. Riivaajia täynnä, monta eri persoonaa? Samat loitsut joka aamu. Olisikohan vielä noiduttukin? Paholaisen kelkkaan kun lähtee niin siitä ei irrota muu kuin Jeesus!!!!Paholainen odottaa vesi kielellä, että saa tuon tyypin alhaalle käsittelyyn. Siinä tulee pahasti petetyksi. Idiootti on niin idiootti, ettei ymmärrä omaa parastaan. Vielä olisi aikaa kääntyä, mutta kun on niin kahjo, ettei ymmärrä.kipäätäpakota - PuhdasRaamatunSana
he-ma kirjoitti:
Tarpeetonta ja suurta typerryyttä osoittaa valmiin tekstin kopiointi keskustelupalstalle.
Sinulla ei ole mitään originaalia, omaa ajatusta tai argumenttia annettavana?Miksi puhdas Raamatun Sana sinuun kolahtaa noin kovasti? He-Ma? Mieti vähän!
On selkeää profetiaa suoraan Raamatun Sanasta aloitukseen: "25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut". On Jeesuksen profetoima teksti tulevasta lopunajasta. Raamatussa on paljon paljon profetiaa. Aloitus taas yrittää kritisoida muita kuin Raamatun Profetioita. Mutta kriteereitä ei noin vain luetella profeetalle, koska Pyhä Henki antaa profetian opetukseksi varoitukseksi kehoitukseksi jne. Ihmisten parhaaksi. Jos se ei miellytä - kuten nyt He-maa tuo Matt.24 - on mietittävä miksi.
Tämäkin profetiaa
Miika2
"7 Onko tämä Jaakobin heimon puhetta? Onko Herra pikavihainen? Ovatko sellaisia hänen tekonsa? Eivätkö hänen puheensa ole hyvät sitä kohtaan, joka oikein vaeltaa?
8 Mutta aikoja sitten on minun kansani asettunut viholliseksi; vaatteiden päältä te kiskotte vaipan niiltä, jotka huoleti kulkevat, jotka sotaa väistävät.
9 Minun kansani naiset te ajatte pois heidän kodeistansa, jotka ovat heidän ilonsa; heidän pieniltä lapsiltansa te otatte minun kunniani ainiaaksi.
10 Nouskaa ja menkää pois: ei tässä ole leposijaa saastutuksen tähden, joka on saanut aikaan turmion, parantumattoman turmion.
11 Jos tulisi mies, joka tuulta tavoittelisi ja petollisuudessaan valhettelisi: "Minä saarnaan sinulle viinistä ja väkijuomasta", siinä olisi saarnaaja tälle kansalle.
12 Minä tahdon tarkoin koota sinut, Jaakob, kaikkinesi, visusti kerätä Israelin jääneet, saattaa heidät yhteen, niinkuin lampaat tarhaan, niinkuin lauman laitumellensa: on oleva ihmisten kohina!
13 Tien aukaisija käy heidän edellänsä; he aukaisevat tiensä, kulkevat portille ja lähtevät siitä ulos. Heidän kuninkaansa käy heidän edellään, ja Herra heitä johdattaa."
- Iloasuuminussa
Ketjun aloittajalle: minä pitäydyn kohtaan yksi. Muut sisältävät liian paljon tilaisuuksia vallanhaluisille hyväksikäyttäjille.
Itse näen tulevia asioita ennakolta, mutta en ole vielä oppinut, mitä hyötyä siitä on - ne asiat vain tapahtuvat, kuten näytetty on. Eikä Jumala ole asiaa minulle selventänyt, eikä ole tielleni laittanut ketään, jonka kanssa asiasta keskustelisin. Siksi jatkan asioiden tutkimista eri lähteistä yksin.- Typeryydenhuippuolet
Typerä.
- ViittaanSananlaskuihin
Survo hullua huhmaressa, petkelellä surveitten seassa, ei erkane hänestä hänen hulluutensa.
Sananlasku 27:22 - Iloasuuminussa
ViittaanSananlaskuihin kirjoitti:
Survo hullua huhmaressa, petkelellä surveitten seassa, ei erkane hänestä hänen hulluutensa.
Sananlasku 27:22Mummoni sanoi näin: Käy hullun kanssa haastamaan tai vasikan kanssa juoksemaan ja aina häviät. Lienee neuvonut, sulkemaan suun, kun huomaa, ettei keskustelua kannata - syystä tai toisesta - jatkaa.
- 20_vuotta_sikana
Mummoni sanoi näin: Käy hullun kanssa haastamaan tai vasikan kanssa juoksemaan ja aina häviät. Lienee neuvonut, sulkemaan suun, kun huomaa, ettei keskustelua kannata - syystä tai toisesta - jatkaa.
Palstakeisari on tosiaankin ajanut täältä pois kaikki normaalit ihmiset.
"4. Uuden liiton kriteeri: profetian täytyy vahvistaa uuden liiton (Uuden testamentin) armoa ja totuutta, ei julistaa vanhan liiton (Vanhan testamentin) sanomaa."
- Tuo kohta on vähän vaarallinen. Aika usein jotkut tyrmäävät VT:sta jotain Uuden liiton perusteella, vaikka Uusi liitto ei oikeasti kyseistä asiaa kumoaisikaan. Koko Vanha testamentti ja sen sanoma ei todellakaan ole turhaa, vain Mooseksen liitto on vanha. Kuitenkin VT:n puolelta ovat vielä voimassa esimerkiksi Nooan liitto, Aabrahamin liitto ja Daavidin liitto. Ne ovat Jumalan solmimia liittoja - eivätkä ne ole millään tavalla ristiriidassa Uuden liiton kanssa ja UT:n sanoman kanssa.- AtelleVaarallinenKirja
3. Rakentumisen kriteeri: profetian pitää rakentaa yksilöä ja seurakuntaa ja sisältää nostovoimaa.
4. Uuden liiton kriteeri: profetian täytyy vahvistaa uuden liiton (Uuden testamentin) armoa ja totuutta, ei julistaa vanhan liiton (Vanhan testamentin) sanomaa.
5. Totuuden kriteeri: profetien ilmoittaessa salattuja tai tulevia asioita tai ihmeitä niiden totuudenmukaisuudesta on varmistuttava.
6. Nöyryyden kriteeri: profetoivan täytyy alistaa kaikki sanomansa seurakunnan arvioitavaksi.
7. Vanhurskauden kriteeri: profetian on moraalisissa ja opillisissa kysymyksissä oltava Raamatun sanan mukainen. - tunnetaan
Rakkaudesta teidät tunnetaan.
- eikätunne
Rakkaudeton ei tunne rakkautta
- Onkinhebreaa
yes.
- Helpoinkriteeri
5. Moos. 18:22 sanoo: profetioiden pitää toteutua.
Valeprofeetat ja eksytykset tunnistaa heti siitä, kun aletaan (useimmiten jo etukäteen) selittää miksi profetia ei toteudukaan ennustettuna päivämääränä. Se on suoraan Raamatun vastaista puhetta ja selvä tunnusmerkki valehtelusta.
Jokainen palsta- tai nettiprofeetta, joka selittelee ja "tarkentaa" päivämääriä kun ennustukset menevät pieleen, on 100 % varmuudella valehtelija ja eksyttäjä.- gfhhhhh
Raamatun profetiat kyllä toteutuvat 2000 vuoden aikajänteellä, että vartoo vielä vähän.
- Niinipäniinpäpä
gfhhhhh kirjoitti:
Raamatun profetiat kyllä toteutuvat 2000 vuoden aikajänteellä, että vartoo vielä vähän.
Sieltähän heti yksi ilmoittautui.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2802171Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131878Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1251646- 1401311
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1371220- 85856
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä184807- 174806
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala434734- 52602