" Kämmenellä" ohjelmaan on tehty uusia jaksoja ja tulee lauantaisin klo19.
Eilen Salme Blomsterin vieraana oli Heikki Linnavirta, lohjalainen laulava pappi, jonka blogit ja kannanotot herättävät ihastusta ja vihastusta.
Linnavirta haluaa pitäytyä tiukasti Raamatun Sanassa ja luterilaisessa hengessä liberalismia ja eksytyksiä vastustaen.
Keskustelivat kristillisyyden ja kirkon tilasta Suomessa nykypäivänä.
http://vod.tv7.fi/vod/kammenella/kammenella-053-w.MP4
Kannattaa katsoa jos eilen meni ohi.
Kristillisyden ja kirkon nykytilasta
43
371
Vastaukset
Sitten ohjelmaa niille, jotka kaipaavat rakentavaa ja lujittavaa sanaa.
Suosittelen tätä Pisara sarjaa, eli jaksoja on tehty jo 37 kpl. Jokaisessa on todella hyvää asiaa, mutta noista voi poimia ne, jotka itseään kiinnostaa eniten.
http://areena.yle.fi/1-3206917- häpeä.itseäsi
Kukaan ei kaipaa sinun valheillesi rakentamista. Olet valehteljia ja eksyttäjä!
- mummo.sörssää.taas
Onkos mummolle selvinnyt, että Salme onkin oikea uskovainen ja hän on päätynyt nyt vihalistallesi?
mummo.sörssää.taas kirjoitti:
Onkos mummolle selvinnyt, että Salme onkin oikea uskovainen ja hän on päätynyt nyt vihalistallesi?
Ööh… Ei minulla mitään vihalistaa ole. Ei sellaiseen ole mitään tarvista.
Laitoin tuon vain siksi, että tulisi luterilaisuuttakin täällä mainostettua eikä aina noita TV7 omia juttuja.
En ole koskaan aiemmin kuullutkaan näistä kahdesta.
Äkkiä löytämäni tiedot:
Salme Blomster; ”… joka on työskennellyt terapeuttina, kouluttajana, luennoitsijana, toimittajana ja kirjailijana.”
”…puhuja monissa eri yhteyksissä, ja tällä kertaa hän käsittelee aihetta ”Vapaaksi mielen kahleista ja valheista”. Hän on myös tunnettu Sisäinen lapsi -teemaa käsittelevistä kursseistaan sekä mm. kirjoistaan Luota, luovu ja lennä, Ajattele itsellesi elämä, Musta, valkoinen häpeä sekä Kelpaanko minä?”
http://www.raisionseurakunta.fi/uutiset/ilta-sinulle-tilaisuuden-puhujavieraana-204-kirjailija-terapeutti-salme-blomster
Ei välttämättä mitenkään pahalta kuulosta. Tosin en tiedä onko hän ihan koulutettu terapeutti. Hänellä on oma yritys:
”Trigonoksen näky/visio/missio liittyy opettamiseen, ihmisten sisäisen eheytymisen ja kasvun tukemiseen hengen, sielun ja kehon alueilla sekä palvelemiseen niin, että kaikessa pyrimme kuulemaan ja tottelemaan Jumalan tahtoa.”
”Se merkitsee myös seksuaalista tervehtymistä. Seksuaalisuus on identiteettimme perusta.”
http://www.trigonos.fi/yhdistys/
Sitten tuo kirkkoherra taitaa olla varsin intelligentti tapaus?
Patmoslainen?
”Niin kauan, kun ateismi/liberalismi on voitolla terroriteot jatkuvat länsimaissa. Länsi onkin kylmä, itsekäs, armoton ja arvoton kokemus muukalaisille.”
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/655/rovasti_heikki_linnavirta_sananvapaus_ja_muukalaisten_kotoutuminen
Kiukkuinen koska yhdistettiin laajempaan seurakuntaan:
”Lohjan seurakuntaan liittämisessä kyse ei ollut siitä, että näiden pienten seurakuntien talous olisi ollut heikko, päinvastoin kaikki neljä seurakuntaa ovat velattomia. Linnavirran mukaan kyse on siitä, että suurempi yhteisö saa laillisesti riistää neljältä pienemmältä kymmenien miljoonien maaomaisuudet ja kiinteistöomaisuudet.”
http://yle.fi/uutiset/kirkkoherra_katkerana_meidat_on_ajettu_alas_ja_noyryytetty/6394432
Epäilemättä ainakin konservattivi mutta ihan hyvä kannanotto oli tämä:
”Viime kädessä on kysymys kiroilevan, paatuvan, rikkinäisen ja heikon ihmisen kotiutuksesta. Perkelettä julistamalla ja huutamalla, homoksi haukkumalla ja vihan vapaalla ilmaisulla ei Taivas tule koskaan todeksi.”
http://www.karjalohjanseurakunta.fi/- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
Laitoin tuon vain siksi, että tulisi luterilaisuuttakin täällä mainostettua eikä aina noita TV7 omia juttuja.
Äkkiä löytämäni tiedot:
Salme Blomster; ”… joka on työskennellyt terapeuttina, kouluttajana, luennoitsijana, toimittajana ja kirjailijana.”
”…puhuja monissa eri yhteyksissä, ja tällä kertaa hän käsittelee aihetta ”Vapaaksi mielen kahleista ja valheista”. Hän on myös tunnettu Sisäinen lapsi -teemaa käsittelevistä kursseistaan sekä mm. kirjoistaan Luota, luovu ja lennä, Ajattele itsellesi elämä, Musta, valkoinen häpeä sekä Kelpaanko minä?”
http://www.raisionseurakunta.fi/uutiset/ilta-sinulle-tilaisuuden-puhujavieraana-204-kirjailija-terapeutti-salme-blomster
Ei välttämättä mitenkään pahalta kuulosta. Tosin en tiedä onko hän ihan koulutettu terapeutti. Hänellä on oma yritys:
”Trigonoksen näky/visio/missio liittyy opettamiseen, ihmisten sisäisen eheytymisen ja kasvun tukemiseen hengen, sielun ja kehon alueilla sekä palvelemiseen niin, että kaikessa pyrimme kuulemaan ja tottelemaan Jumalan tahtoa.”
”Se merkitsee myös seksuaalista tervehtymistä. Seksuaalisuus on identiteettimme perusta.”
Patmoslainen?
”Niin kauan, kun ateismi/liberalismi on voitolla terroriteot jatkuvat länsimaissa. Länsi onkin kylmä, itsekäs, armoton ja arvoton kokemus muukalaisille.”
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/655/rovasti_heikki_linnavirta_sananvapaus_ja_muukalaisten_kotoutuminen
”Lohjan seurakuntaan liittämisessä kyse ei ollut siitä, että näiden pienten seurakuntien talous olisi ollut heikko, päinvastoin kaikki neljä seurakuntaa ovat velattomia. Linnavirran mukaan kyse on siitä, että suurempi yhteisö saa laillisesti riistää neljältä pienemmältä kymmenien miljoonien maaomaisuudet ja kiinteistöomaisuudet.”
http://yle.fi/uutiset/kirkkoherra_katkerana_meidat_on_ajettu_alas_ja_noyryytetty/6394432
”Viime kädessä on kysymys kiroilevan, paatuvan, rikkinäisen ja heikon ihmisen kotiutuksesta. Perkelettä julistamalla ja huutamalla, homoksi haukkumalla ja vihan vapaalla ilmaisulla ei Taivas tule koskaan todeksi.”
http://www.karjalohjanseurakunta.fi/Taas valehtelet! Olet itse sanonut pitäväsi Salme Blomsterista.
Mutta nyt käänsit kellaasi :D
Voisitko lopettaa tuon älyttömän postailusi et sillä kuitenkaan peitä tietämättömyyttäsi ja vihaasi! - hyväHeikki
mummomuori kirjoitti:
Äkkiä löytämäni tiedot:
Patmoslainen?
http://www.karjalohjanseurakunta.fi/Linnavirta puhuu suoraan kuten mies jota seuraa, Jeesus!
- ei.vaieta
hyväHeikki kirjoitti:
Linnavirta puhuu suoraan kuten mies jota seuraa, Jeesus!
Aika osuva vertaus...
Taas valehtelet! Olet itse sanonut pitäväsi Salme Blomsterista.
Mutta nyt käänsit kellaasi :D
Voisitko lopettaa tuon älyttömän postailusi et sillä kuitenkaan peitä tietämättömyyttäsi ja vihaasi!En ole tainnut sanoa oikeastaan mitään. Koska nimi oli aivan uusi. Ja kuten tuossa totesin, kuulostaa ihan ok jutuilta mutta tarkemmin en tiedä kun en ole noita teoksia lukenut.
- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
En ole tainnut sanoa oikeastaan mitään. Koska nimi oli aivan uusi. Ja kuten tuossa totesin, kuulostaa ihan ok jutuilta mutta tarkemmin en tiedä kun en ole noita teoksia lukenut.
Olet ilmeisesti sairastunut myös dementiaan!
Olet ilmeisesti sairastunut myös dementiaan!
Jaa. Mutta tuoppa mieleeni tuo, jos näin on. Äkkiseltään en kyllä muista tätä nimeä.
- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
Jaa. Mutta tuoppa mieleeni tuo, jos näin on. Äkkiseltään en kyllä muista tätä nimeä.
En ole keriatri! Mutta jos avaat profiilisi viestit kaikkien nähtäväksi niin muistutan toki sinua myös muistakin valheistasi ja uskovien mustamaalaamisista ja syytöksistäsi!
- Kuis.Se.Ny.Menikää
hyväHeikki kirjoitti:
Linnavirta puhuu suoraan kuten mies jota seuraa, Jeesus!
Jeesus ei seuraa Linnavirtaa taitaa olla toisin päin tai ei niinkään. Nenä sen verran ylpeästi pystyssä, syntinen.
- nikkivarkaalle
Kuis.Se.Ny.Menikää kirjoitti:
Jeesus ei seuraa Linnavirtaa taitaa olla toisin päin tai ei niinkään. Nenä sen verran ylpeästi pystyssä, syntinen.
Kattos sähän oletkin niin tyhmä,,ettet edes erota Heikkiä ja Jeesusta toisistaan. Ei siis ihme,että itsetuntosi on tasana 0 nolla!
- kiitos.Salmelle
Katsoin eilen tuon ohjalman ja kiva, että Salme on taas kanavalla!
Tarvitsemme juuri tälläistä avointa keskustelua arkipäivän kristillisyydestä ja siitä miten ihmisiä pyritään monin eri tavoin eksyttämään Raamatun sanasta jopa kirkon arvovaltaa käyttäen - järkyttävää!
Linnavirta on rehellinen Ja rohkea pappi. Rakastaa luterilaista kirkkoa mutta on surullinen kun sen piispoista van 2 noudattaa kirkon omaa oppia ja tunnustuskirjoja ja papeista vain pieni osa.
Jos teologisessa tiedekunnassa opetetaan jo ettei uskontunnustus ole totta niin mitä voi odottaa papeilta?!- minusta-vasta-kolmasosa
Ai minusta se on kyllä vasta 1/3 kirkkoa sekä piispojen, papiston että seurakunnan kannalta, joka on tuhoutunut täydellisesti. Muut ovat vielä pelastettavissa...Tuhoutuneet näkyvät kyllä enemmän julkisuudessa, joten tietysti siitä voi tulla väärä kuvakin.
- sanoutukaa.irti
Ohjelmassa kerrottiin miten monin tavoin jopa kirko osallistuu Raamatun vastaisiin hömppiin!!!
- Yltiöyksilöllisyys
Sen takiahan nämä liberaalit kapinoivat Sanaa vastaan kun luulevat ateistien lailla, ettei heille tästä kapinoinnista seuraa mitään. Toisin sanoen Jumala on niin heikko tai Hän on pelkkä satuolento, ettei Hän mahda heille mitään.
Liberaalien heikkous on se kun eivät tunne Jumalaa eikä heillä ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen.
- mikään.ei.ole.muuttunut
Daavidintähti kirjoitti:
Liberaalien heikkous on se kun eivät tunne Jumalaa eikä heillä ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen.
Eivät tunne Jumalaa koska eivät lue Raamattua.
"Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia" mikään.ei.ole.muuttunut kirjoitti:
"Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia"Sehän se syy on aina ollut ja on edelleenkin.
- valitettavadti
Daavidintähti kirjoitti:
Sehän se syy on aina ollut ja on edelleenkin.
Valitettavasti!
- surullista
valitettavadti kirjoitti:
Valitettavasti!
Aloittaja tässäkin ketjussa hörhöilee ja trollit ja räyhis komppaavat.
- olet.säälittävä.reppana
surullista kirjoitti:
Aloittaja tässäkin ketjussa hörhöilee ja trollit ja räyhis komppaavat.
Mene siis muualle komppailemaan räyhis!
- FUNDISUSKOVAA.VAROKAA
mikään.ei.ole.muuttunut kirjoitti:
"Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia"Törkytekstiä suollat, joten et Raamattu-uskova olekaan, vaan pesunkestävä itseriitoinen fundis. Sinusta on Jumala etäällä.
- väisty.saatana
FUNDISUSKOVAA.VAROKAA kirjoitti:
Törkytekstiä suollat, joten et Raamattu-uskova olekaan, vaan pesunkestävä itseriitoinen fundis. Sinusta on Jumala etäällä.
Sinä puhut kuin saatana olet siis saatana!
Näitä luterilaisen kirkon vastaisia juttuja on jo niin monia, ettei niihin enää tarkemmin viitsi edes tutustua. Kun ei se asia muutu - kirkko halutaan tuhota vaikka sisältäpäin tai saada ihmiset eromaan siitä.
- itse.teet.juuri.sitä
Te ateistit ja liberaalit olette käenpoikina kirkossa ja tuhoamassa sitä sisältäpäin. Mutta sehän onkin homoagendanne yksi pääkohta!
- napakymppinen
itse.teet.juuri.sitä kirjoitti:
Te ateistit ja liberaalit olette käenpoikina kirkossa ja tuhoamassa sitä sisältäpäin. Mutta sehän onkin homoagendanne yksi pääkohta!
Hyvin kuvasit kirkon repijöitä!
- surullista
napakymppinen kirjoitti:
Hyvin kuvasit kirkon repijöitä!
Räyhis siinä itseään kehui, surullista.
- Olet.säälittävä.reppana
surullista kirjoitti:
Räyhis siinä itseään kehui, surullista.
Sinulla on surtavaa ihan omassa itsessäkin !
- surullista
Olet.säälittävä.reppana kirjoitti:
Sinulla on surtavaa ihan omassa itsessäkin !
Lapsellinen idiootti olet kun et parempaan pysty.
- mene.muualle.räyhäämään
surullista kirjoitti:
Lapsellinen idiootti olet kun et parempaan pysty.
Eipä ole sinunkaan annissasi kehuttavaa, vajakkiräyhis :D Mene muualle kiukuttelemaa ja purkamaan pahaa oloasi!
- totisesti
mene.muualle.räyhäämään kirjoitti:
Eipä ole sinunkaan annissasi kehuttavaa, vajakkiräyhis :D Mene muualle kiukuttelemaa ja purkamaan pahaa oloasi!
Amen
- kirkontuhoajalle
Miksi sitten vastustat luterilaisen kirkon kirkkolakia ja tunnutuskirjoja?
itse.teet.juuri.sitä kirjoitti:
Niin, oletko niitä jotka kehottavat ihmisiä eroamaan kirkosta?
- ihan.ise.sen.teet
mummomuori kirjoitti:
Niin, oletko niitä jotka kehottavat ihmisiä eroamaan kirkosta?
Minä en kehota mutta sinä pakotat ajamalla Jumalatonta menoasi kirkkoon kuten antikristus!
Sinä ja kaltaisesi olette saastuttaneet Herran temppelin! ihan.ise.sen.teet kirjoitti:
Minä en kehota mutta sinä pakotat ajamalla Jumalatonta menoasi kirkkoon kuten antikristus!
Sinä ja kaltaisesi olette saastuttaneet Herran temppelin!Mistä olet sellaisen kuvan saanut että minä koko kirkkon laitan tekemään mielipiteideni mukaan?
Onneksi vielä saa osallistua kirkkon toimintaan ilman että tarvitsee pelätä siellä kenenkään tyrkkivän pois.- ihan.itse.sen.teet
mummomuori kirjoitti:
Mistä olet sellaisen kuvan saanut että minä koko kirkkon laitan tekemään mielipiteideni mukaan?
Onneksi vielä saa osallistua kirkkon toimintaan ilman että tarvitsee pelätä siellä kenenkään tyrkkivän pois.Et sinä koko kirkkoa voikaan saada pillisi mukaan tanssimaan koska siellä on myös uskovia. Harmittaa varmaan?
Kirkon jäsenistä 80% on teitä ateisteja joten voit ihan turvallisesti olla siellä kenekään tyrkkimättä. Mutta kirkkolakia ja tunnustuskirjoja poljet sinäkin koko ajan! - homoillan
mummomuori kirjoitti:
Mistä olet sellaisen kuvan saanut että minä koko kirkkon laitan tekemään mielipiteideni mukaan?
Onneksi vielä saa osallistua kirkkon toimintaan ilman että tarvitsee pelätä siellä kenenkään tyrkkivän pois.Osallistutko kirkon homojen toimintaan?
- Kyllä.Kyllä
homoillan kirjoitti:
Osallistutko kirkon homojen toimintaan?
Osallistuu se, maallikko saarnaajana!!
ihan.itse.sen.teet kirjoitti:
Et sinä koko kirkkoa voikaan saada pillisi mukaan tanssimaan koska siellä on myös uskovia. Harmittaa varmaan?
Kirkon jäsenistä 80% on teitä ateisteja joten voit ihan turvallisesti olla siellä kenekään tyrkkimättä. Mutta kirkkolakia ja tunnustuskirjoja poljet sinäkin koko ajan!Päinvastoin, olen ihan hyvilläni että täällä normaalielämässä ei tanssita kenenkään pillin mukaan vaan tehdään yhdessä kaikkea ilman riitaa.
- ihan.itse.sen.teet
mummomuori kirjoitti:
Päinvastoin, olen ihan hyvilläni että täällä normaalielämässä ei tanssita kenenkään pillin mukaan vaan tehdään yhdessä kaikkea ilman riitaa.
Mitä sinä teet yhdessä Raamattu-uskollisten kanssa?
- natsukalle
mummomuori kirjoitti:
Päinvastoin, olen ihan hyvilläni että täällä normaalielämässä ei tanssita kenenkään pillin mukaan vaan tehdään yhdessä kaikkea ilman riitaa.
Ettekö tanssi Jumalan pillinmukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904272
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372495Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042426Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062201Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281927- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597- 291578
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1891575- 771366