Onnellisuuden vaatimus

Ikis__M

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forssa

Mielestäni kyllä se vaatii sen toisen osapuolen tullakseen onnelliseksi. Yksin ei ole hyvä olla MUTTA se toinen ei ajan mittaankaan saa tulla itsestäänselvyydeksi..

• Luolasukeltaja

Ei hassumpaa. Taidat olla ihan täysipäinen jätkä, kun ymmärrät saman kuin minä.

(Naurua)

• Luolasukeltaja

Voisin kommentoida keississä (yllätys yllätys) itseäni.

Minulla on sellainen perstuntuma ihmisiin, että nämä kyvyttömyyttään sietää vajavaisuuttaan, hankkiutuvat hanakasti alttiiksi. He ikään kuin uhraavat kumppaninsa löytääkseen uudelleen sen, jota heissä ei ole.

De Facto

(Reps)

• Ohdg

Sit kun oot tarpeeks vammautunut suhdeviidakossa, klenkkaat vaan autioilla rannoilla ja tyydytät viettisi elämään pakottamalla itsesi seuraamaan tuntikaupalla jäidenlähtöä...

• tietääkö_sinkkudesta

Tommi Kinnusella on kyllä puoliso. Miespuoliso siis :)

• Luolasukeltaja

Mun mielestä toi sun homoläppäs kuulus johonkin homohuoneeseen. Mitä sä toimitat täällä?

Otetaan esimerkki.

Mun Facebook on täynnä homoja. Heitä on luultavasti parisen sataa. Ja nyt tulee se pointti: yksikään heistä ei ole netissä, ei livenä eikä lovena yhtä idioottimainen kuin sinä homojutuillasi.

Kasva tai kaada se kaappisi. Älä mulle länkytä.

(Naurua)

• Luolasukeltaja
        Luolasukeltaja kirjoitti:

Mun mielestä toi sun homoläppäs kuulus johonkin homohuoneeseen. Mitä sä toimitat täällä?

Otetaan esimerkki.

Mun Facebook on täynnä homoja. Heitä on luultavasti parisen sataa. Ja nyt tulee se pointti: yksikään heistä ei ole netissä, ei livenä eikä lovena yhtä idioottimainen kuin sinä homojutuillasi.

(Naurua)

Mjoo

Vittu siis kaverilla on asemaa ja väyliä. Sitten joku Juukajokilainen Pertti vittuilee sreamilla siitä, että ei voi "toteuttaa" itseään.

Voi perseen kevät

(Reps)

• Ikis__M

Pointti ei ollutkaan oikeastaan se että onko puolisoa vai ei vaan se että ihmisten olisi hyvä osata olla onnellisia pienemmistä asioista, varmaan se onnistuu parisuhteessakin jos kumpainenkin sen oivaltaa eikä vaadi kumppaniltaan tai itseltään liikaa vain ympäristön vuoksi ja jos Kinnusella on miespuoliso niin heillä se varmaan onnistuukin jos kerran toinen osapuoli ei ole nainen. Mies/nais -suhteessa, ainakaan tuoreessa se ei varmaankaan ole mahdollista kun jos vilkaisee naisten nettitreffi-ilmoituksia ei niiden mukaan mies saa olla vaan ja oleskella ilman uratoiveita hyvällä omallatunnolla vaikka tulisi siitä itse onnelliseksi.

• tietääkö_sinkkuudesta

Otetaan esimerkki.

(Naurua)

Täh, mikä läppä? IkisM puhui sinkkuuden hyvää tekevästä voimasta ja huomautin, että Kinnunen ei välttämättä tarkoittanut asiaa siten kuin IkisM sen mielsi. Itse sinä aloit homoista länkyttää.

• tietääkö_sinkkuudesta

Otetaan esimerkki.

(Naurua)

Ja arvaa vaan, kuinka monta homoa itsellä on facebook-kaverina (monta, en tosin tajua, miten se liittyy mihinkään). Voi olla, että siellä on turkulainen kirjailijakin mukana ;)

• Ikis__M
        tietääkö_sinkkuudesta kirjoitti:

Täh, mikä läppä? IkisM puhui sinkkuuden hyvää tekevästä voimasta ja huomautin, että Kinnunen ei välttämättä tarkoittanut asiaa siten kuin IkisM sen mielsi. Itse sinä aloit homoista länkyttää.

En itseasiassa niinkään sinkkuuden hyväntekevyyttä ajatellut eikä kirjailijakaan siitä puhunut muuten kuin että näin 2000-luvulla ihmiset on niin ura-, matkailu-, harrastus-, jne- orientoituneita ettei ne osaa enää onnellistua pienistä asioista ja sen verran sitten palstaan sovelsin että kun täällä monet valittaa sinkkuuttaan niin ne ei välttämättä tajua mitä se sinkkuuden poistuminen voi tuoda tullessaan jos löytvä kumppani on materia- ja kokemuskeskeinen elämystenhaalija.

• Ghhjklooihgr

Joo voin ainakin ite kuvitella et näin saattais käydä.
        Itelläni meni ystävyyssuhde perseelleen just toisen alkaessa sääliin mun elämääni,josta ite satun pitämään. Ja varmaankin otan sääliä vastaan joltain rikkaan ihmisen dorkalta puolisolta,kun kerran hoidan oman elämäni onnentavoittelun TÄYSIN ITSE.
        Voi olla,et tulis parisuhteessa onkelmia, jos sanousin et vedetäänkö pelkkää puuroa viikko yhdessä.
        Elämyksetkin on suhteellisia.

• Rose_91
        Ikis__M kirjoitti:

Pointti ei ollutkaan oikeastaan se että onko puolisoa vai ei vaan se että ihmisten olisi hyvä osata olla onnellisia pienemmistä asioista, varmaan se onnistuu parisuhteessakin jos kumpainenkin sen oivaltaa eikä vaadi kumppaniltaan tai itseltään liikaa vain ympäristön vuoksi ja jos Kinnusella on miespuoliso niin heillä se varmaan onnistuukin jos kerran toinen osapuoli ei ole nainen. Mies/nais -suhteessa, ainakaan tuoreessa se ei varmaankaan ole mahdollista kun jos vilkaisee naisten nettitreffi-ilmoituksia ei niiden mukaan mies saa olla vaan ja oleskella ilman uratoiveita hyvällä omallatunnolla vaikka tulisi siitä itse onnelliseksi.

Tosi hyvä kirjoitus tuo linkaamasi juttu. Pienet asiat on ne, jotka ratkaisee :)

Tosin Ikis_M: sanoisin, että kannattaa ehkä unohtaa nettideitit. Siellä pinnallisuus korostuu, koska ihmisiä tapaa vain "paperilla". Tai ainakin mulle niistä tuli aina enemmän sellainen "työhaastattelu"-olo, kun aikanaan kokeilin.

• Ikis__M
        Rose_91 kirjoitti:

Tosi hyvä kirjoitus tuo linkaamasi juttu. Pienet asiat on ne, jotka ratkaisee :)

Tosin Ikis_M: sanoisin, että kannattaa ehkä unohtaa nettideitit. Siellä pinnallisuus korostuu, koska ihmisiä tapaa vain "paperilla". Tai ainakin mulle niistä tuli aina enemmän sellainen "työhaastattelu"-olo, kun aikanaan kokeilin.

Sama vika, joskus kokeilin ja totesin ettei oikein ole minun juttu, juurikin osittain noiden haastattelujen vuoksi ja muutenkin vaatisi oikeastaan kylmäsydämisempää ihmistä kuin mitä minä kykenen olemaan kun liikaakin ehkä sitten ajattelen miltä tuntuu semmoisesta jota en "huoli". Kyllä siitä kokeilusta tosin yksi pitkähkö seurustelusuhde syntyi ettei se ihan hukkaan mennyt mutta ei ole tullut enää sitäkautta katseltua.

• Rose_91
        Ikis__M kirjoitti:

Sama vika, joskus kokeilin ja totesin ettei oikein ole minun juttu, juurikin osittain noiden haastattelujen vuoksi ja muutenkin vaatisi oikeastaan kylmäsydämisempää ihmistä kuin mitä minä kykenen olemaan kun liikaakin ehkä sitten ajattelen miltä tuntuu semmoisesta jota en "huoli". Kyllä siitä kokeilusta tosin yksi pitkähkö seurustelusuhde syntyi ettei se ihan hukkaan mennyt mutta ei ole tullut enää sitäkautta katseltua.

Ihan samat fiilikset. Ja mulla oli myös tuo huoli siitä, että loukkaan, jos en ole kiinnostunut. En koskaan löytänyt mitään nettideitistä, mutta toisaalta kokeilin tosi vähän aikaa enkä riittävän aktiivisesti. Onneksi live-elämässä on onnistanut.

• Nainenpkjavanhakinvielä

Otetaan esimerkki.

(Naurua)

No onhan homokin sinkku,toope. Mun mielestä on kiva, kun on erilaisia ihmisiä ympärillä. Asiat ei mene niinsanotusti homogeneettiseksi...

• flowersreally

Hienoa, että hittikirjailija (joo, en tunne) kertoo meille kaikille kuolevaisille onnellisuuden salaisuuden.

"Väittäisin, että nelikymppinen, jonka päätoimi on tahtoa ja haluta erilaisia asioita ja juosta niiden perässä, elää kyllä aika ruuhkaisen ja surullisen elämän."

Mä taas väittäisin, että ihminen, joka ei tahdo eikä halua mitään, eikä tee mitään saavuttaakseen haluamansa, on varmuudella aika onneton.

Oiskohan Tommi juossut aikansa jonkun muun antamien tavoitteiden perässä (mm. lapset on jo), nyt on tullut valaistuminen. Ai niin, ja uusi kirja tulossa.

• Hhuokjhhhh

Sen jälkeen onkin hyvä jeesustella ja katsella jäiden lähtöä.vittu.mikä nero,saan kohtauksen, tätäkö on suomalainen kulttuuriväki.hyi lervatsalo.onneks oon syrjäytynyt.

• Ikis__M

"Mä taas väittäisin, että ihminen, joka ei tahdo eikä halua mitään, eikä tee mitään saavuttaakseen haluamansa, on varmuudella aika onneton."

Eikös tuossa väittämässäsi ole nyt melkoinen ristiriita? Siis jos ihan oikeasti ei tahdo eikä halua itselleen/elämäänsä yhtään mitään lisää niin loogisesti ajatellen voisi kuvitella että silloin on jo onnellinen siitä mitä on?

Olen myös ihan omissa tutuissani huomannut sen että mitä enemmän on semmoinen ihminen joka haalii omaisuutta/tavaroita/kokemuksia sitä enemmän tuntuu olevan myös pettyneempi elämäänsä ja taas sitten semmoiset joille maallisen haaliminen ei ole kovin tärkeää tuntuvat olevan aidoimmin tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä.

• flowersreally
        Ikis__M kirjoitti:

"Mä taas väittäisin, että ihminen, joka ei tahdo eikä halua mitään, eikä tee mitään saavuttaakseen haluamansa, on varmuudella aika onneton."

Eikös tuossa väittämässäsi ole nyt melkoinen ristiriita? Siis jos ihan oikeasti ei tahdo eikä halua itselleen/elämäänsä yhtään mitään lisää niin loogisesti ajatellen voisi kuvitella että silloin on jo onnellinen siitä mitä on?

Olen myös ihan omissa tutuissani huomannut sen että mitä enemmän on semmoinen ihminen joka haalii omaisuutta/tavaroita/kokemuksia sitä enemmän tuntuu olevan myös pettyneempi elämäänsä ja taas sitten semmoiset joille maallisen haaliminen ei ole kovin tärkeää tuntuvat olevan aidoimmin tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä.

Ei ole ristiriitaa, koska vitsi piilee siinä, että tietää mitä haluaa. Tuon Tommin mummokin tiesi haluavansa elää rauhallisesti klapeja polttelemalla ja Tommi tiesi haluavansa muuttaa takaisin lapsuusmaisemiin. Et voi tehdä valintoja, jotka tekevät sinut onnelliseksi, jos et tiedä mitä haluat. Ja ne valinnat on jokaiselle erilaisia, joten on mielestäni aika omahyväistä tarjota valmista reseptiä. Kuka minä olen sanomaan, ettei jonkun onni riipu juuri oikeanlaisista brogue-kengistä. Ja jos onnen resepti on luopumisessa, miksi artikkelissa käytettiin tilaisuutta mainostaa tulevaa kirjaa.

• Ikis__M
        flowersreally kirjoitti:

Ei ole ristiriitaa, koska vitsi piilee siinä, että tietää mitä haluaa. Tuon Tommin mummokin tiesi haluavansa elää rauhallisesti klapeja polttelemalla ja Tommi tiesi haluavansa muuttaa takaisin lapsuusmaisemiin. Et voi tehdä valintoja, jotka tekevät sinut onnelliseksi, jos et tiedä mitä haluat. Ja ne valinnat on jokaiselle erilaisia, joten on mielestäni aika omahyväistä tarjota valmista reseptiä. Kuka minä olen sanomaan, ettei jonkun onni riipu juuri oikeanlaisista brogue-kengistä. Ja jos onnen resepti on luopumisessa, miksi artikkelissa käytettiin tilaisuutta mainostaa tulevaa kirjaa.

On koska vitxi piilee juurikin siinä että jo valmiiksi onnellinen ei halua yhtään mitään ja se taas ei tunnu nyky-yhteiskunnassa monellekaan sopivan kun ne jotka haluaa asioita ahdistuu semmoisista jotka ei halua mitään.

• flowersreally
        Ikis__M kirjoitti:

On koska vitxi piilee juurikin siinä että jo valmiiksi onnellinen ei halua yhtään mitään ja se taas ei tunnu nyky-yhteiskunnassa monellekaan sopivan kun ne jotka haluaa asioita ahdistuu semmoisista jotka ei halua mitään.

Asioiden ennallaan pitämisen haluaminen on täysin eri asia kuin ei-minkään haluaminen.

Mutta noilla opeilla sunkin on varmasti helppo löytää onnellisuus omasta elämästäsi, eikä ahdistua tai paheksua niin kovasti haluja, jotka omista haluistasi poikkeavat.

• Latotanssssit
        Ikis__M kirjoitti:

Ei maallisissa asioissa ole mitään pahaa, mutta niihin kohdistuvissa asenteissa kylläkin riittää epäterveitä variatioita. Altruistinen suhtautuminen materialistisiin olemassaolon mahdollisuuksiin saattaa saada erittäin ikäviä elämää halveksivia muotoja, joilla oma ego kohotetaan todellisuuden yläpuolelle.

• Mies ei voi olla onnellinen yksin. Nainen voi elää onnellisena koska saa kuitenkin kumppanin heti kun haluaa.

• Kunnollinen-mies

Onnellisuus perustuu kahteen asiaan. Rahaan ja rakkauteen. Jos ei saa rakkautta niin on varmasti tosi onneton. Joku voi olla onnellinen rahasta mutta elämän perustana on että elää jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa suhteessa. Yksin eläminen tekee ihmisestä onnettoman.

• HäyrysenMake

Tarpeeksi vittua kun saa ja rahaa myös ainakin 200 000 tilillä ja iso kyrpä = onneliisuus

• En näe, että tavoittelemisessa on mitään pahaa. Jos sen tavoittelun tekee muualta tulevien mallien mukaan, on se huono juttu.

Jos siis ajattelee, ostavansa kesämökin, koska se on status juttu ja, että sinne voi kutsua kavereita ja siellä voi olla poreallas jne, ollaan väärillä jäljillä.

Jos taas oikeasti haluaa mennä mökille arkea pakoon rauhoittumaan, on oikeilla jäljillä.

Yleiseti ottaen kuitenkin tavoitteita on hyvä olla sillä mummollakin. Ne pitävät elämässä kiinni.

• Loppujen lopuksi huoleton elämä, on onnellista aikaa.
      Ikävä kyllä sen savutteluun täytyy ponnistella,motivoituneena ei kukaan ilman motivaatiota pärjää. 😍

Ihmisen tekee eriasiat onnelliseksi toisille tavara, toiselle ihmiset.

• erkki-täti

Minä kun sitä olen edelleen sitä mieltä, että onnellisuus on elämän sivutuote. Sitä on turha jahdata.

Vaikka mikäs minä olen sanomaan muiden onnen kokemisesta mitään...Ehkäpä joku todellakin kokee olevansa onnellinen, kun saa esim. materialistiset toiveensa maksimoitua? Onni on aina subjektiivista ja toisaalta ohimenevää, kuten kaikki tunteet.

Kai se sitten onnellisuutta on, jos joku sanoo olevansa onnellinen vaikkapa siellä luksusmökillään poreammeessa kavereidensa kanssa? Joku toinen on onnellinen, kun saa elellä pienesti ja hiljaisuudesta nauttien, klapeja takassa poltellen. Mutta ei se mitään ikuista onnea ja euforiaa ole kuitenkaan.

Ja olen kyllä parin kommentoijan kanssa samaa mieltä median tarkoitushakuisuudesta (kirjailijalta on tulossa uusi kirja, että laitetaanpas nyt tämmöstä söpöstelyä eetteriin....)

• Latotanssssit

Olen täysin samaa mieltä ja niin monet terapeutitkin. Onnellisuus on vain yksi tunne monien joukossa. Jos esimerkiksi etsii onnea ihmissuhteista, niin tulee pettymään varmadti, koska ihmisillä monenlaiset tunteet tulevat ja menevät. On täysin epärealistista pyrkiä elämään yhden tietyn tunteen aallonharjalla.

• ikuinen-sinkku

Ottaisin ennemmin rakkautta kun rahaa. Rahaa minulla on tarpeeksi seuraavaksi 20 vuodeksi. Rakkautta en ole koskaan saanut.

• Dhjklllkjhg

Ei se taida olla aikuisten kesken ihan niin yleistä...vaikka itse olisit rakastava ja olisi suhteita, niin aika vähiin jää.
        Liity mormoneihin, jos kaipaat läheisyyttä ja avointa rakkautta, he ovat hyvin huolehtivaidia ja mukavia. Paras seurakunta mihin olen tutustunut, mut ehkä liian tiivis yhteisö omaan makuun.

• Hittikirjailijat aina tietää kaikkia jänniä salaisuuksia juuri ennen kuin niiden kirja tulee markkinoille.

Mä haluan tietää hyviä tapoja miten onnellisuutta voisi mitata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      690
      2688
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1356
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1234
    4. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      112
      1215
    5. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      47
      1138
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      99
      1017
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      949
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      112
      943
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe