Niin se meni kuten odotinkin. Itse totuutta ei esille tuotu eli naisten ronkeli käytös miesten valinnassa on suurin syy vauva katoon. Olisinhan itsekin halunnut lisääntyä 15 vuotta mutta miten lisäännyt kun et kelpaa yhdellekään huom edes sille rumemmalle naiselle ikäiselleni tai edes vanhemmalle.
Sitävastoin raha tuotiin esille kokoajan. "kun valtio ei tue, ei saa sitä tätä ja tuota avustusta" jne jne marmatusta. Kysyisinkin kuka tekee lapsia vaan sentakia että saa valtiolta avustuksia? Jääkö lapsien teko koska valtio ei elätä? Ei helvetti sanon minä. Tekeekö ihmiset nykyään lapsia vaan muiden ei itsensä huollettaviksi? Epäilen mutta tuotahan koko lähestys käsitti. Jos ilmeisesti asia näin on niin on se kumma että esim sodan jälkeinen suuri ikäluokka ja isot lapsiperheet selvisi täällä ankarassa maassamme saamatta valtiolta pätkääkään tukea ja avustuksia lapsen kanssa elämiseen. Naisetkin vain oli ahkerampia. Lapsi otettiin selkärepussa peltotyömaille yms mukaan ja elätettiin koko perheen voimin se isokin lapsiperhe.
Nyky nainen näkyy olevan sitten patalaiska paska joka kyllä saa kupattua valtiolta ja ex miehiltään vaikka mitä avustusta mutta kun mikään ei riitä niin ei kannata sitten lapsiakaan tehdä. Jessus sanon minä jos näin on!
Ainoa järkevä kommentti tuli Vehviläiseltä joka sanoi suoraan että naiset voisivat laskea sitä tasoaan niistä haaveilemistaan pronssipatsaita jotka maksamallaan firenzen lomalla panee koko yön putkeen. Yllätys että yleisössä tärkeän näköisenä istunut femakko Mia Halonenkin oli heti iskemässä vastaan että naisen ei pidä rimaansa laskea. Ja samaa sanoi moni muukin. Eli asia ei edisty. Naiset hakee sitä pientä komeinta prosentti määrää miehiä ja suurinosa tavis miehistä saa elää pakkosinkkuudessa. Lapsia ei tule. No eikai siinä. Onhan täällä tätä populaa jo muutenkin yli maapallon sietorajan.
Lisääntymisillan jälkipuinti
76
<50
Vastaukset
- tarralenkkari161
En tunne ainuttakaan miestä, joka olisi pakkosinkkuudessa (paitsi ehkä ajoittain).
Parisuhde ja lasten hankinta ovat kuitenkin erilliset asiat.- TotuusSattuu
"Parisuhde ja lasten hankinta ovat kuitenkin erilliset asiat."
Juuri niin. Nykyajan ongelma ovat juuri ne pariskunnat jotka yhdessäolosta huolimatta eivät tietoisesti halua lapsia. Niitä on entistä enemmän.
Ja jos lukee tämän palstan kirjoituksia niin aika vähän tulee miesten taholta esiin se että he ensisijassa kaipaisivat lapsia, ihan seksiä he haluavat. Ja synnyttänyt nainen on heille seksuaalisesti kauhistus kun on voinut vähän vatsanahka venyä tai rinnat riippua... Eli ei niistä kauheasti voi odottaa pelastusta vauvakatoon vaikka joku riman laskisikin sille tasolle että he naisien saisivat. TotuusSattuu kirjoitti:
"Parisuhde ja lasten hankinta ovat kuitenkin erilliset asiat."
Juuri niin. Nykyajan ongelma ovat juuri ne pariskunnat jotka yhdessäolosta huolimatta eivät tietoisesti halua lapsia. Niitä on entistä enemmän.
Ja jos lukee tämän palstan kirjoituksia niin aika vähän tulee miesten taholta esiin se että he ensisijassa kaipaisivat lapsia, ihan seksiä he haluavat. Ja synnyttänyt nainen on heille seksuaalisesti kauhistus kun on voinut vähän vatsanahka venyä tai rinnat riippua... Eli ei niistä kauheasti voi odottaa pelastusta vauvakatoon vaikka joku riman laskisikin sille tasolle että he naisien saisivat.Se yhdessäolo on nykyaikana vain tilapäinen olotila kuitenkin. Eroaminen on paljon helpompi hoitaa ilman lapsia.
- PalstanRuminMies
Et ehkä tunne mutta tiedät ainakin yhden. Allekirjoittaneen meinaan. Mitenniin parisuhde ja lapsen hankinta on eriasia? Jos et saa parisuhdetta et saa lapsiakaan. Tietenkin vahinko lapsikin on mahdollinen yhdenillan jutuissa yms mutta kyllä se vaatii mieheltä hyvän ulkonäön että pääsis yhdenillan juttuunkin. Jos ulkonäkö jäi geenilotossa saamatta perus komeaksi on homma came over. Ei riitä vaikka tais itse halonen eilen sanoa että riittää kun sinkkumies käy kerran päivässä suihkussa, kerran kahdessa kk.ssa parturissa ja hammaslääkärissä vuosittain tarkastuksissa. Itse toteutan näistä jokaista mutta eipä naisia näy minun lakanoihin rientävän siitähuolimatta.
- Rumia.Löytyy
PalstanRuminMies kirjoitti:
Et ehkä tunne mutta tiedät ainakin yhden. Allekirjoittaneen meinaan. Mitenniin parisuhde ja lapsen hankinta on eriasia? Jos et saa parisuhdetta et saa lapsiakaan. Tietenkin vahinko lapsikin on mahdollinen yhdenillan jutuissa yms mutta kyllä se vaatii mieheltä hyvän ulkonäön että pääsis yhdenillan juttuunkin. Jos ulkonäkö jäi geenilotossa saamatta perus komeaksi on homma came over. Ei riitä vaikka tais itse halonen eilen sanoa että riittää kun sinkkumies käy kerran päivässä suihkussa, kerran kahdessa kk.ssa parturissa ja hammaslääkärissä vuosittain tarkastuksissa. Itse toteutan näistä jokaista mutta eipä naisia näy minun lakanoihin rientävän siitähuolimatta.
Rima liian korkealla.
On olemassa kymmeniä tuhansia yksinäisiä miehiä jotka olisivat valmiita lapsia tekemään mutta naisille ei vaan kelpaa eikä naiset anna mahdollisuutta tutustua edes. Se sijaan naiset käy nussimassa axl smithiä lontoossa.
- enmenisinaimisiin
scrg kirjoitti:
Se yhdessäolo on nykyaikana vain tilapäinen olotila kuitenkin. Eroaminen on paljon helpompi hoitaa ilman lapsia.
Ja kun hankkii lapsia ei saa lupaa erota kun mies uhkailee ja vittuilee ole siinä kiinni huonossa liitossa. Hyvät parisuhteet voi hankkia lapsia yhden vaikka.
- PalstanRuminMies
Rumia.Löytyy kirjoitti:
Rima liian korkealla.
Nimenomaan. Jos naiset laskisivat rimaa niin silloin minäkin kelpaisisin heille suhteeseen.
enmenisinaimisiin kirjoitti:
Ja kun hankkii lapsia ei saa lupaa erota kun mies uhkailee ja vittuilee ole siinä kiinni huonossa liitossa. Hyvät parisuhteet voi hankkia lapsia yhden vaikka.
Ei kannata hankkia lapsia vielä ensimmäisessä eikä toisessakaan pitkässä liitossa saati lyhyemmässä suhteessa. Eihän siinä vaiheessa vielä voi edes tunnistaa hyvää ja huonoa. Harjoitteluahan ne vaan on. Ja sen jälkeen tietenkin on auttamatta liian vanha, joten ei kannata enää.
- dsdfsdf
Nimenomaan. Jos naiset laskisivat rimaa niin silloin minäkin kelpaisisin heille suhteeseen.
Kyllä maailmassa rumia naisia riittää.
- tarralenkkari161
Varmasti on ihmisiä, joille kelpaisi kuka vain, mutteivät saa ketään. He eivät kuitenkaan ole "tavallisia", kuten aloituksessa väitetään.
- PalstanRuminMies
dsdfsdf kirjoitti:
Kyllä maailmassa rumia naisia riittää.
Niin riittää mutta yksikään ei kelpuuta minua koska ruma nainenkin tavoittelee vain niitä komeampia miehiä.
- PalstanRuminMies
tarralenkkari161 kirjoitti:
Varmasti on ihmisiä, joille kelpaisi kuka vain, mutteivät saa ketään. He eivät kuitenkaan ole "tavallisia", kuten aloituksessa väitetään.
Ai mitenniin ei ole? Minä olen tavallinen muuten mutta epätavalliseksi minut tekee ruma ulkonäkö.
- 928
Ai mitenniin ei ole? Minä olen tavallinen muuten mutta epätavalliseksi minut tekee ruma ulkonäkö.
Sittenhän sinä et ole tavallinen.
- tarralenkkari161
Olet varmasti monelta osin tavallinen mutta keskiverto mies saa parisuhteen, joten siltä osin et.
- PalstanRuminMies
tarralenkkari161 kirjoitti:
Olet varmasti monelta osin tavallinen mutta keskiverto mies saa parisuhteen, joten siltä osin et.
Tätä olen aina toitottanut naisille että lopettakaa ne lume puheet "ulkonäöllä ei ole merkitystä vaan sisimmällä" koska se ei pidä paikkansa. Kun yleinen puhekieli muuttuisi niin että puhuisitte suoraan "rumat ei kelpaa" niin voisin sitten jättää asian kommentoinnin sikseen ja tyytyä siihen että minä en vaan rumana kelpaa. Tää on asia mikä pitäisi puhua niille pikku pettereille jo ala koulussa koska suurimmalle osalle puhutaan että "sitten kun olet iso ja saat lapsia sen kivan tytön kanssa" niin olisi opetettava jo heti jonkun ihmisen biologian yhteydessä että te esim se eturivin Topi olette niin rumia että ette koskaan tule tyttöä saamaan. Näin jäisi moni turha toive ja itku itkemättä. Olisin itsekin ollut tyytyväinen kun jo ala asteella oltais sanottu että sä et ikinä saa tyttöä etkä lasta kun olet ruma eikä elätellä turhia toiveita.
- Kfjgkdkf
Tätä olen aina toitottanut naisille että lopettakaa ne lume puheet "ulkonäöllä ei ole merkitystä vaan sisimmällä" koska se ei pidä paikkansa. Kun yleinen puhekieli muuttuisi niin että puhuisitte suoraan "rumat ei kelpaa" niin voisin sitten jättää asian kommentoinnin sikseen ja tyytyä siihen että minä en vaan rumana kelpaa. Tää on asia mikä pitäisi puhua niille pikku pettereille jo ala koulussa koska suurimmalle osalle puhutaan että "sitten kun olet iso ja saat lapsia sen kivan tytön kanssa" niin olisi opetettava jo heti jonkun ihmisen biologian yhteydessä että te esim se eturivin Topi olette niin rumia että ette koskaan tule tyttöä saamaan. Näin jäisi moni turha toive ja itku itkemättä. Olisin itsekin ollut tyytyväinen kun jo ala asteella oltais sanottu että sä et ikinä saa tyttöä etkä lasta kun olet ruma eikä elätellä turhia toiveita.
Ei ihme etteivät naiset huoli, kun aina ja kaikille tuommoisia toitottelet.
"Moi, miten menee?"
"Älä valehtele että ulkonäkö on yhdentekevä!"
"... Mitä teit eilen?"
" Ei sisimmiällä ole merkitystä, vaan ulkonäöllä!"
"..." * kävelee pois silmiään pyöritellen*
"Tuollaisia te kaikki naiset aina olette!"
... Heh.
- conflicting
Aloittajan kanssa samaa mieltä.
Itse olen jo varmaan viimeiset 10 vuotta halunnut pitkän parisuhteen ja lapsiakin. Siksi onkin niin ristiriitaista että naiset aina sanovat että miehet ei halua sitoutua ym.
Tuntuisi olevan pikemminkin niin että naiset haluaisivat jännämiesten sitoutuvan.- 1016
Onko suurin osa tuntemistasi sinkkumiehistä samoilla linjoilla kanssasi, vai samoilla linjoilla palstan enemmistön kanssa: seksiä pitää saada, mutta jos penskoja tulee, niin ne jätetään kokonaan akan kontolle, edes elareita ei ruveta maksamaan?
- 4656
1016 kirjoitti:
Onko suurin osa tuntemistasi sinkkumiehistä samoilla linjoilla kanssasi, vai samoilla linjoilla palstan enemmistön kanssa: seksiä pitää saada, mutta jos penskoja tulee, niin ne jätetään kokonaan akan kontolle, edes elareita ei ruveta maksamaan?
Naisten ei pitäisi tehdä lapsia sellaisten miesten kanssa. Mutta kun asiallinen mies on naisen mielestä tylsä, niin sellainen mies ei pääse lapsia tekemään. Naiset vaativat mahdotonta: miehen pitäisi olla jännä, seksikäs ja komea panomies, mutta kuitenkin muuttua kiltiksi perheen elättäjäksi sitten kun lapsi ilmestyy. Ottaisivat suoraan sen kiltin kunnon miehen niin ongelma olisi ratkaistu.
Jo jooh huomion sama asian apua hoitoon ei saa silloin kun synnytän kun joudun sairaalaan tai toisen lapsen vaativa leikkaus apua ei ole. Tai kun kotona tehdään isoja muutoksia tarvitsee joskus apua. Tai esimerkiksi oli muutto kuukaudessa äitiniäni kysyin apuun. Eikä hn voinut auttaa ja tuumasin aina asioista saa hankalampaa mutta sitä voi helpottaa auttamalla edes katsomalla lapsia kun pakkaan.
Toisilla niin kuin itselläni isovanhemmista ei ole apua tai saa apua kun he eivät jaksa tai liian sairaita.
Tukiverkosto on vaan surkea.- ruma-ätmi
Studiossa oli tavis naisia tai rumia naisia selittämässä mutta yksikäåän ei myöntänyt että tavis tai ruma mies kelpaisi- Pitää olla komea pitkä mies joka on yritysjohtaja tai kidurgi
- syyjaseuraus
Eli rahasta lapsia. Elättäjä lapselle ja sen äidille.
Ei ei, ei naiset noin.
Osittain lapsettomuus on kyllä suoraan verrannollinen maan taloustilanteeseen, työllisyyteen ja muuhunkin politiikkaan.
Toisin sanottuna, vähän kaikki menee päin värkkiä. - tarralenkkari161
Älä jaksa valehdella.
- e-e-ei
Ei tämä ole niin yksinkertainen ongelma, jotta se ratkaistaisiin pelkästään tulon siirroilla tai talouden kohenemisella. Väestön kutistumista ei ole ratkaistu yhdessäkään teollistuneessa maassa. Edes Turkissa ja Venäjällä kansallisintoinen kiihkomieli ei ole tuottanut riittävästi tuloksia lapsimäärän kasvamiseksi. Trendi on kaikkialla kuitenkin alas ja edesmuslimimaat eivät ole, toisin kuin ehkä halutaan uskoa, immuuneja väestön vähenemiselle.
- ex-sönkkö
Ei tullut katsottua, mutta kuvittelen ihmisten haluavan panostaa eniten itseensä ja omaan elämään. Niin, että voi tehdä uraa, nauttia aikuisen vapauksista ilman lapsia parina tai itsekseen. Lapsethan sitoo ja vaativat myös jonkinlaista vakautta elämään ja talouteen. Joten työttömyys varmaan yksi syy miksi ihmiset eivät tee lapsia, kun ei ole töitä tai on vaarassa menettää työnsä.
Ydinperhe ihanteet ovat muuttuneet individualistisempaan suuntaan. Jossa nimenomaan eletään itselle. Ei muille. :)
Perhe sitoo ja vakituinen kumppani, jota ei ehkä saa heivattua hetkessä jos lapsiakin on siunaantunut....
Mutta onhan meillä ylikansoitus, selittäkäämme sillä, se on kätevin vastaus." Mutta onhan meillä ylikansoitus, selittäkäämme sillä, se on kätevin vastaus. "
Ketään ei kiinnosta oikeasti ylinkasoittuminen, kun kyse on omasta oikeudesta lisääntyä. Hätävale -> lapsia ei lahjoiteta.- lakgnflkd
Mäki oon miettiny sitä, että onko tosiaan niin moni huolissaan ylikansoituksesta... Varsinkaan täällä harvaan asutetussa pohjoisessa.
- ex-sönkkö
super-ytm kirjoitti:
" Mutta onhan meillä ylikansoitus, selittäkäämme sillä, se on kätevin vastaus. "
Ketään ei kiinnosta oikeasti ylinkasoittuminen, kun kyse on omasta oikeudesta lisääntyä. Hätävale -> lapsia ei lahjoiteta.Enpä minäkään ihan purematta niele, että joku oikeasti jättää lapset tekemättä, koska miettisi maailman ylikansoittumista. Todellisuudessa varmasti hyvin harva (jos kukaan)jättää lapset tekemättä siitä syystä. Se oikea syy luultavammin on jotain muuta. En jaksa uskoa, että yksikään ihminen on oikeasti niin humaani, kuin haluaa uskoa olevansa tämän asian suhteen.
Todennäköisemmin syy on se, ettei maailmaa voi kontrolloida ja se on todettu oman elämän kautta. Näin ollen tieto siitä hirvittää ja sitä kautta pelottaa, että omat jälkeläiset kokisivat jotain mitä itse pelkää tapahtuvaksi. Tai epäonnistuminen vanhempana pelottaa, mikä on kaikille toki ihan normaalia, toiset se pelko saa silti jäätymään kokonaan.
On myös hienompaa sanoa, olevansa humaani maailman ajattelija kuin pelokas epäonnistuja tai rehellisesti oman elämänsä nautiskelija joka ei lapsia kaipaa. Niin kun siinä olis mitään väärää, jos on rehellinen...ja sanois vaan en halua lapsia. En tule ydinperheestä onnelliseksi. - ex-sönkkö
lakgnflkd kirjoitti:
Mäki oon miettiny sitä, että onko tosiaan niin moni huolissaan ylikansoituksesta... Varsinkaan täällä harvaan asutetussa pohjoisessa.
Ehkä teoriassa, mutta käytännössä vähän epäilen.
- Ldnxkdkckc
ex-sönkkö kirjoitti:
Enpä minäkään ihan purematta niele, että joku oikeasti jättää lapset tekemättä, koska miettisi maailman ylikansoittumista. Todellisuudessa varmasti hyvin harva (jos kukaan)jättää lapset tekemättä siitä syystä. Se oikea syy luultavammin on jotain muuta. En jaksa uskoa, että yksikään ihminen on oikeasti niin humaani, kuin haluaa uskoa olevansa tämän asian suhteen.
Todennäköisemmin syy on se, ettei maailmaa voi kontrolloida ja se on todettu oman elämän kautta. Näin ollen tieto siitä hirvittää ja sitä kautta pelottaa, että omat jälkeläiset kokisivat jotain mitä itse pelkää tapahtuvaksi. Tai epäonnistuminen vanhempana pelottaa, mikä on kaikille toki ihan normaalia, toiset se pelko saa silti jäätymään kokonaan.
On myös hienompaa sanoa, olevansa humaani maailman ajattelija kuin pelokas epäonnistuja tai rehellisesti oman elämänsä nautiskelija joka ei lapsia kaipaa. Niin kun siinä olis mitään väärää, jos on rehellinen...ja sanois vaan en halua lapsia. En tule ydinperheestä onnelliseksi.Ihan perusbiologiassa ylisuuri populaatio johtaa stressitilaan, jossa syntyvyys vähenee. Populaatio säätelee itse itseään eikä se vaadi tietoista ajattelua. Eläimiä mekin olemme. Samat mekanismit pätevät meihin ja myyriin (näin karrikoiden).
- ELATUSMAKSAJA
Minä poika tein kolme lasta kun rouva halus kolmannen jälkeen loppu kotona seksi meikälinen sohvalle nukkuun. sit pari vuotta ja ero rouva yksinhuoltajan statuksella isoon rivariin mie makseleen elatusmaksuja no ne on hoidettu mut en kyllä uusiks ottais miettikää pojat
- faktaonfakta
Lasten hankkiminen nyt vaan on liian työlästä ja kallista.
- se.on.fakta
Sen tekemisen työläyden hoitaa jopa mielellään, mutta se maksupuoli on se mihin se tökkää. Minä voin panna vaikka joka vastaan tulevan akan paksuksi, oli sitten kurppa tai ei mutta pennin jeniäkään en siitä ala maksamaan koskaan, kenellekkään.
- 1710
se.on.fakta kirjoitti:
Sen tekemisen työläyden hoitaa jopa mielellään, mutta se maksupuoli on se mihin se tökkää. Minä voin panna vaikka joka vastaan tulevan akan paksuksi, oli sitten kurppa tai ei mutta pennin jeniäkään en siitä ala maksamaan koskaan, kenellekkään.
Sieltähän se tämänkin palstan "oikea" mielipide tuli:
Seksiä kyllä pitää saada, mutta lapsistani en tule koskaan huolehtimaan, kuolkoot vaikka nälkään! - nicht-kersoille
1710 kirjoitti:
Sieltähän se tämänkin palstan "oikea" mielipide tuli:
Seksiä kyllä pitää saada, mutta lapsistani en tule koskaan huolehtimaan, kuolkoot vaikka nälkään!No entäs sitten ?!. Te akan käppyräthän niitä kersoja olette vailla niin joudatte maksamaan ja huolehtimaankin niistä. Seksi miehelle on yhtä normaali ja tarpeellinen asia kuin kenelle tahansa syöminen, juominen, hengittäminen jne.
Jos se luonto olisi tarkoittanut että miehen kuuluu yhden ainoan kerran eläessään nussia ja just sillä kertaa saada ne kersat alulle niin miehillä ei tekisi mieli kuin yhden ainoan kerran eläessään, mutta miten tuo mahtaa tosi elämässä olla ?.
Ei ainakaan noin.
Sitten kun / jos mies niitä kersoja sattuu haluamaan niin sitten se on miehen(kin) asia. Kun sä akan käppyränä käyt paskalla, niin otatko joka kerta sen tortun talteen ja alat huolehtia ja kasvattaa sitä ?. No aika varmasti teet niin, kerran akan käppyrä olet.
PS. Se muuten ON se ainoa oikea mielipide. Koska se on tosi asia.
- Rose_91
Minä näkisin ongelmana myös tämänhetkisen epävarmuuden maailmalla. Talous on kurjassa kunnossa ja työpaikkoja häviää. Suomessa on about puoli miljoonaa työtöntä. Monet saattavat lykätä lasten hankkimista jo sen takia, etteivät uskalla tuoda lapsia epävarmaan elämntilanteeseensa. Lapsista pitäisi kuitenkin pystyä huolehtimaan.
Vähän koomiselta tuo epävarmuus kuulostaa. Missä ja mihin maailman aikaan se varmuus sitten on vallinnut?
Kun ajattelen vaikka omia sukulaisiani viime vuosisadalla, niin lapsia on hankittu Suomen suuriruhtinaskuntaan 1. maailmansodan aikaan, juuri itsenäistyneeseen maahan sisällissodan ollessa käynnissä, Talvisodan aikaan ja Jatkosodankin aikana. Isiä ja setiä on pantu multiin samaan aikaan, mutta silti on ollut "varmuus" huomisesta. Nykyajan mittareilla kukaan niistä ei olisi tehnyt yhtään lasta vaan olisi vaan kuoltu pois, kun ei ole varmuutta yhtään mistään.
Puoli miljoonaa työtöntä on toisaalta osoitus, että talous on niin hyvässä kunnossa, että kaikki ihmisten tarpeet tulee tyydytettyä vaikka osa on jouten ja toinen mokoma tempputyöllistettynä. Nälänhätää ei ole näkyvissä ja liikakilot vyötäröllä on varmin köyhyyden merkki.- Rose_91
scrg kirjoitti:
Vähän koomiselta tuo epävarmuus kuulostaa. Missä ja mihin maailman aikaan se varmuus sitten on vallinnut?
Kun ajattelen vaikka omia sukulaisiani viime vuosisadalla, niin lapsia on hankittu Suomen suuriruhtinaskuntaan 1. maailmansodan aikaan, juuri itsenäistyneeseen maahan sisällissodan ollessa käynnissä, Talvisodan aikaan ja Jatkosodankin aikana. Isiä ja setiä on pantu multiin samaan aikaan, mutta silti on ollut "varmuus" huomisesta. Nykyajan mittareilla kukaan niistä ei olisi tehnyt yhtään lasta vaan olisi vaan kuoltu pois, kun ei ole varmuutta yhtään mistään.
Puoli miljoonaa työtöntä on toisaalta osoitus, että talous on niin hyvässä kunnossa, että kaikki ihmisten tarpeet tulee tyydytettyä vaikka osa on jouten ja toinen mokoma tempputyöllistettynä. Nälänhätää ei ole näkyvissä ja liikakilot vyötäröllä on varmin köyhyyden merkki.Maailma on muuttunut erittäin paljon vanhoista ajoista. Asenteetkin ovat erilaiset. 1. maailmansodan aikaan oli normi, että kaikki menevät naimisiin ja hankkivat lapsia, vaikka elämä olisi raskasta. Lapsia myös hankittiin, koska lapset olivat ainoa vanhuuden turva. Toisaalta ennen vanhaan maatalousyhteiskunnassa vähävaraiset ovat itse tuottaneet tarvitsemansa asiat kotonaan. Elettiin omavaraisemmin.
Nykypäivänä on myös ehkäisy, joka mahdollistaa perhesuunnittelun. Tätä ei ollut 1. maailmansodan aikaan. Eli ainoa tapa olisi ollut jättää hommat tekemättä enkä oikein usko, että läheskään kaikki ihmiset pystyisivät elämään selibaatissa, kun kumppani on olemassa.
Sitten on vielä se, että nykyisin vaatimukset elämältä ovat paljon suurempia kuin aiemmin. Näin kärjistettynä voisi sanoa, että enää ei riitä, että eletään vain omassa pitäjässä ja saadaan riittävästi ruokaa omalta maatilalta. Siinä mielessä vertailu nykyisen ja vanhan välillä ei oikein onnistu. - siittämäänsiittä
Tee sinä niitten työttömien kanssa lapsia ja elätä ne kun oot niin halukas ja himokas lisääntymään!
Rose_91 kirjoitti:
Maailma on muuttunut erittäin paljon vanhoista ajoista. Asenteetkin ovat erilaiset. 1. maailmansodan aikaan oli normi, että kaikki menevät naimisiin ja hankkivat lapsia, vaikka elämä olisi raskasta. Lapsia myös hankittiin, koska lapset olivat ainoa vanhuuden turva. Toisaalta ennen vanhaan maatalousyhteiskunnassa vähävaraiset ovat itse tuottaneet tarvitsemansa asiat kotonaan. Elettiin omavaraisemmin.
Nykypäivänä on myös ehkäisy, joka mahdollistaa perhesuunnittelun. Tätä ei ollut 1. maailmansodan aikaan. Eli ainoa tapa olisi ollut jättää hommat tekemättä enkä oikein usko, että läheskään kaikki ihmiset pystyisivät elämään selibaatissa, kun kumppani on olemassa.
Sitten on vielä se, että nykyisin vaatimukset elämältä ovat paljon suurempia kuin aiemmin. Näin kärjistettynä voisi sanoa, että enää ei riitä, että eletään vain omassa pitäjässä ja saadaan riittävästi ruokaa omalta maatilalta. Siinä mielessä vertailu nykyisen ja vanhan välillä ei oikein onnistu.Ero kaikkiin entisiin aikoihin lienee juuri siinä, että on aikaa, energiaa ja ymmärtämystä sellaiseen ylellisyyteen kuin perhesuunnittelu ja lisäksi vielä välineitä toteuttaa sitä. Ja tässä muutenkin suunnitellussa elämässä lapset ovat sellainen häiriö, että sekä oman elämän että ympäröivän maailman pitäisi olla täydellisessä hallinnassa, jotta lapset siihen sopisi. Millainen varmuus maailmassa pitäisi olla, että sinne lapsen voisi synnyttää?
siittämäänsiittä kirjoitti:
Tee sinä niitten työttömien kanssa lapsia ja elätä ne kun oot niin halukas ja himokas lisääntymään!
Oliko tääkin mulle, kun eihän se Roselle voinut olla?
Mulla on liian huonot geenit jaettavaksi eteenpäin ja liian vanha ja väsynytkin olen. Ja sitten on vielä se epävarmuus kaikesta.- hmmmmmmm
scrg kirjoitti:
Puoli miljoonaa työtöntä on toisaalta osoitus, että talous on niin hyvässä kunnossa, että kaikki ihmisten tarpeet tulee tyydytettyä vaikka osa on jouten ja toinen mokoma tempputyöllistettynä. Nälänhätää ei ole näkyvissä ja liikakilot vyötäröllä on varmin köyhyyden merkki.Oletko varma, että nuo isoisovanhempasi olisivat lisääntyneet tuohon tahtiin, jos heillä olisi ollut ehkäisyvälineitä käytössään?
hmmmmmmm kirjoitti:
Oletko varma, että nuo isoisovanhempasi olisivat lisääntyneet tuohon tahtiin, jos heillä olisi ollut ehkäisyvälineitä käytössään?
Koko ajan oli huonot ja epävarmat ajat: kauppa kävi kehnosti, lehmä oli ummessa ja vene huonossa tervassa. Tuskin ne olisi lisääntyneet olleenkaan, jos vaan naisilla olisi ollut e-pillerit. Ja jos elintaso olisi ollut vähän parempi, niin ne olisi tietenkin olleet mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.
- hmmmmmmm
scrg kirjoitti:
Koko ajan oli huonot ja epävarmat ajat: kauppa kävi kehnosti, lehmä oli ummessa ja vene huonossa tervassa. Tuskin ne olisi lisääntyneet olleenkaan, jos vaan naisilla olisi ollut e-pillerit. Ja jos elintaso olisi ollut vähän parempi, niin ne olisi tietenkin olleet mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.
Eli myönnät itsekin, ettei vanhoihin aikoihin kannata verrata.
- Ex----------PUA
scrg kirjoitti:
Puoli miljoonaa työtöntä on toisaalta osoitus, että talous on niin hyvässä kunnossa, että kaikki ihmisten tarpeet tulee tyydytettyä vaikka osa on jouten ja toinen mokoma tempputyöllistettynä. Nälänhätää ei ole näkyvissä ja liikakilot vyötäröllä on varmin köyhyyden merkki.Minun hyvin tienaava inssikaveri on aisurina YH:lle, ja puhuu tuota samaa.
Saattaapi olla, että hänet nyt onkin saatu melko tehokkaasti elättäjäksi jollekin jännämiehen kanssa lisääntyneelle juoksunsa juosseelle naiselle, joka on löytänyt yhteisen rationalisoinnin sille miksi mies voi elättää naisen ja sen lapset, muttei omiaan. Näin nainen saa rahat, mutta ei ole tarpeen edes lisääntyä.
- crux
Poliittinen korrektius ja katsojien kosiskelu pilaa lähes joka keskustelun. Niin kävi tälläkin kertaa. Toki poliittinen keskustelu oli ihan asiallista, mutta heti kun mennään vähänkin arkaluontoisempiin ja yksilöitä koskeviin asioihin, kuten naisten nirsouteen, niin se ilo loppuu lyhyeen kun joku kokee velvollisuudekseen viedä keskustelu takaisin tutuille, loppuun asti tallatuille urille.
- PalstanRuminMies
Sehän siinä just onkin kun ihmisiä pelottaa kertoa totuus kuten se on kun eivät tiedä miten muut siihen suhtautuvat. Ja osa ei halua kuulla totuutta vaikka sen itsekin tiedostavat. Suomessa asia on havaittu monissa asioissa. Esim maahanmuuttajista tai homoistakaan ei saisi olla kuin yhtä mieltä ja mediakin sensuroi kaikki vastaväitteet vaikka olisivatkin kirjoitettu asianmukaisesti. Kun tehdään nimetön ja kasvoton galluppi niin suurinosa onkin näitä asioita vastaan. Vauva keskustelussakin on epäkorrektia ns syyttää naisia siitä että juuri he ovat kranttuja siksi asiaa kierretään kuin kissa kuumaa puuroa ja peitellään syy ihan muuksi kuten yleinen taloustilanne, epävarmuus jne. Kaikista eniten mua ketuttaa kun suorapuheinen suomi on jäänyt historiaan. Nyt vain hyssytellään ja myötäillään ettei nyt vaan kukaan pahoittais mieltä. Sellaisilla keskustelu ohjelmilla ei ole näinollen paskankaa virkaa asioiden eteenpäin viemiseksi.
- Rose_91
Sehän siinä just onkin kun ihmisiä pelottaa kertoa totuus kuten se on kun eivät tiedä miten muut siihen suhtautuvat. Ja osa ei halua kuulla totuutta vaikka sen itsekin tiedostavat. Suomessa asia on havaittu monissa asioissa. Esim maahanmuuttajista tai homoistakaan ei saisi olla kuin yhtä mieltä ja mediakin sensuroi kaikki vastaväitteet vaikka olisivatkin kirjoitettu asianmukaisesti. Kun tehdään nimetön ja kasvoton galluppi niin suurinosa onkin näitä asioita vastaan. Vauva keskustelussakin on epäkorrektia ns syyttää naisia siitä että juuri he ovat kranttuja siksi asiaa kierretään kuin kissa kuumaa puuroa ja peitellään syy ihan muuksi kuten yleinen taloustilanne, epävarmuus jne. Kaikista eniten mua ketuttaa kun suorapuheinen suomi on jäänyt historiaan. Nyt vain hyssytellään ja myötäillään ettei nyt vaan kukaan pahoittais mieltä. Sellaisilla keskustelu ohjelmilla ei ole näinollen paskankaa virkaa asioiden eteenpäin viemiseksi.
Enpä tiedä onko "suorapuheista Suomea" ollut koskaan olemassa. Aina on ollut joku asia mistä ei ole saanut oikeasti keskustella. Aiheet vaan ovat vaihtuneet.
- Rose_91
Ja kyllä muuten talous ja epävarmuus ovat ihan oikeita syitä myös. Nimittäin nykyään on paljon pariskuntia, jotka eivät koskaan hanki lapsia tai sitten hankkivat niin myöhään, että montaa ei kyetä hankkimaan. Näissä tapauksissahan kyse ei ole siitä, että ei olisi parisuhdetta löytynyt.
Sinkuilla tilanne sitten on ehkä erilainen. - PalstanRuminMies
Rose_91 kirjoitti:
Ja kyllä muuten talous ja epävarmuus ovat ihan oikeita syitä myös. Nimittäin nykyään on paljon pariskuntia, jotka eivät koskaan hanki lapsia tai sitten hankkivat niin myöhään, että montaa ei kyetä hankkimaan. Näissä tapauksissahan kyse ei ole siitä, että ei olisi parisuhdetta löytynyt.
Sinkuilla tilanne sitten on ehkä erilainen.Itse olen taas taloudellisesti erinomaisessa asemassa ja pelkoa köyhyydestä ei tule koskaan olemaankaan. Ja halusinhan lapsen ja vaimonkin elämääni 15 vuotta kunnes tein päätöksen että 35 täytettyäni hautaan nämä haaveet mahdottomina. On se kumma jos toiset miettii lasten hankintaa kun talous ei oikein ole reilassa mutta sitten meitä joilla olisi omalle jälkikasvulle mitä paras mahdollinen talous turva ei kelvatakkaan vanhemmiksi kun ollaan rumia.
- Rose_91
Itse olen taas taloudellisesti erinomaisessa asemassa ja pelkoa köyhyydestä ei tule koskaan olemaankaan. Ja halusinhan lapsen ja vaimonkin elämääni 15 vuotta kunnes tein päätöksen että 35 täytettyäni hautaan nämä haaveet mahdottomina. On se kumma jos toiset miettii lasten hankintaa kun talous ei oikein ole reilassa mutta sitten meitä joilla olisi omalle jälkikasvulle mitä paras mahdollinen talous turva ei kelvatakkaan vanhemmiksi kun ollaan rumia.
Niin no mitä muistelen aikaisempia kirjoituksiasi niin voin sanoa, että suurin osa ihmisistä ei ole läheskään yhtä hyvässä taloustilanteessa kuin sinä.
Nallekarkit ei valitettavasti mene tässä elämässä koskaan tasan. Joissain asioissa käy hyvin ja toisissa ei niin hyvin. - 1540
Itse olen taas taloudellisesti erinomaisessa asemassa ja pelkoa köyhyydestä ei tule koskaan olemaankaan. Ja halusinhan lapsen ja vaimonkin elämääni 15 vuotta kunnes tein päätöksen että 35 täytettyäni hautaan nämä haaveet mahdottomina. On se kumma jos toiset miettii lasten hankintaa kun talous ei oikein ole reilassa mutta sitten meitä joilla olisi omalle jälkikasvulle mitä paras mahdollinen talous turva ei kelvatakkaan vanhemmiksi kun ollaan rumia.
Mua on aina ihmetyttänyt se asia, että kun sinä olet niiin maaahdottoman ruma, ja silti haluat sen rumuuden periytyvän pienille viattomille ihmisille, että hekin joutuisivat kärsimään sinun tavallasi.
- PalstanRuminMies
1540 kirjoitti:
Mua on aina ihmetyttänyt se asia, että kun sinä olet niiin maaahdottoman ruma, ja silti haluat sen rumuuden periytyvän pienille viattomille ihmisille, että hekin joutuisivat kärsimään sinun tavallasi.
Biologiahan sen lisääntymisen halun jokaiselle on tuonut. Tosin kuten olen sanonut enään en haaveile naisesta enkä lapsesta koska se on osoittautunut turhaksi. Ja naisethan ne ovat puolestani päättäneet että rumat geenini eivät leviä.
Biologiahan sen lisääntymisen halun jokaiselle on tuonut. Tosin kuten olen sanonut enään en haaveile naisesta enkä lapsesta koska se on osoittautunut turhaksi. Ja naisethan ne ovat puolestani päättäneet että rumat geenini eivät leviä.
Kielipoliisista päivää!
https://www.urbaanisanakirja.com/word/enaa-vai-enaan/- 910
Kuitenkin olisit ollut valmis saattamaan samanlaiseen ahdinkoon oman poikasi tai tyttäresi, kun kerran ne rumat geenisi halusit kiertoon.
- Ex----------PUA
Hyvä huomio.
Asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä tarkottaisi sitä, että ongelma voitaisi nimetä ja sille etsiä ratkaisu.
Nyt ei tietenkään niin käynyt, vaan oltiin vain tekevinään.
- Synkkätulevaisuus
Kukapa uskaltaa tehdä lapsia nykysuomeen,kun melkein tiedetään mikä on
lasten tulevaisuus velkojen maksajina islamilaisessa suomessa,joksi suomi
muodostuu matujen myötä ,muutamien kymmenien vuosien aikana.Siihenhän Suomea ollaan viemässä elitin,vihervasemmiston ,rkp ja hyötyjien toimesta.
Vastuuntunto on kadonnut päättäjiltä .Samoin on kadonnut rakkaus ihmissuhteista. - m-i-e-s
Lisääntymisilta oli aivan mieletön, ensin nautittiin toisistamme henkisesti, rupattelimme mukavia viinilasillisten äärellä maistellen juustoja, marjoja ja hedelmiä. Katselimme ja koskettelimme..... Ai tää olikin ihan väärä ilta. http://img.memecdn.com/bitch-please_o_674961.jpg
- scheissesser
Siellä joku kannusti naisia kotiäitiyteen, niin Niinistö salamana sanoi heti, että ei pidä pitää naisia alisteisessa asemassa, tyypillinen kulttuurimarxistinen argumentti. Kuten sanoin, feminismi ja muu kulttuurimarxistinen mädätys on suurin syy laskevaan syntyvyyteen. Kaikki muu on turhaa paskanjauhantaa.
- 2322
Kyllä taloudelliset syyt on osalla ihan todellinen syy. 9-10 kk on aivan liian nuori päivähoitoon eikä muutaman satasen suuruisella kotihoidontuella kertakaikkiaan elä. Suomen verotus taas on huolehtinut siitä, ettei yhden ihmisen palkalla juuri elätetä perhettä. Muita tukia ei minusta tarvitsisi parantaa, mutta vanhempainrahakautta tulisi pidentää esim. 1,5 vuoteen, ja työssäkäyvän puolison verotusta keventää silloin kun sillä elätetään koko perhe.
Eikä lisääntymisen kannalta ole järkevää keskittyä niihin ihmisiin, jotka eivät syystä tai toisesta pariudu, vaan niihin pareihin jotka ovat muutenkin yhdessä mutta eivät lisäänny tai lykkäävät lisääntymistä niin pitkälle ettei se enää onnistu. Minusta julkisuudessa saisi puhua enemmän naisen lyhyestä fertiliteettikaudesta. Monelle tuntuu tulevan yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee merkittävästi jo 30-35 iässä. Jos kumppani on jo löydetty, niin nykyään yleistynyt opintojen valmistumisen ja vakipaikan löytymisen odottelu ei välttämättä ole ollenkaan järkevää.Melkein missä vaan ja koska tahansa on vuoden ikäisen vauvan hoidossa ollut auttamassa mummot, vaarit, tädit, sedät ja isommat sisarukset. Perhekin kun on ollut muuta kuin 1-2 vanhempaa ja lapset. Mutta meilläpä onkin hyvinvointivaltio, jossa jo teini-ikäisellä on lähes pelkästään oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia.
- 1720
scrg kirjoitti:
Melkein missä vaan ja koska tahansa on vuoden ikäisen vauvan hoidossa ollut auttamassa mummot, vaarit, tädit, sedät ja isommat sisarukset. Perhekin kun on ollut muuta kuin 1-2 vanhempaa ja lapset. Mutta meilläpä onkin hyvinvointivaltio, jossa jo teini-ikäisellä on lähes pelkästään oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia.
Mummot pystyivät siihen maailmanaikaan hoitelemaan lapsenlapsiaan, kun he olivat olleet pääsääntöisesti kotiäitejä itse. Nykyään isovanhemmat ovat työelämässä, ja eläkeikää vain nostetaan koko ajan. Ei niitä lastenhoitajia niin vain löydy äitien työpäivien ajaksi. Koulussa ne isommat sisaruksetkin suurimman osan päivästään viettävät.
1720 kirjoitti:
Mummot pystyivät siihen maailmanaikaan hoitelemaan lapsenlapsiaan, kun he olivat olleet pääsääntöisesti kotiäitejä itse. Nykyään isovanhemmat ovat työelämässä, ja eläkeikää vain nostetaan koko ajan. Ei niitä lastenhoitajia niin vain löydy äitien työpäivien ajaksi. Koulussa ne isommat sisaruksetkin suurimman osan päivästään viettävät.
Näinhän se on. Mutta tällaisen yhteiskunnan me olemme rakentaneet, joka ei ehdi tai pysty tai halua uusiutua.
Kun suomalaiset valuu kuitenkin pikku hiljaa etelän keskuksiin, niin idästä ja pohjoisestahan voisi lohkaista siirtomaita niille, joiden väki lisääntyy: Esim. Kainuu abessinialaisille, Pohjois-Karjala kenialaisille ja Savo kongolaisille.
- Hiiijyy
Nykypäivän postfeministi naiset ovat oman pänsä sisällä niin arvokkaita ja irti todellisuuudesta että normaali mies ei kelpaa. Ei myöskään haluta ydinperheitä enään perustaa. Halutaan joogata, juoda ciduviinaa ja selata instagrammia. Ei se mitään, kukin tekee mitä haluaa. Mutta syntyvyys tulee laskemaan ja rajusti sekä tulee syntymään uusi nuorten miesten luokka joka ei halua mitään tekemistä naisten kanssa, kuten japanin herbivore. Mittakaava riippuu siitä kaunko nykymeno jatkuu
Monet naiset tekee lapsia jonkun täysin paskan jännämiehen kanssa joka ei kykene lapsesta huolehtimaan edes. Eikä naiset sitten anna kunnollisille miehille edes mahdollisuutta. Tässä maassa naiset saa liian paljon anteeksi virheitään.
- 713
Ätmitkö muka kykenisivät lapsista huolehtimaan?
Eivät sellaiset ihmiset, jotka eivät kykene ottamaan vastuuta omasta elämästäänkään, kykenisi lapsista huolehtimaan. - normaalinnäköinenATM
713 kirjoitti:
Ätmitkö muka kykenisivät lapsista huolehtimaan?
Eivät sellaiset ihmiset, jotka eivät kykene ottamaan vastuuta omasta elämästäänkään, kykenisi lapsista huolehtimaan.Minä olen kyennyt ottamaan vastuun omasta elämästäni oikein hyvin, ja uskoisin, että kykenisin huolehtimaan myös lapsista. Naiset vain eivät halua edes tutustua, eli selvästi ulkonäköön perustuu heidän valintansa, sekä siihen että pitäisi olla jonkinlainen öykkäripelle että herättäisi tarpeeksi aggressiivisesti huomiota sekoilullaan.
- 1436
Itseäni ihmetytti ja ärsytti eniten se, että koko ajan paasattiin rahasta ja yhteiskunnan tuista. Tekeekö porukka muka oikeasti lapsia sen perusteella, että valtio maksaa jotain? Eiköhän se yleisin syy lapsettomuuteen ole se, että nainen ei saa lapsia koska haluaa viettää jännää 'nuoruutta' matkusteluineen, huvitteluineen ja jännämiespanoineen, ja mies ei saa lapsia koska ei löydy naista.
- tarralenkkari161
HAISTAKAA KAIKKI VITTU SAATANAN ÄTMIT !!!!!!!!
- fiddu.mitä.porukkaa
Puhaltele vain huoran murikka vittuusi. Tee kaikille palvelus, vedä alahuulesi pään yli ja nielaise.
Hei Hei, ei tule ikävä.
- eihnyt
En ole koskaan haaveillut lapsista tai edes parisuhteesta. En ymmärrä, miten jotkut kykenevät elämään perhe-elämää. Eikö se ala ahdistaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6902688Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311356Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131234- 1121215
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2471138- 991017
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105949Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?112943Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761