Jehovan todistajien vääristelty Raamattu eksyttää lukijansa ikuiseen Helvettiin, koska heidän Raamattunsa ei sisällä syntien sovitusta. Jos Jeesuksen jumaluudesta otetaan yhtään pois, ei ole syntien sovitusta.
Joh 1:I. Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
Yllä olevassa kohdassa vääristelemätön Raamattu eli Biblia opettaa että Sana eli Jeesus oli alussa Jumala, ja Hän on yhä Jumala koska jos Jumala ei kuollut ristillä, meillä ei ole syntien sovitusta. Vain Jumalan ainutsyntyinen Poika Jeesus Kristus (Jumala) on sovittanut syntimme, ja voit pelastua vain tekemällä parannuksen ja uskomalla vääristelemättömän Raamatun Jeesukseen kuten Raamattu opettaa.
Jehovan todistajat ovat matkalla ikuiseen kadotukseen koska heillä on toinen Jeesus ja toinen evankeliumi.
1 Gal. 1:3. Armo olkoon teille ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Herralta Jesukselta Kristukselta!
4. Joka itsensä meidän synteimme edestä antanut on*, että hän meitä vapahtais tästä nykyisestä pahasta maailmasta, Jumalan ja meidän Isämme tahdon jälkeen,
5. Jolle olkoon kiitos ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen!
6. Minä ihmettelen, että te niin pian annatte teitänne kääntää pois siitä, joka teitä Kristuksen armoon kutsunut on, toiseen evankeliumiin,
7. Joka ei muuta ole, vaan että muutamat eksyttävät teitä* ja tahtovat Kristuksen evankeliumia toisin kääntää.
8. Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu!
9. Niinkuin me ennen sanoimme, niin minä vielä sanon: jos joku teille toisin saarnaa evankeliumia, kuin te ottaneet olette*, olkoon kirottu!
Tee parannus jehovantodistajuudestasi ja muista synneistäsi ja usko Herraan Jeesukseen kuten vääristelemätön Raamattu (esim. Biblia, King James ja 33/38) opettaa niin sinusta tulee Jumalan lapsi ja saat ikuisen elämän.
Vain Raamatun Jeesus pelastaa
30
90
Vastaukset
- ccrff45
Nämä alkaa olla makuasioita.Samaahan voisi sanoa kolminaisuusopista.Siitä ei mitään mainintaa Raamatussa.ISÄ,POIKA,PYHÄ HENKI.ISÄ oli suurin ja Pyhä Henki Jumalan vaikuttava voima.Jeesus taas oli Jumalan poika joka sovitti synnit.En kyllä näe mitään ristiriitaa tässä.
- Hallelu_Jah
"Jehovan todistajien vääristelty Raamattu eksyttää lukijansa ikuiseen Helvettiin, koska heidän Raamattunsa ei sisällä syntien sovitusta."
Kiitos tuosta aitoakin aidompaa kristillistä rakkautta huokuvasta päivän avauksesta ;-)
Jatka vain samaan malliin jos virtuaalinen taivaspaikkasi sillä lähenee ja virtuaalinen hel.vetin tuli loittonee.
Olette te fundikset sitten hienoa joukkoa, oiken aitoja ja rakastettavia otuksia,
Hallelu'Jah!
eli suomeksi:
Ylistäkää-Siunatkaa Jahia!
;-) - uskova2016
Näin se on.
Kyse ei ole kolminaisuusopista, kyse on Jumalan Sanan totuudesta. Tässä muutamia kohtia, joista käy ilmi kuka Jeesus on ja kuka Jumalan Henki on:
Genesis 1:26 Ja Jumala sanoi: tehkäämme ihminen meidän kuvaksemme, meidän muotomme jälkeen...
-> heti Jumalan Sanan alussa käy ilmi, että on yksi Jumala ja "meidän" tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, kuten Raamatusta voimme myöhemmin lukea ja kuten elävässä uskossa, Pyhässä Hengessä, Jeesuksen tuntien voimme tietää ja ymmärtää.
1. Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika tuli ja on meille mielen antanut, että me sen totisen tunnemme, ja olemme siinä totisessa, hänen Pojassansa Jeesuksessa Kristuksessa: Tämä on totinen Jumala ja ijankaikkinen elämä. 21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
-> jakeessa 20 Jeesus, Jumala - jakeessa 21 epäjumalat
1. Piet. 1:9 Ja käsitätte teidän uskonne lopun, sieluin autuuden, 10 Jota autuutta prophetat ovat etsineet ja tutkineet, jotka teille tulevaista armoa ennustaneet ovat; 11 Ja ovat tutkineet, millä taikka minkäkaltaisella ajalla Kristuksen Henki (eli Jumalan Henki), joka heissä oli, ilmoitti, joka oli jo ennen todistanut niistä vaivoista, jotka Kristuksessa ovat, ja siitä kunniasta, joka niiden jälkeen tapahtuva oli.
-> profeetoilla (Jesaja, Jeremia ... ) oli Kristuksen Henki, joka on Jumalan Henki, Pyhä Henki. Jeesus Kristus, Jumala.
2. Kor. 13:5 Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.
-> kun ihmisessä on Pyhä Henki, Jeesus Kristus on hänessä. On pilkkaa sanoa, että Jeesus Kristus on aktiivinen voima. Jakeesta käy selvästi ilmi, että Pyhä Henki on Jumala.
Joh.14:23 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: joka minua rakastaa, se pitää minun sanani; ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä, ja asumme hänen tykönänsä.
-> Kun Pyhä Henki tulee uskovaan, Jeesus ja Isä tulevat uskovaan. Pyhä Henki on Jumala, kuten 2. Kor. 3:17: Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
John 10:30 I and my Father are one.
Oletteko miettineet miksi Jeesus ei ikinä kieltänyt kun ihmiset ylistivät ja kumarsivat häntä? Esimerkiksi Pietari kielsi kun Kornelius kumarsi häntä Ap.t.10:25 Ja kun Pietari oli astumassa sisään, meni Kornelius häntä vastaan, lankesi hänen jalkojensa juureen ja kumartui maahan. 26 Mutta Pietari nosti hänet ylös sanoen: "Nouse; minäkin olen ihminen".
Jeesus on Jumala ja tästä syystä hän ei kieltänyt kun häntä kumarrettiin ja ylistettiin.
Tuomas sanoi Jeesukselle Joh.20:28 .."Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Vaikka Jeesus oli Jumala, Hän otti orjan muodon ja tuli kaltaiseksemme. Tämä vaikutti joihinkin Hänen vastauksiinsa. Jotkut eivät esimerkiksi ymmärtäneet että Jeesus oli Jumala ja sanoivat Jeesuksen olevan hyvä (tarkoittaen hyvä ihminen), jolloin Jeesus vastasi, että yksin Jumala on hyvä.
Kaikki Raamatussa on ymmärrettävä Pyhässä Hengessä. Jumala koettelee monesti uskoamme. Siksi meidän tuleekin olla lasten kaltaisia päästäksemme taivasten valtakuntaan.
Jeesus puhuu itsestään läpi Raamatun. Mm. Sakarjan kirjassa 12:10, Jumala, Jeesus, sanoo:
Sak.12:1 Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä: ... 10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
-> yllä Jumala (Jeesus) puhuu tulevasta ristiinnaulitsemisestaan ja sanoo "he katsovat minuun" ("minuun" on oikea käännös, tämä kohta on väärin käännetty joissain käännöksissä)
On myös lukuisia muita kohtia Raamatussa, joista käy suoraan ilmi kuka on Jumala.- Guardian.of.Truth
"Genesis 1:26"
Tehkäämme... ei viittaa monipersoonaiseen jumalaan vaan on kuvaus jumalasta, joka keskustelee hovinsa (enkelit ym.) kanssa ihmisen luomisesta.
"1. Joh. 5:20"
On sangen mielenkiintoista miksi kolminaisuuden kannattajat tässä esittävät, että sana "tämä" viittaa Jeesukseen. Jos heidän logiikkaansa siitä, että viimeksi mainittua tässä nimen omaan tarkoitetaan, niin mikä on tulos 1 Joh 2:22 jos käytetään samaa menetelmää:
Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
Kolminaisuuden kannattajien mukaan Jeesus on siis antikristus.
"Kristuksen Henki"
Joudut näemmä itse selittämään tätä kohtaa ihan apusanoilla. Kristuksen henki ei nyt tarkoita, että kyse on jumalasta itsestään.
" Jesus Kristus on teissä . . . . On pilkkaa sanoa, että Jeesus Kristus on aktiivinen voima"
Tämä taas ei mitenkään osoita, että Jeesus olisi toimivaksi voimaksi nimitetty pyhä henki. Jeesuksen opetuslapsilla ja seuraajilla tietenkin oli Jeesuksen "henki", koska he seurasivat häntä ja pitivät tätä messiaana. Se ei edes tarkoita, että heissä olisi ollut joku yliluonnollinen osio, luulotautisuuden lisäksi.
"Pyhä Henki on Jumala"
Raamatun mukaan pyhä henki ei ole jumala itse. Sen sijaan siitä voidaan kiistellä onko pyhä henki persoona.
"Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. "
"Oletteko miettineet miksi Jeesus ei ikinä kieltänyt kun ihmiset ylistivät ja kumarsivat häntä? "
Tämä yhtä oleminen on nyt jo niin vanha juttu, että täytyy oikein kysyä ovatko kolminaisuuden kannattajat umpiluupäitä? Jos tuo tekee sinun mielestäsi Jeesuksesta jumalan itsensä, niin silloin myös opetuslapset ovat. Onkin selvää, että yhtä oleminen tarkoittaa yhteistä päämäärää ja yhteisiä motiiveja, ei asemaa taivaallisessa hierarkiassa.
Mitä taas tulee kumarteluun, niin jos kyseinen heppu oikeasti oli olemassa, niin selvästi hän piti itseään jonkinlaisena taivaan lähettiläänä, ei tainnut raukkaparka olla ihan järjissään, joten tietenkään hän ei ollut turhalla vaatimattomuudella pilattu. Jos olisi ollut, ei hänellä olisi ollut seuraajia.
"Tuomas sanoi Jeesukselle Joh.20:28 .."Minun Herrani ja minun Jumalani!""
Miksi? Siis oi miksi? MIKSI SINÄ HALVENNAT JUMALAASI JA PYHÄÄ HENKEÄSI JA HÄNEN SANOJAAN???? Lue siis saman luvun jakeesta 17 miten Jeesuksella on JUMALA, joka on sama kuin opetuslasten JUMALA:
Jeesus sanoi hänelle: " . . . . minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Näin siis sanoo kuolleista herätetty henkilö, joka ei siis ole edes ihminen enää. Lisäksi kolminaisuuden mukaan sana ei KOSKAAN LAKANNUT OLEMASTA JUMALA. Ei koskaan.
Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jonka mukaan Jeesus olisi jumala itse. Vain selittelyllä pääsee sellaiseen tulokseen, eikä se vastaa juutalaisen miehen käsitystä asioista, joka piti itseään messiaana. - Paipa
..." Kun ihmiseen tulee Pyhä henki ..." ; -
Sana " Henki,.." tuli alkukirkon teksteihin vasta jälkeen -350 , j.aa ,vaan ei nää kumpikaan puoli anna sen menoo haitata , vedetään vain kurvit suoriksi ;
-renkaat savuten ,
jeesus on keksitty satuolento.
- Paipa
"; Kuten Biblia , King kong James ja ; " Öh anteeksi , King James , " - virheetön Käännöskö ?
Bibliaan on otettu mukaan UT ; n eka kääntäjän Erasmuksen myöhemmissä käännöksissään ilmoittama väärä teksti , joka Erasmus pakotettiin laittamaan johannekseen mukaan , tämä Johannum , " ..Henki ja vesi ja veri , jotka yhdessä t,..." joka on vuosisatoja tiedetty olevat kat , kirkon väärennös , Myös tuo -Tuomas- kohta on samoin raamatuntutkimuksen mukaan -((800 vuotta nuorempi kuin muu teksti , ) - väärennös ,
ja uskopa näitä Normannikuninkaitten 1100- luvun jälkeen kääntämiä tekstejä , - Englannin kuningas Richard toinen on se , joka tämän -Kristus jumala käsitteen loi , katso vaikka hänen rakennuttamien Katedraalin ikkunoista lasimaalauksia , vasta oli BBC ; n iso dok , - sarja aiheesta TV; ssa , Itse asiassa Richard samaisti itsensä Kristus-hahmoon ,
Tämä Hellarien julistus on yksinkertainen , hoetaan paria lausetta , hävitään ja kohta taas suurella ryminällä hoetaan ; jeesus jumala ---
Jumala ei ole erisnimi ; se on alunperin " Melekh " - Malakh , Hepr , Se oikeastaan tarkoittaa "; Taivaalta tulleet , Jeshua on taas Hepr , kirjoituksissa beni Ahlim , - Jumalan -Poika ,
ja on muistettava , että Apostoli sanoo jeshuasta , ; " ...Ylösnousemuksensa perusteella Hänestä tuli Jumalan Poika , ( beni Ahlim , ) ..-Voimassa , " -
Room , 4 ; 17 >kertoo taas , miksi , - vakuuttunut
On se ihme, että vaikka kuinka monessa Raamatun paikassa Jeesus sanoi Isän olevan häntä suurempi ja että hän aina antoi aina kunnian Isälleen, jotkut vain pitävät kiinni siitä, että he ovat samanarvoisia ja osa kolminaisuutta. Ajatteleppa, oliko kaikkeus ilman Jumalaa ensinnäkin, kun Jeesus oli Marian kohdussa ja seuraavat yli 30 vuotta, jolloin hänet kastettiin ja aloitti sen tehtävän, jota varten Jumala lähetti hänet. Jumala oli taivaassa ja Jeesus maan päällä. Oliko Jumala siis kahdessa paikassa yhtä aikaa? Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sanoi lähtevänsä Isänsä luona. Oliko Jumala kuolleena kolme päivää? On se kyllä sellainen sekametelisoppa koko kolminaisuusoppi. Olisikohan niin, että Raamatun todisteista huolimatta siihen uskovissa toteutuu Johanneksen 12 luvun 39 ja 40 jakeissa olevat sanat.
- Veheettori
" Jeesus sanoi Isän olevan häntä suurempi "
-Vartiotorniuskonnossa on tabu Raamatun lause jouluevankeliumissa "otti orjan osan" tästä on kysymys kun Jeesus puhuu Isästään. Todistajat on opetettu vastaamaan kuten nimim. vakuuttunut: "Jeesus sanoi Isän olevan häntä suurempi"
"Jumala siis kahdessa paikassa yhtä aikaa? "
-Jumala on kaikkialla. Perehdy. Ja kaikkituietävä.
"On se kyllä sellainen sekametelisoppa koko kolminaisuusoppi."
-kirjoittaja tarkoittaa Vartiotornin esitystä. Todistajilta on kielletty kristillinen kirjallisuus, missä myös kolminaisuus käsitellään.
" toteutuu Johanneksen 12 luvun 39 ja 40 jakeissa olevat sanat. "
-Vartiotorni on opettanut sinulle monia asioita väärin.
Sinulle on tarkoitettu Joh. 1:1: Sana oli Jumala.
Eli Jeesus oli Jumala. Se on vartiotornille ollut mahdoton selittää poois, niin se on väärennetty. Vartiotorni kirjoittaa Jumalan pienellä alkukirjaimella. Vartiotorni on tehnyt Jumalasta epäjumalan.
Jos kiellät Joh. 1:1, kiellät Jumalan Sanan. - uskallalukeajaselvittää
Veheettori kirjoitti:
" Jeesus sanoi Isän olevan häntä suurempi "
-Vartiotorniuskonnossa on tabu Raamatun lause jouluevankeliumissa "otti orjan osan" tästä on kysymys kun Jeesus puhuu Isästään. Todistajat on opetettu vastaamaan kuten nimim. vakuuttunut: "Jeesus sanoi Isän olevan häntä suurempi"
"Jumala siis kahdessa paikassa yhtä aikaa? "
-Jumala on kaikkialla. Perehdy. Ja kaikkituietävä.
"On se kyllä sellainen sekametelisoppa koko kolminaisuusoppi."
-kirjoittaja tarkoittaa Vartiotornin esitystä. Todistajilta on kielletty kristillinen kirjallisuus, missä myös kolminaisuus käsitellään.
" toteutuu Johanneksen 12 luvun 39 ja 40 jakeissa olevat sanat. "
-Vartiotorni on opettanut sinulle monia asioita väärin.
Sinulle on tarkoitettu Joh. 1:1: Sana oli Jumala.
Eli Jeesus oli Jumala. Se on vartiotornille ollut mahdoton selittää poois, niin se on väärennetty. Vartiotorni kirjoittaa Jumalan pienellä alkukirjaimella. Vartiotorni on tehnyt Jumalasta epäjumalan.
Jos kiellät Joh. 1:1, kiellät Jumalan Sanan."Vartiotorniuskonnossa on tabu Raamatun lause jouluevankeliumissa "otti orjan osan" "
Ei tämä ole tabu muille kuin itsellesi. Sinun oman uskosi mukaan sana ei koskaan lakannut olemasta jumala, joten väitteellesi ei ole pohjaa edes omissa uskomuksissasi. Mutta tämä on sinulle tabu.
"Jumala on kaikkialla"
No sittenhän ei luulisi olevan vaikeaa osoittaa edes yksi paikka, jossa tämä jumala on todistettavasti havaittavissa.
"kirjoittaja tarkoittaa Vartiotornin esitystä."
Kolminaisuus on sekava soppa jokaisen sellaisen mielestä, joka ajattelee normaalisti. Eri lukunsa ovat sitten ajattelukyvyttämät sinapinsiemenet, jotka vain koettavat tuuliviirimäisesti päteä muiden joukossa.
"Sinulle on tarkoitettu Joh. 1:1: Sana oli Jumala.
Eli Jeesus oli Jumala."
Miten niin eli? Sana on sana ja Filon Aleksandrialainenkin sen tiesi, että sana oli jumalan ensimmäinen luomus, enkeli joka tunnetaan monilla nimillä. Lue ja ota selvää asioista, aivoton.
Jeesus taas piti itseään messiaana. Pitikö hän itseään myös taivaallisena pre-eksistenttinä olentona, on arvoitus, mutta varsin mahtipontisista puheista voisi päätellä, että hänellä saattoi olla epärealistisia kuvitelmia itsestään ja asioista.
- eiollutkaajumala
Joo teidän herran huoneessa aletaan homoja vihkimään, sellanen herra se teillä.
- OlanDos
Jehovan todistajien Raamattu on sammuttanut ikuisen Helvetintulen. Kuolleen meren kirjakääröt kun löydettiin, niin Jumalan Nimi Jehova lisättiin samoihin kohtiin, joihin oli hyvä syy lisätä, huom. Ei poistaa. Niinkuin monet käännökset tekevät.
- vakuuttunut
Yksilö päättää itse, mitä lukee. Mutta miksi lukea kolminaisuusoppia käsittelevää aineistoa, joka tuottaa häpeää sekä Jumalalle, että Jeesukselle. Sanat, Isä on minua suurempi, Jeesuksen omat sanat, jotka on kirjoitettu Raamattuun. Sitä ei voi tulkita mitenkään. Voiko asiaa selvemmin sanoa. Otetaanpa vaihteeksi lainaus 1 Kor 11 luku jae 3 KR 38 mukaan. Minä tahdon, että tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että Jumala on Kristuksen pää. On siis selvää, että Kristus ei ole Jumala. Myöskin se, että Jumala on arvoltaan suurempi kuin Jeesus. Paavali kirjoitti nämä sanat Raamattuun noin vuonna 55, suunnilleen 22 vuotta sen jälkeen kun Jeesus oli palannut taivaaseen. Tämä esitetty totuus soveltuu Jumalan ja Jeesuksen suhteeseen myös taivaassa. Sanoihan Jeesus ennen taivaaseen menoaan. Kirkkoraamatun mukaan se kuuluu, jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi. Joh 14 luku jae 28. Näitä todistuksia on Raamatussa monessa paikassa. Miksi Raamattu todistaisi muissa paikoissa Jeesuksen valehtelevat? Jos löytää totuuden tästä asiasta, miksi alkaisi kyseenalaistaa sitä valheellisilla asioilla? Totuus on elintärkeää tietää ennenkaikkea Jumalasta. Muuten palvontamme on turhaa.
- mnaat
Jeesus ei ole Isä-Jumala, mutta Hän on Herra. Tämä Herra on Jumalamme. Hän on Jeesus Jumala.
"Minun Herrani, minun Jumalani" sanoi Tuomaskin. Eikä Jeesus häntä moittinut: "hyi, hyi Tuomas mitä menit sanomaan."
Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä, siihen asti kunnes Hän antaa kaiken vallan takaisin Isälleen, että Isä olisi kaikki kaikessa. Siihen asti on tyytyminen että Hänellä on myös Jumalan valta. Ilman sitä Hän olisi vain Jeesus ilman valtaa. Valta tuo aseman ja se on Jumalan asema.
Hän Jumalan asemassa myös tuomitsee kaikki ja kaikki tulevat notkistamaan polvensa Hänen edessään.
Sanaa kolminaisuus ei ole raamatussa, mutta ei ole monia muitakaan sanoja mitä te käytätte. Kenttäpalvelustuntien kirjaaminen paperille, lahjalaatikko, siviilipalvelus, kieltäytyminen leivästä ja viinistä y.m.
Kolminaisuus sana on ongelma Jehovan todistajille, koska heillä ei ole Jumalan Pyhää Henkeä. He pyrkivät ymmärtämään raamattua älyllä, ei Hengellä. - 3plus10
mnaat kirjoitti:
Jeesus ei ole Isä-Jumala, mutta Hän on Herra. Tämä Herra on Jumalamme. Hän on Jeesus Jumala.
"Minun Herrani, minun Jumalani" sanoi Tuomaskin. Eikä Jeesus häntä moittinut: "hyi, hyi Tuomas mitä menit sanomaan."
Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä, siihen asti kunnes Hän antaa kaiken vallan takaisin Isälleen, että Isä olisi kaikki kaikessa. Siihen asti on tyytyminen että Hänellä on myös Jumalan valta. Ilman sitä Hän olisi vain Jeesus ilman valtaa. Valta tuo aseman ja se on Jumalan asema.
Hän Jumalan asemassa myös tuomitsee kaikki ja kaikki tulevat notkistamaan polvensa Hänen edessään.
Sanaa kolminaisuus ei ole raamatussa, mutta ei ole monia muitakaan sanoja mitä te käytätte. Kenttäpalvelustuntien kirjaaminen paperille, lahjalaatikko, siviilipalvelus, kieltäytyminen leivästä ja viinistä y.m.
Kolminaisuus sana on ongelma Jehovan todistajille, koska heillä ei ole Jumalan Pyhää Henkeä. He pyrkivät ymmärtämään raamattua älyllä, ei Hengellä." Eikä Jeesus häntä moittinut: "hyi, hyi Tuomas mitä menit sanomaan.""
Miksi uskot mieluummin omaa tulkintaasi Tuomaan sanoista, vaikka ne kieliopillisesti eivät edes tarkoita sitä mitä haluat, kuin oman jumalasi omia sanoja muutamaa jaetta aiemmin:
Jeesus sanoi hänelle: " . . . . minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Varsin selvää jokaiselle, joka uskaltaa ajatella itsenäisesti.
"Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä!"
Eli Jesusta saamme kiittää puutteesta, nälästä, taudeista jne. Voisihan tuon vallankin fiksumminkin käyttää, jos olisi olemassa . . . .
" kaikki tulevat notkistamaan polvensa Hänen edessään"
Kaikki eivät notkista polveaan kuolleelle miehelle, jonka olemassaolosta ei ole edes täyttä varmuutta.
"Sanaa kolminaisuus ei ole raamatussa, mutta ei ole monia muitakaan sanoja mitä te käytätte. Kenttäpalvelustuntien kirjaaminen paperille, lahjalaatikko, siviilipalvelus, kieltäytyminen leivästä ja viinistä y.m."
Joo ei. Ei ole myöskään sanaa joulu, juhannus eikä helluntailaiseurakunnan kirkko.
"Kolminaisuus sana on ongelma Jehovan todistajille, koska heillä ei ole Jumalan Pyhää Henkeä. He pyrkivät ymmärtämään raamattua älyllä, ei Hengellä."
Eipä siitä hengestä näytä paljon apua olevan. Lähinnä se tuottaa sekopäitä, jotka uskovat omiin kuvitelmiinsa ilman minkäänlaista kritiikkiä. Lähinnä tuollainen uskomustapa sopii niille, joilla ei oikein ole edes aivoja ajatteluun.
- Kalpuutto
vakuuttunut 4.11.2016 10:52
"Yksilö päättää itse, mitä lukee."
-Tämä pitää paikkansa, jos yksilö ei ole vartiotorniuskonnon jäsen
" Mutta miksi lukea kolminaisuusoppia"
-Esim. siksi että olisi edellytyksiä kirjoittaakin siitä. Nyt näkee, että et kirjoita siitä, vaikka väität, toki kirjoitat vartiotorniuskonnon mukaan.
" joka tuottaa häpeää sekä Jumalalle, että Jeesukselle "
-Mistä vartiotornista tuon siteerasit ? Tiesitkö, että vartiotorniuskonnon emolahkon raamatuntutkijain perustaja Russell kirjoitti Pyhän Hengen olevan Persoona ? Tiedätkin, että et saa yrittää esittää Raamatun jaetta sen tueksi, että Jeesusta voitaisiin sanoa enkeliksi, Mikaeliksi.
"Isä on minua suurempi, Jeesuksen omat sanat, jotka on kirjoitettu Raamattuun."
Mutta tämänhän sinä kirjoitit jo edelliseen viestiisi, vakuuttunut 3.11.2016 20:30, ja siitä nimim. Veheettori antoi sinulle opetuksen. Etkä osaa sitä kiistää.
"Sitä ei voi tulkita mitenkään."
-Ei se edes tarvitse tulkintaa, se on ymmärrettävä Veheettorin kertoman jakeen kanssa, joka mudostaa asiasta laajemman kokonaisuuden.
" Jumala on Kristuksen pää. "
-Tätäkin valaisee sanottu orjan osa. Mutta se myös tahtoo sanoa, että tämä orja puhui Jumalan Sanan.
" On siis selvää, että Kristus ei ole Jumala "
-Juuri sinulle on tarkoitettu selvennykseksi ja vahvistukseksi yksiselitteinen Joh. 1:1, "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala. Jos kiellät sen, kiellät Jumalan Sanan.
" Miksi Raamattu todistaisi muissa paikoissa Jeesuksen valehtelevat?"
-Tuo on vartiotornista. Ei tietenkään ole valhetta orjan osassa olevalta puhua suuremman luokse menemisestä.- siinäsulletaas
"-Tämä pitää paikkansa, jos yksilö ei ole vartiotorniuskonnon jäsen"
Ja jos yksilö ei ole sinapinsiemen tai hurmokselliskarsimaattisen seurakunnan tai muun fundisseurakunnan jäsen.
"Nyt näkee, että et kirjoita siitä, vaikka väität, toki kirjoitat vartiotorniuskonnon mukaan."
Nyt näkee, että et lue saamiasi vastauksia. Kenties et oikein osaa lukea.
"Veheettori antoi sinulle opetuksen. Etkä osaa sitä kiistää. "
Sehän on kiistettu moneen kertaan. Ei se ole muiden vika, jos sinä et ymmärrä tai halua ymmärtää asiaa. Kerrataan vielä: sinun oppisi mukaan sana ei koskaan lakannut olemasta jumala. Joten orjan osa ei vaan yksinkertaisesti päde. Toinen varsin selkeä kohta raamatusta on Paavalin ilmoitus taivaallisesta hierarkiasta Jeesuksen raamatullisen ylösnousemuksen jälkeen, jossa Paavali selkeästi kertoo, että jumala on kristuksen pää. Etpä osaa kumota noita, siksi jatkat tuota typerää hoentaasi vuodesta toiseen.
" yksiselitteinen Joh. 1:1, "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala"
Miten niin eli? Sana on sana ja Filon Aleksandrialainenkin sen tiesi, että sana oli jumalan ensimmäinen luomus, enkeli joka tunnetaan monilla nimillä. Lue ja ota selvää asioista, aivoton.
Jeesus taas piti itseään messiaana. Pitikö hän itseään myös taivaallisena pre-eksistenttinä olentona, on arvoitus, mutta varsin mahtipontisista puheista voisi päätellä, että hänellä saattoi olla epärealistisia kuvitelmia itsestään ja asioista.
Kaiken lisäksi on tosiasia, että Johanneksen evankeliumin alussa olevaa prologia pidetään jälkikäteen lisättynä muunnelmana aiemmasta lorusta tai uskomuksesta. Katso mitä Filon kirjoitti ja ihmettele sen jälkeen mistä se lieneekään kotoisin. Kuinka tyhmä voi uskovainen oikeasti olla, kun kieltäytyy näkemästä selviä asioita?
" Jos kiellät sen, kiellät Jumalan Sanan"
Miten niin? Ensin todisteet pöytään siitä, että Jeesus oli sana. Sitten voit vielä tarkastella sitä, pitääkö sinun haluamasi tulkinta Joh. 1:1 paikkansa. Kaikki eivät ole samaa mieltä.
"Ei tietenkään ole valhetta orjan osassa olevalta puhua suuremman luokse menemisestä"
Kun sinä nyt kerran tykkäät uskoa ihmistä enemmän kuin omaa jumalaasi, niin usko nyt sitten Pavea, joka Jeesuksen raamatullisen taivaaseenastumisen jälkeen suorasukaisesti kertoi että jumala on kristuksen pää.
- kynästin
" Joten orjan osa ei vaan yksinkertaisesti päde "
-Näin vartiotorniuskonnossa. Itse en kiellä Jumalan Sanaa.
" jumala on kristuksen pää " Ja kun otat Joh. 1:1 huomioon, saat mm. että Kristus esitti Jumalan Sanan.
" Katso mitä Filon kirjoitti "
- Filon kuuluu vartiotorniuskontoon, hän ei ole Raamatussa.
Vartiotorni on ollut sillä kannalla että Sana tarkoittaa Jeesusta Joh. 1:1:ssä.
" et saa yrittää esittää Raamatun jaetta sen tueksi, että Jeesusta voitaisiin sanoa enkeliksi, Mikaeliksi. "
-Näin siis vartiotorniuskonto sinut määrää.- sinapinsiemensekaisin
"Näin vartiotorniuskonnossa"
Onko niin? Sinun kannattaa varmaan keskustella asiasta jonkun todistajan kanssa, minä olen ateisti.
" Kristus esitti Jumalan Sanan."
Tämä taas ei tee kristuksesta sanaa. Ei papistakaan tule Moosesta jos hän lukee Mooseksen kirjaa.
"Filon kuuluu vartiotorniuskontoon, hän ei ole Raamatussa"
Niinkö? En tiennytkään. Mutta sinun kannattaa tarkistaa tämäkin asia Jehovan todistajilta, koska olen melko varma siitä ettei Filon kuulu todistajuuteen sen enempää kuin kristinuskoon muutenkaan. Toki tutkijat ovat kertoneet hänellä ajatuksineen olleen varsin vahva vaikutus kristinuskossa. Minä taas olen ateisti ja kyseenalaistan asiat siltä pohjalta.
"" et saa yrittää esittää Raamatun jaetta sen tueksi, että Jeesusta voitaisiin sanoa enkeliksi, Mikaeliksi. "
-Näin siis vartiotorniuskonto sinut määrää. "
Häh? Siis mitä??? Oletko aivan sekaisin? Laitappa todisteet tuosta, sitä odotellessa.
Minua ei vartotorniuskonto määrää, sinua sen sijaan näyttää määräävän joku, jonka ajatuksia et uskalla kyseenalaistaa lainkaan, vaikka tämä on väärässä. Miksi?
- vakuuttunut
Miksi Vartiotorniseura ärsyttää niin kovasti nimimerkki Kalpuuttoa. Voisiko syy olla se, että sen kautta on paljastettu monet kristikunnan väärät opetukset. Monet niistä opetuksista, joilla on juuret pakanuudessa esim.juuri kolminaisuusoppi. Raamatussa puhutaan ihmisistä, jotka eivät kestä tervettä opetusta. Ihmiset haluavat sanella Jumalalle omat opetuksensa ja perinteessä sensijaan, että vilpittömästi tutkisivat sitä, mitä se todellisuudessa opettaa kustakin opetuksesta. Vartiotorniseura ei ole Jumala, vaan kanava jonka kautta tietoa varataan. Raamatussa osoitetaan, ettei se ole kenenkään yksityisen selitettävissä. Silloinhan vallitsisi täysi kaaos opetuksissa. Siksi Jeesus asetti kanavan, jonka välityksellä tietoa jaettaisiin. Matt.24.luku jae 45. Laitan tässä vielä Markus 10.luvun 17 ja 18ssa olevat Jeesuksen sanat. Jos haluat, lue se.
- Teerettäreltä
Kalpuutollahan on yksilöityjä kannanottoja, joihin sinulta siis on kielletty vastaamasta, kuten yrittämästä tarjota Raamatun jakeita sille että sanot Jeesusta Mikaeliksi.
Ja jos vartiotorniseura ärsyttää sinua, niin vedä oikea johtopäätös ja eroa. Kalpuutto kertoo omat asiansa sitten, ehkä, kun kerran olet kysynyt. Kun et kerran ymmärrä mitä Kalpuutto kirjoittaa. Tai olet saanut ohjeen olla olevinaan ymmärtämättä.
Pohjimmiltaan vartiotorniseura on se, jokan tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän. - oletsangenturhauttava
Teerettäreltä kirjoitti:
Kalpuutollahan on yksilöityjä kannanottoja, joihin sinulta siis on kielletty vastaamasta, kuten yrittämästä tarjota Raamatun jakeita sille että sanot Jeesusta Mikaeliksi.
Ja jos vartiotorniseura ärsyttää sinua, niin vedä oikea johtopäätös ja eroa. Kalpuutto kertoo omat asiansa sitten, ehkä, kun kerran olet kysynyt. Kun et kerran ymmärrä mitä Kalpuutto kirjoittaa. Tai olet saanut ohjeen olla olevinaan ymmärtämättä.
Pohjimmiltaan vartiotorniseura on se, jokan tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.Kalpuutolle eli sinulle on lukuisia kertoja vastattu näihin esityksiisi. Ymmärrettävistä syistä et kykene niitä kumoamaan.
- vakuuttunut
Filon ei liity mitenkään Vartiotorniseuran opetukseen. Tällainen väite perustuu myös tietämättömyyteen. Mistä moinen asia on keksitty?
- entieonkonormaali
Sinapinsiemen alias kormutsen alias kynästin alias jne. nyt panikoi ja koettaa kääntää kaiken niin että itsellä olisi turvallinen olo. Tämä tapaus on osoitus pahimman lajin umpiluupääuskovaisuudesta.
- eiollutkaajumala
Teidän herra pelastaa moraalin homoilulla ja voihan sitä mennä taas sotimaan toinen toistanne vastaan, niin herranne siunaa molempia puolta tappamaan.
- nhfd111111234567
Älä jauha paskaa.
Lue se Raamattu ensin läpi ja tule sitten vasta selittämään.- paipapum
Non niin , nyt on taas se aika , jolloin kristikunta hiljenee Jo'lin viettoon <
Mikäkö Jo'l? se tarkoittaa ryyppäämistä , kolmen päivän ryyppyputkea , jonka pohjanmiehet , viikingit , viettivät aina tammikuussa , ja josta meidänkin kinkunsynti on peräisin , islantilainen historioitsija Sno´rri Sturluson saagoissaan kertoo niistä , ;
Jo'l oli jumalille ,Odin , Njord ja Freyr, osoitettu Juopottelu- , ja rymyjuhla , " Jossa juothiin ja tapeltihin , " uhrattiin ihmisiäkin , tai siis vain orjia , ja tietty mooseksen Lain kunniaksi syötiin sikalihaa ;
Saagojen mukaan Odinilla oli räyhäkkä sika , josta ylijumala leikkasi joka päivä ison paistin , ja joka kasvoi taas ehjäksi samantien ,
Normannikuningas Haakon " Hyvä " Vaihtoi , englannissa kun oli oppinut ns, kristinuskon , - Odinin sijalle Kristuksen , ja niin se on mennyt , Jo'lin juhlinta ,
- Keskusteluatoivoo
oletsangenturhauttava 6.11.2016 13:09
"" Kalpuutolle eli sinulle on lukuisia kertoja vastattu näihin esityksiisi. Ymmärrettävistä syistä et kykene niitä kumoamaan. ""
-Oliko sinulla joku erityisen voimakkaasti vastenmielinen ja mahdoton kohta Kalpuuton kirjoituksessa, johon et vastannut, kuten et mihinkään.
Kerro- hyväuskisolet
Pitääkö toistaa? Sinulle on LUKUISIA KERTOJA vastattu noihin samoihin jankutuksiisi, jokaisen niistä olet ohittanut kuten kunnon uskovaisen tuleekin.
- Rosmaari
Mutta kirjoittaja kysyy osanottoa Kalpuuton esille ottamiin asioihin. Eihän sinunkaan viestissäsi ole hanelle vastauksen vastausta. Meikäläistäkin asiat kiinnostavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215614- 531705
- 211183
- 691027
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53997Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom162968- 48918
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57910Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.129906Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58858