Tiestä kuinka päästä siihen pisteeseen että voit todeta saman kuin minä ? Mitään en voi tuoda esille siten kuinka ihmiset todistelevat asioita toisilleen koska Jumala on asia joka sinun itsesi pitää selvittää ... jos uskallat . Omia näkemyksiä sen löytämiseen jne jne jne ... kysyttävää ?
Jumala toki on , kysyttävää ?
251
487
Vastaukset
- uskonpohjatontyhmyys
Kyllä tuo tie erittäin hyvin tunnetaan - pitää vain lopettaa kaikki ajatteleminen, etenkin kaikki kriittinen ajattelu ja looginen päättely. Kuten te palstan aivokuolleet uskovat meille päivittäin todistatte ja aina yhtä vakuuttavasti. Mikä onkin ainoa asia minkä olette koskaan onnistuneet todistamaan. Mitään kysyttävää ei tietenkään ole, koska teillä aivot narikkaan laittaneilla ei koskaan ole mitään vastauksia eikä mitään järjellistä sanottavaa.
Parempi olla aivokuollut kuin aivopesty ... mutta sinä saat olla ja siitä en sinua tuomitse . Itse olen ollut maailman tiedon vietävissä (ihmisen itsensä luoman) 30 vuotta käynyt monet vaiheet läpi kunnes itselleen kuoleminen tapahtui . Se tapahtuu kuollessasi mutta jotkut kokevat sen elämänsä aikana ... eli täydellinen luopuminen ja sieltä takaisin . Olen kokenut molemmat puolet ja väitän että luopuminen jopa siitä ihannoimastasi järjestä on tapahduttava vapautuakseen . Huom . Tämä on pala minun näkemystäni perustuen omalle kokemukselle .
- uskonpohjatontyhmyys
TämmöstTääOn kirjoitti:
Parempi olla aivokuollut kuin aivopesty ... mutta sinä saat olla ja siitä en sinua tuomitse . Itse olen ollut maailman tiedon vietävissä (ihmisen itsensä luoman) 30 vuotta käynyt monet vaiheet läpi kunnes itselleen kuoleminen tapahtui . Se tapahtuu kuollessasi mutta jotkut kokevat sen elämänsä aikana ... eli täydellinen luopuminen ja sieltä takaisin . Olen kokenut molemmat puolet ja väitän että luopuminen jopa siitä ihannoimastasi järjestä on tapahduttava vapautuakseen . Huom . Tämä on pala minun näkemystäni perustuen omalle kokemukselle .
Järjen käytön lopettaminen johtaa järjettömyyksiin, mutta tätähän ei järjen käytön lopettanut koskaan voi tajuta, koska sen tajuaminen edellyttäisi juuri sitä järkeä.
Todistit muuten täsmälleen juuri kaiken sen mitä edellä sanoin, joten kiitoksia vaan todistuksestasi. Joka tosin oli sinänsä täysin tarpeeton todistus, koska todistit vain asian joka jo hyvin tiedettiin ja joka on tällä palstalla jo satoja kertoja aiemminkin todistettu todella vakuuttavasti. Ja joka on edelleen se ainoa asia minkä te järjen käytön lopetteneet olette koskaan kyenneet todistamaan.
Ja se aivopesu on kyllä yksinomaan teidän uskovien hommia, koska sehän nimenomaan on jotakin sellaista jota on aina harjoitettu teidän kaikissa porukoissa, seurakunnissa ja kaatumaseuroissa. Lasten indoktrinointi aloitetaan jo ennen kuin nämä osaavat vielä edes puhua ja uskonnon pakkosyöttö eli aivopesu jatkuu siitä eteenpäin tauotta kaikin mahdollisin keinoin.
Uskisperheen lapsen ensimmäinen sanoma sana ei usein ole äiti, vaan Jesus tai Amen ja pakollinen ruokarukous opetetaan heti kun lapsi osaa sen puhua. Tiedän tämän hyvin omasta lapseuudestani ja on jotenkin irvokasta että tämän aivopesukulttuurin edustaja edes puhuu muille aivopesusta. uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:
Järjen käytön lopettaminen johtaa järjettömyyksiin, mutta tätähän ei järjen käytön lopettanut koskaan voi tajuta, koska sen tajuaminen edellyttäisi juuri sitä järkeä.
Todistit muuten täsmälleen juuri kaiken sen mitä edellä sanoin, joten kiitoksia vaan todistuksestasi. Joka tosin oli sinänsä täysin tarpeeton todistus, koska todistit vain asian joka jo hyvin tiedettiin ja joka on tällä palstalla jo satoja kertoja aiemminkin todistettu todella vakuuttavasti. Ja joka on edelleen se ainoa asia minkä te järjen käytön lopetteneet olette koskaan kyenneet todistamaan.
Ja se aivopesu on kyllä yksinomaan teidän uskovien hommia, koska sehän nimenomaan on jotakin sellaista jota on aina harjoitettu teidän kaikissa porukoissa, seurakunnissa ja kaatumaseuroissa. Lasten indoktrinointi aloitetaan jo ennen kuin nämä osaavat vielä edes puhua ja uskonnon pakkosyöttö eli aivopesu jatkuu siitä eteenpäin tauotta kaikin mahdollisin keinoin.
Uskisperheen lapsen ensimmäinen sanoma sana ei usein ole äiti, vaan Jesus tai Amen ja pakollinen ruokarukous opetetaan heti kun lapsi osaa sen puhua. Tiedän tämän hyvin omasta lapseuudestani ja on jotenkin irvokasta että tämän aivopesukulttuurin edustaja edes puhuu muille aivopesusta.Oletko kokeillut ? Painottaisin sanaa yksinkertaisuus , eikä suinkaan järjettömyys . Ihmisen kehitys kohti maapallon tuhoa on järjetöntä vaikka mielestäsi varmaan ihmisen suht.nopea kehitys on hyvästä ? Minkä asian todistin että sait noin paljon mielihyvää itsellesi että piti noin pitkä kirjoitus siitä kirjoittaa ? Raamatussa varoitetaan lahkoista, eriseuroista ja juonista ... ne ovat lihan tekoja . Lasten tulisi saada olla lapsia niin pitkään kuin mahdollista , ei uskon tuputtaminen ole hyvä asia mutta eipä ole myöskään koulun "tiedon" koska se on aivopesun alkua mutta olethan ominut vanhemmiltasikin ominaisuuksia ... Sitten kun mietitään eksytyksiä , mitä ne ovat ? Meidän perheessä kaiketi luotetaan siihen että kyllä routa porsaan kotiin ajaa ... Ja minun lapsilleni tuli uskoni esiin siten että ovat kuulleet muualta Jeesuksesta ja kysyivät että uskonko Jumalaan ja vastasin myöntävästi . Kun kysyvät niin vastaan( perustuen minun näköalaani / kokemukseeni joka perustuu omille havainnoille ) . Ihmisen minäkuva perustuu mielikuvitukselle ... todistappa toisin ;) Olen samaa mieltä kanssasi...tuputtaminen ei ole kiva juttu ja ehkäpä sorruin siihen tässä viestissä ... mutta elämä jatkuu kokemusta viisaampana .
uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:
Uskisperheen lapsen ensimmäinen sanoma sana ei usein ole äiti, vaan Jesus tai Amen ja pakollinen ruokarukous opetetaan heti kun lapsi osaa sen puhua. Tiedän tämän hyvin omasta lapseuudestani ja on jotenkin irvokasta että tämän aivopesukulttuurin edustaja edes puhuu muille aivopesusta.On minua joskus hörhöksi sanottu ja en sitä kiellä , saatanpa vaikka ollakki hiukan
- uskonpohjatontyhmyys
"Minkä asian todistin että sait noin paljon mielihyvää itsellesi että piti noin pitkä kirjoitus siitä kirjoittaa ?"
Tämän sinä todistit ja erittäin vakuuttavasti:
"pitää vain lopettaa kaikki ajatteleminen, etenkin kaikki kriittinen ajattelu ja looginen päättely. Kuten te palstan aivokuolleet uskovat meille päivittäin todistatte ja aina yhtä vakuuttavasti."
Ja sen jälkeen vielä todistit tämänkin näyttämällä että et tosiaan tajua mitään:
"Järjen käytön lopettaminen johtaa järjettömyyksiin, mutta tätähän ei järjen käytön lopettanut koskaan voi tajuta, koska sen tajuaminen edellyttäisi juuri sitä järkeä."
Erittäin säälittävää. Ja lisäksi todistit vielä tämänkin tosi perusteellisesti:
"Mitään kysyttävää ei tietenkään ole, koska teillä aivot narikkaan laittaneilla ei koskaan ole mitään vastauksia eikä mitään järjellistä sanottavaa." uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:
"Minkä asian todistin että sait noin paljon mielihyvää itsellesi että piti noin pitkä kirjoitus siitä kirjoittaa ?"
Tämän sinä todistit ja erittäin vakuuttavasti:
"pitää vain lopettaa kaikki ajatteleminen, etenkin kaikki kriittinen ajattelu ja looginen päättely. Kuten te palstan aivokuolleet uskovat meille päivittäin todistatte ja aina yhtä vakuuttavasti."
Ja sen jälkeen vielä todistit tämänkin näyttämällä että et tosiaan tajua mitään:
"Järjen käytön lopettaminen johtaa järjettömyyksiin, mutta tätähän ei järjen käytön lopettanut koskaan voi tajuta, koska sen tajuaminen edellyttäisi juuri sitä järkeä."
Erittäin säälittävää. Ja lisäksi todistit vielä tämänkin tosi perusteellisesti:
"Mitään kysyttävää ei tietenkään ole, koska teillä aivot narikkaan laittaneilla ei koskaan ole mitään vastauksia eikä mitään järjellistä sanottavaa."Niin ? Todistit nämä asiat sinun mielellesi sopivaksi ... Mihinkään minun kirjoittamaani asiaan et kyentynyt kuitenkaan kommentoimaan , toki on hieno asia jos koet itsesi nyt jotenkin paremmaksi mutta se on mielikuvitustasi vain .
- uskonpohjatontyhmyys
TämmöstTääOn kirjoitti:
Niin ? Todistit nämä asiat sinun mielellesi sopivaksi ... Mihinkään minun kirjoittamaani asiaan et kyentynyt kuitenkaan kommentoimaan , toki on hieno asia jos koet itsesi nyt jotenkin paremmaksi mutta se on mielikuvitustasi vain .
Sinä et tietysti edelleenkään kykene ymmärtämään sitä, että minulla ei ole mitään kommentoitavaa sinun esittämistäsi järjettömyyksistä, koska niissä ei ole mitään järjellista kommentoitavaa, eikä sinulla mitään järjellistä sanottavaa.
Sinä uit niin syvällä sonnassa omissa ääliömäisen idioottimaisissa aivopesu- ja eksytysjutuissasi, ettei minulla ole mitään halua kahlata samaan sontaläjään.
Pelkästään tämä yksi lause kertoo sinusta ja edustamistasi arvoista kaiken mitä siitä tarvitsee kenenkään ikinä tietää: "eipä ole myöskään koulun "tiedon" koska se on aivopesun alkua.." Niinpä niin, uskontoverisi Boko Haramissa ovat tuosta aivan samaa mieltä, tarkoittaahan Boko Haram suomeksi "länsimainen koulutus kielletty" koska se eksyttää koraanin/raamatun "totuuksista".
Voivoi teitä takaisin varhaiskeskiajan pimeyteen kaipaavia idiootteja, eipä voi kuin suuresti sääliä aivottomuuttanne ja pohjatonta typeryyttänne, jonka te kerta toisensa jälkeen todistatte. Mutta sehän siitä vääjäämättä seuraa, kun lopettaa kokonaan ajattelemisen ja järjen käyttämisen. Seuraa todella vastenmielistä sontaa josta jokainen normaali tervejärkinen ihminen pysyy visusti loitolla. uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:
Sinä et tietysti edelleenkään kykene ymmärtämään sitä, että minulla ei ole mitään kommentoitavaa sinun esittämistäsi järjettömyyksistä, koska niissä ei ole mitään järjellista kommentoitavaa, eikä sinulla mitään järjellistä sanottavaa.
Sinä uit niin syvällä sonnassa omissa ääliömäisen idioottimaisissa aivopesu- ja eksytysjutuissasi, ettei minulla ole mitään halua kahlata samaan sontaläjään.
Pelkästään tämä yksi lause kertoo sinusta ja edustamistasi arvoista kaiken mitä siitä tarvitsee kenenkään ikinä tietää: "eipä ole myöskään koulun "tiedon" koska se on aivopesun alkua.." Niinpä niin, uskontoverisi Boko Haramissa ovat tuosta aivan samaa mieltä, tarkoittaahan Boko Haram suomeksi "länsimainen koulutus kielletty" koska se eksyttää koraanin/raamatun "totuuksista".
Voivoi teitä takaisin varhaiskeskiajan pimeyteen kaipaavia idiootteja, eipä voi kuin suuresti sääliä aivottomuuttanne ja pohjatonta typeryyttänne, jonka te kerta toisensa jälkeen todistatte. Mutta sehän siitä vääjäämättä seuraa, kun lopettaa kokonaan ajattelemisen ja järjen käyttämisen. Seuraa todella vastenmielistä sontaa josta jokainen normaali tervejärkinen ihminen pysyy visusti loitolla.Itse et kykene muuta kuin arvostelemaan minua ... Minulla nimittäin ei ole sinua vastaan mitään . Eikö tämäkin kerro mielesi heikkoudesta jo jotakin ?
No jos se noista päkinöistä tulee tai vähäisestä määrästä suolaa niin on kurja juttu mutta luulenpa että sellaiset tulee jostain ihan muista tuotteista . Tai kyllähän toi hanavesikin aika paskaa on verrattuna puhtaaseen lähdeveteen ...suorastaan myrkyllistä . Miksi ihmeessä haluaisin sairastua ? Mutta ihmisille tarjotaan paskaa ja siitä kaikki taudit aiheutuvat ... fyysiset ja henkiset .
- ei.se.puhu.mittä
"Jumala toki on"
Niin on. Kuollut kuin kivi. Kysyttävää?- SemmottisSeVaanOn
TämmöstTääOn kirjoitti:
Eli kumpaa sukupuolta jumalasi on ?
Jumalalla on kivekset, koska hän on kuollut kuin kivi.
- ei.se.puhu.mittä
TämmöstTääOn kirjoitti:
Etkö aio elvyttää ?
Kiveä on hankala elvyttää. Ehkä sinulla on siihenkin jokin ihme.
SemmottisSeVaanOn kirjoitti:
Jumalalla on kivekset, koska hän on kuollut kuin kivi.
Onko hän sitten mies vaiko molempia sukupuolia ?
ei.se.puhu.mittä kirjoitti:
Kiveä on hankala elvyttää. Ehkä sinulla on siihenkin jokin ihme.
Jos et tunne Jumalaa niin voi Hän ehkä tuntua kiveltä mutta jos aloittaisit tutkimisen ja etsimisen niin nopeasti huomaisit edistystä tapahtuvan... mutta veikkaan ettet uskalla ?
- 7865789876yyuiuyuiuy
Helvetti vieköön, mä oon Luterilainen ja Homo,eli teisti-homojen Uskonnot ja uskomukset-palstallaa ollaan!
7865789876yyuiuyuiuy kirjoitti:
Helvetti vieköön, mä oon Luterilainen ja Homo,eli teisti-homojen Uskonnot ja uskomukset-palstallaa ollaan!
Nyt olisi hauskaa kun nimesi ja kuvasi tulisi esille niin varmasti hävettäisi . Mutta kun ei niin pirun paskaa se suoltaa .
- SemmottisSeVaanOn
TämmöstTääOn kirjoitti:
Onko hän sitten mies vaiko molempia sukupuolia ?
Kivestä sen voi päätellä. Nauti siis kivestä.
- ei.se.puhu.mittä
TämmöstTääOn kirjoitti:
Jos et tunne Jumalaa niin voi Hän ehkä tuntua kiveltä mutta jos aloittaisit tutkimisen ja etsimisen niin nopeasti huomaisit edistystä tapahtuvan... mutta veikkaan ettet uskalla ?
Sinä olet varmasti saanut kivestä päähäsi. Siksi sinusta tuntuu kuin joku juttelisi sinulle, vaikka kukaan ei juttelekaan.
En tunne yhtäkään ateistia, joka olisi homo enkä yhtäkään ihmistä joka olisi homoseksuaali ja itsestäni voinen kertoa että olen ollut syntymästäni asti ateisti siinä missä heterokin ja olen ollut miehenä saman naisen kanssa avoliitossa vuodesta 2003 lähtien ja seurustellut hänen kanssaan vuodesta 2001! :D
- asdfgasdfgsdf
Hiukan off topic... Mutta miksi te hörhömmän pään julistajat ette oikeastaan koskaan osaa kunnolla kirjoittaa? Siis kielioppi on ihan perseestä. Sisältöä en osaa kommentoida oikeastaan mitenkään, koska siinä ei oikeastaan ole mitään konkreettista. Pelkkää ohutta mutu-yläpilvihöttöä.
Sinuako minä en ymmärrä ? Vaikka tilanne on toisinpäin....sinä et ymmärrä asiaani . Meneppä itse sinne peilin eteen käsittelemään itseäsi ja vikojasi . Minä olen ne asiat jo käsitellyt .
- sdfgsdfgsdfgdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Olen pahoillani että tuotin sinulle ihmetystä ja yläpilvihöttöä
Suotta pahoittelet. Et sinä ole näillä palstoilla ensimmäinen uskova, joka kuvittelee itsestään ihan liikoja.
sdfgsdfgsdfgdfg kirjoitti:
Suotta pahoittelet. Et sinä ole näillä palstoilla ensimmäinen uskova, joka kuvittelee itsestään ihan liikoja.
Valitettavasti et kykene siis ymmärtämään asiaa jonka tuon oman kokemuksen pohjalta esille , toki voit noinkin asian sivuuttaa mutta se tekee sinusta tietämättömän eikä sen enempää . Minulla ei ole tarvetta luulla itsestäni liikoja jota sinä haluaisit kovasti puolustaaksesi näkemystäsi joka perustuu tietämättömyydelle toisin kuin minun .
- asdfgasdfgasdfd
TämmöstTääOn kirjoitti:
Valitettavasti et kykene siis ymmärtämään asiaa jonka tuon oman kokemuksen pohjalta esille , toki voit noinkin asian sivuuttaa mutta se tekee sinusta tietämättömän eikä sen enempää . Minulla ei ole tarvetta luulla itsestäni liikoja jota sinä haluaisit kovasti puolustaaksesi näkemystäsi joka perustuu tietämättömyydelle toisin kuin minun .
Etkä ole muuten ensimmäinen noin ylimielinenkään uskova täällä.
asdfgasdfgasdfd kirjoitti:
Etkä ole muuten ensimmäinen noin ylimielinenkään uskova täällä.
Mikä tässä asiassa tuo mieleesi ylimielisyyden ? Sekö että olen varma omasta kokemuksestani/elämästäni ? Kyynel ...
- asdfasdfasdfsd
Ei suinkaan, vaan se, että päänsisäiset tuntemuksesi saavat sinut olettamaan olevasi jotenkin parempi kuin ne, jotka eivät asu pääsi sisällä.
asdfasdfasdfsd kirjoitti:
Ei suinkaan, vaan se, että päänsisäiset tuntemuksesi saavat sinut olettamaan olevasi jotenkin parempi kuin ne, jotka eivät asu pääsi sisällä.
Tuo on valhe koska esittämäsi asia ei pidä paikkaansa . Se että keksit tuollaista kertoo sinusta
- asfgasdfgasdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Tuo on valhe koska esittämäsi asia ei pidä paikkaansa . Se että keksit tuollaista kertoo sinusta
Alempana kerrrot tulevasi näyttämään meille "tien". Jos tuo ei kerro juuri siitä mitä sanoin, niin mikä kertoo? Opettaja-asenteella ei pitkälle pötkitä jos jutuissa ei ole substanssia pätkääkään.
asfgasdfgasdfg kirjoitti:
Alempana kerrrot tulevasi näyttämään meille "tien". Jos tuo ei kerro juuri siitä mitä sanoin, niin mikä kertoo? Opettaja-asenteella ei pitkälle pötkitä jos jutuissa ei ole substanssia pätkääkään.
Askeesi , opiskele
- asfgasdfgsadgsg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Askeesi , opiskele
Kaikella ystävyydellä, mutta enpä usko kovinkaan monen haluavan kaltaiseksesi, jos käytät itseäsi esimerkkinä askeesin seurauksista. Kirjoitustesi perusteella olet suhteellisen tyypillinen uskovainen, joka on niin täynnä uskoaan/itseään, ettei näytä ymmärtävän millaisen kuvan itsestään antaa.
asfgasdfgsadgsg kirjoitti:
Kaikella ystävyydellä, mutta enpä usko kovinkaan monen haluavan kaltaiseksesi, jos käytät itseäsi esimerkkinä askeesin seurauksista. Kirjoitustesi perusteella olet suhteellisen tyypillinen uskovainen, joka on niin täynnä uskoaan/itseään, ettei näytä ymmärtävän millaisen kuvan itsestään antaa.
Anteeksi jos olen tuputtanut mutta sinähän tähän keskusteluun tulit ... Sinä löysit minut ...en minä sinua ;)
- asdfgasdfasdf
TämmöstTääOn kirjoitti:
Anteeksi jos olen tuputtanut mutta sinähän tähän keskusteluun tulit ... Sinä löysit minut ...en minä sinua ;)
Avainsana onkin keskustelu. Ei julistaminen. Tämä on keskustelupalsta, ei julistamispalsta. Jos et halua keskustelua, voit kirjoitella pöytälaatikkoosi.
asdfgasdfasdf kirjoitti:
Avainsana onkin keskustelu. Ei julistaminen. Tämä on keskustelupalsta, ei julistamispalsta. Jos et halua keskustelua, voit kirjoitella pöytälaatikkoosi.
Eli sinun säännöilläsi tämä keskustelu/julistaminen olisi mukavempaa ? Luithan aloituksen ?
TämmöstTääOn kirjoitti:
Eli sinun säännöilläsi tämä keskustelu/julistaminen olisi mukavempaa ? Luithan aloituksen ?
Ei ku keskustelupalstan säännöillä :) Katos ku tämä ON KESKUSTELUpalsta. Ja koska julistaminen ei ole keskustelua vaan yksipuolista saarnaamista niin ei soiv oikein tälle palstalle..
code_red kirjoitti:
Ei ku keskustelupalstan säännöillä :) Katos ku tämä ON KESKUSTELUpalsta. Ja koska julistaminen ei ole keskustelua vaan yksipuolista saarnaamista niin ei soiv oikein tälle palstalle..
No sinun pitää sitten noudattaa niitä sääntöjä kun ne sinua niin kovin kiehtovat ... Onko omaa mieltä laisinkaan vai meneekö pää sääntöjen mukaan vain ? :D
TämmöstTääOn kirjoitti:
No sinun pitää sitten noudattaa niitä sääntöjä kun ne sinua niin kovin kiehtovat ... Onko omaa mieltä laisinkaan vai meneekö pää sääntöjen mukaan vain ? :D
"No sinun pitää sitten noudattaa niitä sääntöjä kun ne sinua niin kovin kiehtovat ..."
"Eli sinun säännöilläsi tämä keskustelu/julistaminen olisi mukavempaa ?"
Ei ku sun säännöillä tietenkin. Parasta varmaan olis ku äs saisit valita ketkä voi vastata ja kritisoida sun "totuuksiasi", eiks niin?? Sua ei ilmeisesti muut säännöt hetkauta paitsi ne keskimäsi säännöt, jotka sua miellyttää?? Sitt itket, ku muut eivät noudata "sääntöjäsi" :)
"Onko omaa mieltä laisinkaan vai meneekö pää sääntöjen mukaan vain ? :D"
Huhuhh. Tässäkö kiteytyy sun "mielesi" ??? Mitä hittoa on palstan säännöillä tekemistä mun mielipiteeni kanssa?? Oliko tä kenties kehoitus olla noudattamatta julkisen palstan sääntöjä vai mitä tarkoitit???code_red kirjoitti:
"No sinun pitää sitten noudattaa niitä sääntöjä kun ne sinua niin kovin kiehtovat ..."
"Eli sinun säännöilläsi tämä keskustelu/julistaminen olisi mukavempaa ?"
Ei ku sun säännöillä tietenkin. Parasta varmaan olis ku äs saisit valita ketkä voi vastata ja kritisoida sun "totuuksiasi", eiks niin?? Sua ei ilmeisesti muut säännöt hetkauta paitsi ne keskimäsi säännöt, jotka sua miellyttää?? Sitt itket, ku muut eivät noudata "sääntöjäsi" :)
"Onko omaa mieltä laisinkaan vai meneekö pää sääntöjen mukaan vain ? :D"
Huhuhh. Tässäkö kiteytyy sun "mielesi" ??? Mitä hittoa on palstan säännöillä tekemistä mun mielipiteeni kanssa?? Oliko tä kenties kehoitus olla noudattamatta julkisen palstan sääntöjä vai mitä tarkoitit???10 käskyä on ihan riittävästi sääntöä meikäläiselle nykypäivänä ... muu onkin sitten ihan huttua ja ihmisen hallitsemista vaikka tuntuukin joidenkin mukaan "turvalliselta" . Juurihan kerroit säännöistä kuinka täällä kuuluu olla ... joten olet niiden vaalija ;) Toki noudata ... noudata kaikkia maailman sääntöjä niin olet oiva yksilö :)
TämmöstTääOn kirjoitti:
10 käskyä on ihan riittävästi sääntöä meikäläiselle nykypäivänä ... muu onkin sitten ihan huttua ja ihmisen hallitsemista vaikka tuntuukin joidenkin mukaan "turvalliselta" . Juurihan kerroit säännöistä kuinka täällä kuuluu olla ... joten olet niiden vaalija ;) Toki noudata ... noudata kaikkia maailman sääntöjä niin olet oiva yksilö :)
"10 käskyä on ihan riittävästi sääntöä meikäläiselle nykypäivänä ... muu onkin sitten ihan huttua ja ihmisen hallitsemista vaikka tuntuukin joidenkin mukaan "turvalliselta"."
Eli seuraat jonkun muinaisen paimentolaistarun sääntöjä, ja nekin kopioiu vahemmista lähteistä, mutta ku "jumala" niin pakko tykätä? :D :D
"Juurihan kerroit säännöistä kuinka täällä kuuluu olla ..."
Vittu sä oot sekaisin :) :) Pitiskö sun mielestäsi tällä palstalla noudattaa raamatun käskyjä??? :D :D
"joten olet niiden vaalija ;)"
Niin olet sinäkin, halusitpa tai et jos kerran täällä kirjoittelet:)
"Toki noudata ... noudata kaikkia maailman sääntöjä niin olet oiva yksilö :)"
Sarkasmi on vaikea laji, joten jatka harjoittelua. Sulla on nimittäin vielä pitkä matka ennen kun opit sen kunnolla :)code_red kirjoitti:
"10 käskyä on ihan riittävästi sääntöä meikäläiselle nykypäivänä ... muu onkin sitten ihan huttua ja ihmisen hallitsemista vaikka tuntuukin joidenkin mukaan "turvalliselta"."
Eli seuraat jonkun muinaisen paimentolaistarun sääntöjä, ja nekin kopioiu vahemmista lähteistä, mutta ku "jumala" niin pakko tykätä? :D :D
"Juurihan kerroit säännöistä kuinka täällä kuuluu olla ..."
Vittu sä oot sekaisin :) :) Pitiskö sun mielestäsi tällä palstalla noudattaa raamatun käskyjä??? :D :D
"joten olet niiden vaalija ;)"
Niin olet sinäkin, halusitpa tai et jos kerran täällä kirjoittelet:)
"Toki noudata ... noudata kaikkia maailman sääntöjä niin olet oiva yksilö :)"
Sarkasmi on vaikea laji, joten jatka harjoittelua. Sulla on nimittäin vielä pitkä matka ennen kun opit sen kunnolla :)No kertoisitko mikä 10 käskystä on mielestäsi naurettava ? Kuten on Buddhalaisuudessakin jalo kahdeksanosainen polku ... kelpo kamaa kuten monissa muissakin samaa kaavaa kulkevia ihan viisaita juttuja . Jeesus osaa kertoa hyvin asian ytimen mitä täällä elämässä oikein on meneillään ja se ei suinkaan ole ulkopuolelta tulevien asioiden käsittely vaan sinun sisälläsi olevista asioista . Minun mielestäni täällä ei pitäisi olla mitään sääntöjä koska kuuluuhan ihmisten osata käyttäytyä ... ai niin mutta kun ei osaa... miksiköhän näin on ??? En tunne sääntöjä täällä ... kirjoitan sen mikä tulee, minne tuleekin ja siinä se . Se ei ollut sarkasmia vaan se kuinka sääntöjä noudattavan ihmisen ura kulkee tässä maailmassa ;)
TämmöstTääOn kirjoitti:
No kertoisitko mikä 10 käskystä on mielestäsi naurettava ? Kuten on Buddhalaisuudessakin jalo kahdeksanosainen polku ... kelpo kamaa kuten monissa muissakin samaa kaavaa kulkevia ihan viisaita juttuja . Jeesus osaa kertoa hyvin asian ytimen mitä täällä elämässä oikein on meneillään ja se ei suinkaan ole ulkopuolelta tulevien asioiden käsittely vaan sinun sisälläsi olevista asioista . Minun mielestäni täällä ei pitäisi olla mitään sääntöjä koska kuuluuhan ihmisten osata käyttäytyä ... ai niin mutta kun ei osaa... miksiköhän näin on ??? En tunne sääntöjä täällä ... kirjoitan sen mikä tulee, minne tuleekin ja siinä se . Se ei ollut sarkasmia vaan se kuinka sääntöjä noudattavan ihmisen ura kulkee tässä maailmassa ;)
"No kertoisitko mikä 10 käskystä on mielestäsi naurettava?"
Ota vaikka ekat kaksi. Ja sitäpaitsi en sanonnu ett ne olis naurettavia. Naurettava on se, ett itsestäänselvät eettiset säännöt esitetään ikän kuin ne olisi raamatullista alkuperää vaikkei näin selvästikään ole :)
"Kuten on Buddhalaisuudessakin jalo kahdeksanosainen polku ... kelpo kamaa kuten monissa muissakin samaa kaavaa kulkevia ihan viisaita juttuja"
Jep. Eli raamattuun ne on lainattu muualta, ei muuta.
"Jeesus osaa kertoa hyvin asian ytimen mitä täällä elämässä oikein on meneillään ja se ei suinkaan ole ulkopuolelta tulevien asioiden käsittely vaan sinun sisälläsi olevista asioista."
Mun puolesta saat uskoa ihan mihin haluat, se on sun asiasi. Mä en sun jessee tarvitse, hyvin menee muuenkin :)
"Minun mielestäni täällä ei pitäisi olla mitään sääntöjä koska kuuluuhan ihmisten osata käyttäytyä ... ai niin mutta kun ei osaa... miksiköhän näin on ???"
Niin, kerro sä!! Sunhan pitäis tietää :)
"En tunne sääntöjä täällä ... kirjoitan sen mikä tulee, minne tuleekin ja siinä se."
Toimitko näin paikasta ja ajankohasta riippumatta? Möläytät kaiken ulos, mikä mieleen tulee?? :)
"Se ei ollut sarkasmia vaan se kuinka sääntöjä noudattavan ihmisen ura kulkee tässä maailmassa ;)"
No vielä pahempi. Toivoin hartaasti, ett kyseessä oli jonkunnäköinen sarkastinen yritys mutt voivoi, melkein sääliks käy sua :)code_red kirjoitti:
"No kertoisitko mikä 10 käskystä on mielestäsi naurettava?"
Ota vaikka ekat kaksi. Ja sitäpaitsi en sanonnu ett ne olis naurettavia. Naurettava on se, ett itsestäänselvät eettiset säännöt esitetään ikän kuin ne olisi raamatullista alkuperää vaikkei näin selvästikään ole :)
"Kuten on Buddhalaisuudessakin jalo kahdeksanosainen polku ... kelpo kamaa kuten monissa muissakin samaa kaavaa kulkevia ihan viisaita juttuja"
Jep. Eli raamattuun ne on lainattu muualta, ei muuta.
"Jeesus osaa kertoa hyvin asian ytimen mitä täällä elämässä oikein on meneillään ja se ei suinkaan ole ulkopuolelta tulevien asioiden käsittely vaan sinun sisälläsi olevista asioista."
Mun puolesta saat uskoa ihan mihin haluat, se on sun asiasi. Mä en sun jessee tarvitse, hyvin menee muuenkin :)
"Minun mielestäni täällä ei pitäisi olla mitään sääntöjä koska kuuluuhan ihmisten osata käyttäytyä ... ai niin mutta kun ei osaa... miksiköhän näin on ???"
Niin, kerro sä!! Sunhan pitäis tietää :)
"En tunne sääntöjä täällä ... kirjoitan sen mikä tulee, minne tuleekin ja siinä se."
Toimitko näin paikasta ja ajankohasta riippumatta? Möläytät kaiken ulos, mikä mieleen tulee?? :)
"Se ei ollut sarkasmia vaan se kuinka sääntöjä noudattavan ihmisen ura kulkee tässä maailmassa ;)"
No vielä pahempi. Toivoin hartaasti, ett kyseessä oli jonkunnäköinen sarkastinen yritys mutt voivoi, melkein sääliks käy sua :)Ihminen ei osaa käyttäytyä sen takia koska on ulkoisten asioiden vaikuttamana niin pahasti ettei näe edes itseään totuudenmukaisena eli ei kykene näkemään totuutta itsestään . On niin paljon odotuksia ulkopuolelta ja sitä myöten itseään kohden että alkuperäinen hämärtyy ja lopulta unohtuu . Siihen että haluat herätä taas omaksi itseksi jälleen tarvitaan luopuminen ja itselläni se tuli siten että uskoin kuolevani varmasti hetken päästä ja minä luovuin kaikesta sillä hetkellä ... Sitten pam ... valoa ja hiton hyvää oloa , mutta se oli vasta alkua . Toimin tottakai ... se mielestäni on juurikin sitä vapautta vaikka maine onkin mennyt mutta sekin helpotti ! :D Älä sääli ... eiks se oo jokin sairaus ? Niin ne ainakin puhuu :D
- fda
Mistä tiedät, että ajatuksesi jumalasta ei ole itsepetosta?
Koska minulle se on todellista ja tullut kokemuksen kautta . Näin asia minun osaltani ja jokaisella on omansa mutta jokainen me kuljetaan samaan suuntaan ja samasta pisteestä olemme lähtöisin . Syntyessämme olemme kaikki samalla puolella joten jokuhan näissä opettajissa on vikana jos sota riehuu sisällä ja ulkona ?
- fda
"Koska minulle se on todellista ja tullut kokemuksen kautta"
Sinulle jumalasi on totta, koska uskot sen kokeneesi. En epäile, että sinä uskot kokemuksesi olleen jumalasta, mutta itse uskon että olet vain kokenut jonkin muuntuneen tietoisuuden tilan ja halunnut ajatella että se on jumala.
Jotkut muut uskovat jumaliinsa koska niistä on kirjoitettu että niitä on palvottava, tai muuten.
"Näin asia minun osaltani ja jokaisella on omansa mutta jokainen me kuljetaan samaan suuntaan ja samasta pisteestä olemme lähtöisin ."
Tämä on jokin new agesta otettu näkemys?
"Syntyessämme olemme kaikki samalla puolella joten jokuhan näissä opettajissa on vikana jos sota riehuu sisällä ja ulkona ? "
Miksi luulet, että olisimme jollakin puolella kun synnymme? Kasvatuksesta, ympäristöstä, geeneistä, valinnasta on kiinni millaisia olemme ja miten käyttäydymme.
Uskonnot ja ideologiat synnyttävät sotia, kuten myös ahneus, typeryys ja halu määrätä muiden elämää (pakkokäännytykset jne).
Itselläni ei ole mitään sotaa sisällä, koska voin olla rehellinen itseni kanssa eikä minulla riehu mitään ristiriitaisia näkemyksiä uskonnoista ja ideologioista mihinkään suuntaan. fda kirjoitti:
"Koska minulle se on todellista ja tullut kokemuksen kautta"
Sinulle jumalasi on totta, koska uskot sen kokeneesi. En epäile, että sinä uskot kokemuksesi olleen jumalasta, mutta itse uskon että olet vain kokenut jonkin muuntuneen tietoisuuden tilan ja halunnut ajatella että se on jumala.
Jotkut muut uskovat jumaliinsa koska niistä on kirjoitettu että niitä on palvottava, tai muuten.
"Näin asia minun osaltani ja jokaisella on omansa mutta jokainen me kuljetaan samaan suuntaan ja samasta pisteestä olemme lähtöisin ."
Tämä on jokin new agesta otettu näkemys?
"Syntyessämme olemme kaikki samalla puolella joten jokuhan näissä opettajissa on vikana jos sota riehuu sisällä ja ulkona ? "
Miksi luulet, että olisimme jollakin puolella kun synnymme? Kasvatuksesta, ympäristöstä, geeneistä, valinnasta on kiinni millaisia olemme ja miten käyttäydymme.
Uskonnot ja ideologiat synnyttävät sotia, kuten myös ahneus, typeryys ja halu määrätä muiden elämää (pakkokäännytykset jne).
Itselläni ei ole mitään sotaa sisällä, koska voin olla rehellinen itseni kanssa eikä minulla riehu mitään ristiriitaisia näkemyksiä uskonnoista ja ideologioista mihinkään suuntaan.Olen minä muuntuneita tajunnantilojakin kokenut mutta tämä ei ollut vain muuttunut tajunnantila vaikka myös sitäkin se oli , silläkö itsellesi todistat sen että kyseessä oli jokin muu kuin Jumala ? Miksi minun pitäisi ottaa näkemyksiä jostakin uskonnosta ? Senkö takia että asia järjestyisi mieleesi niin että siitä tulisi sinulle järkevää ? Emmehän me olekkaan minkään puolella ! Mutta ihmisten opetukset tekevät meistä vihollisia toisillemme . Olethan ristiriidassa minun kanssani minun kokemuksestani joten valehtelit näyttävästi . . . Mutta sinulla siis elämä on täysin mallillaan riippumatta paikasta , tilasta , ajatuksista .. Olet siis voittanut mielesi mutta luulet sen olevan ainoastaan sinun itsesi ansiota ? Mutta kuten olemme tulleet siihen päätelmään että sinulla ei ole Jumalaa koska kaiketi et ole tutustunut ? Vai oletko kenties Buddhalaisuuden kannattaja ?
- fda
"Olen minä muuntuneita tajunnantilojakin kokenut mutta tämä ei ollut vain muuttunut tajunnantila vaikka myös sitäkin se oli , silläkö itsellesi todistat sen että kyseessä oli jokin muu kuin Jumala ?"
Kuvaile kokemustasi. Mistä tiedät että se oli jumala?
"Olethan ristiriidassa minun kanssani minun kokemuksestani joten valehtelit näyttävästi . . ."
Syytät että viestini on valhetta, vaikka sanoin mitä olen mieltä. Miksi viestini on sinusta valhetta?
"Mutta sinulla siis elämä on täysin mallillaan riippumatta paikasta , tilasta , ajatuksista .. Olet siis voittanut mielesi mutta luulet sen olevan ainoastaan sinun itsesi ansiota ?"
Ei se minkään yliluonnollisen ansiota ole vaan sen eteen on tehty töitä. Tietysti olen velkaa vanhemmilleni ja kaikille niille jotka ovat esimerkkiä näyttäneet.
"Mutta kuten olemme tulleet siihen päätelmään että sinulla ei ole Jumalaa koska kaiketi et ole tutustunut ?"
Niin, en ole koskaan uskonut jumaliin vaikka olen niistä lukenut.
"Vai oletko kenties Buddhalaisuuden kannattaja ? "
En, ovat ainakin sen edustajat usein kovin päinvastaisia kehumiensa ideaalien suhteen kuten muissakaan uskonnoissa. fda kirjoitti:
"Olen minä muuntuneita tajunnantilojakin kokenut mutta tämä ei ollut vain muuttunut tajunnantila vaikka myös sitäkin se oli , silläkö itsellesi todistat sen että kyseessä oli jokin muu kuin Jumala ?"
Kuvaile kokemustasi. Mistä tiedät että se oli jumala?
"Olethan ristiriidassa minun kanssani minun kokemuksestani joten valehtelit näyttävästi . . ."
Syytät että viestini on valhetta, vaikka sanoin mitä olen mieltä. Miksi viestini on sinusta valhetta?
"Mutta sinulla siis elämä on täysin mallillaan riippumatta paikasta , tilasta , ajatuksista .. Olet siis voittanut mielesi mutta luulet sen olevan ainoastaan sinun itsesi ansiota ?"
Ei se minkään yliluonnollisen ansiota ole vaan sen eteen on tehty töitä. Tietysti olen velkaa vanhemmilleni ja kaikille niille jotka ovat esimerkkiä näyttäneet.
"Mutta kuten olemme tulleet siihen päätelmään että sinulla ei ole Jumalaa koska kaiketi et ole tutustunut ?"
Niin, en ole koskaan uskonut jumaliin vaikka olen niistä lukenut.
"Vai oletko kenties Buddhalaisuuden kannattaja ? "
En, ovat ainakin sen edustajat usein kovin päinvastaisia kehumiensa ideaalien suhteen kuten muissakaan uskonnoissa.Jos koen äänen joka on minua jopa fyysisesti paljon vahvempi joka tilassa otti kaiken haltuunsa kummuten seinistä kehooni selvällä kielellä ja varmuudella tiesin tämän olevan tuolloin ja nytkin Jumala niin kuinka voisin sen sinulle niin selittää että uskoisit ? En mitenkään ... pitäisi varmaan olla selfie otettuna . Kirjoitit että sinulla ei ole ristiriitaisia näkemyksiä vaikka sinulla niitä esiintyy tämänkin keskustelun yhteydessä , siksi sanoin näkemykseni . Kaikille niille jotka ovat sinulle esimerkkiä näyttäneet ... eli matkit opettajiasi ollen tällöin joku muu kuin sinä itse . Pakko kysyä ... Oletko kertaakaan elämäsi aikana luopunut kaikesta tarkoituksineen eli ns. kuollut henkisesti ? Moni tämän on kokenut ja samalla saanut kokemuksia Jumalasta . Itselläni tyhjyyden kokemuksen reunalla tuli vastaan persoona joka ei ollut omani mutta mukauduin siihen kokemukseen niin vahvasti että siitä jäi minuun "kosketus" . Persoona sisälsi 4 luonteenlaatua ja yhden symbolin "Hän" tai "Se" antoi minulle , samalla tuhoen minun minäkuvani tuoden tilalle vapauden olla joka hetki uusi ihminen sisältäen kuitenkin persoonan vaikutuksen joka tyhjyyden tietämillä oli . Mutta tyhjyys on pelottava kokemus kotisohvalla koettuna ilman opastusta ... Tuota persoonaa kutsun myös jumalalliseksi . Voihan olla että se oli Jumalan valtakunta meissä sisäisesti minne ylsin ... rauhallista .
- fda
Se, että koit varmuutta silloin ei tarkoita että kokemuksesi oli muuta kuin aivoneurogisella pohjalla tapahtunutta. Jos videokamera olisi kuvannut tapahtuman tai joku muu henkilö olisi ollut paikalla siinä ei olisi kuulunut näitä kuvailemiasi ääniä. Aivokuvasta olisi kyllä nähty että siellä tapahtuu jotakin mielenkiintoista.
"Kirjoitit että sinulla ei ole ristiriitaisia näkemyksiä vaikka sinulla niitä esiintyy tämänkin keskustelun yhteydessä , siksi sanoin näkemykseni . "
Sanoin että sisälläni eivät riitele ristiriitaiset näkemykset koska en seuraa mitään uskontoa tai ideologiaa.
"Pakko kysyä ... Oletko kertaakaan elämäsi aikana luopunut kaikesta tarkoituksineen eli ns. kuollut henkisesti ? Moni tämän on kokenut ja samalla saanut kokemuksia Jumalasta ."
Se on turhaa "luopua kaikesta" kun meditaatiolla, tai aistideprivaatiolla voi saavuttaa tämän kokemuksen turvallisessa ja kontrolloidussa ympäristössä.
https://www.youtube.com/watch?v=P-FQnNaNWCk
Minusta ne koekmukset eivät ole kokemuksia jumalista vaan ihan ihmisen omia kokemuksia, joihin sitten nämä monet jäävät koukkuun, lyövät rahoiksi tai keksivät että he ovat jotenkin erikoisia "valaistuneita", valittua kansaa tai boddhisatvoja sun muita kun heillä on ollut tällainen itseään järisyttävä kokemus. Se on syy miksi näissä kaatumalahkoissa ja new age-kulteissa ollaan niin egoistisia eikä nöyryydestä ole tietoakaan. Kaikki puhuvat suoraan keskenään ristiriitaisille jumalille, saavat profetioita, puhuvat kielillä tai ovat "valaistuneita".
Näin he kuvittelevat. Mutta jos tutkit heitä, huomaat itsepetoksen ja asiat vähän rationaalisemmin ymmärtävän kulttijohtajan pelaavan heillä koska he ovat haavoittuvassa tilassa. He kokevat jotain mitä heidän mielestään "ei voi selittää". Tässä syy myös miksi Etelä-Korean presidentti joutui kulttijohtajan aivopesemäksi ja suoraan ohjaukseen.
"Itselläni tyhjyyden kokemuksen reunalla tuli vastaan persoona joka ei ollut omani mutta mukauduin siihen kokemukseen niin vahvasti että siitä jäi minuun "kosketus" . Persoona sisälsi 4 luonteenlaatua ja yhden symbolin "Hän" tai "Se" antoi minulle , samalla tuhoen minun minäkuvani tuoden tilalle vapauden olla joka hetki uusi ihminen sisältäen kuitenkin persoonan vaikutuksen joka tyhjyyden tietämillä oli ."
Se on luonnollista, että kun ei ole tottunut tyhjäämään mieltään, että aivot tuottavat kaikenlaista täytettä aistiärsykkeiden ja mielenhälinän puuttuessa. Sinulla se nyt sattui olemaan symbolista kuvastoa jolle annoit "uskonnollista" merkitystä.
Tämän takia varhaiset kristitytkin vaikka aluksi harrastivat "meditaatiota" lopulta kielsivät sen myös munkeilta, koska se johti kerettiläisiin ajatuksiin. Joko sellaisiin jumalakokemuksiin jotka eivät sopineet sen ajan uskonnollisiin dogmeihin tai johtivat suoraan ymmärrykseen että jumalat eivät ole todellisia vaan kaikki ovat ihmisten kirjoittamia tarinoita jotka ovat syntyneet erikoisista kokemuksista, joihin heillä nyt on itselläänkin avain.
"Mutta tyhjyys on pelottava kokemus kotisohvalla koettuna ilman opastusta ... Tuota persoonaa kutsun myös jumalalliseksi . Voihan olla että se oli Jumalan valtakunta meissä sisäisesti minne ylsin ... rauhallista . "
Nyt et ole itsekään varma, että se oli "Jumala". Sanon sinulle tämän ystävällisesti, säästät omaa aikaasi ja elämääsi kun tajuat että se oli sinun oma itsetuottama kokemuksesi, jossa ei ollut mitään yliluonnollista.
Suosittelen myös tutustumaan kirjallisuuteen lucid unista ja aistideprivaatiosta. fda kirjoitti:
Se, että koit varmuutta silloin ei tarkoita että kokemuksesi oli muuta kuin aivoneurogisella pohjalla tapahtunutta. Jos videokamera olisi kuvannut tapahtuman tai joku muu henkilö olisi ollut paikalla siinä ei olisi kuulunut näitä kuvailemiasi ääniä. Aivokuvasta olisi kyllä nähty että siellä tapahtuu jotakin mielenkiintoista.
"Kirjoitit että sinulla ei ole ristiriitaisia näkemyksiä vaikka sinulla niitä esiintyy tämänkin keskustelun yhteydessä , siksi sanoin näkemykseni . "
Sanoin että sisälläni eivät riitele ristiriitaiset näkemykset koska en seuraa mitään uskontoa tai ideologiaa.
"Pakko kysyä ... Oletko kertaakaan elämäsi aikana luopunut kaikesta tarkoituksineen eli ns. kuollut henkisesti ? Moni tämän on kokenut ja samalla saanut kokemuksia Jumalasta ."
Se on turhaa "luopua kaikesta" kun meditaatiolla, tai aistideprivaatiolla voi saavuttaa tämän kokemuksen turvallisessa ja kontrolloidussa ympäristössä.
https://www.youtube.com/watch?v=P-FQnNaNWCk
Minusta ne koekmukset eivät ole kokemuksia jumalista vaan ihan ihmisen omia kokemuksia, joihin sitten nämä monet jäävät koukkuun, lyövät rahoiksi tai keksivät että he ovat jotenkin erikoisia "valaistuneita", valittua kansaa tai boddhisatvoja sun muita kun heillä on ollut tällainen itseään järisyttävä kokemus. Se on syy miksi näissä kaatumalahkoissa ja new age-kulteissa ollaan niin egoistisia eikä nöyryydestä ole tietoakaan. Kaikki puhuvat suoraan keskenään ristiriitaisille jumalille, saavat profetioita, puhuvat kielillä tai ovat "valaistuneita".
Näin he kuvittelevat. Mutta jos tutkit heitä, huomaat itsepetoksen ja asiat vähän rationaalisemmin ymmärtävän kulttijohtajan pelaavan heillä koska he ovat haavoittuvassa tilassa. He kokevat jotain mitä heidän mielestään "ei voi selittää". Tässä syy myös miksi Etelä-Korean presidentti joutui kulttijohtajan aivopesemäksi ja suoraan ohjaukseen.
"Itselläni tyhjyyden kokemuksen reunalla tuli vastaan persoona joka ei ollut omani mutta mukauduin siihen kokemukseen niin vahvasti että siitä jäi minuun "kosketus" . Persoona sisälsi 4 luonteenlaatua ja yhden symbolin "Hän" tai "Se" antoi minulle , samalla tuhoen minun minäkuvani tuoden tilalle vapauden olla joka hetki uusi ihminen sisältäen kuitenkin persoonan vaikutuksen joka tyhjyyden tietämillä oli ."
Se on luonnollista, että kun ei ole tottunut tyhjäämään mieltään, että aivot tuottavat kaikenlaista täytettä aistiärsykkeiden ja mielenhälinän puuttuessa. Sinulla se nyt sattui olemaan symbolista kuvastoa jolle annoit "uskonnollista" merkitystä.
Tämän takia varhaiset kristitytkin vaikka aluksi harrastivat "meditaatiota" lopulta kielsivät sen myös munkeilta, koska se johti kerettiläisiin ajatuksiin. Joko sellaisiin jumalakokemuksiin jotka eivät sopineet sen ajan uskonnollisiin dogmeihin tai johtivat suoraan ymmärrykseen että jumalat eivät ole todellisia vaan kaikki ovat ihmisten kirjoittamia tarinoita jotka ovat syntyneet erikoisista kokemuksista, joihin heillä nyt on itselläänkin avain.
"Mutta tyhjyys on pelottava kokemus kotisohvalla koettuna ilman opastusta ... Tuota persoonaa kutsun myös jumalalliseksi . Voihan olla että se oli Jumalan valtakunta meissä sisäisesti minne ylsin ... rauhallista . "
Nyt et ole itsekään varma, että se oli "Jumala". Sanon sinulle tämän ystävällisesti, säästät omaa aikaasi ja elämääsi kun tajuat että se oli sinun oma itsetuottama kokemuksesi, jossa ei ollut mitään yliluonnollista.
Suosittelen myös tutustumaan kirjallisuuteen lucid unista ja aistideprivaatiosta.Se on turhaa "luopua kaikesta" kun meditaatiolla, tai aistideprivaatiolla voi saavuttaa tämän kokemuksen turvallisessa ja kontrolloidussa ympäristössä. Suosittelen sinun tekemään sen oikeasti eikä vain esittämään luopumista . Aito kokemus kuitenkin on aito eikä tuotettu . No minulla ei ollut pohjalla mitään uskonnollista taustaa ennen näitä "kokemuksia" . Askeesi on tie sinullekkin avoinna jos haluat sisältöä elämääsi ja otteen itsestäsi . Ja tuo tyhjyyden reunalla oleva asia olikin hiukan epäselvä toisin kuin tämä eletty kokemus jossa varmuus Jumalasta tuli ... voihan olla että koin oman "jumalallisen" pohjani siellä tyhjyyden reunalla . Mutta kiitoksia näkemyksestä joka ei ole yhtenevä kokemukseni kanssa . Kävin kyllä kuvauksissa pikimmiten kun tämä tapahtui ja kaikki oli hyvin joten sillä selittyi aivokemiasi .
- fda
En puhunut mitään aivokemiasta ja aikaisemmin syytit minua valehtelusta. Eiköhän ole selvää, että sinua ei kiinnosta mitä olen sanonut.
- fda
"Suosittelen sinun tekemään sen oikeasti eikä vain esittämään luopumista ."
Että saavuttaisin samanlaisen kokemuksen (mutta erilaisen kuin sinä koska se on itsetuotettua) joita vastaavanlaisia ihmiset kokevat päivittäin aistideprivaatiossa kuten linkkaamassani videossa oleville tavallisille ihmisille?
Mikähän pointti siinä on?
"Aito kokemus kuitenkin on aito eikä tuotettu ."
Et pidä meditaatiota aitona, mutta pidät aitona sen että kuvitellaan luopuneensa asioista ja sitten kun koetaan jotain erikoista, tullaan ego pulleana leuhkimaan niillä vaikka kuten todettua, lucid unissa ja aistideprivaatiossa näitä koetaan useinkin. Oletko kuullut God helmetistä?
"No minulla ei ollut pohjalla mitään uskonnollista taustaa ennen näitä "kokemuksia" ."
Enpä minä sellaista väittänytkään. Toki kaikilla ihmisillä nykymaailmassa on uskonnollinen sanasto ja kuvasto ohjelmoituna sisään kasvatuksen kautta ja ne sieltä heräävät kasvatuksen mukaisena alitajunnasta kun koetaan jotakin erikoista.
"Askeesi on tie sinullekkin avoinna jos haluat sisältöä elämääsi ja otteen itsestäsi."
Myyt minulle asioita joita minulla on.
"Ja tuo tyhjyyden reunalla oleva asia olikin hiukan epäselvä toisin kuin tämä eletty kokemus jossa varmuus Jumalasta tuli ... voihan olla että koin oman "jumalallisen" pohjani siellä tyhjyyden reunalla ."
No se on sinun valintasi että uskot siihen asiaan, mutta minusta kokemuksesi ei ole mitenkään poikkeava.
" Mutta kiitoksia näkemyksestä joka ei ole yhtenevä kokemukseni kanssa . "
"Kiität" näkemyksestäni, mutta sitten sanot tällaista, joka osoittaa että et ymmärtänyt viestejäni:
"Kävin kyllä kuvauksissa pikimmiten kun tämä tapahtui ja kaikki oli hyvin joten sillä selittyi aivokemiasi . " fda kirjoitti:
"Suosittelen sinun tekemään sen oikeasti eikä vain esittämään luopumista ."
Että saavuttaisin samanlaisen kokemuksen (mutta erilaisen kuin sinä koska se on itsetuotettua) joita vastaavanlaisia ihmiset kokevat päivittäin aistideprivaatiossa kuten linkkaamassani videossa oleville tavallisille ihmisille?
Mikähän pointti siinä on?
"Aito kokemus kuitenkin on aito eikä tuotettu ."
Et pidä meditaatiota aitona, mutta pidät aitona sen että kuvitellaan luopuneensa asioista ja sitten kun koetaan jotain erikoista, tullaan ego pulleana leuhkimaan niillä vaikka kuten todettua, lucid unissa ja aistideprivaatiossa näitä koetaan useinkin. Oletko kuullut God helmetistä?
"No minulla ei ollut pohjalla mitään uskonnollista taustaa ennen näitä "kokemuksia" ."
Enpä minä sellaista väittänytkään. Toki kaikilla ihmisillä nykymaailmassa on uskonnollinen sanasto ja kuvasto ohjelmoituna sisään kasvatuksen kautta ja ne sieltä heräävät kasvatuksen mukaisena alitajunnasta kun koetaan jotakin erikoista.
"Askeesi on tie sinullekkin avoinna jos haluat sisältöä elämääsi ja otteen itsestäsi."
Myyt minulle asioita joita minulla on.
"Ja tuo tyhjyyden reunalla oleva asia olikin hiukan epäselvä toisin kuin tämä eletty kokemus jossa varmuus Jumalasta tuli ... voihan olla että koin oman "jumalallisen" pohjani siellä tyhjyyden reunalla ."
No se on sinun valintasi että uskot siihen asiaan, mutta minusta kokemuksesi ei ole mitenkään poikkeava.
" Mutta kiitoksia näkemyksestä joka ei ole yhtenevä kokemukseni kanssa . "
"Kiität" näkemyksestäni, mutta sitten sanot tällaista, joka osoittaa että et ymmärtänyt viestejäni:
"Kävin kyllä kuvauksissa pikimmiten kun tämä tapahtui ja kaikki oli hyvin joten sillä selittyi aivokemiasi . "Tulee luopua ihan oikeasti kaikesta ... Ihmisarvostasi , omaisuudestasi , sosiaalisuudestasi ... Jos näyttelet että olisit luopunut niin sehän ei silloin ole todellista . Toki voi käydä matkimassa muita kursseilla ja opetella olemaan kuten toinen mutta sinun tulee luopua kaikesta herätäksesi jälleen uuteen . Toki kun kerroin psykologille näitä aivoituksia ja uskoon tulosta niin hän helpottui ja kysyi mihin uskoon olen tullut...kerroin että tällä Jumalla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa jolloin lääkäri huolestui jälleen koska ihmisen pitää tällaisissa tilanteissa hänen mukaansa "hypätä" johonkin lahkoon, jos ei niin kyse on sairaudesta . Tämä opetti jälleen ihmisen älyttömyyttä .
- fda
"Tulee luopua ihan oikeasti kaikesta ... Ihmisarvostasi , omaisuudestasi , sosiaalisuudestasi ... Jos näyttelet että olisit luopunut niin sehän ei silloin ole todellista ."
Tätä onkin usein käytetty kulteissa aivopesuna. Myös kommunismissa. Sinulla sitävastoin on oma valinta miten tulkitset kokemuksesi. Nyt tiedät, että se ei ollut niin erikoinen kuin itse sen arvioit.
"Toki voi käydä matkimassa muita kursseilla ja opetella olemaan kuten toinen mutta sinun tulee luopua kaikesta herätäksesi jälleen uuteen ."
No sinä kuvittelet nyt olevasi valaistunut, vaikka oikeasti sinulla on vain yksi melko normaalin kuuloinen kokemus jonkalaisia voi saada aikaiseksi huumeilla, nukutuksessa, aistideprivaatiolla, meditaatiolla. Itse en pidä sinua hulluna, olet vaan kuvitellut että tämä kokemus antaa sinulla salaista tietoa ja olet jotenkin valittu.
"Toki kun kerroin psykologille näitä aivoituksia ja uskoon tulosta niin hän helpottui ja kysyi mihin uskoon olen tullut...kerroin että tällä Jumalla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa jolloin lääkäri huolestui jälleen koska ihmisen pitää tällaisissa tilanteissa hänen mukaansa "hypätä" johonkin lahkoon, jos ei niin kyse on sairaudesta . Tämä opetti jälleen ihmisen älyttömyyttä . "
Kyllä tuo sinun kokemuksesi on normaaliuden rajoissa. Itsekin koin erikoisia kun olin aloittelija meditaatiossa (siitä on aikaa) mutta tiedostin että nämä kaikki ovat oman harjaantumattoman alitajunnan tuotoksia. Lisäkokemus lisää skeptisyyttä.
Vähemmän rationaalinen ihminen ei kohtaa pelkojaan ja pamahtaa tyypillisesti johonkin uskoon, koska länsimaissa on vieraannuttu niin vahvasti omasta alitajunnasta töllöttimen ja typerien ideologioiden, uskontojen parissa.
Vähän fiksumpi pitää jalat maassa, onnittelen sinua että et kuulunut ensimmäiseen ryhmään vaikka nyt pidätkin tätä kokemustasi sellaisena jonka markkina-arvo on kova. Et ymmärrä näkökulmaa josta puhun sinulle, mutta ehkä tämä oli sinulle nyt päätepysäkki.
Onhan se vaikea pistää paremmaksi siitä ajatuksesta että olisit puhunut jollekin jumalista henkilökohtaisesti. Sellaisesta käsityksestä on varmaankin vaikea luopua koska se on jo osa "egoasi". fda kirjoitti:
"Tulee luopua ihan oikeasti kaikesta ... Ihmisarvostasi , omaisuudestasi , sosiaalisuudestasi ... Jos näyttelet että olisit luopunut niin sehän ei silloin ole todellista ."
Tätä onkin usein käytetty kulteissa aivopesuna. Myös kommunismissa. Sinulla sitävastoin on oma valinta miten tulkitset kokemuksesi. Nyt tiedät, että se ei ollut niin erikoinen kuin itse sen arvioit.
"Toki voi käydä matkimassa muita kursseilla ja opetella olemaan kuten toinen mutta sinun tulee luopua kaikesta herätäksesi jälleen uuteen ."
No sinä kuvittelet nyt olevasi valaistunut, vaikka oikeasti sinulla on vain yksi melko normaalin kuuloinen kokemus jonkalaisia voi saada aikaiseksi huumeilla, nukutuksessa, aistideprivaatiolla, meditaatiolla. Itse en pidä sinua hulluna, olet vaan kuvitellut että tämä kokemus antaa sinulla salaista tietoa ja olet jotenkin valittu.
"Toki kun kerroin psykologille näitä aivoituksia ja uskoon tulosta niin hän helpottui ja kysyi mihin uskoon olen tullut...kerroin että tällä Jumalla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa jolloin lääkäri huolestui jälleen koska ihmisen pitää tällaisissa tilanteissa hänen mukaansa "hypätä" johonkin lahkoon, jos ei niin kyse on sairaudesta . Tämä opetti jälleen ihmisen älyttömyyttä . "
Kyllä tuo sinun kokemuksesi on normaaliuden rajoissa. Itsekin koin erikoisia kun olin aloittelija meditaatiossa (siitä on aikaa) mutta tiedostin että nämä kaikki ovat oman harjaantumattoman alitajunnan tuotoksia. Lisäkokemus lisää skeptisyyttä.
Vähemmän rationaalinen ihminen ei kohtaa pelkojaan ja pamahtaa tyypillisesti johonkin uskoon, koska länsimaissa on vieraannuttu niin vahvasti omasta alitajunnasta töllöttimen ja typerien ideologioiden, uskontojen parissa.
Vähän fiksumpi pitää jalat maassa, onnittelen sinua että et kuulunut ensimmäiseen ryhmään vaikka nyt pidätkin tätä kokemustasi sellaisena jonka markkina-arvo on kova. Et ymmärrä näkökulmaa josta puhun sinulle, mutta ehkä tämä oli sinulle nyt päätepysäkki.
Onhan se vaikea pistää paremmaksi siitä ajatuksesta että olisit puhunut jollekin jumalista henkilökohtaisesti. Sellaisesta käsityksestä on varmaankin vaikea luopua koska se on jo osa "egoasi".No itseasiassa se oli erikoinen .. Se sisälsi paljon "dataa" ja tunteiden äärilaidat nopealla aikavälillä . Muutama kuukausi hyvä olo nousi äärimmilleen kunnes koin itseni sumun sisällä olevaksi .. näin itseni siis sumuisena monia päiviä kunnes lähes kaikkien vastaantulevien ihmisten silmät olivat pikimustat monta päivää... sitten he alkoivat hymyilemään minulle jotenkin liiankin mukavan oloisesti ja silloin ymmärsin olevani väärällä tiellä... sitten alkoi niin paha kauhu jota kesti monia päiviä että liekkö sitten psyyke joka hajosi muutamaankin otteeseen kunnes koin vihdoin sen valon ja syleilyn joka oli aito toisin kuin se aikaisempi hyvä olo joka perustui täysin väärille asioille. Se oli Jumala . Tässä pintaa hiukan ... ja tuon kautta ns. kuolin itselleni ja perusteellisesti jota nimitänkin uudestisyntymisen aluksi ... Tuon jälkeen joitain kuukausia myöhemmin aloitin henkisen kirjallisuuden lukemisen ja hämmästyin...kaikki kuulosti tutulta vaikka aikasemmin paskat nakannut moisista kirjoista/teksteistä . Olet oikeassa tuossa valaistumis asiassa ... kuvittelin alkuun että nyt on tapahtunut valaistuminen mutta luovuin siitä jo aikaa sitten :) Sain minä muutamia "merkkejä" ja yksi tunnettu tiedemies on myös ollut pakkomielteinen kyseistä symbolia kohtaan kun tutkin asiaa . Kävellessäni kadulla saatan muuttaa kokemustani muutamiakin kertoja ja siellä yleensä esiintyy sitten tätä "johdatusta" kun ottaa ikään kuin tilan ainoastaan itseensä . Kyllä , maailma on täynnä paskaa mikä sekoittaa kokemusta niin että itse jää piiloon . Kyllä minua neuvottiin tämän alkaessa että pidä jalat maassa ... paskat ... minä lähdin kuin raketti ilmaan ja annoin mennä ! :D Ei minulla ole tarkoitusta markkinoida mitään muuta kuin sitä että ihminen voi kyllä syntyä uudelleen elämänsä aikana tai herätä itselleen vaikka kokisikin itsen olevan puikoissa kokoajan . Ei tämä ollut päätepysäkki , mukava kuulla että sinullakin on ollut "kokemuksia" , ehkä tavallisuudesta poikkeavia mutta koin sen minkä koin ja en voi lähteä siitä pois koska silloinhan valehtelisin itselleni . Koin minä muitakin jumaluuksia tämän aikana mutta se oli kuin olisin tullut heiksi silloin ... Oli tämä tuleva Buddha aika kauan "mukana" ja Shivakin kävi nopeasti ... Enkä yhtään epäile heidän "olemistaan" mutta tämä valo ei ollut kumpikaan heistä . Jeesus Rock .
- fda
Niin siinä käy kun ei pidä jalkoja maassa, annoit kokemuksen hallita itseäsi (vaikka se on tietysti oman psyykesi tuotosta) ja kuten huomaat pystyt muuttamaan omaa kokemustasi tietoisesti. Luulit menneesi väärään suuntaan, koska itse loit kokemuksesi ihmisistä.
Myös Shiva ja Jeesus, jotka on selvästi ihmisten keksintöä, ihmisten luomuksia, muuttuivat sinulle todelliseksi. Buddhakaan ei tiettävästi ollut sellainen kuin millaisena häntä pidetään (jos hän oli olemassa) vaan uskonnollisia myyttejä keksittiin tästä jo tämän eläessä, eikä tällä vanhana ollut mahdollisuutta estää yli-innokkaiden seuraajien keksimästä vieläkin lenokkaampia tarinoita tästä. Mahtoi olla ikävä nähdä elämäntyön menevän hukkaan, päinvastaisilla tuloksilla, mikäli tämä Siddharta joskus siellä Afganistanin lähellä joskus oikeasti eli...
Et pystynyt erottamaan symbolia, arkkityyppejä todellisuudesta koska annoit mennä. Sinulle ei ollut todellisuudella tai tosiasioilla väliä vaan olet valinnut oman fantasiamaailman. Tämä on syy, minkä takia monet buddhalaiset ja uudestisyntyneet ovat niin täynnä itseään.
Jos tutkisit mitä Jeesuksesta tiedetään ja millaisia itsensä luomia Jeesuksia ihmiset ovat luoneet vastaavasti kuin sinä, tietäisit että tuo "Jeesus" on sinun omaa luomustasi jolla ei ole mitään kosketusta todellisuuteen. Eikä "Jeesusta" koettu siinä osassa maailmaa jonne kristinuskoa ei levitetty, vasta sen jälkeen. Shivan pitäisi olla vieläkin selvempää keksintöä.
En tiedä sanooko tämä sinulle mitään, mutta se mihin ajat itseäsi on maaninen tila ja se ei tee sinulle pitkällä ajalla hyvää. Sieltä pudotus on masennukseen, koska olet päättänyt että "maailma on paskaa", kun olet tehnyt subjektiivisen arvion siitä. Pahoittelen, jos viestini kuulostaa ilkeämieliseltä, mutta yritän tässä nyt herätellä sinua takaisin todellisuuteen. Vaikka uni on kaunis, niin siitä on parempi herätä ja nauttia sellaisista asioista joita todella on.
Valinta on tietysti omasi. - fda
Omat erikoiset kokemukseni, kutsutaan niitä aloittelijoiden jutuiksi, olivat sellaista luokkaa mitä nyt tyypillisesti kuvaillaan mainitsemissani menetelmissä (esim. se aistideprivaatio, god helmet). Eräs intiaani(amerikan alkuperäisasukas) viisas jonka kanssa kirjoittelin, kuvasi minulle kauniisti miksi länsimaiset ihmiset eivät tyypillisesti hänen kulttuurinsa "henkisyyteen" pääse mukaan. He ovat vieraantuneet luonnosta, haluavat outoutta elämäänsä ja heillä lähtee mopo käsistä alkumetreillä. Se minkä viisas saavuttaa on tasaisuus elämässä, halu pysyä tosiasioissa ja nöyryys.
Jos olisin hakenut jotakin uskontoa niin tuon intiaanin uskossa oli eniten järkeä mitä olen mistään uskonnosta kuullut. Siitä puuttui näiden suurten maailmanuskontojen pyhä hulluus, epärehelliset käännytysmetodit ja viha täysin. fda kirjoitti:
Omat erikoiset kokemukseni, kutsutaan niitä aloittelijoiden jutuiksi, olivat sellaista luokkaa mitä nyt tyypillisesti kuvaillaan mainitsemissani menetelmissä (esim. se aistideprivaatio, god helmet). Eräs intiaani(amerikan alkuperäisasukas) viisas jonka kanssa kirjoittelin, kuvasi minulle kauniisti miksi länsimaiset ihmiset eivät tyypillisesti hänen kulttuurinsa "henkisyyteen" pääse mukaan. He ovat vieraantuneet luonnosta, haluavat outoutta elämäänsä ja heillä lähtee mopo käsistä alkumetreillä. Se minkä viisas saavuttaa on tasaisuus elämässä, halu pysyä tosiasioissa ja nöyryys.
Jos olisin hakenut jotakin uskontoa niin tuon intiaanin uskossa oli eniten järkeä mitä olen mistään uskonnosta kuullut. Siitä puuttui näiden suurten maailmanuskontojen pyhä hulluus, epärehelliset käännytysmetodit ja viha täysin."Tasaisuus elämässä, halu pysyä tosiasioissa ja nöyryys." Niin? Kyllä minä sen symbolin koin niin monta kertaa että en koskaan sitä unohda . Selvittelin ja selvittelin mitä se tarkoittaa ... en tiedä vieläkään mutta jokaisesta uskonnosta se löytyy ja taitaa löytyä luonnostakin jokapuolelta ... Siinä riittää aina viikonloppuisin selviteltävää aina lisää koska en halua tehdä siitä "pakkomielteistä" etsimistä . Tottakai kokemaansa pystyy muuttamaan vaikka penkillä istuessaan monestikkin . Maanisuus esiintyi ennen kuin vaivuin siihen kauhumaailmaan...olin siinä pitkät tovit ja kävin sen mainitsemasi masennuksen pohjalla...ymmärrätkö...POHJALLA ja palasin sieltä helvetistä takaisin tähän ... Jos nyt haluat arvion omista jutuistasi ensimmäistä kertaa niin tutulta kuulosti joskus... ei muuta .
fda kirjoitti:
Jos olisin hakenut jotakin uskontoa niin tuon intiaanin uskossa oli eniten järkeä mitä olen mistään uskonnosta kuullut. Siitä puuttui näiden suurten maailmanuskontojen pyhä hulluus, epärehelliset käännytysmetodit ja viha täysin.Mutta kauhea halu sinulla on analysoida minua joksikin mikä huvittaakin . Itse luot tarinaa minusta ... en tiedä uskotko sitä itse vai onko tarkoituksesi yrittää vain muuttaa minua ? Ei onnistu enään ... Ehkä ennen tätä olisin lähtenyt sinun kuvitelmiisi mukaan mutta ei enään :)
- fda
"Niin? Kyllä minä sen symbolin koin niin monta kertaa että en koskaan sitä unohda . Selvittelin ja selvittelin mitä se tarkoittaa ..."
Jeesus ja Shiva on kumpikin myös symboleita, joita tulee esille esim. unissa niille jotka ovat joskus kuulleet näistä. Niille jotka eivät ole kuulleet ei tule. Mikä se symboli mahtaa olla, jota et halua kertoa ja kuka se tiedemies joka sitä niin innolla tutkii?
"Maanisuus esiintyi ennen kuin vaivuin siihen kauhumaailmaan...olin siinä pitkät tovit ja kävin sen mainitsemasi masennuksen pohjalla...ymmärrätkö...POHJALLA ja palasin sieltä helvetistä takaisin tähän ..."
Sitähän juuri sanoin. Se on luonnollinen seuraus siitä maanisuudesta jota kuvasit.
"Jos nyt haluat arvion omista jutuistasi ensimmäistä kertaa niin tutulta kuulosti joskus... ei muuta ."
Enhän minä "juttujani" ole edes kertonut. Ajattelet olevasi niin korkealla katsomassa meitä sieltä alaspäin, että kuuntelupuoli jää olemattomaksi.
"Mutta kauhea halu sinulla on analysoida minua joksikin mikä huvittaakin ."
Enpä ole varsinaisesti ajatellut sinua, vaan yleisesti ilmiöitä, joita voidaan hyvin vertailla. Olen seurannut sivusta kun ihmiset ovat löytäneet Jeesusta, Muhammedia... näitä samanlaisia huippuja ja pohjalle putoamisia on tultu nähtyä. On profetoitu kaikenlaisia juttuja, symboleja on nähty ja kuultu. Eivät ole ollenkaan vieraita tällaiset puheet joita tuot palstalle. Näitä yhdistää se, että niillä ei todellisessa maailmassa tehdä mitään, mutta niiden kertojat ajattelevat olevansa jotenkin muiden ihmisten yläpuolella tuomassa helmiä sioille.
"Itse luot tarinaa minusta ... en tiedä uskotko sitä itse vai onko tarkoituksesi yrittää vain muuttaa minua ?"
Ei tarvitse ottaa itseesi, että keskustellaan asioista. Tämä on keskustelupalsta, eikä minulla ole mitään uskomusta että voisin jotenkin vaikuttaa ihmisiin. Tuskin juuri kukaan täällä, muut kuin ateistit, muuttavat mieltään asioista. Emmekä mekään niitä muuta vaikka täällä kuinka monta valaistunutta kävisi.
"Ei onnistu enään ... Ehkä ennen tätä olisin lähtenyt sinun kuvitelmiisi mukaan mutta ei enään :) "
Ehkä muistat näitä juttuja myöhemmin toisella tavalla. - fda
Korjataan tuota lausetta, jonka sisältö jäi puutteelliseksi:
"Emmekä mekään niitä muuta vaikka täällä kuinka monta valaistunutta kävisi."
Emmekä mekään muuta näkemyksiämme vaikka täällä kuinka monta valaistunutta kävisi. Todistettavien asioiden esille tuominen hyvinkin voi muuttaa mielipiteitä. Valitettavasti kukaan, oli missä elävässä uskossa hyvänsä, ei ole koskaan mitään sellaista tuonut tälle palstalle tai mihinkään muuallekaan. fda kirjoitti:
"Niin? Kyllä minä sen symbolin koin niin monta kertaa että en koskaan sitä unohda . Selvittelin ja selvittelin mitä se tarkoittaa ..."
Jeesus ja Shiva on kumpikin myös symboleita, joita tulee esille esim. unissa niille jotka ovat joskus kuulleet näistä. Niille jotka eivät ole kuulleet ei tule. Mikä se symboli mahtaa olla, jota et halua kertoa ja kuka se tiedemies joka sitä niin innolla tutkii?
"Maanisuus esiintyi ennen kuin vaivuin siihen kauhumaailmaan...olin siinä pitkät tovit ja kävin sen mainitsemasi masennuksen pohjalla...ymmärrätkö...POHJALLA ja palasin sieltä helvetistä takaisin tähän ..."
Sitähän juuri sanoin. Se on luonnollinen seuraus siitä maanisuudesta jota kuvasit.
"Jos nyt haluat arvion omista jutuistasi ensimmäistä kertaa niin tutulta kuulosti joskus... ei muuta ."
Enhän minä "juttujani" ole edes kertonut. Ajattelet olevasi niin korkealla katsomassa meitä sieltä alaspäin, että kuuntelupuoli jää olemattomaksi.
"Mutta kauhea halu sinulla on analysoida minua joksikin mikä huvittaakin ."
Enpä ole varsinaisesti ajatellut sinua, vaan yleisesti ilmiöitä, joita voidaan hyvin vertailla. Olen seurannut sivusta kun ihmiset ovat löytäneet Jeesusta, Muhammedia... näitä samanlaisia huippuja ja pohjalle putoamisia on tultu nähtyä. On profetoitu kaikenlaisia juttuja, symboleja on nähty ja kuultu. Eivät ole ollenkaan vieraita tällaiset puheet joita tuot palstalle. Näitä yhdistää se, että niillä ei todellisessa maailmassa tehdä mitään, mutta niiden kertojat ajattelevat olevansa jotenkin muiden ihmisten yläpuolella tuomassa helmiä sioille.
"Itse luot tarinaa minusta ... en tiedä uskotko sitä itse vai onko tarkoituksesi yrittää vain muuttaa minua ?"
Ei tarvitse ottaa itseesi, että keskustellaan asioista. Tämä on keskustelupalsta, eikä minulla ole mitään uskomusta että voisin jotenkin vaikuttaa ihmisiin. Tuskin juuri kukaan täällä, muut kuin ateistit, muuttavat mieltään asioista. Emmekä mekään niitä muuta vaikka täällä kuinka monta valaistunutta kävisi.
"Ei onnistu enään ... Ehkä ennen tätä olisin lähtenyt sinun kuvitelmiisi mukaan mutta ei enään :) "
Ehkä muistat näitä juttuja myöhemmin toisella tavalla.Kerroin viimeisestä symbolista mielestäni aikaisemmin .. Ei hän sitä enään tutki jos tutki koskaan mutta myönsi sen eläessään pakkomielteekseen . Niin , oletko koskaan kokenut ääretöntä hyvää vs ääretöntä pahaa ? Se avaa ;D En ymmärrä tuota ylimielisyys juttua ... olen sanonut ja tulen aina sanomaankin ja kokemaan itseni tasa-arvoisena muihin nähden ja minulla on niin vahva kokemus omasta todellisuudestani siten että pidän omaani ennemmin oikeana kun sekoitan sitä muiden näkemyksillä . Ei tehdä todellisessa maailmassa mitään ?? Eli et kykene siis muuttamaan itseäsi siten miten haluat ? Oletko kenties jumissa siinä egossasi mistä kerroit ? En ole ottanut itseeni ... Minä olen fine kokoajan .. muista se ;) Tottakai muistan myöhemmin eritavoin ... mutta se ei silti tarkoita että lähden sinun kuvitelmiisi mukaan :) Ihminen voi uudistaa itsensä joka hetki , olla mitä vain ... mutta Jumala se vaan pysyy .
- fda
"Kerroin viimeisestä symbolista mielestäni aikaisemmin .. Ei hän sitä enään tutki jos tutki koskaan mutta myönsi sen eläessään pakkomielteekseen ."
Et ilmeisesti minulle kuitenkaan. En ole koko ketjua lukenut vaan ajattelin sinun kanssasi keskustella.
"Niin , oletko koskaan kokenut ääretöntä hyvää vs ääretöntä pahaa ?"
En, enkä usko että sellaista on. Toki hyvin pahoja ihmisiä ja hyviäkin ihmisiä on olemassa. Tälläkin palstalla on kokemusta molemmista.
"Ei tehdä todellisessa maailmassa mitään ?? Eli et kykene siis muuttamaan itseäsi siten miten haluat ? Oletko kenties jumissa siinä egossasi mistä kerroit ?"
Sinä voit kuvitella muuttaneesi itsesi täysin sellaiseksi kuin haluat, mutta pystytkö tekemään itsestäsi todistetusti älykkäämmän, tietävämmän tai korjaamaan ruumiinvammoja? Nämä olisivat todellisia asioita. Mielentilojen hallitseminen on minusta selkeästi alhaisempi menetelmä kuin tasaisen mielentilan löytäminen.
"En ole ottanut itseeni ... Minä olen fine kokoajan .. muista se ;)"
Hyvä juttu. Ei minulla ainakaan ollut tarkoitusta loukata.
"Tottakai muistan myöhemmin eritavoin ... mutta se ei silti tarkoita että lähden sinun kuvitelmiisi mukaan :)"
Mitähän ne minun kuvitelmat mahtavat olla?
"Ihminen voi uudistaa itsensä joka hetki , olla mitä vain ..."
Minusta meditaation tavoite on selkeä, tietyssä mielessä uudistumisen lakkaaminen. Kahden ääripään synteesi, tasaus, valheellisen minäkuvan ohittaminen lisää pysyvyyttä. Ei houkuta lainkaan ajatus lähteä ääripäihin keikkumaan.
"mutta Jumala se vaan pysyy . "
Siitä ei ole mitään todisteita. Tekniikkaa kun hioo pystyy kokemaan kaikki perinteiset "uskonnolliset" tilat ja huomaamaan kuinka alitajunta niitä tuottaa seuraamalla sivusta kun ne asiat tapahtuvat mielelle. Sama tietysti aistideprivaatiotankissa ja onnistunee god helmetillä tuo "jumalan kokeminen" "keinotekoisesti" tiettyjen aivon osien aktivoinnilla. - fda
Alitajunnan symboliikkaa on muuten hyvä tutkia lucid unissa. Suosittelen jos sinulla on aikaa se tekniikka opetella ja kiinnostaa selvittää mitä alitajuntasi osaa sellaisesta tuottaa.
Suosittelen tätä linkkiä, jos aihe kiinnostaa:
http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html
linkissä psykofysiologi Stephen Labergen lucidity-instituutti faq fda kirjoitti:
"Kerroin viimeisestä symbolista mielestäni aikaisemmin .. Ei hän sitä enään tutki jos tutki koskaan mutta myönsi sen eläessään pakkomielteekseen ."
Et ilmeisesti minulle kuitenkaan. En ole koko ketjua lukenut vaan ajattelin sinun kanssasi keskustella.
"Niin , oletko koskaan kokenut ääretöntä hyvää vs ääretöntä pahaa ?"
En, enkä usko että sellaista on. Toki hyvin pahoja ihmisiä ja hyviäkin ihmisiä on olemassa. Tälläkin palstalla on kokemusta molemmista.
"Ei tehdä todellisessa maailmassa mitään ?? Eli et kykene siis muuttamaan itseäsi siten miten haluat ? Oletko kenties jumissa siinä egossasi mistä kerroit ?"
Sinä voit kuvitella muuttaneesi itsesi täysin sellaiseksi kuin haluat, mutta pystytkö tekemään itsestäsi todistetusti älykkäämmän, tietävämmän tai korjaamaan ruumiinvammoja? Nämä olisivat todellisia asioita. Mielentilojen hallitseminen on minusta selkeästi alhaisempi menetelmä kuin tasaisen mielentilan löytäminen.
"En ole ottanut itseeni ... Minä olen fine kokoajan .. muista se ;)"
Hyvä juttu. Ei minulla ainakaan ollut tarkoitusta loukata.
"Tottakai muistan myöhemmin eritavoin ... mutta se ei silti tarkoita että lähden sinun kuvitelmiisi mukaan :)"
Mitähän ne minun kuvitelmat mahtavat olla?
"Ihminen voi uudistaa itsensä joka hetki , olla mitä vain ..."
Minusta meditaation tavoite on selkeä, tietyssä mielessä uudistumisen lakkaaminen. Kahden ääripään synteesi, tasaus, valheellisen minäkuvan ohittaminen lisää pysyvyyttä. Ei houkuta lainkaan ajatus lähteä ääripäihin keikkumaan.
"mutta Jumala se vaan pysyy . "
Siitä ei ole mitään todisteita. Tekniikkaa kun hioo pystyy kokemaan kaikki perinteiset "uskonnolliset" tilat ja huomaamaan kuinka alitajunta niitä tuottaa seuraamalla sivusta kun ne asiat tapahtuvat mielelle. Sama tietysti aistideprivaatiotankissa ja onnistunee god helmetillä tuo "jumalan kokeminen" "keinotekoisesti" tiettyjen aivon osien aktivoinnilla.Se oli numero . Ne kokemukset olivat tunnepuolen kokemuksia itselläni eli ääretön hyvyys tuli sisältäni ja pahuuden koin tulevan ulkopuolelta . Tasaisuudesta ne kaikki mielentilat lähtee joten ... muutenhan ei voisi kokea ja palata takaisin jos ei tunne rauhaa . Kuvitelmasi että luulisin olevani valaistunut jne . En minä enään lähde tunnetasolla ääripäihin mutta näen ne kyllä muista ihmisistä varsin helposti.. valehtelun , pelon , juonittelun , todellisen ... jokaisella on pohja ja sen päälle kerääntynyt kaikkea ylimääräistä ja se on helppoa nähdä mikä on liikaa ihmisessä . Mutta itse kävin ääripäissä ja se avasi näkökyvyn täysin uusille urille ... ennen elin pienessä kuplassani mutta en enään kun selkeni ja sumuinen jäi (siitä Raamatussa lisää) . Tottakai uskonnot saavat ihmisen tietyille taajuuksille mutta tämä tuli kokemuksen kautta ja koskaan en ole niin hyvää oloa kokenut ja epäilen sellaista tapahtuvankaan enään ... paitsi seuraavalla tasolla . Kiitos , pitää tutkia tuota tarkemmin koska tapanani ei ole ollut sylkeä lasiin :) Tosin tämän jälkeen jäi moni asia ja kokoajan jää lisää ...kohti alkuperäistä .
- fda
"Se oli numero ."
Numerojen symboli vai jokin luku?
"Ne kokemukset olivat tunnepuolen kokemuksia itselläni eli ääretön hyvyys tuli sisältäni ja pahuuden koin tulevan ulkopuolelta ."
Jep ja koska ne ovat sinun omia kokemuksiasi ja sinä olet ne tulkinnut, eivät ne ole kokemuksia mistään objektiivisesta. Sinänsä mielenkiintoista, että juttusi kuulostaa zarathustralaisuudesta kristinuskoon tulleesta ajatuksesta hyvästä maailman ulkopuolisesta ja pahasta maailmasta. Juutalaisten jumalahan on sellainen jota pidetään (ja pidettiin) koko maailman hallitsijana. Maailma ei siis voi olla paha heille.
"Tasaisuudesta ne kaikki mielentilat lähtee joten ... muutenhan ei voisi kokea ja palata takaisin jos ei tunne rauhaa ."
Silloin jos ajattelet jonkin aikaa että ihmiset ovat hyviä, ihmiset ovat pahoja, maailma on paskaa, jne niin ne ovat sellaisia asioita jotka itse tulkitset.
"Kuvitelmasi että luulisin olevani valaistunut jne ."
Oletat että sinulla on korkeampaa tietoa ja voit johdattaa muita sen äärelle. Tänne tulee aika tasaiseen tahtiin ihmisiä jotka ajattelevat tuntevansa ateistit paremmin kuin me tunnemme itsemme ja yrittävät paimentaa meitä johonkin tulkintoihin todellisuudesta. Netti on pullollaan ihmisiä jotka ovat kokeneet uskonnollisia heräämisiä joilla on täysin päinvastainen sisältö. Yhteistä näillä on, että vaikka ne "heräämiset" olisivat mielekkäitä niiden kokijoille, ei ne väitetyt kyvyt tunnu toimivan käytännössä. Kaikessa on rajana fysikaalisen todellisuuden rajat.
"En minä enään lähde tunnetasolla ääripäihin mutta näen ne kyllä muista ihmisistä varsin helposti.. valehtelun , pelon , juonittelun , todellisen ... jokaisella on pohja ja sen päälle kerääntynyt kaikkea ylimääräistä ja se on helppoa nähdä mikä on liikaa ihmisessä ."
Ei se ole niin helppoa. Moni näkee sellaisissa henkilöissä kuin äiti Teresassa, äitä Ammassa, jne hyvyyden perikuvan uskonnollisen vakaumuksensa myötä. Sinä kutsuit minua ylempänä valehtelijaksi, ja vaikka sivuutit asian, niin minusta näyttää että olet nopea tuomitsemaan ihmiset pahoiksi ilman perustetta. Siitä viestistäni kun en nähnyt mitään mikä olisi ollut väärin?
"Mutta itse kävin ääripäissä ja se avasi näkökyvyn täysin uusille urille ... ennen elin pienessä kuplassani mutta en enään kun selkeni ja sumuinen jäi (siitä Raamatussa lisää) ."
Minusta kuplasta kuplaan matkaamista. Vai näetkö Raamatusta kyvylläsi tunnetut väärennökset ja lisäykset? Osaatko luetella niitä? fda kirjoitti:
"Se oli numero ."
Numerojen symboli vai jokin luku?
"Ne kokemukset olivat tunnepuolen kokemuksia itselläni eli ääretön hyvyys tuli sisältäni ja pahuuden koin tulevan ulkopuolelta ."
Jep ja koska ne ovat sinun omia kokemuksiasi ja sinä olet ne tulkinnut, eivät ne ole kokemuksia mistään objektiivisesta. Sinänsä mielenkiintoista, että juttusi kuulostaa zarathustralaisuudesta kristinuskoon tulleesta ajatuksesta hyvästä maailman ulkopuolisesta ja pahasta maailmasta. Juutalaisten jumalahan on sellainen jota pidetään (ja pidettiin) koko maailman hallitsijana. Maailma ei siis voi olla paha heille.
"Tasaisuudesta ne kaikki mielentilat lähtee joten ... muutenhan ei voisi kokea ja palata takaisin jos ei tunne rauhaa ."
Silloin jos ajattelet jonkin aikaa että ihmiset ovat hyviä, ihmiset ovat pahoja, maailma on paskaa, jne niin ne ovat sellaisia asioita jotka itse tulkitset.
"Kuvitelmasi että luulisin olevani valaistunut jne ."
Oletat että sinulla on korkeampaa tietoa ja voit johdattaa muita sen äärelle. Tänne tulee aika tasaiseen tahtiin ihmisiä jotka ajattelevat tuntevansa ateistit paremmin kuin me tunnemme itsemme ja yrittävät paimentaa meitä johonkin tulkintoihin todellisuudesta. Netti on pullollaan ihmisiä jotka ovat kokeneet uskonnollisia heräämisiä joilla on täysin päinvastainen sisältö. Yhteistä näillä on, että vaikka ne "heräämiset" olisivat mielekkäitä niiden kokijoille, ei ne väitetyt kyvyt tunnu toimivan käytännössä. Kaikessa on rajana fysikaalisen todellisuuden rajat.
"En minä enään lähde tunnetasolla ääripäihin mutta näen ne kyllä muista ihmisistä varsin helposti.. valehtelun , pelon , juonittelun , todellisen ... jokaisella on pohja ja sen päälle kerääntynyt kaikkea ylimääräistä ja se on helppoa nähdä mikä on liikaa ihmisessä ."
Ei se ole niin helppoa. Moni näkee sellaisissa henkilöissä kuin äiti Teresassa, äitä Ammassa, jne hyvyyden perikuvan uskonnollisen vakaumuksensa myötä. Sinä kutsuit minua ylempänä valehtelijaksi, ja vaikka sivuutit asian, niin minusta näyttää että olet nopea tuomitsemaan ihmiset pahoiksi ilman perustetta. Siitä viestistäni kun en nähnyt mitään mikä olisi ollut väärin?
"Mutta itse kävin ääripäissä ja se avasi näkökyvyn täysin uusille urille ... ennen elin pienessä kuplassani mutta en enään kun selkeni ja sumuinen jäi (siitä Raamatussa lisää) ."
Minusta kuplasta kuplaan matkaamista. Vai näetkö Raamatusta kyvylläsi tunnetut väärennökset ja lisäykset? Osaatko luetella niitä?Tiettyä numeroa kuvaava symboli monilla eritavoilla useasti jokapuolella, siellä missä pystyi esiintymään . Minähän vain kerron ... lukija ottaa vastuun , en tuputa . Pyydän anteeksi tuomitsemistani . Olen kuullut että Jeesus on Totuus ... eikö tuolloin muu ole jotain muuta? Niinkun yksinkertaisesti :D Onko ahneus ja moraalittomuus synnynnäisiä ominaisuuksia ? Jos ei niin opetetaanko ne meille ? Mistä tämä opetus on lähtöisin ? Onko se hyvää opetusta? Kirjoitan ihmisenä ihmiselle .
- fda
"Olen kuullut että Jeesus on Totuus ... eikö tuolloin muu ole jotain muuta?"
Se on väite, jolla ei ole mitään todisteita mutta tietyissä uskovissa piireissä sitä toistellaan. Olen huomannut että yleensä kun puhutaan Totuudesta totuuden sijaan, tarkoitetaan jotain muutakuin mikä on totta. Isolla kirjoitetussa Totuudessa kun voi olla ihan mitä tahansa muutakin. Esimerkiksi havaittu tosiasia muuttuu Totuudessa "maailman valheeksi" ja jokin asia fiilis- tai oppipohjalta muuttuu "Todeksi" eli todistamattomaksi.
"Onko ahneus ja moraalittomuus synnynnäisiä ominaisuuksia ?"
Osittain geneettisiä, osittain ympäristöllisiä.
"Jos ei niin opetetaanko ne meille ? Mistä tämä opetus on lähtöisin ? Onko se hyvää opetusta? Kirjoitan ihmisenä ihmiselle . "
Kyllä kasvatus tekee paljon. Opetus sellaisena kuin sinä sanaa käytät on käsittääkseni uskonnollisten ryhmien termi. fda kirjoitti:
"Olen kuullut että Jeesus on Totuus ... eikö tuolloin muu ole jotain muuta?"
Se on väite, jolla ei ole mitään todisteita mutta tietyissä uskovissa piireissä sitä toistellaan. Olen huomannut että yleensä kun puhutaan Totuudesta totuuden sijaan, tarkoitetaan jotain muutakuin mikä on totta. Isolla kirjoitetussa Totuudessa kun voi olla ihan mitä tahansa muutakin. Esimerkiksi havaittu tosiasia muuttuu Totuudessa "maailman valheeksi" ja jokin asia fiilis- tai oppipohjalta muuttuu "Todeksi" eli todistamattomaksi.
"Onko ahneus ja moraalittomuus synnynnäisiä ominaisuuksia ?"
Osittain geneettisiä, osittain ympäristöllisiä.
"Jos ei niin opetetaanko ne meille ? Mistä tämä opetus on lähtöisin ? Onko se hyvää opetusta? Kirjoitan ihmisenä ihmiselle . "
Kyllä kasvatus tekee paljon. Opetus sellaisena kuin sinä sanaa käytät on käsittääkseni uskonnollisten ryhmien termi.Se lukee Raamatussa joten se on todistettu (sellainen siis on ja se löytyy ) . Geneettisiä ja ympäristöllisiä noin muutaman sukupolven ajan ja sitten se katoaa . Kasvatus=Opetus ja minkälaisia ihmiset ovat nykyään ? Mielestäni suunta ei ole oikea jos karkuun avaruuteen pyritään ja ennusteet on mitä on ... tieteen kielellä myös . Täällä opetetaan lapset sokeiksi tosiasioille .
- fda
"Se lukee Raamatussa joten se on todistettu (sellainen siis on ja se löytyy ) ."
Rooman standardoima kirja ei todista mitään muuta kuin, että siihen on valittu keisari Konstantinoksen haluama versio kristinuskosta.
"Täällä opetetaan lapset sokeiksi tosiasioille . "
Itse kun puhut että jos jotakin on raamatussa niin se on todistettu niin se tekee lauseestasi hyvin kyseenalaisen. Kyseessä kun ei taas ole tosiasia, vaan perusteeton väite. fda kirjoitti:
"Se lukee Raamatussa joten se on todistettu (sellainen siis on ja se löytyy ) ."
Rooman standardoima kirja ei todista mitään muuta kuin, että siihen on valittu keisari Konstantinoksen haluama versio kristinuskosta.
"Täällä opetetaan lapset sokeiksi tosiasioille . "
Itse kun puhut että jos jotakin on raamatussa niin se on todistettu niin se tekee lauseestasi hyvin kyseenalaisen. Kyseessä kun ei taas ole tosiasia, vaan perusteeton väite.Jeesus ja Hänen persoonansa ... muuthan höpöttävät Raamatussa omia näkemyksiiään Jeesuksesta mutta tärkeintä lienee kuitenkin se mitä Hänen kerrotaan suoraa sanoneen . Lapset opetetaan esimerkiksi pelkäämään...vanhempiensa kautta aluksi ... Ja lopulta pelätään asioiden kyseenalaistamista . Itse olen elänyt aikamoisen elämän vaikka nuori fyysisesti olenkin ... Nähnyt tämän maailman vaikka minkälaisista "asemista" ... ns. normaali , perhettä perustanut , töitä , rikollisuutta , tärähtäneisyyttä , täydellistä rauhaa ja kauhuakin ja nyt en omista mitään ..ei ole ketään vastaan , enpä liiemmin ole kenestäkään mitään mieltä koska ainoa asia mikä meillä on NYT ja sen kautta todellisuus määräytyy...Nyt on big bang vai mikä se onkaan ... Ja jotenkin vaan toi Jeesus kertoo ihan asiaa kaiken tämän jälkeen mitä olen kokenut . Kaikki mitä meille on opetettu kuinka käyttäytyä nyt on harhaa ... ihmiset elävät henkisissä vankiloissaan tietämättä edes asiasta . EN väitä olevani tässä asiassa oikeassa ! Lähes heti kun ymmärsin tämän asian Jeesus on alkanut kutsumaan minua ... Ihmisiä tulee Jeesus lappujensa kanssa TODELLA usein vastaan ja keskustelemaan kanssani , mormonit lahjoittivat kirjansa , UT miehet antoivat uuden Testamentin , vanhempi mies antoi jonkun saarnan kasetilla pojalleni ja kaikille laput siitä että Jeesus olisi tulossa kohtapuoliin , Rakkaani tuli kotiin yksi päivä ja kädessä Jeesus tulee pian vihkonen .... Aikaisemmin en paljoa noteerannut Jumalaa, Jeesusta...Nyt sitä suorastaan tuputetaan minulle ...Ja siitä tuleekin mieleen sitten että miksi nyt ? Miksei aikaisemmin ? Nyt jokin vaikutus on ilmassa selvästi ...minkä vaikutus ? Minä veikkaan että Jeesuksen vaikutus ihmisen kautta ... Hän kutsuu ja otan se ilomielin vastaan ...Hän on todistanut itsensä minulle näin ja se riittää minulle siihen että USKON HÄNEEN . VALITETTAVASTI ei ole LINKKIÄ millä tämän todistaisin vaikka wikipedian kautta mutta asia on näin... MINULLA EI OLE SYYTÄ VALEHDELLA
- fda
"Jeesus ja Hänen persoonansa ... muuthan höpöttävät Raamatussa omia näkemyksiiään Jeesuksesta mutta tärkeintä lienee kuitenkin se mitä Hänen kerrotaan suoraa sanoneen ."
Kerrotaan sanoneen, mutta kaikki on kirjoitettu niin kauan myöhemmin kun Jeesuksen oletettiin eläneen, että muistot olisivat sitä muokanneet. Sama juttu kuin Buddhalla. Sen lisäksi tiedetään, että suurin osa mitä Jeesuksen nimiin on laitettu Raamatussa on myöhempiä lisäyksiä ja keksintöä.
Entinen anglikaanipappi Tom Harpur käytti vuosikymmeniä etsimään mitä tiedetään siitä mitä Jeesus sanoi:
https://www.youtube.com/watch?v=NJ5rnkrSzsQ
Katso ajatuksen kanssa.
"Ihmisiä tulee Jeesus lappujensa kanssa TODELLA usein vastaan ja keskustelemaan kanssani , mormonit lahjoittivat kirjansa ,"
Olet nuori aikuinen, ihannekohderyhmää mille tahansa käännyttäjälle ja joita on kultit täynnä.
Eipä tuo ole mikään ihme tai harvinaisuus vanhemmallekaan ihmiselle, minullekin tullut viikon sisään pari tyyppiä mainostamaan Jeesuksesta omia versioitaan. Mormonin kirja(erinomaisen hyvin tunnettu väärennös kokonaisuudessaan) minulle on myös annettu, olen saanut kirjan jossa "todistettiin" että maailmanloppu tulee pian... se oli 9/11 jälkeen. Se oli täyttä huuhaata.
Muhammediakin on mainostettu muutamaan otteeseen, käännyttäjä itseasiassa vaati minulta puhelinnumeroa ja sanoi soittavansa minulle... heh. Tästä on aikaa... Hare krishnoilta on tungettu kirjoja ja kasetteja. On minulle postitettu joskus 9/11 maissa scientologia tietopakettikin. Ei ne muuttaneet näkemyksiäni mitenkään.
"Minä veikkaan että Jeesuksen vaikutus ihmisen kautta ... Hän kutsuu ja otan se ilomielin vastaan ...Hän on todistanut itsensä minulle näin ja se riittää minulle siihen että USKON HÄNEEN ."
Ateistit eivät kaipaa uskoa todistamattomiin asioihin.
"VALITETTAVASTI ei ole LINKKIÄ millä tämän todistaisin vaikka wikipedian kautta mutta asia on näin... MINULLA EI OLE SYYTÄ VALEHDELLA "
Kyllä minä uskon että sinä uskot. Moni ihminen uskoo kaikenlaisiin jumaliin, henkiolentoihin ja avaruusmukalaisiin ja kuvittelee näiden todistaneen itsensä.
Eikä wikipedia mitään todistaisikaan, se on usein vain kätevä lähtökohta ihmisille jotka eivät oma-aloitteisesti ole tutustuneet perusasioihin. fda kirjoitti:
"Jeesus ja Hänen persoonansa ... muuthan höpöttävät Raamatussa omia näkemyksiiään Jeesuksesta mutta tärkeintä lienee kuitenkin se mitä Hänen kerrotaan suoraa sanoneen ."
Kerrotaan sanoneen, mutta kaikki on kirjoitettu niin kauan myöhemmin kun Jeesuksen oletettiin eläneen, että muistot olisivat sitä muokanneet. Sama juttu kuin Buddhalla. Sen lisäksi tiedetään, että suurin osa mitä Jeesuksen nimiin on laitettu Raamatussa on myöhempiä lisäyksiä ja keksintöä.
Entinen anglikaanipappi Tom Harpur käytti vuosikymmeniä etsimään mitä tiedetään siitä mitä Jeesus sanoi:
https://www.youtube.com/watch?v=NJ5rnkrSzsQ
Katso ajatuksen kanssa.
"Ihmisiä tulee Jeesus lappujensa kanssa TODELLA usein vastaan ja keskustelemaan kanssani , mormonit lahjoittivat kirjansa ,"
Olet nuori aikuinen, ihannekohderyhmää mille tahansa käännyttäjälle ja joita on kultit täynnä.
Eipä tuo ole mikään ihme tai harvinaisuus vanhemmallekaan ihmiselle, minullekin tullut viikon sisään pari tyyppiä mainostamaan Jeesuksesta omia versioitaan. Mormonin kirja(erinomaisen hyvin tunnettu väärennös kokonaisuudessaan) minulle on myös annettu, olen saanut kirjan jossa "todistettiin" että maailmanloppu tulee pian... se oli 9/11 jälkeen. Se oli täyttä huuhaata.
Muhammediakin on mainostettu muutamaan otteeseen, käännyttäjä itseasiassa vaati minulta puhelinnumeroa ja sanoi soittavansa minulle... heh. Tästä on aikaa... Hare krishnoilta on tungettu kirjoja ja kasetteja. On minulle postitettu joskus 9/11 maissa scientologia tietopakettikin. Ei ne muuttaneet näkemyksiäni mitenkään.
"Minä veikkaan että Jeesuksen vaikutus ihmisen kautta ... Hän kutsuu ja otan se ilomielin vastaan ...Hän on todistanut itsensä minulle näin ja se riittää minulle siihen että USKON HÄNEEN ."
Ateistit eivät kaipaa uskoa todistamattomiin asioihin.
"VALITETTAVASTI ei ole LINKKIÄ millä tämän todistaisin vaikka wikipedian kautta mutta asia on näin... MINULLA EI OLE SYYTÄ VALEHDELLA "
Kyllä minä uskon että sinä uskot. Moni ihminen uskoo kaikenlaisiin jumaliin, henkiolentoihin ja avaruusmukalaisiin ja kuvittelee näiden todistaneen itsensä.
Eikä wikipedia mitään todistaisikaan, se on usein vain kätevä lähtökohta ihmisille jotka eivät oma-aloitteisesti ole tutustuneet perusasioihin.Minä uskon siihen mikä on totta elämässäni . Mutta ateistille siis ei kelpaa ihmisen antama todistus koska onko ateistin mielestä ihminen aina valehtelija ? On tässä paljon muutakin tapahtunut näiden "ihmeiden" osalta itselleni että tuskinpa kukaan asiasta ymmärtämätön pystyy sitä ymmärtämään . Uudestisyntyminen kuitenkin on mahdollinen ihmiselle ja sen tiedät itsekkin meditaatio tyyppinä vaikka nimeämiset asioille onkin erilaiset .
- fda
"Minä uskon siihen mikä on totta elämässäni ."
Mutta eivät laajemmalti. Itse en kelpuuta todeksi sellaisia asioita jotka eivät ole oikeasti totta.
"Mutta ateistille siis ei kelpaa ihmisen antama todistus koska onko ateistin mielestä ihminen aina valehtelija ?"
En minä sinua valehtelijaksi sanonut. Sinä uskot ja minä uskon että sinä uskot.
"On tässä paljon muutakin tapahtunut näiden "ihmeiden" osalta itselleni että tuskinpa kukaan asiasta ymmärtämätön pystyy sitä ymmärtämään . Uudestisyntyminen kuitenkin on mahdollinen ihmiselle ja sen tiedät itsekkin meditaatio tyyppinä vaikka nimeämiset asioille onkin erilaiset . "
Se on sitten eri asia, kertooko se "valtaistuminen" tai "uudestisyntyminen" mitään todellista vai onko se totta vain sen ihmisen ja tämän uskonnollisen ryhmän sisällä. Jokin buddhamunkki ei kelpaa uudestisyntyneelle, eikä välttämättä toisinkaan päin. Sama tietysti uskontojen sisällä.
Aloittajalle kysyttävääkö? Joo, on:
Missä ovat objektiiviset todisteet jumalasi olemassaolosta?
Mistä jumalasi on tullut?Voitko todistaa minulle olevasi olemassa ? Näytät valokuvia ja kerrot mielikuvitukselle perustuvia tarinoita itsestäsi ja perustat vankasti minäkuvan niiden varaan ... mielikuvituksen varaan . Kun ymmärrät että et ole mitään niin kohtaat totuuden ja sitä myöten Jumalan ... toivottavasti . Sinun nämä asiat tulee tehdä jos haluat vakuuttua Jumalan olemassaolosta koska muutenhan pidät kaikkia todistuksia asiasta huijauksena kun et tiedä asiasta . Pitää mennä itseensä niin syvälle että mikään menneessä ei pidä otettaan enään ... anteeksi pitää antaa kaikelle siirryttäessä eteenpäin . Minulle Jumala on ihmiskielellä yksi symboli joka eteeni tuli jopa hämmästyttävän useasti yhdellä aikajaksolla . Jumala inkarnoituu ihmisten kautta tänne(samalla ollen kaikki) kuten pahakin inkarnoituu ihmisissä joka on nähtävissä selvästi . Lähimpänä Jumalaa ovat lapset , mieleltään puhtaimmat ja eläen totuudessa niin kauan kunnes maailman riivaamat opettavat omille tavoilleen pilaten ihmismielen . ETSI ÄLÄKÄ KYSELE
TämmöstTääOn kirjoitti:
Voitko todistaa minulle olevasi olemassa ? Näytät valokuvia ja kerrot mielikuvitukselle perustuvia tarinoita itsestäsi ja perustat vankasti minäkuvan niiden varaan ... mielikuvituksen varaan . Kun ymmärrät että et ole mitään niin kohtaat totuuden ja sitä myöten Jumalan ... toivottavasti . Sinun nämä asiat tulee tehdä jos haluat vakuuttua Jumalan olemassaolosta koska muutenhan pidät kaikkia todistuksia asiasta huijauksena kun et tiedä asiasta . Pitää mennä itseensä niin syvälle että mikään menneessä ei pidä otettaan enään ... anteeksi pitää antaa kaikelle siirryttäessä eteenpäin . Minulle Jumala on ihmiskielellä yksi symboli joka eteeni tuli jopa hämmästyttävän useasti yhdellä aikajaksolla . Jumala inkarnoituu ihmisten kautta tänne(samalla ollen kaikki) kuten pahakin inkarnoituu ihmisissä joka on nähtävissä selvästi . Lähimpänä Jumalaa ovat lapset , mieleltään puhtaimmat ja eläen totuudessa niin kauan kunnes maailman riivaamat opettavat omille tavoilleen pilaten ihmismielen . ETSI ÄLÄKÄ KYSELE
Näyttää nyt vahvasti siltä, että objektiivista todistusta minkäänlaisesta jumalasta ei saatu. Noh, tämmöstä tämä on.
khaonymos kirjoitti:
Näyttää nyt vahvasti siltä, että objektiivista todistusta minkäänlaisesta jumalasta ei saatu. Noh, tämmöstä tämä on.
Kykenetkö edes miettimään viimeistä viestiäni ? Siinä on sinun polkusi sinne mistä saat todisteet... loput riippuu sinusta . Älä vieritä minulle vastuuta siitä että sinä olet laiska etsimään .
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kykenetkö edes miettimään viimeistä viestiäni ? Siinä on sinun polkusi sinne mistä saat todisteet... loput riippuu sinusta . Älä vieritä minulle vastuuta siitä että sinä olet laiska etsimään .
Kun puhun objektivismista, niin luonnollisesti en vieritä vastuuta yksinomaan sinulle. Jos olettaisin olevani vastuunjakaja ja vierittäisin vastuun vain sinulle, niin sitten myös uskoisin anekdoottisi tuosta vain.
khaonymos kirjoitti:
Kun puhun objektivismista, niin luonnollisesti en vieritä vastuuta yksinomaan sinulle. Jos olettaisin olevani vastuunjakaja ja vierittäisin vastuun vain sinulle, niin sitten myös uskoisin anekdoottisi tuosta vain.
Niin todellakin ... vastuu on sinulla .
TämmöstTääOn kirjoitti:
" Älä vieritä minulle vastuuta siitä että sinä olet laiska etsimään ."
Niin tyypillistä :) Tuut tänne julistamaan omia "totuuksiasi" ja siirrät todistustaakan muille. Olippa yllätys ku uskovaisesta on kyse :D :DTämmöstTääOn kirjoitti:
Niin todellakin ... vastuu on sinulla .
Hah, eihän. Kas kun objektivismi tarkoittaa sellaista, että jumalasi todelliseksi osoittaminen/osoittautuminen olisi kokonaisuudessaan kollektiivisempi asia kuin vain sellainen, että sinä vaikkapa vain sanot niin, ja minä vaikkapa vain kiistän sen.
Käytännössä tämä siis tarkoittaa, että alkuperäisen väitteen ("Jumala toki on") esittäjänä sinulla olisi vastuu viitata objektiivisesti uskottavaan evidenssiin, ja tämän seurauksena minun vastuuni olisi antaa edes rehti vastine tuohon näyttöön viittaamiseen.
Ei tämä sen sijaan tietenkään niin mene, että minulla yksin olisi joku vastuu todistaa olevaksi sinun jumalasi ja uskoa siihen sillä perusteella :Dcode_red kirjoitti:
Niin tyypillistä :) Tuut tänne julistamaan omia "totuuksiasi" ja siirrät todistustaakan muille. Olippa yllätys ku uskovaisesta on kyse :D :DKuinka voin selitää sinulle selittämättömän siten että ymmärtäisit edes vähäänkään ? En mitenkään koska tuolloin jos alatkin uskomaan niin uskot minun todistukseeni etkä siihen mikä on tärkeintä eli omasi ... Askeesi , siinä sinulle vastaus . Aloita vaikka muutamalla kuukaudella eristäytymällä täysin kaikesta niin väitän että jotain tapahtuu ... moni on sanonut sekoavansa siten mutta mihin sinä sekoat ? Omiin ajatuksiin ? Huvittavaa kun korvat tuntuu olevan lukossa muutamilla ja väistelyä tuntuu tapahtuvan . Etkö todellakaan ymmärrä mistä on kyse ?
khaonymos kirjoitti:
Hah, eihän. Kas kun objektivismi tarkoittaa sellaista, että jumalasi todelliseksi osoittaminen/osoittautuminen olisi kokonaisuudessaan kollektiivisempi asia kuin vain sellainen, että sinä vaikkapa vain sanot niin, ja minä vaikkapa vain kiistän sen.
Käytännössä tämä siis tarkoittaa, että alkuperäisen väitteen ("Jumala toki on") esittäjänä sinulla olisi vastuu viitata objektiivisesti uskottavaan evidenssiin, ja tämän seurauksena minun vastuuni olisi antaa edes rehti vastine tuohon näyttöön viittaamiseen.
Ei tämä sen sijaan tietenkään niin mene, että minulla yksin olisi joku vastuu todistaa olevaksi sinun jumalasi ja uskoa siihen sillä perusteella :DVoithan toki selitellä käsittein jotka ihmiset ovat keksineet selitykseksi käsityksilleen mutta vastaus sinulle ; Askeesi , muutama kuukausi täysin eristyksissä niin saat vastauksesi jos toki olet niin vahva mieleltäsi että sen kestät . Jos et niin et ole valmis kokemaan itsesi "haltuun" ottamista . Oletko heikko ?
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kuinka voin selitää sinulle selittämättömän siten että ymmärtäisit edes vähäänkään ? En mitenkään koska tuolloin jos alatkin uskomaan niin uskot minun todistukseeni etkä siihen mikä on tärkeintä eli omasi ... Askeesi , siinä sinulle vastaus . Aloita vaikka muutamalla kuukaudella eristäytymällä täysin kaikesta niin väitän että jotain tapahtuu ... moni on sanonut sekoavansa siten mutta mihin sinä sekoat ? Omiin ajatuksiin ? Huvittavaa kun korvat tuntuu olevan lukossa muutamilla ja väistelyä tuntuu tapahtuvan . Etkö todellakaan ymmärrä mistä on kyse ?
"Kuinka voin selitää sinulle selittämättömän siten että ymmärtäisit edes vähäänkään ?"
Eli väität, että ymmärrät "selittämättömän asiasi" paremmin kuin kukaan muu?? Tietenkin, onhan se vain sun päässäs se "totuus" :)
"En mitenkään koska tuolloin jos alatkin uskomaan niin uskot minun todistukseeni etkä siihen mikä on tärkeintä eli omasi"
Turhaan pelkäät, en ala usekomaan vaikka mitä selittäisit.
"... Askeesi , siinä sinulle vastaus."
Vastaus mihin?
"Aloita vaikka muutamalla kuukaudella eristäytymällä täysin kaikesta niin väitän että jotain tapahtuu"
Tottakai tapahtuu. Laumaeläimen, kuten ihmisen, mielenterveys järkkyy ja silloin alkaakin kaiken maaiman "jumalat" puhumaan "kieliällä" :)
"... moni on sanonut sekoavansa siten mutta mihin sinä sekoat? Omiin ajatuksiin?"
Nyt tärkein kysymys. Mihin SINÄ sekosit?
"Huvittavaa kun korvat tuntuu olevan lukossa muutamilla ja väistelyä tuntuu tapahtuvan."
Näkyy hyvin sun vastauksissas tämäkin väittämäsi..
"Etkö todellakaan ymmärrä mistä on kyse ?"
En. Eikä varmaan moni muukaan, niin ympäripyöreää "filosofista saivertelua" ovat viestisi..TämmöstTääOn kirjoitti:
Kuinka voin selitää sinulle selittämättömän siten että ymmärtäisit edes vähäänkään ? En mitenkään koska tuolloin jos alatkin uskomaan niin uskot minun todistukseeni etkä siihen mikä on tärkeintä eli omasi ... Askeesi , siinä sinulle vastaus . Aloita vaikka muutamalla kuukaudella eristäytymällä täysin kaikesta niin väitän että jotain tapahtuu ... moni on sanonut sekoavansa siten mutta mihin sinä sekoat ? Omiin ajatuksiin ? Huvittavaa kun korvat tuntuu olevan lukossa muutamilla ja väistelyä tuntuu tapahtuvan . Etkö todellakaan ymmärrä mistä on kyse ?
No valitettavasti minä varmaankaan ainakaan kovin tehokkaasti tai luotettavasti en voi auttaa sinua siinä, että sinä saisit selitettyä minulle jotain, mitä itsekin pidät selittämättömänä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että melko todennäköisesti nämä kategorisesti ovat semanttisia ja myös allegorisia kysymyksiä yhtä kaikki. Siispä oletan, että riittävällä vatvomisella voisi olla saavutettavissa yhteisymmärrys. On tyystin toinen asia, että onko se sen arvoista, saati onko siihen aikaa ylipäätään.
Jos minulla ei olisi pätkääkään sosiaalisiin suhteisiini ja omaan toimeentulooni liittyviä velvoitteita, niin kenties painuisinkin vähintään muutaman kuukauden eristykseen. Myönnän olevani sen verran pullamössö, että jossain erämaassa voisi noin pitkänä aikana mennä muutamankin kerran sormi suuhun, mutta tekemällähän sitä oppii. En muuten laske eristäytymiseksi sitä, että vain muurautuu kerrostalolaatikkoonsa. Vähäisemmät eristäytymisen ajanjaksot eivät kylläkään ole aiheuttaneet minulle mitään teistisiä tuntoja.code_red kirjoitti:
"Kuinka voin selitää sinulle selittämättömän siten että ymmärtäisit edes vähäänkään ?"
Eli väität, että ymmärrät "selittämättömän asiasi" paremmin kuin kukaan muu?? Tietenkin, onhan se vain sun päässäs se "totuus" :)
"En mitenkään koska tuolloin jos alatkin uskomaan niin uskot minun todistukseeni etkä siihen mikä on tärkeintä eli omasi"
Turhaan pelkäät, en ala usekomaan vaikka mitä selittäisit.
"... Askeesi , siinä sinulle vastaus."
Vastaus mihin?
"Aloita vaikka muutamalla kuukaudella eristäytymällä täysin kaikesta niin väitän että jotain tapahtuu"
Tottakai tapahtuu. Laumaeläimen, kuten ihmisen, mielenterveys järkkyy ja silloin alkaakin kaiken maaiman "jumalat" puhumaan "kieliällä" :)
"... moni on sanonut sekoavansa siten mutta mihin sinä sekoat? Omiin ajatuksiin?"
Nyt tärkein kysymys. Mihin SINÄ sekosit?
"Huvittavaa kun korvat tuntuu olevan lukossa muutamilla ja väistelyä tuntuu tapahtuvan."
Näkyy hyvin sun vastauksissas tämäkin väittämäsi..
"Etkö todellakaan ymmärrä mistä on kyse ?"
En. Eikä varmaan moni muukaan, niin ympäripyöreää "filosofista saivertelua" ovat viestisi..Tottakai ymmärrän oman todellisuuteni paremmin kuin kukaan muu (sis. Jumalan) . Vai väitätkö että muut tietävät sinun elämäsi kokemuksen paremmin kuin sinä itse ?! Tästä voit jo päätellä kuinka sekaisin olet . Askeesi on vastaus siihen että karistat kaiken ylimääräisen pois itsestäsi jolloin olet valmis siihen mitä olet aina ollut pohjimmiltasi ... Kuten kirjoitit että et ole kykeneväinen olemaan itsesi kanssa . Tässä selittyy monet asiat sinusta itsestäsi . Sokea haluat olla näille oikein vänkäämällä mutta tämä asia ei muutu sinun epäilyjesi perusteella . Sinä olet jäänyt jostain paitsi ja olet siitä pettynyt .
khaonymos kirjoitti:
No valitettavasti minä varmaankaan ainakaan kovin tehokkaasti tai luotettavasti en voi auttaa sinua siinä, että sinä saisit selitettyä minulle jotain, mitä itsekin pidät selittämättömänä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että melko todennäköisesti nämä kategorisesti ovat semanttisia ja myös allegorisia kysymyksiä yhtä kaikki. Siispä oletan, että riittävällä vatvomisella voisi olla saavutettavissa yhteisymmärrys. On tyystin toinen asia, että onko se sen arvoista, saati onko siihen aikaa ylipäätään.
Jos minulla ei olisi pätkääkään sosiaalisiin suhteisiini ja omaan toimeentulooni liittyviä velvoitteita, niin kenties painuisinkin vähintään muutaman kuukauden eristykseen. Myönnän olevani sen verran pullamössö, että jossain erämaassa voisi noin pitkänä aikana mennä muutamankin kerran sormi suuhun, mutta tekemällähän sitä oppii. En muuten laske eristäytymiseksi sitä, että vain muurautuu kerrostalolaatikkoonsa. Vähäisemmät eristäytymisen ajanjaksot eivät kylläkään ole aiheuttaneet minulle mitään teistisiä tuntoja.Ihminen voi paeta "vuorille" missä vain . Luovu asioista ja eristäydy niin alat käsittelemään itseäsi ennen kuin olet valmis siirtymään eteenpäin . Mitä velvotteita sinullakin on ? Kuhan keksit syitä pitää se mieluisasi maailma joka perustuu monille kyseenalaisille asioille .
TämmöstTääOn kirjoitti:
Voithan toki selitellä käsittein jotka ihmiset ovat keksineet selitykseksi käsityksilleen mutta vastaus sinulle ; Askeesi , muutama kuukausi täysin eristyksissä niin saat vastauksesi jos toki olet niin vahva mieleltäsi että sen kestät . Jos et niin et ole valmis kokemaan itsesi "haltuun" ottamista . Oletko heikko ?
Tämä voi olla vähän huono tapa pilkkoa ja kommentoida kesken lauseen, mutta mielestäni nyt on niin tehtävä:
»Voithan toki selitellä käsittein jotka ihmiset ovat keksineet selitykseksi käsityksilleen»
Niin voinkin, ja milläpä muulla tavalla sitä tässä verkon välityksellä äidinkielellä kommunikoisi. Tässä ei nyt sovi kielillä alkaa puhumaan, koska on silkkaa faktaa, että sillä tavalla mitään todellista informaatiota välitetä. Lue tarkkaan muuten mitä tuossa sanottiin.
»mutta vastaus sinulle ; Askeesi , muutama kuukausi täysin eristyksissä niin saat vastauksesi jos toki olet niin vahva mieleltäsi että sen kestät»
Olen melko varma siitä, että psyykkisesti kestäisin tuon eristyksen, jos se vain tapahtuisi sellaisessa paikassa, missä fyysinen eristys selittää psyykkisenkin eristyksen, ja missä olisi jotain järkevää tekemistä. Siis mökki jossain aivan korvessa, toteuttaisi tuon.
Sijainti ja ympäristö siis takaisivat sen, että kun nyt vaan ei ole ketään ympärillä, mutta halkoja pitää uunia varten hakata ja kalalla pitää käydä, huvitti tai ei. Moista en ole kokeillut, ja omalla kohdalla luulisin sen hajoamisen tapahtuvan siihen, että on kirves koivessa ja koukku sormessa ja ne helkkarin tulitikutkin putosivat johonkin suolle.
Entä joku eristysselli? No varmaan siinä flippaisi. Tuollaiseen koettelemukseen en koe mitään tarvetta. Siis jos etsisin jotain jumalaa (mitä siis en tee), niin kyllä minä etsisin sitä tuolta jostain kairasta enkä itsestäni.
»Jos et niin et ole valmis kokemaan itsesi "haltuun" ottamista»
Tuo kuulostaa niin kuumottavalta, että en halua ajatella enempää, että mistä oikein on kyse. Tämä ei ole ad hominem kun sanon, että tuo kuulostaa itse asiassa psykiatriselta ongelmalta tai ainakin jonkinlaiselta manipuloinnilta tai hyväksikäytöltä. No thanks!
»Oletko heikko ?»
Olen. Kaikki on tietysti suhteellista, mutta ei minulla ole oikeastaan mitään ongelmaa myöntää sitä, että voisin haluta olla psyykkisesti sinnikkäämpi ja fyysisesti voimakkaampi ja kestävämpi kuin mitä olen. Onneksi näiden asioiden eteen voi tehdä töitä. Se ei kuitenkaan taida olla tämän keskustelun aihe sinänsä.TämmöstTääOn kirjoitti:
Ihminen voi paeta "vuorille" missä vain . Luovu asioista ja eristäydy niin alat käsittelemään itseäsi ennen kuin olet valmis siirtymään eteenpäin . Mitä velvotteita sinullakin on ? Kuhan keksit syitä pitää se mieluisasi maailma joka perustuu monille kyseenalaisille asioille .
No minä jo kerroin sinulle, että pelkästään toimeentuloni kannalta en voi eristäytyä täysin. Periaatteessa voin kyllä eristäytyä ehkä keskimääräistä enemmän, ja sen olen oikeastaan jo tehnytkin tietyillä osa-alueilla.
khaonymos kirjoitti:
Tämä voi olla vähän huono tapa pilkkoa ja kommentoida kesken lauseen, mutta mielestäni nyt on niin tehtävä:
»Voithan toki selitellä käsittein jotka ihmiset ovat keksineet selitykseksi käsityksilleen»
Niin voinkin, ja milläpä muulla tavalla sitä tässä verkon välityksellä äidinkielellä kommunikoisi. Tässä ei nyt sovi kielillä alkaa puhumaan, koska on silkkaa faktaa, että sillä tavalla mitään todellista informaatiota välitetä. Lue tarkkaan muuten mitä tuossa sanottiin.
»mutta vastaus sinulle ; Askeesi , muutama kuukausi täysin eristyksissä niin saat vastauksesi jos toki olet niin vahva mieleltäsi että sen kestät»
Olen melko varma siitä, että psyykkisesti kestäisin tuon eristyksen, jos se vain tapahtuisi sellaisessa paikassa, missä fyysinen eristys selittää psyykkisenkin eristyksen, ja missä olisi jotain järkevää tekemistä. Siis mökki jossain aivan korvessa, toteuttaisi tuon.
Sijainti ja ympäristö siis takaisivat sen, että kun nyt vaan ei ole ketään ympärillä, mutta halkoja pitää uunia varten hakata ja kalalla pitää käydä, huvitti tai ei. Moista en ole kokeillut, ja omalla kohdalla luulisin sen hajoamisen tapahtuvan siihen, että on kirves koivessa ja koukku sormessa ja ne helkkarin tulitikutkin putosivat johonkin suolle.
Entä joku eristysselli? No varmaan siinä flippaisi. Tuollaiseen koettelemukseen en koe mitään tarvetta. Siis jos etsisin jotain jumalaa (mitä siis en tee), niin kyllä minä etsisin sitä tuolta jostain kairasta enkä itsestäni.
»Jos et niin et ole valmis kokemaan itsesi "haltuun" ottamista»
Tuo kuulostaa niin kuumottavalta, että en halua ajatella enempää, että mistä oikein on kyse. Tämä ei ole ad hominem kun sanon, että tuo kuulostaa itse asiassa psykiatriselta ongelmalta tai ainakin jonkinlaiselta manipuloinnilta tai hyväksikäytöltä. No thanks!
»Oletko heikko ?»
Olen. Kaikki on tietysti suhteellista, mutta ei minulla ole oikeastaan mitään ongelmaa myöntää sitä, että voisin haluta olla psyykkisesti sinnikkäämpi ja fyysisesti voimakkaampi ja kestävämpi kuin mitä olen. Onneksi näiden asioiden eteen voi tehdä töitä. Se ei kuitenkaan taida olla tämän keskustelun aihe sinänsä.Jos et etsi Jumalaa niin miksi sitten kommentoit avaukseeni ? Itsesi haltuun otto eli sen ymmärtäminen että et ole ajatuksesi/tunteesi , ne ovat sivuoireita . Ongelma , manipulointi tai hyväksikäyttö ?? No on sinullakin asiasta kokemus vaikket edes tiedä mistä puhut .
khaonymos kirjoitti:
No minä jo kerroin sinulle, että pelkästään toimeentuloni kannalta en voi eristäytyä täysin. Periaatteessa voin kyllä eristäytyä ehkä keskimääräistä enemmän, ja sen olen oikeastaan jo tehnytkin tietyillä osa-alueilla.
Se vaatii luopumista monista ylellisyyksistä jos tahtoo tulla puhtaaksi kaikista vaikutuksista .
- sdfgsdfgsdfgsg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Jos et etsi Jumalaa niin miksi sitten kommentoit avaukseeni ? Itsesi haltuun otto eli sen ymmärtäminen että et ole ajatuksesi/tunteesi , ne ovat sivuoireita . Ongelma , manipulointi tai hyväksikäyttö ?? No on sinullakin asiasta kokemus vaikket edes tiedä mistä puhut .
Olet keskustelupalstalla jonka nimi on Ateismi. Jos haluat keskustella "jumalaa" etsivien kanssa, sille taitaa olla sopivampiakin palstoja.
Ja koska tämä on keskustelupalsta, ei kannata olettaa että keskustelu olisi pelkästään sinun ja mielipiteidesi ylistämistä. Sellaisellekin löytyy takuulla sopivampia palstoja. Myönnä pois, tulit tänne takki auki tarkoituksenasi naureskella olettamallesi ateistien yksinkertaisuudelle sinun ylivoimaisuuteesi verrattuna, mutta nyt sinua vitutttaa kun näin ei käynytkään. Ei kannattaisi kuvitella itsestään liikoja. Se tuppaa kalahtamaan omaan nilkkaan. TämmöstTääOn kirjoitti:
Tottakai ymmärrän oman todellisuuteni paremmin kuin kukaan muu (sis. Jumalan) . Vai väitätkö että muut tietävät sinun elämäsi kokemuksen paremmin kuin sinä itse ?! Tästä voit jo päätellä kuinka sekaisin olet . Askeesi on vastaus siihen että karistat kaiken ylimääräisen pois itsestäsi jolloin olet valmis siihen mitä olet aina ollut pohjimmiltasi ... Kuten kirjoitit että et ole kykeneväinen olemaan itsesi kanssa . Tässä selittyy monet asiat sinusta itsestäsi . Sokea haluat olla näille oikein vänkäämällä mutta tämä asia ei muutu sinun epäilyjesi perusteella . Sinä olet jäänyt jostain paitsi ja olet siitä pettynyt .
"Tottakai ymmärrän oman todellisuuteni paremmin kuin kukaan muu (sis. Jumalan) . Vai väitätkö että muut tietävät sinun elämäsi kokemuksen paremmin kuin sinä itse ?! Tästä voit jo päätellä kuinka sekaisin olet ."
Siis hetkinen. Pysytkö itsekään kärryillä mitä suollat tänne?? Eli jos tiedän parhaiten oman elämäni kokemukset kuin kukaan muu niin olen sekaisin? :) Vai mitä oikein yritätä sanoa???
"Askeesi on vastaus siihen että karistat kaiken ylimääräisen pois itsestäsi jolloin olet valmis siihen mitä olet aina ollut pohjimmiltasi"
Näyttää toi askeesi olevan sulle jonkinlainen pakkomielle, ei muuta.
"Kuten kirjoitit että et ole kykeneväinen olemaan itsesi kanssa ."
Jaa, missä minä näin olen väittänyt??
"Tässä selittyy monet asiat sinusta itsestäsi."
Kuten?
Sokea haluat olla näille oikein vänkäämällä mutta tämä asia ei muutu sinun epäilyjesi perusteella . Sinä olet jäänyt jostain paitsi ja olet siitä pettynyt."
Miä vttua sä oikein selität? :) Eihä tässä kukaan muu vänkkää ku sä. :) Vastaisit nyt vaikkapa muutamaan sulle esitettyyn kysymykseen ees jollain tasolla konkreettisesti eikä sille ku politiikot vastaa: paljon tekstiä mutta asiasisältö nolla.sdfgsdfgsdfgsg kirjoitti:
Olet keskustelupalstalla jonka nimi on Ateismi. Jos haluat keskustella "jumalaa" etsivien kanssa, sille taitaa olla sopivampiakin palstoja.
Ja koska tämä on keskustelupalsta, ei kannata olettaa että keskustelu olisi pelkästään sinun ja mielipiteidesi ylistämistä. Sellaisellekin löytyy takuulla sopivampia palstoja. Myönnä pois, tulit tänne takki auki tarkoituksenasi naureskella olettamallesi ateistien yksinkertaisuudelle sinun ylivoimaisuuteesi verrattuna, mutta nyt sinua vitutttaa kun näin ei käynytkään. Ei kannattaisi kuvitella itsestään liikoja. Se tuppaa kalahtamaan omaan nilkkaan.Ei minulla ole tarkoitus olla vittumainen eikä muutakaan sanomisiasi vaikka se mielihyvää sinulle tuottaakin . Tarkoitus oli näyttää tie ... Nyt sinä ateisti tiedät kuinka koet asian jonka jälkeen hylkäät uskomus suuntasi . Tietysti jos haluat pitää kiinni virheellisestä näkemyksestä niin olet toki siihen oikeutettu mutta olen ollut siellä missä sinäkin ja se ei ole sitä miltä se tuntuu eli hyvä tie . Mutta kiitoksia keskusteluun osallistumisesta ja hyviä jatkoja .
code_red kirjoitti:
"Tottakai ymmärrän oman todellisuuteni paremmin kuin kukaan muu (sis. Jumalan) . Vai väitätkö että muut tietävät sinun elämäsi kokemuksen paremmin kuin sinä itse ?! Tästä voit jo päätellä kuinka sekaisin olet ."
Siis hetkinen. Pysytkö itsekään kärryillä mitä suollat tänne?? Eli jos tiedän parhaiten oman elämäni kokemukset kuin kukaan muu niin olen sekaisin? :) Vai mitä oikein yritätä sanoa???
"Askeesi on vastaus siihen että karistat kaiken ylimääräisen pois itsestäsi jolloin olet valmis siihen mitä olet aina ollut pohjimmiltasi"
Näyttää toi askeesi olevan sulle jonkinlainen pakkomielle, ei muuta.
"Kuten kirjoitit että et ole kykeneväinen olemaan itsesi kanssa ."
Jaa, missä minä näin olen väittänyt??
"Tässä selittyy monet asiat sinusta itsestäsi."
Kuten?
Sokea haluat olla näille oikein vänkäämällä mutta tämä asia ei muutu sinun epäilyjesi perusteella . Sinä olet jäänyt jostain paitsi ja olet siitä pettynyt."
Miä vttua sä oikein selität? :) Eihä tässä kukaan muu vänkkää ku sä. :) Vastaisit nyt vaikkapa muutamaan sulle esitettyyn kysymykseen ees jollain tasolla konkreettisesti eikä sille ku politiikot vastaa: paljon tekstiä mutta asiasisältö nolla."Eli väität, että ymmärrät "selittämättömän asiasi" paremmin kuin kukaan muu??" Kyllä niin väitän . Askeesi ei ole pakkomielle vaan tie siihen mistä kerron täällä . No kykenetkö olemaan eristyksissä kaikesta nyt ? Et ? Joten et pysty olemaan itsesi kanssa . Mitä sinä haluat vielä kuulla ? Äläkä kopioi tekstejä vaan kysy
- asdfasdfsdfsdfgsdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Ei minulla ole tarkoitus olla vittumainen eikä muutakaan sanomisiasi vaikka se mielihyvää sinulle tuottaakin . Tarkoitus oli näyttää tie ... Nyt sinä ateisti tiedät kuinka koet asian jonka jälkeen hylkäät uskomus suuntasi . Tietysti jos haluat pitää kiinni virheellisestä näkemyksestä niin olet toki siihen oikeutettu mutta olen ollut siellä missä sinäkin ja se ei ole sitä miltä se tuntuu eli hyvä tie . Mutta kiitoksia keskusteluun osallistumisesta ja hyviä jatkoja .
Näyttää tie? Jos miulla olisi tarve kysellä "tietä" joltakulta, kyselisin sitä sellaiselta joka osaa jäsennellä ajatuksensa ja ennenkaikkea osaa kirjoittaa. Sinä annat vaikutelman ihmisestä, joka yrittää myydä jääkaappia eskimolle ymmärtämättä miksi eskimo ei moista tarvitse. haluamattakaan ymmärtää. Mielestäsi eskimon on PAKKO ostaa jääkaappi vain sen vuoksi että sinullakin on sellainen. Kyseenalaistamatta yhtään mitään.
Ei se nyt vain mene noin. asdfasdfsdfsdfgsdfg kirjoitti:
Näyttää tie? Jos miulla olisi tarve kysellä "tietä" joltakulta, kyselisin sitä sellaiselta joka osaa jäsennellä ajatuksensa ja ennenkaikkea osaa kirjoittaa. Sinä annat vaikutelman ihmisestä, joka yrittää myydä jääkaappia eskimolle ymmärtämättä miksi eskimo ei moista tarvitse. haluamattakaan ymmärtää. Mielestäsi eskimon on PAKKO ostaa jääkaappi vain sen vuoksi että sinullakin on sellainen. Kyseenalaistamatta yhtään mitään.
Ei se nyt vain mene noin.Askeesi , onko vaikea ymmärtää ?
- asdfgfdhgfd
TämmöstTääOn kirjoitti:
Askeesi , onko vaikea ymmärtää ?
Lauseen viimeisen sanan ja kysymysmerkin väliin ei tule välilyöntiä. Ja ei, sanaa askeesi ei ole vaikea ymmärtää. Olen todennäköisesti tiennyt sen merkityksen ennen sinua. Sinun ongelmasi on edelleen sama. Kauppaat jotain, jota moni ei koe tarvitsevansa etkä suostu käsittämään miksei.
asdfgfdhgfd kirjoitti:
Lauseen viimeisen sanan ja kysymysmerkin väliin ei tule välilyöntiä. Ja ei, sanaa askeesi ei ole vaikea ymmärtää. Olen todennäköisesti tiennyt sen merkityksen ennen sinua. Sinun ongelmasi on edelleen sama. Kauppaat jotain, jota moni ei koe tarvitsevansa etkä suostu käsittämään miksei.
Joten et ole täällä muuta kuin vaivaamassa minua , lue aloitus . Ai että ... tuollainen välilyönnin neuvoja saisi kadulla minulta opetuksen ja sellaisen minkä muistaa lopun elämäänsä . Ei siitä sen enempää .
TämmöstTääOn kirjoitti:
Jos et etsi Jumalaa niin miksi sitten kommentoit avaukseeni ? Itsesi haltuun otto eli sen ymmärtäminen että et ole ajatuksesi/tunteesi , ne ovat sivuoireita . Ongelma , manipulointi tai hyväksikäyttö ?? No on sinullakin asiasta kokemus vaikket edes tiedä mistä puhut .
Siis olet tullut ateismia käsittelevälle palstalle ilmoittamaan, että "Jumala toki on, kysyttävää?" niin minä sitten esitin väittämäsi jumalan objektiivista tarkastelua koskevan kysymyksen, mihin et osannut vastata. Tarjosit objektivismin sijaan askeesia, joka tarkoittaisi jotain subjektiivista muhimista.
Syy ateistien runsaahkoon olemassaoloon kuitenkin on se, että mistään jumalista ei ole objektiivisia havaintoja, joka pakottaisi lähestulkoon kaikki toteamaan jonkin jumalan olevaksi. Subjektiiviset "todistukset" eivät riitä, koska mitä tahansa sellaisia voitaisiin väittää, eikä päästäisi keskustelussa edelleenkään mihinkään.- asdfgasdfgasdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Joten et ole täällä muuta kuin vaivaamassa minua , lue aloitus . Ai että ... tuollainen välilyönnin neuvoja saisi kadulla minulta opetuksen ja sellaisen minkä muistaa lopun elämäänsä . Ei siitä sen enempää .
Heh. Kun verbaliikka ei riitä, aletaan uhkailemaan väkivallalla. Jotenkin niin tyypillistä.
TämmöstTääOn kirjoitti:
"Eli väität, että ymmärrät "selittämättömän asiasi" paremmin kuin kukaan muu??" Kyllä niin väitän . Askeesi ei ole pakkomielle vaan tie siihen mistä kerron täällä . No kykenetkö olemaan eristyksissä kaikesta nyt ? Et ? Joten et pysty olemaan itsesi kanssa . Mitä sinä haluat vielä kuulla ? Äläkä kopioi tekstejä vaan kysy
"Kyllä niin väitän."
Toki väittää saa mitä haluaa :) Tosin ei oikein vakuuta sun väittäms :)
"Askeesi ei ole pakkomielle vaan tie siihen mistä kerron täällä."
Jokaisella viestillä todistat, ett kyll se vaan on pakomielle.
"No kykenetkö olemaan eristyksissä kaikesta nyt?"
Kyll pystyn, mitäs sitten?
"Et ? "
Turha ennakkoluuloa ja itsensä ylistämistä, ei muuta...
"Joten et pysty olemaan itsesi kanssa. Mitä sinä haluat vielä kuulla?"
Premissi päin vttua ja silti jankkaat??
"Äläkä kopioi tekstejä vaan kysy"
Et kuitenkaan vasta vaan suollat edelleen tätä ympäripyöreää shittii, ei muuta...code_red kirjoitti:
"Kyllä niin väitän."
Toki väittää saa mitä haluaa :) Tosin ei oikein vakuuta sun väittäms :)
"Askeesi ei ole pakkomielle vaan tie siihen mistä kerron täällä."
Jokaisella viestillä todistat, ett kyll se vaan on pakomielle.
"No kykenetkö olemaan eristyksissä kaikesta nyt?"
Kyll pystyn, mitäs sitten?
"Et ? "
Turha ennakkoluuloa ja itsensä ylistämistä, ei muuta...
"Joten et pysty olemaan itsesi kanssa. Mitä sinä haluat vielä kuulla?"
Premissi päin vttua ja silti jankkaat??
"Äläkä kopioi tekstejä vaan kysy"
Et kuitenkaan vasta vaan suollat edelleen tätä ympäripyöreää shittii, ei muuta...Tämä asia ei vaan sinua miellytä ... mutta kovasti aloitus sinua kiinnosti mutta kun tie ei olekkaan mieluinen niin alkaa valitus .
TämmöstTääOn kirjoitti:
Tämä asia ei vaan sinua miellytä ... mutta kovasti aloitus sinua kiinnosti mutta kun tie ei olekkaan mieluinen niin alkaa valitus .
"Tämä asia ei vaan sinua miellytä ..."
Mun mieltymyksellä ei ole mitään merkitystä.
"mutta kovasti aloitus sinua kiinnosti mutta kun tie ei olekkaan mieluinen niin alkaa valitus."
Valitus?code_red kirjoitti:
"Tämä asia ei vaan sinua miellytä ..."
Mun mieltymyksellä ei ole mitään merkitystä.
"mutta kovasti aloitus sinua kiinnosti mutta kun tie ei olekkaan mieluinen niin alkaa valitus."
Valitus?Jos mieltymykselläsi ei ole mitään väliä niin miksi tänne kirjoittelet ?
- aina.vain.pahenee
code_red kirjoitti:
Niin tyypillistä :) Tuut tänne julistamaan omia "totuuksiasi" ja siirrät todistustaakan muille. Olippa yllätys ku uskovaisesta on kyse :D :DNiin, jos kyseessä olisi ollut ateisti, hän olisi siirtänyt keskustelun pallien hikoamiseen. Sellaisesta on nähty palstalla lukuisia esimerkkejä.
- asdgfasdfgasdf
TämmöstTääOn kirjoitti:
Tämä asia ei vaan sinua miellytä ... mutta kovasti aloitus sinua kiinnosti mutta kun tie ei olekkaan mieluinen niin alkaa valitus .
Naurettavaa. Sinähän se valitat kun et saakaan selkeästi etukäteen odottamiasi vastauksia. Sellaisia, joihin voisit iskeä kiinni ja tuntea ylemmyyttä. Ja kun et niitä saa, alat tuollaisen lapsellisen kiukuttelun. Ja väkivallalla uhkailun.
asdgfasdfgasdf kirjoitti:
Naurettavaa. Sinähän se valitat kun et saakaan selkeästi etukäteen odottamiasi vastauksia. Sellaisia, joihin voisit iskeä kiinni ja tuntea ylemmyyttä. Ja kun et niitä saa, alat tuollaisen lapsellisen kiukuttelun. Ja väkivallalla uhkailun.
Kertoisitko minulle siitä tarkemmin mistä minä valitan ? En odota mitään mutta ne jotka tähän keskusteluun ovat vastanneet kyllä odottavat sitä mitä aloituskin käsittelee eli Jumalan tuntemusta . Satuitko tietämään että olen kulkenut aika värikkään polun elämäni aikana ? Jos sinua pelottaa sanatkin jo noin paljon niin kuinka paljon mahtaakaan totuudenmukainen elämä pelottaa ? Varmasti paljon .
- asdfgasdfgsdf
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kertoisitko minulle siitä tarkemmin mistä minä valitan ? En odota mitään mutta ne jotka tähän keskusteluun ovat vastanneet kyllä odottavat sitä mitä aloituskin käsittelee eli Jumalan tuntemusta . Satuitko tietämään että olen kulkenut aika värikkään polun elämäni aikana ? Jos sinua pelottaa sanatkin jo noin paljon niin kuinka paljon mahtaakaan totuudenmukainen elämä pelottaa ? Varmasti paljon .
Ja nyt kehut itseäsi. Etkä ymmärrä lukemaasi. Ei sinun asiaasi auta se, että uhkailet keskustelukumppaneita väkivallalla.
TämmöstTääOn kirjoitti:
Jos mieltymykselläsi ei ole mitään väliä niin miksi tänne kirjoittelet ?
"Jos mieltymykselläsi ei ole mitään väliä niin miksi tänne kirjoittelet ?"
Siis täh??? Ootko lopullisesti seonnu?? :D :D Pitääkö olla mieltynyt aiheeseen jotta tänne SAA kirjoittaa?? :D :D Pitääkö olla kanssas välttämättä samaa mieltä jotta saa kommentoida sun filosofista jargoniaa?? :D :Dasdfgasdfgsdf kirjoitti:
Ja nyt kehut itseäsi. Etkä ymmärrä lukemaasi. Ei sinun asiaasi auta se, että uhkailet keskustelukumppaneita väkivallalla.
Kiitos ja Anteeksi . Loppu :)
code_red kirjoitti:
"Jos mieltymykselläsi ei ole mitään väliä niin miksi tänne kirjoittelet ?"
Siis täh??? Ootko lopullisesti seonnu?? :D :D Pitääkö olla mieltynyt aiheeseen jotta tänne SAA kirjoittaa?? :D :D Pitääkö olla kanssas välttämättä samaa mieltä jotta saa kommentoida sun filosofista jargoniaa?? :D :DMikä sitten ajoi sinut kirjoittamaan tähän ketjuun ? Vai etkö tiedä itsekkään ?
- asdfgasdfgas
TämmöstTääOn kirjoitti:
Mikä sitten ajoi sinut kirjoittamaan tähän ketjuun ? Vai etkö tiedä itsekkään ?
Sama syy kuin lukemattomissa muissakin ketjuissa sekä tällä että monilla muilla palstoilla. Pidän nettikeskusteluista. Sinä taas selkeästi kuvittelet että kaikki ovat täällä sinua varten, valmiina ottamaan "ylhäältä" saamasi "totuuden" ja sekoat pasmoissasi kun niin ei käykään.
TämmöstTääOn kirjoitti:
Mikä sitten ajoi sinut kirjoittamaan tähän ketjuun ? Vai etkö tiedä itsekkään ?
Kuule ihan huvin vuoksi, ateisti ku oon :) Tosin tä ei kuulu sulle pätkäkään miksi minä tai joku muu kirjoittaa ateismipalstalle.
Mutta mikä sai sut suoltamaan uskonnolista saissee ateismipalstalle? Todistaaksesi omaa "hengellistä ylemmyyttä" kenties?? Tä olis kyllä kiva tietää :)- tämmöstääon2
asdfgasdfgas kirjoitti:
Sama syy kuin lukemattomissa muissakin ketjuissa sekä tällä että monilla muilla palstoilla. Pidän nettikeskusteluista. Sinä taas selkeästi kuvittelet että kaikki ovat täällä sinua varten, valmiina ottamaan "ylhäältä" saamasi "totuuden" ja sekoat pasmoissasi kun niin ei käykään.
Sinä tulit , ehkä aloitus/kutsu oli niin "vetävä" . Käsität minut täysin väärin ... lue aloituksen ensimmäinen lause ... sinä halusit tietää enkä suinkaan minä tuputtaa .
code_red kirjoitti:
Kuule ihan huvin vuoksi, ateisti ku oon :) Tosin tä ei kuulu sulle pätkäkään miksi minä tai joku muu kirjoittaa ateismipalstalle.
Mutta mikä sai sut suoltamaan uskonnolista saissee ateismipalstalle? Todistaaksesi omaa "hengellistä ylemmyyttä" kenties?? Tä olis kyllä kiva tietää :)Minähän vain vastailen teille kun kysytte . Jos on halua niin voi kokea uskomattomia ja sen halusin niille kertoa jotka eivät sellaisiin usko tai eivät uskalla siihen lähteä . En todellakaan halua antaa sellaista kuvaa että olisin jotenkin "parempi" muita ja pahoittelen jos sellaisen kuvan olen sinulle antanut ... mutta se olet sinä itse joka on mieleesi maalaillut sellaisen kuvan ja sitä kannattaakin miettiä että miksi . Olen kokenut elämässäni ties mitä kaikkea ja voin sanoa tämän olevan parasta tähän mennessä ja siksi sen jakaa halusin . Samanarvoisia ollaan koska samasta paikasta tullaan jokainen .
- apua_tarjolla
TämmöstTääOn kirjoitti:
Minähän vain vastailen teille kun kysytte . Jos on halua niin voi kokea uskomattomia ja sen halusin niille kertoa jotka eivät sellaisiin usko tai eivät uskalla siihen lähteä . En todellakaan halua antaa sellaista kuvaa että olisin jotenkin "parempi" muita ja pahoittelen jos sellaisen kuvan olen sinulle antanut ... mutta se olet sinä itse joka on mieleesi maalaillut sellaisen kuvan ja sitä kannattaakin miettiä että miksi . Olen kokenut elämässäni ties mitä kaikkea ja voin sanoa tämän olevan parasta tähän mennessä ja siksi sen jakaa halusin . Samanarvoisia ollaan koska samasta paikasta tullaan jokainen .
Sinun ei tarvitse olla tämän kuvailemasi ongelman kanssa yksin. Kukaan ei pidä sinua huonompana siitä syystä, että kuulet ääniä ja koet erikoisia tuntemuksia. Ääniä kuulevia on Suomessakin useita. Heillä on oma yhteisönsä. Ota heihin yhteyttä, jos haluat apua tai keskustella asiasta muiden saman kokeneiden kanssa.
Tässä linkki: http://www.moniaaniset.fi/
Joskus äänet kehottavat tekemään jotain joko itselle tai muille. Tällaisessa tilanteessa kannattaa olla varovainen. Tutustu myös tähän:
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/vieraat_aanet_ystavia_ja_vihollisia apua_tarjolla kirjoitti:
Sinun ei tarvitse olla tämän kuvailemasi ongelman kanssa yksin. Kukaan ei pidä sinua huonompana siitä syystä, että kuulet ääniä ja koet erikoisia tuntemuksia. Ääniä kuulevia on Suomessakin useita. Heillä on oma yhteisönsä. Ota heihin yhteyttä, jos haluat apua tai keskustella asiasta muiden saman kokeneiden kanssa.
Tässä linkki: http://www.moniaaniset.fi/
Joskus äänet kehottavat tekemään jotain joko itselle tai muille. Tällaisessa tilanteessa kannattaa olla varovainen. Tutustu myös tähän:
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/vieraat_aanet_ystavia_ja_vihollisiaOngelma ? Ei ole ongelmaa muilla kuin sinulla tämän asian kanssa . Et uskalla tai halua ymmärtää muuten kuin osoittamalla mieluisiasi suuntia jotka ovat vääriä . No mutta kukin tablaa tyylillään. ... Mutta huomaan että et kykene itse kokemaan mitään suurempaa henkisesti ... Olet vain kuori mikä menee sinne minne maailma määrää ja omaa tahtoa ei löydy . Toki voin olla väärässäkin tässä sinun tapauksessasi mutta viestistä se huokuu .
TämmöstTääOn kirjoitti:
Minähän vain vastailen teille kun kysytte . Jos on halua niin voi kokea uskomattomia ja sen halusin niille kertoa jotka eivät sellaisiin usko tai eivät uskalla siihen lähteä . En todellakaan halua antaa sellaista kuvaa että olisin jotenkin "parempi" muita ja pahoittelen jos sellaisen kuvan olen sinulle antanut ... mutta se olet sinä itse joka on mieleesi maalaillut sellaisen kuvan ja sitä kannattaakin miettiä että miksi . Olen kokenut elämässäni ties mitä kaikkea ja voin sanoa tämän olevan parasta tähän mennessä ja siksi sen jakaa halusin . Samanarvoisia ollaan koska samasta paikasta tullaan jokainen .
"Minähän vain vastailen teille kun kysytte."
Mutta ku et vastaa :) Kysymyksestä riippumatta jankaat omaa "tietäsi", "lopeta ajattelu", "luovu kaikesta niin valistut" julistusta :)
"Jos on halua niin voi kokea uskomattomia ja sen halusin niille kertoa jotka eivät sellaisiin usko tai eivät uskalla siihen lähteä."
Et tarjoa mitään konkreettistäá mutta väität muita pelkureiksi? :)
"En todellakaan halua antaa sellaista kuvaa että olisin jotenkin "parempi" muita ja pahoittelen jos sellaisen kuvan olen sinulle antanut"
Lue viestisi uudelleen ihan alusta asti!!!
Kukaan tällä palstalle "ei ymmärrä sua", väität muita valehetelijaksi ku ovat eri mieltä jne... :)
Tässä esimerkki sun kirjoituksistasi:
"Jos et etsi Jumalaa niin miksi sitten kommentoit avaukseeni?"
Siis sä syytät ATEISMIpalstalla ateisteja siitä, etteivät he etsi jumalaa ja siten heillä ei muka olis oikeutta keskustella sun avaamassa ketjussa?? :D :D Heti perään tietenkin muut ovat tyhmiä ku eivät "ymmärrä" sua...huhuhh :)
"mutta se olet sinä itse joka on mieleesi maalaillut sellaisen kuvan ja sitä kannattaakin miettiä että miksi."
Siis minkä kuvan??? :) :)
"Olen kokenut elämässäni ties mitä kaikkea ja voin sanoa tämän olevan parasta tähän mennessä ja siksi sen jakaa halusin."
Niin olen minäkin. En silti julista sitä "ainoana totuutena" vaan voi kertoa muille omista kokemuksistani niin ku ne muistan kokeneeni, ei muuta.
"Samanarvoisia ollaan koska samasta paikasta tullaan jokainen."
Ensimmäinen suht järkevä lause sulta :)code_red kirjoitti:
"Minähän vain vastailen teille kun kysytte."
Mutta ku et vastaa :) Kysymyksestä riippumatta jankaat omaa "tietäsi", "lopeta ajattelu", "luovu kaikesta niin valistut" julistusta :)
"Jos on halua niin voi kokea uskomattomia ja sen halusin niille kertoa jotka eivät sellaisiin usko tai eivät uskalla siihen lähteä."
Et tarjoa mitään konkreettistäá mutta väität muita pelkureiksi? :)
"En todellakaan halua antaa sellaista kuvaa että olisin jotenkin "parempi" muita ja pahoittelen jos sellaisen kuvan olen sinulle antanut"
Lue viestisi uudelleen ihan alusta asti!!!
Kukaan tällä palstalle "ei ymmärrä sua", väität muita valehetelijaksi ku ovat eri mieltä jne... :)
Tässä esimerkki sun kirjoituksistasi:
"Jos et etsi Jumalaa niin miksi sitten kommentoit avaukseeni?"
Siis sä syytät ATEISMIpalstalla ateisteja siitä, etteivät he etsi jumalaa ja siten heillä ei muka olis oikeutta keskustella sun avaamassa ketjussa?? :D :D Heti perään tietenkin muut ovat tyhmiä ku eivät "ymmärrä" sua...huhuhh :)
"mutta se olet sinä itse joka on mieleesi maalaillut sellaisen kuvan ja sitä kannattaakin miettiä että miksi."
Siis minkä kuvan??? :) :)
"Olen kokenut elämässäni ties mitä kaikkea ja voin sanoa tämän olevan parasta tähän mennessä ja siksi sen jakaa halusin."
Niin olen minäkin. En silti julista sitä "ainoana totuutena" vaan voi kertoa muille omista kokemuksistani niin ku ne muistan kokeneeni, ei muuta.
"Samanarvoisia ollaan koska samasta paikasta tullaan jokainen."
Ensimmäinen suht järkevä lause sulta :)Kiitos :)
- asdfgsdfgsdfgdf
tämmöstääon2 kirjoitti:
Sinä tulit , ehkä aloitus/kutsu oli niin "vetävä" . Käsität minut täysin väärin ... lue aloituksen ensimmäinen lause ... sinä halusit tietää enkä suinkaan minä tuputtaa .
Kaltaisiasi hiekohkolla sanavarastolla ja vielä heikommalla kyvyllä käyttää edes sitä heikkoa sanavarastoa varustettuja yhden "totuuden" varajeesuksia on näillä palstoilla näkynyt ennenkin. Et sinä massasta poikkea. Vetävinä höpötyksiäsi ei taida itsesi lisäksi pitää kukaan. Kehtaat vielä vängätä selkeiden trollien kanssa, todennäköisesti ainoastaan siksi että oma tekeleesi pysyisi listalla ykkösenä.
- 3plus13on16
ei kristityltä tai suurelta osalta muistakaan uskonnoista voi kysyä mitään selkeyttävää koska jumala ja kaikki yliluonnollinen ei ole samassa lokerossa, toisin sanoen kristinusko ei ole falsifiointavissa, koska kaikki mitä sitä vastaan sanotaan voidaan kääntää päälaelleen sanomalla esimerkiksi että paholainen puhuu kritisoijan suusta ja yrittää saada kristityn lankeamaan, sama pätee lähes kaikkiin 4000 eri uskontoon ympäri maailmaa. mieleen tästä tulee esimerkki aate "viimetorstaismi" (last thursdayism tai The Omphalos hypothesis.) eli sitä ei voi todistaa vääräksi, eikä sitä kuuluukaan, siksi usein ihmettelen miksi iso osa muista ateisteista etsii kiinteää todistetta jumalan olemassaolosta kuten esimerkiksi edellisen kommentin kysymys "Missä ovat objektiiviset todisteet jumalasi olemassaolosta?". ainoa kysymys tästä minulle jää on että miksi uskonto käyttää näin likaisia keinoja sen levittämiseen?
Levittikö Jeesus väkivalloin näkemystään ? Ei , mutta hiukan itsetuhoisesti rakastaessaan ihmisiä niin kovasti ... Eihän Kristinuskon kirkoilla ja niiden vallanhimoilla ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa . Jos haluaa lähentyä Jumalaa niin tuolloin pitää kamppailla omien halujensa kanssa ja se suoriutuu parhaiten askeesin kautta . Enkä tarkoita nyt mitään aivopesu askeesia vaan paikka missä ei ole "häiritseviä" tekijöitä , ainoastaan sinä ajatuksiesi ,tunteittesi ja kehosi kanssa .
- asdfgasdfgsdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Levittikö Jeesus väkivalloin näkemystään ? Ei , mutta hiukan itsetuhoisesti rakastaessaan ihmisiä niin kovasti ... Eihän Kristinuskon kirkoilla ja niiden vallanhimoilla ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa . Jos haluaa lähentyä Jumalaa niin tuolloin pitää kamppailla omien halujensa kanssa ja se suoriutuu parhaiten askeesin kautta . Enkä tarkoita nyt mitään aivopesu askeesia vaan paikka missä ei ole "häiritseviä" tekijöitä , ainoastaan sinä ajatuksiesi ,tunteittesi ja kehosi kanssa .
Jeesuksen olemassaolostakaan ei edes ole luotettavia todisteita, saatika tavoistaan levittää jotain.
asdfgasdfgsdfg kirjoitti:
Jeesuksen olemassaolostakaan ei edes ole luotettavia todisteita, saatika tavoistaan levittää jotain.
Kertoisitko asioista jotka on sinulle luotettavasti todistettu ? Jolle perustat maailmakuvasi vaikket edes ole niitä todistanut itse aidoiksi . Jos takertuisit kaikissa asioissa todisteiden pitävyyteen niin huomaisit että lähes koko maailmasi perustuu asioille joille ei löydy todisteita jotka voisit itse varmistaa pitäviksi . Montako "tarinaa" tiedät jossa käsitellään ihmisen oleminen alusta loppuun ? Henkisesti sekä fyysisesti . Jeesus opettaa ihmistä saamaan otteen itsestään . Kannattaisiko selvittää kenties ?
- asdfgasdfgasdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kertoisitko asioista jotka on sinulle luotettavasti todistettu ? Jolle perustat maailmakuvasi vaikket edes ole niitä todistanut itse aidoiksi . Jos takertuisit kaikissa asioissa todisteiden pitävyyteen niin huomaisit että lähes koko maailmasi perustuu asioille joille ei löydy todisteita jotka voisit itse varmistaa pitäviksi . Montako "tarinaa" tiedät jossa käsitellään ihmisen oleminen alusta loppuun ? Henkisesti sekä fyysisesti . Jeesus opettaa ihmistä saamaan otteen itsestään . Kannattaisiko selvittää kenties ?
Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä. Minun tehtäväni ei ole todistaa sinun väitteitäsi todeksi, se on sinun tehtäväsi.
asdfgasdfgasdfg kirjoitti:
Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä. Minun tehtäväni ei ole todistaa sinun väitteitäsi todeksi, se on sinun tehtäväsi.
Eikä minun tarvitse todistaa asiaa joka sinun pitää itse kokea . Esimerkki , voinko kokea sinun orgasmisi ? No en tietenkään . Askeesi , ja sitten kun hallitset itsesi niin löydät vastauksetkin ja Totuuden jota Jumalaksikin kutsutaan .
- osteriossionlossi
TämmöstTääOn kirjoitti:
Eikä minun tarvitse todistaa asiaa joka sinun pitää itse kokea . Esimerkki , voinko kokea sinun orgasmisi ? No en tietenkään . Askeesi , ja sitten kun hallitset itsesi niin löydät vastauksetkin ja Totuuden jota Jumalaksikin kutsutaan .
Kun puhut totuudesta, niin mitä tarkoitat? Totuus missä asiassa?
osteriossionlossi kirjoitti:
Kun puhut totuudesta, niin mitä tarkoitat? Totuus missä asiassa?
Valheen vastakohta , Totuus kaikessa alusta loppuun jokaisessa olemisesi hetkessä
- osteriossionlossi
TämmöstTääOn kirjoitti:
Valheen vastakohta , Totuus kaikessa alusta loppuun jokaisessa olemisesi hetkessä
Olen olemiseni kokija eli olen siis totuus.
Olen olemiseni kokija eli olen siis totuus.
Olet toki olemisesi kokija mutta kokemus on puhdas ainoastaan ilman mielikuvia asioista ja silloin totuus näyttäytyy siten kuten kuuluukin . Kaikesta voit puhua kaikille mitä mielessäsi sitten onkaan ? Jopa ne salaisimmatkin ? Jos näin on niin jumalan kaltaisuus meissä ilmenee tai sitten jotain muuta ... saattaa esiintyä jopa demonistakin käyttäytymistä mutta se vapauttaa yksilön sinne minne kuuluukin .
- osteriossionlossi
TämmöstTääOn kirjoitti:
Olet toki olemisesi kokija mutta kokemus on puhdas ainoastaan ilman mielikuvia asioista ja silloin totuus näyttäytyy siten kuten kuuluukin . Kaikesta voit puhua kaikille mitä mielessäsi sitten onkaan ? Jopa ne salaisimmatkin ? Jos näin on niin jumalan kaltaisuus meissä ilmenee tai sitten jotain muuta ... saattaa esiintyä jopa demonistakin käyttäytymistä mutta se vapauttaa yksilön sinne minne kuuluukin .
Vaikka löytäisi tämän ns. jumalan, niin se ei auta "totuuteen kaikessa alusta loppuun jokaisessa olemisesi hetkessä", koska se totuus on Jumalalla, ei sinulla. Sinulle vain annetaan näitä totuuden murusia toisinaan, kun Jumala näkee sen tarpeelliseksi. Sinulla on silti mielikuvia asioista.
Vaikka löytäisi tämän ns. jumalan, niin se ei auta "totuuteen kaikessa alusta loppuun jokaisessa olemisesi hetkessä", koska se totuus on Jumalalla, ei sinulla. Sinulle vain annetaan näitä totuuden murusia toisinaan, kun Jumala näkee sen tarpeelliseksi. Sinulla on silti mielikuvia asioista.
Totta , Jumalalla on Totuus ja minun on mahdollista tulla Jumalan kaltaiseksi jälleen joksi minut on luotu ja mitä olen aiemmin ollutkin ennen eksyttäviä opettajia . Sinäkö nyt oletkin Jumalan saappaissa kun kerrot minulle kuinka Totuutta minulle suodaan ? Tunnut tuntevankin minut ... tosin taas pitää muistuttaa omista näkemyksistäsi jotka eivät kohtaa todellisuuden kanssa .
- osteriossionlossi
TämmöstTääOn kirjoitti:
Totta , Jumalalla on Totuus ja minun on mahdollista tulla Jumalan kaltaiseksi jälleen joksi minut on luotu ja mitä olen aiemmin ollutkin ennen eksyttäviä opettajia . Sinäkö nyt oletkin Jumalan saappaissa kun kerrot minulle kuinka Totuutta minulle suodaan ? Tunnut tuntevankin minut ... tosin taas pitää muistuttaa omista näkemyksistäsi jotka eivät kohtaa todellisuuden kanssa .
"Totta , Jumalalla on Totuus ja minun on mahdollista tulla Jumalan kaltaiseksi jälleen joksi minut on luotu ja mitä olen aiemmin ollutkin ennen eksyttäviä opettajia."
No jaa. Paratiisikertomuksessa Jumala karkotti ihmiset pois, koska "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Eli ihmistä ei luotu Jumalan kaltaiseksi, päinvastoin hänet karkotettiin koska hän oli vaarassa tulla Jumalan kaltaiseksi.
Jeesus tosin muistaakseni puhui tulemisesta Jumalan kaltaiseksi, mutta Jumalalla on eri ominaisuuksia. Jeesus tarkoitti varmaan tässä kuolemattomaksi tulemisesta, ei kaikkitietävyydestä.
"Sinäkö nyt oletkin Jumalan saappaissa kun kerrot minulle kuinka Totuutta minulle suodaan?"
En ole, mutta aika hyvin tämä tulee esiin Raamatusta.
"Tunnut tuntevankin minut ... tosin taas pitää muistuttaa omista näkemyksistäsi jotka eivät kohtaa todellisuuden kanssa."
Olen tuntenut kaltaisiasi. osteriossionlossi kirjoitti:
"Totta , Jumalalla on Totuus ja minun on mahdollista tulla Jumalan kaltaiseksi jälleen joksi minut on luotu ja mitä olen aiemmin ollutkin ennen eksyttäviä opettajia."
No jaa. Paratiisikertomuksessa Jumala karkotti ihmiset pois, koska "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Eli ihmistä ei luotu Jumalan kaltaiseksi, päinvastoin hänet karkotettiin koska hän oli vaarassa tulla Jumalan kaltaiseksi.
Jeesus tosin muistaakseni puhui tulemisesta Jumalan kaltaiseksi, mutta Jumalalla on eri ominaisuuksia. Jeesus tarkoitti varmaan tässä kuolemattomaksi tulemisesta, ei kaikkitietävyydestä.
"Sinäkö nyt oletkin Jumalan saappaissa kun kerrot minulle kuinka Totuutta minulle suodaan?"
En ole, mutta aika hyvin tämä tulee esiin Raamatusta.
"Tunnut tuntevankin minut ... tosin taas pitää muistuttaa omista näkemyksistäsi jotka eivät kohtaa todellisuuden kanssa."
Olen tuntenut kaltaisiasi.Kyllä Jumala loi ihmisen kaltaisekseen , mieheksi ja naiseksi heidät loi . Lapset eivät tiedä hyvästä tai pahasta ennenkuin vanhemmat sen opettaa ja tulevat vanhempiensa kaltaiseksi ja sitten pitääkin kokea luopuminen ja "kuoleminen" ennen kuin voi palata taas sinne mistä lähti..tulla lapseksi jälleen ja ns . uudestisyntyä ylhäältä ... tämä saattaa kuulemma tapahtua useammankin kerran elämän aikana joista itselläni kokemusta 1 rajusta ja muutamasta lievästä .
- NäinSeVaanMenee
TämmöstTääOn kirjoitti:
"Jos haluaa lähentyä Jumalaa niin tuolloin pitää kamppailla omien halujensa kanssa ja se suoriutuu parhaiten askeesin kautta . Enkä tarkoita nyt mitään aivopesu askeesia vaan paikka missä ei ole "häiritseviä" tekijöitä , ainoastaan sinä ajatuksiesi ,tunteittesi ja kehosi kanssa ."
Normaalia uskis soopaa. Nykymaailmassa uskikset aivopestään jo kakarana eikä niille anneta mitään mahdollisuutta normaaliin kehitykseen.
Jo aivan pikkulapsella on kyky nähdä syy/seuraus suhteita ja tehdä sen perusteella loogisia päätelmiä. Uskovaiset katkovat nämä päättelyketjut niin nuorilta lapsilta kuin vaan ikinä voivat ja tarjoavat tilalle omaa soopaansa. Näin tehty ehdollistaminen uskonnolle on elinikäinen eikä sitä saa purettua ilman vakavia mielenterveydellisiä seurauksia. Juuri siksi tätä aivopesua tehdään.
Lasten indoktrinointi on periaatteessa kiellettyä mutta sitä mitä perheen sisällä tapahtuu ei voida mitenkään estää. Alkuseurakunnassa oli sentään sen verran järkeä että vain aikuisia kastettiin uskoon mutta kirkon ahneus on vuosituhansien aikana kasvanut joten tästäkin luovuttu parempien voittojen ja uskollisempien seurakuntalaisten toivossa. - osteriossionlossi
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kyllä Jumala loi ihmisen kaltaisekseen , mieheksi ja naiseksi heidät loi . Lapset eivät tiedä hyvästä tai pahasta ennenkuin vanhemmat sen opettaa ja tulevat vanhempiensa kaltaiseksi ja sitten pitääkin kokea luopuminen ja "kuoleminen" ennen kuin voi palata taas sinne mistä lähti..tulla lapseksi jälleen ja ns . uudestisyntyä ylhäältä ... tämä saattaa kuulemma tapahtua useammankin kerran elämän aikana joista itselläni kokemusta 1 rajusta ja muutamasta lievästä .
"Kyllä Jumala loi ihmisen kaltaisekseen , mieheksi ja naiseksi heidät loi."
Mutta ei luonut kuolemattomaksi, eikä tiedolliseksi hyvästä ja pahasta. Kaltaisekseen vain omaksi kuvakseen, jumalankuvaksi, eli idoliksi itsestään.
"Lapset eivät tiedä hyvästä tai pahasta ennenkuin vanhemmat sen opettaa..."
Ellei usko perisyntiin. Joka tapauksessa olen eri mieltä. Esim. tiedän tappamisen olevan väärin, minua eivät vanhempani opettaneet olemaan tappamatta.
"...ja tulevat vanhempiensa kaltaiseksi"
Kaikki eivät ole vanhempiensa kaltaisia.
" ja sitten pitääkin kokea luopuminen ja "kuoleminen" ennen kuin voi palata taas sinne mistä lähti..tulla lapseksi jälleen ja ns . uudestisyntyä ylhäältä"
Uudestisyntymisen sijaan tulisi kasvaa aikuiseksi, vihdoinkin.
"...tämä saattaa kuulemma tapahtua useammankin kerran elämän aikana joista itselläni kokemusta 1 rajusta ja muutamasta lievästä."
Vähän niin kuin sairauskohtaukset siis. NäinSeVaanMenee kirjoitti:
"Jos haluaa lähentyä Jumalaa niin tuolloin pitää kamppailla omien halujensa kanssa ja se suoriutuu parhaiten askeesin kautta . Enkä tarkoita nyt mitään aivopesu askeesia vaan paikka missä ei ole "häiritseviä" tekijöitä , ainoastaan sinä ajatuksiesi ,tunteittesi ja kehosi kanssa ."
Normaalia uskis soopaa. Nykymaailmassa uskikset aivopestään jo kakarana eikä niille anneta mitään mahdollisuutta normaaliin kehitykseen.
Jo aivan pikkulapsella on kyky nähdä syy/seuraus suhteita ja tehdä sen perusteella loogisia päätelmiä. Uskovaiset katkovat nämä päättelyketjut niin nuorilta lapsilta kuin vaan ikinä voivat ja tarjoavat tilalle omaa soopaansa. Näin tehty ehdollistaminen uskonnolle on elinikäinen eikä sitä saa purettua ilman vakavia mielenterveydellisiä seurauksia. Juuri siksi tätä aivopesua tehdään.
Lasten indoktrinointi on periaatteessa kiellettyä mutta sitä mitä perheen sisällä tapahtuu ei voida mitenkään estää. Alkuseurakunnassa oli sentään sen verran järkeä että vain aikuisia kastettiin uskoon mutta kirkon ahneus on vuosituhansien aikana kasvanut joten tästäkin luovuttu parempien voittojen ja uskollisempien seurakuntalaisten toivossa.Uskis soopaa ... selvä . Nämä jututko sen mielipiteen sinussa aiheuttaa vai se että olet pelkuri ja et uskalla ottaa sellaisesta asiasta selvää mistä sinulla ei ole hajuakaan ?
"Kyllä Jumala loi ihmisen kaltaisekseen , mieheksi ja naiseksi heidät loi."
Mutta ei luonut kuolemattomaksi, eikä tiedolliseksi hyvästä ja pahasta. Kaltaisekseen vain omaksi kuvakseen, jumalankuvaksi, eli idoliksi itsestään.
"Lapset eivät tiedä hyvästä tai pahasta ennenkuin vanhemmat sen opettaa..."
Ellei usko perisyntiin. Joka tapauksessa olen eri mieltä. Esim. tiedän tappamisen olevan väärin, minua eivät vanhempani opettaneet olemaan tappamatta.
"...ja tulevat vanhempiensa kaltaiseksi"
Kaikki eivät ole vanhempiensa kaltaisia.
" ja sitten pitääkin kokea luopuminen ja "kuoleminen" ennen kuin voi palata taas sinne mistä lähti..tulla lapseksi jälleen ja ns . uudestisyntyä ylhäältä"
Uudestisyntymisen sijaan tulisi kasvaa aikuiseksi, vihdoinkin.
"...tämä saattaa kuulemma tapahtua useammankin kerran elämän aikana joista itselläni kokemusta 1 rajusta ja muutamasta lievästä."
Vähän niin kuin sairauskohtaukset siis.No ovatko nämä ihannoimasi aikuiset juurikin niitä jotka tieteen nimissä vie ihmiskuntaa kohti tuhoa siten että varannot loppuvat maasta kesken kohta ? Atomipommit ja karkuun itseään lähteminen avaruuteen ? Jos aloittaminen alusta on sinulle kuin sairaskohtaus niin olkoot sinulle näin . Tosin pääkin nollaantuu vanhoista paskoista jos kykenee antamaan kaikille anteeksi (myös itselleen) . Ihminen uusiutuu joka hetki . Ihminen voi olla uusi luomus joka hetki .
- osteriossionlossi
TämmöstTääOn kirjoitti:
No ovatko nämä ihannoimasi aikuiset juurikin niitä jotka tieteen nimissä vie ihmiskuntaa kohti tuhoa siten että varannot loppuvat maasta kesken kohta ? Atomipommit ja karkuun itseään lähteminen avaruuteen ? Jos aloittaminen alusta on sinulle kuin sairaskohtaus niin olkoot sinulle näin . Tosin pääkin nollaantuu vanhoista paskoista jos kykenee antamaan kaikille anteeksi (myös itselleen) . Ihminen uusiutuu joka hetki . Ihminen voi olla uusi luomus joka hetki .
Kaikki meni pieleen jo heti alussa, joten miksi se ei tapahtuisi uudestaan etenkin kuin nollautuu. Virheistä pitäisi kyetä oppia ja tehdä parempia valintoja tulevaisuudessa, ei heittää käsiä ilmaan ja aloittaa koko homma alusta uusine virheineen. Sinunkaan kohdalla se ei selvästikkään toimi, kun olet pariinkiin kertaa käynyt hommat läpi.
Kaikki meni pieleen jo heti alussa, joten miksi se ei tapahtuisi uudestaan etenkin kuin nollautuu. Virheistä pitäisi kyetä oppia ja tehdä parempia valintoja tulevaisuudessa, ei heittää käsiä ilmaan ja aloittaa koko homma alusta uusine virheineen. Sinunkaan kohdalla se ei selvästikkään toimi, kun olet pariinkiin kertaa käynyt hommat läpi.
Kyllä se minun kohdallani toimii ja jokaisella tulee elämässään "käännekohtia" mutta todellinen herätys on uusi alku itsensä ja muiden kanssa . Ei ole käsien ilmaan heittoa jos käsittelee itsensä läpikotaisin ...toki sinulla varmaan on erilainen arvomaailma mutta kukin tyylillään ... sinä aloitit keskustelemaan aloitukseeni joten sinua nämä asiat kiinnostavat .
- osteriossionlossi
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kyllä se minun kohdallani toimii ja jokaisella tulee elämässään "käännekohtia" mutta todellinen herätys on uusi alku itsensä ja muiden kanssa . Ei ole käsien ilmaan heittoa jos käsittelee itsensä läpikotaisin ...toki sinulla varmaan on erilainen arvomaailma mutta kukin tyylillään ... sinä aloitit keskustelemaan aloitukseeni joten sinua nämä asiat kiinnostavat .
Jos olet joutunut pariin kertaan ns. "uudestisyntyä ylhäältä", niin selvästi se ei toimi. Jos minä olisin alkoholisti ja saisin oman "uudestisyntymän" kautta korkin kiinni, mutta silti aina välillä ratkeaisin taas juomaan ja tarvittaisiin uusi "uudestisyntymä", niin se ei toimi.
"Ei ole käsien ilmaan heittoa jos käsittelee itsensä läpikotaisin ...toki sinulla varmaan on erilainen arvomaailma mutta kukin tyylillään"
Ei tietenkään, mutta kehottaisin kokeilemaan jotakin muuta keinoa, koska tuo "uudestisyntymä ylhäältä" ei selvästikkään toimi kohdallasi.
"sinä aloitit keskustelemaan aloitukseeni joten sinua nämä asiat kiinnostavat."
En kyllä ihan aloituksesta alkanut keskustelemaan ja tämä meidän keskustelu meni lähinnä sinun virhekäsityksien oikomiseksi. - osteriossionlossi
Yksi juttu nyt ihmetyttää. Kreationismi alueen aiheessa "Universumi syntyi tyhjästä" olet omien sanojesi mukaan liittyen Raamattuun: "En ole lukenut , vasta aloittanut. "
Tässä ketjussa sanoit sinulla olleen uudestisyntymisiä ylhäältä muutama. Eli nämä ovat siis ilmeisesti tapahtuneet hyvin lyhyen ajan sisällä, mikä tekee koko asiasta naurettavamman.
Noh, tuo selittää sen että miksi jouduin oikomaan sinun käsityksiä Raamatusta.
Viimeinen asia ennen nukkumaanmenoani. Pistettä käytetään välimerkkinä virkkeen lopussa. Älä pistä tyhjää väliä ennen pisteen laittamista. - apinalle.tiedoksi
Yksi juttu nyt ihmetyttää. Kreationismi alueen aiheessa "Universumi syntyi tyhjästä" olet omien sanojesi mukaan liittyen Raamattuun: "En ole lukenut , vasta aloittanut. "
Tässä ketjussa sanoit sinulla olleen uudestisyntymisiä ylhäältä muutama. Eli nämä ovat siis ilmeisesti tapahtuneet hyvin lyhyen ajan sisällä, mikä tekee koko asiasta naurettavamman.
Noh, tuo selittää sen että miksi jouduin oikomaan sinun käsityksiä Raamatusta.
Viimeinen asia ennen nukkumaanmenoani. Pistettä käytetään välimerkkinä virkkeen lopussa. Älä pistä tyhjää väliä ennen pisteen laittamista."Älä pistä tyhjää väliä ennen pisteen laittamista."
Kuinka pistettä laitetaan?
Älä sinä sijoita tyhjän pääsi olematonta sisältöä tänne palstallem, ettei äitisi tarvitse myötähävetä sinua.
- sophiakans
Ateistit elävät omassa vihakuplassaan,johon mikään järkevä todistelu ei mahdu, eikä sitä missään nimessä voi itsekään epäillä ottamalla selvää vaihtoehdosta. Kuollaan vaikka aatteen puolesta, surullista heille ja aika toivotonta.
- uskonwiisaus
Ja missäs sinä muka olet nähnyt järkeviä todisteita jumalan olemassaolosta?
Kerro toki meillekin.
MInä en ole koskaan pitkän elämäni aika nähnyt mitään sen tapaistakaan, eikä mitään sellaista tasan taatusti ole esitetty tässä ketjussa.
Ja uskovien saarnaajien perheessä kasvaneena minä olen kyllä totta vieköön kuullut niitä teidän satujanne, olen kuullut ne kaikki noin miljoona kertaa. Ja aina tyhjiksi valheiksi todennut. Aina. Anteeksi , pakko hiukan kopsata tuolta ; 20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".- 128
TämmöstTääOn kirjoitti:
Anteeksi , pakko hiukan kopsata tuolta ; 20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"."Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"
Raamatun kirjoittaja on ymmärtänyt Buddhan opetusten ytimen.
Jokainen on oman itsensä jumala.
http://www.iawwai.com/EveryoneIsGod.htm 128 kirjoitti:
"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"
Raamatun kirjoittaja on ymmärtänyt Buddhan opetusten ytimen.
Jokainen on oman itsensä jumala.
http://www.iawwai.com/EveryoneIsGod.htmAi niin että Buddha kelpaa mutta Jeesus ei vaikka samasta asiasta mielestäsi kertovat ? Mielenkiintoista ...
- 128
TämmöstTääOn kirjoitti:
Ai niin että Buddha kelpaa mutta Jeesus ei vaikka samasta asiasta mielestäsi kertovat ? Mielenkiintoista ...
Pitääkö vielä erikseen kertoa, että miksi käytän Fiskarsin saksia ja miksi kiinalaiset kopiot eivät kelpaa?
128 kirjoitti:
Pitääkö vielä erikseen kertoa, että miksi käytän Fiskarsin saksia ja miksi kiinalaiset kopiot eivät kelpaa?
Siksi koska haluat helpoimman tien itsellesi . Minulle kelpaa alkuperäinen
- bad.boy
TämmöstTääOn kirjoitti:
Anteeksi , pakko hiukan kopsata tuolta ; 20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".Niin, jumala on uskovan pään sisällä, ei missään muualla. Enkä sano tätä ilkeydellä vaan sehän on tosiasia. Te uskovat sanotte itse että jumala on henki, häntä ei voi nähdä eikä kuulla. Ja siinä olette ihan oikeassa.
bad.boy kirjoitti:
Niin, jumala on uskovan pään sisällä, ei missään muualla. Enkä sano tätä ilkeydellä vaan sehän on tosiasia. Te uskovat sanotte itse että jumala on henki, häntä ei voi nähdä eikä kuulla. Ja siinä olette ihan oikeassa.
Onhan se itseoivallus vaikea käsittää ja sen tuomat "lisät" .
- 128
TämmöstTääOn kirjoitti:
Siksi koska haluat helpoimman tien itsellesi . Minulle kelpaa alkuperäinen
Tarkoitatko, että Buddha kuuli Jeesuksen opetuksia 500 vuotta ennen ajanlaskun alkua? :)
128 kirjoitti:
Tarkoitatko, että Buddha kuuli Jeesuksen opetuksia 500 vuotta ennen ajanlaskun alkua? :)
Buddha tarkoittaa valaistunutta mutta luulen että tarkoitat Siddhartha Gautamaa ? Vai ? Kun nyt aletaan keskustelemaan ajasta niin miksi nyt on vuosi 2016 ? Mikä vuosi oli ennen tämän ajanlaskun alkua ? Se ei ollut vuosi ennen kristusta . Samat opetukset ovat olleet aina olemassa mutta opettajien persoonat ovat muokanneet totuutta omien silmiensä kaltaisiksi mutta Jeesuksesta puhutaankin että hän olisi ollut täysin puhdas moisista .
- bad.boy
TämmöstTääOn kirjoitti:
Onhan se itseoivallus vaikea käsittää ja sen tuomat "lisät" .
Tuosta kommentistani jäi puuttumaan pari oleellista sanaa: ette tekään uskovaiset jumalaa voi nähdä tai kuulla. Kaikki on vain päänne sisällä syntynyttä sepitelmää. Jonkinlaista lohtua kuoleman pelkonne johtosta, valheellista toivoa tuonpuoleisesta ja jälleennäkemisestä.
- 128
TämmöstTääOn kirjoitti:
Buddha tarkoittaa valaistunutta mutta luulen että tarkoitat Siddhartha Gautamaa ? Vai ? Kun nyt aletaan keskustelemaan ajasta niin miksi nyt on vuosi 2016 ? Mikä vuosi oli ennen tämän ajanlaskun alkua ? Se ei ollut vuosi ennen kristusta . Samat opetukset ovat olleet aina olemassa mutta opettajien persoonat ovat muokanneet totuutta omien silmiensä kaltaisiksi mutta Jeesuksesta puhutaankin että hän olisi ollut täysin puhdas moisista .
"Kun nyt aletaan keskustelemaan ajasta niin miksi nyt on vuosi 2016 ? Mikä vuosi oli ennen tämän ajanlaskun alkua ?"
Koska niin on sovittu. Suomessa on käytössä Gregoriaaninen kalenteri ja se otettiin käyttöön Suomessa vuonna 1753.
Vuosiluku riippuu maasta ja maanosasta. Nykyisinkin on käytössä eri kalentereita.
Juutalaisilla on omansa alkaen 'maailman luomisesta'.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajanlasku bad.boy kirjoitti:
Tuosta kommentistani jäi puuttumaan pari oleellista sanaa: ette tekään uskovaiset jumalaa voi nähdä tai kuulla. Kaikki on vain päänne sisällä syntynyttä sepitelmää. Jonkinlaista lohtua kuoleman pelkonne johtosta, valheellista toivoa tuonpuoleisesta ja jälleennäkemisestä.
Itseoivallus , kokeile . Tuo mitä yrität todistella minulle ei pure .
128 kirjoitti:
"Kun nyt aletaan keskustelemaan ajasta niin miksi nyt on vuosi 2016 ? Mikä vuosi oli ennen tämän ajanlaskun alkua ?"
Koska niin on sovittu. Suomessa on käytössä Gregoriaaninen kalenteri ja se otettiin käyttöön Suomessa vuonna 1753.
Vuosiluku riippuu maasta ja maanosasta. Nykyisinkin on käytössä eri kalentereita.
Juutalaisilla on omansa alkaen 'maailman luomisesta'.
https://fi.wikipedia.org/wiki/AjanlaskuHauskaa vaan että hoet päivittäin vuosilukua joka kertoo Jeesuksen syntymästä vaikka et siihen usko ? Elätkö siis omien kuvitelmiesi mukaan valheessa ? Mutta jos kerran näin on sovittu niin sinäkin elät Jeesuksen syntymää todeksi mantraamalla vuosilukua mutta kuinka tämä voi olla mahdollista ? Ai niin , se on sovittu ... unohdin .
- bad.boy
TämmöstTääOn kirjoitti:
Itseoivallus , kokeile . Tuo mitä yrität todistella minulle ei pure .
Tuskin se sinuun pureekaan. Niin syvällä olet uskosi valheellisuudessa, Jumalaa ei voi nähdä eikä kuulla, mutta kovin hartaasti täällä uskovat yrittävät selittää jumalan tahtoa, jokainen omalla tavallaan.
- ikäviätotuuksia
TämmöstTääOn kirjoitti:
Hauskaa vaan että hoet päivittäin vuosilukua joka kertoo Jeesuksen syntymästä vaikka et siihen usko ? Elätkö siis omien kuvitelmiesi mukaan valheessa ? Mutta jos kerran näin on sovittu niin sinäkin elät Jeesuksen syntymää todeksi mantraamalla vuosilukua mutta kuinka tämä voi olla mahdollista ? Ai niin , se on sovittu ... unohdin .
Sekin on hauskaa että sinä elät joka viikko päiviä jotka on nimetty muinaisten roomalaisten, germaanisten ja skandinaavisten vanhojen jumalien mukaan, vaikka et niihin jumaliin usko. Sinäkin elät siis valheessa kuusi päivää viikossa - tai ehkä asia ei vain sinua kiinnosta, koska näin on viikonpäivät sovittu.
http://www.valomerkki.fi/aiheet/kulttuuri/vanhojen-jumalten-viikonpaivat
Joten tänään sinä vietät Kuunpäivää, huomenna Thyr-jumalan päivää ja ylihuomenna keskiviikkona (Onsdag toisella kotimaisella) sinä vietät Odin-jumalan päivää.
Jonka jälkeen koittaakin sitten Thor-jumalan päivä eli torstai (Torsdag) ja sitten Freija-jumalan päivä perjantai (Fredag). Viikonpäivistämme vain lauantaita ei ole nimetty muinaisten jumalien perusteella. bad.boy kirjoitti:
Tuskin se sinuun pureekaan. Niin syvällä olet uskosi valheellisuudessa, Jumalaa ei voi nähdä eikä kuulla, mutta kovin hartaasti täällä uskovat yrittävät selittää jumalan tahtoa, jokainen omalla tavallaan.
Kokea pystyy ! :) Kuinka sen kokee onkin sitten vaikeampi selittää ... koko kehollaan ja mielellään ... Valo ja turvan tuntu selittänee ehkä parhaiten mitä itse koin ...semmonen syleily vaikka ihan seisaaltani olin ...(on toinenkin kokemus).Olen joskus kokeillut erilaisia nautintoaineita ja voin taata ettei mikään tuo niin hyvää oloa kuin se tunne ja koin sen olevan Jumalasta. Olen Hullu ? Kyllähän tuollainen kokemus muuttaa ihmistä .
- 128
TämmöstTääOn kirjoitti:
Hauskaa vaan että hoet päivittäin vuosilukua joka kertoo Jeesuksen syntymästä vaikka et siihen usko ? Elätkö siis omien kuvitelmiesi mukaan valheessa ? Mutta jos kerran näin on sovittu niin sinäkin elät Jeesuksen syntymää todeksi mantraamalla vuosilukua mutta kuinka tämä voi olla mahdollista ? Ai niin , se on sovittu ... unohdin .
Minun tietääkseni Jeesuksen syntymä on ajoitettu 6..3 eaa paikkeille, joten kysyn sinulta mikä vuosi sinulla on nyt menossa?
- ghhhhhhhhhhhhhhhhh
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kokea pystyy ! :) Kuinka sen kokee onkin sitten vaikeampi selittää ... koko kehollaan ja mielellään ... Valo ja turvan tuntu selittänee ehkä parhaiten mitä itse koin ...semmonen syleily vaikka ihan seisaaltani olin ...(on toinenkin kokemus).Olen joskus kokeillut erilaisia nautintoaineita ja voin taata ettei mikään tuo niin hyvää oloa kuin se tunne ja koin sen olevan Jumalasta. Olen Hullu ? Kyllähän tuollainen kokemus muuttaa ihmistä .
Anna kun arvaan: Olet entinen(?) sekakäyttäjä, nähtävästi myös jonkinasteisia mielenterveysongelmia? Nyt olet vaihtanut addiktiosi toiseen. On kai se toisaalta parempi omata mielikuvitusystäviä kuin sotkea päänsä aineilla.
ikäviätotuuksia kirjoitti:
Sekin on hauskaa että sinä elät joka viikko päiviä jotka on nimetty muinaisten roomalaisten, germaanisten ja skandinaavisten vanhojen jumalien mukaan, vaikka et niihin jumaliin usko. Sinäkin elät siis valheessa kuusi päivää viikossa - tai ehkä asia ei vain sinua kiinnosta, koska näin on viikonpäivät sovittu.
http://www.valomerkki.fi/aiheet/kulttuuri/vanhojen-jumalten-viikonpaivat
Joten tänään sinä vietät Kuunpäivää, huomenna Thyr-jumalan päivää ja ylihuomenna keskiviikkona (Onsdag toisella kotimaisella) sinä vietät Odin-jumalan päivää.
Jonka jälkeen koittaakin sitten Thor-jumalan päivä eli torstai (Torsdag) ja sitten Freija-jumalan päivä perjantai (Fredag). Viikonpäivistämme vain lauantaita ei ole nimetty muinaisten jumalien perusteella.Valitan , en vietä päiviä . Olen vain siellä missä pitääkin ;)
128 kirjoitti:
Minun tietääkseni Jeesuksen syntymä on ajoitettu 6..3 eaa paikkeille, joten kysyn sinulta mikä vuosi sinulla on nyt menossa?
Minulle ei ole mitään merkitystä vuosilla vaan sillä mitä nyt on . Sinun pitää sitten elää tämän tietämyksesi kanssa :)
ghhhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:
Anna kun arvaan: Olet entinen(?) sekakäyttäjä, nähtävästi myös jonkinasteisia mielenterveysongelmia? Nyt olet vaihtanut addiktiosi toiseen. On kai se toisaalta parempi omata mielikuvitusystäviä kuin sotkea päänsä aineilla.
Jos tuo diagnosoiminen sinua helpottaa niin tee toki sitä mutta muista että teet sitä ainoastaan itsesi vuoksi . Toki olen elämäni aikana kokenut paljon kaikenlaista ja sen pohjalta tietämykseni perustankin . Ihmisen elämä on täynnä addiktioita .. Rakkaus,perhe,koti ja ravinto ovat perusta ja kaikki muu siitä on "lisää" , haluamista , janoamista jne jne ... toki jos sisälläsi on tyhjiöitä niin pitäähän ne täyttää jollain . .. Haluaminen ja omistaminen on sitä .
- ghhhhhhhhhhhhhhhh
TämmöstTääOn kirjoitti:
Jos tuo diagnosoiminen sinua helpottaa niin tee toki sitä mutta muista että teet sitä ainoastaan itsesi vuoksi . Toki olen elämäni aikana kokenut paljon kaikenlaista ja sen pohjalta tietämykseni perustankin . Ihmisen elämä on täynnä addiktioita .. Rakkaus,perhe,koti ja ravinto ovat perusta ja kaikki muu siitä on "lisää" , haluamista , janoamista jne jne ... toki jos sisälläsi on tyhjiöitä niin pitäähän ne täyttää jollain . .. Haluaminen ja omistaminen on sitä .
Ei kyse ole kenenkään helpottumisista, vaan ihan yksikertaisista pikku huomioista liittyen kirjoituksiisi. Olet melko läpinäkyvä. Ja uskoville tyypilliseen tapaan omaat ihan liian suuret luulot kyvyistäsi.
ghhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:
Ei kyse ole kenenkään helpottumisista, vaan ihan yksikertaisista pikku huomioista liittyen kirjoituksiisi. Olet melko läpinäkyvä. Ja uskoville tyypilliseen tapaan omaat ihan liian suuret luulot kyvyistäsi.
Mitä kykyjä olen sinulle esitellyt ? Oman kokemukseni olen tuonut esille ja se sinua vaan vituttaa kun et ymmärrä ...siksi nämä diagnoosit . En ole mieleisesi riviuskova , valitan .
- sdfgbhsdfgsdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
Mitä kykyjä olen sinulle esitellyt ? Oman kokemukseni olen tuonut esille ja se sinua vaan vituttaa kun et ymmärrä ...siksi nämä diagnoosit . En ole mieleisesi riviuskova , valitan .
Ei minua mikään vituta. Jos täällä kirjoittelevien fundisten jutut vituttaisivat, en muuta ehtisi tekemäänkään kuin vittuuntumaan päivät pääksytysten. Mikään kirjoituksissasi ei puhu sen puolesta että poikkeaisit noista ns. riviuskovista mitenkään. Ihan samanlaisia juttusi ovat kuin valtaosalla täällä pyörivistä julistajista. Eli kuten sanoin, ainoa joka sinua pitää jotenkin erikoisena, olet sinä itse.
sdfgbhsdfgsdfg kirjoitti:
Ei minua mikään vituta. Jos täällä kirjoittelevien fundisten jutut vituttaisivat, en muuta ehtisi tekemäänkään kuin vittuuntumaan päivät pääksytysten. Mikään kirjoituksissasi ei puhu sen puolesta että poikkeaisit noista ns. riviuskovista mitenkään. Ihan samanlaisia juttusi ovat kuin valtaosalla täällä pyörivistä julistajista. Eli kuten sanoin, ainoa joka sinua pitää jotenkin erikoisena, olet sinä itse.
En minä pidä itseäni erikoisena mutta toki voit sen todellisuutesi rakentaa tämän asian osalta sen varaan jos haluat mutta tuolloin elät valheessa .
- sdfgasdfgsdfg
TämmöstTääOn kirjoitti:
En minä pidä itseäni erikoisena mutta toki voit sen todellisuutesi rakentaa tämän asian osalta sen varaan jos haluat mutta tuolloin elät valheessa .
Sekin, että yleensä kuvittelet olevasi asemassa, jossa joku voisi tai edes haluaisi "rakentaa elämänsä" sinun ominaisuuksiesi varaan kertoo pelkästään omista ylimitoitetuista luuloistasi itsestäsi. Vai mikä kumma tuon oudon höpinän tarkoitus oli?
sdfgasdfgsdfg kirjoitti:
Sekin, että yleensä kuvittelet olevasi asemassa, jossa joku voisi tai edes haluaisi "rakentaa elämänsä" sinun ominaisuuksiesi varaan kertoo pelkästään omista ylimitoitetuista luuloistasi itsestäsi. Vai mikä kumma tuon oudon höpinän tarkoitus oli?
Sananvapaus
- osaanko_lentää
Minulla on eräs kokemus, jonka haluan jakaa teidän kanssanne.
Tämä tapahtui eräänä iltana -80 luvun puolivälissä normaalina arkipäivänä. Alkoholia tai mitään huumaavaa en ollut nauttinut. Olin siis täysin selvä. Aika oli myöhäisilta. Hieman ennen nukkumaan menoa.
Olin kuunnellut muutamia levyjä. Niitä, jotka olivat suosittuja siihen aikaan. Minulla oli, on edelleen, muutama 'omituisempi' levy, joita tulee harvoin kuunneltua.
Yksi niistä on Klaus Schulzen Timewind. Laitoin sen soimaan. Kuulokkeet päässä. Volume oli ns. 'riittävä'.
Jossain vaiheessa tunsin lentäväni. Oma kokemukseni oli sellainen, että olin irti makuualustasta, jossa kuuntelu tapahtui. Tunsin siis olevani ilmassa noin puolen metrin korkeudella.
Kunnes kappale loppui. Tipahdin alas.
Kysynkin nyt, että oliko kokemukseni aito? Osaanko lentää?
Tässä ensimmäinen kappale kyseiseltä levyltä:
https://www.youtube.com/watch?v=J1vs3Xb7K0oMikä siitä tekisi todellisemman jos joku muu joka ei ole ollut siellä sanoisi sen olevan aito ? Jos se oli todellista sinulle ja et valehtele niin uskon sinua .
- osaanko_lentää
TämmöstTääOn kirjoitti:
Mikä siitä tekisi todellisemman jos joku muu joka ei ole ollut siellä sanoisi sen olevan aito ? Jos se oli todellista sinulle ja et valehtele niin uskon sinua .
Esittämäni kysymys oli: osanko lentää? Oliko kokemukseni aito?
Olinko siis puoli metriä ilmassa vai en?
Mitä mieltä sinä olet? osaanko_lentää kirjoitti:
Esittämäni kysymys oli: osanko lentää? Oliko kokemukseni aito?
Olinko siis puoli metriä ilmassa vai en?
Mitä mieltä sinä olet?No sinä kuulostat siltä että kannattaa varmaan kirkkoon mennä kyseleen jäsenyyttä jos et tiedä itse mitä sinulle tuolloin tapahtui .
"Jumala toki on , kysyttävää ? "
Julle, moi.
Miten paistat ja maustat esinahat, kun teet ruokaa?
vai veteletkö ihan vaan raakana ja kuiviltaan, suoraan suuhun?TämmöstTääOn kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä kasvosi
" Olisi mielenkiintoista nähdä kasvosi"
Miksi ihmeessä.
Eihän jullekaan näytä omiaan.kusettava_kirkko kirjoitti:
" Olisi mielenkiintoista nähdä kasvosi"
Miksi ihmeessä.
Eihän jullekaan näytä omiaan.Mietippä tuota edellistä .
TämmöstTääOn kirjoitti:
Mietippä tuota edellistä .
"Mietippä tuota edellistä . "
En tunne sinua, mutta esinahkani ja naamani eivät muistuta toisiaan.
Toivottavasti sama pätee teillä päin.kusettava_kirkko kirjoitti:
"Mietippä tuota edellistä . "
En tunne sinua, mutta esinahkani ja naamani eivät muistuta toisiaan.
Toivottavasti sama pätee teillä päin.Jos et huomaa omista jutuistasi mitään omituista niin et huomaa ... vaikka se olisi vitsi niin .
TämmöstTääOn kirjoitti:
Jos et huomaa omista jutuistasi mitään omituista niin et huomaa ... vaikka se olisi vitsi niin .
"Jos et huomaa omista jutuistasi mitään omituista niin et huomaa ... vaikka se olisi vitsi niin . "
En kuitenkaan kehoita ihmisiä läträämään jessen verta ja rouskuttamaan tämän takareittä.
Sehän kuullostaa ihan kannibaalien vampyyrien touhulle.
Toki jos edellämainittu touhuilu on normaalia, niin toki mun jutut voivat vaikuttaa weirdoille :-)kusettava_kirkko kirjoitti:
"Jos et huomaa omista jutuistasi mitään omituista niin et huomaa ... vaikka se olisi vitsi niin . "
En kuitenkaan kehoita ihmisiä läträämään jessen verta ja rouskuttamaan tämän takareittä.
Sehän kuullostaa ihan kannibaalien vampyyrien touhulle.
Toki jos edellämainittu touhuilu on normaalia, niin toki mun jutut voivat vaikuttaa weirdoille :-)Sinä kirjoitit esinahoista ... älä minua nyt sekoita näihin fantasioihisi ;P
TämmöstTääOn kirjoitti:
Sinä kirjoitit esinahoista ... älä minua nyt sekoita näihin fantasioihisi ;P
"Sinä kirjoitit esinahoista ... älä minua nyt sekoita näihin fantasioihisi ;P "
Ei tämä minun fantasia ole, eikä keksintö.
Siellähän ne hartaat uskovaiset juovat jessen verta ehtoollisella, luettuaan taikaloruja katossa pönöttävän toteemin alla.kusettava_kirkko kirjoitti:
"Sinä kirjoitit esinahoista ... älä minua nyt sekoita näihin fantasioihisi ;P "
Ei tämä minun fantasia ole, eikä keksintö.
Siellähän ne hartaat uskovaiset juovat jessen verta ehtoollisella, luettuaan taikaloruja katossa pönöttävän toteemin alla.Taas väisteli ...
kusettava_kirkko kirjoitti:
"Taas väisteli ... "
SellaistSeeOnNiinpä... Oikeassa olet ja kuitenkaan et välitä ?
- Toteuttamaan
###Tiestä kuinka päästä siihen pisteeseen että voit todeta saman kuin minä ? Mitään en voi tuoda esille siten kuinka ihmiset todistelevat asioita toisilleen koska Jumala on asia joka sinun itsesi pitää selvittää ... jos uskallat . Omia näkemyksiä sen löytämiseen jne jne jne ... kysyttävää ?##
Tämä on juuri näin, itse pitää selvittää yhteysasiat Jumalan suuntaan, sitä ei voi kukaan tehdä sinun puolestasi.
Älkää sortuko selittelemään koko ikäänne, koska yhteys Jumalaa voi tapahtua yhdessä hetkessä!- mnbvcxzxdfgh
Se on juuri näin, Amen
- Toteuttamaan
###Se on juuri nain, Amen###
Joo, yhdyntä Jumalan kanssa on Amen! Jeesus antaa pyllyä auliisti ja tikaan Häntä perseeseen HALLELUJAA ja PyhätHuurmokset:t lentää Jeesusken selelle Toteuttamaan kirjoitti:
Joo, yhdyntä Jumalan kanssa on Amen! Jeesus antaa pyllyä auliisti ja tikaan Häntä perseeseen HALLELUJAA ja PyhätHuurmokset:t lentää Jeesusken selelleSinulla on erikoinen käsitys asiasta ... Noinko todella koet ?
- bfdsfyui
Toteuttamaan kirjoitti:
Joo, yhdyntä Jumalan kanssa on Amen! Jeesus antaa pyllyä auliisti ja tikaan Häntä perseeseen HALLELUJAA ja PyhätHuurmokset:t lentää Jeesusken selelleSyöt samaa "puuroa" perkeleen kanssa, koska ulosanti on samaa jota perkele haluaa sinun julistavan, palkintona on, tuhoudutte molemmat, vapaamatkustus ja loiseläminen lähenee loppuaan.
- Helppotajuta
Mitä Raamattu itse kertoo meille Jumalasta? Se kertoo meille, että Jumala on HENKI
Henki ei koostuu lihasta eikä verestä eikä muustakaan aineesta, jonka ihminen voisi aistiensa välityksellä nähdä tai tuntea.- voi.hallelujaatia.sentäs
Tässä pastori todistaa väkevästi tuosta HENGESTÄ:
https://www.youtube.com/watch?v=dtW5upD5oW4 - uytreqqqqqqqqqq
voi.hallelujaatia.sentäs kirjoitti:
Tässä pastori todistaa väkevästi tuosta HENGESTÄ:
https://www.youtube.com/watch?v=dtW5upD5oW4Mee hoitoon ja palaa sitten uudestaan palstalle
- voi.hallelujaatia.sentäs
uytreqqqqqqqqqq kirjoitti:
Mee hoitoon ja palaa sitten uudestaan palstalle
Hei hei valelääkäri!!! Mee ottamaan lääkkeesi ja jää sille tielle.
- nbgeeertryui
Jumalaa ei ole siksi koskaan nähty ihmissilmin, eikä koskaan tulla näkemäänkään koska Hän on henki.
Jumalaa löytyy ja toimii 100 % rukouksen kauttaa.
Ateistit, toimintaa siihen suuntaan, ei enään selityksiä - 9129129kik2jw3herfrf
Jumala on paljon ylempänä kaikkea, mitä silmillämme voimme nähdä. Vuorten majesteettisuus, auringon kirkkaus ja edes tähtitaivaitten loistokaan ei ole mitään häneen verrattuna.
Ateistit, lopettakaa hourailut ja eläkää tässä ajassa, tyhjän päällä elämin on sekopäistä Rauha
- gf123112121
Jumala, iankaikkisuuden kuningas on kaiken Luojana ollut olemassa ennen kaikkia muita. Hän on iankaikkisesta iankaikkiseen, joten hänellä ei ole ollut alkua eikä hänellä koskaan tule olemaan loppua.
- bgfd54444433343
TämmöstTääOn kirjoitti:
Joten täysin käsittämätön juttu ihmisen ymmärtää järjellä mutta silti sen voi kokea.
Totta, Jumalan voiman voi kokea vain uskossa, se on totista totta niille jotka ovat TOSISSAAN asialla!
bgfd54444433343 kirjoitti:
Totta, Jumalan voiman voi kokea vain uskossa, se on totista totta niille jotka ovat TOSISSAAN asialla!
Tiedän .
- jumala_toki
En ole kuullut jumalasta nimeltä Toki. Kerro enemmän.
- nbv123123345
Tutkimalla Hänen luomistöitään mekin voimme sanoa:
"Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".
Joh. ilm. 4:11 - nmnmnmnn12nsa
Jumala ei suorittanut luomistyötään senlaatuisilla työkaluilla, joita ihmiset käyttävät, vaan pyhän henkensä välityksellä.
- ytytytytytytyytyt
Saman pyhän hengen välityksellä hän kirjoitutti myöhemmin Raamatun, jota me voisimme tietää hänen tahtonsa ja päätöksensä maan päällä olevien ihmisten suhteen.
- TämmöstTääOn.ap
Jeesus on paskaa, muualla on Totuus.
- h56765676567
TämmöstTääOn kirjoitti:
Jeesus on Totuus , muu on paskaa .
Olemmeko mekin vastuussa Jumalalle ? Olemme, koska Jumala on elämämme Lähde, ei vain siksi, että me polveudumme ensimmäisestä ihmisparista, jolle Jumala antoi elämän, vaan myös siksi, että jatkuva elämämme riippuu JOKA PÄIVÄ auringosta, sateesta, ilmasta ja ravinnosta, mistä Jumala jatkuvasti antaa meidän NAUTTIA.
TämmöstTääOn.ap kirjoitti:
Jeesus on paskaa, muualla on Totuus.
Hieno peilaus ! Nyt näkee ateismin syvyyksiin ;D
h56765676567 kirjoitti:
Olemmeko mekin vastuussa Jumalalle ? Olemme, koska Jumala on elämämme Lähde, ei vain siksi, että me polveudumme ensimmäisestä ihmisparista, jolle Jumala antoi elämän, vaan myös siksi, että jatkuva elämämme riippuu JOKA PÄIVÄ auringosta, sateesta, ilmasta ja ravinnosta, mistä Jumala jatkuvasti antaa meidän NAUTTIA.
Olen tyytyväinen tähän hetkeen , kiitos Jumala .
- uyjhcxasqwåplö
Ateistit huomio!
Missä määrin me sitten elämme sopusoinnussa sen päätöksen kanssa, joka Jumalalla on meidän suhteemme ?
Meidän tulisi ajatella tätä vakavasti, koska tilaisuutemme ikuisen elämän saamiseksi on kysymyksessä.
Onko meidän todellisuudessa pelättävä Jumalaa ?
On, mutta terveellä tavalla, pelättävä, ettemme vain KAPINOISI hänen tahtoaan vastaan, koska hänen tahtonsa on OIKEA.- uyjhcxasqwåplö
Jeesus EI OLE Jumala josta puhun. Palstalla vellovat palliensa NUUSKIAJA LUTERILAISHOMOT OVAT TODISTE ETTÄ JEESUS ON HOMOSTELEVA HINTTARI JA PAHA ITSE SAATANA ESIAVIOTTOMAN SEKSIN MÄTÄ HEDELMMMMMMMMÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Hieno peilaus ! Nyt näkee teismin syvyyksiin ;D
Ei niin mitään muuta kuin pallihikee ja siansaksaaa suustasi TULEE typerää sontaa
:::::::::::
T3) Old Norse name deriving from Old Danish toki = 'jerk, simpleton' [2] [5]
::::::::::::::::
Eli Jumala on Toki = Ääliö. Kumma ettei teille avautunut tämä sanaleikki ollenkaan.
Kyse ei ole sattumasta Toki, ei toki.
Tätä ei ole kielletty Raamatussa, eli o totta, amen !TämmöstTää0n kirjoitti:
Hieno peilaus ! Nyt näkee teismin syvyyksiin ;D
Ei niin mitään muuta kuin pallihikee ja siansaksaaa suustasi TULEE typerää sontaa
:::::::::::
T3) Old Norse name deriving from Old Danish toki = 'jerk, simpleton' [2] [5]
::::::::::::::::
Eli Jumala on Toki = Ääliö. Kumma ettei teille avautunut tämä sanaleikki ollenkaan.
Kyse ei ole sattumasta Toki, ei toki.
Tätä ei ole kielletty Raamatussa, eli o totta, amen !Varas .
Ei, vaan korjaan : Palstalla vellovat risti-hihhulit ovatkin idiootteja, ei varkaita. Ei heidän pääkupastaan voi enää mitään viedä.........mikjäjäjäjääähähähähä!
- 7654lkmnbvxcaz
Emmekö tavallisissakin asioissa pelkää ottaa riskejä, jotka voisivat aiheuttaa vahinkoa tai hengen menetyksen?
Kuinka paljon enemmän meidän tulisikaan pelätä olla miellyttämättä jumalaa, Kaikkivaltiasta !
Me voimme olla ILOSIA siitä, että hän on kaikkivaltias, sillä Jumalan "silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antaneet hänelle - ghnbhghjkjlk
Jumala käyttää AINA voimaansa oikeaan tarkoitukseen ja niiden hyväksi, jotka rakastavat sitä, mikä on oikein, sillä Jumala on rakkaus.
Ateistit, olette perkeleen hoivissa, ja mihin se johtaa, päädytte kaikki matojen ruuaksi- tiiuyuyykujuj
"Ateistit, olette perkeleen hoivissa"
Valehtelet potilas. Katsos teikäläiset hihhulit uskovat siihen Perkeleeseen, koska olette saatananpalvojia. Ateistit ovat jumalattoman hyvässä voinnissa.
- jujujujuyytyh
Jumala ei ole sortava Jumala, kaikki hänen tiensä ovat oikeat
- kkkkkkkkmkmmkkm
On totta, että hän on yksinomaista antaumusta vaativa Jumala, mutta hän on myös laupias ja armahtavainen jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa
- JumalaOnTotuus
"Mitään en voi tuoda esille siten kuinka ihmiset todistelevat asioita toisilleen koska Jumala on asia joka sinun itsesi pitää selvittää ... jos uskallat ."
Uskallusta todellakin tarvitaan eli rohkeutta, ja sitä ei kaikilla ole.
Tuntemattoman kohtaaminen, hyppy tuntemattomaan, pelottaa monia. On niin paljon turvallisempaa pitää kiinni entisestä, tutusta ja vanhasta, omista uskomuksistaan, olivat ne mitä tahansa.
Vaatii rohkeutta luopua valheista, valhe-elämästä ja valheellisesta omakuvasta.
Jumalalta saa tietää totuuden, ja se on monille hyvin pelottava asia. - nnjnjhbgvffcrtyui
Jumala tietää minkälaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi
- nnnnnnnnnnnnnnn
Voimme olla todella ONNELLISIA siitä, että meillä on niin oikeudenmukainen ja kuitenkin myötätuntoinen Jumala ylimpänä Tuomarinamme, Lainantajanamme ja kuninkaanamme.
- jaakkkkaaaassas
Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys
"Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys "
Toivossa on hyvä elää, sano lapamato
- 6666666660000000
Missä määrin me sitten elämme sopusoinnussa sen päätöksen kanssa, joka Jumalalla on meidän suhteemme ?
Meidän tulisi ajatella tätä vakavasti, koska tilaisuutemme ikuisen elämän saamiseksi on kysymyksessä.
Onko meidän todellisuudessa pelättävä Jumalaa ?
On, mutta terveellä tavalla, pelättävä, ettemme vain KAPINOISI hänen tahtoaan vastaan, koska hänen tahtonsa on OIKEA.
Emmekö tavallisissakin asioissa pelkää ottaa riskejä, jotka voisivat aiheuttaa vahinkoa tai hengen menetyksen?
Kuinka paljon enemmän meidän tulisikaan pelätä olla miellyttämättä jumalaa, Kaikkivaltiasta !
Me voimme olla ILOSIA siitä, että hän on kaikkivaltias, sillä Jumalan "silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antaneet hänelle Tuo käsityksesi, että mun pitäisi selvittää jumalastanne jotakin on hyvin tyypillinen toteamus kaltaiselta hihhulilta?!
Miksi yhdenkään ateistin tulisi selvitellä yhtään mitään jumalasta?! Siksikö kun ketjun aloittaja palavasti haluaa? En tekisi sitä edes miljoonasta eurosta tai että mua odottaisi 7 neitsyttää taivaassa, kunnei odota vaan kuolema, monttu, ruumis monttuun ja henki (vaikka se saakelin "sielunne") on poissa kun on kuollut ja sielunkin kanssa siellä samassa montussa!
Polttohautaus eli se on sitten ruumis ja "sielu" samassa tuhkassa/uurnassa/kenkälaatikossa?! :)- 9999990008888
7 neitsyttä??????
Tämä on islamilaisten haavemaailmaa......ei kuullu kristinuskoon! 9999990008888 kirjoitti:
7 neitsyttä??????
Tämä on islamilaisten haavemaailmaa......ei kuullu kristinuskoon!Samaa paskaa silti kumpikin ja samasta kirjasta väännetty!
- twodskehdew
Jumala käyttää AINA voimaansa oikeaan tarkoitukseen ja niiden hyväksi, jotka rakastavat sitä, mikä on oikein, sillä Jumala on rakkaus
- tWodskehDew
Jeesus sitävastoin on itse Saatana AINA, katsokaa vaikka palstan "witutus" - ketjua jossa yli 150 keri-kritittyä purki kirjoituksissaan epätoivoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toivoen, 2Dew, entinen luterilainen - ididididiers
tWodskehDew kirjoitti:
Jeesus sitävastoin on itse Saatana AINA, katsokaa vaikka palstan "witutus" - ketjua jossa yli 150 keri-kritittyä purki kirjoituksissaan epätoivoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toivoen, 2Dew, entinen luterilainenSaatana on onnistunut tavoitteessaan sinun suhteesi, koska luovut tästä turhuudesta?
- ytytytytyytytytyty
Jumala ei ole sortava Jumala, kaikki hänen tiensä ovat oikeat
- hyhuikjloplkuyh
Jumala tietää minkälaista tekoa me olemme, hän muistaa meidät tomuksi
- kkkkkkkk7777777
Voimme olla todella ONNELLISIA siitä, että meillä on niin oikeudenmukainen ja kuitenkin myötätuntoinen Jumala ylimpänä Tuomarinamme, Lainantajanamme ja kuninkaanamme.......
- 81881818yqyqyyqyq
Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys..........
- 615
Raamattu kertoo Jumalan viisaudesta seuraavaa;
"Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on; joka huulensa sulkee, on ymmärtäväinen."
- Zeusus
Ymmärrät kai, ettei Taivaassasi tapahdu ikinä mitään? Jos näes Taivaassasi tapahtuisi jotakin, se tarkoittaisi muutosta. Mutta koska Taivaassa kaikki on jo niin hyvin kuin olla voi, tarkoittaisi tapahtuminen vain muutosta huonompaan. Siksi Taivaassa ei ikinä tapahdu mitään. Ymmärrettyänsä tämän pohjattoman ikävystyttävyyden esim. Uskovainen Kiihkotrolli Seeioleväärinnnnnn teki itsemurhan.
- vvavavsvasa
Missä kunnossa saa näin sekavan puoltavan ja kieltävän kommentin?????????????
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1493233- 1092644
- 512601
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402268Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4902159- 1111930
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2531913Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91754Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121702Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151657