Quebeckin marttyyrit

Allahu ackbari huudellut kanadanranskalainen surmasi moskeijassa rukoilevia muslimeja. Tuli näistä uhreista martyyreja islamin tulkinnan mukaan? Jos vastaava hyökkäys olisi tehty kirkkoon, uhreja voitaisiin ehkä pitää marttyyreinä.

Miten muuten islam selittää sen, että tämä pääsi tapahtumaan?

14

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65uhtyhg
      • Meinaatko, että uhreista olisi tullut islamilaisia marttyyreja, jos ampuja olisi ollut muslimi? Vai mikä merkitys ampujan aatteilla tässä on?


      • gfdhdsfhjfd
        tuttumies kirjoitti:

        Meinaatko, että uhreista olisi tullut islamilaisia marttyyreja, jos ampuja olisi ollut muslimi? Vai mikä merkitys ampujan aatteilla tässä on?

        Ei hajuakaan eikä kiinnostusta. Se merkitys ampujan aatteilla nyt oli tällä kertaa, että se oli länsimaisen oikeistolaisen idiootin typerä aivopieru, joka antaa "suvakkipuolelle" vain lisää paukkuja euroopan islamilaistamiseen..


    • rukousauttaa

      Se taisi olla jumalan tahto.

    • Aloittaja meni vale-uutisen ansaan :) ja kertoo aloituksessaan kuinka ampuja huusi "Allahu Akbar". Niin sitä käy kun uskoo vale-uutisiin niin alkaa levitellä vale-uutisia. Aina kun lukee lehtiä tulisi olla hyvin tarkka eräitten uutisten kanssa, sillä viha-uutiset muslimeista ja maahanmuuttajista yleensä leviää kuin kulovalkea ja ajattelemattomat alkaa pitää niitä totuksina :)

      • Et sitten vastannut yhteenkään kysymykseen, vaan aloit syyttelemään kysymyksen esittäjää.
        Tässä on melko selkeästi selostettu asiat:
        https://www.thesun.co.uk/news/2736768/quebec-city-mosque-shooting-students-arrested/
        Vaikuttaa siis siltä, että kanadanranskalainen ampuja huusi Allahu akbar, joskin quebeciläisellä korostuksella.
        Jos sinulla on jokin parempi tiedolähde, niin miksi jätit linkittämättä?
        Voisitko nyt vastata myös aloituksen kysymyksiin?


      • tuttumies kirjoitti:

        Et sitten vastannut yhteenkään kysymykseen, vaan aloit syyttelemään kysymyksen esittäjää.
        Tässä on melko selkeästi selostettu asiat:
        https://www.thesun.co.uk/news/2736768/quebec-city-mosque-shooting-students-arrested/
        Vaikuttaa siis siltä, että kanadanranskalainen ampuja huusi Allahu akbar, joskin quebeciläisellä korostuksella.
        Jos sinulla on jokin parempi tiedolähde, niin miksi jätit linkittämättä?
        Voisitko nyt vastata myös aloituksen kysymyksiin?

        Jos huusi niin, niin hän halusi ensisijaisesti, että muut alkajaisiksi kuvittelisi, että hän, ampuja, olisi muslimi ja sen jälkeen todellakin alkoi vale-uutisia liikkua, vale-uutisia jotka meni ihan valkoiseen taloon asti. Ei siis ihme ollenkaan, että narsistinen Trump myös aluksi uskoi syyrialaisen terroristin olevam asialla.
        Onkos tätä todellakin noin vaikea ymmärtää :)

        Koraani ja sunna ei selitä, miksi nykyajan äärioikeistolaiset murhaavat muslimeja.
        Mutta eihän tapahtumaa ole ollenkaan vaikea ymmärtää. Murhaaja on äärioikeistolainen ja nettitrolli ja hän rakastaa Trumppia. Murhaaja halusi tietenkin miellyttää Trumppia ja ärjyi allahuja jotta luultaisiin aluksi häntä muslimiksi , jotta vale-uutinen lähtisi liikkeelle :)


      • seijaah kirjoitti:

        Jos huusi niin, niin hän halusi ensisijaisesti, että muut alkajaisiksi kuvittelisi, että hän, ampuja, olisi muslimi ja sen jälkeen todellakin alkoi vale-uutisia liikkua, vale-uutisia jotka meni ihan valkoiseen taloon asti. Ei siis ihme ollenkaan, että narsistinen Trump myös aluksi uskoi syyrialaisen terroristin olevam asialla.
        Onkos tätä todellakin noin vaikea ymmärtää :)

        Koraani ja sunna ei selitä, miksi nykyajan äärioikeistolaiset murhaavat muslimeja.
        Mutta eihän tapahtumaa ole ollenkaan vaikea ymmärtää. Murhaaja on äärioikeistolainen ja nettitrolli ja hän rakastaa Trumppia. Murhaaja halusi tietenkin miellyttää Trumppia ja ärjyi allahuja jotta luultaisiin aluksi häntä muslimiksi , jotta vale-uutinen lähtisi liikkeelle :)

        Olivatko uhrit martyyreja? Onko joku edes jotenkin arvostettu islamilainen taho näin todennut? Verrattuna nyt vaikkapa islamilaisiin terroristeihin, joista tehdään marttyyreja.


      • höööhööö

        islam on ihmeellinen mutta kuitenkin niin kiero uskonto-oletteko kuulleet jonkun imaamin pahoittelevan islamistien tekemiä terroritekoja? oikeaan islamiin eli koraanin opetuksien mukaan vääräuskoiset tulee tappaa jos he eivät käänny islamiin. islam on väkivallan ja vihan uskonto jonka loppu alkaa jo häämöttämään. maailma alkaa vihdoin heräämään ja mm trump onkin edelläkävijä islamilaisen hirviön tekemisessä toimintakyvyttömäksi. mediamme antaa virheellisen kuvan ja vääristää asiat islamin hyväksi,mutta turhaan ,sillä kansan mielipidettä ja oikeustajua ei propagannalla murenneta.


      • Rauha.maassa
        höööhööö kirjoitti:

        islam on ihmeellinen mutta kuitenkin niin kiero uskonto-oletteko kuulleet jonkun imaamin pahoittelevan islamistien tekemiä terroritekoja? oikeaan islamiin eli koraanin opetuksien mukaan vääräuskoiset tulee tappaa jos he eivät käänny islamiin. islam on väkivallan ja vihan uskonto jonka loppu alkaa jo häämöttämään. maailma alkaa vihdoin heräämään ja mm trump onkin edelläkävijä islamilaisen hirviön tekemisessä toimintakyvyttömäksi. mediamme antaa virheellisen kuvan ja vääristää asiat islamin hyväksi,mutta turhaan ,sillä kansan mielipidettä ja oikeustajua ei propagannalla murenneta.

        Näinpä.

        http://yle.fi/uutiset/3-7829980

        "Vastausten mukaan 68 prosenttia Britannian muslimeista ei hyväksy sitä, että muslimit kostavat pilakuvien tekijälle. Lähes neljännes, eli 24 prosenttia kuitenkin katsoi, että väkivalta pilakuvien tekijöitä kohtaan oli jollakin tasolla puolusteltavissa.

        80 prosenttia vastaajista piti Muhammedista tehtyjä pilapiirroksia hyvin loukkaavina.

        Tuhannesta kyselyyn osallistuneesta muslimista 27 prosenttia piti Pariisissa Charlie Hebdo -lehteen tehtyä terrori-iskua ainakin jossain määrin oikeutettuna.

        Vastaajista ylivoimainen enemmistö, 95 prosenttia, tunsi joka tapauksessa lojaalisuutta Britanniaa kohtaan ja 93 prosenttia sanoi, että Britannian lakeja on noudatettava."

        Aika isot prosentit jos 7% katsoo ettei Britannian lakeja tarvitse noudattaa.
        Ja onpa ihme, että löytyy ääritoimintaa kun sen hyväksyykin jo sen 27% muslimeista..


    • SharianLaki

      Niinpä ei kolmattavaltakuntaa kyllä näy missään mutta Islamistien kalifaatteja siellä sun täällä ja lisää perustellaan ympäri maailmaa jatkuvasti lisää. Kohta varmaan Suomaankin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      817
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      623
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe