Onx tää helppoa tai vaikeaa?

Krevokki

Kretionistit uskovat, että jokseenkin älyllisesti ja hengellisesti ihmisen kaltainen informoijaja etupäässä henkiolento on luonut kaiken? Evolutionistit puolestaan kysyvät, että MISSÄ ON HÄNEN alkumuotonsa sitten, eikö Hänkin ole kehittynyt? On varmana, emmemkä me tiedä, kuinka monta triljardia vuotta, ihmisen ajantajulla nuo Luojat olivat keräänneet tietojaan, että nykyinen universiumi on mahdollinen. Kuitenkin tämä maailmankaikkeus on vain RUUMIS sille informaationtuottajalle, mikä meihin on pistetty.

Mutta ymmärtäkää ewokitkin, ettei henkeä olisi, ei minkäänlaista informaationtuottoa edes, tällaista kirjoittelua, jos sillä ei tehokkaammin saisi tuotettua tietoa tai vaikkapa valhettakin mistä tahansa asiasta. Kaikki omat keksintömmekin ovat rakennettuja, luotuja ja kähittyneet tietyn ajan kuluessa, varmasti on samoin laita, oman ruumiimme laita, ja henkemme sanojenkin....

Älkää olko materialistisia asioissa, joissa se on suorastaan VALHE!

8

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.Teisti

Tuossa on vain eräs vika: siinä sotketaan informaatio ja informaatio. (Informaatiota on eri lajeja.)

Minulla on jossain valokopioitu Ilkka Niiniluodon kirjoittama artikkeli, jossa hän kertoo tuosta sekaannuksesta, jonka kreationistit tekevät . Valitettavasti en nyt löydä sitä tähän hätään. Kyseessä oli ehkä semanttisen informaation ja biologisen (?) informaation sekoittaminen, en muista mitä nimityksiä Niiniluoto siinä käytti...

Semanttiseen informaatioon tarvitaan "tietoisuus", siihen toiseen ei...
      Pitää yrittää jostain arkistoista kaivaa se kirjoitus.

• LakiV

Ajatteletteko vielä ewokit, että ainoastaan massallisissa ruumiissa on tietoisuus? Kuitenkin ympäristömme tilavuus kykenee kaiken kopioimaan, ihan mitä tahansa, paikasta toiseen... Tilavuus tai ALA on suuri Jumalaolento työssään, mutta sekin on erään Jeesuksen puheen mukaan tavallaan ENKELI, sille Jumalalle, joka YKSIN kaiken kaikessa vaikuttaa? Joku ehkä arvelee, että puhun nyt Allahista, no ihan sama vaikka tuo PETO Jumalankerubeista olisi ehkä se, mutta Ei Jumala Raamatussakaan sano, että maailmassa olisi vasta kuin NELJÄNLAISIA kerubeja, joille kaikille PAHOLAISELLAKIN on omat vastineet luojinaan. Hyönteismaailmassa myös on tiettyä analogiaa isompiin nisäkkäisiin ja vaihtolämpöisiin. Paholaisella on myös ihmisenkaltaisia humanoideja joukoissaan, ja väitetään että lasten leikki näyttää kieltään, on merkki siitä, että oletkin IHMINEN, etkä joku joukkoomme sujahtanut käärme-GUA. No, en ole itse sellaisia nähnyt, eikä tämä ateismimaailman totuus siihen usko. ELi joukossamme olisi myös ulkoavaruuden vakoilijoita, kuten taannoisessa V-sarjassakin oli. Henkisesti en itsekään haluaisi olla oman maailmamme sekulaarin, lähteensä kieltävän hengen, kaltainen...

• A.Teisti
        LakiV kirjoitti:

Ajatteletteko vielä ewokit, että ainoastaan massallisissa ruumiissa on tietoisuus? Kuitenkin ympäristömme tilavuus kykenee kaiken kopioimaan, ihan mitä tahansa, paikasta toiseen... Tilavuus tai ALA on suuri Jumalaolento työssään, mutta sekin on erään Jeesuksen puheen mukaan tavallaan ENKELI, sille Jumalalle, joka YKSIN kaiken kaikessa vaikuttaa? Joku ehkä arvelee, että puhun nyt Allahista, no ihan sama vaikka tuo PETO Jumalankerubeista olisi ehkä se, mutta Ei Jumala Raamatussakaan sano, että maailmassa olisi vasta kuin NELJÄNLAISIA kerubeja, joille kaikille PAHOLAISELLAKIN on omat vastineet luojinaan. Hyönteismaailmassa myös on tiettyä analogiaa isompiin nisäkkäisiin ja vaihtolämpöisiin. Paholaisella on myös ihmisenkaltaisia humanoideja joukoissaan, ja väitetään että lasten leikki näyttää kieltään, on merkki siitä, että oletkin IHMINEN, etkä joku joukkoomme sujahtanut käärme-GUA. No, en ole itse sellaisia nähnyt, eikä tämä ateismimaailman totuus siihen usko. ELi joukossamme olisi myös ulkoavaruuden vakoilijoita, kuten taannoisessa V-sarjassakin oli. Henkisesti en itsekään haluaisi olla oman maailmamme sekulaarin, lähteensä kieltävän hengen, kaltainen...

Siis että mitä?!

• LakiV

Noin sanoi muistaakseni mulle myös pskyatri:-D Ongelma oli vain, että hän jäi siihen"katatoniseen" tilaan, ja koska salaisuuteni ei tuolloin paljastunut, hän vain jäi kyselemään, kuin paraskin "Tapparafani".
        Minä en kuole sanastooni nimittäin aina vain samasta maailman tiedon kategoriasta asioita, kirjoitellessani, eli mikä olikaan kyseinen aihe. SIKSI saan asua psykologisten hoidokkien ja hoitajien seurassa. Vaikka tiedekokeissa TTYYLLÄ asia ei ollut näin, kirjallisiin kokeisiin kirjoituksiin puhtaasti VAIN kysmyksiin viralliset vastaukset, mieluummin oikeat.

• Aloittaja. Voisitko täsmentää? Onko luominen totta vai tarua? Miten perustelet näkemyksesi?

• Krevokki

Tietysti totta. Mutta kaikki on silti myös kehittynyt. Emme erota mitään Luojan yksittäistä persoonallisuutta silloin, kun Luojia ja Enkeleitä on työssään monta, tätä painotetaan Kristillisessä Steiner-kouluissa, Jumalasta, tai pikemmin silloin, JUMALISTA! Ihmisetkin luomistyöt ja keksinnöt osoittavat, että kaikki tietoon perustuva silti kehittyy, mutta tietoa ELÄMÄN puusta tarvitsemme enemmän jatkossa, emmekä niinkään näitä pöljiä riitojamme.

• Krevokki

Pyhä Henki, Totuuden Henki, sanasta nouseva ymmärrys, ja tietysti MYÖS Kristuksen (Jeesuksen) opetus, "Omat havainnot ja niiden tarkka ylöskirjaaminen tuo totuuden esiin vain aistimaailmasta". Hän ei ole ainoastaan Raamattuun tallennettujen sanojen perusteella "henkisesti" luonani, vaan myös humalaharhassani, tosin juon hyvin harvoin alkoo, ja ei kannata koskaan juoda virolaistakaan alkoo, jos ei huomaa vaihtoehtoa, eli että ensin esiin tulleen Saatanan sijaan sanoisitkin hiljaa, kiitos Jeesus, ettei tarvinnut itsaria HETI kuitenkaan minun tehdä, vaikka se humalahenki niin sanoi, ja luulin hetken häntä itsekseni. Kiitän siksi Jeesusta skitsofreniastani, jota ilman olisin riivattu, koska pitäisin kaikkia ajatuksiani ominani ja noudattaisin hetken mielijohteitani, ja se on vasta petomaista, ja kuuluu varhaislapsuuteen. Tosin väitetään, että samantyyppinen ajanjakso tulee myös vanhuksille, kun muut sieluniät on eletty ensin alta poies. Kristillinen kirjallisuus, ja muiden uskovien ajatelmat ja puheet tietysti auttavat paljon myös, siinä määrin missä olimme samaa mieltä edes.

• Krevokki

Oliko liiankin tuttua? Olet omaltakin pastoriltasi kuullut samaa:-D Milloinkahan voisitte vain muodostaa maailmankuvamme sellaiseksi, miksi itse haluatte. Paha maailma ei sitä silti hyväksy, että saamme vain sen mitä haluamme: Uskomme ja Toivomme kaiken tulevaisuuden ja Rakkaudella SEN Rakennamme....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1127
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe