ketäs kumarrat?

kannattaakokeillla

Sitten totuus ilmoitettiin minulle kuin pilvessä: ateistikin joutuu nöyrtymään mutta hän ei voi tietenkään nöyrtyä Jumalan edessä koska hänhän on ateisti eli Jumalalle-kelpaamaton. Ateisti siis ilmeisesti nöyrtyy joko ihmisten edessä tai luonnon edessä. Todennäköisesti luonnon edessä sillä se on helpompaa. Koko homma perustuu kuitenkin joihinkin harvoihin yksittäisiin kokemuksiin ja vaikka monet seikat viittaavat siihen että ihmisen ei välttämättä tarvitse nöyristellä luonnon edessä niin silti muutaman yksittäisen havainnon pohjalta ateisti nöyristelee luonnon edessä.

Miksi sellaista uskomusta kutsutaankaan? Onko kyse deismistä tai panteismista vai mistä? Perkelehän siinä on asialla ja uskonnostahan siinä on kyse joten tervemenoa helvettiin saatananpalvoja-ateistit.

24

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wind-

Elävä usko tarkoittaa aina toisen kunnioittamista: Rakasta lähimmäistä kuten itseäsi.

• kannattaakokeillla

Mitä tarkoitat kunnioittamisella? Totuuden peittelyäkö? Oletko eksyttäjä?

• kannattaakokeillla

Minä eksyn yleensä tuulikaappiin ellei Jumala ohjaile minua pyörimään pöyröoviin.

• uskova-urpo

Kumarran Olematonta Oskaria. Sellaiseksi hänet olen nimennyt, vaikka jotkut kutsuvat häntä Jumalaksi. On kivaa palvoa ei mitään. Se on niin järkevää että.

• kaapankivi

Olen siirtymässä muslimiksi, moskeijassahan tosiaan kumarrellaan rukouksen aikana.

• uskova-urpo
        kaapankivi kirjoitti:

Olen siirtymässä muslimiksi, moskeijassahan tosiaan kumarrellaan rukouksen aikana.

Olet väärässä ja väität minusta perättömyyksiä. Olematon Oskari ei ole Allah, vaikka häntä voi kumartaa yhtä helposti kuin mitä tahansa muutakin jumalaa. Aivan niin kuin evlut-kirkoissa kumarrellaan alttaritaulua.

• kannattiko.kokeilla

"totuus ilmoitettiin minulle kuin pilvessä"

Mitä ainetta käytät? Kannabista? Amfetamiinia? Muuntohuumetta?

• " ateisti nöyristelee luonnon edessä. "

Minä ainakin. Joskus kumarran ihan konkreettisesti luonnonvoimalle. Kun meloo kovemmassa kelissä kajakkilla ja näkee vedenpinnan muutoksesta kovan tuulenpuuskan lähestyvän, kannattaa sille kumartaa nöyrästi. Se pakana vie muuten melontapläysän päästä. Sitten joutuu kääntämään kajakin kahteenkin kertaan epämukavaan sivuaallokkoon pelastaakseen hattunsa.
      Kokemuksesta oppii ;-)

• kannattaakokeillla

Minä näytän pallejani ukkoselle ja kiipeän ivaamaan ja parantamaan tätä tuhoavaa ateistidemonia kännykkämastoon sormet ristissä

• kannattaakokeillla

Pläysä naruilla kiinni nuppiin niin se lähtee päästä vasta jos kirveellä huitaisee. Ei pidä olla tyhmä ja palvoa luontoa. Luonnon älykkyys on debiilin siellä jossain alapuolella. Jos luonnolla olisi älliä päässä niin se lähettäisi näkymättömän miehen viemään pläysäsi. Sellaista älliä luonnolla ei kuitenkaan ole. Jeesus sen sijaan on täysin näkymätön tällä hetkellä ja silti hakkaa luontoperkeleen pystyyn.

• vm41

>Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt<

• Päivännaurut

Jopas on vain omaan napaan tuijottava itsekäs yöykkäri.

• päikkärit

Yöllähän niitä ykkäreitä liikkuu.

• Ihminen on biologisesti ajatellen eläin, joten ainakin toistaiseksi joudun "nöyrtymään" luonnonvoimien ja muiden realiteettien edessä. Ehkä jonakin päivänä ihminen kykenee hallitsemaan luontoakin, mutta se aika ei ole vielä.

• kannattaakokeillla

Biologia-uskontoa. Mielenkiintoista vaikkakin kovin surullista. Ole nyt kuitenkin siunattu.

• kannattaakokeillla kirjoitti:

Biologia-uskontoa. Mielenkiintoista vaikkakin kovin surullista. Ole nyt kuitenkin siunattu.

Biologia on tiede eikä uskonto. Jos olet eri mieltä, kokeile lääkitä itseäsi muilla kuin lääketieteen tuottamilla lääkkeillä. Lääketiedekin pohjautuu biologiaan.

• kannattaakokeillla
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Biologia on tiede eikä uskonto. Jos olet eri mieltä, kokeile lääkitä itseäsi muilla kuin lääketieteen tuottamilla lääkkeillä. Lääketiedekin pohjautuu biologiaan.

Biologia on tiede kun tutkitaan sen piiriin kuuluvia asioita. Kun sitä aletaan soveltaa omaan elämää, ei se enää liity tieteen tekemiseen vaan siihen että asetutaan elämään ja ajattelemaan tietyn kaavan, tieteellisen kaavan, mukaan. Se on uskonnollinen valinta tietysti.

• kannattaakokeillla kirjoitti:

Biologia on tiede kun tutkitaan sen piiriin kuuluvia asioita. Kun sitä aletaan soveltaa omaan elämää, ei se enää liity tieteen tekemiseen vaan siihen että asetutaan elämään ja ajattelemaan tietyn kaavan, tieteellisen kaavan, mukaan. Se on uskonnollinen valinta tietysti.

Ei ole, koska biologialle ei anneta tässä tapauksessa mitään yliluonnollista tarkoitusta, tehtävää tai voimaa.
        Esimerkiksi se että "nöyrryn" sen edessä että minun pitää juoda vettä useamman kertaa päivässä tai tulee jano ei tarkoita että se olisi yliluonnollinen asia kuten uskontojen väitteet.

• uskonpohjatontyhmyys

Lopeta heti se pilvenpolttelu. Pilvessä keksityt "totuudet" ovat vain narkkiksen sekopäisiä hallusinaatioita, joissa ei todellisuudessa ole mitään järkeä. Aivan kuten ei ole ollut ainoassakaan sinun ääliöviestissäsi.

• Taikapölyänokkaan

Pilvessä, joo nyt alan uskomaan.

• DRHouse

Siis olit pilvessä kun sait tämän "ilmoituksen"? No, eipä yllätä...

• raoiwermaiowermio

Niin ihminen on joko saatanan tai jumalan orja. muuta vaihtoehtoa ei ole ateisteillakaan.

• vm41

Minä ainakin olen itseni herra, sillä muita vaihtoehtoja ei ole, eikä tuu.
        Rypekää te muut muitten orjuuksissa.

• kannattaakokeilllla
        vm41 kirjoitti:

Minä ainakin olen itseni herra, sillä muita vaihtoehtoja ei ole, eikä tuu.
        Rypekää te muut muitten orjuuksissa.

Sun on helppo puhua kun on iso muna ja iso palkka. Mites me muut, vähemmän onnekkaat? Pitäisikö meidän muidenkin palvoa sinua ja munaasi. Ei kiitos. Toki ihailen mutta en palvo. Olen hetero ja palvon tulevaa vaimoani niin kuin vaimoa palvotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      401
      1158
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1096
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      842
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      60
      779
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      698
    6. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      15
      670
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      71
      664
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      661
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      653
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      58