Millaisia kokemuksia 1.2 Puretecista

Kuluttaako öljyä, entä bensan kulutus? Apulaiteongelmia tai muita häiriöitä?Kestävyydestä tuskin vielä kokemuksia.
Ilmoita


148 Vastausta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


Olen seurannut tämän moottorin edesottamuksia ja toivonut parasta. Sen mitä kestävyydestä olen lukenut niin toistaiseksi näyttää hyvältä. Tuliko tuo kauppoihin 2012 vai 2013, joten ei se ihan uusi konstruktio ole enää.

Paremmin kestää jokatapauksessa kuin VTi ja THP moottorit.

Itse harkitsen tuollaisen ostoa kuuden vuoden päästä, pitää ajaa ensin 406 loppuun :)
Ilmoita
Ne on osoittauneet hyviksi moottoreiksi. Oon ajanu omallani 130hv automaatillani 35t. Ei kuluta öljyä ja bensan kulutus on sen mikä luvataankin jos osaa ajaa taloudellisesti, kaikki vaan ei osaa. Ensimmäisillä puretec koneilla lienee jo 100t mittarissa, en ole kuullut mistään vioista. Itseasiassa se moottori on selvästi paras downsizing turboista, saksan padat ei pääse lähellekään.
2 VASTAUSTA:
Et oo sit kokenut vielä Jakohihna remonttia kun vasta 35th takana,kokeile jos kestäs vielä vuosi ajella.Epäilen ettei kestä.Hihnat katkee alle 60000km juuri tuon öljykylvyn takia.
Psa yrittää pelastaa maineen pudottamalla hihnanvaihdon puoleen 180000/10v.
Kaikki tuo tulee asiakkaalle maksettavaksi.
puoliväli kirjoitti:
Et oo sit kokenut vielä Jakohihna remonttia kun vasta 35th takana,kokeile jos kestäs vielä vuosi ajella.Epäilen ettei kestä.Hihnat katkee alle 60000km juuri tuon öljykylvyn takia.
Psa yrittää pelastaa maineen pudottamalla hihnanvaihdon puoleen 180000/10v.
Kaikki tuo tulee asiakkaalle maksettavaksi.
Olisko paras nostaa joukkokanne PSA-tehdasta vastaan?
Tai maksattaa jakopään remontit jotka tulee alle 10v ja alle 180000km
Opelit valmistettu samasta paskasta,tuli Vectra kakkonen markkinoille,
tää on niin huippu että ajaa PSA tehtaan konkurssiin.
+Lisää kommentti
Ittellä myös Puretech 130 automaatilla. Ei pahaa sanottavaa. Kulkee riittävästi, kuluttaa sopivan vähän. Talvellakaan ei ongelmia. Ei syö öljyä eikä reilun vuoden käytön aikana ensimmäistäkään ongelmaa. Nyt tämä sama koneperhe turbolla ja ilman eka kertaa tulossa myös Opeliin uudessa Crossland X:ssä.
4 VASTAUSTA:
Tuo Crossland X sillä oikealla bensa-automaatilla kiinnostaa. Suorituskyky ei liene mikään mullistava mutta riittänee näin eläkeläiselle. Olen omistanut elämäni aikana useita Pösöjä, viimeiksi 307 HDI 2007-2011. Ei ollut ihan viattomin omistamani auto, joten pienellä varauksella joudun Pösön tekniikkaan suhtautumaan mutta sama se lienee muillakin merkeillä.
täytyy.koeajella kirjoitti:
Tuo Crossland X sillä oikealla bensa-automaatilla kiinnostaa. Suorituskyky ei liene mikään mullistava mutta riittänee näin eläkeläiselle. Olen omistanut elämäni aikana useita Pösöjä, viimeiksi 307 HDI 2007-2011. Ei ollut ihan viattomin omistamani auto, joten pienellä varauksella joudun Pösön tekniikkaan suhtautumaan mutta sama se lienee muillakin merkeillä.
Jos ostat niin kannattaa turkishaalarit myös ostaa ja huopatossut
autossa ei pelaa lämmitin ainakaan automaatilla
pitää olla 28 asteessa että tarkenee.
Huijausta ainakin crosslandissa:Jakohihnan vaihtoväli osto-päivänä 10v/180000.nyt 5v/105000
huoltoväli 25000/1v nyt 11kk/13000 seuraava huolto 5kk/8000km.seuraavat huollot ja jakohihnan vaihtoväli 3kk välein.Alkaa olla vectran veroinen auto.
Sähkölasit ei toimi kaukosäädöllä
mulla auto melkein vakituistaan rempassa
+Lisää kommentti
Pure pure tekkiä, mahtaa olla namu keksintö? Saako noit jo halvalla?
1 VASTAUS:
Ei saa, etenkään Skodasta eivät hyvitä mitään ja kaikki eivät ota edes vaihdossa.
+Lisää kommentti
Useampi Peugeot ollut vuosien varrella ja kertaakaan en ole öljyä lisännyt huoltojen välissä.
Tällä hetkellä reilut parivuotta sitten rekisteröity 130hv puretec moottorilla varustettu automaatti bensakoneella, kesällä polttoaineen kulutus siinä vajaat 5,5 l / 100km talvisin n 6 litraa. Mittarissa nyt reilut 52000km.
Ei mitään ongelmia.
4 VASTAUSTA:
Vois sanoa että paras kone tänä päivänä Pösöön. Äärettömän vääntävä, ärhäkkä ja reippaasti kaasuun reagoiva kone, parina 6-lovinen automaatti niin ei parempaa maahamme ole! Kulutus pientä ja todella hiljainen tyhjäkäynti. Noissa on varma jakopää kun on hihnalla ja sekin öljykylpyinen. Rivakampi tämä oikeesti on kuin 1,6 THP.
muistat vaan jakohihnan vaihtaa kuukausittain ja öljyn 2000km välein.
HÖPÖ HÖPÖ!
Kiva kuulla asioita oikeasti, eikä vain, että kaveri on kertonut. Itsellä ei mitään kokemuksia.
+Lisää kommentti
130hv manuaali, kohta 100tkm mittarissa ja takuukin jo loppunut.

Itse moottorissa tai apulaitteissa ei ole vielä vikaa ollut eikä öljyä tarvitse lisäillä huoltojen välillä, ehkä viivojen puoleen väliin saattaa laskea ylärajasta.

Kulutus ollut 5 litraa matka-ajossa ja 7 litraa taajama-ajossa. 80kmh rajoituksella ainoastaan saattaisi päästä alle viiden...

Kaikenlaista muuta pientä on kyllä ollut tai on tällä hetkellä. Pikkuvikoja, mutta paikallinen merkkihuolto on aivan kädetön niitä korjaamaan. Nyt kehtaa jo tehdä itsekin kun takuu loppu
2 VASTAUSTA:
Millaista pientä noilla kilometreillä, liittyykö sähkölaitteisiin vai alustan niveliin kuten vanhemmissakin malleissa?
passaako.kysyä kirjoitti:
Millaista pientä noilla kilometreillä, liittyykö sähkölaitteisiin vai alustan niveliin kuten vanhemmissakin malleissa?
1 - tuulilasinpesinestettä kului todella paljon. Vika ajovalonpesurin suuttimessa. Korjattu takuuseen.

2 - tiivisteet kuluttavat paikoin maalia ovisyvennyksistä. Takuukeissi vielä kesken

3 - vikinä rattia pyöriteltäessä, vika ratin takana asentotunnistimessa, vaihdoin itse uuden(käytetty ebay 150) kun ei huollon rasvailut auttaneet

4 - tällä hetkellä pyöristä lähtevä meteli on noussut häiritseväksi ja epäilen laakeria mutta voi olla renkaistakin. Kilsoja jo melkein 100tkm, joten suht normi hommia

Kaikenlaisia vikoja riitti edellisessä Skodassakin joita itse ropailin.

Peugeotin kanssa meinasin siirtyä täysin merkkihuollon asiakkaaksi mutta tähän mennessä näytöt ovat heikot joten viat korjaan itse ja huollot kilpailutan jatkossa...
+Lisää kommentti
Vuoden moottori, hyvällä tuurilla kahden. Samaa sontaa kuin yleensäkin ranskikset ja myös italian ihmeet. Kuka hullu noita ostaa? sama kun polttaisi rahansa. Osta sakemanni, korealainen tai japanian vehje, ne kestää.
3 VASTAUSTA:
Uskallan olla eri mieltä, jos nyt autoista voi puhua niin, että jaetaan ne valmistusmaan mukaan.

Itse ajan ranskalaisella vanhuksella, jossa korjaus- ja huoltokustannukset on keskimäärin 500 euroa vuodessa. Isäni ajaa korealaisella, vuoden aikana on mennyt korjauksiin 2850 euroa. Korjaukset ovat johtuneet ihan suunnitteluvirheistä jotka autoon on onnistuttu tekemään.

Itse puretech moottorista jos puhutaan, niin mikään ei viittaa sen huonoon kestoon. Valitettava kömmähdys kävi VTi ja THP moottoreiden kohdalla, eikä ne edusta kovinkaan kestäviä moottoreita. Sitä aikaisemmat bensamoottorit edustavat oikein kestäviä moottoreita. EW, XU, TU.

Kaikkea voi kirjoitella anonyymisti, provosoivalla sävyllä, mutta itse suosin enemmän totuuteen perustuvaa kommentointia.
Tässä viestiketjussa on tarkoitus jakaa omakohtaisia kokemuksia ko.moottorista eikä
asiatonta paskanjauhantaa joka perustuu "esson" baarissa kuultuihin isojen poikien
tarinoihin -70 luvulta.
todentottajuu kirjoitti:
Uskallan olla eri mieltä, jos nyt autoista voi puhua niin, että jaetaan ne valmistusmaan mukaan.

Itse ajan ranskalaisella vanhuksella, jossa korjaus- ja huoltokustannukset on keskimäärin 500 euroa vuodessa. Isäni ajaa korealaisella, vuoden aikana on mennyt korjauksiin 2850 euroa. Korjaukset ovat johtuneet ihan suunnitteluvirheistä jotka autoon on onnistuttu tekemään.

Itse puretech moottorista jos puhutaan, niin mikään ei viittaa sen huonoon kestoon. Valitettava kömmähdys kävi VTi ja THP moottoreiden kohdalla, eikä ne edusta kovinkaan kestäviä moottoreita. Sitä aikaisemmat bensamoottorit edustavat oikein kestäviä moottoreita. EW, XU, TU.

Kaikkea voi kirjoitella anonyymisti, provosoivalla sävyllä, mutta itse suosin enemmän totuuteen perustuvaa kommentointia.
Uskotko itse edes satuihisi, korean pojat tänä päivänä suunnittelee /toteuttaa autot paremmin kuin pökötti, se vaan on pakko hyväksyä.
Voisit muuten vähän avautua isäsi korealaisesta mikä malli vm. ym.
+Lisää kommentti
jaa. citikka c4 ja puretech 130 kone. Kone syö öljyä ja kiihdyttäessä nykäisee välillä kummallisesti...aivan kuin veto katkeaisi hetkeksi. Suurimmat nykimiset hävisivät tulppien vaihdolla, mutta edelleen silloin tällöin nykäisee. Taitaa olla viimeinen sitikka meidän perheessä..neljä ollut jo peräkkäin.
7 VASTAUSTA:
Pienestä se on merkin vaihto kiinni, minkä merkkisen ajattelit seuraavaksi ottaa?
Kuvailit juuri Volkkarin 1.2 , 1.4, 2.0 TSI DSG 7 ominaisuudet, niitä ei löydy uusista Pösöistä jotka ovat laatuautoja Volkkariin verrattuna, kokemusta kahdesta tuoreesta Pösöstä ja kolmas tulossa.
1.2 puretech 130 manuaali ollut kohta 60 tkm, ei vie öljyä, vetää hyvin. Ilmeisesti oot saanut maanantaikappaleen. Pääsee alle 5 l/100km jos ei paljoa moottoritieajoa, jos taas on niin 5,0 tai 5,1 hyvin mahdollisia.
Tulpat ovat todellakin yksi koneen ongelmista, tästä on palautetta ranskalaisella pösöfoorumillakin. Nykii ja nykii, tulpat noessa. Myös imuventtiilit karstoittuu herkästi, suorasuihkutusbensojen synti.
tulpatkanssa kirjoitti:
Tulpat ovat todellakin yksi koneen ongelmista, tästä on palautetta ranskalaisella pösöfoorumillakin. Nykii ja nykii, tulpat noessa. Myös imuventtiilit karstoittuu herkästi, suorasuihkutusbensojen synti.
Mikä niitä tulppia karstoittaa ? Pelkkää ilmaa siellä liikkuu.
Suorasuihku kirjoitti:
Mikä niitä tulppia karstoittaa ? Pelkkää ilmaa siellä liikkuu.
Mikä niitä imusarjoja karstoittaa...
niinononinninoninoni kirjoitti:
Mikä niitä imusarjoja karstoittaa...
No se että epäsuoran suihkutussysteemin tapaan polttoaine ei huuhtele imuventtiileitä vaan egr-venttiilin kautta kiertävä vanha palamisaines ja öljy karstoittavat pikku hiljaa masiinan imuventtiilit. harvoissa nykyautoissa on enää teknisesti parempaa epäsuoraa suihkutusta, ainoina melkeinpä uusista enää Toyotan 1,8- ja 2,0 bensavaparit sekä 1,8- ja 2,5-hybridisysteemit joissa atkinson-kiertoiset vaparibensat epäsuoralla suihkutuksella.

Kyllähän imuventtiilit yleensä sen 60.000 km kestävät ilman puhdistustarvetta, mutta ennen sataatuhatta ne pitäisi putsata, muuten venttiili alkaa kantaa ja palaa sitten. Tehohäivikki syntyy pikkuhiljaa, sen huomaisi sitten jos ajaisi rinnalla uutta max 20 tkm ajettua vastaavakoneista.
+Lisää kommentti
Ollut kohta 100t. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä. Kulutus on ollut aika tasaisesti 5,8l, ajoin kuulunut jonkin verran taajama-ajoa Helsingissä ja ylivertaisesti eniten moottoritieajoa mökille ja takaisin. Mitään isoja remppoja ei ole ollut. Moottori on hauska ja pirteä.
Ilmoita
34 tkm ajettu. 5.9 l/100km keskikulutus. keskinopeus 41 km/h. Eli taajama-ajoa.
Peugeot 208 toimii täydellisesti. Ei vie öljyä tippaakaan.
Olen erittäin tyytyväinen.
Ilmoita
Jakohihna ei kestä vaikka kylpee öljyssä. Imuventtiilit karstoittuu nopeasti. Nykimistä ja imusarja myös karstoittuu. Ahdinvikoja.
6 VASTAUSTA:
Itse en ole kuullut juuri näistä kyseisistä ongelmista ollenkaan, vaikka olen tuon moottorityypin juttuja koittanut seurata oikein kunnolla.

Mistä tämä tieto, juuri näistä kyseisistä ongelmista, on peräisin?

Sen tiedän että sytytystulppia noista on hajonnut.
Se tieto pukkaa tulemaan nimimerkin vicaa puccaa pään sisästä.
Jaakkokultainen kirjoitti:
Se tieto pukkaa tulemaan nimimerkin vicaa puccaa pään sisästä.
vicaa pukkaa on niuvanniemen potilas
Jaakkokultainen kirjoitti:
Se tieto pukkaa tulemaan nimimerkin vicaa puccaa pään sisästä.
Kyllä se vaan on totuus, että ainakin ensimmäisen sarjan moottoreiden öljyssä kylpävä jakohihna ei sitä kestä. Hihnasta irtoaa materiaalia ja sitä on sitten sihdit täynnä. Muun muassa jarrut voivat lopettaa sen vuoksi toimintansa ja remonttia varten on kone nostettava pois ja motti osiin.
fox00 kirjoitti:
Kyllä se vaan on totuus, että ainakin ensimmäisen sarjan moottoreiden öljyssä kylpävä jakohihna ei sitä kestä. Hihnasta irtoaa materiaalia ja sitä on sitten sihdit täynnä. Muun muassa jarrut voivat lopettaa sen vuoksi toimintansa ja remonttia varten on kone nostettava pois ja motti osiin.
Mikä mekanismi tuon jarrujen toiminnan estää?
fox00 kirjoitti:
Kyllä se vaan on totuus, että ainakin ensimmäisen sarjan moottoreiden öljyssä kylpävä jakohihna ei sitä kestä. Hihnasta irtoaa materiaalia ja sitä on sitten sihdit täynnä. Muun muassa jarrut voivat lopettaa sen vuoksi toimintansa ja remonttia varten on kone nostettava pois ja motti osiin.
Jep. Mulla 2014 1.2 Puretech, ajettu 130tkm. 1/18 vaihdettiin jakohihna sekä alipainepumppu, putsattiin VVT solenoidit sekä öljysihti jne. Autoliikkeen piikkiin meni, josta kuukautta aikaisemmin auton ostin. Sitä en tiedä kuka maksoi. Luultavasti maahantuoja. Kumiputua irtoaa hihnan ulkokehältä öljyn sekaan ja tukkii paikat. VVT solenoidit vaihdettiin myöhemmin molemmin puolin. Ilmoitteli edelleen P0011 vikakoodia. Kesän aikana alkoi taas oleen kiihdytys ja tyhjäkäynti huonoa. Puolat vaihdoin ja sillä parani meno selkeästi. Vielä kuitenkin oli tökkimistä. Viikko sitten pantiin ohjelmistopäivitys (tuli maahantuojan kutsu, ilmainen). Nyt voi sanoa että kulkee ja kiihtyy moitteettomasti. Paitsi että tyhjäkäynti ontuu oikeen selkeesti. Pysyy sentään käynnissä. Eivät Tampereen Veholla kommentoineet mitenkään tätä ongelmaa. Siellähän on tapana, ettei paljon arvioita ilmaiseksi annella. Se on aina tutkimuksiin ja laskuhan on yleensä aika jäätävä pienistäkin mulkoiluista. Se tässä nyt eniten huolettaa, että onko se kumiputu tukkinut siellä enemmänkin jotain. 10tkm olen tällä ajanut ja öljyä on pitänyt lisätä n. 2.5 l. On se kai hieman paljon? Vai onko se niin kuin jostain luin, että bensaturbot imasee öljyä hieman enemmän? Pistää miettiin et mitähän se kumiputu tekee mannänrenkaiden urissa. Siellä on kai aika lämmin :) Jos multa kysytään, olis koko moottori pitäny vaihtaa maahantuojan piikkiin. Onhan toi nyt aika hurja moka mielestäni, että tollasta irronnutta töhnää pyörii öljykierrossa.
+Lisää kommentti
1.2 puretech 130, kilometrejä 55 000 , kohta 3 vuotta vanha. Lähtee kivasti kun pikkasen koskee kaasuun. Öljyt ok, bensaa menee 5,9 l niin mun ajotyylillä 😊 anturat vaihdettu takuuseen, hihna vaihdettu ja kiristin 45 tkm hihna oli parin cm matkalla tosi sileä ( start and stopin ominaisuus ei kestä...) ilmastointi "kohisee" samalla lailla kun edellisen 7 vuotta vanhan 307 josta meni ilmastointi rikki. Katsotaan kun mikä tuomio kun sen ilmastointihuoltoon vien ja samalla selviää maahantuojan kanta. Loskakelillä ei tykkää kun on vakionopeuden säädin päällä niin poistuu tämä "automaattinen"/ ennakoiva jarrutusjärjestelmä samoin vakionopeuden säädin käytöstä. Että tämmöisiä pieniä "ominaisuuksia" muuten toimii ja oon tykännyt.
4 VASTAUSTA:
Itsellä opel jossa myös vakionopeuden menee pois päältä luistoneston havaitessa liukkautta.
62 th ajettu Peugeot 308 automaatti puretekki on pelannut kyllä hienosti. Öljyt kyllä mustuu kuin vanhoissa diesel autoissa aivan kuin olisi huollossa jäänyt vaihtamatta. 25 th huoltoväli on kyllä liian pitkä eli turbo ongelmia on varmasti tiedossa. Bensa pihi pirssi, keskikulutus talvikelillä 5.6(mitattu)
Pösökuski kirjoitti:
62 th ajettu Peugeot 308 automaatti puretekki on pelannut kyllä hienosti. Öljyt kyllä mustuu kuin vanhoissa diesel autoissa aivan kuin olisi huollossa jäänyt vaihtamatta. 25 th huoltoväli on kyllä liian pitkä eli turbo ongelmia on varmasti tiedossa. Bensa pihi pirssi, keskikulutus talvikelillä 5.6(mitattu)
Öljy on mustaa aina.se mustana pumpataan maan sisästä,valmistaja lisää aineita niin väri muuttuu,musta voitelee yhtä hyvin kuin muunkin värinen,Öljyä ei ees tarvi vaihtaa,vaan suodatin,öljyt puhdistetaan niinkuin dialyysissä veri.
Kulmala kuitenkin paljastaa, että nykyöljyissä on hyvät turvallisuusmarginaalit, eivätkä moottoriöljyjen lisäaineet saa missään oloissa kulua loppuun yhden öljynvaihtovälin aikana.
– Niillä pystyisi periaatteessa ajamaan kaksi, kolme kertaa öljynvaihtovälin, kunhan vain vaihtaa öljynsuodattimen välillä, Neste Oilin Kulmala sanoo.
Moottoriöljyn kuuluukin olla mustaa
Suurin silmämääräinen ero suodatetun ja uuden moottoriöljyn välillä on sen väri. Suodatuksen jälkeenkin öljy on sysimustaa.
IMT:n Markus Kemper sanoo, että mustaa öljyä pidetään likaisena ja vanhana. Todellisuudessa uusi moottoriöljy on kullankeltaista, punertavaa tai vihreää vain, koska öljy-yhtiöt käsittelevät alun perin mustan öljyn sellaiseksi.
Huolestuttavalta kuulostaa, jos dialyysin avulla poistetaan öljystä jotain ilman, että jotain laitetaan tilalle.
Puuttuuko minun autosta öljynsuodatin kun pysyy kirkkaana vielä 5th:n kilom. jälkeen. Kyllä taitaa olla jakopään karstaa tuo tummunut öljy, ei mielestäni tervettä koska kaikki öljyä tummentavat elementit heikentävät ohuen öljyn voitelu ominaisuuksia.
+Lisää kommentti
Hyvä moottori , ranskalaista laatua, kestää kyllä 10tkm ja sitten hajoaa ja se takuu...ranskalaisittain; oma vikasi että ostit ala-arvoisen tuotteemme ja kaikki viat ovat omaa syytäsi: olet ajanut kun ei pösö sitä kestä
Ilmoita
Peugeot 208 vm. 2013 todella hyvin toimii.
Vain yksi vika. Abs anturi.
Autolla ikää 4 vuotta. Huoltokulut 0 euroa. Öljyt vaihdettu itse.
Korjauskulut 0 euroa. Yksi takuu käynti. Se abs anturi.
Olen todella tyytyväinen.
3 VASTAUSTA:
Ne huoltokulut on ehkä sulle 0e mutta seuraavalle omistajalle jotain suurta. Ei auton määräaikaishuoltoja saisi kuitata sillä että vaihtaa pihassa ite öljyt. Et kai vaan ole ite täyttänyt huoltokirjaakin.
Ollil2 kirjoitti:
Ne huoltokulut on ehkä sulle 0e mutta seuraavalle omistajalle jotain suurta. Ei auton määräaikaishuoltoja saisi kuitata sillä että vaihtaa pihassa ite öljyt. Et kai vaan ole ite täyttänyt huoltokirjaakin.
Jokainen tekee omaisuudellaan niinkuin itse parhaaksi kokee...

Jos kokee että huoltokulut nolla on jotenkin positiivinen asia niin onhan hänellä siihen oikeus. Vaikka ei noilla huoltokuluilla olisi kokonaiskulujen kannalta juuri mitään merkitystä kun arvonalennus on noin 10.000 euroa tuossa ajassa.
likhuiygyug kirjoitti:
Jokainen tekee omaisuudellaan niinkuin itse parhaaksi kokee...

Jos kokee että huoltokulut nolla on jotenkin positiivinen asia niin onhan hänellä siihen oikeus. Vaikka ei noilla huoltokuluilla olisi kokonaiskulujen kannalta juuri mitään merkitystä kun arvonalennus on noin 10.000 euroa tuossa ajassa.
Jos pösö omistajien asenne auton huoltamiseen on laajemmin tuollainen niin en yhtään ihmettele että niitä mollataan vikaherkiksi. Kyllähän vikoja ilmenee kun mitään ei ole koskaan kunnossapidetty.
+Lisää kommentti
Pysy erossa Pösöstä ylipäätään. Nukut paremmin ja olet paremmin rahoissasi. Osta Toyota ja ajat täysin vailla huolia. Myös merkkiorganisaatio kuuntelee asiakasta ja tekee kaikkensa tehdäkseen omistajan tyytyväiseksi, asenne periytyy japanilaisilta. Pösössä kaikki on ominaisuuksia myös viat. Oli pari pösöä viimeisin vm 2011 508 ja se riitti.
Ilmoita
Paska, Paskempi. Peugeot.
Kaikkihan sen tietää!
1 VASTAUS:
Opel on paska ja dazia ja skooda ei ole autoja lainkaan😂
+Lisää kommentti
Jokainen hiukankin asiaa seurannut tietää että nykyautohuolto on surkeaa.
Jokainen käynti omassa 25v auton omistushistorissa merkkihuollossa on tuonut onglemia.
Milloin rikottu tai sotkettu ja kerran jopa peruutettu tolppaan ja iso lommo.
Voin väittää että minä joka sanoin että huoltokulut on 0 euroa, niin autoni on paremmin huollettu kuin mikään merkkihuollettu. Öljyt vaihdettu 7500 km välien. Suodattimet 15000 km välein ja sitä rataa.
Siksi Peugeot pysyy kunnossa kun itse huoltaa hyvin ja säännöllisesti.
Olen ajanut usealla autolla ja seurannut muita auton omistajia ja voin sanoa että
Peugeot on hyvä auto. Jopa vähä vikainen.
Toimin itse päivittäin tekniikanparissa joten jotain asiasta tiedän :)
2 VASTAUSTA:
Älä höpötä. Ei huoltokulut voi olla 0 euroa itse tehdenkään. Öljyt, suodatin, pesunesteet, pyyhkijät ym. ne kaikki maksaa jotain. Jarrunesteet vaihdetaan 2v välein,kai oot vaihtanut ne vai ootko kuitannut sen tarkastuksella.
Tiedän kyllä että monet vuosikymmeniä autoilleet touhuilee itse autojensa kuten 70 luvulla mutta nykyautot ei ole kuten tuonajan autot. Otat riskin.
Ollil2 kirjoitti:
Älä höpötä. Ei huoltokulut voi olla 0 euroa itse tehdenkään. Öljyt, suodatin, pesunesteet, pyyhkijät ym. ne kaikki maksaa jotain. Jarrunesteet vaihdetaan 2v välein,kai oot vaihtanut ne vai ootko kuitannut sen tarkastuksella.
Tiedän kyllä että monet vuosikymmeniä autoilleet touhuilee itse autojensa kuten 70 luvulla mutta nykyautot ei ole kuten tuonajan autot. Otat riskin.
Jarrunesteiden vaihto 2 vuoden välein on hätävarjelun liioittelua mutta voisihan ne viiden vuoden välein vaikka vaihdellakin.
+Lisää kommentti
Höpö höpö. Mitä maksaa mobil 0w40 ja alkuperäinen suodatin motonetissä.
Jarrunesteiden vaihdosta on tehty muka suuri numero. On laitettu niin Motonetin kuin bilteman jarrunestettä joka maksaa muutaman euron ja eukon kanssa vaihtoon menee 5 minuuttia. Te huolto uskovaiset luulutte että huolto tekee kaiken hyvin mutta totuus on muuta. Jos itse huollatte hyvin niin auto pysyy kunnossa.
Huolto rikkoo vain ja siksi he sanovatkin että sen minkä huollamme niin myös korjaamme. Näin se vain menee.
2 VASTAUSTA:
Komppaan täysin huuhaata koko huolto -nimimerkkiä.

Jopa perushuolto kuten öljynvaihto voidaan ryssiä aivan totaalisesti. Sitä laitetaan liikaa/liian vähän, väärää (eli halvinta hyllystä löytyvää) laatua. Kun auton vie takaisin öljyn lisätäyttöä/liian poistoa varten, niin ammattitaitoinen huoltohenkilö sitten roiskii öljynvaihtopumppukoneella öljyt pitkin konehuonetta, vasta vahattuja ulkopintoja ja kaikkialle mihin vain voi kuvitella. Sen jälkeen mitään kysymättä eikun liuotimella ruiskupesu, jotta varmasti vahaus lähtee mutta konehuone jää öljyiseksi.

Seuraava huoltoliike sitten katselee moottoritilaa ja näkee nuo öljyroiskeet, ja loogisesti päätellen neuvoo että useammassa letkussa vuoto, täytyy korjata, on ehkä vähän kalliit nuo putken osat.

Kolmas huoltoliike kiinnittelee tee-se-itse-palikoilla tuulilasin karmeja runkoon kiinni ja vitsaillen toteaa, että toivottavasti sulla on lasivakuutus kun nää meidän metalliosat voi lämpölaajenemisen takia aiheuttaa tuulilasiin säröjä, alkuperäiset ois olleet muovisia mutta niitä ei ollu hyllyssä.

Neljäs autoliike sanoi tehneensä taas öljynvaihdon + suodattimen vaihdon, mutta toiminta oli kauniista puheista huolimatta sellaista, että oikeastiko laittoivat pyytämääni laadukkaampaa rasvaa.

Viides auton oma merkkimerkkivirallinenmerkkihuolto käytti tottakai edullisempaa huoltoliikettä maalauksessa, jossa sitten maalausliike omatoimisesti purki autoa jotta maalauksen voi tehdä. No, sen jäljiltä ei mm. kuskin puoleinen ikkuna enää noussut ala-asennosta takaisin yläasentoon vaan jäi välille, ja kääntyvät peilit rutisivat liikkuessaan mitä eivät aiemmin tehneet. Merkkimerkkiliike kuitenkin luovutti avaimet saatesanoilla "kunnossa on".

Kaikki em. ns. monimerkkiliikkeitä ja tuo viimeinen siis auton virallinen huoltoliike.

Kaiken tämän jälkeen olen taas ajatellut tehdä perushuollot itse, koska tietää ainakin mitä on tehty ja on varmasti käytetty niitä varaosia ja nesteitä, mitä haluankin. Sillä mistä joku voi varmuudella tietää, että esim. öljy on juuri sitä mitä sanotaan? Paitsi jos vie öljynäytteen mukanaan jonnekin alan laboratorioon tutkittavaksi.
köyhäksi_verotettu kirjoitti:
Komppaan täysin huuhaata koko huolto -nimimerkkiä.

Jopa perushuolto kuten öljynvaihto voidaan ryssiä aivan totaalisesti. Sitä laitetaan liikaa/liian vähän, väärää (eli halvinta hyllystä löytyvää) laatua. Kun auton vie takaisin öljyn lisätäyttöä/liian poistoa varten, niin ammattitaitoinen huoltohenkilö sitten roiskii öljynvaihtopumppukoneella öljyt pitkin konehuonetta, vasta vahattuja ulkopintoja ja kaikkialle mihin vain voi kuvitella. Sen jälkeen mitään kysymättä eikun liuotimella ruiskupesu, jotta varmasti vahaus lähtee mutta konehuone jää öljyiseksi.

Seuraava huoltoliike sitten katselee moottoritilaa ja näkee nuo öljyroiskeet, ja loogisesti päätellen neuvoo että useammassa letkussa vuoto, täytyy korjata, on ehkä vähän kalliit nuo putken osat.

Kolmas huoltoliike kiinnittelee tee-se-itse-palikoilla tuulilasin karmeja runkoon kiinni ja vitsaillen toteaa, että toivottavasti sulla on lasivakuutus kun nää meidän metalliosat voi lämpölaajenemisen takia aiheuttaa tuulilasiin säröjä, alkuperäiset ois olleet muovisia mutta niitä ei ollu hyllyssä.

Neljäs autoliike sanoi tehneensä taas öljynvaihdon + suodattimen vaihdon, mutta toiminta oli kauniista puheista huolimatta sellaista, että oikeastiko laittoivat pyytämääni laadukkaampaa rasvaa.

Viides auton oma merkkimerkkivirallinenmerkkihuolto käytti tottakai edullisempaa huoltoliikettä maalauksessa, jossa sitten maalausliike omatoimisesti purki autoa jotta maalauksen voi tehdä. No, sen jäljiltä ei mm. kuskin puoleinen ikkuna enää noussut ala-asennosta takaisin yläasentoon vaan jäi välille, ja kääntyvät peilit rutisivat liikkuessaan mitä eivät aiemmin tehneet. Merkkimerkkiliike kuitenkin luovutti avaimet saatesanoilla "kunnossa on".

Kaikki em. ns. monimerkkiliikkeitä ja tuo viimeinen siis auton virallinen huoltoliike.

Kaiken tämän jälkeen olen taas ajatellut tehdä perushuollot itse, koska tietää ainakin mitä on tehty ja on varmasti käytetty niitä varaosia ja nesteitä, mitä haluankin. Sillä mistä joku voi varmuudella tietää, että esim. öljy on juuri sitä mitä sanotaan? Paitsi jos vie öljynäytteen mukanaan jonnekin alan laboratorioon tutkittavaksi.
Tähän omaan kommenttiini toki lisäys, että mistä sitä aina voi tietää että ihan itse kaupasta ostettu öljy tms. on sitä mitä purkin kannessa luvataan. Olikohan joku Tokmanni tai vastaava halpakauppaketju, missä myytiin iloisesti Virosta tuotua piraattiöljyä aitona Mobilina. Onhan sitä myyty joskus ihan maineikkaille lentokonefirmoillekin piraattivaraosia, joiden takia lentokoneita on tippunut tonttiin...
+Lisää kommentti
Joka kerta kun olen käynyt autokeskus tistikkä ja kysynyt onko tullut kampanjoita minua on palvelty hyvin ja katsottu mitä puuttuu.
Kaksi kampanjaaa tehty ja ei ole huoltokirjaa kyselty.
Autokeskus toiminut tampereella ihan hyvin vertaa
Perheen toiseen autoon. Vw ja öljynkulutus dsg vaivaa ja jakoketju pitää ääntä käynnistäessä. Mitään ei haluta tehdä. Vw autoon verratessa pösö toimii kuin junan vessa. Tämä on tosi.
Ilmoita
Jarrunesteet olen vaihtanut itse 208 -13 ja olivat vaihdon tarpeessa.
Neste ostettu marmorilta.
Jarrut paranivat tämän jälkeen huomattavasti joten suosittelen.
Vaihdoin myös jäähdytysnesteet ja vaihteistoöljyt.

Niin mitä tulee moottoriin on 1.2 vti kone helposti karstottuva ja alkaa ilmoitella antipöllöä jos ei kierroksia käytä reilusti välillä.

Öljyä ei ole kulunut koko aikana mutta tämä tukkoisuus ihmetyttää...
Ilmoita
Yleisin vika tai negatiivinen ominaisuus 308.ssa on se moniurahihnan nopea kuluminen. Se on yleinen haitta startstop koneilla. Hihna maksaa 30e ja vaihdon tekee itse ilman työkaluja puolessa tunnissa. Ajettu 120tkm kolmas hihna juuri vaihdettu, ei mitään muita vikoja ja seuraava auto on 308sw allure facelift.
6 VASTAUSTA:
Mulla puretech 130 vm 2013 ajettu nyt 74 tkm piti syksyllä avata kansi ja imuventtiilit irti ja puhdistus karstamassasta. Ei mene tehtaan piikkiin. Öljyrenkaat varmaan kanssa jumittuneet kun syö öljyä jo reippaammin eli sellaset 2 litraa kymppitonnille. Venttiiliputsauksen jälkeen meno hieman piristyi. Auto siis 308 allure sw.
meillä sama homma...on alkanut syömään öljyä... kilometrejä takana nyt 80 tkm.
Sattuipa tunnin sisään kaksi samanlaisella pösöllä ajavaa palstalle. Ja samanlaiset ongelmat... Niin uskottavaa, niin uskottavaa..
Eikun hei, mullakin samanverran ajettu pösö joka syö kolme litraa öljyä tonnilla vaikka venttiilit poistettu.
jotakin_on kirjoitti:
Mulla puretech 130 vm 2013 ajettu nyt 74 tkm piti syksyllä avata kansi ja imuventtiilit irti ja puhdistus karstamassasta. Ei mene tehtaan piikkiin. Öljyrenkaat varmaan kanssa jumittuneet kun syö öljyä jo reippaammin eli sellaset 2 litraa kymppitonnille. Venttiiliputsauksen jälkeen meno hieman piristyi. Auto siis 308 allure sw.
Valetta
Ei saa epäillä toisten kommentteja :) mutta todetaan nyt että yleensä puretechit on kestäneet aika hyvin eikä öljyäkään mene isommin.
söpömiestunnoton kirjoitti:
Sattuipa tunnin sisään kaksi samanlaisella pösöllä ajavaa palstalle. Ja samanlaiset ongelmat... Niin uskottavaa, niin uskottavaa..
Eikun hei, mullakin samanverran ajettu pösö joka syö kolme litraa öljyä tonnilla vaikka venttiilit poistettu.
Toi mun auto ei ole pösö enkä niin ome väittänyt. Mootyori tosin sama puretech130
+Lisää kommentti
Eli puretec 1.2 ja ei turboa, niin mitään omgelmia ei ole ollut. Toimii täydellisesti.
Kaikissa suorasuihku, turbo koneissa nykyään karsta onglemaa.
Mutta normaali puretec 1.2 vti 82 hv huippu hyvä.
Ilmoita
Mistäs karsta ongelman sitten huomaa?
Ilmoita
Huippukone, hauska ajaa ja pihi - toteutunut kulutus runsaalla moottoritieajolla jää alle kuuden. Olettaisin että kaikki pikkuturbot on hyvin tarkkoja öljynvaijtojen ja -suodattimien suhteen ja lisäksi, menevät vähän tukkeeseen pelkässä kaupunkiajossa. Kaikki konee tykkäävät välillä päästellä vähän pitempään maantiellä. Nyt 130tkm. 308sw alla. Paras auto tähän menneessä.
Ilmoita
Ajettu nyt 140 tkm vioitta. Ei mitään vikoja eikä tippaakaan öljynlisäyksiä. Auto 308 allure 2013. Loistava moottori joka tilanteessa, ohitukset ripeitä. Ajan pääasiassa pitkää matka-ajoa töihin ja takas. Dieseliä en halua, ja tämän kulutus huitelee siellä 6 pinnassa.
Ilmoita
308 allure 2014.Kone vaihdettu 2017 km 42000 .Oli 3:n vuoden moottori eikä vuoden.Nyt 47000 ja vikakoodi joka ilmoitti että bensatankki pitää vaihtaa läppävian takia ja aktiivihiilisuodatin.
1 VASTAUS:
Läppävika joo 😁
+Lisää kommentti
Pieni kierros Wikin tiedostoissa osasi kertoa, että VTi ja THP-koneet ovat tehty yhteistyössä BMW:n kanssa.

* https://en.wikipedia.org/wiki/VTI_Engine / https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

Sitten eri sivustot kertovat PureTechistä PSA:n omana tuotteena ja netissä kiertely ei antanut siitä mitään ikäviä uutisia, eli se on ilmeisesti syntynyt ihan hyvien tähtien alla.

Vaikka itse vieroksunkin noita pieniä tehokoneita epäillen niiden pitkäikäisyyttä, niin tuo vaikuttaa lajissaan lupaavalta. Itseäni voisi kiinostaa jokin PureTech-kulkine 130hv & EAT yhdistelmä.

Mutta en luota laisinkaan noihin eri valmistajien markkinoimiin Log Life "huoltoihin" (lue Short Life), eli menen peristeisillä väleillä, yksi vuosi tai 10 tkm ja ehdoton maksimi 15 tkm jos paljon matka-ajoa. Joka vaihdolla speksien mukaiset laatuöljyt ja laadukas suodatin. Varsin edullinen "lisätakuu" moottorin pitkäikäisyydelle.

Ketjussa kerrotaan tuollaisten konetyyppien nokeentumisesta ja jos näin, niin sitten voisi harkita tehdä tietyin välein ja "oikeaoppisin" metodein moottorin sisäpesun jo ennakoivasti, vaikkapa Fortella ymv. hyväkksi havaitulla tuotteella.

Tietenkin myös automaattilaatikolle öljynvaihtohuollot asianmukaisin välein.
5 VASTAUSTA:
"Ketjussa kerrotaan tuollaisten konetyyppien nokeentumisesta ja jos näin, niin sitten voisi harkita tehdä tietyin välein ja "oikeaoppisin" metodein moottorin sisäpesun jo ennakoivasti, vaikkapa Fortella ymv. hyväkksi havaitulla tuotteella."

Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus.
RemonttiaTiedossa kirjoitti:
"Ketjussa kerrotaan tuollaisten konetyyppien nokeentumisesta ja jos näin, niin sitten voisi harkita tehdä tietyin välein ja "oikeaoppisin" metodein moottorin sisäpesun jo ennakoivasti, vaikkapa Fortella ymv. hyväkksi havaitulla tuotteella."

Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus.
"Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus. "

Pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemit, runsaasti lyhyttä ajoa ja Ling Life "huollot" niin riskeeraa tuotakin ongelmaa optimoida.

Ongelmaa saa minimoitua speksien mukaisella laadukkaalla öljyllä ja lyhyillä huoltoväleillä, yksi vuoisi tai max. 10 tkm, sekä sillä että tekee säännöllisesti myös pidempääa ajoa.

Forten tuoteselostus lupaa myös ventiilien puhdistuvan tuolla käsittelyllä. Saattaisi olla hyvä tehdä jo ennakoivasti aika ajoin ennenkuin ensimmäiset oireet ilmaantuvat.

*

* Forté Top End Treatmentin käyttöä suositellaan kaikissa moottoreissa, jotka ovat herkkiä venttiilien liimaantumiselle tai joissa hydraulisten venttiilinnostimien ääntely on ongelmallista, ajokilometrimäärästä riippumatta.

- http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuote-esittely/forte-top-end-treatment-400-ml/65/

*

Ps. Kyllä kaikkilla nykykoneilla on taipumusta likaantumiseen ja varsinkin Long Life "huolloilla" ... vaika olisi melko runsaasti pitkääkin ajoa. Ongelmia riskeeraa alkaa ilmetä takuuajan jälkeen, eli ei välttämä vielä + - 50 tkm paikkiella.
kunnon_huollot kirjoitti:
"Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus. "

Pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemit, runsaasti lyhyttä ajoa ja Ling Life "huollot" niin riskeeraa tuotakin ongelmaa optimoida.

Ongelmaa saa minimoitua speksien mukaisella laadukkaalla öljyllä ja lyhyillä huoltoväleillä, yksi vuoisi tai max. 10 tkm, sekä sillä että tekee säännöllisesti myös pidempääa ajoa.

Forten tuoteselostus lupaa myös ventiilien puhdistuvan tuolla käsittelyllä. Saattaisi olla hyvä tehdä jo ennakoivasti aika ajoin ennenkuin ensimmäiset oireet ilmaantuvat.

*

* Forté Top End Treatmentin käyttöä suositellaan kaikissa moottoreissa, jotka ovat herkkiä venttiilien liimaantumiselle tai joissa hydraulisten venttiilinnostimien ääntely on ongelmallista, ajokilometrimäärästä riippumatta.

- http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuote-esittely/forte-top-end-treatment-400-ml/65/

*

Ps. Kyllä kaikkilla nykykoneilla on taipumusta likaantumiseen ja varsinkin Long Life "huolloilla" ... vaika olisi melko runsaasti pitkääkin ajoa. Ongelmia riskeeraa alkaa ilmetä takuuajan jälkeen, eli ei välttämä vielä + - 50 tkm paikkiella.
Ei se kyllä juurikaan vaikuta venttiilien ja imusarjan likaantumiseen vaikka vaihtaisit 1000 km välein ne öljyt. Moottorista tulee huohotusta vaikka se olisi aivan uusi, ja sinne imusarjaan se huohotus viedään = imusarja likaantuu.

Sen lisäksi, tuo forten pesuaine ei kyllä puhdista itse venttiililautasta eikä imusarjaa. Tuosta forten tekstistäkin se on helppo huomata:

"moottorin sisäpuoli pysyy puhtaana ja saa parhaan mahdollisen ja kestävän suojan." Venttiililautanen on rajapinta, joka ei ole kosketuksissa moottoriöljyyn, imusarja on moottorin ulkopuolinen osa.
Kuka sitä fortea öljyn joukkoon on käskenyt laittaa, venttiilit pestään imuilman sekaan suihkutettavalla fortella heh
Fortte kirjoitti:
Kuka sitä fortea öljyn joukkoon on käskenyt laittaa, venttiilit pestään imuilman sekaan suihkutettavalla fortella heh
Aiemman kirjoittajan laittama linkki forte tuotteeseen on juurikin öljyyn lisättävä "pesuaine" eikä imuilmaan sekoitettava.

Siitä nuo kommentit.

Epäilen kyllä että pahasti likaantunut imusarja ei lähde tuollaisella imusarjaan suihkutettavalla aineella puhtaaksi, voin toki olla väärässäkin.
+Lisää kommentti
Vaikea tuota karstaa on poistaa ajamalla.
Olen nyt ajanut reilu 10tkm 208 1.2vti joka oli ollut naisen käytössä ja kone tukossa.
Fuel trimmit olivat korkealla +9 ja kierroksia olen pitänyt 4000 paikkeilla miltei jatkuvasti.
Vasta nyt on moottorin ääni muuttunut hiljaisemmaksi ja nykiminen loppunut, Fuel trim pudonnut 6-paikkeille.

Katsastusksessa oli HC 0 mutta lambda 1.03.

Tukossa on kone vieläkin naisen jäljiltä....
Eli vti ei toimi pitkään suurilla vaihteilla ja pienillä kieroksilla.
1 VASTAUS:
Olisko sittenkin niin, että se imusarjan likaantuminen ei korjaannu sillä, että käyttää kierroksia...
+Lisää kommentti
Kiristin imusarjan pultteja kevyesti.
Olivat aika löysällä.
Tämän jälkeen moottorin käytös muuttui vielä paremmaksi ja ääni rauhoittui.

Eli yhteenvetona suurilla vaihteilla jurnuttaminen saa aikaan tässä koneessa ongelmia.

Imusarjaa vaikea ajaa ilmeisesti puhtaahtaaksi jos ei jollain kaasuläppävaahdolla yritä
sitä puhdistaa.

Tämän saa totaallisesti tukkoon jos ajaa varsinkin vaihde opastimen mukaan pienillä kierroksilla.
Ilmoita
Kestävyydestä alkaa nyt kantautua sellaisia huhuja, että jakohihna saattaa "murentua" alhaisillakin ajomäärillä.

Jos tuota ei huomaa ajoissa, hihna hajoaa ja johtaa moottorivaurioon.

Käsittääkseni tuo tapahtuu, jos on tapahtuakseen, kun hihnalla on ajettu suuruusluokkaa 50tkm.
Ilmoita
Siinä se hihna näkyy kun öljykorkin aukaisee.

Jos ei ole ajettu Peugeotin suosittelemilla öljyillä, jotka on kehitetty tätä öljyssä uivaa hihnaa varten on varmasti edessä ongelmia.

Tuosta kun ei nyt tiedä mitä öljyä ollut koneessa.
3 VASTAUSTA:
Mitä nämä tällaiseen tarkoitukseen kehitetyt öljyt on? En ole koskaan kuullutkaan.
Esim Yacco ja Total. Muita ei kannata käyttää.
Nämä suojaavat öljyssä uivaa jakohihnaa ja ovat kehitetty 1.2 vti koneille.
älä puhu paskaa,pösöllä ei omaa öljynjalostamoa ole.
taidat olla pösön maahantuoja ja yrität omat virheesi panna asiakkaan piikkiin.
kuluttaja-asiamies asialle.l
+Lisää kommentti
Meillä 100 tkm ajettu puretech 130 ja öljyä syä 2.5 litraa vaihtojen välillä.
Ilmoita
Puretech voitti juuri neljännen kerran putkeen vuoden moottoripalkinnon!
https://www.is.fi/autot/art-2000005708688.html
Ilmoita
Käytössä Peugeot 308 SW Active 1,2 Puretec, vuosimalli -14, ajettu 45000 km. Kulutus talvella kaupunkiajossa noin 7,5 litraa ja kesällä noin 6 litraa. Pitkällä matkalla kulutus putoaa melko lailla.
Kesällä olen päässyt normaalilla ajolla 700 km:n matkan tasan 5 litran kulutuksella.
Huollot kerran vuodessa ja kilometrejä noin 13000 eikä öljyä ole tarvinnut lisätä eikä pintakaan ole merkittävästi laskenut.
Potkua riittää kiihdytyksissä esim. tultaessa liittymästä moottoritielle.
Kaiken kaikkiaan tyytyväinen koko autoon.
Ilmoita
Hihnan vaihtoväli pudotettu 5-vuoteen alkuperäisestä 10/180000
nyt 5v/105000km maahantuoja saa maksaa ylimääräiset huollot
ostin auton just tuon huoltovälin takia,Sillä minulle se ei ehdi tulla koskaan.
1 VASTAUS:
Minun mielestäni outoa ostaa auto jonkun yksittäisen huoltovälin vuoksi. Onko tuossa tarkoitus säästää rahaa, vai onko syynä se, ettei auto seiso päivää korjaamolla vai joku muu syy.
+Lisää kommentti
citroen c4 2016 1.2 puretech ja automaatti. 85000 jo ajettu, eikä ongelmia ole ollut. Ympärivuotinen kulutus 6.5l. Matkaajossa 5.3-5.6l. Näytti olevan pösön 308 myynnissä samalla koneella 290000tkm ajettuna, eli näyttäs kestävän pitkään.
2 VASTAUSTA:
Mistä tiedät että autossa oli alkuperäinen moottori?
Kippisvaansullekin kirjoitti:
Mistä tiedät että autossa oli alkuperäinen moottori?
Olisi luullut autoliikkeen mainostavan mahdollisesta moottorin vaihdosta. Näytti menneen kaupaksikin melko nopeasti.

Pitääpä tuo jakopään kunto tarkastuttaa seuraavassa hullossa veholla. Omassa huoltokirjassa ohjeistus 10v/180000. Autolla toki menty pitkää matkaa ja huollettu vain vehossa.

Tuo start/stop järjestelmän ajattelin myös ohkelmoittaa pois päältä, jos suostuvat. Turhan peilien käännön jo ohjelmoitin pois.
+Lisää kommentti
Citroën-foorumilta poimittua: "Puretech jätti välille" - https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=28645.50

Tuolta voi lukea kanssa näiden Puretech-mottien murheista. Kyllähän se itseäkin v...ttaisi kuin pientä oravaa, jos uuden auton ostaa ja alkaa tuollaisia ilmenemään. Nimimerkillä kahden vanhemman Citikan omistaja.

Toisen, C4 Grand Picasson 2.0 HDi BMP6 vm.2010, 2 aiempaa omistajaa ovat huoltaneet autoa 7 vuoden aikana n. 9000 eurolla. Uutena maksanut yli 30 000 euroa. Siitä voi tehdä muutaman laskutoimituksen, kannattiko ostaa uutena. Itse olen nyt aika levollisin mielin tuon kanssa, koska tiedetyt ko. mallin tyyppiviat on korjattu, EGR tulpattu ja jakopää juuri tehty. Mennee itsellä ongelmitta sen 4-5 vuotta vielä.

Toinen on C4 2.0i vm. 2006, senkin kohdalla huoltohistoria ihmetyttää. Jakopäätä ja vesipumppua vaihdettu about 50-60 tkm välein vaikka huoltokirjan mukaan vaihtoväli on jotain 10 tkm tai 10 vuotta. Venttiilit on rempattu kertaalleen. Tämänkään kohdalla ei pitäisi enää juuri olla murehdittavaa, ehkä sisätilan lämmityskennon liittimet tulee oireilemaan ja takaluukun tai etuovien sähköjohtoja nirhautumaan poikki. Sen verran vanha, että netistä löytää helposti yleisimmät tyyppiviat ja miten ne korjataan.

Ostaisinko itse seuraavaksi uuden Citroenin itse? En, koska ei todellakaan ole itsestään selvyys että maahantuoja tai tehdas korjaa yllättäviä vikoja. Netistä voi lukea lisää näistä. Muutaman vuoden vanhana kyllä, jos tiedetyt tyyppiviat on jo ehditty korjaamaan.
6 VASTAUSTA:
Tämä oli muuten peugeot palsta... eikä citroen.
dfdfgdgfdfgdgfdfg kirjoitti:
Tämä oli muuten peugeot palsta... eikä citroen.
Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki. Yllätys? :)
köyhäksi_verotettu kirjoitti:
Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki. Yllätys? :)
Eikö tämä ketju ollut puretech moottorista:

Toisen, C4 Grand Picasson 2.0 HDi BMP6 vm.2010...
Toinen on C4 2.0i vm. 2006...
Ostaisinko itse seuraavaksi uuden Citroenin itse...

Nuo ei mielestäni liity palstan eikä otsikon aiheeseen mitenkään.

"Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki."

Minä en kyllä tiedä että puretech moottoria olisi käytetty missään muissa automerkeissä.
Joku ei ilmeisesti tänä päivänäkään osaa käyttää Googlea:
"Groupe PSA (vuosina 1991–2016 PSA Peugeot Citroën, sitä ennen PSA Group) on ranskalainen autojen ja moottoripyörien valmistaja. Yhtymän tuotteet myydään Citroën-, Peugeot-, DS-, Opel- ja Vauxhall-merkkisinä."

Lisäksi yhteistyötä PSA:lla on ollut Renault’n, Fiatin, Fordin, Toyotan, BMW:n ja Mitsubishin kanssa.

PSA:n moottorit sisältävät myös Puretech-moottorit, eli samaa pataa ollut myös Citikoissa.

Tämän enempää minulla ei ole rautalankaa tarjota, joten ellei riitä niin se on sitten sinun henkilökohtainen voivoi. :)
köyhäksi_verotettu kirjoitti:
Joku ei ilmeisesti tänä päivänäkään osaa käyttää Googlea:
"Groupe PSA (vuosina 1991–2016 PSA Peugeot Citroën, sitä ennen PSA Group) on ranskalainen autojen ja moottoripyörien valmistaja. Yhtymän tuotteet myydään Citroën-, Peugeot-, DS-, Opel- ja Vauxhall-merkkisinä."

Lisäksi yhteistyötä PSA:lla on ollut Renault’n, Fiatin, Fordin, Toyotan, BMW:n ja Mitsubishin kanssa.

PSA:n moottorit sisältävät myös Puretech-moottorit, eli samaa pataa ollut myös Citikoissa.

Tämän enempää minulla ei ole rautalankaa tarjota, joten ellei riitä niin se on sitten sinun henkilökohtainen voivoi. :)
Et ihan ymmärtänyt, aiheena on puretech moottorit. Sinä vetelet juttua kahden litran dieseleistä, EW bensakoneista ja citroenin ostamisesta.

EI LIITY AIHEESEEN MITENKÄÄN

Jos et ymmärrä niin et ymmärrä.

Samahan se olisi jutella tässä sitten vaikka ford mondeosta, kun simca myi fordin moottorilla olevia autoja 50-luvulla ja simca lyötiin PSA konserniin 70-luvulla. Niin onhan se niinkuin puretech moottoriin liittyvää juttua sitten.
dfdfgdgfdfgdgfdfg kirjoitti:
Eikö tämä ketju ollut puretech moottorista:

Toisen, C4 Grand Picasson 2.0 HDi BMP6 vm.2010...
Toinen on C4 2.0i vm. 2006...
Ostaisinko itse seuraavaksi uuden Citroenin itse...

Nuo ei mielestäni liity palstan eikä otsikon aiheeseen mitenkään.

"Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki."

Minä en kyllä tiedä että puretech moottoria olisi käytetty missään muissa automerkeissä.
puretec moottori on myös opel crosslandissa ja crandlandissa moottorissa lukee citroen/peugeot
jakohihna öljyssä
+Lisää kommentti
Hyvä nimimerkki "sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf" (klo 00:01 kirjoitettu, olisiko pää notkahtanut tässä vaiheessa näppäimistön päälle?) - olen syvästi pahoillani, jos yksi kirjoitukseni muusta kuin Peugeotista aiheuttaa sinulla kellon ajasta päätellen joko unettomuutta tai alkoholismia. Kun hiukan avaat silmiäsi lisää (ehkä vasta aamulla, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan) niin ymmärrät ja näet syy-yhteyden kirjoituksissani Peugeotiin.

Ellet, niin valitan - minulta loppui tässä vaiheessa rautalanka hyllystä. :)
3 VASTAUSTA:
Voitko hei lopettaa, tuo henkilökohtaisuuksiin menevä vääntäminen nyt ei ainakaan kuulu puretech moottoriin.

Jos sulla on aiheeseen jotakin lisättävää niin kerro ihmeessä mutta muuten hoida noi touhut siellä mihin ne kuuluu, tai avaa aiheellesi "citroen" tai "ihmisten herjaaminen" nimellä kulkeva ihan uusi ketju oikealla palstalla.

Niin, puretech näyttää nykyisin hajoittavan sytytystulppia, hieman huono piirre, onko vika tulppien valmistajassa vaiko moottorissa, jään itse odottamaan tilanteen selviämistä.
Eri merkkisiä ja tyyppisiä tulppia kokeiltu, ei ole auttanut. Karstoittuu edelleen samaan malliin. Ei ole polttoaineesta kiinni, kokeiltu niissäkin eri vaihtoehtoja. Maahantuoja tai virallinen merkkihuolto kädet pystyssä.

Ja tosiaan, on Peugeot-Citroen-merkkien ongelma (molemmissa Puretech-moottoreita), tämän sain kuulla maahantuojalta itsekin. Noh, ehkä jossain vaiheessa joku ratkaisu löytyy, toivottavasti.
Sivustakatellut kirjoitti:
Voitko hei lopettaa, tuo henkilökohtaisuuksiin menevä vääntäminen nyt ei ainakaan kuulu puretech moottoriin.

Jos sulla on aiheeseen jotakin lisättävää niin kerro ihmeessä mutta muuten hoida noi touhut siellä mihin ne kuuluu, tai avaa aiheellesi "citroen" tai "ihmisten herjaaminen" nimellä kulkeva ihan uusi ketju oikealla palstalla.

Niin, puretech näyttää nykyisin hajoittavan sytytystulppia, hieman huono piirre, onko vika tulppien valmistajassa vaiko moottorissa, jään itse odottamaan tilanteen selviämistä.
sytytystulpat menee kun vesi kiertää pakosarjassa,mulla oli tuo omana keksintönä jo 80-luvulla amerikan pirssissä.
+Lisää kommentti
Ratkaisu löytyi itselläni myymällä entinen ja ostamalla toisen merkkinen.
Ilmoita
Sinne meni 77th ajettu puretech 130. Kyllä helpotti vaikka kalliiksi tuli mutta kun takuu loppui ja vikakoodit eivät😤
Ilmoita
Hyvin on pelannut vaimon autossa työmatka-ajossa. Edellisen auton bensan kulutuksesta (TSI-moottori) vaimo jaksoi mainita tuon tuosta, mutta Puretecin kulutus on kuulemma "ihan ok". :)
Ilmoita
Täys paska koko moottori. Vetää hyvin pieneksi muttei kestä. Öljynvaihtoväliä ei pääse ilman murheita.
2 VASTAUSTA:
No montakos vuotta olet tuollaisen omistanut?
Jos on väärää öljyä koneessa ei varmaan kestä.

Pitää olla 0W-30 Yacco tai Total joka kehitetty tuolla uivalle jakohihnalle.

Noita öljyjä ei saa edes merkkihuollosta.
+Lisää kommentti
Vajaa 3v oli sit meni vaihtoon, kun takuuta vielä jäljellä. 60tkm mittarissa. Koneessa ei mitään vikaa,( 2kpl ohjelmapäivityksiä vuoden sisällä?) Muuta pientä sit oli, kulutus 6l molemmin puolin, kiihtyi hyvin ja vääntö plussaa. Talvella huono ajaa, voi kyllä johtua nokian renkaistakin. Maavara onneton. Kauhulla vain lueskelin tota pösö foorumia ja mitä mahdollisesti edessä takuun jälkeen...Niin vaihtui sitten aasian vehkeeseen. Nyt selvisi lampunpesijän letkurikolla, kattoverhoilun vaihdolla,( Ranskasta uusi) ohjausakselin voitelulla, natisi niinkuin lasten kylpyankka, ja jarrujen putsaus pari kertaa vikinän takia. Takuukorjauksien hoidoista ei kehuja. hml autokeskus ja tre veho.
Ilmoita
Omassa nyt 95tkm ja ei valittamista.

Kone ei käytännössä kuluta öljyä niin että pitäisi lisätä 10tkm välillä.
Kulutus 5.5l sekalaisessa ajossa.
Meluisuutta olen parantanut vuoraamalla takalokarit.

Voisin ostaa käytettynäkin jos huollettu oikein.

Helppo huoltaa myös itse. Olen vaihtanut kaikki nesteet ja öljyt sekä puhdistanut
kaasuläpän ja lambdat.

Kaikki nämä ovat helposti irroitettavissa joka harvoissa autoissa on.
3 VASTAUSTA:
Vaadit siis vaihdossa oikein huollettua autoa mutta ite et ole huoltanu niin oikein. Tyypillistä suomalaisuutta tinkiä muutaman kympin takia asiantuntevasta määräaikaishuollosta ja sitten hävitä se säästö moninkertaisesti vaihtohyvityksestä kun huoltokirja ammottaa leimojen osalta tyhjyyttä. Vai ootko ite leimannutkin?
Eskojuhani93 kirjoitti:
Vaadit siis vaihdossa oikein huollettua autoa mutta ite et ole huoltanu niin oikein. Tyypillistä suomalaisuutta tinkiä muutaman kympin takia asiantuntevasta määräaikaishuollosta ja sitten hävitä se säästö moninkertaisesti vaihtohyvityksestä kun huoltokirja ammottaa leimojen osalta tyhjyyttä. Vai ootko ite leimannutkin?
Asiantunteva määräaikaishuolto avaa öljypropun kultaisella jakoavaimella ja laittaa moottoriin parasta premium öljyä.
niinpäniinjaapajaa kirjoitti:
Asiantunteva määräaikaishuolto avaa öljypropun kultaisella jakoavaimella ja laittaa moottoriin parasta premium öljyä.
Ihan sama vaikka ruosteisella, öljynvaihto ei nimittäin ole yhtäkuin määräaikaishuolto. Määräaikaishuolto on ennaltaehkäisevää huoltoa, vähän sama kuin ihmiselle kuntoiluohjelma. Juntit kutsuu määräaikaishuoltoa myös valohoidoksi. He eivät määräaikaishuolla sen enempää autoansa kuin itseänsä, he korjaavat kumaastakin vikoja joita piisaa.
+Lisää kommentti
Itellä 2017 3008 1.2 puretech. Ajettu 32 tkm ja pata vaihtoon. Auto ollut minulla reilu kuukauden. Että tällaisia moottoreita. Mennee takuuseen, mutta oli kyllä eka ja vika pösö. Sen verran huono maku jäi. Kakkossylinterin ohivuoto meni yli arvojen, eli on väljä. Ranskalaisen hankinta epäilytti ennen ostopäätöstä, mutta tuli näköjään todistettua itselle. Harmi kun muuten hyvännäköinen auto, hyvin varusteltu ja kiva ajaa..
6 VASTAUSTA:
Ai näitä on enemmänkin. Itselläni 28 000 ajettu 2018 mallinen 5008 puretech, ja myös kone vaihtoon. Ja sama syy: Puristukset ok, mutta ohivuoto yli rajojen. Merkkihuollon toiminta kyllä todella mallikasta, mutta tehtaan/maahantuojan meininki rupes ärsyttämään. Sijaisautosta joutui erikseen vääntämään, ja tais siitä jotain jäädä itsellekin maksettavaa. Naurettavaa toimintaa jos alle 30t ajetusta autosta menee kone ja rupeavat tuollaisesta pihtaamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ai näitä on enemmänkin. Itselläni 28 000 ajettu 2018 mallinen 5008 puretech, ja myös kone vaihtoon. Ja sama syy: Puristukset ok, mutta ohivuoto yli rajojen. Merkkihuollon toiminta kyllä todella mallikasta, mutta tehtaan/maahantuojan meininki rupes ärsyttämään. Sijaisautosta joutui erikseen vääntämään, ja tais siitä jotain jäädä itsellekin maksettavaa. Naurettavaa toimintaa jos alle 30t ajetusta autosta menee kone ja rupeavat tuollaisesta pihtaamaan.
Joo sijaisautolla mennään. Auto ollut yli viikon pajalla kun kone ilmeisesti tulossa "maarahdilla". Sijaisauto menee ilmeisesti maahantuojan/merkkiliikkeen piikkiin. Saa nähdä joutuuko vääntämään...

Kerrassaan "vuoden moottori" kyllä. Mutta valitettavasti vain yhden vuoden :)...
Anonyymi kirjoitti:
Ai näitä on enemmänkin. Itselläni 28 000 ajettu 2018 mallinen 5008 puretech, ja myös kone vaihtoon. Ja sama syy: Puristukset ok, mutta ohivuoto yli rajojen. Merkkihuollon toiminta kyllä todella mallikasta, mutta tehtaan/maahantuojan meininki rupes ärsyttämään. Sijaisautosta joutui erikseen vääntämään, ja tais siitä jotain jäädä itsellekin maksettavaa. Naurettavaa toimintaa jos alle 30t ajetusta autosta menee kone ja rupeavat tuollaisesta pihtaamaan.
Sijaisautosta meni lopulta 4 vrk omaan piikkiin:
-Tehtaan politiikka, että maksavat max 4 vrk, vaikka tekevän niin surkeita autoja että vaativat pidempiä pajajaksoja näin uutena.
-Länsiauto totesi että eivät vastaa mistään, kun kuluttajasuojalaki ei velvoita korvaamaan välillisiä kuluja (Koneen vaihdon tehneen Vehon mukaan olisivat itse ilman muuta hoitaneet asian, jos auto olis heiltä ostettu).
-Maahantuoja ei edes vastaa yhteydenottoihin

Harmi sinänsä - kiva auto ja 508 plug in hybridi olis ollut kiinnostava seuraavaksi. Mutta ihan ton asennepuolen takia periaatteesta meni kyllä omalle mustalle listalle sekä Länsiauto että Peugeot. Vikoja voi teknisissä laitteissa olla, mutta vastuu pitää kantaa.
Anonyymi kirjoitti:
Sijaisautosta meni lopulta 4 vrk omaan piikkiin:
-Tehtaan politiikka, että maksavat max 4 vrk, vaikka tekevän niin surkeita autoja että vaativat pidempiä pajajaksoja näin uutena.
-Länsiauto totesi että eivät vastaa mistään, kun kuluttajasuojalaki ei velvoita korvaamaan välillisiä kuluja (Koneen vaihdon tehneen Vehon mukaan olisivat itse ilman muuta hoitaneet asian, jos auto olis heiltä ostettu).
-Maahantuoja ei edes vastaa yhteydenottoihin

Harmi sinänsä - kiva auto ja 508 plug in hybridi olis ollut kiinnostava seuraavaksi. Mutta ihan ton asennepuolen takia periaatteesta meni kyllä omalle mustalle listalle sekä Länsiauto että Peugeot. Vikoja voi teknisissä laitteissa olla, mutta vastuu pitää kantaa.
Mikä siis mahtaa olla se ongelmaton merkki johon siirryt seuraavaksi?
Kaksi edellistä Volvoja. Niissä ei huoltojen lisäksi tarvinnut muuta tehdä. Ehkä se on paluu sinne sitten kun Pösön vaihto ajankohtainen.
Anonyymi kirjoitti:
Sijaisautosta meni lopulta 4 vrk omaan piikkiin:
-Tehtaan politiikka, että maksavat max 4 vrk, vaikka tekevän niin surkeita autoja että vaativat pidempiä pajajaksoja näin uutena.
-Länsiauto totesi että eivät vastaa mistään, kun kuluttajasuojalaki ei velvoita korvaamaan välillisiä kuluja (Koneen vaihdon tehneen Vehon mukaan olisivat itse ilman muuta hoitaneet asian, jos auto olis heiltä ostettu).
-Maahantuoja ei edes vastaa yhteydenottoihin

Harmi sinänsä - kiva auto ja 508 plug in hybridi olis ollut kiinnostava seuraavaksi. Mutta ihan ton asennepuolen takia periaatteesta meni kyllä omalle mustalle listalle sekä Länsiauto että Peugeot. Vikoja voi teknisissä laitteissa olla, mutta vastuu pitää kantaa.
Sama homma sijaisauton suhteen, mutta myyjäliike suostui maksamaan ylimenevät vuorokaudet (ja se ei ole länsiauto :) ). Nyt on taas pögötti alla uusitulla koneella. 8000 lasku lähti valmistajalle. Saas nähä kauan kestää.. Mutta luottamus PSA konserniin on mennyt. Eli pösö, citikka ja opel ovat kyllä jatkossa no no.. Vaikee sanoa mihin valmistajaan tässä voi enää luottaa. Moottoreiden jatkuva downsizing ei ole kyllä hyvä asia kuluttajan kannalta..
+Lisää kommentti
Meillä vaihtui puretech 130 korealaiseen. Usko on kova, että ongelmat pienempiä.
Ilmoita
Kannattaa kiertää kaukaa nuo puretechit eikä hirveästi mene metsään vaikka jättää pösöt kauppaan. Paljon on Peugeot foorumilla noista konerikoista juttua.
9 VASTAUSTA:
No kerro sitten että mikä on hyvä ostos samassa koko ja hintaluokassa.
Renault Megane. Ei mitään tyyppivikoja tiedossa. Pärjännyt mainiosti saksan katsastustilastoissa sekä tiepalvelun luotettavuustutkimuksissa.
Anonyymi kirjoitti:
No kerro sitten että mikä on hyvä ostos samassa koko ja hintaluokassa.
Helppo vastaus toyota, mazda, kia...siinä ainakin 3merkkiä josta meidän perheessä kokemuksia jotka ovat pelanneet hyvin, toki autot vaihdetaan 3-4v välein ja mittariin siinä ajassa noin 100tkm
Piti oikein alkaa etsiä siltä parjatulta peugeot forumilta raporttia autosta jossa puretech on menny rikki. Etsin sitä tosissaan eri osioista mutta ei löytyny. Löytyi vain juttua rispaantuneesta jakohihnasta ja rikkoutuneesta turbosta. Jollaki tampiolla on siis tällä suomi24 peugeot osiossa elämäntäytteenä haukkua ko.moottori ja myös muut peugeotit. Jos hänellä on esittää linkki peugot foorumin juttuun joka käsittelee rikki mennyttä konetta niin laittakoon sen. Arvaan jo että sitä ei ole.
Anonyymi kirjoitti:
Piti oikein alkaa etsiä siltä parjatulta peugeot forumilta raporttia autosta jossa puretech on menny rikki. Etsin sitä tosissaan eri osioista mutta ei löytyny. Löytyi vain juttua rispaantuneesta jakohihnasta ja rikkoutuneesta turbosta. Jollaki tampiolla on siis tällä suomi24 peugeot osiossa elämäntäytteenä haukkua ko.moottori ja myös muut peugeotit. Jos hänellä on esittää linkki peugot foorumin juttuun joka käsittelee rikki mennyttä konetta niin laittakoon sen. Arvaan jo että sitä ei ole.
Kyllä niitä on siellä useampiakin hajonneita.

Jutut vaan piiloutuu muiden otsikoiden alle ettei niitä ihan samantien löydä. En jaksa sinulle niitä sieltä alkaa tonkimaan kaikkia mutta tuossa nyt on yksi:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82097.msg451953#msg451953
Anonyymi kirjoitti:
Piti oikein alkaa etsiä siltä parjatulta peugeot forumilta raporttia autosta jossa puretech on menny rikki. Etsin sitä tosissaan eri osioista mutta ei löytyny. Löytyi vain juttua rispaantuneesta jakohihnasta ja rikkoutuneesta turbosta. Jollaki tampiolla on siis tällä suomi24 peugeot osiossa elämäntäytteenä haukkua ko.moottori ja myös muut peugeotit. Jos hänellä on esittää linkki peugot foorumin juttuun joka käsittelee rikki mennyttä konetta niin laittakoon sen. Arvaan jo että sitä ei ole.
No löytyi niitä sentään yksi. Rispaantunut jakohihnan muruset vioittanut konetta. Syynä lienee väärä öljy mutta korjaus oli täysimääräisesti korvattu.
Anonyymi kirjoitti:
No löytyi niitä sentään yksi. Rispaantunut jakohihnan muruset vioittanut konetta. Syynä lienee väärä öljy mutta korjaus oli täysimääräisesti korvattu.
Kuten sanoin, on niitä siellä enemmänkin, etsivä löytää.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä on siellä useampiakin hajonneita.

Jutut vaan piiloutuu muiden otsikoiden alle ettei niitä ihan samantien löydä. En jaksa sinulle niitä sieltä alkaa tonkimaan kaikkia mutta tuossa nyt on yksi:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82097.msg451953#msg451953
Ei se ole moottorin vika jos tulpat ovat vialliset. Muutama kone on rikki mennyt huollossa vaidettujen viallisten tulppien vuoksi ja ne on korvattu. Se tuosta selviää. Puretechin ainoa rakenteellinen kupru on se öljyssä uivan jakohihnan vaihtoväli. Aluksi muutamissa autoissa rispaantununeen hihnan palat vaurioitti konetta. Nyt sitäkin on valmistajan suosituksesta lyhennetty ja jakohihnan kuntoa seurataan määräaikais huolloissa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole moottorin vika jos tulpat ovat vialliset. Muutama kone on rikki mennyt huollossa vaidettujen viallisten tulppien vuoksi ja ne on korvattu. Se tuosta selviää. Puretechin ainoa rakenteellinen kupru on se öljyssä uivan jakohihnan vaihtoväli. Aluksi muutamissa autoissa rispaantununeen hihnan palat vaurioitti konetta. Nyt sitäkin on valmistajan suosituksesta lyhennetty ja jakohihnan kuntoa seurataan määräaikais huolloissa.
Ja eikös se vielä mennyt niin, että moottoreihin oli laitettu öljyä, joka ei täyttänyt valmistajan speksejä.
+Lisää kommentti
Hyvä on ollut ostos. 308 sw 130hp at6. Ajan paljon tämä on hyvä maantiellä hiljaisin luokassaan ja menee kuin juna. 155000 mennyt jo ei mitään vikaa koneessa, kaikki huollot teettäny pörhöllä. Uus auto tilattu jo. Ei oo tarvinnu öljypulloa pitää tavaratilassa kuten volkkareissa.
Ilmoita
Itellä 2017 3008 1.2 puretech. Ajettu 32 tkm ja pata vaihtoon. Auto ollut minulla reilu kuukauden. Että tällaisia moottoreita. Mennee takuuseen, mutta oli kyllä eka ja vika pösö. Sen verran huono maku jäi. Kakkossylinterin ohivuoto meni yli arvojen, eli on väljä. Ranskalaisen hankinta epäilytti ennen ostopäätöstä, mutta tuli näköjään todistettua itselle. Harmi kun muuten hyvännäköinen auto, hyvin varusteltu ja kiva ajaa..

Meillä vastaava 2017 mallinen 3008 kanssa ja kone poiki just noin 25000 kohdalla. En kyllä uskalla pitää takuuajan jälkeen autoa
Ilmoita
Joo meilä oli joka porsi 13km kohalla saatii uus joka kesti pitempään, 170km kohalle. Sitte vaihettii opel joka porskutti kokonaiset 1200 km siinä onki jo ihan nokko ajoja, tänä vuonna alla jo yhdeksäs menopeli. Toista se oli ennen..
4 VASTAUSTA:
Varmasti heikoin moottori tällä hetkellä mitä on autoon saatavana tällä hetkellä. Parhaimmat tuulettaa foorumilla kun ovat päässeet 40tkm ilman ongelmia. Tosiaan paljon on vaihdettu moottoreita ja paljon poistettu Peugeot foorumilta negatiivisia kirjoituksia puretechistä. No ostakaa minun puolestani mutta en itse ottaisi riskiä,semmoisen myyminen on vaikeata ja moraalisesti arveluttavaa.
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti heikoin moottori tällä hetkellä mitä on autoon saatavana tällä hetkellä. Parhaimmat tuulettaa foorumilla kun ovat päässeet 40tkm ilman ongelmia. Tosiaan paljon on vaihdettu moottoreita ja paljon poistettu Peugeot foorumilta negatiivisia kirjoituksia puretechistä. No ostakaa minun puolestani mutta en itse ottaisi riskiä,semmoisen myyminen on vaikeata ja moraalisesti arveluttavaa.
"Varmasti heikoin moottori tällä hetkellä mitä on autoon saatavana tällä hetkellä."

Tuosta en ole aivan varma. Tosin, en tiedä, onko VW moottoreissa vielä niin paljon ongelmia kuin oli aiemmin. Ja toisinpäin, nuo puretech ongelmat ei sittenkään ole niin yleisiä, kuin kirjoittaja nyt koittaa antaa ymmärtää.

"Parhaimmat tuulettaa foorumilla kun ovat päässeet 40tkm ilman ongelmia."

Luen palstaa sangen aktiivisesti, enkä ole tuollaista tuuletusta siellä havainnut.

"Tosiaan paljon on vaihdettu moottoreita ja paljon poistettu Peugeot foorumilta negatiivisia kirjoituksia puretechistä."

Moottoreita on tuolla palstakeskusteluissa vaihdettu alle 10 kpl, ehkä 6 tai 7 on realistinen arvio. Hajoamisen syitä on ollut erilaisia, väärä öljy tai väärät sytytystulpat nyt ainakin. Eli osittain ongelmien syynä on myös huollon osaamattomuus.

En ole nähnyt tuolla palstalla kovin paljon negatiivisia kommentteja, toki joitakin löytyy, mutta en ole niitä nähnyt myöskään poistetun.

"No ostakaa minun puolestani mutta en itse ottaisi riskiä,semmoisen myyminen on vaikeata ja moraalisesti arveluttavaa."

Tuossahan ei ole oikeastaan kuin taloudellinen riski. Ja kun autoilu kulurakenne muodostuu monestakin muusta asiasta kuin moottorin korjaamisesta, niin tuota moottorin mahdollista vikaantumista voi kompensoida esimerkiksi edullisemmalla hankintahinnalla.

Suomennettuna, käytettynä loistava valinta ti-henkiselle tyypille.
Se että et ole havainnut sitä tuuletusta ei tarkoita että joku ei sitä olisi tehnyt.
Anonyymi kirjoitti:
Se että et ole havainnut sitä tuuletusta ei tarkoita että joku ei sitä olisi tehnyt.
Ei tarkoita, mutta vaikka päivittäin palstaa luen, on tuo jotakin syystä jäänyt minulta huomaamatta.
+Lisää kommentti
Entäs se imusarjojen karstoittuminen,onko sekin normaalia että 4-5 kertaa pitää putsata auton elinaikana?
1 VASTAUS:
Se on valitettavasti nykyisin normaalia, merkistä riippumatta.
+Lisää kommentti
Sanoisin että puretech on kestävin moottori tällä hetkellä,ei liiemmin ole ollut niissä karstoittumis tai ohivuoto ongelmia ja sytytystulpat kestää moottorin iän.
2 VASTAUSTA:
jopas vitsin murjaisit! taisi olla sarkasmia huonosti toteutettuna vaiko iroaniaa....en tiedä
No sanoisin kyllä että ne moottorit kestää tulpan iän.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Millaisia kokemuksia 1.2 Puretecista

Kuluttaako öljyä, entä bensan kulutus? Apulaiteongelmia tai muita häiriöitä?Kestävyydestä tuskin vielä kokemuksia.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta