Millaisia kokemuksia 1.2 Puretecista

pystynkö.erossa

Kuluttaako öljyä, entä bensan kulutus? Apulaiteongelmia tai muita häiriöitä?Kestävyydestä tuskin vielä kokemuksia.

257

47048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväon

      Olen seurannut tämän moottorin edesottamuksia ja toivonut parasta. Sen mitä kestävyydestä olen lukenut niin toistaiseksi näyttää hyvältä. Tuliko tuo kauppoihin 2012 vai 2013, joten ei se ihan uusi konstruktio ole enää.

      Paremmin kestää jokatapauksessa kuin VTi ja THP moottorit.

      Itse harkitsen tuollaisen ostoa kuuden vuoden päästä, pitää ajaa ensin 406 loppuun :)

    • Eskojuhani

      Ne on osoittauneet hyviksi moottoreiksi. Oon ajanu omallani 130hv automaatillani 35t. Ei kuluta öljyä ja bensan kulutus on sen mikä luvataankin jos osaa ajaa taloudellisesti, kaikki vaan ei osaa. Ensimmäisillä puretec koneilla lienee jo 100t mittarissa, en ole kuullut mistään vioista. Itseasiassa se moottori on selvästi paras downsizing turboista, saksan padat ei pääse lähellekään.

      • puoliväli

        Et oo sit kokenut vielä Jakohihna remonttia kun vasta 35th takana,kokeile jos kestäs vielä vuosi ajella.Epäilen ettei kestä.Hihnat katkee alle 60000km juuri tuon öljykylvyn takia.
        Psa yrittää pelastaa maineen pudottamalla hihnanvaihdon puoleen 180000/10v.
        Kaikki tuo tulee asiakkaalle maksettavaksi.


      • joukos2
        puoliväli kirjoitti:

        Et oo sit kokenut vielä Jakohihna remonttia kun vasta 35th takana,kokeile jos kestäs vielä vuosi ajella.Epäilen ettei kestä.Hihnat katkee alle 60000km juuri tuon öljykylvyn takia.
        Psa yrittää pelastaa maineen pudottamalla hihnanvaihdon puoleen 180000/10v.
        Kaikki tuo tulee asiakkaalle maksettavaksi.

        Olisko paras nostaa joukkokanne PSA-tehdasta vastaan?
        Tai maksattaa jakopään remontit jotka tulee alle 10v ja alle 180000km
        Opelit valmistettu samasta paskasta,tuli Vectra kakkonen markkinoille,
        tää on niin huippu että ajaa PSA tehtaan konkurssiin.


    • handeande

      Ittellä myös Puretech 130 automaatilla. Ei pahaa sanottavaa. Kulkee riittävästi, kuluttaa sopivan vähän. Talvellakaan ei ongelmia. Ei syö öljyä eikä reilun vuoden käytön aikana ensimmäistäkään ongelmaa. Nyt tämä sama koneperhe turbolla ja ilman eka kertaa tulossa myös Opeliin uudessa Crossland X:ssä.

      • täytyy.koeajella

        Tuo Crossland X sillä oikealla bensa-automaatilla kiinnostaa. Suorituskyky ei liene mikään mullistava mutta riittänee näin eläkeläiselle. Olen omistanut elämäni aikana useita Pösöjä, viimeiksi 307 HDI 2007-2011. Ei ollut ihan viattomin omistamani auto, joten pienellä varauksella joudun Pösön tekniikkaan suhtautumaan mutta sama se lienee muillakin merkeillä.


      • hurkisd
        täytyy.koeajella kirjoitti:

        Tuo Crossland X sillä oikealla bensa-automaatilla kiinnostaa. Suorituskyky ei liene mikään mullistava mutta riittänee näin eläkeläiselle. Olen omistanut elämäni aikana useita Pösöjä, viimeiksi 307 HDI 2007-2011. Ei ollut ihan viattomin omistamani auto, joten pienellä varauksella joudun Pösön tekniikkaan suhtautumaan mutta sama se lienee muillakin merkeillä.

        Jos ostat niin kannattaa turkishaalarit myös ostaa ja huopatossut
        autossa ei pelaa lämmitin ainakaan automaatilla
        pitää olla 28 asteessa että tarkenee.


      • juhkis3

        Huijausta ainakin crosslandissa:Jakohihnan vaihtoväli osto-päivänä 10v/180000.nyt 5v/105000
        huoltoväli 25000/1v nyt 11kk/13000 seuraava huolto 5kk/8000km.seuraavat huollot ja jakohihnan vaihtoväli 3kk välein.Alkaa olla vectran veroinen auto.
        Sähkölasit ei toimi kaukosäädöllä


      • noruis

        mulla auto melkein vakituistaan rempassa


      • Anonyymi
        täytyy.koeajella kirjoitti:

        Tuo Crossland X sillä oikealla bensa-automaatilla kiinnostaa. Suorituskyky ei liene mikään mullistava mutta riittänee näin eläkeläiselle. Olen omistanut elämäni aikana useita Pösöjä, viimeiksi 307 HDI 2007-2011. Ei ollut ihan viattomin omistamani auto, joten pienellä varauksella joudun Pösön tekniikkaan suhtautumaan mutta sama se lienee muillakin merkeillä.

        Pösö miesten selityksia, 10 vuoden kokemuksella kyseisestä merkistä voin sanoa että laadun kanssa on vielä temistä. En aja pösöllä enää kaksi autoa riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösö miesten selityksia, 10 vuoden kokemuksella kyseisestä merkistä voin sanoa että laadun kanssa on vielä temistä. En aja pösöllä enää kaksi autoa riitti.

        Mitä ne sun kaksi autoa oli?

        405 ja 309 ?


      • Anonyymi
        hurkisd kirjoitti:

        Jos ostat niin kannattaa turkishaalarit myös ostaa ja huopatossut
        autossa ei pelaa lämmitin ainakaan automaatilla
        pitää olla 28 asteessa että tarkenee.

        Itsellä 130 hp automaatti, pari vuotta ollut. Ja ainakin Lapissa olen hyvin tarennut. Siinähän on pienempi nestekierto aluksi eli lämpeää nopeasti ja vasta sitten aukaisee koko nestekierto kun on moottori lämmin. Eli höpö puhetta ettei tarkene.


    • zkodalla

      Pure pure tekkiä, mahtaa olla namu keksintö? Saako noit jo halvalla?

      • näin.on.marjat

        Ei saa, etenkään Skodasta eivät hyvitä mitään ja kaikki eivät ota edes vaihdossa.


    • 06.2015

      Useampi Peugeot ollut vuosien varrella ja kertaakaan en ole öljyä lisännyt huoltojen välissä.
      Tällä hetkellä reilut parivuotta sitten rekisteröity 130hv puretec moottorilla varustettu automaatti bensakoneella, kesällä polttoaineen kulutus siinä vajaat 5,5 l / 100km talvisin n 6 litraa. Mittarissa nyt reilut 52000km.
      Ei mitään ongelmia.

      • kolomenollakasi

        Vois sanoa että paras kone tänä päivänä Pösöön. Äärettömän vääntävä, ärhäkkä ja reippaasti kaasuun reagoiva kone, parina 6-lovinen automaatti niin ei parempaa maahamme ole! Kulutus pientä ja todella hiljainen tyhjäkäynti. Noissa on varma jakopää kun on hihnalla ja sekin öljykylpyinen. Rivakampi tämä oikeesti on kuin 1,6 THP.


      • porsii

        muistat vaan jakohihnan vaihtaa kuukausittain ja öljyn 2000km välein.


      • Noob

        HÖPÖ HÖPÖ!


      • lerdu

        Kiva kuulla asioita oikeasti, eikä vain, että kaveri on kertonut. Itsellä ei mitään kokemuksia.


      • Anonyymi
        porsii kirjoitti:

        muistat vaan jakohihnan vaihtaa kuukausittain ja öljyn 2000km välein.

        Vaikka ko.huoltamoketju on jo ajat sitten Suomesta poistunut, niin vielä näitä Essonbaarin urpoja silti piisaa...........


      • Anonyymi
        kolomenollakasi kirjoitti:

        Vois sanoa että paras kone tänä päivänä Pösöön. Äärettömän vääntävä, ärhäkkä ja reippaasti kaasuun reagoiva kone, parina 6-lovinen automaatti niin ei parempaa maahamme ole! Kulutus pientä ja todella hiljainen tyhjäkäynti. Noissa on varma jakopää kun on hihnalla ja sekin öljykylpyinen. Rivakampi tämä oikeesti on kuin 1,6 THP.

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=83528.0

        joo, hyvä ja kestävä pannu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ko.huoltamoketju on jo ajat sitten Suomesta poistunut, niin vielä näitä Essonbaarin urpoja silti piisaa...........

        Toi on niin totta. Joskus kun ihan mielenkiinnosta etsii ihmisten kokemuksia netistä joko autoista taikka moottoripyöristä niin ihmetyttää et kuin jollain on niin köyhä elämä et pitää asiallisellekkin keskustelupalstalle tulla todistamaan tyhmyyttään. Nää ei oo niitä penaalin tylsimpiäkään kyniä vaan niitä joiden lyijy on poikki koko kynän matkalta…eli täysin turhaa roskis kamaa.


      • Anonyymi

        3008 bensa aj. 65tkm vm.18, öljyä kuluu litra/10tkm. Valmistajan mukaan enemmänkin saisi kulua.


      • Anonyymi
        porsii kirjoitti:

        muistat vaan jakohihnan vaihtaa kuukausittain ja öljyn 2000km välein.

        Mulla kesti peugeot 3008 1,2 pure tech vm2019 jakohihna 23000km,auto kehä karkkilasta ei tullut yhtään vastaan ..sanoivat,että hihnasta lähtee säikeitä ja hampaita murtuu jos ei aja kuin lyhkäsiä matkoja.Mulla on avanto uintipaikkaan porin tienvarressa14km...ois varmaankin pitänyt käydä <porissa kääntymässä.Onneksi pääsin eroon siitä..ei koskaan autokehän palveluita enääTerv A.T


    • 308t9

      130hv manuaali, kohta 100tkm mittarissa ja takuukin jo loppunut.

      Itse moottorissa tai apulaitteissa ei ole vielä vikaa ollut eikä öljyä tarvitse lisäillä huoltojen välillä, ehkä viivojen puoleen väliin saattaa laskea ylärajasta.

      Kulutus ollut 5 litraa matka-ajossa ja 7 litraa taajama-ajossa. 80kmh rajoituksella ainoastaan saattaisi päästä alle viiden...

      Kaikenlaista muuta pientä on kyllä ollut tai on tällä hetkellä. Pikkuvikoja, mutta paikallinen merkkihuolto on aivan kädetön niitä korjaamaan. Nyt kehtaa jo tehdä itsekin kun takuu loppu

      • passaako.kysyä

        Millaista pientä noilla kilometreillä, liittyykö sähkölaitteisiin vai alustan niveliin kuten vanhemmissakin malleissa?


      • 308t9
        passaako.kysyä kirjoitti:

        Millaista pientä noilla kilometreillä, liittyykö sähkölaitteisiin vai alustan niveliin kuten vanhemmissakin malleissa?

        1 - tuulilasinpesinestettä kului todella paljon. Vika ajovalonpesurin suuttimessa. Korjattu takuuseen.

        2 - tiivisteet kuluttavat paikoin maalia ovisyvennyksistä. Takuukeissi vielä kesken

        3 - vikinä rattia pyöriteltäessä, vika ratin takana asentotunnistimessa, vaihdoin itse uuden(käytetty ebay 150) kun ei huollon rasvailut auttaneet

        4 - tällä hetkellä pyöristä lähtevä meteli on noussut häiritseväksi ja epäilen laakeria mutta voi olla renkaistakin. Kilsoja jo melkein 100tkm, joten suht normi hommia

        Kaikenlaisia vikoja riitti edellisessä Skodassakin joita itse ropailin.

        Peugeotin kanssa meinasin siirtyä täysin merkkihuollon asiakkaaksi mutta tähän mennessä näytöt ovat heikot joten viat korjaan itse ja huollot kilpailutan jatkossa...


    • mielipuolisten_autoja

      Vuoden moottori, hyvällä tuurilla kahden. Samaa sontaa kuin yleensäkin ranskikset ja myös italian ihmeet. Kuka hullu noita ostaa? sama kun polttaisi rahansa. Osta sakemanni, korealainen tai japanian vehje, ne kestää.

      • todentottajuu

        Uskallan olla eri mieltä, jos nyt autoista voi puhua niin, että jaetaan ne valmistusmaan mukaan.

        Itse ajan ranskalaisella vanhuksella, jossa korjaus- ja huoltokustannukset on keskimäärin 500 euroa vuodessa. Isäni ajaa korealaisella, vuoden aikana on mennyt korjauksiin 2850 euroa. Korjaukset ovat johtuneet ihan suunnitteluvirheistä jotka autoon on onnistuttu tekemään.

        Itse puretech moottorista jos puhutaan, niin mikään ei viittaa sen huonoon kestoon. Valitettava kömmähdys kävi VTi ja THP moottoreiden kohdalla, eikä ne edusta kovinkaan kestäviä moottoreita. Sitä aikaisemmat bensamoottorit edustavat oikein kestäviä moottoreita. EW, XU, TU.

        Kaikkea voi kirjoitella anonyymisti, provosoivalla sävyllä, mutta itse suosin enemmän totuuteen perustuvaa kommentointia.


      • 308SWPureTec130

        Tässä viestiketjussa on tarkoitus jakaa omakohtaisia kokemuksia ko.moottorista eikä
        asiatonta paskanjauhantaa joka perustuu "esson" baarissa kuultuihin isojen poikien
        tarinoihin -70 luvulta.


      • galileikalahti
        todentottajuu kirjoitti:

        Uskallan olla eri mieltä, jos nyt autoista voi puhua niin, että jaetaan ne valmistusmaan mukaan.

        Itse ajan ranskalaisella vanhuksella, jossa korjaus- ja huoltokustannukset on keskimäärin 500 euroa vuodessa. Isäni ajaa korealaisella, vuoden aikana on mennyt korjauksiin 2850 euroa. Korjaukset ovat johtuneet ihan suunnitteluvirheistä jotka autoon on onnistuttu tekemään.

        Itse puretech moottorista jos puhutaan, niin mikään ei viittaa sen huonoon kestoon. Valitettava kömmähdys kävi VTi ja THP moottoreiden kohdalla, eikä ne edusta kovinkaan kestäviä moottoreita. Sitä aikaisemmat bensamoottorit edustavat oikein kestäviä moottoreita. EW, XU, TU.

        Kaikkea voi kirjoitella anonyymisti, provosoivalla sävyllä, mutta itse suosin enemmän totuuteen perustuvaa kommentointia.

        Uskotko itse edes satuihisi, korean pojat tänä päivänä suunnittelee /toteuttaa autot paremmin kuin pökötti, se vaan on pakko hyväksyä.
        Voisit muuten vähän avautua isäsi korealaisesta mikä malli vm. ym.


      • Anonyymi

        Taidan nyt muistaa väärin, kun luulin jostain kuulleeni, että VW-konsernin autoissa on ollut moottori, vaihteisto ja päästöongelmia enemmän, kun laki sallii??


      • Anonyymi

        Vai että vuoden tai kahden moottori...
        Harvinaisen torvelo automies. Tuskin omistat edes ajokorttia. Mee hoitoon luulotautinen.


    • harmistunutnyt

      jaa. citikka c4 ja puretech 130 kone. Kone syö öljyä ja kiihdyttäessä nykäisee välillä kummallisesti...aivan kuin veto katkeaisi hetkeksi. Suurimmat nykimiset hävisivät tulppien vaihdolla, mutta edelleen silloin tällöin nykäisee. Taitaa olla viimeinen sitikka meidän perheessä..neljä ollut jo peräkkäin.

      • potilasliitto

        Pienestä se on merkin vaihto kiinni, minkä merkkisen ajattelit seuraavaksi ottaa?


      • Paras-A-Ryhmä

        Kuvailit juuri Volkkarin 1.2 , 1.4, 2.0 TSI DSG 7 ominaisuudet, niitä ei löydy uusista Pösöistä jotka ovat laatuautoja Volkkariin verrattuna, kokemusta kahdesta tuoreesta Pösöstä ja kolmas tulossa.


      • pösösti

        1.2 puretech 130 manuaali ollut kohta 60 tkm, ei vie öljyä, vetää hyvin. Ilmeisesti oot saanut maanantaikappaleen. Pääsee alle 5 l/100km jos ei paljoa moottoritieajoa, jos taas on niin 5,0 tai 5,1 hyvin mahdollisia.


      • tulpatkanssa

        Tulpat ovat todellakin yksi koneen ongelmista, tästä on palautetta ranskalaisella pösöfoorumillakin. Nykii ja nykii, tulpat noessa. Myös imuventtiilit karstoittuu herkästi, suorasuihkutusbensojen synti.


      • Suorasuihku
        tulpatkanssa kirjoitti:

        Tulpat ovat todellakin yksi koneen ongelmista, tästä on palautetta ranskalaisella pösöfoorumillakin. Nykii ja nykii, tulpat noessa. Myös imuventtiilit karstoittuu herkästi, suorasuihkutusbensojen synti.

        Mikä niitä tulppia karstoittaa ? Pelkkää ilmaa siellä liikkuu.


      • niinononinninoninoni
        Suorasuihku kirjoitti:

        Mikä niitä tulppia karstoittaa ? Pelkkää ilmaa siellä liikkuu.

        Mikä niitä imusarjoja karstoittaa...


      • psakuski_Salosta
        niinononinninoninoni kirjoitti:

        Mikä niitä imusarjoja karstoittaa...

        No se että epäsuoran suihkutussysteemin tapaan polttoaine ei huuhtele imuventtiileitä vaan egr-venttiilin kautta kiertävä vanha palamisaines ja öljy karstoittavat pikku hiljaa masiinan imuventtiilit. harvoissa nykyautoissa on enää teknisesti parempaa epäsuoraa suihkutusta, ainoina melkeinpä uusista enää Toyotan 1,8- ja 2,0 bensavaparit sekä 1,8- ja 2,5-hybridisysteemit joissa atkinson-kiertoiset vaparibensat epäsuoralla suihkutuksella.

        Kyllähän imuventtiilit yleensä sen 60.000 km kestävät ilman puhdistustarvetta, mutta ennen sataatuhatta ne pitäisi putsata, muuten venttiili alkaa kantaa ja palaa sitten. Tehohäivikki syntyy pikkuhiljaa, sen huomaisi sitten jos ajaisi rinnalla uutta max 20 tkm ajettua vastaavakoneista.


    • Tyytyvöinen

      Ollut kohta 100t. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä. Kulutus on ollut aika tasaisesti 5,8l, ajoin kuulunut jonkin verran taajama-ajoa Helsingissä ja ylivertaisesti eniten moottoritieajoa mökille ja takaisin. Mitään isoja remppoja ei ole ollut. Moottori on hauska ja pirteä.

    • hyvääon

      34 tkm ajettu. 5.9 l/100km keskikulutus. keskinopeus 41 km/h. Eli taajama-ajoa.
      Peugeot 208 toimii täydellisesti. Ei vie öljyä tippaakaan.
      Olen erittäin tyytyväinen.

    • vicaa_puccaa

      Jakohihna ei kestä vaikka kylpee öljyssä. Imuventtiilit karstoittuu nopeasti. Nykimistä ja imusarja myös karstoittuu. Ahdinvikoja.

      • KerroRohkeasti

        Itse en ole kuullut juuri näistä kyseisistä ongelmista ollenkaan, vaikka olen tuon moottorityypin juttuja koittanut seurata oikein kunnolla.

        Mistä tämä tieto, juuri näistä kyseisistä ongelmista, on peräisin?

        Sen tiedän että sytytystulppia noista on hajonnut.


      • Jaakkokultainen

        Se tieto pukkaa tulemaan nimimerkin vicaa puccaa pään sisästä.


      • kestos
        Jaakkokultainen kirjoitti:

        Se tieto pukkaa tulemaan nimimerkin vicaa puccaa pään sisästä.

        vicaa pukkaa on niuvanniemen potilas


      • fox00
        Jaakkokultainen kirjoitti:

        Se tieto pukkaa tulemaan nimimerkin vicaa puccaa pään sisästä.

        Kyllä se vaan on totuus, että ainakin ensimmäisen sarjan moottoreiden öljyssä kylpävä jakohihna ei sitä kestä. Hihnasta irtoaa materiaalia ja sitä on sitten sihdit täynnä. Muun muassa jarrut voivat lopettaa sen vuoksi toimintansa ja remonttia varten on kone nostettava pois ja motti osiin.


      • KerrotkoPerusteluja
        fox00 kirjoitti:

        Kyllä se vaan on totuus, että ainakin ensimmäisen sarjan moottoreiden öljyssä kylpävä jakohihna ei sitä kestä. Hihnasta irtoaa materiaalia ja sitä on sitten sihdit täynnä. Muun muassa jarrut voivat lopettaa sen vuoksi toimintansa ja remonttia varten on kone nostettava pois ja motti osiin.

        Mikä mekanismi tuon jarrujen toiminnan estää?


      • Batsii
        fox00 kirjoitti:

        Kyllä se vaan on totuus, että ainakin ensimmäisen sarjan moottoreiden öljyssä kylpävä jakohihna ei sitä kestä. Hihnasta irtoaa materiaalia ja sitä on sitten sihdit täynnä. Muun muassa jarrut voivat lopettaa sen vuoksi toimintansa ja remonttia varten on kone nostettava pois ja motti osiin.

        Jep. Mulla 2014 1.2 Puretech, ajettu 130tkm. 1/18 vaihdettiin jakohihna sekä alipainepumppu, putsattiin VVT solenoidit sekä öljysihti jne. Autoliikkeen piikkiin meni, josta kuukautta aikaisemmin auton ostin. Sitä en tiedä kuka maksoi. Luultavasti maahantuoja. Kumiputua irtoaa hihnan ulkokehältä öljyn sekaan ja tukkii paikat. VVT solenoidit vaihdettiin myöhemmin molemmin puolin. Ilmoitteli edelleen P0011 vikakoodia. Kesän aikana alkoi taas oleen kiihdytys ja tyhjäkäynti huonoa. Puolat vaihdoin ja sillä parani meno selkeästi. Vielä kuitenkin oli tökkimistä. Viikko sitten pantiin ohjelmistopäivitys (tuli maahantuojan kutsu, ilmainen). Nyt voi sanoa että kulkee ja kiihtyy moitteettomasti. Paitsi että tyhjäkäynti ontuu oikeen selkeesti. Pysyy sentään käynnissä. Eivät Tampereen Veholla kommentoineet mitenkään tätä ongelmaa. Siellähän on tapana, ettei paljon arvioita ilmaiseksi annella. Se on aina tutkimuksiin ja laskuhan on yleensä aika jäätävä pienistäkin mulkoiluista. Se tässä nyt eniten huolettaa, että onko se kumiputu tukkinut siellä enemmänkin jotain. 10tkm olen tällä ajanut ja öljyä on pitänyt lisätä n. 2.5 l. On se kai hieman paljon? Vai onko se niin kuin jostain luin, että bensaturbot imasee öljyä hieman enemmän? Pistää miettiin et mitähän se kumiputu tekee mannänrenkaiden urissa. Siellä on kai aika lämmin :) Jos multa kysytään, olis koko moottori pitäny vaihtaa maahantuojan piikkiin. Onhan toi nyt aika hurja moka mielestäni, että tollasta irronnutta töhnää pyörii öljykierrossa.


      • Anonyymi
        Batsii kirjoitti:

        Jep. Mulla 2014 1.2 Puretech, ajettu 130tkm. 1/18 vaihdettiin jakohihna sekä alipainepumppu, putsattiin VVT solenoidit sekä öljysihti jne. Autoliikkeen piikkiin meni, josta kuukautta aikaisemmin auton ostin. Sitä en tiedä kuka maksoi. Luultavasti maahantuoja. Kumiputua irtoaa hihnan ulkokehältä öljyn sekaan ja tukkii paikat. VVT solenoidit vaihdettiin myöhemmin molemmin puolin. Ilmoitteli edelleen P0011 vikakoodia. Kesän aikana alkoi taas oleen kiihdytys ja tyhjäkäynti huonoa. Puolat vaihdoin ja sillä parani meno selkeästi. Vielä kuitenkin oli tökkimistä. Viikko sitten pantiin ohjelmistopäivitys (tuli maahantuojan kutsu, ilmainen). Nyt voi sanoa että kulkee ja kiihtyy moitteettomasti. Paitsi että tyhjäkäynti ontuu oikeen selkeesti. Pysyy sentään käynnissä. Eivät Tampereen Veholla kommentoineet mitenkään tätä ongelmaa. Siellähän on tapana, ettei paljon arvioita ilmaiseksi annella. Se on aina tutkimuksiin ja laskuhan on yleensä aika jäätävä pienistäkin mulkoiluista. Se tässä nyt eniten huolettaa, että onko se kumiputu tukkinut siellä enemmänkin jotain. 10tkm olen tällä ajanut ja öljyä on pitänyt lisätä n. 2.5 l. On se kai hieman paljon? Vai onko se niin kuin jostain luin, että bensaturbot imasee öljyä hieman enemmän? Pistää miettiin et mitähän se kumiputu tekee mannänrenkaiden urissa. Siellä on kai aika lämmin :) Jos multa kysytään, olis koko moottori pitäny vaihtaa maahantuojan piikkiin. Onhan toi nyt aika hurja moka mielestäni, että tollasta irronnutta töhnää pyörii öljykierrossa.

        Koneessa pitää olla oikea öljy jotta jakohihna kestää.
        Kerrotko vielä mikä öljy oli koneeseen laitettu ja missä oli huollettu.


      • Anonyymi

        Jakohihnan kanssa oli ongelmia aiemmin kun oli sellainen alihankkija tehtaalla käytössä, ettei se kestänyt öljykylpyä vaan mureni pikkuhiljaa. Tehdas on vastannut niistä vioista takuuajan jälkeenkin. Ongelma poistui kun vaihtoivat eri merkkiset jakohihnan.


    • NiiloPekkaPirkko

      1.2 puretech 130, kilometrejä 55 000 , kohta 3 vuotta vanha. Lähtee kivasti kun pikkasen koskee kaasuun. Öljyt ok, bensaa menee 5,9 l niin mun ajotyylillä 😊 anturat vaihdettu takuuseen, hihna vaihdettu ja kiristin 45 tkm hihna oli parin cm matkalla tosi sileä ( start and stopin ominaisuus ei kestä...) ilmastointi "kohisee" samalla lailla kun edellisen 7 vuotta vanhan 307 josta meni ilmastointi rikki. Katsotaan kun mikä tuomio kun sen ilmastointihuoltoon vien ja samalla selviää maahantuojan kanta. Loskakelillä ei tykkää kun on vakionopeuden säädin päällä niin poistuu tämä "automaattinen"/ ennakoiva jarrutusjärjestelmä samoin vakionopeuden säädin käytöstä. Että tämmöisiä pieniä "ominaisuuksia" muuten toimii ja oon tykännyt.

      • Opelisti

        Itsellä opel jossa myös vakionopeuden menee pois päältä luistoneston havaitessa liukkautta.


      • Pösökuski

        62 th ajettu Peugeot 308 automaatti puretekki on pelannut kyllä hienosti. Öljyt kyllä mustuu kuin vanhoissa diesel autoissa aivan kuin olisi huollossa jäänyt vaihtamatta. 25 th huoltoväli on kyllä liian pitkä eli turbo ongelmia on varmasti tiedossa. Bensa pihi pirssi, keskikulutus talvikelillä 5.6(mitattu)


      • tietoas3
        Pösökuski kirjoitti:

        62 th ajettu Peugeot 308 automaatti puretekki on pelannut kyllä hienosti. Öljyt kyllä mustuu kuin vanhoissa diesel autoissa aivan kuin olisi huollossa jäänyt vaihtamatta. 25 th huoltoväli on kyllä liian pitkä eli turbo ongelmia on varmasti tiedossa. Bensa pihi pirssi, keskikulutus talvikelillä 5.6(mitattu)

        Öljy on mustaa aina.se mustana pumpataan maan sisästä,valmistaja lisää aineita niin väri muuttuu,musta voitelee yhtä hyvin kuin muunkin värinen,Öljyä ei ees tarvi vaihtaa,vaan suodatin,öljyt puhdistetaan niinkuin dialyysissä veri.
        Kulmala kuitenkin paljastaa, että nykyöljyissä on hyvät turvallisuusmarginaalit, eivätkä moottoriöljyjen lisäaineet saa missään oloissa kulua loppuun yhden öljynvaihtovälin aikana.
        – Niillä pystyisi periaatteessa ajamaan kaksi, kolme kertaa öljynvaihtovälin, kunhan vain vaihtaa öljynsuodattimen välillä, Neste Oilin Kulmala sanoo.
        Moottoriöljyn kuuluukin olla mustaa
        Suurin silmämääräinen ero suodatetun ja uuden moottoriöljyn välillä on sen väri. Suodatuksen jälkeenkin öljy on sysimustaa.
        IMT:n Markus Kemper sanoo, että mustaa öljyä pidetään likaisena ja vanhana. Todellisuudessa uusi moottoriöljy on kullankeltaista, punertavaa tai vihreää vain, koska öljy-yhtiöt käsittelevät alun perin mustan öljyn sellaiseksi.
        Huolestuttavalta kuulostaa, jos dialyysin avulla poistetaan öljystä jotain ilman, että jotain laitetaan tilalle.


      • Peugeot406

        Puuttuuko minun autosta öljynsuodatin kun pysyy kirkkaana vielä 5th:n kilom. jälkeen. Kyllä taitaa olla jakopään karstaa tuo tummunut öljy, ei mielestäni tervettä koska kaikki öljyä tummentavat elementit heikentävät ohuen öljyn voitelu ominaisuuksia.


    • ex208vti

      Hyvä moottori , ranskalaista laatua, kestää kyllä 10tkm ja sitten hajoaa ja se takuu...ranskalaisittain; oma vikasi että ostit ala-arvoisen tuotteemme ja kaikki viat ovat omaa syytäsi: olet ajanut kun ei pösö sitä kestä

      • Anonyymi

        Täysin päinvastaisia OMAKOHTAISIA kokemuksia ko.moottorista, mutta taidat ollakkin se Niuvanniemen potilas :)


    • pösöötti208

      Peugeot 208 vm. 2013 todella hyvin toimii.
      Vain yksi vika. Abs anturi.
      Autolla ikää 4 vuotta. Huoltokulut 0 euroa. Öljyt vaihdettu itse.
      Korjauskulut 0 euroa. Yksi takuu käynti. Se abs anturi.
      Olen todella tyytyväinen.

      • Ollil2

        Ne huoltokulut on ehkä sulle 0e mutta seuraavalle omistajalle jotain suurta. Ei auton määräaikaishuoltoja saisi kuitata sillä että vaihtaa pihassa ite öljyt. Et kai vaan ole ite täyttänyt huoltokirjaakin.


      • likhuiygyug
        Ollil2 kirjoitti:

        Ne huoltokulut on ehkä sulle 0e mutta seuraavalle omistajalle jotain suurta. Ei auton määräaikaishuoltoja saisi kuitata sillä että vaihtaa pihassa ite öljyt. Et kai vaan ole ite täyttänyt huoltokirjaakin.

        Jokainen tekee omaisuudellaan niinkuin itse parhaaksi kokee...

        Jos kokee että huoltokulut nolla on jotenkin positiivinen asia niin onhan hänellä siihen oikeus. Vaikka ei noilla huoltokuluilla olisi kokonaiskulujen kannalta juuri mitään merkitystä kun arvonalennus on noin 10.000 euroa tuossa ajassa.


      • Ollil2
        likhuiygyug kirjoitti:

        Jokainen tekee omaisuudellaan niinkuin itse parhaaksi kokee...

        Jos kokee että huoltokulut nolla on jotenkin positiivinen asia niin onhan hänellä siihen oikeus. Vaikka ei noilla huoltokuluilla olisi kokonaiskulujen kannalta juuri mitään merkitystä kun arvonalennus on noin 10.000 euroa tuossa ajassa.

        Jos pösö omistajien asenne auton huoltamiseen on laajemmin tuollainen niin en yhtään ihmettele että niitä mollataan vikaherkiksi. Kyllähän vikoja ilmenee kun mitään ei ole koskaan kunnossapidetty.


    • Linnamäkeläinen

      Pysy erossa Pösöstä ylipäätään. Nukut paremmin ja olet paremmin rahoissasi. Osta Toyota ja ajat täysin vailla huolia. Myös merkkiorganisaatio kuuntelee asiakasta ja tekee kaikkensa tehdäkseen omistajan tyytyväiseksi, asenne periytyy japanilaisilta. Pösössä kaikki on ominaisuuksia myös viat. Oli pari pösöä viimeisin vm 2011 508 ja se riitti.

    • baskerissapurua

      Paska, Paskempi. Peugeot.
      Kaikkihan sen tietää!

      • Anonyymi

        Opel on paska ja dazia ja skooda ei ole autoja lainkaan😂


    • pösööttiä

      Jokainen hiukankin asiaa seurannut tietää että nykyautohuolto on surkeaa.
      Jokainen käynti omassa 25v auton omistushistorissa merkkihuollossa on tuonut onglemia.
      Milloin rikottu tai sotkettu ja kerran jopa peruutettu tolppaan ja iso lommo.
      Voin väittää että minä joka sanoin että huoltokulut on 0 euroa, niin autoni on paremmin huollettu kuin mikään merkkihuollettu. Öljyt vaihdettu 7500 km välien. Suodattimet 15000 km välein ja sitä rataa.
      Siksi Peugeot pysyy kunnossa kun itse huoltaa hyvin ja säännöllisesti.
      Olen ajanut usealla autolla ja seurannut muita auton omistajia ja voin sanoa että
      Peugeot on hyvä auto. Jopa vähä vikainen.
      Toimin itse päivittäin tekniikanparissa joten jotain asiasta tiedän :)

      • Ollil2

        Älä höpötä. Ei huoltokulut voi olla 0 euroa itse tehdenkään. Öljyt, suodatin, pesunesteet, pyyhkijät ym. ne kaikki maksaa jotain. Jarrunesteet vaihdetaan 2v välein,kai oot vaihtanut ne vai ootko kuitannut sen tarkastuksella.
        Tiedän kyllä että monet vuosikymmeniä autoilleet touhuilee itse autojensa kuten 70 luvulla mutta nykyautot ei ole kuten tuonajan autot. Otat riskin.


      • HejaSverige
        Ollil2 kirjoitti:

        Älä höpötä. Ei huoltokulut voi olla 0 euroa itse tehdenkään. Öljyt, suodatin, pesunesteet, pyyhkijät ym. ne kaikki maksaa jotain. Jarrunesteet vaihdetaan 2v välein,kai oot vaihtanut ne vai ootko kuitannut sen tarkastuksella.
        Tiedän kyllä että monet vuosikymmeniä autoilleet touhuilee itse autojensa kuten 70 luvulla mutta nykyautot ei ole kuten tuonajan autot. Otat riskin.

        Jarrunesteiden vaihto 2 vuoden välein on hätävarjelun liioittelua mutta voisihan ne viiden vuoden välein vaikka vaihdellakin.


    • huuhaatakokohuolto

      Höpö höpö. Mitä maksaa mobil 0w40 ja alkuperäinen suodatin motonetissä.
      Jarrunesteiden vaihdosta on tehty muka suuri numero. On laitettu niin Motonetin kuin bilteman jarrunestettä joka maksaa muutaman euron ja eukon kanssa vaihtoon menee 5 minuuttia. Te huolto uskovaiset luulutte että huolto tekee kaiken hyvin mutta totuus on muuta. Jos itse huollatte hyvin niin auto pysyy kunnossa.
      Huolto rikkoo vain ja siksi he sanovatkin että sen minkä huollamme niin myös korjaamme. Näin se vain menee.

      • köyhäksi_verotettu

        Komppaan täysin huuhaata koko huolto -nimimerkkiä.

        Jopa perushuolto kuten öljynvaihto voidaan ryssiä aivan totaalisesti. Sitä laitetaan liikaa/liian vähän, väärää (eli halvinta hyllystä löytyvää) laatua. Kun auton vie takaisin öljyn lisätäyttöä/liian poistoa varten, niin ammattitaitoinen huoltohenkilö sitten roiskii öljynvaihtopumppukoneella öljyt pitkin konehuonetta, vasta vahattuja ulkopintoja ja kaikkialle mihin vain voi kuvitella. Sen jälkeen mitään kysymättä eikun liuotimella ruiskupesu, jotta varmasti vahaus lähtee mutta konehuone jää öljyiseksi.

        Seuraava huoltoliike sitten katselee moottoritilaa ja näkee nuo öljyroiskeet, ja loogisesti päätellen neuvoo että useammassa letkussa vuoto, täytyy korjata, on ehkä vähän kalliit nuo putken osat.

        Kolmas huoltoliike kiinnittelee tee-se-itse-palikoilla tuulilasin karmeja runkoon kiinni ja vitsaillen toteaa, että toivottavasti sulla on lasivakuutus kun nää meidän metalliosat voi lämpölaajenemisen takia aiheuttaa tuulilasiin säröjä, alkuperäiset ois olleet muovisia mutta niitä ei ollu hyllyssä.

        Neljäs autoliike sanoi tehneensä taas öljynvaihdon suodattimen vaihdon, mutta toiminta oli kauniista puheista huolimatta sellaista, että oikeastiko laittoivat pyytämääni laadukkaampaa rasvaa.

        Viides auton oma merkkimerkkivirallinenmerkkihuolto käytti tottakai edullisempaa huoltoliikettä maalauksessa, jossa sitten maalausliike omatoimisesti purki autoa jotta maalauksen voi tehdä. No, sen jäljiltä ei mm. kuskin puoleinen ikkuna enää noussut ala-asennosta takaisin yläasentoon vaan jäi välille, ja kääntyvät peilit rutisivat liikkuessaan mitä eivät aiemmin tehneet. Merkkimerkkiliike kuitenkin luovutti avaimet saatesanoilla "kunnossa on".

        Kaikki em. ns. monimerkkiliikkeitä ja tuo viimeinen siis auton virallinen huoltoliike.

        Kaiken tämän jälkeen olen taas ajatellut tehdä perushuollot itse, koska tietää ainakin mitä on tehty ja on varmasti käytetty niitä varaosia ja nesteitä, mitä haluankin. Sillä mistä joku voi varmuudella tietää, että esim. öljy on juuri sitä mitä sanotaan? Paitsi jos vie öljynäytteen mukanaan jonnekin alan laboratorioon tutkittavaksi.


      • köyhäksi_verotettu
        köyhäksi_verotettu kirjoitti:

        Komppaan täysin huuhaata koko huolto -nimimerkkiä.

        Jopa perushuolto kuten öljynvaihto voidaan ryssiä aivan totaalisesti. Sitä laitetaan liikaa/liian vähän, väärää (eli halvinta hyllystä löytyvää) laatua. Kun auton vie takaisin öljyn lisätäyttöä/liian poistoa varten, niin ammattitaitoinen huoltohenkilö sitten roiskii öljynvaihtopumppukoneella öljyt pitkin konehuonetta, vasta vahattuja ulkopintoja ja kaikkialle mihin vain voi kuvitella. Sen jälkeen mitään kysymättä eikun liuotimella ruiskupesu, jotta varmasti vahaus lähtee mutta konehuone jää öljyiseksi.

        Seuraava huoltoliike sitten katselee moottoritilaa ja näkee nuo öljyroiskeet, ja loogisesti päätellen neuvoo että useammassa letkussa vuoto, täytyy korjata, on ehkä vähän kalliit nuo putken osat.

        Kolmas huoltoliike kiinnittelee tee-se-itse-palikoilla tuulilasin karmeja runkoon kiinni ja vitsaillen toteaa, että toivottavasti sulla on lasivakuutus kun nää meidän metalliosat voi lämpölaajenemisen takia aiheuttaa tuulilasiin säröjä, alkuperäiset ois olleet muovisia mutta niitä ei ollu hyllyssä.

        Neljäs autoliike sanoi tehneensä taas öljynvaihdon suodattimen vaihdon, mutta toiminta oli kauniista puheista huolimatta sellaista, että oikeastiko laittoivat pyytämääni laadukkaampaa rasvaa.

        Viides auton oma merkkimerkkivirallinenmerkkihuolto käytti tottakai edullisempaa huoltoliikettä maalauksessa, jossa sitten maalausliike omatoimisesti purki autoa jotta maalauksen voi tehdä. No, sen jäljiltä ei mm. kuskin puoleinen ikkuna enää noussut ala-asennosta takaisin yläasentoon vaan jäi välille, ja kääntyvät peilit rutisivat liikkuessaan mitä eivät aiemmin tehneet. Merkkimerkkiliike kuitenkin luovutti avaimet saatesanoilla "kunnossa on".

        Kaikki em. ns. monimerkkiliikkeitä ja tuo viimeinen siis auton virallinen huoltoliike.

        Kaiken tämän jälkeen olen taas ajatellut tehdä perushuollot itse, koska tietää ainakin mitä on tehty ja on varmasti käytetty niitä varaosia ja nesteitä, mitä haluankin. Sillä mistä joku voi varmuudella tietää, että esim. öljy on juuri sitä mitä sanotaan? Paitsi jos vie öljynäytteen mukanaan jonnekin alan laboratorioon tutkittavaksi.

        Tähän omaan kommenttiini toki lisäys, että mistä sitä aina voi tietää että ihan itse kaupasta ostettu öljy tms. on sitä mitä purkin kannessa luvataan. Olikohan joku Tokmanni tai vastaava halpakauppaketju, missä myytiin iloisesti Virosta tuotua piraattiöljyä aitona Mobilina. Onhan sitä myyty joskus ihan maineikkaille lentokonefirmoillekin piraattivaraosia, joiden takia lentokoneita on tippunut tonttiin...


    • pösötoimiivwei

      Joka kerta kun olen käynyt autokeskus tistikkä ja kysynyt onko tullut kampanjoita minua on palvelty hyvin ja katsottu mitä puuttuu.
      Kaksi kampanjaaa tehty ja ei ole huoltokirjaa kyselty.
      Autokeskus toiminut tampereella ihan hyvin vertaa
      Perheen toiseen autoon. Vw ja öljynkulutus dsg vaivaa ja jakoketju pitää ääntä käynnistäessä. Mitään ei haluta tehdä. Vw autoon verratessa pösö toimii kuin junan vessa. Tämä on tosi.

    • urbanisti208

      Jarrunesteet olen vaihtanut itse 208 -13 ja olivat vaihdon tarpeessa.
      Neste ostettu marmorilta.
      Jarrut paranivat tämän jälkeen huomattavasti joten suosittelen.
      Vaihdoin myös jäähdytysnesteet ja vaihteistoöljyt.

      Niin mitä tulee moottoriin on 1.2 vti kone helposti karstottuva ja alkaa ilmoitella antipöllöä jos ei kierroksia käytä reilusti välillä.

      Öljyä ei ole kulunut koko aikana mutta tämä tukkoisuus ihmetyttää...

    • Olavikolavi

      Yleisin vika tai negatiivinen ominaisuus 308.ssa on se moniurahihnan nopea kuluminen. Se on yleinen haitta startstop koneilla. Hihna maksaa 30e ja vaihdon tekee itse ilman työkaluja puolessa tunnissa. Ajettu 120tkm kolmas hihna juuri vaihdettu, ei mitään muita vikoja ja seuraava auto on 308sw allure facelift.

      • jotakin_on

        Mulla puretech 130 vm 2013 ajettu nyt 74 tkm piti syksyllä avata kansi ja imuventtiilit irti ja puhdistus karstamassasta. Ei mene tehtaan piikkiin. Öljyrenkaat varmaan kanssa jumittuneet kun syö öljyä jo reippaammin eli sellaset 2 litraa kymppitonnille. Venttiiliputsauksen jälkeen meno hieman piristyi. Auto siis 308 allure sw.


      • harmistunutr

        meillä sama homma...on alkanut syömään öljyä... kilometrejä takana nyt 80 tkm.


      • söpömiestunnoton

        Sattuipa tunnin sisään kaksi samanlaisella pösöllä ajavaa palstalle. Ja samanlaiset ongelmat... Niin uskottavaa, niin uskottavaa..
        Eikun hei, mullakin samanverran ajettu pösö joka syö kolme litraa öljyä tonnilla vaikka venttiilit poistettu.


      • Olavikolavi
        jotakin_on kirjoitti:

        Mulla puretech 130 vm 2013 ajettu nyt 74 tkm piti syksyllä avata kansi ja imuventtiilit irti ja puhdistus karstamassasta. Ei mene tehtaan piikkiin. Öljyrenkaat varmaan kanssa jumittuneet kun syö öljyä jo reippaammin eli sellaset 2 litraa kymppitonnille. Venttiiliputsauksen jälkeen meno hieman piristyi. Auto siis 308 allure sw.

        Valetta


      • Hyväkone

        Ei saa epäillä toisten kommentteja :) mutta todetaan nyt että yleensä puretechit on kestäneet aika hyvin eikä öljyäkään mene isommin.


      • Harmistunuty
        söpömiestunnoton kirjoitti:

        Sattuipa tunnin sisään kaksi samanlaisella pösöllä ajavaa palstalle. Ja samanlaiset ongelmat... Niin uskottavaa, niin uskottavaa..
        Eikun hei, mullakin samanverran ajettu pösö joka syö kolme litraa öljyä tonnilla vaikka venttiilit poistettu.

        Toi mun auto ei ole pösö enkä niin ome väittänyt. Mootyori tosin sama puretech130


    • pösöeiturboa

      Eli puretec 1.2 ja ei turboa, niin mitään omgelmia ei ole ollut. Toimii täydellisesti.
      Kaikissa suorasuihku, turbo koneissa nykyään karsta onglemaa.
      Mutta normaali puretec 1.2 vti 82 hv huippu hyvä.

    • 308t9pt130

      Mistäs karsta ongelman sitten huomaa?

    • Toimiihanse

      Huippukone, hauska ajaa ja pihi - toteutunut kulutus runsaalla moottoritieajolla jää alle kuuden. Olettaisin että kaikki pikkuturbot on hyvin tarkkoja öljynvaijtojen ja -suodattimien suhteen ja lisäksi, menevät vähän tukkeeseen pelkässä kaupunkiajossa. Kaikki konee tykkäävät välillä päästellä vähän pitempään maantiellä. Nyt 130tkm. 308sw alla. Paras auto tähän menneessä.

    • loistavamoottori

      Ajettu nyt 140 tkm vioitta. Ei mitään vikoja eikä tippaakaan öljynlisäyksiä. Auto 308 allure 2013. Loistava moottori joka tilanteessa, ohitukset ripeitä. Ajan pääasiassa pitkää matka-ajoa töihin ja takas. Dieseliä en halua, ja tämän kulutus huitelee siellä 6 pinnassa.

    • Carrus

      308 allure 2014.Kone vaihdettu 2017 km 42000 .Oli 3:n vuoden moottori eikä vuoden.Nyt 47000 ja vikakoodi joka ilmoitti että bensatankki pitää vaihtaa läppävian takia ja aktiivihiilisuodatin.

      • Ollil2

        Läppävika joo 😁


    • kunnon_huollot

      Pieni kierros Wikin tiedostoissa osasi kertoa, että VTi ja THP-koneet ovat tehty yhteistyössä BMW:n kanssa.

      * https://en.wikipedia.org/wiki/VTI_Engine / https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

      Sitten eri sivustot kertovat PureTechistä PSA:n omana tuotteena ja netissä kiertely ei antanut siitä mitään ikäviä uutisia, eli se on ilmeisesti syntynyt ihan hyvien tähtien alla.

      Vaikka itse vieroksunkin noita pieniä tehokoneita epäillen niiden pitkäikäisyyttä, niin tuo vaikuttaa lajissaan lupaavalta. Itseäni voisi kiinostaa jokin PureTech-kulkine 130hv & EAT yhdistelmä.

      Mutta en luota laisinkaan noihin eri valmistajien markkinoimiin Log Life "huoltoihin" (lue Short Life), eli menen peristeisillä väleillä, yksi vuosi tai 10 tkm ja ehdoton maksimi 15 tkm jos paljon matka-ajoa. Joka vaihdolla speksien mukaiset laatuöljyt ja laadukas suodatin. Varsin edullinen "lisätakuu" moottorin pitkäikäisyydelle.

      Ketjussa kerrotaan tuollaisten konetyyppien nokeentumisesta ja jos näin, niin sitten voisi harkita tehdä tietyin välein ja "oikeaoppisin" metodein moottorin sisäpesun jo ennakoivasti, vaikkapa Fortella ymv. hyväkksi havaitulla tuotteella.

      Tietenkin myös automaattilaatikolle öljynvaihtohuollot asianmukaisin välein.

      • RemonttiaTiedossa

        "Ketjussa kerrotaan tuollaisten konetyyppien nokeentumisesta ja jos näin, niin sitten voisi harkita tehdä tietyin välein ja "oikeaoppisin" metodein moottorin sisäpesun jo ennakoivasti, vaikkapa Fortella ymv. hyväkksi havaitulla tuotteella."

        Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus.


      • kunnon_huollot
        RemonttiaTiedossa kirjoitti:

        "Ketjussa kerrotaan tuollaisten konetyyppien nokeentumisesta ja jos näin, niin sitten voisi harkita tehdä tietyin välein ja "oikeaoppisin" metodein moottorin sisäpesun jo ennakoivasti, vaikkapa Fortella ymv. hyväkksi havaitulla tuotteella."

        Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus.

        "Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus. "

        Pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemit, runsaasti lyhyttä ajoa ja Ling Life "huollot" niin riskeeraa tuotakin ongelmaa optimoida.

        Ongelmaa saa minimoitua speksien mukaisella laadukkaalla öljyllä ja lyhyillä huoltoväleillä, yksi vuoisi tai max. 10 tkm, sekä sillä että tekee säännöllisesti myös pidempääa ajoa.

        Forten tuoteselostus lupaa myös ventiilien puhdistuvan tuolla käsittelyllä. Saattaisi olla hyvä tehdä jo ennakoivasti aika ajoin ennenkuin ensimmäiset oireet ilmaantuvat.

        *

        * Forté Top End Treatmentin käyttöä suositellaan kaikissa moottoreissa, jotka ovat herkkiä venttiilien liimaantumiselle tai joissa hydraulisten venttiilinnostimien ääntely on ongelmallista, ajokilometrimäärästä riippumatta.

        - http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuote-esittely/forte-top-end-treatment-400-ml/65/

        *

        Ps. Kyllä kaikkilla nykykoneilla on taipumusta likaantumiseen ja varsinkin Long Life "huolloilla" ... vaika olisi melko runsaasti pitkääkin ajoa. Ongelmia riskeeraa alkaa ilmetä takuuajan jälkeen, eli ei välttämä vielä - 50 tkm paikkiella.


      • Kerkokokkooko
        kunnon_huollot kirjoitti:

        "Moottori ei "nokeennu" sisältä, vaan imusarjasta ja imuventtiileistä. Niiden puhdistamiseksi ei taida olla edelleenkään muuta keinoa kuin mekaaninen puhdistus. "

        Pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemit, runsaasti lyhyttä ajoa ja Ling Life "huollot" niin riskeeraa tuotakin ongelmaa optimoida.

        Ongelmaa saa minimoitua speksien mukaisella laadukkaalla öljyllä ja lyhyillä huoltoväleillä, yksi vuoisi tai max. 10 tkm, sekä sillä että tekee säännöllisesti myös pidempääa ajoa.

        Forten tuoteselostus lupaa myös ventiilien puhdistuvan tuolla käsittelyllä. Saattaisi olla hyvä tehdä jo ennakoivasti aika ajoin ennenkuin ensimmäiset oireet ilmaantuvat.

        *

        * Forté Top End Treatmentin käyttöä suositellaan kaikissa moottoreissa, jotka ovat herkkiä venttiilien liimaantumiselle tai joissa hydraulisten venttiilinnostimien ääntely on ongelmallista, ajokilometrimäärästä riippumatta.

        - http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuote-esittely/forte-top-end-treatment-400-ml/65/

        *

        Ps. Kyllä kaikkilla nykykoneilla on taipumusta likaantumiseen ja varsinkin Long Life "huolloilla" ... vaika olisi melko runsaasti pitkääkin ajoa. Ongelmia riskeeraa alkaa ilmetä takuuajan jälkeen, eli ei välttämä vielä - 50 tkm paikkiella.

        Ei se kyllä juurikaan vaikuta venttiilien ja imusarjan likaantumiseen vaikka vaihtaisit 1000 km välein ne öljyt. Moottorista tulee huohotusta vaikka se olisi aivan uusi, ja sinne imusarjaan se huohotus viedään = imusarja likaantuu.

        Sen lisäksi, tuo forten pesuaine ei kyllä puhdista itse venttiililautasta eikä imusarjaa. Tuosta forten tekstistäkin se on helppo huomata:

        "moottorin sisäpuoli pysyy puhtaana ja saa parhaan mahdollisen ja kestävän suojan." Venttiililautanen on rajapinta, joka ei ole kosketuksissa moottoriöljyyn, imusarja on moottorin ulkopuolinen osa.


      • Fortte

        Kuka sitä fortea öljyn joukkoon on käskenyt laittaa, venttiilit pestään imuilman sekaan suihkutettavalla fortella heh


      • Kerkokokkooko
        Fortte kirjoitti:

        Kuka sitä fortea öljyn joukkoon on käskenyt laittaa, venttiilit pestään imuilman sekaan suihkutettavalla fortella heh

        Aiemman kirjoittajan laittama linkki forte tuotteeseen on juurikin öljyyn lisättävä "pesuaine" eikä imuilmaan sekoitettava.

        Siitä nuo kommentit.

        Epäilen kyllä että pahasti likaantunut imusarja ei lähde tuollaisella imusarjaan suihkutettavalla aineella puhtaaksi, voin toki olla väärässäkin.


    • peugeot12

      Vaikea tuota karstaa on poistaa ajamalla.
      Olen nyt ajanut reilu 10tkm 208 1.2vti joka oli ollut naisen käytössä ja kone tukossa.
      Fuel trimmit olivat korkealla 9 ja kierroksia olen pitänyt 4000 paikkeilla miltei jatkuvasti.
      Vasta nyt on moottorin ääni muuttunut hiljaisemmaksi ja nykiminen loppunut, Fuel trim pudonnut 6-paikkeille.

      Katsastusksessa oli HC 0 mutta lambda 1.03.

      Tukossa on kone vieläkin naisen jäljiltä....
      Eli vti ei toimi pitkään suurilla vaihteilla ja pienillä kieroksilla.

      • OliskoNäin

        Olisko sittenkin niin, että se imusarjan likaantuminen ei korjaannu sillä, että käyttää kierroksia...


    • Peugeot12

      Kiristin imusarjan pultteja kevyesti.
      Olivat aika löysällä.
      Tämän jälkeen moottorin käytös muuttui vielä paremmaksi ja ääni rauhoittui.

      Eli yhteenvetona suurilla vaihteilla jurnuttaminen saa aikaan tässä koneessa ongelmia.

      Imusarjaa vaikea ajaa ilmeisesti puhtaahtaaksi jos ei jollain kaasuläppävaahdolla yritä
      sitä puhdistaa.

      Tämän saa totaallisesti tukkoon jos ajaa varsinkin vaihde opastimen mukaan pienillä kierroksilla.

    • Korjaamollemolle

      Kestävyydestä alkaa nyt kantautua sellaisia huhuja, että jakohihna saattaa "murentua" alhaisillakin ajomäärillä.

      Jos tuota ei huomaa ajoissa, hihna hajoaa ja johtaa moottorivaurioon.

      Käsittääkseni tuo tapahtuu, jos on tapahtuakseen, kun hihnalla on ajettu suuruusluokkaa 50tkm.

    • Peugeot12

      Siinä se hihna näkyy kun öljykorkin aukaisee.

      Jos ei ole ajettu Peugeotin suosittelemilla öljyillä, jotka on kehitetty tätä öljyssä uivaa hihnaa varten on varmasti edessä ongelmia.

      Tuosta kun ei nyt tiedä mitä öljyä ollut koneessa.

      • lajfdlaskndadasd

        Mitä nämä tällaiseen tarkoitukseen kehitetyt öljyt on? En ole koskaan kuullutkaan.


      • peugeot12

        Esim Yacco ja Total. Muita ei kannata käyttää.
        Nämä suojaavat öljyssä uivaa jakohihnaa ja ovat kehitetty 1.2 vti koneille.


      • edit3

        älä puhu paskaa,pösöllä ei omaa öljynjalostamoa ole.
        taidat olla pösön maahantuoja ja yrität omat virheesi panna asiakkaan piikkiin.
        kuluttaja-asiamies asialle.l


    • Harmistunut

      Meillä 100 tkm ajettu puretech 130 ja öljyä syä 2.5 litraa vaihtojen välillä.

    • pökötti1
    • Leijonaharja

      Käytössä Peugeot 308 SW Active 1,2 Puretec, vuosimalli -14, ajettu 45000 km. Kulutus talvella kaupunkiajossa noin 7,5 litraa ja kesällä noin 6 litraa. Pitkällä matkalla kulutus putoaa melko lailla.
      Kesällä olen päässyt normaalilla ajolla 700 km:n matkan tasan 5 litran kulutuksella.
      Huollot kerran vuodessa ja kilometrejä noin 13000 eikä öljyä ole tarvinnut lisätä eikä pintakaan ole merkittävästi laskenut.
      Potkua riittää kiihdytyksissä esim. tultaessa liittymästä moottoritielle.
      Kaiken kaikkiaan tyytyväinen koko autoon.

    • jihio

      Hihnan vaihtoväli pudotettu 5-vuoteen alkuperäisestä 10/180000
      nyt 5v/105000km maahantuoja saa maksaa ylimääräiset huollot
      ostin auton just tuon huoltovälin takia,Sillä minulle se ei ehdi tulla koskaan.

      • MikäIdea

        Minun mielestäni outoa ostaa auto jonkun yksittäisen huoltovälin vuoksi. Onko tuossa tarkoitus säästää rahaa, vai onko syynä se, ettei auto seiso päivää korjaamolla vai joku muu syy.


      • Anonyymi
        MikäIdea kirjoitti:

        Minun mielestäni outoa ostaa auto jonkun yksittäisen huoltovälin vuoksi. Onko tuossa tarkoitus säästää rahaa, vai onko syynä se, ettei auto seiso päivää korjaamolla vai joku muu syy.

        Tätä minäkin ihmettelen. Johan tuossa jo arvonalemeninen on niin suuri että luulis ettei joku hihna vaihto paj8n tunnu, mut kukin tyylillään...


    • jARSE

      citroen c4 2016 1.2 puretech ja automaatti. 85000 jo ajettu, eikä ongelmia ole ollut. Ympärivuotinen kulutus 6.5l. Matkaajossa 5.3-5.6l. Näytti olevan pösön 308 myynnissä samalla koneella 290000tkm ajettuna, eli näyttäs kestävän pitkään.

      • Kippisvaansullekin

        Mistä tiedät että autossa oli alkuperäinen moottori?


      • jARSE
        Kippisvaansullekin kirjoitti:

        Mistä tiedät että autossa oli alkuperäinen moottori?

        Olisi luullut autoliikkeen mainostavan mahdollisesta moottorin vaihdosta. Näytti menneen kaupaksikin melko nopeasti.

        Pitääpä tuo jakopään kunto tarkastuttaa seuraavassa hullossa veholla. Omassa huoltokirjassa ohjeistus 10v/180000. Autolla toki menty pitkää matkaa ja huollettu vain vehossa.

        Tuo start/stop järjestelmän ajattelin myös ohkelmoittaa pois päältä, jos suostuvat. Turhan peilien käännön jo ohjelmoitin pois.


    • köyhäksi_verotettu

      Citroën-foorumilta poimittua: "Puretech jätti välille" - https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=28645.50

      Tuolta voi lukea kanssa näiden Puretech-mottien murheista. Kyllähän se itseäkin v...ttaisi kuin pientä oravaa, jos uuden auton ostaa ja alkaa tuollaisia ilmenemään. Nimimerkillä kahden vanhemman Citikan omistaja.

      Toisen, C4 Grand Picasson 2.0 HDi BMP6 vm.2010, 2 aiempaa omistajaa ovat huoltaneet autoa 7 vuoden aikana n. 9000 eurolla. Uutena maksanut yli 30 000 euroa. Siitä voi tehdä muutaman laskutoimituksen, kannattiko ostaa uutena. Itse olen nyt aika levollisin mielin tuon kanssa, koska tiedetyt ko. mallin tyyppiviat on korjattu, EGR tulpattu ja jakopää juuri tehty. Mennee itsellä ongelmitta sen 4-5 vuotta vielä.

      Toinen on C4 2.0i vm. 2006, senkin kohdalla huoltohistoria ihmetyttää. Jakopäätä ja vesipumppua vaihdettu about 50-60 tkm välein vaikka huoltokirjan mukaan vaihtoväli on jotain 10 tkm tai 10 vuotta. Venttiilit on rempattu kertaalleen. Tämänkään kohdalla ei pitäisi enää juuri olla murehdittavaa, ehkä sisätilan lämmityskennon liittimet tulee oireilemaan ja takaluukun tai etuovien sähköjohtoja nirhautumaan poikki. Sen verran vanha, että netistä löytää helposti yleisimmät tyyppiviat ja miten ne korjataan.

      Ostaisinko itse seuraavaksi uuden Citroenin itse? En, koska ei todellakaan ole itsestään selvyys että maahantuoja tai tehdas korjaa yllättäviä vikoja. Netistä voi lukea lisää näistä. Muutaman vuoden vanhana kyllä, jos tiedetyt tyyppiviat on jo ehditty korjaamaan.

      • dfdfgdgfdfgdgfdfg

        Tämä oli muuten peugeot palsta... eikä citroen.


      • köyhäksi_verotettu
        dfdfgdgfdfgdgfdfg kirjoitti:

        Tämä oli muuten peugeot palsta... eikä citroen.

        Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki. Yllätys? :)


      • dfdfgdgfdfgdgfdfg
        köyhäksi_verotettu kirjoitti:

        Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki. Yllätys? :)

        Eikö tämä ketju ollut puretech moottorista:

        Toisen, C4 Grand Picasson 2.0 HDi BMP6 vm.2010...
        Toinen on C4 2.0i vm. 2006...
        Ostaisinko itse seuraavaksi uuden Citroenin itse...

        Nuo ei mielestäni liity palstan eikä otsikon aiheeseen mitenkään.

        "Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki."

        Minä en kyllä tiedä että puretech moottoria olisi käytetty missään muissa automerkeissä.


      • köyhäksi_verotettu

        Joku ei ilmeisesti tänä päivänäkään osaa käyttää Googlea:
        "Groupe PSA (vuosina 1991–2016 PSA Peugeot Citroën, sitä ennen PSA Group) on ranskalainen autojen ja moottoripyörien valmistaja. Yhtymän tuotteet myydään Citroën-, Peugeot-, DS-, Opel- ja Vauxhall-merkkisinä."

        Lisäksi yhteistyötä PSA:lla on ollut Renault’n, Fiatin, Fordin, Toyotan, BMW:n ja Mitsubishin kanssa.

        PSA:n moottorit sisältävät myös Puretech-moottorit, eli samaa pataa ollut myös Citikoissa.

        Tämän enempää minulla ei ole rautalankaa tarjota, joten ellei riitä niin se on sitten sinun henkilökohtainen voivoi. :)


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
        köyhäksi_verotettu kirjoitti:

        Joku ei ilmeisesti tänä päivänäkään osaa käyttää Googlea:
        "Groupe PSA (vuosina 1991–2016 PSA Peugeot Citroën, sitä ennen PSA Group) on ranskalainen autojen ja moottoripyörien valmistaja. Yhtymän tuotteet myydään Citroën-, Peugeot-, DS-, Opel- ja Vauxhall-merkkisinä."

        Lisäksi yhteistyötä PSA:lla on ollut Renault’n, Fiatin, Fordin, Toyotan, BMW:n ja Mitsubishin kanssa.

        PSA:n moottorit sisältävät myös Puretech-moottorit, eli samaa pataa ollut myös Citikoissa.

        Tämän enempää minulla ei ole rautalankaa tarjota, joten ellei riitä niin se on sitten sinun henkilökohtainen voivoi. :)

        Et ihan ymmärtänyt, aiheena on puretech moottorit. Sinä vetelet juttua kahden litran dieseleistä, EW bensakoneista ja citroenin ostamisesta.

        EI LIITY AIHEESEEN MITENKÄÄN

        Jos et ymmärrä niin et ymmärrä.

        Samahan se olisi jutella tässä sitten vaikka ford mondeosta, kun simca myi fordin moottorilla olevia autoja 50-luvulla ja simca lyötiin PSA konserniin 70-luvulla. Niin onhan se niinkuin puretech moottoriin liittyvää juttua sitten.


      • norsla
        dfdfgdgfdfgdgfdfg kirjoitti:

        Eikö tämä ketju ollut puretech moottorista:

        Toisen, C4 Grand Picasson 2.0 HDi BMP6 vm.2010...
        Toinen on C4 2.0i vm. 2006...
        Ostaisinko itse seuraavaksi uuden Citroenin itse...

        Nuo ei mielestäni liity palstan eikä otsikon aiheeseen mitenkään.

        "Samoja moottoreita käyttävät, muuten. Kuten moni muukin automerkki."

        Minä en kyllä tiedä että puretech moottoria olisi käytetty missään muissa automerkeissä.

        puretec moottori on myös opel crosslandissa ja crandlandissa moottorissa lukee citroen/peugeot
        jakohihna öljyssä


    • köyhäksi_verotettu

      Hyvä nimimerkki "sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf" (klo 00:01 kirjoitettu, olisiko pää notkahtanut tässä vaiheessa näppäimistön päälle?) - olen syvästi pahoillani, jos yksi kirjoitukseni muusta kuin Peugeotista aiheuttaa sinulla kellon ajasta päätellen joko unettomuutta tai alkoholismia. Kun hiukan avaat silmiäsi lisää (ehkä vasta aamulla, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan) niin ymmärrät ja näet syy-yhteyden kirjoituksissani Peugeotiin.

      Ellet, niin valitan - minulta loppui tässä vaiheessa rautalanka hyllystä. :)

      • Sivustakatellut

        Voitko hei lopettaa, tuo henkilökohtaisuuksiin menevä vääntäminen nyt ei ainakaan kuulu puretech moottoriin.

        Jos sulla on aiheeseen jotakin lisättävää niin kerro ihmeessä mutta muuten hoida noi touhut siellä mihin ne kuuluu, tai avaa aiheellesi "citroen" tai "ihmisten herjaaminen" nimellä kulkeva ihan uusi ketju oikealla palstalla.

        Niin, puretech näyttää nykyisin hajoittavan sytytystulppia, hieman huono piirre, onko vika tulppien valmistajassa vaiko moottorissa, jään itse odottamaan tilanteen selviämistä.


      • hessu_hki

        Eri merkkisiä ja tyyppisiä tulppia kokeiltu, ei ole auttanut. Karstoittuu edelleen samaan malliin. Ei ole polttoaineesta kiinni, kokeiltu niissäkin eri vaihtoehtoja. Maahantuoja tai virallinen merkkihuolto kädet pystyssä.

        Ja tosiaan, on Peugeot-Citroen-merkkien ongelma (molemmissa Puretech-moottoreita), tämän sain kuulla maahantuojalta itsekin. Noh, ehkä jossain vaiheessa joku ratkaisu löytyy, toivottavasti.


      • besik
        Sivustakatellut kirjoitti:

        Voitko hei lopettaa, tuo henkilökohtaisuuksiin menevä vääntäminen nyt ei ainakaan kuulu puretech moottoriin.

        Jos sulla on aiheeseen jotakin lisättävää niin kerro ihmeessä mutta muuten hoida noi touhut siellä mihin ne kuuluu, tai avaa aiheellesi "citroen" tai "ihmisten herjaaminen" nimellä kulkeva ihan uusi ketju oikealla palstalla.

        Niin, puretech näyttää nykyisin hajoittavan sytytystulppia, hieman huono piirre, onko vika tulppien valmistajassa vaiko moottorissa, jään itse odottamaan tilanteen selviämistä.

        sytytystulpat menee kun vesi kiertää pakosarjassa,mulla oli tuo omana keksintönä jo 80-luvulla amerikan pirssissä.


    • Helpottunut

      Ratkaisu löytyi itselläni myymällä entinen ja ostamalla toisen merkkinen.

    • Purttitekki

      Sinne meni 77th ajettu puretech 130. Kyllä helpotti vaikka kalliiksi tuli mutta kun takuu loppui ja vikakoodit eivät😤

    • VähänKuluttaa

      Hyvin on pelannut vaimon autossa työmatka-ajossa. Edellisen auton bensan kulutuksesta (TSI-moottori) vaimo jaksoi mainita tuon tuosta, mutta Puretecin kulutus on kuulemma "ihan ok". :)

    • SamiKoo

      Täys paska koko moottori. Vetää hyvin pieneksi muttei kestä. Öljynvaihtoväliä ei pääse ilman murheita.

      • Mitensenyton

        No montakos vuotta olet tuollaisen omistanut?


      • hh5wqwqehr

        Jos on väärää öljyä koneessa ei varmaan kestä.

        Pitää olla 0W-30 Yacco tai Total joka kehitetty tuolla uivalle jakohihnalle.

        Noita öljyjä ei saa edes merkkihuollosta.


      • Anonyymi

        Teitätkö edes mistä tällä palstalla kirjoitetaan?


    • Vikapatonki

      Vajaa 3v oli sit meni vaihtoon, kun takuuta vielä jäljellä. 60tkm mittarissa. Koneessa ei mitään vikaa,( 2kpl ohjelmapäivityksiä vuoden sisällä?) Muuta pientä sit oli, kulutus 6l molemmin puolin, kiihtyi hyvin ja vääntö plussaa. Talvella huono ajaa, voi kyllä johtua nokian renkaistakin. Maavara onneton. Kauhulla vain lueskelin tota pösö foorumia ja mitä mahdollisesti edessä takuun jälkeen...Niin vaihtui sitten aasian vehkeeseen. Nyt selvisi lampunpesijän letkurikolla, kattoverhoilun vaihdolla,( Ranskasta uusi) ohjausakselin voitelulla, natisi niinkuin lasten kylpyankka, ja jarrujen putsaus pari kertaa vikinän takia. Takuukorjauksien hoidoista ei kehuja. hml autokeskus ja tre veho.

    • fdssfbs

      Omassa nyt 95tkm ja ei valittamista.

      Kone ei käytännössä kuluta öljyä niin että pitäisi lisätä 10tkm välillä.
      Kulutus 5.5l sekalaisessa ajossa.
      Meluisuutta olen parantanut vuoraamalla takalokarit.

      Voisin ostaa käytettynäkin jos huollettu oikein.

      Helppo huoltaa myös itse. Olen vaihtanut kaikki nesteet ja öljyt sekä puhdistanut
      kaasuläpän ja lambdat.

      Kaikki nämä ovat helposti irroitettavissa joka harvoissa autoissa on.

      • Eskojuhani93

        Vaadit siis vaihdossa oikein huollettua autoa mutta ite et ole huoltanu niin oikein. Tyypillistä suomalaisuutta tinkiä muutaman kympin takia asiantuntevasta määräaikaishuollosta ja sitten hävitä se säästö moninkertaisesti vaihtohyvityksestä kun huoltokirja ammottaa leimojen osalta tyhjyyttä. Vai ootko ite leimannutkin?


      • niinpäniinjaapajaa
        Eskojuhani93 kirjoitti:

        Vaadit siis vaihdossa oikein huollettua autoa mutta ite et ole huoltanu niin oikein. Tyypillistä suomalaisuutta tinkiä muutaman kympin takia asiantuntevasta määräaikaishuollosta ja sitten hävitä se säästö moninkertaisesti vaihtohyvityksestä kun huoltokirja ammottaa leimojen osalta tyhjyyttä. Vai ootko ite leimannutkin?

        Asiantunteva määräaikaishuolto avaa öljypropun kultaisella jakoavaimella ja laittaa moottoriin parasta premium öljyä.


      • Anonyymi
        niinpäniinjaapajaa kirjoitti:

        Asiantunteva määräaikaishuolto avaa öljypropun kultaisella jakoavaimella ja laittaa moottoriin parasta premium öljyä.

        Ihan sama vaikka ruosteisella, öljynvaihto ei nimittäin ole yhtäkuin määräaikaishuolto. Määräaikaishuolto on ennaltaehkäisevää huoltoa, vähän sama kuin ihmiselle kuntoiluohjelma. Juntit kutsuu määräaikaishuoltoa myös valohoidoksi. He eivät määräaikaishuolla sen enempää autoansa kuin itseänsä, he korjaavat kumaastakin vikoja joita piisaa.


    • Anonyymi

      Itellä 2017 3008 1.2 puretech. Ajettu 32 tkm ja pata vaihtoon. Auto ollut minulla reilu kuukauden. Että tällaisia moottoreita. Mennee takuuseen, mutta oli kyllä eka ja vika pösö. Sen verran huono maku jäi. Kakkossylinterin ohivuoto meni yli arvojen, eli on väljä. Ranskalaisen hankinta epäilytti ennen ostopäätöstä, mutta tuli näköjään todistettua itselle. Harmi kun muuten hyvännäköinen auto, hyvin varusteltu ja kiva ajaa..

      • Anonyymi

        Ai näitä on enemmänkin. Itselläni 28 000 ajettu 2018 mallinen 5008 puretech, ja myös kone vaihtoon. Ja sama syy: Puristukset ok, mutta ohivuoto yli rajojen. Merkkihuollon toiminta kyllä todella mallikasta, mutta tehtaan/maahantuojan meininki rupes ärsyttämään. Sijaisautosta joutui erikseen vääntämään, ja tais siitä jotain jäädä itsellekin maksettavaa. Naurettavaa toimintaa jos alle 30t ajetusta autosta menee kone ja rupeavat tuollaisesta pihtaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai näitä on enemmänkin. Itselläni 28 000 ajettu 2018 mallinen 5008 puretech, ja myös kone vaihtoon. Ja sama syy: Puristukset ok, mutta ohivuoto yli rajojen. Merkkihuollon toiminta kyllä todella mallikasta, mutta tehtaan/maahantuojan meininki rupes ärsyttämään. Sijaisautosta joutui erikseen vääntämään, ja tais siitä jotain jäädä itsellekin maksettavaa. Naurettavaa toimintaa jos alle 30t ajetusta autosta menee kone ja rupeavat tuollaisesta pihtaamaan.

        Joo sijaisautolla mennään. Auto ollut yli viikon pajalla kun kone ilmeisesti tulossa "maarahdilla". Sijaisauto menee ilmeisesti maahantuojan/merkkiliikkeen piikkiin. Saa nähdä joutuuko vääntämään...

        Kerrassaan "vuoden moottori" kyllä. Mutta valitettavasti vain yhden vuoden :)...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai näitä on enemmänkin. Itselläni 28 000 ajettu 2018 mallinen 5008 puretech, ja myös kone vaihtoon. Ja sama syy: Puristukset ok, mutta ohivuoto yli rajojen. Merkkihuollon toiminta kyllä todella mallikasta, mutta tehtaan/maahantuojan meininki rupes ärsyttämään. Sijaisautosta joutui erikseen vääntämään, ja tais siitä jotain jäädä itsellekin maksettavaa. Naurettavaa toimintaa jos alle 30t ajetusta autosta menee kone ja rupeavat tuollaisesta pihtaamaan.

        Sijaisautosta meni lopulta 4 vrk omaan piikkiin:
        -Tehtaan politiikka, että maksavat max 4 vrk, vaikka tekevän niin surkeita autoja että vaativat pidempiä pajajaksoja näin uutena.
        -Länsiauto totesi että eivät vastaa mistään, kun kuluttajasuojalaki ei velvoita korvaamaan välillisiä kuluja (Koneen vaihdon tehneen Vehon mukaan olisivat itse ilman muuta hoitaneet asian, jos auto olis heiltä ostettu).
        -Maahantuoja ei edes vastaa yhteydenottoihin

        Harmi sinänsä - kiva auto ja 508 plug in hybridi olis ollut kiinnostava seuraavaksi. Mutta ihan ton asennepuolen takia periaatteesta meni kyllä omalle mustalle listalle sekä Länsiauto että Peugeot. Vikoja voi teknisissä laitteissa olla, mutta vastuu pitää kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijaisautosta meni lopulta 4 vrk omaan piikkiin:
        -Tehtaan politiikka, että maksavat max 4 vrk, vaikka tekevän niin surkeita autoja että vaativat pidempiä pajajaksoja näin uutena.
        -Länsiauto totesi että eivät vastaa mistään, kun kuluttajasuojalaki ei velvoita korvaamaan välillisiä kuluja (Koneen vaihdon tehneen Vehon mukaan olisivat itse ilman muuta hoitaneet asian, jos auto olis heiltä ostettu).
        -Maahantuoja ei edes vastaa yhteydenottoihin

        Harmi sinänsä - kiva auto ja 508 plug in hybridi olis ollut kiinnostava seuraavaksi. Mutta ihan ton asennepuolen takia periaatteesta meni kyllä omalle mustalle listalle sekä Länsiauto että Peugeot. Vikoja voi teknisissä laitteissa olla, mutta vastuu pitää kantaa.

        Mikä siis mahtaa olla se ongelmaton merkki johon siirryt seuraavaksi?


      • Anonyymi

        Kaksi edellistä Volvoja. Niissä ei huoltojen lisäksi tarvinnut muuta tehdä. Ehkä se on paluu sinne sitten kun Pösön vaihto ajankohtainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijaisautosta meni lopulta 4 vrk omaan piikkiin:
        -Tehtaan politiikka, että maksavat max 4 vrk, vaikka tekevän niin surkeita autoja että vaativat pidempiä pajajaksoja näin uutena.
        -Länsiauto totesi että eivät vastaa mistään, kun kuluttajasuojalaki ei velvoita korvaamaan välillisiä kuluja (Koneen vaihdon tehneen Vehon mukaan olisivat itse ilman muuta hoitaneet asian, jos auto olis heiltä ostettu).
        -Maahantuoja ei edes vastaa yhteydenottoihin

        Harmi sinänsä - kiva auto ja 508 plug in hybridi olis ollut kiinnostava seuraavaksi. Mutta ihan ton asennepuolen takia periaatteesta meni kyllä omalle mustalle listalle sekä Länsiauto että Peugeot. Vikoja voi teknisissä laitteissa olla, mutta vastuu pitää kantaa.

        Sama homma sijaisauton suhteen, mutta myyjäliike suostui maksamaan ylimenevät vuorokaudet (ja se ei ole länsiauto :) ). Nyt on taas pögötti alla uusitulla koneella. 8000 lasku lähti valmistajalle. Saas nähä kauan kestää.. Mutta luottamus PSA konserniin on mennyt. Eli pösö, citikka ja opel ovat kyllä jatkossa no no.. Vaikee sanoa mihin valmistajaan tässä voi enää luottaa. Moottoreiden jatkuva downsizing ei ole kyllä hyvä asia kuluttajan kannalta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sijaisautolla mennään. Auto ollut yli viikon pajalla kun kone ilmeisesti tulossa "maarahdilla". Sijaisauto menee ilmeisesti maahantuojan/merkkiliikkeen piikkiin. Saa nähdä joutuuko vääntämään...

        Kerrassaan "vuoden moottori" kyllä. Mutta valitettavasti vain yhden vuoden :)...

        Saitko muuten sijaisautonkin koneen rikki.

        Tuli mieleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma sijaisauton suhteen, mutta myyjäliike suostui maksamaan ylimenevät vuorokaudet (ja se ei ole länsiauto :) ). Nyt on taas pögötti alla uusitulla koneella. 8000 lasku lähti valmistajalle. Saas nähä kauan kestää.. Mutta luottamus PSA konserniin on mennyt. Eli pösö, citikka ja opel ovat kyllä jatkossa no no.. Vaikee sanoa mihin valmistajaan tässä voi enää luottaa. Moottoreiden jatkuva downsizing ei ole kyllä hyvä asia kuluttajan kannalta..

        VAstaus: et voikaan luottaa mihinkään nykypäivänä. Ehkä vapari toyota vielä kestää. Itse tein periaatepäätöksen että en maksa huonosta laadusta ja käytän v 2003 primeraa käyttöautona. 1000 makso ei ruostetta juurikaan, ei vie nesteitä löytyy ilmastointi ja abs jarrut. Just käytin leimalla ja taas ajaa huoletta vuoden! Oikeesti kun alusta on kunnossa niin vanhakin auto on hyvä ja turvallinen ajaa ja EDULLISTA..
        Kesäaluilla ja kiillotettuna on vieläpä ihan tyylikäskin.


    • Anonyymi

      Meillä vaihtui puretech 130 korealaiseen. Usko on kova, että ongelmat pienempiä.

    • Anonyymi

      Kannattaa kiertää kaukaa nuo puretechit eikä hirveästi mene metsään vaikka jättää pösöt kauppaan. Paljon on Peugeot foorumilla noista konerikoista juttua.

      • Anonyymi

        No kerro sitten että mikä on hyvä ostos samassa koko ja hintaluokassa.


      • Anonyymi

        Renault Megane. Ei mitään tyyppivikoja tiedossa. Pärjännyt mainiosti saksan katsastustilastoissa sekä tiepalvelun luotettavuustutkimuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro sitten että mikä on hyvä ostos samassa koko ja hintaluokassa.

        Helppo vastaus toyota, mazda, kia...siinä ainakin 3merkkiä josta meidän perheessä kokemuksia jotka ovat pelanneet hyvin, toki autot vaihdetaan 3-4v välein ja mittariin siinä ajassa noin 100tkm


      • Anonyymi

        Piti oikein alkaa etsiä siltä parjatulta peugeot forumilta raporttia autosta jossa puretech on menny rikki. Etsin sitä tosissaan eri osioista mutta ei löytyny. Löytyi vain juttua rispaantuneesta jakohihnasta ja rikkoutuneesta turbosta. Jollaki tampiolla on siis tällä suomi24 peugeot osiossa elämäntäytteenä haukkua ko.moottori ja myös muut peugeotit. Jos hänellä on esittää linkki peugot foorumin juttuun joka käsittelee rikki mennyttä konetta niin laittakoon sen. Arvaan jo että sitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti oikein alkaa etsiä siltä parjatulta peugeot forumilta raporttia autosta jossa puretech on menny rikki. Etsin sitä tosissaan eri osioista mutta ei löytyny. Löytyi vain juttua rispaantuneesta jakohihnasta ja rikkoutuneesta turbosta. Jollaki tampiolla on siis tällä suomi24 peugeot osiossa elämäntäytteenä haukkua ko.moottori ja myös muut peugeotit. Jos hänellä on esittää linkki peugot foorumin juttuun joka käsittelee rikki mennyttä konetta niin laittakoon sen. Arvaan jo että sitä ei ole.

        Kyllä niitä on siellä useampiakin hajonneita.

        Jutut vaan piiloutuu muiden otsikoiden alle ettei niitä ihan samantien löydä. En jaksa sinulle niitä sieltä alkaa tonkimaan kaikkia mutta tuossa nyt on yksi:

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82097.msg451953#msg451953


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti oikein alkaa etsiä siltä parjatulta peugeot forumilta raporttia autosta jossa puretech on menny rikki. Etsin sitä tosissaan eri osioista mutta ei löytyny. Löytyi vain juttua rispaantuneesta jakohihnasta ja rikkoutuneesta turbosta. Jollaki tampiolla on siis tällä suomi24 peugeot osiossa elämäntäytteenä haukkua ko.moottori ja myös muut peugeotit. Jos hänellä on esittää linkki peugot foorumin juttuun joka käsittelee rikki mennyttä konetta niin laittakoon sen. Arvaan jo että sitä ei ole.

        No löytyi niitä sentään yksi. Rispaantunut jakohihnan muruset vioittanut konetta. Syynä lienee väärä öljy mutta korjaus oli täysimääräisesti korvattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No löytyi niitä sentään yksi. Rispaantunut jakohihnan muruset vioittanut konetta. Syynä lienee väärä öljy mutta korjaus oli täysimääräisesti korvattu.

        Kuten sanoin, on niitä siellä enemmänkin, etsivä löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä on siellä useampiakin hajonneita.

        Jutut vaan piiloutuu muiden otsikoiden alle ettei niitä ihan samantien löydä. En jaksa sinulle niitä sieltä alkaa tonkimaan kaikkia mutta tuossa nyt on yksi:

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82097.msg451953#msg451953

        Ei se ole moottorin vika jos tulpat ovat vialliset. Muutama kone on rikki mennyt huollossa vaidettujen viallisten tulppien vuoksi ja ne on korvattu. Se tuosta selviää. Puretechin ainoa rakenteellinen kupru on se öljyssä uivan jakohihnan vaihtoväli. Aluksi muutamissa autoissa rispaantununeen hihnan palat vaurioitti konetta. Nyt sitäkin on valmistajan suosituksesta lyhennetty ja jakohihnan kuntoa seurataan määräaikais huolloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole moottorin vika jos tulpat ovat vialliset. Muutama kone on rikki mennyt huollossa vaidettujen viallisten tulppien vuoksi ja ne on korvattu. Se tuosta selviää. Puretechin ainoa rakenteellinen kupru on se öljyssä uivan jakohihnan vaihtoväli. Aluksi muutamissa autoissa rispaantununeen hihnan palat vaurioitti konetta. Nyt sitäkin on valmistajan suosituksesta lyhennetty ja jakohihnan kuntoa seurataan määräaikais huolloissa.

        Ja eikös se vielä mennyt niin, että moottoreihin oli laitettu öljyä, joka ei täyttänyt valmistajan speksejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti oikein alkaa etsiä siltä parjatulta peugeot forumilta raporttia autosta jossa puretech on menny rikki. Etsin sitä tosissaan eri osioista mutta ei löytyny. Löytyi vain juttua rispaantuneesta jakohihnasta ja rikkoutuneesta turbosta. Jollaki tampiolla on siis tällä suomi24 peugeot osiossa elämäntäytteenä haukkua ko.moottori ja myös muut peugeotit. Jos hänellä on esittää linkki peugot foorumin juttuun joka käsittelee rikki mennyttä konetta niin laittakoon sen. Arvaan jo että sitä ei ole.

        Valitettavasti mun 5.vuotta vanha 308 moottori vaihtoon ajettu 67000 auto ollut pajalla autokeskuksessa 3 viikkoa tehdas tulee puolet vastaan itelle 2750 maksua


      • Anonyymi

        Annapa linkki


    • Anonyymi

      Hyvä on ollut ostos. 308 sw 130hp at6. Ajan paljon tämä on hyvä maantiellä hiljaisin luokassaan ja menee kuin juna. 155000 mennyt jo ei mitään vikaa koneessa, kaikki huollot teettäny pörhöllä. Uus auto tilattu jo. Ei oo tarvinnu öljypulloa pitää tavaratilassa kuten volkkareissa.

      • Anonyymi

        Heh heh, pörhöllä, justiinsa noin, heitä vielä voltti😤


    • Anonyymi

      Itellä 2017 3008 1.2 puretech. Ajettu 32 tkm ja pata vaihtoon. Auto ollut minulla reilu kuukauden. Että tällaisia moottoreita. Mennee takuuseen, mutta oli kyllä eka ja vika pösö. Sen verran huono maku jäi. Kakkossylinterin ohivuoto meni yli arvojen, eli on väljä. Ranskalaisen hankinta epäilytti ennen ostopäätöstä, mutta tuli näköjään todistettua itselle. Harmi kun muuten hyvännäköinen auto, hyvin varusteltu ja kiva ajaa..

      Meillä vastaava 2017 mallinen 3008 kanssa ja kone poiki just noin 25000 kohdalla. En kyllä uskalla pitää takuuajan jälkeen autoa

    • Anonyymi

      Joo meilä oli joka porsi 13km kohalla saatii uus joka kesti pitempään, 170km kohalle. Sitte vaihettii opel joka porskutti kokonaiset 1200 km siinä onki jo ihan nokko ajoja, tänä vuonna alla jo yhdeksäs menopeli. Toista se oli ennen..

      • Anonyymi

        Varmasti heikoin moottori tällä hetkellä mitä on autoon saatavana tällä hetkellä. Parhaimmat tuulettaa foorumilla kun ovat päässeet 40tkm ilman ongelmia. Tosiaan paljon on vaihdettu moottoreita ja paljon poistettu Peugeot foorumilta negatiivisia kirjoituksia puretechistä. No ostakaa minun puolestani mutta en itse ottaisi riskiä,semmoisen myyminen on vaikeata ja moraalisesti arveluttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti heikoin moottori tällä hetkellä mitä on autoon saatavana tällä hetkellä. Parhaimmat tuulettaa foorumilla kun ovat päässeet 40tkm ilman ongelmia. Tosiaan paljon on vaihdettu moottoreita ja paljon poistettu Peugeot foorumilta negatiivisia kirjoituksia puretechistä. No ostakaa minun puolestani mutta en itse ottaisi riskiä,semmoisen myyminen on vaikeata ja moraalisesti arveluttavaa.

        "Varmasti heikoin moottori tällä hetkellä mitä on autoon saatavana tällä hetkellä."

        Tuosta en ole aivan varma. Tosin, en tiedä, onko VW moottoreissa vielä niin paljon ongelmia kuin oli aiemmin. Ja toisinpäin, nuo puretech ongelmat ei sittenkään ole niin yleisiä, kuin kirjoittaja nyt koittaa antaa ymmärtää.

        "Parhaimmat tuulettaa foorumilla kun ovat päässeet 40tkm ilman ongelmia."

        Luen palstaa sangen aktiivisesti, enkä ole tuollaista tuuletusta siellä havainnut.

        "Tosiaan paljon on vaihdettu moottoreita ja paljon poistettu Peugeot foorumilta negatiivisia kirjoituksia puretechistä."

        Moottoreita on tuolla palstakeskusteluissa vaihdettu alle 10 kpl, ehkä 6 tai 7 on realistinen arvio. Hajoamisen syitä on ollut erilaisia, väärä öljy tai väärät sytytystulpat nyt ainakin. Eli osittain ongelmien syynä on myös huollon osaamattomuus.

        En ole nähnyt tuolla palstalla kovin paljon negatiivisia kommentteja, toki joitakin löytyy, mutta en ole niitä nähnyt myöskään poistetun.

        "No ostakaa minun puolestani mutta en itse ottaisi riskiä,semmoisen myyminen on vaikeata ja moraalisesti arveluttavaa."

        Tuossahan ei ole oikeastaan kuin taloudellinen riski. Ja kun autoilu kulurakenne muodostuu monestakin muusta asiasta kuin moottorin korjaamisesta, niin tuota moottorin mahdollista vikaantumista voi kompensoida esimerkiksi edullisemmalla hankintahinnalla.

        Suomennettuna, käytettynä loistava valinta ti-henkiselle tyypille.


      • Anonyymi

        Se että et ole havainnut sitä tuuletusta ei tarkoita että joku ei sitä olisi tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että et ole havainnut sitä tuuletusta ei tarkoita että joku ei sitä olisi tehnyt.

        Ei tarkoita, mutta vaikka päivittäin palstaa luen, on tuo jotakin syystä jäänyt minulta huomaamatta.


      • Anonyymi

        Mistä näitä höpötyksiä tulee? Ei tuollaista säkää ole kenelläkään?

        Taitavat olla Volkkarin mannekiinit täällä huutelemassa täysin tekaistuja juttuja, kun ei Tsi:t kestäneet, niin sepitetään sitten kilpailijoidenkin koneista kaikenlaisia satuja. Ei ole omassa vm. 2016 40tkm ajetussa mitään vikaa, enkä ole kuullut muualtakaan. Foorumeihin voi höpötellä kuka vain ihan mitä vain.

        Ja jos selvittelisitte muiden merkkien koneita yhtä hanakasti, niin teille selviäisi, että Volvolla on ollut jakopään rikkoja=koneremontteja, Toyotalla on ollut koneremontteja, BMW:llä ja VW-konsernilla(Skoda, VW, Seat, Audi) on ollu koneremontteja, korealaisissa on kaikenlaista vikaa ja pitkät takuut ei kata niitä. Että siitä sitten vaan vaihtamaan merkkiä.


    • Anonyymi

      Entäs se imusarjojen karstoittuminen,onko sekin normaalia että 4-5 kertaa pitää putsata auton elinaikana?

      • Anonyymi

        Se on valitettavasti nykyisin normaalia, merkistä riippumatta.


    • Anonyymi

      Sanoisin että puretech on kestävin moottori tällä hetkellä,ei liiemmin ole ollut niissä karstoittumis tai ohivuoto ongelmia ja sytytystulpat kestää moottorin iän.

      • Anonyymi

        jopas vitsin murjaisit! taisi olla sarkasmia huonosti toteutettuna vaiko iroaniaa....en tiedä


      • Anonyymi

        No sanoisin kyllä että ne moottorit kestää tulpan iän.


    • Anonyymi

      Laitoin keväällä 308 puretech 130 automaattilaatikolla.
      Ei todellakaan ole moitittavaa. Puretech on japanilaisten valmistama kone joka on edellä muista koneista kestävyydellään. Myös automatikka vaihdelaatikko on edellä muitten laatikoista. Pienessä koneesta löytyy tehoja kuin isosta kutos koneesta ja vääntöjäkin on juuri niin kuin pitääkin. Satasta kun ajaessa kierrosluku mittari on vielä alle 2000 kierrosta. Että ei tarvi huudattaa niinkuin vanhemmassa 308 mallissa.

      • Anonyymi

        "Puretech on japanilaisten valmistama kone "

        Miten ne on Puolaan, Tychy:n tehtaalle saaneet japanilaisia hankittua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puretech on japanilaisten valmistama kone "

        Miten ne on Puolaan, Tychy:n tehtaalle saaneet japanilaisia hankittua?

        Anonyymi
        Koska tämä puretech moottori on japanilaisten keksintöä jo yli 50 vuoden takaa potkuri lentokoneisiin. Jonka myöhemmin ottivat ja kehittivät omiin formula autoihinsa. Japseilla on ollu aikaa kehittää moottoria paremmaksi.
        Kuulemma Euroopassakin on yritetty tehä tätä moottoria! Mutta ei ole onnistuttu siinä. Ranskalaiset sai japsien kanssa 2010 neuvoteltua sopimuksen ostaa tämä puretech koneen kaikkiin ranskalaisiin autoihin halvan hinnan, taloudellisen, tehokkaan ja kestävyyden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        Koska tämä puretech moottori on japanilaisten keksintöä jo yli 50 vuoden takaa potkuri lentokoneisiin. Jonka myöhemmin ottivat ja kehittivät omiin formula autoihinsa. Japseilla on ollu aikaa kehittää moottoria paremmaksi.
        Kuulemma Euroopassakin on yritetty tehä tätä moottoria! Mutta ei ole onnistuttu siinä. Ranskalaiset sai japsien kanssa 2010 neuvoteltua sopimuksen ostaa tämä puretech koneen kaikkiin ranskalaisiin autoihin halvan hinnan, taloudellisen, tehokkaan ja kestävyyden takia.

        En nyt tiedä mitä tarkoitat japanilaisten keksineen. 3-sylinterisen moottorin?

        Puretech on kyllä aivan 100% PSA:n suunnittelema, on siinä sitten kuinka monta sylinteriä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        Koska tämä puretech moottori on japanilaisten keksintöä jo yli 50 vuoden takaa potkuri lentokoneisiin. Jonka myöhemmin ottivat ja kehittivät omiin formula autoihinsa. Japseilla on ollu aikaa kehittää moottoria paremmaksi.
        Kuulemma Euroopassakin on yritetty tehä tätä moottoria! Mutta ei ole onnistuttu siinä. Ranskalaiset sai japsien kanssa 2010 neuvoteltua sopimuksen ostaa tämä puretech koneen kaikkiin ranskalaisiin autoihin halvan hinnan, taloudellisen, tehokkaan ja kestävyyden takia.

        Japanilaiset kuskasi hevosilla riisiä, kun euroopassa ja jenkeissä tehtiin jo autoja 1800 luvun lopussa.

        Japsit kävi jossain vaiheessa vakoilemassa ja onnistuvat tekemään jonkunlaisen peltilehmän joskus 50 vuotta myöhemmin.


      • Anonyymi

        "Laitoin keväällä 308 puretech 130 automaattilaatikolla."
        Oliko alkuperäinen manuaalilaatikolla ja laitoit siihen automaattilaatikon?
        Vai mitä sinä laitoit?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ai kauheeta.

        Noita on kuitenkin myyty Suomeen arviolta 7000 - 8000 moottoria.


    • Anonyymi

      Moottoreita 7000-8000, hyvä voi olla muutama ehjä.

    • Anonyymi

      Itellä 308 2014 Puretech 130 ja ajettu 150tkm. Sanovat että moottorin vaihto ainut ratkaisu ja minun piikkiin... Kyllä tätä moottoria on jostain syystä vaihdettu aika paljon Suomessa. Harmi sinänsä, kun pidin autosta ja sen moottorista, mut näköjään moottoreista on tehty kertakäyttö tavaraa. En voi suositella, erityisesti käytettynä ostettuna, kun ei mene enää tehtaan takuuseen moottorin vaihto.

    • Anonyymi

      Hyvä laite se on. Pösövoorumilla on jo yhdeltä lähtenyt jarrut kun jakohihnasosetta löytyy jarrujentehostusjärjestelmästä. Ei siinä mitään suunnitteluvikaa oo 😆😆😆😆

      • Anonyymi

        Niin ja mitkä öljyt olleet koneessa?

        Jengi laittaa sopimatonta öljyä ja hajoittaa autonsa.

        Sitten tullaan tänne huutelemaan.


    • Anonyymi

      Itsellä toinen 308 sw puretech menossa. Uudessa on uudistettu moottori ja niissä ei enää ole vikoja ollut. Nämä tuli myyntiin keväällä 2018.
      Loistava auto kaikenkaikkiaan. Kulutus n. 5.5 l

    • Anonyymi

      Valittiin vuoden moottoriksi ennen markkinoille tuloa, eikö se kerro kaiken?

      PSA on kehittänyt lähivuosina kolme moottoria, jotka kaikki ovat saaneet autoalan ammattilaisilta hyvät arvostelut.

      ensiksi tuli VTi, joka kelpasi Bemarillekin. Näissä tunneittuina vikoina ovat jakopääongelmat.
      Sitten kehitettiin THP156, joka oli vielä parempi! 90-luvun huohottimen jäätymiset tuli takaisin sekä jakopääongelmat ja siitä johtuvat venttiilivauriot.

      Ja nyt, Puretech. - moottori, jossa on nämä kaikki edellä mainitut ongelmat yhtäaikaa. 37tkm ajettu, vuoden 2017 Peugeot 308 ja pakokaasunkierrätysjärjestelmä tukossa. kaksi männistä "muurautunut" umpeen.

      • Anonyymi

        "ensiksi tuli VTi, joka kelpasi Bemarillekin. Näissä tunneittuina vikoina ovat jakopääongelmat.
        Sitten kehitettiin THP156, joka oli vielä parempi!"

        Kyllä VTi ja THP tuli samaan aikaan.

        "90-luvun huohottimen jäätymiset tuli takaisin sekä jakopääongelmat ja siitä johtuvat venttiilivauriot."

        Enpä ole kyllä THP-moottorin yhteydessä kuullut huohotinongelmista.

        Mutta tännehän voi kirjoittaa kuka vaan, mitä vaan joten...


      • Anonyymi

        Vm 2018 puretech 110, 60000km ajettu, on pelannut kuin kello! Bensana Neste, öljynä Mobil formula P! Öljyillä ajan max 15000km!


      • Anonyymi

        308 vm 2017, moottorin varoitusvalo syttyy 1- 2 kertaa kuussa maininnalla vie korjaamolle. Tarvii vain 5-10 kertaa tiukkoja kiihdytyksiä kierrokset 5-6000 niin valot sammuu ja koneen tubo alkaa toimia. Takuuaikana vein korjaamolle 2-3 pv ja saivat koneen kuntoon ja samalla huomauttivat että pitäis käyttää 98 bensaa???


      • Anonyymi

        Hyvin vedät. THP-koneet ovat BMW:n tekeleitä. Opiskelkaahan nyt autoista edes jotain ja jos ne teidän klonkswagenit ei kestä, niin älkää purkako pahaa oloanne tekaistuilla pösövioilla.


      • Anonyymi

        THP tuli Bemulta...ottaako liian koville kun Ransmannit teki parhaan moottorin?


    • Anonyymi

      Vti, THP-156 ja nyt Puretech

      Järkyttäviä vikoja.

      • Anonyymi

        Kerro lisää!


    • Anonyymi

      Itsellä oli vuoden 2016 1.2 Puretech. Todella miellyttävä auto ajaa, hyvät tilat ja vääntävä moottori. Kilometrejä alle 80 tkm ja autoon vaihdettu jakohihna kaksi kertaa, sytystulpat kolme kertaa, imukanavat puhdistettu kaksi kertaa ja muutaman kerran auto hinattu edellä mainituista syistä pajalle. Tämän kaiken ymmärtäisi, jos autolla on ajettu 350 tkm, mutta ei silloin, kun kilometrejä on reippaasti alle 100 tkm.

      Puretech-moottorin luotettavuus on täysi nolla, siinä on epäonnistuttu täysin. Maahantuoja ei vastannut kertaakaan kyselyihin jatkuvista ongelmista ja eikä ottanut kantaakaan, miten tehtaan virhevastuu toimii takuuajan jälkeen. Ostin auton uutena. Liikkeen myyjäkin totesi lopuksi, eiköhän vaihdeta auto pois.

      Minulla oli myös edellisen mallisarjan 308 SW, jossa oli viiden vuoden takuu. Autossa todettiin merkkihuolossa neljän vuoden kohdalla, että auton kaikissa ovissa, konepellissä ja takaluukussa oli ruostetta. Maahantuoja ei halunnut ottaa osaa ruosteongelmiin, ei siis korvannut niitä. Tätä hoidettiin myös kuluttaja-asiamiehen kanssa, mutta kyllästyin lopulta tähän "taisteluun".

      Näiden kahden kokemuksen perusteella voin sanoa, että Peugeot tekee kyllä mukavia autoja ajaa, mutta laadunvalvonta on todella heikkoa, eikä virheistä kunnolla vastuuta maahantuojan taholta.

      En kyllä millään muotoa suosittele Puretech moottoreita, ne kannattaa kiertää kaukaa. Yllä mainitut ongelmat tulevat ennemmin tai myöhemmin vastaan! Itse en omista enää Peugeotia, eikä kyllä kolmatta päköttoiä enää tule.

      • Anonyymi

        Ei tosiaan kannatta noihin murheen kryyneihin sekaantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaan kannatta noihin murheen kryyneihin sekaantua.

        No mikä se olis hyvä laittaa jos ei pössökkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä se olis hyvä laittaa jos ei pössökkä

        gs450h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        gs450h

        Et sentään edullisen perhauton verrokiksi ferraria ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaan kannatta noihin murheen kryyneihin sekaantua.

        Hän tykkää tulahata rahansa VAGn konsernin autoihin mitkä tulee jo tehtaalta romuina :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaan kannatta noihin murheen kryyneihin sekaantua.

        Kerrohan jo, että mikä kone tai merkin autot kestävät paremmin?

        Saksalaiset merkit ja etenkin VW-konserni panostaa kaiken rahansa markkinointiin, jolloin laatu ei ole kuin mielikuvaa. Näköjään laittaneet sillä rahalla myös papukaijat toistelemaan näitä höpinöitä tällekin palstalle. Rahallahan tosiaan saa tässä maailmassa kaikkea, myös mielikuvia.

        Saksalaiset merkithän tappoivat aikoinaan Borgwardinkin, kun keksivät tekaistuja vikoja ja levittivät näitä juttuja kuluttajille. Sellaista se saksalainen propaganda edelleen on. Yksi viiksivallukin sen osasi aikoinaan hienosti.


    • Anonyymi

      Minulla pösö 208 -13 puretec 1.2 ajettu 63000 tkm. Hyvin on toiminut. Ei mitään vikaa eikä syö öljyä. Ostan toistekkin. Muutenkin hyvä pikku auto.

      • Anonyymi

        Ollaan palattu tasolle, missä oltiin 1970-luvulla.

        1.1 opel kadetin moottori piti remontoida, eli porata ja laittaa uudet männät, kun autolla oli ajettu 100tkm. Ohjeistus oli ihan käyttöohjekirjassa.

        Jos nyt pikkuauton moottori kestää 100tkm ilman ongelmia, pitää olla tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Peugeot 3008 1.2 Puretech vm 2017. Jakohihna rispaantui ja meni vaihtoon 65000km kohdalla. Vaihto meni takuuseen. Nyt auto kuluttaa öljyä 🤔 Missähän kulkee normaalin öljynkulutuksen raja?

    • Anonyymi

      Pösö 208, vm 2016. Mittarissa 103 tkm. Just ohjelman mukaan huollettu. Syönyt koko ajan öljyä. Öljypumppu hajosi ja samalla kampiakselin laakerointi. Merkkikorjaamolta tuli päätös että mitään ei korvata. 4500 eur remontti siellä.

      • Anonyymi

        Miksi se pitää merkkikorjaamossa korjata?

        Ei-merkkikorjaamo tekee takuulla puolet halvemmalla, etenkin kun tuossa ei mitään ihmeellistä ole.

        Moottori osiksi, kampiakseli koneistukseen, uudet laakerit ja moottori kasaan.


      • Anonyymi

        Eikö olekin kiva omistaa Peugeot? Ei niissä foorumin mukaan ole vikoja, oli kuulemma nesteen bensiinin vika että hihnat murenee ja puristukset häviää.


    • Anonyymi

      Puola ei kestä 3 vuotta. kyllä on hyvä kone.

    • Anonyymi

      En tiedä miten pösöillä ajatte.
      Itse olen ajanut vuodesta 1994 ja täytyy sanoa että ei ole vikoja ollut.
      Nyt toinen puretec ihan uusi ja hienosti menee.
      Edellinen oli puretec 2013 ja ei mitään vikaa koko aikana.
      Eikä vienyt öljyä.
      Ei tarvi vaihtaa merkkiä vieläkään.

    • Anonyymi

      Aivan sama minkä moottorin kestävyydestä tulet tänne kyselemään niin nämä mielenterveyspotilaat kirjoittelee samat jutut joka kerta. Googlella löytyy parempaa tietoa, monilla ulkomaalaisilla sivuilla osataan kesutella asiallisesti.

    • Anonyymi

      308 SW 1,2 Puretech vm 2016 ajettu 107 000 km. Ei mitään harmeja, normaalit huollot tehty apulaitehihna ja jarrulevyt. Öljyä 0,5 L/10 tkm, bensaa 6 L/100 km.

      • Anonyymi

        No paskahan se on.


    • Anonyymi

      Täältä löytyi myös yksi Peugeot 308 SW 2015 puretech POMMI. Ostin auton 2019 syksyllä, 140tkm. Nyt 2021 alkuvuodesta 160tkm ja yksi sylinteri ohivuotaa. Mitään vikaa aiemmin ei ole ollut, yhtäkkiä vain syttyi moottorin vikavalo. Peugeot ei suostu korvaamaan mitään tuon ikäisestä (vähän yli 5v vanha auto), eikä korjaamaan, moottorinvaihto 6t€. Autoliike arvio 4t€ korjaus, keskustellaan myös vaihtoratkaisusta (odottelen arvion mitä hyvittäisivät).

      Onko jollain vinkkejä miten edetä tässä? Tais olla viimeinen pösö tähän talouteen.

      • Anonyymi

        Onhan 4000 euroa sen verran rahaa, että jos itse teet kuukaudenkin tuon kanssa duunia niin pääset vielä ihan kohtuulliselle tuntipalkalle.

        Itse nyppäisin sen kolmipyttyisen lutkuttimen pois paikaltaan ja katsoisin että mikäs siellä mättää:

        https://www.nomaallim.com/psa-eb2-engine-pistons-removal.html#

        Parhaimmassa tapauksessa selviää uusilla männänrenkailla, jotka maksaa alle 100 euroa koko moottoriin.

        Jos sylinterissä on jäljet niin sitten joutuu miettimään uutta suunnitelmaa, en ole varma saako noihin ylikokomäntiä.

        Jos tuntuu että oli viiminen pösö talouteen niin minkä ostat tilalle? Tuntuu että sangen monessa merkissä on vikaa jos jonkinlaista nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan 4000 euroa sen verran rahaa, että jos itse teet kuukaudenkin tuon kanssa duunia niin pääset vielä ihan kohtuulliselle tuntipalkalle.

        Itse nyppäisin sen kolmipyttyisen lutkuttimen pois paikaltaan ja katsoisin että mikäs siellä mättää:

        https://www.nomaallim.com/psa-eb2-engine-pistons-removal.html#

        Parhaimmassa tapauksessa selviää uusilla männänrenkailla, jotka maksaa alle 100 euroa koko moottoriin.

        Jos sylinterissä on jäljet niin sitten joutuu miettimään uutta suunnitelmaa, en ole varma saako noihin ylikokomäntiä.

        Jos tuntuu että oli viiminen pösö talouteen niin minkä ostat tilalle? Tuntuu että sangen monessa merkissä on vikaa jos jonkinlaista nykyisin.

        Totta, ammattimies siihen pystyy mutten minä. Kokeillaan myydä moottorivikaisena ja siitä jollekin työmiehelle helpot rahat.

        Niin, kerro ihmeessä sinä minulle mitä kokeillaan seuraavaksi. On se nyt kumma ettei nykyautot siistillä ajolla meinaa kestää edes 200tkm :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ammattimies siihen pystyy mutten minä. Kokeillaan myydä moottorivikaisena ja siitä jollekin työmiehelle helpot rahat.

        Niin, kerro ihmeessä sinä minulle mitä kokeillaan seuraavaksi. On se nyt kumma ettei nykyautot siistillä ajolla meinaa kestää edes 200tkm :D

        Minäkin luulin että ei minusta ole auton moottoria rassaamaan, mutta kun napsahti jakohihna poikki, otin kannen irti ja vaihdoin siihen uudet venttiilit ja laittelin jakopään kasaan uusilla osilla.

        Tuota ennen en ollut ikinä kiertänyt yhtään mutteria/pulttia auki moottorista.

        Eli tekemällä oppii.

        Ymmärrän kyllä että halukkuutta opiskeluun ei välttämättä ole, onhan se vähän työlästä ja jos ei aikaa / paikkaa / työkaluja ole niin nuo pitäisi kaikki jostakin keksiä.

        Itse olen paininut jo vuosia tuon ongelman kanssa, että mikä auto tilalle, ja olen tyytynyt siihen että ajan sillä samalla vaan, etenkin kun ajomäärät on vähentyneet radikaalisti. Alla on siis 406 pösö, vm 1997. Menee katsastuksesta läpi, on lämmin talvella ja kyytikin on ihan ookoo, vaikka vertaisin uudempiinkin. Lompakko on kyllä kiitellyt ratkaisuani.

        Se päivä kyllä lähestyy vääjäämättä kun jotakin pitää keksiä tilalle, mutta mitä se voi olla?

        -pösöissä bensamoottorit on huonoja
        -japanilaisissa ruostuu kori
        -isoa autoa en tartte, isot saksalaiset putoaa pois

        Voisko se olla renault? Moottorit kestää, vaihdelaatikot kestää, kori kestää todella hyvin. Pikkuvikaa varmaankin on, mutta niidenkin ongelmien määrä väheni vuoden 2009 jälkeen. Eikä niistä juuri tarvi mitään maksaakaan (verrattuna muihin vastaavanikäisiin ja kokoisiin).

        Tuosta se huuto alkaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin luulin että ei minusta ole auton moottoria rassaamaan, mutta kun napsahti jakohihna poikki, otin kannen irti ja vaihdoin siihen uudet venttiilit ja laittelin jakopään kasaan uusilla osilla.

        Tuota ennen en ollut ikinä kiertänyt yhtään mutteria/pulttia auki moottorista.

        Eli tekemällä oppii.

        Ymmärrän kyllä että halukkuutta opiskeluun ei välttämättä ole, onhan se vähän työlästä ja jos ei aikaa / paikkaa / työkaluja ole niin nuo pitäisi kaikki jostakin keksiä.

        Itse olen paininut jo vuosia tuon ongelman kanssa, että mikä auto tilalle, ja olen tyytynyt siihen että ajan sillä samalla vaan, etenkin kun ajomäärät on vähentyneet radikaalisti. Alla on siis 406 pösö, vm 1997. Menee katsastuksesta läpi, on lämmin talvella ja kyytikin on ihan ookoo, vaikka vertaisin uudempiinkin. Lompakko on kyllä kiitellyt ratkaisuani.

        Se päivä kyllä lähestyy vääjäämättä kun jotakin pitää keksiä tilalle, mutta mitä se voi olla?

        -pösöissä bensamoottorit on huonoja
        -japanilaisissa ruostuu kori
        -isoa autoa en tartte, isot saksalaiset putoaa pois

        Voisko se olla renault? Moottorit kestää, vaihdelaatikot kestää, kori kestää todella hyvin. Pikkuvikaa varmaankin on, mutta niidenkin ongelmien määrä väheni vuoden 2009 jälkeen. Eikä niistä juuri tarvi mitään maksaakaan (verrattuna muihin vastaavanikäisiin ja kokoisiin).

        Tuosta se huuto alkaa :)

        Toki, jos olisi paikka ja ehkä joku ennenkin näitä avannut apuna.

        Itse kiroillut muutaman päivän sitä, että tuli pari vuotta sitten vaihdettua se lievästi kansivikainen HDI 308 sw pösö tuohon uudempaan. Sille annettiin tuomioksi että öljyä sekoittuu jäähdytinnesteeseen, motti leikkaa kiinni joko 1000km tai 100 000km jälkeen. Olis pitänyt vaan ajaa se loppuun. (mittarissa silloin 230tkm)

        Kuten sanottu, ainakaan ranskalaista ei taida enää tulla pihaan näiden jälkeen.


    • Anonyymi

      Ainiin, tulihan se vastaus pösöltä. "Tässä tapauksessa myöskään Auto-Bon Oy ei myönnä goodwill-osallistumista korjauskustannukseen."

      "MyösKÄÄN". Jep jep, no, nämähän on aina hyvää mainosta ko. automerkille. :D Neljä pösöä perheessä ollut ( 2kpl renu), joten eiköhän aika ole kokeilla jotain muuta kuin ranskalaista.

      Ja kysymys, sekä periaate on lähinnä sitä haluanko enää rahoittaa moista firmaa, joka aika tympeään sävyyn ilmoittaa pesevänsä kädet vasta 5v vanhasta autosta.

      Tällä aikakaudella, kun firmoilla alkaa olla EU (yms) painetta tehdä kestäviä tuotteita joilla on pitkä elinikä.

      • Anonyymi

        Ei se kaikkia ranskalaisia huonoksi tee, jos yhdellä valmistajalla on huonot bensamoottorit.
        No, ei siihen jää kuin se renault kun sama moottori löytyy niin pösön kuin sitikan pellin alta.

        Taitaa tosiaan olla kaikissa jotakin (merkittävää) ongelmaa nykyisin. Ahkeralla googletuksella käy sopivan ikä ja kokoluokan läpi ja päättelee minkälaisten ongelmien kanssa pystyy parhaiten elämään.

        Minä pystyn kyllä osia vaihtelemaan, mutta korin ruostuminen ei maistu mukavalle. Jollakin voi olla toisinpäin.

        Moottorin/vaihdelaatikon ongelmat kierrän toki kaukaa.


    • Anonyymi

      Itellä on pösö 3008 3vuotta tulee elokuussa se on isomalla koneella ei pienintäkään vikaa jos ei ota talven lumipyryä jollon tutka "rääky" joka kinoksen vieressä Nyt ei saa ku öljykylpyhihnoilla varustettuja 130 pureja olis vähän akendalla uus mut en oo sitä aamenen kanssa päättänyt.Noita komentteja ku lukee ni ei ostas mitään autoa kulkis vaan jalkasin mut nekin "hajoaa" iän kun tulee tarpeeks ikää .On tullu ostetteua käytettynä volvoo volkkaria vektraa sebring oli yks murheeen ryyni

    • Anonyymi

      Puretech - moottoreissa ei liene ollut enää ongelmia kevään 2018 mallien jälkeen. Tekivät muutoksia. Oma 9/2018 1,2 toiminut myös moitteitta. Hieno farkku, kulutus 5,5 l/100 km.

      • Anonyymi

        "Puretech - moottoreissa ei liene ollut enää ongelmia kevään 2018 mallien jälkeen."

        Onhan noilla jo kolmessa vuodessa ehkä ajettu 60tkm, eikä ongelmia. Ilmeisesti elämme aikoja että tuota täytyy pitää jo hyvänä suorituksena.

        Kaiholla muistellen aikaa kun 300 - 400tkm oli odotettu moottorin kestoikä.


    • Anonyymi

      Peugeot 3008 1,2 puretech vm 2017. 64 000 tkm (alle 3v) kohdalla moottorin häiriö valot syttyivät ja auto päätyi merkkikorjaamoon ja syynä jakohihnan rispaantuminen. Vaihtoon meni hihna takuuseen. Tässä vaiheessa luulin, että nyt kaikki ok, kunnes auton öljyn kulutus lisääntyi pikku hiljaa. Nyt 101000 km kohdalla ollaan tilanteessa, jossa auto syö öljyä 1,3l 1000km:llä. Vietiin taas huoltoon ja nyt ehdotellaan koneen vaihtoa. Auto on nyt vajaa 4 vuotias. Onko kellään kokemuksia, tuleeko maahantuoja yhtään vastaan remontissa? Autohan on alunperin jo valuvikainen ja todnäk rispaantunut hihna on aiheuttanut moottoriin vikaa. Auto on huollatettu ohjelman mukaan merkkihuollossa. Vähän alkaa luotto Peugeotia kohtaan olemaan lopussa 😞

    • Seurailen harvakseltaan muiden automerkkien kirjoituksia.
      Jakohihnaa uitetaan siis öljyssä Peugeotissakin?!
      Luulin, että näin on vain Fordin 1.0 Ecotecissä.
      Tietääkö kukaan syytä tähän hihnan uittamiseen?

    • Anonyymi

      Hinha kestää 180000 ja 10 vuotta.
      MUTTA:
      Öljynvaihto 10000 km välein ja ehdottomasti oikea öljy.
      PSA B71 2312 (0W30)
      Uudemmissa 0w20

      • Anonyymi

        Hinha kestää 180000 ja 10 vuotta.
        MUTTA:

        Ei se oikeasti kestä tuota luvattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinha kestää 180000 ja 10 vuotta.
        MUTTA:

        Ei se oikeasti kestä tuota luvattua.

        Oikealla öljyllä kestää.
        Mutta kun huollotkin laittaa vääriä öljyjä.
        Itse pitää vaihtaa mutta valitettavasti melko tiheään.
        Itsellä toinen pureteh menossa ilman onhelmia.
        Vaihdan öljyt kyllä 7500 km välein.
        Öljy on niin halpaa.
        Mutta jos ajaa 30000 km öljyllä niin ei varmasti kestä.
        Myös mailmalla on puhuttu, kestääkö paremmin kun on start and stop pois käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikealla öljyllä kestää.
        Mutta kun huollotkin laittaa vääriä öljyjä.
        Itse pitää vaihtaa mutta valitettavasti melko tiheään.
        Itsellä toinen pureteh menossa ilman onhelmia.
        Vaihdan öljyt kyllä 7500 km välein.
        Öljy on niin halpaa.
        Mutta jos ajaa 30000 km öljyllä niin ei varmasti kestä.
        Myös mailmalla on puhuttu, kestääkö paremmin kun on start and stop pois käytöstä.

        Ei kestä noillakaan väleillä kun 100tkm tulee mittariin. Itse olen vaihtanut öljyt 8tkm välein aina ja varmasti oikeaa Totalin öljyä. Silti öljyä alkoi pikku hiljaa kulumaan. 100tkm jälkeen kiihtyvissä määrin. Nyt 115tkm ajettuna alkaa olemaan uutta moottoria vailla. Autoa on pidetty vimosen päälle hyvin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä noillakaan väleillä kun 100tkm tulee mittariin. Itse olen vaihtanut öljyt 8tkm välein aina ja varmasti oikeaa Totalin öljyä. Silti öljyä alkoi pikku hiljaa kulumaan. 100tkm jälkeen kiihtyvissä määrin. Nyt 115tkm ajettuna alkaa olemaan uutta moottoria vailla. Autoa on pidetty vimosen päälle hyvin...

        Prius plussaan käännyn. Moni eanskis houkuttaa varusteilla mut pettää mylhemmi


    • Anonyymi

      Jatkuu...se on kitkan ja päästöjen takia.
      Onneksi hihna näkyy öljykorkista.
      uusin öljyvaalimus:
      PSA B71 2010
      0w20 öljy

      • Anonyymi

        Ostin käytetyn Peugeot 208 1,2:n puretechin moottorilla 12/2019. Oli ajettu 78.000
        Siinä oli vaihdettu "jakokalut" 53.000 kohdalla.
        Minun aikana ei ole tehty muuta kuin yksi perushuolto.
        Herkkään kaasun en ole vieläkään tottunut. Isokenkäinen kun olen.
        Muuten kaikinpuolin pirteä ja sopivasti vanhalle miehelle ärhäkkä.


    • Anonyymi

      1.2 puretech tulee gen 4ssa siirtymään ketjuun.

    • Anonyymi

      Kysyin merkkihuollosta mikä on oikea öljy. Se on 0W-30 B71 2312 luokituksella. Esim total quartz ineo first 0w-30.

      • Anonyymi

        Yacco Lube P, Castrol Magnatech C2 ja Comma Eco-p ovat myös B71 2312 öljyjä.


    • Anonyymi

      Nythän ex-PSA on Stellantis, jolla on joukoissaan Fiat ja moottoriosaamista riittää. 1.0- ja 1.3-moottorit ketjulla, ei kun niitä käyttöön ja ongelmat vähenisivät.

    • Anonyymi

      hei 1.2 puretechit, vieläkö hymyilyttää yli 100ykm mittarissa joko on vikoja enempi kuin tarpeeks?=

    • Anonyymi

      Itsellä toinen puretech menossa. Joten 9 vuotta niillä ajettu. Ei ole vikaa ollut. Mutta öljyt olen kyllä vaihtanut aina 7500 km välein. Ei ole vienyt öljyä ja jakohihnat on kestänyt.

      • Anonyymi

        Joo mä vaihdan öljyt 5000 km välein ja kalsarit kerran vuoteen. Hyvin on kestänyt!!!


    • Anonyymi

      On se paljon parempi moottori kuin vag tsi.
      Puretec on ihan hyvä moottori. Ehkä se öljykylvyssä oleva hihna on vähän outo.

    • Anonyymi

      tietokonenäyttö lagaa

      hihnoja vaihdettu jo alle 40tkm ssa, ihmeellistä! (arton autossa just myytävänä)

      ongelmia myös polttoainepumpun järjestelmien kans

      ostaessa hyvä hintalaatusuhde houkuttaa mutta kallliks tulee huoltoineen ja korjauksineen, kuulemma öljynvaihto useita satasia.

      • Anonyymi

        "kuulemma öljynvaihto useita satasia"

        Kannattaa kuulostella sitä hintaa vielä uudelleen.


    • Anonyymi

      Mulla 1,2 110hv. Keskikulutus 5,1l/100km

    • Anonyymi

      308 pure 131 hv 1,2 ja öljyä pihalle jakohihnan puoleisesta päästä ilmeisesti kannen välistä 120 tkm ja vm 15

    • Anonyymi

      Vaihtakaa öljyt vähintään 10000 km välein. Silloin ei mitään ongelmaa.
      Toinen puretech menossa.

    • Anonyymi

      2008 vm.2019 . Öljyä kuluu ja jakohihna vaidettiin jo vähn ennen 60000km.Hihna ui öljyssä ja kuluu "silti" liikaa. En tykkää tästä moottorista ,vääntöä puuttuu ja ei edes erikoisen bensapihi.

      • Anonyymi

        Täysin erilaiset kokemukset 82 turbottomasta. Matalaa vääntöä on todella hyvin. Nyt 88tkm ajetulla ei ole tarvetta vaihtaa hihnaa, sen kuntoa ja kuluneisuutta voi seurata itse öljyntäyttökorkista. Jos nelitahtimoottori ei kuluta öljyä - se on rikki ja hajoaa pian lopullisesti. Sylinterin seinämistä palaa joka työtahdilla pois ohut öljykerros. Muutama desi sinne siis vaihtovälillä sitä menee ja kannattaakin pitää voiteluaine koko ajan ylärajassa koska tiettävästi hihna on tarkka öljyistään. Älä laita sinne mitään muuta kuin PSA B72 2312 luokitelua.

        Kulutus kitkoilla 5,2 matka-ajossa.


    • Anonyymi

      Kuluttaa öljyä ja paljon. Sitikka ja pökötti samaa sarjaa. Myös Opel kuuluu PaSkA (PSA) konserniin.
      Öljyssä liruvat jakohihnat murenee, heikko puristeiset männänrenkaat antautuu.
      Seuraukset: Hihnan murut tukkii öljynkierron pääsihdin=konerikko.
      Seuraukset: Heikot männänrenkaat falskaa + 100 tkm=litra öljyä oer 1000 km.
      Sähköisen ohjaustehostimen hiillet kuluu lopuun 150 tkm.
      Bsi boksit täysin arvaamattomia.
      Laturi ei lataa ym.

    • Anonyymi

      Citroenistä pelkkiä painajaisia ja unettomia öitä.
      Pahin kun ohjaustehostin lakkasi toimimasta.
      Korvausarvio 2000 €.
      Hiilet finaalissa, mutta koko hössäkkä piti vaihtaa, kun tehostin motti oli intergoitu hammastanko räkkiin, eli kaikki uusiksi raidetankoa myöten.

    • Anonyymi

      2014 170000km
      Jos sillä nyt 200k pääsis

      • Anonyymi

        Monesko moottori käytössä. Tv. Stauffenberg


    • Anonyymi

      Peugeot tekee näemmä kahta sorttia moottoreita. Paskoja bensakoneita ja varsin hyviä dieseleitä.

      • Anonyymi

        Olet vain nolo poika. Ja kateellinenkin


      • Anonyymi

        Kyllä kahta sorttia on. Toisilla kestää ja Toisilla ei, mutta tienpäälle ei juurikaan jätä, jos muistaa tankata.


    • Anonyymi

      Itsellä vain hyviä kokemuksia. Öljyt olen kyllä vaihtanut itse 7500 km välein. Toinen puretech menossa. Eli kyllä puretech on ihan hyvä kun vaihdatte öljyt tiheään. Ei pääse hihnan putut tukkimaan paikkoja. Jos ajatte 30000 km öljyillä niin ongelmat ovat varmoja. On puretech paljon parempi kuin mikään vag tekele.

      • Anonyymi

        Et kertonut paljonko autoillasi oli ja on, ajettu.


    • Anonyymi

      Edellisellä oli ajettu 80tkm ja öljykorkista katsottuna hihnan selkämys oli ihan virheetön. Mobil 0w40 öljynä kokoajan vaikka ei ole suositeltu öljy.

      • Anonyymi

        Nonnii, onhan tuollainen 80tkm jo hyvä suoritus nykyisin, että moottori pysyy kasassa sellaisen matkan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonnii, onhan tuollainen 80tkm jo hyvä suoritus nykyisin, että moottori pysyy kasassa sellaisen matkan.

        Olet nolo poika. Kateellinenkin.


    • Anonyymi

      Ei puretech moottorissa mitään ihme ongelmaa ole. Ihan normaali nykymoottori. Hihna öljyssä vaatii vain tiuhaan öljyn vaihdon.
      Bensaa vie kyllä tosi vähän.

    • Anonyymi

      Öljyä ei kuluta, bensaa kuluttaa, jos ajaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe