Olen itse vuosikymmenten varrella ostanut useamman kymmenen uutta ja käytettyä autoa merkkiautoliikkeistä. Ihan viime vuosina olen laittanut merkille, että autoliikkeissä on yhä enemmän nuoria/nuorehkoja myyjiä, jotka ovat yllättävän pihalla myymistään autoista. Lisäksi asiakaspalveluasenne on usein huolimatonta. Ikäänkuin tarkoitus olisi vaan nopeasti klousata kauppa ja jos sen saa, niin asiakkaasta ei sen jälkeen paljoa välitetä.
En tiedä sitten, että onko tulostavoitteet liian tiukat vai pitävätkö nuoret myyjät automyyjän hommaa vain väliaikaisena työpaikkana parempia hommia odotellessa. Itse epäilen, että nykyajan nuorilla on jokatapauksessa ajatukset enemmän jossain ihan muualla kuin pitkäjänteisessä työajattelussa.
Toivoisin, että työnantajat osaisivat enemmän arvostaa hieman varttuneempaa myyntihenkilöstöä
rekrytoidessaan uusia myyjiä. Nykyajan viiskymppisillä on aivan erilainen suhtautuminen ja omistautuminen työntekoon kuin nuorilla nuijilla. Varttuneemmilla myyjillä on aivan eri tason edellytykset saada luotua kanta-asiakassuhteita ja he myös huomattavasti varmemmin sitoutuvat tekemään töitä pitkään samalla työnantajalla. Tämä asia, jos mikä on erittäin tärkeä asia luodessa luotettavaa kuvaa autoliikkeestä. Vuosittain vaihtuvat nuoret nuija eivät todellakaan tee samaa vaikutusta.
Asiantuntemattomia nuoria myyjiä nykyään liikaa.
18
344
Vastaukset
- pienenpieniosa
Niin tuo on totta, tosin koskee ihan kaikkea kaupanalaa ja ehkä vähiten autokauppaa,
esim. asuntomyyjät ovat itseänsä täynnä leasing autoineen, uhohtavat itse asuvansa vuokralla ja ovat ikäänkuin omistaisivat kohteensa.
Tämän ajan ilmiö on juuri tuo kirjoittamasi mutta ei todellakaan koske kaikkea. - käy.se.noinkin
Aloittajalla on ollut kallis harrastus tai iso köyhä suku, jos on joutunut useamman kymmentä autoa ostamaan. Minusta useamman kymmentä on vähintään 30.
- köyhää.kyrsii
Tämä tulee sinulle yllätyksenä, mutta meilllä joillakin nyt vaan on varaa vaihtaa auto 3-4 vuoden välein.
- VladimirKenoheinä
köyhää.kyrsii kirjoitti:
Tämä tulee sinulle yllätyksenä, mutta meilllä joillakin nyt vaan on varaa vaihtaa auto 3-4 vuoden välein.
Kirjoitat ivaavalla sävyllä, kohdistaen ivasi ihmisen köyhyyteen, tietämättä mitään kirjoittajan taloudellisesta tilanteesta, samalla koetat kohottaa itseäsi, vihjaamalla varakkuudestasi.
Onko Sinulla oikeasti noin huono olla elämäsi kanssa, vai tekikö nyt anonyymiteetti vain tepposet? - köyhää.kyrsii
VladimirKenoheinä kirjoitti:
Kirjoitat ivaavalla sävyllä, kohdistaen ivasi ihmisen köyhyyteen, tietämättä mitään kirjoittajan taloudellisesta tilanteesta, samalla koetat kohottaa itseäsi, vihjaamalla varakkuudestasi.
Onko Sinulla oikeasti noin huono olla elämäsi kanssa, vai tekikö nyt anonyymiteetti vain tepposet?Elämäni on kunnossa, kiitos. Minkäs takia nimimerkki käy.se.noinkin saa epäillä aloittajan harrastuksia tai sukua mutta minä en hänen taustojaan?
- VladimirKenoheinä
köyhää.kyrsii kirjoitti:
Elämäni on kunnossa, kiitos. Minkäs takia nimimerkki käy.se.noinkin saa epäillä aloittajan harrastuksia tai sukua mutta minä en hänen taustojaan?
Hänhän viittasi ilmeisesti siihen, että usean kymmenen auton ostaminen elinkaaren aikana ei ole aivan tavallinen tapahtuma. Itsellenikin tuli tuosta kirjoituksesta ensimmäisenä mieleen, että olet ostanut autot itsellesi. Ja tosiaan, se usaemman kymmenen auton ostaminen viittaa helposti vähintään 30 auton ostamiseen.
Eli, mielikuva: olet ostanut elämänkaaresi aikana vähintään 30 autoa itsellesi. Siitä seuraa ajatus että touhussa ei ole järkeä, ei ainakaan taloudellisesti. Varmaankin hän sitten vihjaili tästä, kommentissaan "kallis harrastus".
Mielestäni hänen kirjoituksensa oli ns. puolivillainen heitto, mutta sinä sait kiteytettyä muutamaan sanaan voimakasta ivaa. Jokin tuossa kirjoituksessa varmaankin sivalsi sielusta, että päädyit tuollaiseen sävyyn.
No, hyvä että elämäsi on kuitenkin kunnossa. Niin se on minullakin. - köyhää.kyrsii
VladimirKenoheinä kirjoitti:
Hänhän viittasi ilmeisesti siihen, että usean kymmenen auton ostaminen elinkaaren aikana ei ole aivan tavallinen tapahtuma. Itsellenikin tuli tuosta kirjoituksesta ensimmäisenä mieleen, että olet ostanut autot itsellesi. Ja tosiaan, se usaemman kymmenen auton ostaminen viittaa helposti vähintään 30 auton ostamiseen.
Eli, mielikuva: olet ostanut elämänkaaresi aikana vähintään 30 autoa itsellesi. Siitä seuraa ajatus että touhussa ei ole järkeä, ei ainakaan taloudellisesti. Varmaankin hän sitten vihjaili tästä, kommentissaan "kallis harrastus".
Mielestäni hänen kirjoituksensa oli ns. puolivillainen heitto, mutta sinä sait kiteytettyä muutamaan sanaan voimakasta ivaa. Jokin tuossa kirjoituksessa varmaankin sivalsi sielusta, että päädyit tuollaiseen sävyyn.
No, hyvä että elämäsi on kuitenkin kunnossa. Niin se on minullakin.Kenelle on tavallinen tapahtuma, kenelle ei. Minulle se on ainakin jo lapsuudesta asti ollut ihan normaalia. Näin perheessäni tehtiin.
Kuten jo todettu, joillekin se autojen jatkuva vaihtelu ei tee konkurssia. Toisille tekee. Ei kukaan vaihtele autoaan noin useasti, jos ei ole varaa.
Ei sivaltanut sieluani, mutta minun kirjoitukseni taisi sivaltaa sinua? Siltä se nyt ainakin vaikuttaa, sen verran henkilökohtaisesti otat mielipiteeni. - uskotaan.me
köyhää.kyrsii kirjoitti:
Kenelle on tavallinen tapahtuma, kenelle ei. Minulle se on ainakin jo lapsuudesta asti ollut ihan normaalia. Näin perheessäni tehtiin.
Kuten jo todettu, joillekin se autojen jatkuva vaihtelu ei tee konkurssia. Toisille tekee. Ei kukaan vaihtele autoaan noin useasti, jos ei ole varaa.
Ei sivaltanut sieluani, mutta minun kirjoitukseni taisi sivaltaa sinua? Siltä se nyt ainakin vaikuttaa, sen verran henkilökohtaisesti otat mielipiteeni.30 x 3 = 90 vuotta, 30x 4 = 120 vuotta, tuohon ajokortti-ikä 18 vielä päälle.
- VladimirKenoheinä
köyhää.kyrsii kirjoitti:
Kenelle on tavallinen tapahtuma, kenelle ei. Minulle se on ainakin jo lapsuudesta asti ollut ihan normaalia. Näin perheessäni tehtiin.
Ei sivaltanut sieluani, mutta minun kirjoitukseni taisi sivaltaa sinua? Siltä se nyt ainakin vaikuttaa, sen verran henkilökohtaisesti otat mielipiteeni.Minulle aivan sama mitä kirjoitat, ei se heilauta pulssiani suuntaan eikä toiseen. Kai asioista voi keskustella, voin toki lopettaakin jos keskustelua itse asiasta ei synny. Ja ei, en ota henkilökohtaisesti, miksi ottaisin? Keskustelummehan lähti siitä liikkeelle, kun ihmettelin taitoa saada yhteen kommenttiin niin paljon negatiivisyyttä ja ivaa. Siitähän oli kyse.
En aivan ymmärtänyt tuota että mihin viittasit mielipiteellä? Jos mielipide on se, että vihjailee ihmisiä köyhiksi ja tuo esille omaa taloudellista tilannettaan sillä, että vaihtaa autoa usein, tulkittakoon se sitten mielipiteeksi. - omat.päätelmät
uskotaan.me kirjoitti:
30 x 3 = 90 vuotta, 30x 4 = 120 vuotta, tuohon ajokortti-ikä 18 vielä päälle.
Aloituksessahan ei sanottu kuinka usein ap on vaihtanut autoaan. Kerran vuoteenkin ehkäpä? Eikä myöskään sanottu, että 30 autoa.
- PaksuHaba
omat.päätelmät kirjoitti:
Aloituksessahan ei sanottu kuinka usein ap on vaihtanut autoaan. Kerran vuoteenkin ehkäpä? Eikä myöskään sanottu, että 30 autoa.
Kaikkeahan ei aina kerrota, vaan luodaan omia mielikuvia, ns. yleisen käyttäytymisen ja todennäköisyyksien perusteella.
Kaikki arvaukset ei mene aina kohdilleen.
- 0293
Niin minäkin kävin autoa katsastamassa vuonna 2001 ja 2012 . Sen jälkeen 2014 ja sitten vuosittain.
Työssä ollessa pystyi välttämään katsastuksen vaihtamalla pakasta uuden alle ennen kuin kolme vuotta tuli täyteen. Ei enää. - ostajalleAsennekasvatus
Setämiehillä on yleensä jumiutuneet uskot ja vanhat tiedot autoista ja siksi heillä on myös vanhentuneet asenteet muuttuvaan maailmaan ja esim. myyntitapahtumiin. Nuorilla on rennompi tyyli ja usein myös parempi koulutus ja tiedot kuin vanhoilla fakkiintuneilla myyjillä, mutta ehkä setämiesten olisi parempi hakeutua kaupoille keskenään ja jättää nykyaikainen kanssakäyminen nuoremmille. Minä ole saanut hyvä ja asiantuntevaa palvelua nuorilta myyjiltä, vaikka olen itse setämiesiässä.
Tällä ammattitaidottomuudella ja asennoitumisella on juurensa nykyisessä koulutuspolitiikassa, jolla on päämääränä "antaa samat lähtökohdat" kaikille vaatimatta näyttöä tuloksista ja opitun omaksumisesta lainkaan.
Nyt on jo annettu periksi niin paljon, ettei kouluissa anneta edes numerollisia arvosteluja koko ala-asteella, ettei vain tulisi häiriytyneitä ja syrjäytettyjä, puhumattakaan että syyllistyttäisi rasismiin.
Siis vähintään kahteentoista ikävuoteen saakka on annettu ympäripyöreästi ymmärtää, että kaikilla menee hyvin, itse ei tarvitse panostaa millään lailla vastuulliseen oppimiseen ja siitä suoriutumiseen eikä sitä vaadita kaikkinaisen suvaitsevaisuuden ja tasapäistämisen nimissä.
Tulokset tästä on olleet nähtävissä jo kohta parinkymmenen vuoden ajan, kukaan ei oikein tiedä mistään mitään eikä ketään juurikaan edes kiinnosta suuremmin mikään, kun pienestä pitäen on opittu ja opetettu siihen, ettei itse tarvitse panostaa eikä itsellä tarvitse olla minkäänlaista motiiivia mihinkään, vaan kaikki hoituu vasemmalla kädellä jos sitäkään nyt viitsii käyttää.
Ylemmillä luokilla kai vielä on numeroarvostelut, mutta viimeistään yo-kokeet on jo vuosikausia helpotettu niin moneen erään rastitettaviksi, että läpimeno on varmaa ja helpotus jatkuu, kun nekin siirretään kokonaan koneille, ei tarvitsa edes kirjoitugstaitoa, joka seki on jo aikaa sitten helpotettu pelkästään tikkumuotoon, ettei vain tule turhia traumoja.
Yhteiskunnan ja opetushallituksen lepsuilu on johtanut juurikin tämänkaltaisiin lopputuloksiin, ilman mitään vaatimuksia on saavutettu tilanne, ettei näillä pisa-koulutetuilla ole itselläänkään minkäänlaisia tavotteita tai kunnianhimoa "ylittää itseään" yltääkseen parempiin ja arvostettavampiin lopputuloksiin.
Eli kun on lusikalla varovasti annettu ei voi myöskään kauhalla vaatia.- näinonmarjat
Nykyään suurin osa liikkeissä ravaavasta porukasta on täysin pihalla olevia kyselijöitä ja mietiskelijöitä ja ennenkaikkea täydellisen maksukyvyttömiä, joten on jokseenkin samantekevää kuka heitä katselee ja palvelee.
- Alallaollut
Aloittaja on oikeassa. Ala on ollut jo pitkään tiukoilla ja se näkyy niin palkoissa, kuin henkilöstön vaihtelussa. Autotehtaat määrittelevät minkälaisista puitteista tuotteitaan saa myydä ja piirimyyjä tekee isot investoinnit. Viime vuosien myynnit ei vaan ole vastanneet näitä investointeja, ja kun "seinät" ei jousta, niin silloin joustaa henkilökunta. Kun palkkaus on hyvin provisiovetoinen ja palkkiot pieniä, niin paineet myyjilläkin ovat kovat. Kun ei tule kauppa, niin ei tule palkkaa. Vaikka myyjissä onkin eroja, niin kukaan ei voi markkinatalouden lainalaisuuksille mitään, jos kauppa ei käy niin se ei sitten käy. Edellä mainituista syistä henkilöstön vaihtuvuus osalla liikkeista on todella suurta ja osa alan entisistäkin ammattilaisista seuraa huolissaan, kun nämä myyntitehtävät ovat tulleet täysin "läpikulkupaikoiksi".
- Torakanpaskoja
Surkeimpia myyjiä on jobbariliikkeiden keski-ikäiset örvelöt.
- jojojoo332
Kyllä se valitettavasti tuppaa niin olemaan että koulussa pärjäämättömät nuoret ovat näitä autokauppiaita. Ei heillä ole eväitä muuhunkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422582Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423252268- 322002
- 241645
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471616Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251519- 441396
- 1001369
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391325- 361116