Mulla pian kaks kysymystä jotka en oikee osaa tehdä.
1. Miten voit vähentää haitallista kitkaa eri työtehtävissä? Valitse esimerkkityöpaikka ja käytä useita esimerkkejä. Perustele.
2. Asiakkaalla on Parkinson. Häntä pyydetään heijastaman itseään tuolilla edestakaisin muutaman kerran ennen kuin hänet avustetaan ylös. Mitä hyötyä tästä toimintatavoista on ja mihin se perustuu?
Auttakaa pliis tänää pitäis saada tehtyy.
Fysiikkaa on vaikeaa
15
232
Vastaukset
- ihmettelenpä.vain
Taidat olla väärässä koulutuksessa jos Parkinsonin kitkaa pitää pienentää.
- Helphel
Kuinka niin
- Huuli_pyöreänä
Minä osaan heijastaa vain peilillä? Miten tuolilla heijastetaan?
- ihmettelen.vain
Varmaan joku kitkattomalla laakerilla varustettu tuoli toimii.
- Huuli_pyöreänä
ihmettelen.vain kirjoitti:
Varmaan joku kitkattomalla laakerilla varustettu tuoli toimii.
Miten laakerilla heijastetaan?
- Hellpp
Sorii se on heijaamaan eikä heijastamaan.
- Blääh_vain
Jos ihminen ei viitsi edes sen vertaa, että tarkistaisi kirjoittamansa tehtävän sanallisen sisällön, niin hän ei ansaitse minkäänlaista apua tehtävien ratkaisussa.
- ihmettelenpä.vain
Taitaa olla kyseessä joku Harley-Parkinson johon pitäisi saada uudet pyöränlaakerit.
- tässäpänäin
"Miten voit vähentää haitallista kitkaa eri työtehtävissä? Valitse esimerkkityöpaikka ja käytä useita esimerkkejä. Perustele. "
1) Olen autonasentaja ja käytän moottoriöljyä kiinni ruostuneiden pulttien avaamiseen. Ilman öljyä pultti saattaa katketa, mistä seuraa hankalampi avausoperaatio.
2) Olen hieroja ja käytän hierontaoöljyä käsissäni ja hierottavalla pinnalla. Ilman öljyä käsi ei luista eikä hieronbta ole tehokasta.
3) Olen gigolo ja käytän liukuvoidetta. Ilman liukuvoidetta herkät paikat saattavat kuivina hankautua rikki.- arvelenpa.vain
Thai-hieronnassa tuo voitelu on ensiarvoisen tärkeää. Väittävät. Tai sitten ei. Kai sen voi tehdä ihan kuiviltaankin.
Yköne:
Oon töis upees yhtiös. Piänt kitkalaista pomon kans. pyyrän 25% palkakorotukse. Saan potku persauksille. Kitka poikane o hävinny lähestulkko kokonas. Jäljel jäi enää unohrettuje "pomoherjausviestie" olemasolo ja niist mahrollise seuraamukse. (hitto et riipii)
Oon töis remppafirmas jossa pomo laittaa töihi vanha puutalo kellarii uusimaa pual mätiä alahirsiä ja vettä sataa nii, et puut turpoo kiristäe hampaitte välist kitkaa, lähes mahrottomii mittasuhteisii. Eikäst asiaa helpot, et kuraa o yli kummareitte reunukse. Seuraaval viikol toin mukana tupajumi ja sinihomet. Tämä vieraannutti nii tölli haltija, ku remppafirma riittävä pitkäks aikaa kyseisest kohteest, asiaa kuuluvie karmeitte oikeustaistoje johrost. Hampaitte kiristely loppus tykkänää ja pääsi sisähommii keskusta kämppää kesäaikaa, jollo puale tyäajast meni ikkunast toppie tarjontaa vahrates (mikä tosi johti kiristelyy kulkusis).
kakone:
Liänen nähny ton ukkelin ennenki. Keikkuu tosa tualis pualelt toisee. ens luulen, et se o taas yks huamiohalune hameitte al kurkkiva vanha pukki, joka ettii purottamiaa tekareit, tai yrittää viilat hoitajaa linssii, saaraksee kolmanne Oxipami, ku "nii ottaa että". Ku asias ei tapahru mitää muutost neljänne Oxipami jälkeenkää, herää tällase avuliaa ja muit huamioo ottava immeise uteliaisuus siin määri et tyä ja tuska kans irtaurun Fasepuuki juarupalstalta mennäkseni kysymää, mikä mättää vanhaa herraa. Koska kumminki ukkelin kuuloki o huamioitava heikentyny, jourun kumartuu melkei kiinni "sotasankari" korvaa, vaa huamatakseni et "tarttis ajatel ensteks". Käävä ilmeisi syy keinumisee paljastus sisää henkittäes, ku tajunna melkei lähties keräsi viimoset voima rippeet, et pääsi takasi omal paikal. En sit ikin oo tiänny et elävästäki olennost voi lähtee tommone käry ilmavaivoje olles tota luakkaa. Syy siis o immeiste arvaamattoma typerä uteliaisuus toiste asioihi!Ai nii!!!
Pääs unhottuu se loppukommentti ykösee.
Nääs ku kitka o niiku etteepäi yrittävä vastavoima, mikä tarttis tlittää, jot ny etteepäi eres pääsis. Nii näis tapauksis pyritää selittää, et kosk energia o häviämätö, nii tyäympäristös (ku muualki) se johtaa kitka siirtymise ain seuraavaks parhaasee paikkaa.
- Lämmintäkättä
Kitkaa vähennetään voitelulla tai valitsemalla vähäkitkaisempia pintamateriaaleja, ellei pintojen välistä mekaanista voimaa (kuten painoa) voida vähentää.
Keskushermoston ekstrapyrmidaaliradan vajaatoiminnassa liikeelle lähtö ei peileillä juuri parane, mutta rytmillinen keinunta aitotussa lähtösuunnassa voi auttaa startissa. 1. IT-ala. Kitkana on vain välttämätön globaali piuhaverkko ja muutama mulkero esimies.
2. Mitä tarkoittaa "heijastaminen tuolilla"? Tarkoittanet heilumista? Ilmeisesti tällä pyritään
saamaan asiakkaaseen psykologinen kontakti siten, että koska hän heiluu sairauden johdosta
muutenkin, niin hän saa psykologisen singnaalin auktoriteetilta että heiluminen on jopa
toivottavaa (koska auktoriteetti niin sanoi).- Kanootti3
Kakkonen: heijaamalla saadaan momenttia ja sitten heilumisen oikeassa vaiheessa kun tempaistaan vähän oikeaan suuntaan, niin vähemmällä voimalla saadaan ukko pystyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5191598- 641176
- 61872
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691