Luterilaisuus epäuskon tyyssija

hoplaa.sullekin

"Seurakuntayhtymä hankki sydänelvytyslaitteet Lappeenrannan kirkkoihin"

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/1a800401-6021-4a06-b278-12ccabb2f4a4

Rukouksen voimaankaan ei enää uskota, vaan hommataan epilaattoreita kirkkoihin. Kannattaisi varmaan lopettaa muutenkin se rukoileminen kirkossa ja muutenkin. Tyhjän löpinäähän se on, jos ei siihen usko.

30

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epilaattori on muuten sellainen karvanpoistaja.

      • Sehän on hyvä juttu, kun voi ajella säärikarvat siinä kirkonmenojen aikana :D


    • Apt 3
      6. Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy.

      Nykykirkossa on kultaa ja hopeaa mutta he eivät paranna Jeesuksen nimessä 🤔

      • Sairaalat nykyisin parantaa niin pitkälle kuin mahdollista on. Jos sullekin tulee infarkti, tuskin soitat ihmeparantajelle vaan ambulanssiin. Tai joku läheinen soittaa.


      • sage8 kirjoitti:

        Sairaalat nykyisin parantaa niin pitkälle kuin mahdollista on. Jos sullekin tulee infarkti, tuskin soitat ihmeparantajelle vaan ambulanssiin. Tai joku läheinen soittaa.

        Jos minulle tulee infarkti niin rukoilen Jeesusta ja hekeidon hoitoon.
        Lääkärit hoitavat mutta Jeesus parantaa.

        Mutta se mitä halusin tuolla sanoa on se, miten päälaelleen on kirkon touhut ajautuneet alkuseurakunnan ja Jeesuksen tarkoituksesta. Mamonaa kootaan mutta Jeesuksen nimessä ei rikoilla ja pyydetä Häneltä apua.


      • sage8 kirjoitti:

        Sairaalat nykyisin parantaa niin pitkälle kuin mahdollista on. Jos sullekin tulee infarkti, tuskin soitat ihmeparantajelle vaan ambulanssiin. Tai joku läheinen soittaa.

        Jos minulle tulee infarkti niin rukoilen Jeesusta ja hekeidon hoitoon.
        Lääkärit hoitavat mutta Jeesus parantaa.

        Mutta se mitä halusin tuolla sanoa on se, miten päälaelleen on kirkon touhut ajautuneet alkuseurakunnan ja Jeesuksen tarkoituksesta. Mammonaa kootaan mutta Jeesuksen nimessä ei rukoilla ja pyydetä Häneltä apua.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos minulle tulee infarkti niin rukoilen Jeesusta ja hekeidon hoitoon.
        Lääkärit hoitavat mutta Jeesus parantaa.

        Mutta se mitä halusin tuolla sanoa on se, miten päälaelleen on kirkon touhut ajautuneet alkuseurakunnan ja Jeesuksen tarkoituksesta. Mammonaa kootaan mutta Jeesuksen nimessä ei rukoilla ja pyydetä Häneltä apua.

        Minä en puutu kenenkään jumalsuhteeseen, en ainakaan tahallaan tai tietoisesti.


      • nähty.on.ei.kirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Jos minulle tulee infarkti niin rukoilen Jeesusta ja hekeidon hoitoon.
        Lääkärit hoitavat mutta Jeesus parantaa.

        Mutta se mitä halusin tuolla sanoa on se, miten päälaelleen on kirkon touhut ajautuneet alkuseurakunnan ja Jeesuksen tarkoituksesta. Mamonaa kootaan mutta Jeesuksen nimessä ei rikoilla ja pyydetä Häneltä apua.

        Toivottavasti niillä on sitten epilaattori käsillä .


      • nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        Toivottavasti niillä on sitten epilaattori käsillä .

        Toivotaan näin :D :D


      • sage8 kirjoitti:

        Minä en puutu kenenkään jumalsuhteeseen, en ainakaan tahallaan tai tietoisesti.

        Mutta minä puutun koska aloitus käsitteli sitä 🤗


    • Kyllä minusta sydänelvytysvälineistö kirkossa on ihan paikallaan. Vaikka rukouskin on tärkeää, ei silti tarvitse turvautua vain siihen. Myös uskovat voivat elää tällä vuosisadalla ja käyttää aikamme konsteja terveyttään ylläpitämään.

      • Juu, ei se varmaan rukoiluakaan estä jos on hankittu apuvälineitä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Juu, ei se varmaan rukoiluakaan estä jos on hankittu apuvälineitä.

        Eipä todellakaan estä. Muut voivat rukoilla, kun yksi käyttää Defaa.


      • Tosisn noissakin on se taito, kuka osaa sitä käyttää, väärin annettuna syöksee vähintään flimmeriin joka monelle mummolle tai papalle se viimeinen. Eli tavallaan jotka työnpuolesta suorittaneet ea- kursseja aika hölynpölyä. Se kymmenen minuuttia jaksaa aikuinen mies pitää hengissä, ja pointti on juurikin siinä, onko sydänpysäys, kammiovärinä, flimmeri tai eteisvärinä ja sitten joku Jorma tuosta noin vaan sua jysäyttää....

        Yleensä en ole ajankulua tai edistystä vastaan mutta tämä on mielestäni vaarallinen siksi, että sitä on niin helppo käyttää mutta ei tarvitse ymmärtää mikä sillä autettavalla ihmisellä on hätänä.


      • nähty.on kirjoitti:

        Tosisn noissakin on se taito, kuka osaa sitä käyttää, väärin annettuna syöksee vähintään flimmeriin joka monelle mummolle tai papalle se viimeinen. Eli tavallaan jotka työnpuolesta suorittaneet ea- kursseja aika hölynpölyä. Se kymmenen minuuttia jaksaa aikuinen mies pitää hengissä, ja pointti on juurikin siinä, onko sydänpysäys, kammiovärinä, flimmeri tai eteisvärinä ja sitten joku Jorma tuosta noin vaan sua jysäyttää....

        Yleensä en ole ajankulua tai edistystä vastaan mutta tämä on mielestäni vaarallinen siksi, että sitä on niin helppo käyttää mutta ei tarvitse ymmärtää mikä sillä autettavalla ihmisellä on hätänä.

        Tuo on muuten ihan totta ja hyvä pointti.


      • Luulen kuitenkin, että on katsottu tarpeelliseksi hankkia niitä erilaisiin paikkoihin, esim.kauppakeskuksiin. Ymmärtääkseni laite sanoo mitä pitää tehdä. Elvyttäminen on aika raskasta ja olen ihan varma, ettei minun kuntoni kestä kuin minuutin pari.


      • Varmaan muuten soitto hätäkeskukseen ennen kuin alkaa iskeä ketään Defalla on viisautta.


      • nähty.on.ei.kirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Varmaan muuten soitto hätäkeskukseen ennen kuin alkaa iskeä ketään Defalla on viisautta.

        Defalla kun jysäytetään niin siinä lähtee sitten ihan omaan rytmiin ja kukapa sen sitten katsoo, että vain pysähtyneitä jysäytellään. Monella vanhemmalla ihmisella etenkin kuten myös reumasairaat niin sykettä ei saa "pintaan " eli minuutissa voit tehdä melkoista hallaa.

        Kannatan ehdotomasti ensiaputaitojen opettamista, pitäisi mielestäni olla kansalaisvelvoite mutta tämä defa on kyllä hiukan kinkkinen, kun oikeasti se voi jopa tappaa ihmisen, kuka silloin kantaa vastuun ? Se ihminen jo sitä on antanut, ja juurikin jos ei ammattitaito siihen riitä että voi diagnoosit tehdä, niin eikö ole aika kohtuutonta jos sellainen ihminen sitten tuomion saa.


      • arvaan
        nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        Defalla kun jysäytetään niin siinä lähtee sitten ihan omaan rytmiin ja kukapa sen sitten katsoo, että vain pysähtyneitä jysäytellään. Monella vanhemmalla ihmisella etenkin kuten myös reumasairaat niin sykettä ei saa "pintaan " eli minuutissa voit tehdä melkoista hallaa.

        Kannatan ehdotomasti ensiaputaitojen opettamista, pitäisi mielestäni olla kansalaisvelvoite mutta tämä defa on kyllä hiukan kinkkinen, kun oikeasti se voi jopa tappaa ihmisen, kuka silloin kantaa vastuun ? Se ihminen jo sitä on antanut, ja juurikin jos ei ammattitaito siihen riitä että voi diagnoosit tehdä, niin eikö ole aika kohtuutonta jos sellainen ihminen sitten tuomion saa.

        Kun homma tehdään Jeesuksen nimessä niin Jeesus kantaa vastuun.


      • nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        Defalla kun jysäytetään niin siinä lähtee sitten ihan omaan rytmiin ja kukapa sen sitten katsoo, että vain pysähtyneitä jysäytellään. Monella vanhemmalla ihmisella etenkin kuten myös reumasairaat niin sykettä ei saa "pintaan " eli minuutissa voit tehdä melkoista hallaa.

        Kannatan ehdotomasti ensiaputaitojen opettamista, pitäisi mielestäni olla kansalaisvelvoite mutta tämä defa on kyllä hiukan kinkkinen, kun oikeasti se voi jopa tappaa ihmisen, kuka silloin kantaa vastuun ? Se ihminen jo sitä on antanut, ja juurikin jos ei ammattitaito siihen riitä että voi diagnoosit tehdä, niin eikö ole aika kohtuutonta jos sellainen ihminen sitten tuomion saa.

        En osaa sanoa noista vastuista, tiedän vain sen, että noita laitteita on hankittu erilaisiin paikkoihin ja niiden on nähty olevan tarpeellisia niissä paikoissa. En itse toivottavasti ikinä joudu sellaiseen tilanteeseen, että pitää elvyttää. Yhden viinakrampin olen nähnyt ja siinä joutunut hengitystä auttamaan ja kääntämään parempaan asentoon ihmistä, joka oli jäykkä kuin rautakanki. Pelotti aika lailla...


      • nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        Defalla kun jysäytetään niin siinä lähtee sitten ihan omaan rytmiin ja kukapa sen sitten katsoo, että vain pysähtyneitä jysäytellään. Monella vanhemmalla ihmisella etenkin kuten myös reumasairaat niin sykettä ei saa "pintaan " eli minuutissa voit tehdä melkoista hallaa.

        Kannatan ehdotomasti ensiaputaitojen opettamista, pitäisi mielestäni olla kansalaisvelvoite mutta tämä defa on kyllä hiukan kinkkinen, kun oikeasti se voi jopa tappaa ihmisen, kuka silloin kantaa vastuun ? Se ihminen jo sitä on antanut, ja juurikin jos ei ammattitaito siihen riitä että voi diagnoosit tehdä, niin eikö ole aika kohtuutonta jos sellainen ihminen sitten tuomion saa.

        "...mutta tämä defa on kyllä hiukan kinkkinen, kun oikeasti se voi jopa tappaa ihmisen, kuka silloin kantaa vastuun ?"

        Tekniikka on ihmeellistä. Nykyisin on laitteita joita osaa periaatteessa kuka tahansa käyttää sillä laitteet opastavat käyttäjäänsä. Laite myös itse päättää antaako sähköiskun ja jos antaa niin milloin. Näitä on kauppakeskuksissa, asemilla jne...

        Mutta eivät nämäkään sitä asiaa muuta etteikö edelleen tarvita elvytystaitoista henkilöä, defibrillaattorihan on vain elvytyksen apuväline.


      • a-teisti kirjoitti:

        "...mutta tämä defa on kyllä hiukan kinkkinen, kun oikeasti se voi jopa tappaa ihmisen, kuka silloin kantaa vastuun ?"

        Tekniikka on ihmeellistä. Nykyisin on laitteita joita osaa periaatteessa kuka tahansa käyttää sillä laitteet opastavat käyttäjäänsä. Laite myös itse päättää antaako sähköiskun ja jos antaa niin milloin. Näitä on kauppakeskuksissa, asemilla jne...

        Mutta eivät nämäkään sitä asiaa muuta etteikö edelleen tarvita elvytystaitoista henkilöä, defibrillaattorihan on vain elvytyksen apuväline.

        Olen melko varma, ettei noita laitteita olisi hankittu kauppakeskuksiin ja vastaaviin ja kehoitettu käyttämään, jos ne ammattitaidottoman kadun kulkijan käsissä vaarallisia olisivat. Kyllä niiden pitää olla melko idioottivarmoja, että niitä julkisiin tiloihin tuodaan kenen tahansa ulottuville.


    • Olet varmaan oikeassa siinä, että rukoilu on tyhjän löpinää, jos siihen ei usko. Mutta se pointti onkin siinä, että uskoo, silloin se ei ole tyhjän löpinää.

      • Sinäpä sen sanoit...kirjoitit :)


    • Tänään.ja.huomenna
    • Erkkipappi

      Hyvä kun kirkoissa on mummuille ne vibraattorit.

      • oihoihoih

        Kyllä. Vibraattorissa on ääniefekti: OTA JEESUS VASTAAN; OTA JEESUS VASTAAN


    • Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi?

    • Jotain säpinää ja sähköä kirkkoihinkin.

      ps miksi juuri kirkossa se sydän pysähtyisi. Liian stressaavat saarnat vai... potentiaalisimmat asiakkaat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe