Olen kyllä leiponut ja kokkaillut paljonkin mutta en ole ihan oikeasti aiemmin törmännyt tuohon. Pikaisella googlailullakaan en saanut täyttä selvyyttä..
Tarkoitus tehdä suolaisia muffineja. Ohjeessa lukee 2 dl kermamaitoa. No, ilmeisesti kerman ja maidon sekoitusta, mutta mitähän kermaa tuolla tarkoitetaan tai lähinnä mietin vaikuttaako se jotenkin olennaisesti onnistumiseen että mitä käyttää, tai voiko käyttää esim. pelkkää kermaa tai pelkkää maitoa. Tai jos näiden sekoitusta, niin onko se puolet ja puolet vai kuinka... Kaapissa olisi 15% ruokakermaa ja kevytmaitoa..
Mitä tarkoittaa kermamaito?
5
6493
Vastaukset
- jaeikuvaahtoa
Esim. https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/reseptit/resepti/raparperikiisseli-kermamaidon-kera/5667674 eli puolet kermaa ja puolet maitoa. Ruokakermasta tuskin onnistuu, käytä mieluummin kuohukermaa, joka on maultaan luontaisesti makeampaa kuin vispikerma.
Nesteeks käy ylipäätää mikä vaa, oma miele mukaa! Kermalla saat kyllä makoisammat.
- maitokerma
15% ruokakerma käy mun mielestä ainoastaan kastikkeisiin... Käytä kuohukermaa
- ljfljflsdjfljld
Hmm, onko ihan alkuperäinen suomalainen ohje vai käännösresepti? Esim. engl. kielen sana 'buttermilk' (piimä) tulee myös mieleen tuosta kermamaidosta. Kävisikö siihen ohjeeseen nesteeksi myös piimä?
- VanhaKäsite
Vanha käsite. Tarkoittaa sitä kun seisoneen maidon pinnalta otettiin ns. pintakerma ja siihen maitoa sekaan - se on kermamaitoa.
Kahvikermaa saatiin samalla menetelmällä, mutta siihen otettiin maitoa sekaan mahdollisimman vähän.
Kun kerma oli kuorittu pinnasta pois, niin jäljelle jäänyt "vähärasvainen maito" on kuorittua maitoa. Ehkä "ykkösmaito" vastaa vanhan ajan kuorittua maitoa.
Nykyisin kermamaito tehdään maun mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624