Sanan voima

KRISTUKSENpalvelija

Jeesus Kristus loi universumin Jumalan Sanana. Siinä on tiedettä ihan tarpeeksi.

Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala. Kaikki on luotu Hänen kauttaan eikä ilman häntä mitään ole luotu mikä luotu on.
Ja tämä kaiken luonut Sana tuli lihaksi ja asui keskuudessamme.
Luottakaa Jumalaan, älkää luottako muihin ihmisiin tai omaan itseenne.

28

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ihan hieno totuus, mutta maailma luodaan vasta vuoden 3333 jKr tienoilla. Maailmaa ei ole vielä luotu. Nyt on menossa henkinen ylösnousemus, jossa ehkä tehdään tulevan maailman luomisen kannalta tärkeitä henkiä. Tuota henkistä ylösnousemusta kutsutaan Jumalan valtakunnaksi.

Elämme halokannella, braanissa, simultaatiossa tms. ennen maailman luomista. Tämä on eräs braani, jossa LIHALLISUUS ON AVAINTEKIJÄ. Eli olemme eräänlainen teurastamon KARJAPIHA. Karitsan häitä varten ylläpidetty lihavarasto?

Tällaisia vähän sekavia ajatuksia saa kun yhdistää Krishna tietoisuutta, Islamia ja Gnostilaisuutta sekä Kristinuskoa ja Juutalaisuutta synkreettisesti. Eli jotta ymmärtää mistä puhun pitää tuntea kaikkien noiden kirjoituksia.

• sdfsdfsdf

Ja tuollainen sekopää sinusta on sitten tullut.

• uhjklöojjyg

Kyllä Se oli Jumala eikä Jeesus joka luomistyön teki

• KRISTUKSENpalvelija

Jeesus on Jumala. Ennen syntymistään ihmiseksi Jeesus oli Ikuinen Sana, jonka kautta kaikki on luotu ja tämä Sana on Jumala.

• oikea_taikasana
        KRISTUKSENpalvelija kirjoitti:

Jeesus on Jumala. Ennen syntymistään ihmiseksi Jeesus oli Ikuinen Sana, jonka kautta kaikki on luotu ja tämä Sana on Jumala.

Mitä ihmettä sinä sekoilet? Edellä kerrot itse omin sanoin, että jeesus on kyseinen taikasana. Sitten saman lauseen lopussa sanot, että taikasana onkin jumala.

Koeta jo päättää. Jospa taikasana onkin simsalabim tai abrakadabra?

• UskovanLogiikkaa

Jumala oli Lause. Jeesus on Sana ja Maailma on Virke. Laittamalla monta Jeesusta peräkkäin tulee Jumala. Maailma on yksi tai useampi Jumala pilkulla erotettuna.

Täysin järkevää...

• jeesus.mitä.hörhöjä

Hehe. Hörhöhihut hourivat ....

• " Kaikki on luotu Hänen kauttaan eikä ilman häntä mitään ole luotu mikä luotu on."

Siis myös synnit, helvetti, sodat, nälänhätä, köyhyys, sairaudet ja kaikki maailman pahuus. Todella mukavalta mielikuvituskaverilta tämä jumalasi vaikuttaa.

• "Siis myös synnit, helvetti, sodat, nälänhätä, köyhyys, sairaudet ja kaikki maailman pahuus. Todella mukavalta mielikuvituskaverilta tämä jumalasi vaikuttaa."

Jumala loi kaiken sen mikä on hyvää. Paha tuli ihmisen syntiinlankeemuksen seurauksena.
        Mitään ristiriitaa ei siten ole Jumalan rakkauden ja hyvyyden kanssa.

• sdfsdfsdf
        Mark5 kirjoitti:

"Siis myös synnit, helvetti, sodat, nälänhätä, köyhyys, sairaudet ja kaikki maailman pahuus. Todella mukavalta mielikuvituskaverilta tämä jumalasi vaikuttaa."

Jumala loi kaiken sen mikä on hyvää. Paha tuli ihmisen syntiinlankeemuksen seurauksena.

Miksei Jumala enää välitä osoittaa rakkautta ja hyvyyttä edes kristittyjä kohtaan? Äläkä yritä inistä mitään jeesuksellisista elämäntavoista, koska et itsekään noudata niitä.

• Mark5 kirjoitti:

"Siis myös synnit, helvetti, sodat, nälänhätä, köyhyys, sairaudet ja kaikki maailman pahuus. Todella mukavalta mielikuvituskaverilta tämä jumalasi vaikuttaa."

" Kaikki on luotu Hänen kauttaan eikä ilman häntä mitään ole luotu mikä luotu on."

Olet väärässä jumala on luonut KAIKEN.

• Eitsiisus
        Mark5 kirjoitti:

"Paha tuli ihmisen syntiinlankeemuksen seurauksena."

Ja jumalasiko oli aivan kujalla siitä että näin tulee tapahtumaan? Helvettiin menijätkin taisi olla tiedossa jo ennalta.

• Paskanjauhajalle

Tuollainen uskonnollinen mantra kuten "Sanan voima" on pelkkää sanahelinää. Tiedettä se ei ole tarpeeksi eikä laisinkaan.

• "Tuollainen uskonnollinen mantra kuten "Sanan voima" on pelkkää sanahelinää. Tiedettä se ei ole tarpeeksi eikä laisinkaan."

Se on enemmän kuin tiede!

• Voihanvitalis

Ps.33:6 Joh.1:1 Ilm.19:13 "ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

• Näyttää olevan kovasti oppiriitaa kreationistien parissa.

Onko Poika nyt sitten Isänsä Isä, eli oma IsoIsänsä, vai miten se homma menee.

• KRISTUKSENpalvelija

Isä ja Poika ovat yhtä.
        Jeesus sanoi : ''Minä ja Isä olemme yhtä''
        Jeesus sanoi myös ''Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän''
        Jumalalla on Poika ilman vaimoa koska Hän on kaikkivaltias, mutta Poika on yhtä Isän kanssa.

• oletvääräuskoinen

Isä ja Poika ovat yhtä.
        Jumalalla on Poika ilman vaimoa koska Hän on kaikkivaltias, mutta Poika on yhtä Isän kanssa.

Palvot vääriä profeettoja ja epäjumalia. On vain yksi Jumala, muu on eksytystä.

• "Onko Poika nyt sitten Isänsä Isä, eli oma IsoIsänsä, vai miten se homma menee"

Se menee siten, että koska ihminen on syntinen, hän tarvitsee syntiensä sovittajaa, joka on Jeesus Kristus. Ottamalla Hänen vastaan omaksi Vapahtajaksi ja Herraksi, ihminen saa syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän. Se on ihmisen ylivoimaisesti tärkein ratkaisu elämänsä aikana.

Mitään ristiriitaa ei siten ole.

• sdfsdfsdf
        Mark5 kirjoitti:

"Onko Poika nyt sitten Isänsä Isä, eli oma IsoIsänsä, vai miten se homma menee"

Se menee siten, että koska ihminen on syntinen, hän tarvitsee syntiensä sovittajaa, joka on Jeesus Kristus. Ottamalla Hänen vastaan omaksi Vapahtajaksi ja Herraksi, ihminen saa syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän. Se on ihmisen ylivoimaisesti tärkein ratkaisu elämänsä aikana.

Mitään ristiriitaa ei siten ole.

Mikset vastannut kysymykseen?

• YksiJumalaVaiMonta

Isä ja Poika ovat yhtä.

”Ja kun Jumala sanoo: "Jeesus, Marian poika! Sinäkö sanoit ihmisille: "Ottakaa minut ja minun äitini jumaliksi yhden Jumalan asemasta"?, Jeesus vastaa: "Jumala varjelkoon minua! En minä voisi sanoa sellaista, mihin minulla ei ole oikeutta. Jos olisin sanonut niin, Sinä tietäisit sen, sillä Sinä tiedät, mitä minun mielessäni on, mutta minä en tiedä, mitä Sinun mielessäsi on. Sinä tunnet salaisuudet. Olen sanonut heille vain sen, mihin Sinä olet minua käskenyt: "Palvokaa Jumalaa, minun Herraani ja teidän Herraanne! "Niin kauan kuin olin heidän keskuudessaan, olin heidän todistajansa, ja kun Sinä otit minut luoksesi, Sinä jäit heidän vartijakseen. Sinä olet kaikkialla. Sinä voit rangaista heitä ovathan he Sinun palvelijoitasi, ja jos annat heille anteeksi antaa, olet silti Mahtava ja Viisas."
        (Koraani 5:116-118).

• asdfs
        YksiJumalaVaiMonta kirjoitti:

”Ja kun Jumala sanoo: "Jeesus, Marian poika! Sinäkö sanoit ihmisille: "Ottakaa minut ja minun äitini jumaliksi yhden Jumalan asemasta"?, Jeesus vastaa: "Jumala varjelkoon minua! En minä voisi sanoa sellaista, mihin minulla ei ole oikeutta. Jos olisin sanonut niin, Sinä tietäisit sen, sillä Sinä tiedät, mitä minun mielessäni on, mutta minä en tiedä, mitä Sinun mielessäsi on. Sinä tunnet salaisuudet. Olen sanonut heille vain sen, mihin Sinä olet minua käskenyt: "Palvokaa Jumalaa, minun Herraani ja teidän Herraanne! "Niin kauan kuin olin heidän keskuudessaan, olin heidän todistajansa, ja kun Sinä otit minut luoksesi, Sinä jäit heidän vartijakseen. Sinä olet kaikkialla. Sinä voit rangaista heitä ovathan he Sinun palvelijoitasi, ja jos annat heille anteeksi antaa, olet silti Mahtava ja Viisas."
        (Koraani 5:116-118).

On vain yksi Jumala ja hänellä on vain yksi poika. tämä on aivan selkeästi ilmoitettu Raamatussa. Jeesus sanoi Jumalaa Isäkseen ja Jeesuksen kasteessa Jumala sanoi ''Tämä on minun rakas poikani johon olen hyvin mielistynyt.''
        Jeesus jopa tuomittiin kuolemaan, koska hän myönsi olevansa Jumalan poika.
        Juutalaiset fariseukset vihasivat Jeesusta ja halusivat tappaa hänet koska hän sanoi Jumalaa isäkseen tehden itsensä tasavertaiseksi Jumalan kanssa.
        Jeesus tuli maailmaan ihmisuhrina sovittamaan ihmiskunnan synnit. Vanhassa testamentissa on kymmeniä ja kymmeniä profetioita tulevasta kärsivästä messiaasta, ja Jeesus Kristus täytti ne kaikki elämällään ja kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan.
        Jeesus sanoi: ''Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luokse muutoin kuin minun kauttani''

• tieteenharrastaja

Vaikka sanalla luomiseen uskoisikin, jää jäljelle kysymys, miten sana muuttui aineeksi. Näyttääkö maailma tulla pamahtaneen nykyiselleen yhdellä rysäyksellä, vai onko siinä merkkejä muutoksista?

Tähän tarvitaan tiedettä, jota uskossa ei ole alkuunkaan.

• LuotuOn

Kyllä tämän talven aikana on joutunut sanan voimaan uskomaan luomisen yhteydessä. Oma pihatie (n. 100 m) on paras todiste siitä. Meinaan on siinä tullut sanailtua luodessa.

• "Vaikka sanalla luomiseen uskoisikin, jää jäljelle kysymys, miten sana muuttui aineeksi. Näyttääkö maailma tulla pamahtaneen nykyiselleen yhdellä rysäyksellä, vai onko siinä merkkejä muutoksista?"

Sana muuttui aineeksi Jumalan yliluonnollisen voiman avulla.

"Tähän tarvitaan tiedettä, jota uskossa ei ole alkuunkaan"

Siihen ei tarvita tiedettä, koska tiede on niin alkeellista, että se ei pysty selittämään korkeampia totuuksia, jotka saadaan vain uskomalla Jumalaan.
      Siksi kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskova kristitty.

"Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)

• AamukahviaKohtaKeitän

Tuon kirjoittamasi perusteella minä en ainakaan näe ensimmäistäkään syytä olla uskova kristitty, vaikka mielestäni olenkin uskova kristitty.

• sdfsdfsdf

"Korkeammat totuudet" ovat peruuttamattomasti sekoittaneet niin sinun, JC:n kuin ROTinkin pään. Älä luota liikaa taivaspaikkaasi, sillä sinä olet epäjumalanpalvoja eli pahimman luokan syntinen - olet tehnyt itsestäsi itsellesi epäjumalan.

• AamukahviaKohtaKeitän

Epäjumala taitaakin tässä olla Raamattu.

Raamattu on varmasti ainakin kirja, joka löytyy huomattavan monesta kodista tässäkin maassa.

Raamattuun katsoo perustuvansa useampi maailmanuskonto ja monen monta uskonnollista yhteisöä.

Maailmanuskontoja on monia.

Niillä on vielä useampia Pyhiä Kirjoituksia.

Näissä kirjoituksissa on erilaisia käsityksiä mm. siitä, mikä on Jumala, onko sellaisia ylipäätään, mahdollisesti jumalolentojen lukumäärästä, ym.

Mielestäni Jumala ei varmasti ainakaan ole sama asia kuin Raamattu, eikä yksikään näistä mainituista Pyhistä Kirjoituksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      122
      2583
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      226
      2222
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1593
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      179
      1425
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      56
      1300
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1086
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      67
      1066
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      36
      991
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      962
    10. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      914
    Aihe