Yölinnun uusi levy

PupuTupuna

Mitä mieltä porukka on Yölinnun uudesta levystä? Mitkä biisit kolahtaa? Ite tykkäsin aika paljonkin levystä. Biiseistä iskee erityisesti Mä putoan, Sulle vain, Sä jäit mun uniin ja Uneton.

30

2319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

On se aika hyvä, muttei niin hyvä, kun se Simo Silmun oma soololevy. Aika tyypillistä Yölintua. Biisit kuulostavat hieman vanhan toistolta.

• supo

Parhaimpia kipaleita uudella levyllä on mun mielestäni myöskin: Antti Katajan säveltämä ja sanoittama "Mä putoan", Simo Silmun "Sulle vain", ja Kari Heiskarin "Uneton". Hieno on myös "Markus Kuusijoensuun "Sä jäit mun uniin". Vauhdikkaamman puoleista taas on nämä jo enemmän radiossa soineet "En ole pyhimys" ja "Mennyttä miestä" ja "Kuin golfpallo kierrän reikää" sekä "Se siitä saunanteosta". Nämä kaikki aivan hyviä ja mukavan rempsakkoja lauluja. Keikalla olikin jo viime viikonloppuna mukava kuulla uusia kipaleita! Kaikki vaan keikalle kuuntelemaan!

• Simppa,

Kyllä on sellaista paskaa, että ihmetellä täytyy kuka tuollaista humppaa jaksaa kuunnella!

• Iskelmäradiosta olen jonkun biisin kuullut tuolta levyltä. Miten niiden kaikki laulut on aina niin samanlaisia ? Vähän voisivat uusiutua ja monipuolistaa niitä biisejään.

• Saapas

Veit sanat suustani Justiinax! Kaikki biisit ovat kuin vanhojen levybiisien toistoa!

• tiinu

nimenomaan tältä uudelta levyltä! Vähän erilaista yölintua kun aiemmin.

• PupuTupuna

Oon Tiinun kanssa samaa mieltä. Uusi levy on mielestäni erilaista Yölintua. Ei niin humpahtava vaan enemmän kuunneltavaa iskelmää tai jotain. Löytyyhän levyltä tyypillisiä Yökkäri biisejä (En ole pyhimys, Mennyttä miestä, Se siitä saunan teosta, Nopeat syövät hitaat) mutta nyt mukana enemmän tollasta melodista kuuntelu musaa. Kaiken kaikkiaan HYVÄ levy. Hyvä pojat!

• herbbu

Minä tykkään tuosta uudesta levystä. Siinä on ehkä jotain semmosta Simon soololevymäisyyttä. Jotain suomi-iskelmää. Jotenkin tämmönen tunne jäi. Biiseistä tykkään aika lailla kaikista, mutta ihanimmat: Mä putoan, Sä jäit mun uniin, Sulle vain, Satukirjan prinsessa ja Mennyttä miestä. Jotenkin tykkään tuosta Menneestä miehestä :)!

• ei ole hyvä levy

Yön vanhat oli paljon parempia ja edellinen levy oli parempi.

• Sari U

on parempi kuin tämä uusin.

• tykästynyt

...Yölinnun levy, mitä on tehty. En ole valitettavasti vielä ehtinyt kovin montaa kertaa kuuntelemaan levyä läpi, mutta ainakin Mä putoan -kappale on ihana. On siellä paljon muitakin hyviä lauluja, mutta tuohon kappaleeseen ihastuin jo ennen levyn ostamista, kuultuani sen radiossa. Tämä levy on kyllä rahansa arvoinen ja tulee soimaan vielä monta kertaa soittimessani.

• no voi jeee....

NO joo täällä joku sekoilee YÖ on aivan eri yhtye ja soittaa erilaista musiikkia kuin taas YÖLINTU
        Joku ei taida osata lukea???

• Kappas

Että noinkos se kappale meni, josta tykkäät?

• Nannukka

Parin kuuntelukerran perusteella tykkään kovasti! Monipuolinen ja monitunnelmainen levy, joka todennäkösesti vaatii kunnon keskittymistä avautuakseen täysin. Selvästi hieno juttu on se, että jo ekalla kuuntelukerralla jäi muutama kertsi päähän soimaan. Munkin mielestä jotkut biisit on tyylillisesti lähellä Simon soololevyä. Ja mielestäni hyvä asia on se, että tämä on tyyliltään selvästi erilainen kuin aiemmat levyt, esim. tässä taustalla just soiva Tää on rankkaa. Kaikkia ei tietysti voi miellyttää, eikä tarvitsekaan :)

• supo

Oon aivan samaa mieltä. Jos on kuunnellut paljon Yölinnun aikaisempia levyjä, niin tyylieron huomaa! Tiätenki on selvää joidenkin tykkäävän, että tyyli pitääs pysyä samanlaasena.. toiset taas tykkää jotta sen pitääs muuttua aivan tyysti, jotta musiikki kelepaas. Mutta mun mielestä tällä levyllä oli justihin sopivas suhtees niin uutta lajia kun vanhaakin! Ja varmaan sillä asialla on osuutta, että nyt oli useampia vähä eri sorttisia kipaleentekijöitä asialla..

Mitä mieltä porukka "UNETON" kappaleesta?

• Carita

Eilen sain yölinnun levyn käsiini ja heti kuuntelemaan. Muutaman kerran olen levyn kuunnellut levyn läpi ja kaikki kappaleet ovat kyllä mukaansatempaavia ja hyviä. Tykkään.
      Erityisesti kuitenkin kappaleet: En ole pyhimys,Sä jäit mun uniin,Mennyttä miestä,Satukirjan prinsessa,mä putoan,pehmeä sydän kova pää,sulle vain. Joo,eli melkein kaikki kappaleet tempaa minut mukaansa :)
      Ja onhan se mukavaa että tulee keikoille uusia kappeleita kun entiset osaa jo "ristiin ja rastiin" ulkoa.Harmi vain että keikoilla tulee käytyä vain kovin harvoin,mutta keikat on sitten sitäkin odotetuimpia ja ikimuistoisempia

• supo

Tämä levy myynyt jo kultalevyn verran! Tästä voi päätellä, että kovasti porukka odotti uutta levyä..

• yllättynyt

Onko tosiaan totta että jo kultalevy?!?!
        Onko tieto aivan varma vai mistä sinä sen kuulit?
        En kyllä yhtään ihmettele sillä levy on aivan mahtava!

• make

Ikävä tuottaa pettymys,mutta tästä nyt ei vielä kovin kauheasti voi päätellä mitään.Suomessa levy on voinut myydä kultaa,ennen kuin yksikään platta on lähtenyt ulos kaupasta.Jos esim. Anttila tilaa itselleen kultarajan ylittävän määrän,on levy silloin myynyt kultaa vaikkei levyjä kukaan ostaisikaan.Fiksumpi systeemi olisi myöntää kyseiset "kunnianosoitukset" sen mukaan paljonko levyjä päätyy kuluttajille (näin monesti muualla).Levyyn en ota kantaa,koska en ole kuullut sitä.

• make kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys,mutta tästä nyt ei vielä kovin kauheasti voi päätellä mitään.Suomessa levy on voinut myydä kultaa,ennen kuin yksikään platta on lähtenyt ulos kaupasta.Jos esim. Anttila tilaa itselleen kultarajan ylittävän määrän,on levy silloin myynyt kultaa vaikkei levyjä kukaan ostaisikaan.Fiksumpi systeemi olisi myöntää kyseiset "kunnianosoitukset" sen mukaan paljonko levyjä päätyy kuluttajille (näin monesti muualla).Levyyn en ota kantaa,koska en ole kuullut sitä.

Niinpä, kaupat ostavat sen takia jo alkuun ison erän koska tietävät levyn myyvän paljon. Olisihan se esimerkkisi mukaan vaikka Anttilaltakin melko noloa, jos uunituoretta levyä ostaessaan asiakkaalle myydäänkin "eioota".

Liikemaailmassa, kun hyvin varmasti tiedetään mikä myy ja mikä ei, tilataan sitten sen mukaisesti. Ei silti riskillä uskalleta pelata, koska katetta pitää saada, joten ei mikään liike huvikseen tilaa levyjä niin paljoa, kyllä niillä on tietoa! Ja johan jokainen tietää myyvät bändit, mikäli vähänkään seuraa mistä puhutaan ja mitä ootellaan.
        Ihan sama niinkuin Yön uusi levy, joka ilmestyi samana päivänä kuin Yölinnun levy, niin sekin on myynyt jo platinaa. Kyllä musiikkibisneksessä isot pyörittää.

Ja mitä Yölinnun levyyn tulee, se on aivan mahtava! muutamia kummallisia biisejä on. ja mielestäni mennyttä miestä biisi on aivan liian kaupallinen ja massatuotanto-laulu, mutta niistähän yleensä hittejä tuleekin radiosoittoon. Keikoilla sitten eri juttu. Se sauna-biisi on aika hauska. Olin TOSI yllättynyt että Markuskin on viehdoin tehnyt oman biisin. Mutta samalla yllätyin et biisi on aika hieno, kyllä se siitä lähtee, mahtavaa. Muutenkin kokonaisuudessaan levy on melko monipuolinen, ja joissakin biiseissä on hieman uusia vivahteita. Hienoa musiikkia kaikinpuolin. Pitää lähtee tsekkaan livenäkin.

• mävaan
        cat86 kirjoitti:

Niinpä, kaupat ostavat sen takia jo alkuun ison erän koska tietävät levyn myyvän paljon. Olisihan se esimerkkisi mukaan vaikka Anttilaltakin melko noloa, jos uunituoretta levyä ostaessaan asiakkaalle myydäänkin "eioota".

Liikemaailmassa, kun hyvin varmasti tiedetään mikä myy ja mikä ei, tilataan sitten sen mukaisesti. Ei silti riskillä uskalleta pelata, koska katetta pitää saada, joten ei mikään liike huvikseen tilaa levyjä niin paljoa, kyllä niillä on tietoa! Ja johan jokainen tietää myyvät bändit, mikäli vähänkään seuraa mistä puhutaan ja mitä ootellaan.
        Ihan sama niinkuin Yön uusi levy, joka ilmestyi samana päivänä kuin Yölinnun levy, niin sekin on myynyt jo platinaa. Kyllä musiikkibisneksessä isot pyörittää.

Ja mitä Yölinnun levyyn tulee, se on aivan mahtava! muutamia kummallisia biisejä on. ja mielestäni mennyttä miestä biisi on aivan liian kaupallinen ja massatuotanto-laulu, mutta niistähän yleensä hittejä tuleekin radiosoittoon. Keikoilla sitten eri juttu. Se sauna-biisi on aika hauska. Olin TOSI yllättynyt että Markuskin on viehdoin tehnyt oman biisin. Mutta samalla yllätyin et biisi on aika hieno, kyllä se siitä lähtee, mahtavaa. Muutenkin kokonaisuudessaan levy on melko monipuolinen, ja joissakin biiseissä on hieman uusia vivahteita. Hienoa musiikkia kaikinpuolin. Pitää lähtee tsekkaan livenäkin.

No ei sitä tietoa nyt aina oikein tunnu olevan.Jos kaikki suuret satsit,mitä suuret ketjut tilaa,menisi hyvin kaupaksi,niin ei olisi tarvetta myydä hieman myöhemmin isoja eriä puoleen (tai alle)hintaan ja silti jää iso osa myymättä.Eli kulta/platinalevy ei välttämättä kerro todellista myyntiä,vaikka usein jonkinnäköistä osviittaa siitä antaakin.

• Yäk! Kääk!

solisti on sellainen aataminomenalaulaja.
      Vastaavia on muitakin ja se on kyllä vastenmielisen kuuloista.

• Carita

kääkimään muualle :))

Ei myö Yölintua rakastavat ihmiset välitetä muitten "vittuilusta" ?=DDD

• herbbu
        Carita kirjoitti:

olet Carita :D!! Yölintu jytää, eiks je :D?

• Jupujupi
        Carita kirjoitti:

ei se ollut vittuilua.
        Se oli ihan oikea toteamus Silmun laulutekniikasta.
        Hän on aataminomenalaulaja. Kuuntele vaikka.
        Samaan kastiin kuuluu myös Sauli Lehtonen. Sorry.

• Tedi
        Jupujupi kirjoitti:

ei se ollut vittuilua.
        Se oli ihan oikea toteamus Silmun laulutekniikasta.
        Hän on aataminomenalaulaja. Kuuntele vaikka.
        Samaan kastiin kuuluu myös Sauli Lehtonen. Sorry.

Yölinnun levyä kuunnellessa ei edes huomaa kun toinen biisi vaihtuu,niin ovat pojat taas levyllensä laittaneet samanlaisia biisejä.Ei jaksa kuunnellka,keksisivät jotain uutta jo pikkuhiljaa!! Ja voisivat pukeutua paremmin keikoille,AIVAN JÄRKYTTÄVÄT keikkakuteet!!
        Suoraan jostain metsästä karanneet koko poppoo!
        Ja Silmun ääni on nykyään ihmeellinen "määkijä-ääni"..

• Carita
        herbbu kirjoitti:

olet Carita :D!! Yölintu jytää, eiks je :D?

Yölintu jyrää ;)

• Carita
        Tedi kirjoitti:

Yölinnun levyä kuunnellessa ei edes huomaa kun toinen biisi vaihtuu,niin ovat pojat taas levyllensä laittaneet samanlaisia biisejä.Ei jaksa kuunnellka,keksisivät jotain uutta jo pikkuhiljaa!! Ja voisivat pukeutua paremmin keikoille,AIVAN JÄRKYTTÄVÄT keikkakuteet!!

oletko koskaan käynyt livenä yölintuja katsomassa?Kannattaisi,sillä onhan se ihan erilainen meininki kuin levyllä :)
        Mutta josset vain yksinkertaisesti pidä heidän musiikistaan,niin eipä sille sitten mitään mahda.

Mutta että mitä tulee keikkavaatteisiin,niin kyllä pojat yleensä ihan suhteelisen asiallisesti ovat pukeutuneet mitä minä itse olen nähnyt.

Ja yölinnun musiikki on mukaansatempaavaa,ja löytänyt oman tyylinsä.Ja mitäpä sitä muuttamaan kun he kuullostavat hyviltä :).

Noh,näkemyksiä on monta.

• PupuTupuna
        Tedi kirjoitti:

Jos kauluspaita ja suorat housut/farkut tekee ihmisistä huonosti pukeutuvia ihmisiä, niin näitä metsästä revittyjä löytyy Suomesta tosi paljon. Yleensähän pojat on pukeutunut just näin. Simpalla nyt joskus voi olla jotain paita virityksiä mitkä ei ihan kolahda mun makuun mutta jos Simo tykkää niin hyvä. Ootko edes kuunnellu uutta levyä? Siinähän on hyvinkin erityylisiä biisejä mukana. Ja mitä Simon ääneen tulee, niin tää "määkijä-ääni" saa ainakin mun polvet veteläks.

• herbbu
        Tedi kirjoitti:

Keikkapukeutuminen ei todellakaan ole huonoa! Kauluspaidat löytyy useimmiten jokaiselta bändin jäseneltä, Matilla usein myös suorat housut näin talvisaikaan ;). Kesäisiin keikkalavoihin kuuluvat t-paidat ja (komeat :D ) pohkeet paljastavat caprit kuuluvat myös asiaan. Tosin Simpalla aina farkut :D. Eikä kukaan ainakaan keikoilla ole poikien vaatteista valittanut. Miksi pitäisikään?
        Konsertteihinhan tulevat kuitenkin puvussa.

Tietysti, jos on tottunut näkemään artistin/bändin aina puvun takissa ja housuissa, niin saattaahan tuo Yölinnun poikien pukeutuminen aluksi oudolta maistua.

Näin on näppylät täällä päin :)!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      47
      13962
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5491
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      200
      5089
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      86
      4298
    5. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      10
      4156
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3571
    7. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3068
    8. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      3041
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      15
      2975
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      53
      2561
    Aihe