Palstalaisen vyötärönympärys

gallupoija

Palstalainen, mikä on vyötärönympäryksesi? Kuinka paljon se on kasvanut viimeisen kymmenen vuoden aikana? Tai onko jopa pienentynyt?

207

2377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ihan tarkalleen tiedä, mutta muutosta ei ole tapahtunut.

      Sen tietää siitä, että
      muotiputiikissa (sivupersoonaääni (spä): marketissa)
      voi
      pyytää sovitettavaksi (spä: tempaista hyllystä)
      aina 32 -tuuman housut ja ne
      istuvat aina (spä: ostetaan sovittamatta).

    • Ananias

      Viikko sitten mittasin ja se oli 94cm. 1,5 vuotta sitten se oli 115cm, eli on ollut laskusuunnassa jo tovin.

      Paino on myös laskenut, viimeisen puolen vuoden aikana 3kg. Jos haluisi pyykkilautavatsan, niin pitäisi saada vielä rasvaprosenttia alemmaksi, nyt se on vieläkin 20 prosentin huikuvilla.

      90cm olisi hyvä, mutta se vaatii työtä.

      • Heh, mulla on joskus turvonneena tuon 90 cm massun ympärys. Se on järkyttävää miten vatsa voi turvota! Siis tilapäisesti.

        Kyl meinaan sattuu kans. 😣


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Heh, mulla on joskus turvonneena tuon 90 cm massun ympärys. Se on järkyttävää miten vatsa voi turvota! Siis tilapäisesti.

        Kyl meinaan sattuu kans. 😣

        Turvotuksen ei pitäisi sattua, onko jotain ruoka-aineallergioita?

        Terveysriskien näkökulmasta miehillä on 100 cm:n ylitys ja naisilla 90 cm:n ylitys todettu lisäävän sydän- ja verisuonisairauksien esiintyvyyttä. Siinä mielessä olet "turvonneenakin" vielä hyvissä lukemissa.

        Itse ainakin olen huomannut että iän myötä on tullut tärjeämmäksi katsoa mitä syö, kaikki ihra ja sokerimössö ei enää pala.


      • Ananias kirjoitti:

        Turvotuksen ei pitäisi sattua, onko jotain ruoka-aineallergioita?

        Terveysriskien näkökulmasta miehillä on 100 cm:n ylitys ja naisilla 90 cm:n ylitys todettu lisäävän sydän- ja verisuonisairauksien esiintyvyyttä. Siinä mielessä olet "turvonneenakin" vielä hyvissä lukemissa.

        Itse ainakin olen huomannut että iän myötä on tullut tärjeämmäksi katsoa mitä syö, kaikki ihra ja sokerimössö ei enää pala.

        Mulla on refluksitauti, palleatyrä ja IBS, eli ärtynyt suoli. Kyllähän jotkut ruoka-aineet nimenomaan turvottaa aivan älyttömästi. Joskus ollut sairaalassakin seurattavana, kun jopa lääkäri on kauhistunut sitä turvotusta. Ollut jo varma, että jotakin vuotaa vatsaan tai nestettä kertyy.

        Aika ikäviä vaivoja kyllä.

        Juu, yhtään ei saisi paisua tästä. Mulla kun on ollut jo normaalipainoisena, normipainon alarajoilla ongelmia niin verenpaineen kuin myös sokerien kanssa. Eli hoikkana, niin paksumpana tosi iso riski sairastua 2 diabetekseen.

        Verenpainetauti mulla on jo ja prediabetes. 😐

        Ja nämä on tulleet hoikkana. Päällepäin ei aina nää kuka on terve kuka ei, vaikka ulkonäkö olis puolesta tai vastaan.

        Niinhän se on helposti kertyy kaikki ylimääräinen energia. Ei ole aina helppoa karistaa massaa, vaikka teoriassa se on helppoa ja tietää kaavan. Pitäs vaan saada aivot mukaan.. 😏😊


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Mulla on refluksitauti, palleatyrä ja IBS, eli ärtynyt suoli. Kyllähän jotkut ruoka-aineet nimenomaan turvottaa aivan älyttömästi. Joskus ollut sairaalassakin seurattavana, kun jopa lääkäri on kauhistunut sitä turvotusta. Ollut jo varma, että jotakin vuotaa vatsaan tai nestettä kertyy.

        Aika ikäviä vaivoja kyllä.

        Juu, yhtään ei saisi paisua tästä. Mulla kun on ollut jo normaalipainoisena, normipainon alarajoilla ongelmia niin verenpaineen kuin myös sokerien kanssa. Eli hoikkana, niin paksumpana tosi iso riski sairastua 2 diabetekseen.

        Verenpainetauti mulla on jo ja prediabetes. 😐

        Ja nämä on tulleet hoikkana. Päällepäin ei aina nää kuka on terve kuka ei, vaikka ulkonäkö olis puolesta tai vastaan.

        Niinhän se on helposti kertyy kaikki ylimääräinen energia. Ei ole aina helppoa karistaa massaa, vaikka teoriassa se on helppoa ja tietää kaavan. Pitäs vaan saada aivot mukaan.. 😏😊

        Naisten osa ei ole helppo kun lähes jokainen mies tietää Marilyn Monroen legendaariset mitat 90-60-90. Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita.

        Niin, nyt muistankin että joskus kirjoiteltiin noista sun terveysongelmistasi. Pääasia että pystyt kuitenkin elämään (lähes?) normaalia elämää. Kaikkien rajoitteiden kanssa pitää opetella pärjäämään.

        Ruoakailuun on joutunut panostamaan kun on pudotellut painoa, ja nykyään osaa jo ostaa oikeita ruoka-aineita niitä sen kummemmin pohtimatta. Ainoa ongelma on kun tytöt tulee ja niille pitää ostaa syötävää. Kasvuikäiset lapset voi syödä mitä vain lihomatta, ja ne haluaa myös herkutella. Olenkin ottanut tavaksi pakata tytöille reppuun ne mitä niiltä jäi syömättä sellaista mitkä ei kuulu mun ruokavalioon.


      • Ananias kirjoitti:

        Naisten osa ei ole helppo kun lähes jokainen mies tietää Marilyn Monroen legendaariset mitat 90-60-90. Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita.

        Niin, nyt muistankin että joskus kirjoiteltiin noista sun terveysongelmistasi. Pääasia että pystyt kuitenkin elämään (lähes?) normaalia elämää. Kaikkien rajoitteiden kanssa pitää opetella pärjäämään.

        Ruoakailuun on joutunut panostamaan kun on pudotellut painoa, ja nykyään osaa jo ostaa oikeita ruoka-aineita niitä sen kummemmin pohtimatta. Ainoa ongelma on kun tytöt tulee ja niille pitää ostaa syötävää. Kasvuikäiset lapset voi syödä mitä vain lihomatta, ja ne haluaa myös herkutella. Olenkin ottanut tavaksi pakata tytöille reppuun ne mitä niiltä jäi syömättä sellaista mitkä ei kuulu mun ruokavalioon.

        Eipä naistenkaan kannata mistään muista naisista Marilynistä paineita ottaa. Muutenkaan mitään senttimetri ja millimetri elämää elää kroppansa kanssa.

        Kaikki ei ole ihannemitoissa, mutta vallan nättejä silti hyvin moni.

        Mä en ainakaan ole ottanut paineita mistään mitoista, kunhan ylipaino ei olis hulppea. Ja koska lihastakin on kertynyt, niin semmoiset nuoruuden ja teinivuosien mitat yms. myös utopiaksi jää.

        Onhan mulla melkoisesti diagnosoituna erilaisia sairauksia, monet varmaan jotenkin liittyy toisiinsakin. Elämää ne heikentää jonkin verran, mutta mun psyykellä kyllä pärjää.

        Tai olen huomannut, että sen on pakko olla vahva jos meinaa pärjätä. Eikä luovuttaa.

        Se on aika nopeesti opittu mitä kannattaa ostaa kaupasta. Ihan jo ravinnon saannin vuoksi hyvä miettiä, paino putoo siinä sivussa kun homma on kohdillaan.

        Liikutko paljon?


      • analysaattori
        Ananias kirjoitti:

        Naisten osa ei ole helppo kun lähes jokainen mies tietää Marilyn Monroen legendaariset mitat 90-60-90. Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita.

        Niin, nyt muistankin että joskus kirjoiteltiin noista sun terveysongelmistasi. Pääasia että pystyt kuitenkin elämään (lähes?) normaalia elämää. Kaikkien rajoitteiden kanssa pitää opetella pärjäämään.

        Ruoakailuun on joutunut panostamaan kun on pudotellut painoa, ja nykyään osaa jo ostaa oikeita ruoka-aineita niitä sen kummemmin pohtimatta. Ainoa ongelma on kun tytöt tulee ja niille pitää ostaa syötävää. Kasvuikäiset lapset voi syödä mitä vain lihomatta, ja ne haluaa myös herkutella. Olenkin ottanut tavaksi pakata tytöille reppuun ne mitä niiltä jäi syömättä sellaista mitkä ei kuulu mun ruokavalioon.

        "Naisten osa ei ole helppo kun lähes jokainen mies tietää Marilyn Monroen legendaariset mitat 90-60-90. Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita."
        Ei tietenkään. Pituudella tai hartialeveydellä ei tunnetusti ole mitään merkitystä.


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Eipä naistenkaan kannata mistään muista naisista Marilynistä paineita ottaa. Muutenkaan mitään senttimetri ja millimetri elämää elää kroppansa kanssa.

        Kaikki ei ole ihannemitoissa, mutta vallan nättejä silti hyvin moni.

        Mä en ainakaan ole ottanut paineita mistään mitoista, kunhan ylipaino ei olis hulppea. Ja koska lihastakin on kertynyt, niin semmoiset nuoruuden ja teinivuosien mitat yms. myös utopiaksi jää.

        Onhan mulla melkoisesti diagnosoituna erilaisia sairauksia, monet varmaan jotenkin liittyy toisiinsakin. Elämää ne heikentää jonkin verran, mutta mun psyykellä kyllä pärjää.

        Tai olen huomannut, että sen on pakko olla vahva jos meinaa pärjätä. Eikä luovuttaa.

        Se on aika nopeesti opittu mitä kannattaa ostaa kaupasta. Ihan jo ravinnon saannin vuoksi hyvä miettiä, paino putoo siinä sivussa kun homma on kohdillaan.

        Liikutko paljon?

        Ei varmaan monikaan nainen stressaa noilla strategisilla mitoilla, mutta paperilla ne voi kiinnittää sellaisten miesten huomiota jotka eivät ole olleet tekemisissä tavallisten naisten kanssa. Silmä on paras mittari.

        Sun lähtökohtasi huomioiden asenne on varmasti kaikki kaikessa, ilman sitä perhekin olisi jäänyt saavuttamatta. Oikeastaan tuntuu aika kovalta saavutukselta että elät likipitäen tavallista (rajoitteetonta) elämää.

        Liikunko paljon? Kävelen ja teen kevyttä kehonpainotreeniä. En ole laihdutuskuurini aikana rääkännyt itseäni edes hikeen. Leuanvedon aloitin, mutta into laantui kun tajusin että siinä lajissa tuloskunnon parantaminen vaatii kovaa rääkkiä.


      • Ananias kirjoitti:

        Ei varmaan monikaan nainen stressaa noilla strategisilla mitoilla, mutta paperilla ne voi kiinnittää sellaisten miesten huomiota jotka eivät ole olleet tekemisissä tavallisten naisten kanssa. Silmä on paras mittari.

        Sun lähtökohtasi huomioiden asenne on varmasti kaikki kaikessa, ilman sitä perhekin olisi jäänyt saavuttamatta. Oikeastaan tuntuu aika kovalta saavutukselta että elät likipitäen tavallista (rajoitteetonta) elämää.

        Liikunko paljon? Kävelen ja teen kevyttä kehonpainotreeniä. En ole laihdutuskuurini aikana rääkännyt itseäni edes hikeen. Leuanvedon aloitin, mutta into laantui kun tajusin että siinä lajissa tuloskunnon parantaminen vaatii kovaa rääkkiä.

        Noh, semmoset miehet kannattaa unohtaa jotka paperilla naista hakee ja mittailee. Ei ne tajua tosta silmällä kattomisesta, jos ei ensin paperilla näytä hyvälle.

        Ehkä, ite en ajattele saavutuksena niinkään mitään elämässäni. Ehkä vain lopputuloksena siitä, ettei ole antanut periksi ja on uskonut aina siihen, että vielä se mun hetki ja tilaisuus tulee. Ei ehkä suit sait, mutta aikanaan.

        Voi olla, että jonkun verran enemmän on pitänyt sietää ja kamppailla, mutta emmä muunlaisestakaan elämästä tiedä. Joten mulle se on tavallista ja normaalia. Eipä sekään mitän auta, jos vaipuu itsesääliin...niitäkin hetkiä on ollut ja ne vaan tuhlaa aikaa siltä elämiseltä.

        Mulla on nää kortit mitkä on kädessä ja jollain jotkut muut. Kyllä sitä selvii aikalailla paljosta, kun ei jää jumiin takapakkeihin. ☺️

        Leuanveto onkin aika rajua, siihen kun ei ihan kaikki kykene ollenkaan.

        Minusta se on paras tapa kuntoilla, mikä kannustaa kuntoiluun. Itse tanssin lähes päivittäin, pyrin tehokkaaseen tanssimiseen. Niin, että hengästyn ja saa tulla hikikin. Ja teen kyykkyjä aina, kun sopiva hetki.

        Lapsi sylissä ja ilman. Venyttelen ja ihan fyysistä työtä.

        Fibromyalgian takia suosin pehmeitä muotoja liikkua. Mistä ei tuu kipeeks. Uiminen ois mukavaa, mutta siihenkin pitäs saada luppoaikaa kotoa...


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Noh, semmoset miehet kannattaa unohtaa jotka paperilla naista hakee ja mittailee. Ei ne tajua tosta silmällä kattomisesta, jos ei ensin paperilla näytä hyvälle.

        Ehkä, ite en ajattele saavutuksena niinkään mitään elämässäni. Ehkä vain lopputuloksena siitä, ettei ole antanut periksi ja on uskonut aina siihen, että vielä se mun hetki ja tilaisuus tulee. Ei ehkä suit sait, mutta aikanaan.

        Voi olla, että jonkun verran enemmän on pitänyt sietää ja kamppailla, mutta emmä muunlaisestakaan elämästä tiedä. Joten mulle se on tavallista ja normaalia. Eipä sekään mitän auta, jos vaipuu itsesääliin...niitäkin hetkiä on ollut ja ne vaan tuhlaa aikaa siltä elämiseltä.

        Mulla on nää kortit mitkä on kädessä ja jollain jotkut muut. Kyllä sitä selvii aikalailla paljosta, kun ei jää jumiin takapakkeihin. ☺️

        Leuanveto onkin aika rajua, siihen kun ei ihan kaikki kykene ollenkaan.

        Minusta se on paras tapa kuntoilla, mikä kannustaa kuntoiluun. Itse tanssin lähes päivittäin, pyrin tehokkaaseen tanssimiseen. Niin, että hengästyn ja saa tulla hikikin. Ja teen kyykkyjä aina, kun sopiva hetki.

        Lapsi sylissä ja ilman. Venyttelen ja ihan fyysistä työtä.

        Fibromyalgian takia suosin pehmeitä muotoja liikkua. Mistä ei tuu kipeeks. Uiminen ois mukavaa, mutta siihenkin pitäs saada luppoaikaa kotoa...

        Hakeeko joku naista mitoilla? Ei ehkä, mutta kyllähän niitä varmaan paperilla tsiigaillaan.

        Kyllä nuo missien mitat on tilastojen mukaan muuttuneet vuosikymmenten saatossa aika paljon, ja nuo Harmiksen 50-luvun missit on olleet lukujen valossa lähempänä tiimalasivartaloa kuin nykyään. Kun on vertailtu missien mittoja, niin lantio on pysynyt samoissa mitoissa, vyötärön ympärys on kasvanut, ja rinnan ympärys vastaavasti pienentynyt. Nämä siis missien osalta, ei välttämättä koko naisväestö huomioiden.

        Kyllä sitä itsekin voisi alkaa kuntoilemaan, toistaiseksi tää on ollut mulla vain painonpudotusta ruokavaliomuutoksella. En usko että alan pumppaamaan lihaksiin kokoa, keskittyisin enemmän lihaskuntoon.


      • Ananias kirjoitti:

        Naisten osa ei ole helppo kun lähes jokainen mies tietää Marilyn Monroen legendaariset mitat 90-60-90. Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita.

        Niin, nyt muistankin että joskus kirjoiteltiin noista sun terveysongelmistasi. Pääasia että pystyt kuitenkin elämään (lähes?) normaalia elämää. Kaikkien rajoitteiden kanssa pitää opetella pärjäämään.

        Ruoakailuun on joutunut panostamaan kun on pudotellut painoa, ja nykyään osaa jo ostaa oikeita ruoka-aineita niitä sen kummemmin pohtimatta. Ainoa ongelma on kun tytöt tulee ja niille pitää ostaa syötävää. Kasvuikäiset lapset voi syödä mitä vain lihomatta, ja ne haluaa myös herkutella. Olenkin ottanut tavaksi pakata tytöille reppuun ne mitä niiltä jäi syömättä sellaista mitkä ei kuulu mun ruokavalioon.

        "Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita."

        Ai hemmetti, mulla on noin 70 cm. Puolustukseksi sanon että rasvakerros on niin ohut, sormien väliin ei jää juuri mitään kun puristaa. Joka päivä tulee kuitenkin tehtyä aina jotain, tv,täkään ei voi katsoa ilman kuntoilua samalla. :) viinaa, tupakkaa ja olutta ei mene yhtään joten niistäkään ei tule ylimääräistä.

        Lady Zorron puolesta pahoittelut, en edes tiedä mitä nuo kaikki tarkoittaa mutta hyväähän ne ei meinaa.


      • Ananias
        Jiimen kirjoitti:

        "Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita."

        Ai hemmetti, mulla on noin 70 cm. Puolustukseksi sanon että rasvakerros on niin ohut, sormien väliin ei jää juuri mitään kun puristaa. Joka päivä tulee kuitenkin tehtyä aina jotain, tv,täkään ei voi katsoa ilman kuntoilua samalla. :) viinaa, tupakkaa ja olutta ei mene yhtään joten niistäkään ei tule ylimääräistä.

        Lady Zorron puolesta pahoittelut, en edes tiedä mitä nuo kaikki tarkoittaa mutta hyväähän ne ei meinaa.

        Herra Jeesus, 70 cm...

        En tiennyt että se on edes mahdollista. Saako kysyä pituutta ja painoa?


      • Ananias kirjoitti:

        Herra Jeesus, 70 cm...

        En tiennyt että se on edes mahdollista. Saako kysyä pituutta ja painoa?

        173 cm ja noin 64 kg, puntaria ei oo mutta paino ei ole muuttunut viime syksystä kun viimeksi oon punninnut. Rinnanympärys on yli 100 cm.

        Esim: vapaaottelija Makwan Amirkhani painaa noin 65 kg joten en nyt kovin kevyt ole ja mulla on haaveena juosta vielä kilpaa jota nuorempana harrastin eikä siinä painosta ole hyötyä. :)


      • 12121212121212
        Jiimen kirjoitti:

        173 cm ja noin 64 kg, puntaria ei oo mutta paino ei ole muuttunut viime syksystä kun viimeksi oon punninnut. Rinnanympärys on yli 100 cm.

        Esim: vapaaottelija Makwan Amirkhani painaa noin 65 kg joten en nyt kovin kevyt ole ja mulla on haaveena juosta vielä kilpaa jota nuorempana harrastin eikä siinä painosta ole hyötyä. :)

        Juuri näin.

        Ehkä kuuluisin vapaaottelija, Conor Mcgregor, on 188cm pitkä ja vyötärönympärys n. 80cm.

        Huvittaa nämä jutut kun ylipainoiset taivastelevat hyväkuntoisten "laihuutta".


      • Ananias
        Jiimen kirjoitti:

        173 cm ja noin 64 kg, puntaria ei oo mutta paino ei ole muuttunut viime syksystä kun viimeksi oon punninnut. Rinnanympärys on yli 100 cm.

        Esim: vapaaottelija Makwan Amirkhani painaa noin 65 kg joten en nyt kovin kevyt ole ja mulla on haaveena juosta vielä kilpaa jota nuorempana harrastin eikä siinä painosta ole hyötyä. :)

        En ole arvostelemassa, mutta tuo 70 cm vyötärönympärys tuntuu hyvin pieneltä. Minä en koskaan mitannut vyötärönympärystä kun olin nuori ja tikissä, joten en osaa yhtään suhteuttaa mittaa mihinkään muuhun kuin nykyisiin mittoihini.

        Pituuteen suhteutettuna sulla on kuitenkin ihan ok massaa.


      • Ananias
        12121212121212 kirjoitti:

        Juuri näin.

        Ehkä kuuluisin vapaaottelija, Conor Mcgregor, on 188cm pitkä ja vyötärönympärys n. 80cm.

        Huvittaa nämä jutut kun ylipainoiset taivastelevat hyväkuntoisten "laihuutta".

        Minä olen normaalipainoinen ja rasvaprosenttinkin on ikäluokkani huomioiden normaalitasolla.

        Huomautan vielä että minun fyysisistä huippuvuosistani on neljännesvuosisata, enkä tuolloin älynnyt mittailla vyötärönympärystäni.


      • Ananias kirjoitti:

        En ole arvostelemassa, mutta tuo 70 cm vyötärönympärys tuntuu hyvin pieneltä. Minä en koskaan mitannut vyötärönympärystä kun olin nuori ja tikissä, joten en osaa yhtään suhteuttaa mittaa mihinkään muuhun kuin nykyisiin mittoihini.

        Pituuteen suhteutettuna sulla on kuitenkin ihan ok massaa.

        Parisen kuukautta sitten yks nainen otti vyötäröstä kiinni molemmin käsin ja sanoi että herran jumala kun sä oot tästä hoikka :)
        Eihän tuo hyvin pieni ole jos vertaa yleisurheilijoihin tms.


      • Ananias
        Jiimen kirjoitti:

        Parisen kuukautta sitten yks nainen otti vyötäröstä kiinni molemmin käsin ja sanoi että herran jumala kun sä oot tästä hoikka :)
        Eihän tuo hyvin pieni ole jos vertaa yleisurheilijoihin tms.

        Okei. En oikeasti ole koskaan pohtinut noita vyötärönympärysmittoja ja on vaikea suhteuttaa noita mittoja mihinkään.


      • Jiimen kirjoitti:

        Parisen kuukautta sitten yks nainen otti vyötäröstä kiinni molemmin käsin ja sanoi että herran jumala kun sä oot tästä hoikka :)
        Eihän tuo hyvin pieni ole jos vertaa yleisurheilijoihin tms.

        (tunkee miekkosten väliin)

        Hmmm...katsotaanpa uudelleen tarkemmin
        tuota sinun kuvaasi.

        (tuhinaa, kuinka tämän saa isommaksi)


      • 12121212121212
        Ananias kirjoitti:

        Minä olen normaalipainoinen ja rasvaprosenttinkin on ikäluokkani huomioiden normaalitasolla.

        Huomautan vielä että minun fyysisistä huippuvuosistani on neljännesvuosisata, enkä tuolloin älynnyt mittailla vyötärönympärystäni.

        "Normaalitasolla", eli todennäköisesti optimitasoa korkeampi.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        (tunkee miekkosten väliin)

        Hmmm...katsotaanpa uudelleen tarkemmin
        tuota sinun kuvaasi.

        (tuhinaa, kuinka tämän saa isommaksi)

        Luulen ettei sitä saa isommaksi, näyttää aika tiukalta pakkaukselta.

        Pitää ehkä alkaa miettimään uudemman kerran omia tavoitteitani. Ehkä 85 cm...


      • Ananias
        12121212121212 kirjoitti:

        "Normaalitasolla", eli todennäköisesti optimitasoa korkeampi.

        Muistaakseni ikäluokkani normaalitaso on 15-22 prosenttia, mulla se on 20 korvilla.

        Voisi varmasti olla parempikin, mutta verrattuna 1,5 vuoden takaiseen tasoon, olen edistynyt hyvin.


      • Ananias kirjoitti:

        Luulen ettei sitä saa isommaksi, näyttää aika tiukalta pakkaukselta.

        Pitää ehkä alkaa miettimään uudemman kerran omia tavoitteitani. Ehkä 85 cm...

        Ei. Pysy vaan sellaisena kuin olet. :)

        Mies on mieheksi 64 kiloisena aika kepeä?
        Sanoiko hän niin?

        Sen verran tuohon kuvaan, että oikeasti hänellä on metsurin tiivispakettinen kroppa.
        He ovat just tuolla rungolla olevia miehiä, kyllä.

        Jokainen meistä on just hyvä! Ei saa kadota kokonaan näkyvistä eikä alkaa pullistella kuin joku biisoni...


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei. Pysy vaan sellaisena kuin olet. :)

        Mies on mieheksi 64 kiloisena aika kepeä?
        Sanoiko hän niin?

        Sen verran tuohon kuvaan, että oikeasti hänellä on metsurin tiivispakettinen kroppa.
        He ovat just tuolla rungolla olevia miehiä, kyllä.

        Jokainen meistä on just hyvä! Ei saa kadota kokonaan näkyvistä eikä alkaa pullistella kuin joku biisoni...

        Minä luulen että minun painoni olisi vieläkin sen 80 kg vaikka saisin vyötärön 85 senttiin. Enempää minun ei tarvisi painaakaan.


      • 12121212121212
        Ananias kirjoitti:

        Minä luulen että minun painoni olisi vieläkin sen 80 kg vaikka saisin vyötärön 85 senttiin. Enempää minun ei tarvisi painaakaan.

        Siinä on haaste sinulle ja pönttöuunille:

        https://www.youtube.com/watch?v=kICxJien7xM

        Loistava harjoitus, joka myös kertoo armotta ovatko lihaksesi oikeasti kunnossa vai eivät.


      • Ananias kirjoitti:

        Minä luulen että minun painoni olisi vieläkin sen 80 kg vaikka saisin vyötärön 85 senttiin. Enempää minun ei tarvisi painaakaan.

        Kyllä mies saa olla miehen kokoinen.
        On silleen kivasti halipinta-alaa suoraan sanottuna ja jos sattuu kuuma päivä, niin nainen pääsee kivasti vähän varjoon selän taakse juuh, monta puolta asioissa:)


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Siinä on haaste sinulle ja pönttöuunille:

        https://www.youtube.com/watch?v=kICxJien7xM

        Loistava harjoitus, joka myös kertoo armotta ovatko lihaksesi oikeasti kunnossa vai eivät.

        Sohvasta vastapainona katkeis keskirunko kun tuota iltatreeninä lähtis vetämään.
        Ei sillä, aika hyvä tekniikka. Mutta tuosta miehestä olisi voinut luetella jokaisen lihaksen nimen pelkkää kylkeä katsomalla...huh...Oisko se liikaa? Voishan tuommoiseen aurinkorasvaa hätätapauksessa levittää. :)

        Jos miehestä tulee ihan tuollainen niin ei se enää naistaan muista kun pitää tsekata vähän päästä, että miten ribsit näkyy.

        Tavallisempikin mies käy, sannoo Pönttö..


      • 12121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä mies saa olla miehen kokoinen.
        On silleen kivasti halipinta-alaa suoraan sanottuna ja jos sattuu kuuma päivä, niin nainen pääsee kivasti vähän varjoon selän taakse juuh, monta puolta asioissa:)

        Et selvästikään pidä vanhan ajan työmiehistä.

        Jos katsot vanhoja kuvia, huomaat että miehet olivat hoikkia ja jänteviä. Eivät todellakaan mitään nallekarhuja.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Et selvästikään pidä vanhan ajan työmiehistä.

        Jos katsot vanhoja kuvia, huomaat että miehet olivat hoikkia ja jänteviä. Eivät todellakaan mitään nallekarhuja.

        Pääasia, että pääkoppa rimmaa, sitten aletaan kehittämään sydänlihasta. :)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä mies saa olla miehen kokoinen.
        On silleen kivasti halipinta-alaa suoraan sanottuna ja jos sattuu kuuma päivä, niin nainen pääsee kivasti vähän varjoon selän taakse juuh, monta puolta asioissa:)

        Aurinkovarjo varjostaisi kyllä mollukalta, mutta tuo halijuttu vaatii pohdintaa.


      • Ananias
        12121212121212 kirjoitti:

        Siinä on haaste sinulle ja pönttöuunille:

        https://www.youtube.com/watch?v=kICxJien7xM

        Loistava harjoitus, joka myös kertoo armotta ovatko lihaksesi oikeasti kunnossa vai eivät.

        Hyvä harjoitus, ei mahdoton.


      • Ananias kirjoitti:

        Aurinkovarjo varjostaisi kyllä mollukalta, mutta tuo halijuttu vaatii pohdintaa.

        Heh, no joo, sille ajatukselle kannattaa vähäsen aikaa uhratakin.
        Satut juttelemaan halimestarin kanssa...

        Vaan joo, kyllä nyt pitää miun mennä vaikka mukavaa tässä on. Yritän ihan vähän tasata unirytmiä. Tasataanko sinunkin? Tässä muuttuu muuten ihan kuukkeliksi...

        Hyvää yötä ja kauniita unia Ananias..pidähän selustaa silmällä:)


      • Ananias kirjoitti:

        Aurinkovarjo varjostaisi kyllä mollukalta, mutta tuo halijuttu vaatii pohdintaa.

        Heh, no joo, sille ajatukselle kannattaa vähäsen aikaa uhratakin.
        Satut juttelemaan halimestarin kanssa...

        Vaan joo, kyllä nyt pitää miun mennä vaikka mukavaa tässä on. Yritän ihan vähän tasata unirytmiä. Tasataanko sinunkin? Tässä muuttuu muuten ihan kuukkeliksi...

        Hyvää yötä ja kauniita unia Ananias..pidähän selustaa silmällä:)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Heh, no joo, sille ajatukselle kannattaa vähäsen aikaa uhratakin.
        Satut juttelemaan halimestarin kanssa...

        Vaan joo, kyllä nyt pitää miun mennä vaikka mukavaa tässä on. Yritän ihan vähän tasata unirytmiä. Tasataanko sinunkin? Tässä muuttuu muuten ihan kuukkeliksi...

        Hyvää yötä ja kauniita unia Ananias..pidähän selustaa silmällä:)

        Kumma nettiyhteys.
        Tuplaa, triplaa joka päivä...pöh :D

        Olenko sittenkin kopiokoneella.

        (naurua)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Heh, no joo, sille ajatukselle kannattaa vähäsen aikaa uhratakin.
        Satut juttelemaan halimestarin kanssa...

        Vaan joo, kyllä nyt pitää miun mennä vaikka mukavaa tässä on. Yritän ihan vähän tasata unirytmiä. Tasataanko sinunkin? Tässä muuttuu muuten ihan kuukkeliksi...

        Hyvää yötä ja kauniita unia Ananias..pidähän selustaa silmällä:)

        Harkitaan harkitaan.

        Parempihan se olisi minunkin yrittää vähän oikaista unirytmiä, ei tää hyvä ole näin.

        Hyviä öitä Pönttis ja kauniita unia sullekin romantikolle.


      • Jiimen kirjoitti:

        "Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita."

        Ai hemmetti, mulla on noin 70 cm. Puolustukseksi sanon että rasvakerros on niin ohut, sormien väliin ei jää juuri mitään kun puristaa. Joka päivä tulee kuitenkin tehtyä aina jotain, tv,täkään ei voi katsoa ilman kuntoilua samalla. :) viinaa, tupakkaa ja olutta ei mene yhtään joten niistäkään ei tule ylimääräistä.

        Lady Zorron puolesta pahoittelut, en edes tiedä mitä nuo kaikki tarkoittaa mutta hyväähän ne ei meinaa.

        Ei niitä normaalisti tosiaan ihmisten tarvitse miettiä, mitä ne kaikki meinaa. Nuo diagnoosi hirviöt. :)

        Itellä lähinnä on otettava huomioon, ettei hajota itseään ja riko enempää. :)


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Juuri näin.

        Ehkä kuuluisin vapaaottelija, Conor Mcgregor, on 188cm pitkä ja vyötärönympärys n. 80cm.

        Huvittaa nämä jutut kun ylipainoiset taivastelevat hyväkuntoisten "laihuutta".

        Vaikuttaahan tuohon nyt vartalonmallikin, miten se vyötärön ympärysmitta on? :)


        Enkä tarkoita, että puhutaan nyt lihavasta tai laihasta, vaan kaksi saman kokoista voi olla yhtä kunnossa, tikissä vaan ympärysmitta vyötäisillä on eri...


      • 12121212121212

        Kyseessä ei varmaankaan ollut pitkä, harteikas ja jykeväleukainen mies?


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Kyseessä ei varmaankaan ollut pitkä, harteikas ja jykeväleukainen mies?

        Pitkä on, 191 cm, hartioitakin on eikä ole olematon leukakaan. ☺️


      • LadyZorro kirjoitti:

        Pitkä on, 191 cm, hartioitakin on eikä ole olematon leukakaan. ☺️

        Vikkelästi vilautin mimmonen, mutta aarteita tarvii yleensä piilotella. 😗


      • 12121212121212
        LadyZorro kirjoitti:

        Vikkelästi vilautin mimmonen, mutta aarteita tarvii yleensä piilotella. 😗

        En ehtinyt nähdä.

        Ei tosin tarvitsekaan. Kaikilla naisilla on samanlainen miesmaku joten jos kehut kasvoja ja kroppaa, kyse on lähinnä siitä miten parta/hiukset on stailattu ja millaiset vaatteet miehellä on päällä.


      • 12121212121212
        LadyZorro kirjoitti:

        Vikkelästi vilautin mimmonen, mutta aarteita tarvii yleensä piilotella. 😗

        Olet muuten vähän satuillut palstallamme.

        Kerroit ihastuneesi miehen luonteeseen, tietämättä mitään tämän ulkonäöstä.

        Nyt myönnätkin ihastuneesi pituuteen, hartioihin ja leukaan.

        Palstatotuus pitää siis paikkansa. Ulkonäkö ratkaisee, luonne on vasta toissijainen asia. Tästä syystä me palstamiehet "jankkaamme", koska te naiset ette koskaan kerro suoraan totuutta.


      • näinkivoi
        12121212121212 kirjoitti:

        Olet muuten vähän satuillut palstallamme.

        Kerroit ihastuneesi miehen luonteeseen, tietämättä mitään tämän ulkonäöstä.

        Nyt myönnätkin ihastuneesi pituuteen, hartioihin ja leukaan.

        Palstatotuus pitää siis paikkansa. Ulkonäkö ratkaisee, luonne on vasta toissijainen asia. Tästä syystä me palstamiehet "jankkaamme", koska te naiset ette koskaan kerro suoraan totuutta.

        Ensin on varmaan juteltu ja ihastuttu, sitten vaihdettu kuvat ja ihastuttu niihinkin.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Olet muuten vähän satuillut palstallamme.

        Kerroit ihastuneesi miehen luonteeseen, tietämättä mitään tämän ulkonäöstä.

        Nyt myönnätkin ihastuneesi pituuteen, hartioihin ja leukaan.

        Palstatotuus pitää siis paikkansa. Ulkonäkö ratkaisee, luonne on vasta toissijainen asia. Tästä syystä me palstamiehet "jankkaamme", koska te naiset ette koskaan kerro suoraan totuutta.

        En ole satuillut. Niin minä ihastuinkin luonteeseen tai mielikuvaan oikeastaan siitä. Ihan yhtä paljon näin hänen kuvaa ennen ihastumista, kuin sinunkin juuri nyt. Eli en ollenkaan.

        Jossain kohtaa hän laittoi yhden kuvansa palstalle, siinä oli nimilappu jossa hänen nimimerkkinsä ja wau. Huh huh. :P

        No ei siitä vielä mitään sen enempää tapahtunut. Pölinät jatkui palstalla, kuten vaikka nyt täällä jatkuu...

        Myöhemmin sitten laitoin privaa ja juteltiin siellä lisää. Lopulta uskalsin laittaa sähköpostinkin ja sain valokuvan. Naamasta, ei lentänyt sokat polvista. Mutta ei myöskään lentänyt oksennus. Okei aattelin, semmonen. Ihmisen näköinen ilmestys. ;)

        Sain useammankin kasvo kuvan sitten ajan kanssa ja se yksi niistä oli niin suloinen, suorastaan sydämen mykkyrään lyövän söpö ilmeineen, että humps...mä ihastuin ihan hulluna. :)

        Semmonen hassuttelu kuva ja ilme. Mutta söpö, ei mikään ääliö kuva.

        Mut se ylävartalo, torso...apua. Minä en suoraan sanottuna anna suurtakaan arvoa ihmisten kuville itsestään, mutta se oli taas semmonen wau. Oispa mukava, kun saisi koskettaa tota joskus. :D


        Pitää varoa mitä toivoo, se voi toteutua.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        En ehtinyt nähdä.

        Ei tosin tarvitsekaan. Kaikilla naisilla on samanlainen miesmaku joten jos kehut kasvoja ja kroppaa, kyse on lähinnä siitä miten parta/hiukset on stailattu ja millaiset vaatteet miehellä on päällä.

        Hiuksia ei ollut, ihan klani. En tykkää ihan klanista päästä. Nahkatukka tai ihan pään nuoleva sänki päänahassa. Hänelle varsinkaan ei hiukseton malli sovi yhtään...pikemminkin runsaat hiukset. Mutta klaniksi se tykkää sen aina ajaa.

        Eikä partaa ollut ollenkaan, hyvä kun ees kasvoi pari karvaa. :D

        Nyt on hyvä parta. ;)


      • 1212121212121212
        LadyZorro kirjoitti:

        Hiuksia ei ollut, ihan klani. En tykkää ihan klanista päästä. Nahkatukka tai ihan pään nuoleva sänki päänahassa. Hänelle varsinkaan ei hiukseton malli sovi yhtään...pikemminkin runsaat hiukset. Mutta klaniksi se tykkää sen aina ajaa.

        Eikä partaa ollut ollenkaan, hyvä kun ees kasvoi pari karvaa. :D

        Nyt on hyvä parta. ;)

        Et siis anna mitään arvoa ulkonäölle.

        ...paitsi jos mies on ällöttävän näköinen, niin se on nou nou.
        ...paitsi jos mies on komea, niin WAU tuon haluan!!!1

        Tuo on kuin minä sanoisin etten välitä ollenkaan rahasta.

        Miksi naiset eivät voi myöntää olevansa äärimmäisen ulkonäkökeskeisiä, vaan pitää sepitää satuja?


      • 1212121212121212 kirjoitti:

        Et siis anna mitään arvoa ulkonäölle.

        ...paitsi jos mies on ällöttävän näköinen, niin se on nou nou.
        ...paitsi jos mies on komea, niin WAU tuon haluan!!!1

        Tuo on kuin minä sanoisin etten välitä ollenkaan rahasta.

        Miksi naiset eivät voi myöntää olevansa äärimmäisen ulkonäkökeskeisiä, vaan pitää sepitää satuja?

        Varmaan siksi, koska pelkkä hyvä ulkonäkö ei riitä eikä korvaa mukavaa luonnetta ja mukava luontoinen mies josta tykkää ihmisenä alkaa näyttää komealle. Siksi.

        Mä olen nähnyt paljon komeita miehiä, tarjollakin ollut mutta kun ei luonne nappaa ei kuori sillon riitä.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Varmaan siksi, koska pelkkä hyvä ulkonäkö ei riitä eikä korvaa mukavaa luonnetta ja mukava luontoinen mies josta tykkää ihmisenä alkaa näyttää komealle. Siksi.

        Mä olen nähnyt paljon komeita miehiä, tarjollakin ollut mutta kun ei luonne nappaa ei kuori sillon riitä.

        Pikkis nyt et selvästikään tajua tätä yhtälöä. ☺️

        Sä erottelet nuo asiat niin, että ulkonäkö olisi tärkeämpi kuin luonne, ehkä sulle onkin. Siksi et ehkä ymmärrä, että kiva mies jonka kanssa synkkaa alkaa näyttää naisen silmissä hyvälle, vaikka ei sitä alkuun olis ollutkaan. Kuten mun mies, ei mikään tyyppillinen naama rakastuminen tms. Torso rakastuminen, jokasella miehellä on jotain nättiä, komeaa minkä nainen huomaa kun mies ihmisenä kiinnostaa.

        Mulle riittää vaikka komea hymy, silmät tms. Ja on riittänyt, kun olen ihastunut...muuhun sopeutuu, tottuu ja ihastuu miehen myötä.

        Mun ois tosi helppoa löytää joka päivä uus mies, jos kyse ois vain ulkonäöstä. Joka päivä tulee miehiä vastaan joiden ulkonäkö riittäisi tekee vaikutuksen, jos oisin miestä vailla.

        Mutta harvoin tulee vastaan miestä jonka persoona ja luonne, aatokset hurmaa mut.


      • 12121212121212
        LadyZorro kirjoitti:

        Pikkis nyt et selvästikään tajua tätä yhtälöä. ☺️

        Sä erottelet nuo asiat niin, että ulkonäkö olisi tärkeämpi kuin luonne, ehkä sulle onkin. Siksi et ehkä ymmärrä, että kiva mies jonka kanssa synkkaa alkaa näyttää naisen silmissä hyvälle, vaikka ei sitä alkuun olis ollutkaan. Kuten mun mies, ei mikään tyyppillinen naama rakastuminen tms. Torso rakastuminen, jokasella miehellä on jotain nättiä, komeaa minkä nainen huomaa kun mies ihmisenä kiinnostaa.

        Mulle riittää vaikka komea hymy, silmät tms. Ja on riittänyt, kun olen ihastunut...muuhun sopeutuu, tottuu ja ihastuu miehen myötä.

        Mun ois tosi helppoa löytää joka päivä uus mies, jos kyse ois vain ulkonäöstä. Joka päivä tulee miehiä vastaan joiden ulkonäkö riittäisi tekee vaikutuksen, jos oisin miestä vailla.

        Mutta harvoin tulee vastaan miestä jonka persoona ja luonne, aatokset hurmaa mut.

        Väännän asian rautalangasta.

        On täysin epärelevanttia kenestä ET pidä. Naiset aina käyttävät tätä selitystä; "EN pitänyt X pitkästä ja jykeväleukaisesta miehestä, se todistaa että...".

        Se ei todista mitään. Vain se todistaa kenestä pidit ja kenet valitsit.

        Oliko se mies jota pidit komeana pitkä, leveäharteinen ja jykeväleukainen? Kyllä, kyllä ja kyllä.

        Eli se stereotyyppinen komea mies. Muuta meidän ei tarvitse tietää.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Pikkis nyt et selvästikään tajua tätä yhtälöä. ☺️

        Sä erottelet nuo asiat niin, että ulkonäkö olisi tärkeämpi kuin luonne, ehkä sulle onkin. Siksi et ehkä ymmärrä, että kiva mies jonka kanssa synkkaa alkaa näyttää naisen silmissä hyvälle, vaikka ei sitä alkuun olis ollutkaan. Kuten mun mies, ei mikään tyyppillinen naama rakastuminen tms. Torso rakastuminen, jokasella miehellä on jotain nättiä, komeaa minkä nainen huomaa kun mies ihmisenä kiinnostaa.

        Mulle riittää vaikka komea hymy, silmät tms. Ja on riittänyt, kun olen ihastunut...muuhun sopeutuu, tottuu ja ihastuu miehen myötä.

        Mun ois tosi helppoa löytää joka päivä uus mies, jos kyse ois vain ulkonäöstä. Joka päivä tulee miehiä vastaan joiden ulkonäkö riittäisi tekee vaikutuksen, jos oisin miestä vailla.

        Mutta harvoin tulee vastaan miestä jonka persoona ja luonne, aatokset hurmaa mut.

        Ehkäpä meidän vähemmän ulkonäkö krantumpien onkin siksi helpompaa löytää kumppani, kun voimme tutustua ihmisiin ennakkoluulottomammin. Kuori ei tee jyrkkää estettä, vaikka luonne voi tutustuessa tökätä hyvinkin jyrkästi.

        Ulkonäkö esteetikot luultavasti kärsivät enemmän yksinäisyydestä pedanttisuutensa ulkonäköä kohtaan vuoksi. Ei voi ees tutustua, kun ei oo heti upee ja makee päästä varpaisiin.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Väännän asian rautalangasta.

        On täysin epärelevanttia kenestä ET pidä. Naiset aina käyttävät tätä selitystä; "EN pitänyt X pitkästä ja jykeväleukaisesta miehestä, se todistaa että...".

        Se ei todista mitään. Vain se todistaa kenestä pidit ja kenet valitsit.

        Oliko se mies jota pidit komeana pitkä, leveäharteinen ja jykeväleukainen? Kyllä, kyllä ja kyllä.

        Eli se stereotyyppinen komea mies. Muuta meidän ei tarvitse tietää.

        Ja millä selität ne lyhyet, kapeampi harteiset joilla on ollut parta leuan jatkeena?


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ja millä selität ne lyhyet, kapeampi harteiset joilla on ollut parta leuan jatkeena?

        Niin ja ei tarvi tietää vai et halua tietää?


      • 12121212121212
        LadyZorro kirjoitti:

        Ja millä selität ne lyhyet, kapeampi harteiset joilla on ollut parta leuan jatkeena?

        Todennäköisin selitys on ettei pitkiä, leveäharteisia ja jykeväleukaisia ollut tarjolla.

        Ei myöskään ole sattumaa että nuoruuden hurvittelut sujuivat jännämiesten kanssa, kun taas lisääntymiseen haluttiin pitkä ja harteikas mies.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Todennäköisin selitys on ettei pitkiä, leveäharteisia ja jykeväleukaisia ollut tarjolla.

        Ei myöskään ole sattumaa että nuoruuden hurvittelut sujuivat jännämiesten kanssa, kun taas lisääntymiseen haluttiin pitkä ja harteikas mies.

        Heh, väärin. Oli tarjolla, mutta kuten yllä kerroin ei napannut.

        Unohdit jälleen jo kerrotun, että olin kihloissa sen teletapin kanssa ja kyllä yritimme myös kasta. Mutta luojan kiitos sitä ei saatu.


        Minähän luulin olevani maho, mennessäni yhteen tämän mieheni kanssa. Häntäkin siitä informoin. Unohdit senkin. Joten ei, ei ollut aikomus lisääntyä ja siksi valittu kyseisenlaista miestä. :)

        Selityksenä ei siis käy, että lyhyestä ja laihastakin miehestä voi tykätä, rakastaa? Hölmö. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, väärin. Oli tarjolla, mutta kuten yllä kerroin ei napannut.

        Unohdit jälleen jo kerrotun, että olin kihloissa sen teletapin kanssa ja kyllä yritimme myös kasta. Mutta luojan kiitos sitä ei saatu.


        Minähän luulin olevani maho, mennessäni yhteen tämän mieheni kanssa. Häntäkin siitä informoin. Unohdit senkin. Joten ei, ei ollut aikomus lisääntyä ja siksi valittu kyseisenlaista miestä. :)

        Selityksenä ei siis käy, että lyhyestä ja laihastakin miehestä voi tykätä, rakastaa? Hölmö. :)

        Ja edelleenkään, en ole hurvittelija naisia luonteeltani. En ole ollut enkä koskaan tule olemaan. :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        (tunkee miekkosten väliin)

        Hmmm...katsotaanpa uudelleen tarkemmin
        tuota sinun kuvaasi.

        (tuhinaa, kuinka tämän saa isommaksi)

        Tulisin käväisemään miss P henk.koht. isompana kuin kuvassa mutta muistelisin lukeneeni että asut P.Karjalassa jonne on täältä Pohojanmaalta matkaa ainakin 1500 km. :)

        Treenasin tänään sun heinähommia varten ;) saattais kyllä jäädä vain muutaman heinäseipään seivästykseen, huono kunto. Etunojapunnerruksia tein kelloa vastaan, 30 kpl puolessa minuutissa, ei saisi hengästyä noin lyhyessä ajassa vielä yhtään mutta niin vain teki.
        Tein toki muutakin ennen sitä mutta silti.


      • Jiimen kirjoitti:

        Tulisin käväisemään miss P henk.koht. isompana kuin kuvassa mutta muistelisin lukeneeni että asut P.Karjalassa jonne on täältä Pohojanmaalta matkaa ainakin 1500 km. :)

        Treenasin tänään sun heinähommia varten ;) saattais kyllä jäädä vain muutaman heinäseipään seivästykseen, huono kunto. Etunojapunnerruksia tein kelloa vastaan, 30 kpl puolessa minuutissa, ei saisi hengästyä noin lyhyessä ajassa vielä yhtään mutta niin vain teki.
        Tein toki muutakin ennen sitä mutta silti.

        Mjahas mjahas :D

        Vai että Pohojanmaalta ponnistetahan, sie olet melkein lipsahtannu jo Ruottin puolelle. Ihan oot toisella laidalla Suomea. Noh ihmekös sitten nuin tirpakassa kunnossa...sieltä tulee sellasia "sisupuukkoja" notta. Joo, mie vähän tuos harmittelin miniatyyrikokoa kun yritin nenä kiinni ruudussa kuvaa tziigailla hah. Mutta kyllä siitä näkkee, hih. Aina mie voin kättä vääntää noin hyväkuntoisen kanssa, mutta sopimukseen kuuluu, että mun annetahan voittaa.

        Punnerruksia, huh huh...

        (kihertää)

        Rivakka on miehellä varsi. Sä muistutat mun tuttava metsuria.
        Hänel on samanlainen kroppa:)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mjahas mjahas :D

        Vai että Pohojanmaalta ponnistetahan, sie olet melkein lipsahtannu jo Ruottin puolelle. Ihan oot toisella laidalla Suomea. Noh ihmekös sitten nuin tirpakassa kunnossa...sieltä tulee sellasia "sisupuukkoja" notta. Joo, mie vähän tuos harmittelin miniatyyrikokoa kun yritin nenä kiinni ruudussa kuvaa tziigailla hah. Mutta kyllä siitä näkkee, hih. Aina mie voin kättä vääntää noin hyväkuntoisen kanssa, mutta sopimukseen kuuluu, että mun annetahan voittaa.

        Punnerruksia, huh huh...

        (kihertää)

        Rivakka on miehellä varsi. Sä muistutat mun tuttava metsuria.
        Hänel on samanlainen kroppa:)

        Etelä-Pohjanmaalla siis asun, en Pohjanmaalla varsinaisesti joka on lähempänä ruattia mutta ruattis oon kyllä asunut jossain vaiheessa. Puukkoopitäjän naapurikylästä oon, häjytkin on lähellä.
        Tarvitseeko kädenväännös mitään sopimuksia tehdä, ei oo varmaa voittaisinko :) mullahan vois vaikka katketa ranne, on niin ohuet nuo osat missä ei ole lihaksia. Jaloissa on lihaksia mutta nilkat taas on ohuet kuin ravihevosella.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        (tunkee miekkosten väliin)

        Hmmm...katsotaanpa uudelleen tarkemmin
        tuota sinun kuvaasi.

        (tuhinaa, kuinka tämän saa isommaksi)

        Hyvännäköne on, miehekkäät kädet ja muutenkii.
        Pönttis, sä voit suurentaa selaimen näkymää, ku painat ctrl-näppäin pohjassa -näppäitä (- :sta vastaavasti pienentää ja 0 pistää 100%:iin). Ei se kuitenkaa sitä kuvan resoluutiota siitä suurenna. Jos sä jotai muuta halusit suurennella, ni siihe tuski tarvii neuvoa ;-D


      • Jiimen kirjoitti:

        "Onneksi miehillä ei ole ole mitään sellaista että vyötärön ympärysmitan tulisi olla 75 cm, voisi tulla vähän paineita."

        Ai hemmetti, mulla on noin 70 cm. Puolustukseksi sanon että rasvakerros on niin ohut, sormien väliin ei jää juuri mitään kun puristaa. Joka päivä tulee kuitenkin tehtyä aina jotain, tv,täkään ei voi katsoa ilman kuntoilua samalla. :) viinaa, tupakkaa ja olutta ei mene yhtään joten niistäkään ei tule ylimääräistä.

        Lady Zorron puolesta pahoittelut, en edes tiedä mitä nuo kaikki tarkoittaa mutta hyväähän ne ei meinaa.

        Löysin mittanauhan tänään sattumalta ja mittasinkin sitten vyötärön. 75 cm. Ei ollut noin 70 cm jonka heitin arviolta. 102 cm rinnanympärys ja lantio 88cm, piti nekin sitten mitata.
        Hauis 33cm vaan ..tana..


    • Kyllä se varmaan on sen 85 vielä paksummasta kohdasta? Luulen. Housut on kokoa 42, jotkut lökärit 44.

      Paidat bruukaa olla valmistajasta ja mallista riippuen, materiaalista riippuen kirjain kokoa M/L. Rinnoista aina kirraa, jos jostain.

      Mjaa on mulla vielä XL kokoisiakin kolttuja, mutta ne vähän roikkuu päällä. Kaula- aukko roikkuu olkapäällä tms. Säkkimäinen...Ei istu, muttei kiristäkään. Kivoja kotivaatteita. 😊

      • JackSparrown.piratelippu

        zorrasedällä pullistaa metaboliittnen rasvamaksa
        euíhän setä voi tineenä olla

        mun sixbäkki on 85cm pituus varoixi 174cm
        ku treffinaiset vaativat aina vähintään 175cm

        Lihaxet kutistuneet kipsissä maatessa
        Joutuu treffinaikkonen päästämään alimittaisen takaisin mereen vapaaxi


      • JackSparrown.piratelippu kirjoitti:

        zorrasedällä pullistaa metaboliittnen rasvamaksa
        euíhän setä voi tineenä olla

        mun sixbäkki on 85cm pituus varoixi 174cm
        ku treffinaiset vaativat aina vähintään 175cm

        Lihaxet kutistuneet kipsissä maatessa
        Joutuu treffinaikkonen päästämään alimittaisen takaisin mereen vapaaxi

        Heh, maksakokeet on ainakin ver good. Itseasiassa verikokeiden mukaan olen terve kuin pukki.

        Kaikki arvot on hyviä. Mutta jossain kusee...☺️

        Verensokereita, kun mitataan niin 2h arvo on aina hiukan liikaa. Muut ok.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, maksakokeet on ainakin ver good. Itseasiassa verikokeiden mukaan olen terve kuin pukki.

        Kaikki arvot on hyviä. Mutta jossain kusee...☺️

        Verensokereita, kun mitataan niin 2h arvo on aina hiukan liikaa. Muut ok.

        Munuaisessa on kyllä joku kasvain, maksassa voi olla kystiä. Suvussa monella on, harmittomia.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Munuaisessa on kyllä joku kasvain, maksassa voi olla kystiä. Suvussa monella on, harmittomia.

        Mulla on vattassa hiukan rasvaa ja löysä vattanahka. Venähti raskauksien aikana ja repesi aika rumasti. Ei siitä enää edustavaa saa, vaikka mitä ruokia söisi tai rääkkiä rempoisi. ☺️

        Kirurgi ehkä saisi kuosiin, mutta eipä tuo mua itseeni vaivaa. Mulla on kaks muksua se on äitiydestä tullutta. Mutta kun jännitän vatsalihakset, ne tuntuu kyllä kädellä rasvan läpi. Muualla mussa ei hirmusti rasvaa ookkaan, kun perseessä ja masussa. ☺️


      • JackSparrown.piratelippu kirjoitti:

        zorrasedällä pullistaa metaboliittnen rasvamaksa
        euíhän setä voi tineenä olla

        mun sixbäkki on 85cm pituus varoixi 174cm
        ku treffinaiset vaativat aina vähintään 175cm

        Lihaxet kutistuneet kipsissä maatessa
        Joutuu treffinaikkonen päästämään alimittaisen takaisin mereen vapaaxi

        Niin sullako on sixbäkki? Hähä, mulla onkin seökäbäkki. Isot selkälihakset. ☺️

        Mun mies aina sanoo, että mulla on valtavat lihakset naiseksi joka ei ole tietoisesti treenannut niitä. Hän on vuosia treenannut lihaksiaan miehenä. Paitsi nyt viimevuosina.

        Samaa olen kuullut muiltakin, jotka lihaksista on kiinnostuneita. Pitäsköhän mun alkaa treenata, niin sitten jaksas yhtä Anzzyakin kantaa reppuselässä?☺️

        Kyllä mä 75-80 kg miestä jaksan kantaa silleen käsivarret pepun alta yhteen liitettynä. Oon kantanut. Paljon sä painat?


      • sensei.chocha
        LadyZorro kirjoitti:

        Niin sullako on sixbäkki? Hähä, mulla onkin seökäbäkki. Isot selkälihakset. ☺️

        Mun mies aina sanoo, että mulla on valtavat lihakset naiseksi joka ei ole tietoisesti treenannut niitä. Hän on vuosia treenannut lihaksiaan miehenä. Paitsi nyt viimevuosina.

        Samaa olen kuullut muiltakin, jotka lihaksista on kiinnostuneita. Pitäsköhän mun alkaa treenata, niin sitten jaksas yhtä Anzzyakin kantaa reppuselässä?☺️

        Kyllä mä 75-80 kg miestä jaksan kantaa silleen käsivarret pepun alta yhteen liitettynä. Oon kantanut. Paljon sä painat?

        75kg tasan tänään aanulla suihkus kädes nakuna

        exsää nähny mun fb kuvassa , ku 9v vietnamilainen filkka
        treeneis heitti mu, ku leppäkeihstä..siollon olin 80kg stimmissä

        zorrasetä "kantaa reppuseläs"" hehee
        9v Vietnamin flikka heittää jalat isrti tatamista

        suomisetäzorra luule ihtiänsä "vaffaxi" HOHOHHHOOOOOOO


      • sensei.chocha kirjoitti:

        75kg tasan tänään aanulla suihkus kädes nakuna

        exsää nähny mun fb kuvassa , ku 9v vietnamilainen filkka
        treeneis heitti mu, ku leppäkeihstä..siollon olin 80kg stimmissä

        zorrasetä "kantaa reppuseläs"" hehee
        9v Vietnamin flikka heittää jalat isrti tatamista

        suomisetäzorra luule ihtiänsä "vaffaxi" HOHOHHHOOOOOOO

        Heittää? No voin minäkin heittää, mutta en takaa miten pahasti lentää ja sattuuko. 😊

        Tekniikkalaji toi heittely, ei voimalaji niinkään.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heittää? No voin minäkin heittää, mutta en takaa miten pahasti lentää ja sattuuko. 😊

        Tekniikkalaji toi heittely, ei voimalaji niinkään.

        Heh, melikuva ukosta kärsällään savea vasten. Kärsä ruvella ei ehkä ilahduta miestä itseään. ☺️

        Emmää mikään vahva ole, mutta pikku ukkoja kyllä voin kantaa kainalossa. ☺️


      • riski.ylkä
        sensei.chocha kirjoitti:

        75kg tasan tänään aanulla suihkus kädes nakuna

        exsää nähny mun fb kuvassa , ku 9v vietnamilainen filkka
        treeneis heitti mu, ku leppäkeihstä..siollon olin 80kg stimmissä

        zorrasetä "kantaa reppuseläs"" hehee
        9v Vietnamin flikka heittää jalat isrti tatamista

        suomisetäzorra luule ihtiänsä "vaffaxi" HOHOHHHOOOOOOO

        En löytäny kirppixeltä leveäharteit morispukua zorrasetäll vielä
        semmone päälä kannan zorrasedän kynnyxen yli porstustaki häävuoteeseen
        poxaytettavax


      • Vietkong.chocha
        LadyZorro kirjoitti:

        Heittää? No voin minäkin heittää, mutta en takaa miten pahasti lentää ja sattuuko. 😊

        Tekniikkalaji toi heittely, ei voimalaji niinkään.

        Se onkis helppo tekniikka
        ku namusetä tarttuu tytön käteen flikka vaa kääntyy ja mene polvillensa
        ja namusetä lentää yli omalla painolla

        Fikan isukille, Vietnamin veteraanille näytin ja viidakkosisi oili ihmeissänsä
        perinteen mukaan kutsui usein kotiinsa illalliselle
        jumalattoman nätti isosiko passas niiet höpöä tunsi kikulissa
        isukki vaan oli ammattitappaja, etten tohtinut hurmata fikkaa makkariin


      • riski.ylkä kirjoitti:

        En löytäny kirppixeltä leveäharteit morispukua zorrasetäll vielä
        semmone päälä kannan zorrasedän kynnyxen yli porstustaki häävuoteeseen
        poxaytettavax

        Jaaha, no paljonkos se hartioiden leveys nyt sitten on..miinustettuna se herneskeppi siinä pallon jatkona?☺️

        Äää, nokkakärryillä mun kokosia kuskataan. 😋

        Ne on hentoja tyttöjä jota kynnysten yli kanniskellaan.

        Menee selkä pian poikki ja alkaa helvetillinen kuntoutusrumba. Jos koittaa
        käsipelillä kuskata. 😌


      • Vietkong.chocha kirjoitti:

        Se onkis helppo tekniikka
        ku namusetä tarttuu tytön käteen flikka vaa kääntyy ja mene polvillensa
        ja namusetä lentää yli omalla painolla

        Fikan isukille, Vietnamin veteraanille näytin ja viidakkosisi oili ihmeissänsä
        perinteen mukaan kutsui usein kotiinsa illalliselle
        jumalattoman nätti isosiko passas niiet höpöä tunsi kikulissa
        isukki vaan oli ammattitappaja, etten tohtinut hurmata fikkaa makkariin

        Kaikenlaisia bushmanneja sääkin oot tuntennu, jestamundeera. 😲


      • Indiana.Jones-
        LadyZorro kirjoitti:

        Kaikenlaisia bushmanneja sääkin oot tuntennu, jestamundeera. 😲

        Niinpäsniin Tammamattilan zorrasedänkin

        Karmivin paikka oli Lahdessa Tiirismaahan kapuaminen sisiivarusteilla
        ja pimeässä exyminen Hälvän suolla repi saappaita irti suonsilmistä
        ku ei nähny, mihin astuu siellä SuomenChicagossa
        pönde-emäntiä korkkaamassa


    • Viinamies

      107 cm. On kasvanut viimeisen vuoden aikana koska olen juonut paljon alkoholia. Siitä se johtuu

      • Ananias

        Jos juot, juo oikeaa viinaa sokerittomilla mixereillä. Vodka russian on hyvä.

        Ylipaino on pitkään jatkuneena hengenvaarallinen tila, se aiheuttaa matala-asteisia tulehduksia ja johtaa jossain vaiheessa metaboliseen oireyhtymään. Kakkostyypin diabetes, alzheimerin tauti ja paljon muita kivoja ylläreitä.

        Eläkepäivillä voi kaduttaa kun muut ikätoverit käy eläkeläistansseissa ja itse ei pääse sohvalta.


    • peräkontti

      Vyötärö 79 cm, ikä 54

    • No paljonko teillä on hauiksen ympärysmitta rentona? Entäpä pullistellen?☺️

      Mulla on oikean käden hauis pullisteltuna 35cm. Ei jää helttaa roikkumaan. Rentona tasan 30 cm.

      • Ananias

        Sullahan on aika massiivinen hauis, monella kirjanpitäjämiehelläkin on paljon pienempi. Ojentajalihaksen kokohan tuossa mitassa on määräävämpi kuin hauis, se on yleensä 2/3 ympärysmitasta.

        Mulla on 39 cm jännitettynä.


      • Nyt on pakko tulla talikonheiluttajan/heinäpaalien heittelijänkin kertomaan;

        Oikean käden hauis, jännitettynä 37 cm. Tästä olen ylpeä.
        Kyllä sillä tarvittaessa yhden kiukkuavan ukkelin seinäryijyksi nostaa? :D
        (vitsi vitsi, en nosta vaikka voisinkin).

        Mutta ei 500 kiloinen hevoselikkokaan kädestä tietämättä karkaa.
        Työstä se on tullut, ei salijuttuja.


      • Ananias kirjoitti:

        Sullahan on aika massiivinen hauis, monella kirjanpitäjämiehelläkin on paljon pienempi. Ojentajalihaksen kokohan tuossa mitassa on määräävämpi kuin hauis, se on yleensä 2/3 ympärysmitasta.

        Mulla on 39 cm jännitettynä.

        En osaa sanoa onko tuo massiivinen vai hento. Sen tiiän, että teen käsillä paljon, aina tehnyt ja tykännyt fyysisestä työstä. Koko kropalla. Työjuhta tyyppinen tapaus. Mitä rasittavempaa fyysisesti, niin masokistina nautin.

        Jälestäpäin kyllä kärsin armottomista kivuista, kuin susi repisi elävältä lihoja irti. Mutta lihaksen ollessa työssä ja lämmin, sen rasittaminen tekee hyvää.

        Oon vissiin perinyt isältä tuon, että lihakset saan kasvamaan aika helposti, jos semmosta haluan. En kuitenkaan ihaile mitään bodareita tms.

        Toiset vaan on semmosia joihin tarttuu lihas ja rasva.😉

        Lihas tarvii rasvaa..


      • Aika siistiä, hyvä sinäkin! Sä nostelet lapsia?
        Tottahan siinä tulee väkisinkin. Joo, ei helttoja, se on ihan tiukkaa lihasta.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Nyt on pakko tulla talikonheiluttajan/heinäpaalien heittelijänkin kertomaan;

        Oikean käden hauis, jännitettynä 37 cm. Tästä olen ylpeä.
        Kyllä sillä tarvittaessa yhden kiukkuavan ukkelin seinäryijyksi nostaa? :D
        (vitsi vitsi, en nosta vaikka voisinkin).

        Mutta ei 500 kiloinen hevoselikkokaan kädestä tietämättä karkaa.
        Työstä se on tullut, ei salijuttuja.

        Nimenomaan työllä ne junttalihat kasvatetaan. Fyysisellä työllä. ☺️

        Oot sinä melkonen talikon heiluttaja!


      • LadyZorro kirjoitti:

        En osaa sanoa onko tuo massiivinen vai hento. Sen tiiän, että teen käsillä paljon, aina tehnyt ja tykännyt fyysisestä työstä. Koko kropalla. Työjuhta tyyppinen tapaus. Mitä rasittavempaa fyysisesti, niin masokistina nautin.

        Jälestäpäin kyllä kärsin armottomista kivuista, kuin susi repisi elävältä lihoja irti. Mutta lihaksen ollessa työssä ja lämmin, sen rasittaminen tekee hyvää.

        Oon vissiin perinyt isältä tuon, että lihakset saan kasvamaan aika helposti, jos semmosta haluan. En kuitenkaan ihaile mitään bodareita tms.

        Toiset vaan on semmosia joihin tarttuu lihas ja rasva.😉

        Lihas tarvii rasvaa..

        Toisiin tulee lihasta helposti. Syntyjään. Ei paljoa tarvii. Ja sitten kun tekee paljon käsillä, niin se näkyy. En lähtis enää salille puhisemaan ja pullistelemaan, koska ei se ois enää naisellista se tulos.

        Täytyy myöntää, että kun isketään joku iltapuku päälle niin olkavarret saisi olla sirommat, mutta toisaalta, se kertoo, että käpälässä on voimaa :D Ukot haluu aina vääntää kättä, ja mä tykkään.

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Aika siistiä, hyvä sinäkin! Sä nostelet lapsia?
        Tottahan siinä tulee väkisinkin. Joo, ei helttoja, se on ihan tiukkaa lihasta.

        No omiani nostelen huvikseni. Kun ei muita punnuksia ole. 😊

        Mutta mää tykkään kaikenlaisesta maanmuokkauksesta, kalusteiden kanteluista, hiekkakuormien kärräämisestä yms. Missä väännetään pitkään ja hartaasti.

        ☺️

        Työ, fyysinen työ on herkkua.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Nimenomaan työllä ne junttalihat kasvatetaan. Fyysisellä työllä. ☺️

        Oot sinä melkonen talikon heiluttaja!

        Paljonko tuollaseen ns. laastisaaviinkin mahtuu vettä litroissa (mustat sankot metallikahvoilla, juottoämpärit), niitä kun kaksin käsin täydellä vedellä kannat, niin alkaa käsissä suonet pullistua. Selässä tuntuu. Se on työtä. Tai talvella hakkaat rautalapiolla pakasta jäätynyttä turvetta karsinoihin. Kyllä se vähän hauikseen ottaa.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Nyt on pakko tulla talikonheiluttajan/heinäpaalien heittelijänkin kertomaan;

        Oikean käden hauis, jännitettynä 37 cm. Tästä olen ylpeä.
        Kyllä sillä tarvittaessa yhden kiukkuavan ukkelin seinäryijyksi nostaa? :D
        (vitsi vitsi, en nosta vaikka voisinkin).

        Mutta ei 500 kiloinen hevoselikkokaan kädestä tietämättä karkaa.
        Työstä se on tullut, ei salijuttuja.

        Jahas, Pönttis tuli taas ilahduttamaan meitä palstalle. Tänään teki vähän tiukkaa päästä liikenteeseen, oli vähän töttöröö olo.

        Täällähän on ihan järkyttäviä lihaskimppuja nää naiset, mun ei olisi pitänyt edes osallistua tähän kisaan. (Hävettää)

        Vai seinäryijyjä olet vailla? Kyllä niitä tuollaisilla muskeleilla saa kevyestikin seinälle. Mun pitänee alkaa kasvattamaan massaa.....


      • LadyZorro kirjoitti:

        No omiani nostelen huvikseni. Kun ei muita punnuksia ole. 😊

        Mutta mää tykkään kaikenlaisesta maanmuokkauksesta, kalusteiden kanteluista, hiekkakuormien kärräämisestä yms. Missä väännetään pitkään ja hartaasti.

        ☺️

        Työ, fyysinen työ on herkkua.

        No niin. Tietynlainen kroppa tarvii tietynlaista hommaa.
        Siitä tulee hyvä olo. :)

        Kyllä voi koskea ja jomottaa, mutta näkyy kans.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Toisiin tulee lihasta helposti. Syntyjään. Ei paljoa tarvii. Ja sitten kun tekee paljon käsillä, niin se näkyy. En lähtis enää salille puhisemaan ja pullistelemaan, koska ei se ois enää naisellista se tulos.

        Täytyy myöntää, että kun isketään joku iltapuku päälle niin olkavarret saisi olla sirommat, mutta toisaalta, se kertoo, että käpälässä on voimaa :D Ukot haluu aina vääntää kättä, ja mä tykkään.

        (naurua)

        Se on ihan totta, että sitä ei tarvi edes tavoitella. Lihaksia, kun ne vaan tulee, kun tekee työtä.

        Eikä tiettyyn elopainoonkaan pääse takas, vaikka rasvat sulattas yltä. Pitäs kuihduttaa lihaksetkin. Ollakseen mallin mitoissa...ees lähelle.☺️


      • Ananias kirjoitti:

        Jahas, Pönttis tuli taas ilahduttamaan meitä palstalle. Tänään teki vähän tiukkaa päästä liikenteeseen, oli vähän töttöröö olo.

        Täällähän on ihan järkyttäviä lihaskimppuja nää naiset, mun ei olisi pitänyt edes osallistua tähän kisaan. (Hävettää)

        Vai seinäryijyjä olet vailla? Kyllä niitä tuollaisilla muskeleilla saa kevyestikin seinälle. Mun pitänee alkaa kasvattamaan massaa.....

        Väsyttikö sinua pahasti?

        Mulla oli vähän huono omatunto...Päivällä vähän mietin, mitenhän se mies jaksaa..


      • Ananias kirjoitti:

        Jahas, Pönttis tuli taas ilahduttamaan meitä palstalle. Tänään teki vähän tiukkaa päästä liikenteeseen, oli vähän töttöröö olo.

        Täällähän on ihan järkyttäviä lihaskimppuja nää naiset, mun ei olisi pitänyt edes osallistua tähän kisaan. (Hävettää)

        Vai seinäryijyjä olet vailla? Kyllä niitä tuollaisilla muskeleilla saa kevyestikin seinälle. Mun pitänee alkaa kasvattamaan massaa.....

        Kyllä sinä tiesit Ananias, että maalaistyttö olen. Täällä on pantu pienestä pitäen tekemään aika kovaakin hommaa eikä vinkua saanut vaikka olisi sanonut, että selkään sattuu... Jääpi lihasmuistiin ainainen jälki kun pitää ahertaa, kantaa, nostaa, lapioida ja silleen.

        Ne on tullu väkisin. Olisin aina halunnut sirommat kädet...Miehet kattoo käsivarsia ekana. En tiedä onko se niin hyvä juttu :)


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        En osaa sanoa onko tuo massiivinen vai hento. Sen tiiän, että teen käsillä paljon, aina tehnyt ja tykännyt fyysisestä työstä. Koko kropalla. Työjuhta tyyppinen tapaus. Mitä rasittavempaa fyysisesti, niin masokistina nautin.

        Jälestäpäin kyllä kärsin armottomista kivuista, kuin susi repisi elävältä lihoja irti. Mutta lihaksen ollessa työssä ja lämmin, sen rasittaminen tekee hyvää.

        Oon vissiin perinyt isältä tuon, että lihakset saan kasvamaan aika helposti, jos semmosta haluan. En kuitenkaan ihaile mitään bodareita tms.

        Toiset vaan on semmosia joihin tarttuu lihas ja rasva.😉

        Lihas tarvii rasvaa..

        Onko se massiivinen vai hento, on tietenkin kiinni sun rasvaprosentista. Jos sun rasvaprosentti on 15, niin se on valtava. Jos rasvaprosentti on 30, niin sitten tilanne muuttuu aika paljon.

        Tuo lihasten kasvattaminen menee juuri noin, ilman painonnousua lihaskaan ei lähde kasvamaan (poikkeuksena ylipainoiset). Lihaksen proteiinimassan nostaminen on paljon työläämpää kuin lisätä lihasmassaa ruualla.


      • heinämies
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No niin. Tietynlainen kroppa tarvii tietynlaista hommaa.
        Siitä tulee hyvä olo. :)

        Kyllä voi koskea ja jomottaa, mutta näkyy kans.

        Pönttö on hirmu amazooni

        heittää heinäseivstäkii 200metrii heinät mukana


      • LadyZorro kirjoitti:

        Se on ihan totta, että sitä ei tarvi edes tavoitella. Lihaksia, kun ne vaan tulee, kun tekee työtä.

        Eikä tiettyyn elopainoonkaan pääse takas, vaikka rasvat sulattas yltä. Pitäs kuihduttaa lihaksetkin. Ollakseen mallin mitoissa...ees lähelle.☺️

        Joo en minäkään mene sanomaan, että mallin mitoissa olisin eikä tarvitsekaan. Mussa on pehmeyttä (kun lyhyt olen, näkyy sitä myöten helpommin), mutta onneksi kivoissa kohti niin kuin tämän ikäiselle kuuluukin olla. Terveys edellä mennään. Vatsoja vois alkaa tekemään iltaisin vaiks uutisia kuunnellessa ja jalkoihin tarviis enemmän voimaa. Se on pakkautunu tosiaan aikalailla ylärekisteriin tietynlaisesta staattisuudesta johtuen.

        Saako käsivarsilihakset pienemmiksi jos herkii kantelemasta, palautuuko ne sirommiksi?


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Väsyttikö sinua pahasti?

        Mulla oli vähän huono omatunto...Päivällä vähän mietin, mitenhän se mies jaksaa..

        Ei minua sitten väsyttänyt kun pääsin liikenteeseen, mutta sängystä nouseminen ei heti houkuttanut kun kello soi.

        Ei sulla ole syytä potea huonoa omaatuntoa, itsepähän minä notkuin ylhäällä vaikka olin jo puoliunessa. Kiitos sulle juttuseurasta.


      • Ananias kirjoitti:

        Jahas, Pönttis tuli taas ilahduttamaan meitä palstalle. Tänään teki vähän tiukkaa päästä liikenteeseen, oli vähän töttöröö olo.

        Täällähän on ihan järkyttäviä lihaskimppuja nää naiset, mun ei olisi pitänyt edes osallistua tähän kisaan. (Hävettää)

        Vai seinäryijyjä olet vailla? Kyllä niitä tuollaisilla muskeleilla saa kevyestikin seinälle. Mun pitänee alkaa kasvattamaan massaa.....

        No sinä olet kuitenkin miehen raameissa. Ei me siihen pystytä :)

        Mutta osaan naisistakin tosissaan helpommin tarttuu, mua kauhistuttais jos alkais tästä johonkin salipumppaukseen, millanen sitten tulis kun pantais rautaa tankoon?
        Juu ei, minä en sitä ala tavoitella. Naisellisuus pitäis säilyä. Puhiskoot miehet jos tykkäävät. :)


      • heinämies kirjoitti:

        Pönttö on hirmu amazooni

        heittää heinäseivstäkii 200metrii heinät mukana

        Tarvitsematta yhtään liioitella, naiseksi hauis on näyttävä. (Miksi oikea puoli on isompi kuin vasen?) Mutta ottakaa nyt huomioon harrasteiden laatu. Katsokaapa yleensäkin heppa-/tallimimmejä. Siinä sarjassa ei mitenkään poikkeus, ja L-Z on selvästi myös rakenteeltaan samaa kaliiberia.
        Me ollaankin tehotyttöjä nih.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä sinä tiesit Ananias, että maalaistyttö olen. Täällä on pantu pienestä pitäen tekemään aika kovaakin hommaa eikä vinkua saanut vaikka olisi sanonut, että selkään sattuu... Jääpi lihasmuistiin ainainen jälki kun pitää ahertaa, kantaa, nostaa, lapioida ja silleen.

        Ne on tullu väkisin. Olisin aina halunnut sirommat kädet...Miehet kattoo käsivarsia ekana. En tiedä onko se niin hyvä juttu :)

        Onhan se niin että työn raskaan raatalla tulee olla enemmän massaa kuin kirjastotädillä, massa kun on voimaa ja ylipaino ylivoimaa (vitsivitsi).

        Kyllä ne käsivarretkin ohenee jos painoa lähtee pudottamaan (jos on vähän ylimääräistä siellä täällä). Rasva kun varastoituu ympäri kehon.

        Haittaako jos naisella on lihasta käsivarsissa? Ei jos on ihanat silmät ja kaunis hymy.


      • Ananias kirjoitti:

        Ei minua sitten väsyttänyt kun pääsin liikenteeseen, mutta sängystä nouseminen ei heti houkuttanut kun kello soi.

        Ei sulla ole syytä potea huonoa omaatuntoa, itsepähän minä notkuin ylhäällä vaikka olin jo puoliunessa. Kiitos sulle juttuseurasta.

        No hyvä...raasuparka vaiks kivaa oli joo :D Vaikka siitä kun hipsi sänkyyn, niin enhän minä unta saanut heti alkuunkaan. Oisko ollu 6.30 pintaan...

        Pönttöä huimasi klo 12 aikaan. Oli vähän sellainen mikä maa, mikä valuutta -olo.

        (naurua)


      • balettiraudoittaja
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tarvitsematta yhtään liioitella, naiseksi hauis on näyttävä. (Miksi oikea puoli on isompi kuin vasen?) Mutta ottakaa nyt huomioon harrasteiden laatu. Katsokaapa yleensäkin heppa-/tallimimmejä. Siinä sarjassa ei mitenkään poikkeus, ja L-Z on selvästi myös rakenteeltaan samaa kaliiberia.
        Me ollaankin tehotyttöjä nih.

        Mää luulin Pönttöä venäläisex balettifkikax

        Joutsenlampi Bolshoi etsradilla
        https://www.youtube.com/watch?v=5ZwHORW-Sm8


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No sinä olet kuitenkin miehen raameissa. Ei me siihen pystytä :)

        Mutta osaan naisistakin tosissaan helpommin tarttuu, mua kauhistuttais jos alkais tästä johonkin salipumppaukseen, millanen sitten tulis kun pantais rautaa tankoon?
        Juu ei, minä en sitä ala tavoitella. Naisellisuus pitäis säilyä. Puhiskoot miehet jos tykkäävät. :)

        1,5 vuotta sitten olin miehen raameissa, kokoa XL, nyt riittää L-koko.

        En silti kadu sitä että olen pudotellut painoa, olo on ihan huippu. Lihaskuntoharjoittelu kyllä kiinnostaisi, ehkä senkin aika vielä tulee.


      • Ananias kirjoitti:

        Onhan se niin että työn raskaan raatalla tulee olla enemmän massaa kuin kirjastotädillä, massa kun on voimaa ja ylipaino ylivoimaa (vitsivitsi).

        Kyllä ne käsivarretkin ohenee jos painoa lähtee pudottamaan (jos on vähän ylimääräistä siellä täällä). Rasva kun varastoituu ympäri kehon.

        Haittaako jos naisella on lihasta käsivarsissa? Ei jos on ihanat silmät ja kaunis hymy.

        Käsivarsissa se ei ole pullamössöä, se on lihasta, tule vaikka nipistä :D Käsivarret ei laihdutuskuureissa varmaan hupenisi? Sitä pehmeyttä voi olla kyljessä tai perässä. Mutta käsissä ei ole "roikkurasvaa", tuohon voi koputtaa kun käden koukistaa.

        Pääosastoon mä panostan ja tähän punaiseen pörrötukkaan. Joo, joo...silmiin kans, heh, mä olen esteetikko. Ja meikkaan, siitä tulee kiva fiilis.

        Itseäni lähinnä nämä käsivarret härnää.., mutta toisaalta, onpahan katu-uskottavuutta.

        (naurua)


      • 12121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Nyt on pakko tulla talikonheiluttajan/heinäpaalien heittelijänkin kertomaan;

        Oikean käden hauis, jännitettynä 37 cm. Tästä olen ylpeä.
        Kyllä sillä tarvittaessa yhden kiukkuavan ukkelin seinäryijyksi nostaa? :D
        (vitsi vitsi, en nosta vaikka voisinkin).

        Mutta ei 500 kiloinen hevoselikkokaan kädestä tietämättä karkaa.
        Työstä se on tullut, ei salijuttuja.

        Naiset tyypillisesti yliarvioivat voimansa suhteessa miehiin.

        Rinnalle tarvitaan iso mies jotta "vahva" ja "itsenäinen" (huomaa lainausmerkit) nainen tuntisi olevansa turvassa. Tai jotta mies olisi vahvempi puolisko.

        Tässä faktaa:

        https://i.redditmedia.com/Pa3fEwuyuzaNqxWWfjkfuQecyVO6IZcSiNsl7n5uEg8.png?w=768&s=d9f32895f3d47ef4c6480d9680ca206e

        Heikoimmatkin miehet ovat vahvempia kuin lähes kaikki naiset.


      • balettiraudoittaja kirjoitti:

        Mää luulin Pönttöä venäläisex balettifkikax

        Joutsenlampi Bolshoi etsradilla
        https://www.youtube.com/watch?v=5ZwHORW-Sm8

        Kuulepas sie siellä välissä. (naurua)
        Mähän sanoin sulle aiemmin, että olen kerinyt myös laivan köysiä hevosten riimunnarujen ohella. Se on ihan totta ja kaukana baletista, luulis sinun nyt sen tietävän, että siinäkin tarvitaan vähän ruista ranteeseen vai nukuitko sinä siellä vaan riippumatossa laivan kannella? :)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Käsivarsissa se ei ole pullamössöä, se on lihasta, tule vaikka nipistä :D Käsivarret ei laihdutuskuureissa varmaan hupenisi? Sitä pehmeyttä voi olla kyljessä tai perässä. Mutta käsissä ei ole "roikkurasvaa", tuohon voi koputtaa kun käden koukistaa.

        Pääosastoon mä panostan ja tähän punaiseen pörrötukkaan. Joo, joo...silmiin kans, heh, mä olen esteetikko. Ja meikkaan, siitä tulee kiva fiilis.

        Itseäni lähinnä nämä käsivarret härnää.., mutta toisaalta, onpahan katu-uskottavuutta.

        (naurua)

        Täytyy tulla nipisteleen sua....ihan vain varmiistaakseni ettet puhu palturia.

        Kyllä ne lihakset tuppaa pienenemään kun laihduttaa. Vaikka se rasva tuntuu pakkautuvan tiettyihin paikkoihin, niin todellisuudessa sitä kyllä menee myös ympäri kehoa. Sinne mihin menee rasvaa, menee myös nestettä. Laihduttaessa se rasva alkaa vähenemään ensin sisäelinten ympäriltä (viskeraalinen rasva), ja sitten tasaisesti ympäri kehoa. Tiukimmassa se rasva on naisilla pepussa ja miehillä vatsan seutuvilla.


      • Ananias kirjoitti:

        1,5 vuotta sitten olin miehen raameissa, kokoa XL, nyt riittää L-koko.

        En silti kadu sitä että olen pudotellut painoa, olo on ihan huippu. Lihaskuntoharjoittelu kyllä kiinnostaisi, ehkä senkin aika vielä tulee.

        Parempi se on paino pitää hallinnassa.
        Kannatan todellakin. Onpa upeaa, sinä olet yhden koon pudottanut, onnittelut!

        On parempi tehdä noin yksi asia kerrallaan. Ensin ylimäärät pois, ja sitten jos tykkää niin mietiskellä lihasosastoa. Lopulta se tulee huomaamatta.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Naiset tyypillisesti yliarvioivat voimansa suhteessa miehiin.

        Rinnalle tarvitaan iso mies jotta "vahva" ja "itsenäinen" (huomaa lainausmerkit) nainen tuntisi olevansa turvassa. Tai jotta mies olisi vahvempi puolisko.

        Tässä faktaa:

        https://i.redditmedia.com/Pa3fEwuyuzaNqxWWfjkfuQecyVO6IZcSiNsl7n5uEg8.png?w=768&s=d9f32895f3d47ef4c6480d9680ca206e

        Heikoimmatkin miehet ovat vahvempia kuin lähes kaikki naiset.

        Ei taas tätä turvashaibaa. Ei nyt. Me keskustelimme hauiksen ympärysmitasta.
        Ja ylipäätään terveydestä tässä, pupsi. Mun puolesta mies saa olla oma itsensä, en mä sitä mittanauhalla lähde syynäämään. Enkä sanomaan, että olen miestä vanhempi. Ei ole sellaiseen mitään tarvetta. Kerroin vaan, millasta työtä/harrastetta on tullut tehtyä.

        Sinä se jaksat minua naurattaa aina sillon tällöin :D
        Mees nyt niiden teorioittes kanssa vaikka iltakahvetille. Vai haluatko sinä kuitenkin kädenvääntöskapan? :)


      • 12121212121212

        Vastauksena Zöngölle, en löydä mittanauhaa kun en tarvitse sellaista mihinkään.

        Voimatasot voi aika hyvin testata salilla. LinerTerminator2 antoi mielestäni hyvät testit naisille (älkää kertoko Linerille että olen samaa mieltä hänen kanssaan).

        Kyykky 1,5x oma paino.
        Maastaveto 2x oma paino.

        Eli jos painat 60, sinun tulisi pystyä kyykkäämään 90kg (peppu maahan, ei huijaamista) ja mavettamaan 120kg.

        Onnistuuko? Ne kauppakassit luultavimmin painavat 5-10kg.

        Ja Cooperin testillä voi kokeilla kestävyyskuntoa. Luonnollisesti käyttäen taulukoita ajalta ennen kuin niitä helpotettiin.


      • Ananias kirjoitti:

        Täytyy tulla nipisteleen sua....ihan vain varmiistaakseni ettet puhu palturia.

        Kyllä ne lihakset tuppaa pienenemään kun laihduttaa. Vaikka se rasva tuntuu pakkautuvan tiettyihin paikkoihin, niin todellisuudessa sitä kyllä menee myös ympäri kehoa. Sinne mihin menee rasvaa, menee myös nestettä. Laihduttaessa se rasva alkaa vähenemään ensin sisäelinten ympäriltä (viskeraalinen rasva), ja sitten tasaisesti ympäri kehoa. Tiukimmassa se rasva on naisilla pepussa ja miehillä vatsan seutuvilla.

        Mä en ymmärrä sitä kun ihmiset sanoo, että ne lihoo kesällä.
        Mulla se on kropan kanssa just toisin päin. Sillon lähtee, koska kesällähän liikutaan enemmän muutenkin. Aineenvaihdunta vilkastuu ja askelmäärääkin tulee huimasti. Ja makkaroita kun ei syö kun kaikki sellainen närästää yhh..

        Joo, kesä on kivaa lenkkiaikaa yms. :)

        Pöhkmöhkö, ei mulla ole varsinkaan täällä mitään syytä puhua palturia, oli niin houkuttava aihe, että oli vaan pakko tulla kertomaan :)

        (pyörii innostuneena täällä mittanauhan kanssa, naurua) :'D

        Tissien ympärystä en kerro VAIKKA mittasin.

        (naurunräkätystä)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei taas tätä turvashaibaa. Ei nyt. Me keskustelimme hauiksen ympärysmitasta.
        Ja ylipäätään terveydestä tässä, pupsi. Mun puolesta mies saa olla oma itsensä, en mä sitä mittanauhalla lähde syynäämään. Enkä sanomaan, että olen miestä vanhempi. Ei ole sellaiseen mitään tarvetta. Kerroin vaan, millasta työtä/harrastetta on tullut tehtyä.

        Sinä se jaksat minua naurattaa aina sillon tällöin :D
        Mees nyt niiden teorioittes kanssa vaikka iltakahvetille. Vai haluatko sinä kuitenkin kädenvääntöskapan? :)

        Hah "vanhempi" -vahvempi. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä en ymmärrä sitä kun ihmiset sanoo, että ne lihoo kesällä.
        Mulla se on kropan kanssa just toisin päin. Sillon lähtee, koska kesällähän liikutaan enemmän muutenkin. Aineenvaihdunta vilkastuu ja askelmäärääkin tulee huimasti. Ja makkaroita kun ei syö kun kaikki sellainen närästää yhh..

        Joo, kesä on kivaa lenkkiaikaa yms. :)

        Pöhkmöhkö, ei mulla ole varsinkaan täällä mitään syytä puhua palturia, oli niin houkuttava aihe, että oli vaan pakko tulla kertomaan :)

        (pyörii innostuneena täällä mittanauhan kanssa, naurua) :'D

        Tissien ympärystä en kerro VAIKKA mittasin.

        (naurunräkätystä)

        Niin, kesällähän hikoillaan ihan sikana, ja siinähän sitä laihtuu


      • 1212121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei taas tätä turvashaibaa. Ei nyt. Me keskustelimme hauiksen ympärysmitasta.
        Ja ylipäätään terveydestä tässä, pupsi. Mun puolesta mies saa olla oma itsensä, en mä sitä mittanauhalla lähde syynäämään. Enkä sanomaan, että olen miestä vanhempi. Ei ole sellaiseen mitään tarvetta. Kerroin vaan, millasta työtä/harrastetta on tullut tehtyä.

        Sinä se jaksat minua naurattaa aina sillon tällöin :D
        Mees nyt niiden teorioittes kanssa vaikka iltakahvetille. Vai haluatko sinä kuitenkin kädenvääntöskapan? :)

        Sopiihan se.

        Häviäjä julkaisee itsestään palstalla peppukuvan Isä Laasasen nimikirjoituksella.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Parempi se on paino pitää hallinnassa.
        Kannatan todellakin. Onpa upeaa, sinä olet yhden koon pudottanut, onnittelut!

        On parempi tehdä noin yksi asia kerrallaan. Ensin ylimäärät pois, ja sitten jos tykkää niin mietiskellä lihasosastoa. Lopulta se tulee huomaamatta.

        Mun oli pakko alkaa tekemään jotakin mun kehon suhteeni, aloin jo voimaan pahoin. Tupakka pois, ruokavalio uusiksi, työpaikan vaihto että pääsi stressistä eroon, kyllä kannatti.

        Lihasosastosta minä en ole huolissani, vaikka kunto on ollut aiemmin testeissä surkea, niin lihasvoimatasot ja notkeus ovat olleet erinomaisella tasolla.

        Lihasmassaakin on ikäisekseni keskimääräistä huomattavasti enemmän johtuen liikunnallisesta nuoruudestani ja vuosistani timpurintöissä. Ja ainahan sitä voi aloittaa voimaharjoittelun jos sitä kaipaa, mutta toisaalta en minä enää tarvitse niin paljon voimaa kuin jossakin fyysisissä töissä tarvitsi nuoruudessa.


      • eitarvitse
        12121212121212 kirjoitti:

        Vastauksena Zöngölle, en löydä mittanauhaa kun en tarvitse sellaista mihinkään.

        Voimatasot voi aika hyvin testata salilla. LinerTerminator2 antoi mielestäni hyvät testit naisille (älkää kertoko Linerille että olen samaa mieltä hänen kanssaan).

        Kyykky 1,5x oma paino.
        Maastaveto 2x oma paino.

        Eli jos painat 60, sinun tulisi pystyä kyykkäämään 90kg (peppu maahan, ei huijaamista) ja mavettamaan 120kg.

        Onnistuuko? Ne kauppakassit luultavimmin painavat 5-10kg.

        Ja Cooperin testillä voi kokeilla kestävyyskuntoa. Luonnollisesti käyttäen taulukoita ajalta ennen kuin niitä helpotettiin.

        Hohhoijjaa, ei normaalin ihmisen tarvi jaksaa tollaisia määriä. Vähempikin riittää.
        Noita täydellisyydentavoittelijoita riittää , ei mikään ihme että pää pimahtaa
        kun pitää olla voimakkain ja paras.


      • 1212121212121212 kirjoitti:

        Sopiihan se.

        Häviäjä julkaisee itsestään palstalla peppukuvan Isä Laasasen nimikirjoituksella.

        Hassuhöpsijä..
        En halua edes tietää kuka tuo Laasasheppu on..
        En ole perehtynyt.

        Haluatko heinätöihin jos sulle semmoisia löytyy? Pysyykö heinähanko hyppysissä? Olisiko sinusta paalinkerääjämiekkoseksi (kesken työpäivän ei saa alkaa valittaa). :D


      • 12121212121212
        eitarvitse kirjoitti:

        Hohhoijjaa, ei normaalin ihmisen tarvi jaksaa tollaisia määriä. Vähempikin riittää.
        Noita täydellisyydentavoittelijoita riittää , ei mikään ihme että pää pimahtaa
        kun pitää olla voimakkain ja paras.

        "Normaali-ihminen" v. 2018 on ylipainoinen ja niin rapakunnossa että pitää kevyitä jokapäiväisiä aktiviteetteja kuten kauppakassien kantamista tai lasten nostelua liikuntana.

        Olin entisen koulutuksen yhteydessä jonkin aikaa harjoittelussa auttamassa ihmisten testaamisessa. Pääasiassa minun ikäisistäni (kolmekymppiset) hieman vanhempiin. Testit joita heille tehtiin olisivat sopineet paremmin 75-vuotiaille. Merkittävä osa porukasta olisi laskettu entisillä standardeilla liikuntarajoitteisiksi.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Niin, kesällähän hikoillaan ihan sikana, ja siinähän sitä laihtuu

        Niin ja muutenkin ollaan koko ajan pienessä liikkeessä. Päivässä on enemmän tehotunteja.
        Talvi on sellasta 'karhunpesäaikaa' sitten, siinä vaaditaan jo vähän vääntämistä kaiken suhteen:)


      • Ananias kirjoitti:

        Mun oli pakko alkaa tekemään jotakin mun kehon suhteeni, aloin jo voimaan pahoin. Tupakka pois, ruokavalio uusiksi, työpaikan vaihto että pääsi stressistä eroon, kyllä kannatti.

        Lihasosastosta minä en ole huolissani, vaikka kunto on ollut aiemmin testeissä surkea, niin lihasvoimatasot ja notkeus ovat olleet erinomaisella tasolla.

        Lihasmassaakin on ikäisekseni keskimääräistä huomattavasti enemmän johtuen liikunnallisesta nuoruudestani ja vuosistani timpurintöissä. Ja ainahan sitä voi aloittaa voimaharjoittelun jos sitä kaipaa, mutta toisaalta en minä enää tarvitse niin paljon voimaa kuin jossakin fyysisissä töissä tarvitsi nuoruudessa.

        Olet pannut elämää kunnolla uuteen uskoon.
        On tullut varmaan sellanen olo sisäisesti, että nyt tämä muuttuu nythetijust?
        Kun ei voi hyvin, niin kyllä siellä sisuksissa joku juttu vinkaisee.

        Syytän työmäärää suurelta osin, se aiheuttaa ihmisille stressin ja sitä myöten saattaapi tulla väsymys myös muiden osa-alueiden kunnossapitoon. Skarppina, tyytyväisenä ja levänneenä tekee kaikki ratkaisut paremmin.

        Aivan huippua tuo tupakan poisjättö! Huh hei hienoa! (ite en ole polttanut koskaan).Kevyttä voimaharjoitteluahan voi tehdä, mutta on ihan hullua yhtään kenenkään alkaa pullistella pääsuonet paukkuen...Sitä paitsi jos olet nuoruudessasi tuollaista fyysistä tehnyt, sulla on jo lihaksessa se muisti. Ja jälkikin.


      • 12121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hassuhöpsijä..
        En halua edes tietää kuka tuo Laasasheppu on..
        En ole perehtynyt.

        Haluatko heinätöihin jos sulle semmoisia löytyy? Pysyykö heinähanko hyppysissä? Olisiko sinusta paalinkerääjämiekkoseksi (kesken työpäivän ei saa alkaa valittaa). :D

        Henry Laasanen on Suomen johtava markkina-arvoteoreetikko. Erittäin arvostettu henkilö.

        Heinähanko? Eihän sellaisia näe kuin vanhoissa mustavalkoelokuvissa.

        Hankkisit koneet hoitamaan tuollaiset työt. Nyt on vuosi 2018. Ei ihme että maataloustukia tarvitaan jos siellä keskellä ei mitään käytetään kivikautisia menetelmiä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin ja muutenkin ollaan koko ajan pienessä liikkeessä. Päivässä on enemmän tehotunteja.
        Talvi on sellasta 'karhunpesäaikaa' sitten, siinä vaaditaan jo vähän vääntämistä kaiken suhteen:)

        Niin, talvella makoillaan vaan vällyjen alla, ja välillä laitetaan pökköä pesään, maalla ainakin, tai minä ainakin


      • eitarvitse kirjoitti:

        Hohhoijjaa, ei normaalin ihmisen tarvi jaksaa tollaisia määriä. Vähempikin riittää.
        Noita täydellisyydentavoittelijoita riittää , ei mikään ihme että pää pimahtaa
        kun pitää olla voimakkain ja paras.

        No minustakin on typerää treenata vaan sen takia, että se näyttää cuulilta.
        Terveyden takia on eri juttu.

        Mitä tekee lihaksella jos siinä ei ole voimaa?
        Sitä vaan pullistellaan ja rasvataan..En tykkää narsistisesta peilailusta..ei.

        Hyöty on kaiken a ja o.


      • haloota
        12121212121212 kirjoitti:

        "Normaali-ihminen" v. 2018 on ylipainoinen ja niin rapakunnossa että pitää kevyitä jokapäiväisiä aktiviteetteja kuten kauppakassien kantamista tai lasten nostelua liikuntana.

        Olin entisen koulutuksen yhteydessä jonkin aikaa harjoittelussa auttamassa ihmisten testaamisessa. Pääasiassa minun ikäisistäni (kolmekymppiset) hieman vanhempiin. Testit joita heille tehtiin olisivat sopineet paremmin 75-vuotiaille. Merkittävä osa porukasta olisi laskettu entisillä standardeilla liikuntarajoitteisiksi.

        Älkää silti Linerin kanssa liioitelko noita nostomääriä.
        Rapakuntoinen voi pitää liikuntana lapsien nostelua, mutta toisaalta ahkerasti treenaava alkaa vähätellä liikuntasuorituksia, jos niitä ei ole tehty veren maku suussa.Ampuu siis yli.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Niin, talvella makoillaan vaan vällyjen alla, ja välillä laitetaan pökköä pesään, maalla ainakin, tai minä ainakin

        Pujiiis....(voi että tätä typsyn nimimerkkiä, ois pitänyt vähän sillon miettiä),

        vaikka mitä minä moralisoimaan missään,
        niinhän se tietysti on :D

        Sisäaktiviteetteja on pakko keksiä. On se talvi niin pitkä. Ja pimeä.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Henry Laasanen on Suomen johtava markkina-arvoteoreetikko. Erittäin arvostettu henkilö.

        Heinähanko? Eihän sellaisia näe kuin vanhoissa mustavalkoelokuvissa.

        Hankkisit koneet hoitamaan tuollaiset työt. Nyt on vuosi 2018. Ei ihme että maataloustukia tarvitaan jos siellä keskellä ei mitään käytetään kivikautisia menetelmiä.

        Ai niin, sinähän olet nyt myös se Mt. Blanc-extrememies.
        Ja minä yritän tässä jostain heinistä puhua...

        Heinähanko on sitä varten ettei naisesta tule Dallaspulla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pujiiis....(voi että tätä typsyn nimimerkkiä, ois pitänyt vähän sillon miettiä),

        vaikka mitä minä moralisoimaan missään,
        niinhän se tietysti on :D

        Sisäaktiviteetteja on pakko keksiä. On se talvi niin pitkä. Ja pimeä.

        Nyt täytyykin lähteä vällyjen alle, nukkumaanmenoaika on jo ylittynyt
        Hyvää yötä


      • pursseri.chocha
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuulepas sie siellä välissä. (naurua)
        Mähän sanoin sulle aiemmin, että olen kerinyt myös laivan köysiä hevosten riimunnarujen ohella. Se on ihan totta ja kaukana baletista, luulis sinun nyt sen tietävän, että siinäkin tarvitaan vähän ruista ranteeseen vai nukuitko sinä siellä vaan riippumatossa laivan kannella? :)

        Pönttö höpönassu
        Ei laivojen köysiä keritä, ku lampaita
        Touvit, rossit, vaijerit _koilataan_

        Touvi oikeaale vaijeri vasemmalle

        Pyykinarun paksuinen kösi on :liina_
        esm kastliina =heittoliina, joka kaijalle heitetään kasliinapallolla
        shit sanotaa Hiiv away----vedetään rossi pollariin

        ja shit eilaivas sutria olekaa , vaan ruoriratti----ruori on laivan peräsin
        Pilssi=hikikaivo

        noit ku opit, saat tukkijätkän pätevyyskirjan, ellet sano keksi. ku poijuhaka bootshaka

        Vasaralla naulaat noi punapäähäs, ennenku seilorin kaa kinaat


      • pujotteIija kirjoitti:

        Nyt täytyykin lähteä vällyjen alle, nukkumaanmenoaika on jo ylittynyt
        Hyvää yötä

        Menehän.. Hyvää yötä. Vällyt korviin.
        Ovi lukkoon, ikkunat tukkoon :)


      • pursseri.chocha kirjoitti:

        Pönttö höpönassu
        Ei laivojen köysiä keritä, ku lampaita
        Touvit, rossit, vaijerit _koilataan_

        Touvi oikeaale vaijeri vasemmalle

        Pyykinarun paksuinen kösi on :liina_
        esm kastliina =heittoliina, joka kaijalle heitetään kasliinapallolla
        shit sanotaa Hiiv away----vedetään rossi pollariin

        ja shit eilaivas sutria olekaa , vaan ruoriratti----ruori on laivan peräsin
        Pilssi=hikikaivo

        noit ku opit, saat tukkijätkän pätevyyskirjan, ellet sano keksi. ku poijuhaka bootshaka

        Vasaralla naulaat noi punapäähäs, ennenku seilorin kaa kinaat

        Älä yritä. Sillä laivalla kerittiin ja kapitääni huusi komentosillalta naama punaisena Pöntölle.
        Ei kelvannu sitten mikkään. Mie olen kurssit käyny ja käytännössä tehnyt, uso pois. Oli komia paitakin, olin oikein virallisen näköinen laivamimmi :)


      • 12121212121212
        haloota kirjoitti:

        Älkää silti Linerin kanssa liioitelko noita nostomääriä.
        Rapakuntoinen voi pitää liikuntana lapsien nostelua, mutta toisaalta ahkerasti treenaava alkaa vähätellä liikuntasuorituksia, jos niitä ei ole tehty veren maku suussa.Ampuu siis yli.

        Ei se ole liioittelua.

        Tilanne on niin surkea että ihmiset jotka _lähes_ noudattavat liikunta- ja ravintosuosituksia katsovat itsensä hyväkuntoisiksi.

        Liikuntasuositukset ovat minimisuosituksia. Mitä tulee vähintään tehdä pysyäkseen jollain tapaa kelvollisessa kunnossa. Niistä on pitkä matka liikunnallisuuteen, saati urheilullisuuteen.

        Sama pätee vyötärönympärykseen. Se yleensä käytetty mitta on vakavan terveyshaitan raja keskivertohenkilöllä. Ei todellakaan terveellinen vyötärömitta, saati suositus.

        Rima tulisi nostaa oikealle korkeudelle, silläkin uhalla että ihmisistä tuntuu ikävältä kuulla totuus.


      • Ananias
        haloota kirjoitti:

        Älkää silti Linerin kanssa liioitelko noita nostomääriä.
        Rapakuntoinen voi pitää liikuntana lapsien nostelua, mutta toisaalta ahkerasti treenaava alkaa vähätellä liikuntasuorituksia, jos niitä ei ole tehty veren maku suussa.Ampuu siis yli.

        Mikäli olen käsittänyt oikein, niin Liner sentään panostaa myös voimantuottoon ja kehittää lajikohtaista voimaa.

        Pikkukakkonen taitaa vain hinkata painoilla toistoja jotka kehittävät jotain yksittäisiä lihaksia. Lihas kasvaa ja nopeus häviää.


      • liioittelua
        Ananias kirjoitti:

        Mikäli olen käsittänyt oikein, niin Liner sentään panostaa myös voimantuottoon ja kehittää lajikohtaista voimaa.

        Pikkukakkonen taitaa vain hinkata painoilla toistoja jotka kehittävät jotain yksittäisiä lihaksia. Lihas kasvaa ja nopeus häviää.

        Joka tapauksessa normaali ihminen ei tarvitse päivittäisessä elämässä tuollaista kuntoa kuin linerilla on. Terveydelle riittää vähempikin - oikeastaan terveys jopa tykkää vähemmästä kuin mitä liner ilmeisesti tekee. Rehkijät sitä paitsi näyttää ikäistään huomattavasti vanhemmilta. En kuuntelisi mitään linerin mittareita terveydestä ja hyvästä kunnosta. Sillä menee överiks.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä en ymmärrä sitä kun ihmiset sanoo, että ne lihoo kesällä.
        Mulla se on kropan kanssa just toisin päin. Sillon lähtee, koska kesällähän liikutaan enemmän muutenkin. Aineenvaihdunta vilkastuu ja askelmäärääkin tulee huimasti. Ja makkaroita kun ei syö kun kaikki sellainen närästää yhh..

        Joo, kesä on kivaa lenkkiaikaa yms. :)

        Pöhkmöhkö, ei mulla ole varsinkaan täällä mitään syytä puhua palturia, oli niin houkuttava aihe, että oli vaan pakko tulla kertomaan :)

        (pyörii innostuneena täällä mittanauhan kanssa, naurua) :'D

        Tissien ympärystä en kerro VAIKKA mittasin.

        (naurunräkätystä)

        Tämä kommentti jäi huomaamatta.

        Tissien ympärysmitta kiinnostaa tietenkin aina. Puhutaanko nyt ihan rinnanympärysmitasta vai tissin ympärysmitasta?


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Ei se ole liioittelua.

        Tilanne on niin surkea että ihmiset jotka _lähes_ noudattavat liikunta- ja ravintosuosituksia katsovat itsensä hyväkuntoisiksi.

        Liikuntasuositukset ovat minimisuosituksia. Mitä tulee vähintään tehdä pysyäkseen jollain tapaa kelvollisessa kunnossa. Niistä on pitkä matka liikunnallisuuteen, saati urheilullisuuteen.

        Sama pätee vyötärönympärykseen. Se yleensä käytetty mitta on vakavan terveyshaitan raja keskivertohenkilöllä. Ei todellakaan terveellinen vyötärömitta, saati suositus.

        Rima tulisi nostaa oikealle korkeudelle, silläkin uhalla että ihmisistä tuntuu ikävältä kuulla totuus.

        Mitäs se sitten tarkoittaa termi "laihaläski"?
        Millanen sellainen ihminen on? Voiko se olla edes samassa paketissa koko tyyppi?
        Mä olen ajatellut nuo asiat erilleen.


      • Ananias
        liioittelua kirjoitti:

        Joka tapauksessa normaali ihminen ei tarvitse päivittäisessä elämässä tuollaista kuntoa kuin linerilla on. Terveydelle riittää vähempikin - oikeastaan terveys jopa tykkää vähemmästä kuin mitä liner ilmeisesti tekee. Rehkijät sitä paitsi näyttää ikäistään huomattavasti vanhemmilta. En kuuntelisi mitään linerin mittareita terveydestä ja hyvästä kunnosta. Sillä menee överiks.

        En koskaan kirjoitellut hänen kanssaan mistään treenaamisesta, mutta kyllähän hän aika usein treenasi puheidensa mukaan.

        Voimailu on mielestäni ihan ok, varsinkin kun vedetään kaurapuurolla eikä anaboolilla. Vähempi varmasti riittää, mutta jokaisella on omat tavoitteensa. Enkä minä ole kokenut että Liner olisi tyrkyttänyt kenellekään omaa elämäntyyliään.


      • laihaläski
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitäs se sitten tarkoittaa termi "laihaläski"?
        Millanen sellainen ihminen on? Voiko se olla edes samassa paketissa koko tyyppi?
        Mä olen ajatellut nuo asiat erilleen.

        Laihaläskillä on korkea rasvaprosentti, vaikka se näyttää vaatteet päällä normaalipainoiselta. Kun se ottaa vaatteet pois, alla onkin höttöä eikä kiinteää. Tuo on siis oikea määritelmä, sitä käytetään virheellisesti myös hoikasta henkilöstä.


      • Ananias kirjoitti:

        Tämä kommentti jäi huomaamatta.

        Tissien ympärysmitta kiinnostaa tietenkin aina. Puhutaanko nyt ihan rinnanympärysmitasta vai tissin ympärysmitasta?

        No johan nyt, meinasi käydä herralla erittäin tärkeän kommentin ohituskaistamoka, hih...
        Jo minä ajattelin, että missäs Ananiaksen anturit nyt on. ;D

        Ensimmäisestä puhutaan. Minulla itselläni kävi termivirhe siinä (naurua).
        Jouduin ottamaan kaksi mittauskierrosta, koska en ollut uskoa itsekään mittanauhaa ja silmiäni.
        Hihih...OMG ! (pakottaa jopa sortumaan tuohon nuorisoterminologiaan). Vai kävikö niin, että muunsin illankähmässä tuloksen Fahrenheiteiksi. :'D


      • laihaläski kirjoitti:

        Laihaläskillä on korkea rasvaprosentti, vaikka se näyttää vaatteet päällä normaalipainoiselta. Kun se ottaa vaatteet pois, alla onkin höttöä eikä kiinteää. Tuo on siis oikea määritelmä, sitä käytetään virheellisesti myös hoikasta henkilöstä.

        No sitä kerran vaan ihmettelin kun tosi tosi hoikka ihminen tokaisi, että hän sitä on mittausten mukaan "laihaläski". Ajattelin, että tuolla on kuumetta tai jotain. Ei se just pullealta näyttänyt miltään kantilta, oli sellainen pitkä hujoppi vieläpä...Posket lommolla valmiiksi ja sanoo tuollaista..


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No johan nyt, meinasi käydä herralla erittäin tärkeän kommentin ohituskaistamoka, hih...
        Jo minä ajattelin, että missäs Ananiaksen anturit nyt on. ;D

        Ensimmäisestä puhutaan. Minulla itselläni kävi termivirhe siinä (naurua).
        Jouduin ottamaan kaksi mittauskierrosta, koska en ollut uskoa itsekään mittanauhaa ja silmiäni.
        Hihih...OMG ! (pakottaa jopa sortumaan tuohon nuorisoterminologiaan). Vai kävikö niin, että muunsin illankähmässä tuloksen Fahrenheiteiksi. :'D

        Näinpä. Rekkautuneena ei pääse mikään oikeasti oleellinen kommentti lipsahtamaan ohitse kun tulee ne muistutukset.

        En toki ole kyselemässä tosissani strategisia mittoja, mutta kivahan noitakin asioita on sivuta muutoin näin kiihkeässä ja vakavahenkisessä ketjussa. Jos ei muuten, niin muistaa ainakin kiittää luojaa hyvistä teoistaan.


      • 12121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitäs se sitten tarkoittaa termi "laihaläski"?
        Millanen sellainen ihminen on? Voiko se olla edes samassa paketissa koko tyyppi?
        Mä olen ajatellut nuo asiat erilleen.

        Nimim. laihaläski vastasikin jo hyvin.

        Tyypillisesti laihaläski on normaalipainoinen tai jopa BMI:n perusteella hoikka henkilö jolla on korkea rasvaprosentti mutta ei juuri lihaksia.

        Googlaa "skinny fat".


      • Ananias kirjoitti:

        Näinpä. Rekkautuneena ei pääse mikään oikeasti oleellinen kommentti lipsahtamaan ohitse kun tulee ne muistutukset.

        En toki ole kyselemässä tosissani strategisia mittoja, mutta kivahan noitakin asioita on sivuta muutoin näin kiihkeässä ja vakavahenkisessä ketjussa. Jos ei muuten, niin muistaa ainakin kiittää luojaa hyvistä teoistaan.

        (kikatusta)

        Niinpä. :)

        Huomaatko muuten, me päästiin nyt ihan oikeaan asiaan ja kerrankin ihan isommalla porukallakin. Vain ainoastaan yksi tuolla mittaili "porkkanaa". Muutenhan tämä on pysynyt mielenkiintoisessa kehyksessä koko juttelu.

        Hei...joo sen verran kiherrystä pitää tässä välissä olla vaiks kuin puntit kolisee ja kilisee ja kyykyjä tehdään, niin...

        Onpa kiva, että oot siinä. (hymyä) Joo...kyllä vaan.

        (naurua, mä hoidan myös tätä puolta;)


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Nimim. laihaläski vastasikin jo hyvin.

        Tyypillisesti laihaläski on normaalipainoinen tai jopa BMI:n perusteella hoikka henkilö jolla on korkea rasvaprosentti mutta ei juuri lihaksia.

        Googlaa "skinny fat".

        Joo. Se selvitti kyllä asiaa. Media on tainnut tuosta
        höpöttää viime aikoina kans jotain.

        Ois jännä mennä johonkin tuollaseen arvioivaan mittaukseen.
        En ole käynyt. Tai en tiedä, uskaltaisiko. :)

        Pah, jalkapohjan skannaus saa riittää.

        (naurua)


      • 12121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo. Se selvitti kyllä asiaa. Media on tainnut tuosta
        höpöttää viime aikoina kans jotain.

        Ois jännä mennä johonkin tuollaseen arvioivaan mittaukseen.
        En ole käynyt. Tai en tiedä, uskaltaisiko. :)

        Pah, jalkapohjan skannaus saa riittää.

        (naurua)

        No eipä siinä mitään häviä jos käy. Monet salit tarjoavat kamppiksina ilmaisia tai puoli-ilmaisia kehonkoostumusmittauksia. Tai niin no, eipä siellä keskiaikaisessa kylässä taida olla kuntosaleja.

        Kuntotestikään ei ole huono idea. Et varmastikaan ole heikkokuntoisimmasta päästä nykyajan mittapuulla, mutta keskimääräinen kuntotaso on niin surkea että vasta erinomaista tulosta voi pitää tyydyttävänä.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        (kikatusta)

        Niinpä. :)

        Huomaatko muuten, me päästiin nyt ihan oikeaan asiaan ja kerrankin ihan isommalla porukallakin. Vain ainoastaan yksi tuolla mittaili "porkkanaa". Muutenhan tämä on pysynyt mielenkiintoisessa kehyksessä koko juttelu.

        Hei...joo sen verran kiherrystä pitää tässä välissä olla vaiks kuin puntit kolisee ja kilisee ja kyykyjä tehdään, niin...

        Onpa kiva, että oot siinä. (hymyä) Joo...kyllä vaan.

        (naurua, mä hoidan myös tätä puolta;)

        Onhan tää ihan hyvä ketju, tässä on pysytelty tiukasti pääasiassa eikä juttu ole rönsyillyt epäasiallisuuksiin. Tällaista hyvähenkistä keskustelua saisi olla enemmän.

        Ja minäkin taas täällä hörhöjen parissa, voi jeesus. Pitää mitata kuume...

        (En käsitä mikä veti taas tänne)


      • Ananias kirjoitti:

        Onhan tää ihan hyvä ketju, tässä on pysytelty tiukasti pääasiassa eikä juttu ole rönsyillyt epäasiallisuuksiin. Tällaista hyvähenkistä keskustelua saisi olla enemmän.

        Ja minäkin taas täällä hörhöjen parissa, voi jeesus. Pitää mitata kuume...

        (En käsitä mikä veti taas tänne)

        (hyväntuulista naurua)

        Niin, sinäkin aikuinen mies siinä, ilta illan jälkeen (näkisitpä vaan tämän nauravan ilmeen).
        Mikäkö veti heh..? : )

        Ei mutta joo, nyt on ollu ihan jees, tästähän on melkein nauttinut -eipä sillä ettenkö aihemminkin, se on voinu olla kyllä vähän toisella tapaa sillon, mutta kuuluuhan liikuntakin intohimoihin hah ;D

        Voi olla, että yritän tänään vähän aikaisemmin sänkyyn. Olis kiva olla aamulla sirpakkana.
        Jos köllisi ensin auringossa ja lähtis sitten pyörähtämään kaupungilla -NYT on se harvinainen lauantaivapaa, rasti seinään.. :)


      • 12121212121212 kirjoitti:

        No eipä siinä mitään häviä jos käy. Monet salit tarjoavat kamppiksina ilmaisia tai puoli-ilmaisia kehonkoostumusmittauksia. Tai niin no, eipä siellä keskiaikaisessa kylässä taida olla kuntosaleja.

        Kuntotestikään ei ole huono idea. Et varmastikaan ole heikkokuntoisimmasta päästä nykyajan mittapuulla, mutta keskimääräinen kuntotaso on niin surkea että vasta erinomaista tulosta voi pitää tyydyttävänä.

        Älä nyt yhtään yritä mies... :D

        Sinä olet määrittänyt minut kutosen kissaksi.
        Muistatko, eilen aamulla unipäissäsi sanoit, että Shakirat on niin so gone :'D

        Keski-aika, tulepa tänne niin kutitan sinut mutkalle, mokoma.

        (naurua)


      • 12121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Älä nyt yhtään yritä mies... :D

        Sinä olet määrittänyt minut kutosen kissaksi.
        Muistatko, eilen aamulla unipäissäsi sanoit, että Shakirat on niin so gone :'D

        Keski-aika, tulepa tänne niin kutitan sinut mutkalle, mokoma.

        (naurua)

        Aina voi nousta seiskan seepraksi treenaamalla, pukeutumalla mekkoon ja postaamalla peppukuvan palstalle.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        (hyväntuulista naurua)

        Niin, sinäkin aikuinen mies siinä, ilta illan jälkeen (näkisitpä vaan tämän nauravan ilmeen).
        Mikäkö veti heh..? : )

        Ei mutta joo, nyt on ollu ihan jees, tästähän on melkein nauttinut -eipä sillä ettenkö aihemminkin, se on voinu olla kyllä vähän toisella tapaa sillon, mutta kuuluuhan liikuntakin intohimoihin hah ;D

        Voi olla, että yritän tänään vähän aikaisemmin sänkyyn. Olis kiva olla aamulla sirpakkana.
        Jos köllisi ensin auringossa ja lähtis sitten pyörähtämään kaupungilla -NYT on se harvinainen lauantaivapaa, rasti seinään.. :)

        Huomaan että sulla on aavistuksesi siitä mikä veti minut taas palstoille. Myönnän että olet oikeassa, minulla on heikko kohtani ja siihen osumalla minusta tulee pehmeämpi.

        Ei se silti minua haittaa, kivahan se on huomata että itsestä löytyy positiivisia tuntemuksia. Kiva juttuseura on luxusta.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Aina voi nousta seiskan seepraksi treenaamalla, pukeutumalla mekkoon ja postaamalla peppukuvan palstalle.

        Pitäis tuon hauiksen nyt jo riittää siihen, mutta sinä
        haluat kympin kamelin. Niin se on. Sun kanssas joutuu käymään koko eläintarhan läpi.

        (jää miettimään, kellehän tämä kuva lähtee, naurua)


      • Ananias kirjoitti:

        Huomaan että sulla on aavistuksesi siitä mikä veti minut taas palstoille. Myönnän että olet oikeassa, minulla on heikko kohtani ja siihen osumalla minusta tulee pehmeämpi.

        Ei se silti minua haittaa, kivahan se on huomata että itsestä löytyy positiivisia tuntemuksia. Kiva juttuseura on luxusta.

        Tuollainen pehmeä kohta on miehessä sallittua.
        Älä sitä kohtaa kovaksi treenaa. Koskaan.

        (kehrää)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuollainen pehmeä kohta on miehessä sallittua.
        Älä sitä kohtaa kovaksi treenaa. Koskaan.

        (kehrää)

        Näinpä, on asioita joiden ei tarvitse muuttuakaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Paljonko tuollaseen ns. laastisaaviinkin mahtuu vettä litroissa (mustat sankot metallikahvoilla, juottoämpärit), niitä kun kaksin käsin täydellä vedellä kannat, niin alkaa käsissä suonet pullistua. Selässä tuntuu. Se on työtä. Tai talvella hakkaat rautalapiolla pakasta jäätynyttä turvetta karsinoihin. Kyllä se vähän hauikseen ottaa.

        Mun bestikseni on myös heppatyttöjä. Maalaistyttö. Hoikka kun kukkakeppi, mutta on se vahva kuiteskin. Nää voima yms. ei mee tosiaankaan minkään ulkonäön kanssa aina yksiin. Yks näyttää vahvalle ja yks heikolle, mutta työn ääressä sen näkee, kuka mitäkin jaksaa. :)


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Vastauksena Zöngölle, en löydä mittanauhaa kun en tarvitse sellaista mihinkään.

        Voimatasot voi aika hyvin testata salilla. LinerTerminator2 antoi mielestäni hyvät testit naisille (älkää kertoko Linerille että olen samaa mieltä hänen kanssaan).

        Kyykky 1,5x oma paino.
        Maastaveto 2x oma paino.

        Eli jos painat 60, sinun tulisi pystyä kyykkäämään 90kg (peppu maahan, ei huijaamista) ja mavettamaan 120kg.

        Onnistuuko? Ne kauppakassit luultavimmin painavat 5-10kg.

        Ja Cooperin testillä voi kokeilla kestävyyskuntoa. Luonnollisesti käyttäen taulukoita ajalta ennen kuin niitä helpotettiin.

        Ihan vaan huudattamaan rupesin, kun tuossa Anzzyn kanssa alettiin jo leikkimielisesti kilpailemaan ja pullistelemaan. :)


        Ei kannata ihan tosissaan mua aina ottaa mussukat.

        En ole noita kokeillut, luultavasti oudokseltaan rikkoisin kroppani. Yliliikkuvat nivelet tarvii tuekseen vahvat lihakset, mutta ihan mitä vaan ei aleta kylmiltään rempomaan. On kuitenkin olemassa tuo fibromyalgia, joka vaikuttaa sen verran ettei mitä tahansa ole järkevää tehdä. Jos mielii olla ns. terve.

        Olen ennenkin sanonut, että mulla on todettu myös semmonen ongelma, kun lihaksien kyvyttömyys rentotua eli ne on kaiken aikaa jäpityksessä. Voisko sanoa ylitöissä ja maitohappo hommelit saattaa kuulemma tulla siitä?

        Normaalistihan ihmisen lihakset sentään rentoutuu aika helposti.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Naiset tyypillisesti yliarvioivat voimansa suhteessa miehiin.

        Rinnalle tarvitaan iso mies jotta "vahva" ja "itsenäinen" (huomaa lainausmerkit) nainen tuntisi olevansa turvassa. Tai jotta mies olisi vahvempi puolisko.

        Tässä faktaa:

        https://i.redditmedia.com/Pa3fEwuyuzaNqxWWfjkfuQecyVO6IZcSiNsl7n5uEg8.png?w=768&s=d9f32895f3d47ef4c6480d9680ca206e

        Heikoimmatkin miehet ovat vahvempia kuin lähes kaikki naiset.

        Mjaa, kyllä tuossa perääkin voipi olla. En minäkään vielä itseäni heikomman miehen kanssa ole seurustellut. Ehkä henkisesti heikomman kanssa kyllä...muttei fyysisesti.

        Miesten kanssa mitään kilapilekaan, enkä naistenkaan kanssa. Mutta sen tiedän, ettei minuakaan kannata ärsyttää, jos ei ole kanttia ottaa selkäänsä. On nähty, että isokin mies kaatuu, kun on sillä mielellä että perkele. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo en minäkään mene sanomaan, että mallin mitoissa olisin eikä tarvitsekaan. Mussa on pehmeyttä (kun lyhyt olen, näkyy sitä myöten helpommin), mutta onneksi kivoissa kohti niin kuin tämän ikäiselle kuuluukin olla. Terveys edellä mennään. Vatsoja vois alkaa tekemään iltaisin vaiks uutisia kuunnellessa ja jalkoihin tarviis enemmän voimaa. Se on pakkautunu tosiaan aikalailla ylärekisteriin tietynlaisesta staattisuudesta johtuen.

        Saako käsivarsilihakset pienemmiksi jos herkii kantelemasta, palautuuko ne sirommiksi?

        Kyllä kai lihaskin lötkistyy, jos ei sitä käytä. Saahan sitä lihaksetkin itseltää näkökuurilla kadotettua, jos niist eroon haluaa.

        En kyllä suosittele. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kyllä kai lihaskin lötkistyy, jos ei sitä käytä. Saahan sitä lihaksetkin itseltää näkökuurilla kadotettua, jos niist eroon haluaa.

        En kyllä suosittele. :)

        Per...nälkäkuurilla. x)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ihan vaan huudattamaan rupesin, kun tuossa Anzzyn kanssa alettiin jo leikkimielisesti kilpailemaan ja pullistelemaan. :)


        Ei kannata ihan tosissaan mua aina ottaa mussukat.

        En ole noita kokeillut, luultavasti oudokseltaan rikkoisin kroppani. Yliliikkuvat nivelet tarvii tuekseen vahvat lihakset, mutta ihan mitä vaan ei aleta kylmiltään rempomaan. On kuitenkin olemassa tuo fibromyalgia, joka vaikuttaa sen verran ettei mitä tahansa ole järkevää tehdä. Jos mielii olla ns. terve.

        Olen ennenkin sanonut, että mulla on todettu myös semmonen ongelma, kun lihaksien kyvyttömyys rentotua eli ne on kaiken aikaa jäpityksessä. Voisko sanoa ylitöissä ja maitohappo hommelit saattaa kuulemma tulla siitä?

        Normaalistihan ihmisen lihakset sentään rentoutuu aika helposti.

        Lisään vielä, että eikös rentoutumiskyvytön lihas ole heikko? En sitten ihan ymmärrä mistä se voima tulee, kun periaatteessavoimaa ei pitäis ollakaan.

        Täytyy tästä kumminkin lähteä itseä kiusaamaan nurmikonleikkuula ja pirun ötököillä. Ei ennätä pohtia pidemmin tätä tässä kohtaa.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Vastauksena Zöngölle, en löydä mittanauhaa kun en tarvitse sellaista mihinkään.

        Voimatasot voi aika hyvin testata salilla. LinerTerminator2 antoi mielestäni hyvät testit naisille (älkää kertoko Linerille että olen samaa mieltä hänen kanssaan).

        Kyykky 1,5x oma paino.
        Maastaveto 2x oma paino.

        Eli jos painat 60, sinun tulisi pystyä kyykkäämään 90kg (peppu maahan, ei huijaamista) ja mavettamaan 120kg.

        Onnistuuko? Ne kauppakassit luultavimmin painavat 5-10kg.

        Ja Cooperin testillä voi kokeilla kestävyyskuntoa. Luonnollisesti käyttäen taulukoita ajalta ennen kuin niitä helpotettiin.

        "Kyykky 1,5x oma paino.
        Maastaveto 2x oma paino."

        Nuo testitavoitteet on yhdelle toistolle?

        Mä teen molempia joskus, mutta en mä miehenäkään tee lähellekään tuolllaisilla painoilla sarjoja. Toiseksi mulla voi olla molemmissa jopa samat painot, mutta ehkä mave:ssa sitten pitäisi olla reippaasti enemmän.


      • 12121212121212
        scrg kirjoitti:

        "Kyykky 1,5x oma paino.
        Maastaveto 2x oma paino."

        Nuo testitavoitteet on yhdelle toistolle?

        Mä teen molempia joskus, mutta en mä miehenäkään tee lähellekään tuolllaisilla painoilla sarjoja. Toiseksi mulla voi olla molemmissa jopa samat painot, mutta ehkä mave:ssa sitten pitäisi olla reippaasti enemmän.

        Ne ovat yhdelle toistolle. Ihan ok mittari sille onko vahva.

        Liner steroidibodaajana tietenkin tekee isommilla painoilla.


      • justjoo
        12121212121212 kirjoitti:

        Ne ovat yhdelle toistolle. Ihan ok mittari sille onko vahva.

        Liner steroidibodaajana tietenkin tekee isommilla painoilla.

        Mitä hyötyä on jostain yhdestä toistosta? Kun kestävyys on paljon merkittävämpi asia arjessa.


      • 12121212121212
        justjoo kirjoitti:

        Mitä hyötyä on jostain yhdestä toistosta? Kun kestävyys on paljon merkittävämpi asia arjessa.

        Mitä hyötyä on liikunnasta ylipäätään?

        Valtaisa enemmistö ei tarvitse voimaa, kestävyyttä, nopeutta, lihaksia tai yhtään mitään muutakaan tavallisessa arjessa.

        Vastauksen saa kun katsoo missä kunnossa nämä ruokakasseja kantamalla "treenaavat" ovat.


      • jfjdkjfdksf
        12121212121212 kirjoitti:

        Mitä hyötyä on liikunnasta ylipäätään?

        Valtaisa enemmistö ei tarvitse voimaa, kestävyyttä, nopeutta, lihaksia tai yhtään mitään muutakaan tavallisessa arjessa.

        Vastauksen saa kun katsoo missä kunnossa nämä ruokakasseja kantamalla "treenaavat" ovat.

        Liikunta ja hyvä lihaskunto ehkäisevät hemmetisti eri sairauksia ja vaivoja. Riittävään lihaskuntoon ja hyvään terveyteen ei kuitenkaan tarvita mitään älyttömiä painoja, eikä ole mitään merkitystä, paljonko ihminen jaksaa nostaa yhdellä toistolla. "Ruokakassiliikunta" ei riitä, mutta tuollainen kilomäärillä pullistelu on myös täysin turhaa.


      • MKH.pätevyystodistus
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Älä yritä. Sillä laivalla kerittiin ja kapitääni huusi komentosillalta naama punaisena Pöntölle.
        Ei kelvannu sitten mikkään. Mie olen kurssit käyny ja käytännössä tehnyt, uso pois. Oli komia paitakin, olin oikein virallisen näköinen laivamimmi :)

        Ainahan seiltil työtakki tai univormu on
        vessasiivojallakin


      • MKH.pätevyystodistus kirjoitti:

        Ainahan seiltil työtakki tai univormu on
        vessasiivojallakin

        Tarvitsen tänä yönä kauneusunet, mutta kun kerta nyt siinä pörräilet, niin ylempi arvo kuin vessansutijalla, tiijä se. Useampi viiva. Siis olalla, kollega.

        (naurua)

        https://www.youtube.com/watch?v=v_2fyB4dj4U

        Eiku öitä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tarvitsen tänä yönä kauneusunet, mutta kun kerta nyt siinä pörräilet, niin ylempi arvo kuin vessansutijalla, tiijä se. Useampi viiva. Siis olalla, kollega.

        (naurua)

        https://www.youtube.com/watch?v=v_2fyB4dj4U

        Eiku öitä.

        Hyvää tekee nukkua, nousee muuten stressihormoonien tasot. Ja tulee hirmuiset hampsterinpussit silmien alle. :)

        Ainakin mulla...

        https://www.youtube.com/watch?v=tCXeYq6KYZc

        Shivaree - Goodnight Moon


    • skinnyfattt

      86cm.

      Oli kymmenisen vuotta sitten luultavasti alle 80cm, mutta en osaa sanoa kuinka paljon kun en koskaan mitannut. Olin silloin hoikka, nyt läski vatsan seudulta. Pitäisi hankkiutua parempaan kuntoon, hävettää kun vatsa pömpöttää :(

      M/174cm/70kg

    • Kaisanoasaa

      Munan ympärykseni on 14,2 cm

      • Heh, entäs päänympärys? Huudatetaan nyt...


      • cintura.chocha-
        LadyZorro kirjoitti:

        Heh, entäs päänympärys? Huudatetaan nyt...

        Kaikiissa kulttuureissa mies tykkää naikkosen harminista kropanmuodoista
        100/70 eli metrin perse ja uuma 70cm

        https://www.youtube.com/watch?v=VrspRNubfyM


      • Alainsetä
        LadyZorro kirjoitti:

        Heh, entäs päänympärys? Huudatetaan nyt...

        zorrasetä on taas kommetoinut kuvaansa:D))
        https://aijaa.com/XOShmM


      • Alainsetä kirjoitti:

        zorrasetä on taas kommetoinut kuvaansa:D))
        https://aijaa.com/XOShmM

        Määh, mitäs sinä siellä olet oikeen husannut?! En olekaan huomannut katsoa ja lukea. :D


      • hulivili-
        LadyZorro kirjoitti:

        Määh, mitäs sinä siellä olet oikeen husannut?! En olekaan huomannut katsoa ja lukea. :D

        Minäkö mukamas

        *viaton katse ja gloria rinkula pään päällä*
        https://aijaa.com/XOShmM

        hähä:D


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kokeile googlella hakea kuvahakua, angry lips...sillä taisin tuon profiilissa olevan löytää?

        Minusta se on niin mainio, naisen suu symbolisoi sukupuoltani ja suun ilme ratatata tyyliäni "puhua palstalla". :)


        Kuin konekivääri...


      • con.besos.para.zorra

      • tekoripset


      • MakeFace.chocha
        LadyZorro kirjoitti:

        Emmä tarvi kiitos vaan. Värjäytän välillä ripset ja kulmat, puuteria vähän pintaan sillon tällön. Voilaa, valmista.☺️

        Ei meikllä vanhasta uutta saa ja uudet ei meikkiä ees tarttisi, ne on nättejä muutenkin. ☺️

        Rumasti meikkavat naiset pilaavat maisemaa järkyxi
        tekoripsiäkään pissaliisat eivät osaa leikata sopivixi
        ovat, kuin Trabantib roiskeläpät --eikä kumakarvoja nyppiä
        näteixi. Yhdes kuvas zorran kulmakarvatki, kuin ihmissudella
        yhteenkasvaneina risuaitana

        Ku olen alan opiskelleena töitäkin tehnyt hyvällä palkallakin
        voisin zorran pärstän siivota Pilllupalkalla kaunottarexy
        palstaa koristamaan--värjätä ripsetkii ammattilais färeillä
        ettei eka naamanpesussa haalene rotanfärisexy

        ja nyppis viäl parran jäänöxetki pois, et zorra näyttäis naiselta


      • MakeFace.chocha kirjoitti:

        Rumasti meikkavat naiset pilaavat maisemaa järkyxi
        tekoripsiäkään pissaliisat eivät osaa leikata sopivixi
        ovat, kuin Trabantib roiskeläpät --eikä kumakarvoja nyppiä
        näteixi. Yhdes kuvas zorran kulmakarvatki, kuin ihmissudella
        yhteenkasvaneina risuaitana

        Ku olen alan opiskelleena töitäkin tehnyt hyvällä palkallakin
        voisin zorran pärstän siivota Pilllupalkalla kaunottarexy
        palstaa koristamaan--värjätä ripsetkii ammattilais färeillä
        ettei eka naamanpesussa haalene rotanfärisexy

        ja nyppis viäl parran jäänöxetki pois, et zorra näyttäis naiselta

        Sulla ei semmosia myrkkyjä ole, että musta saatais maiseman kaunistajaa. :''D

        Kyllä mä naiselta näytän, mutta sen verran vaan ettei kaikki ihastu. ;)


      • phantom.chocha
        LadyZorro kirjoitti:

        Sulla ei semmosia myrkkyjä ole, että musta saatais maiseman kaunistajaa. :''D

        Kyllä mä naiselta näytän, mutta sen verran vaan ettei kaikki ihastu. ;)

        höpö höpö

        mää olen tehny kuolinaamiotakin omastaki naamasta
        semmonen käy muottina .ku tekee latetexista ja dermawaxista
        vaikka Pinoccionenun sun pärstäkertomees ja semosell karvaletistä
        saxia partaliimalla kok naaman, karvansänkeä otsaankin

        Semmisii naamareit tehdän jossin leffossakin
        zorran voi tehdä vaikka Demid Russoxen kaksoisolennoxi
        tai vai Marilyn Monroex

        ommul semmone työnätealbumikin josta näkis
        se nyh ei satu olemaan nyt täällä

        yx tarjilialaflikka ei tuntenu munt, ko olin kursseilla maskeeraanut itttttttttteni Clin Easwoodix
        ihmetteli vaan ku pyyhin sitä karvapartaa pois. ku se lämpimäs liima sulaa


    • HerrMann

      Fräulein optimal on on snasti tikissä, snadit firmit oikeissa kohdissa.
      Mielipide on absoluuttisesti subjektiivinen.

    • palstavaaka

      Keskiverto palstanainen mahtuu pöydän alla seisomaan,
      muttei makaamaan

      • Mä en kyl mahdu pöydän alle seisomaan. 166cm on aika kova vaatimus kuitenkin pöydällekin. :)


      • pizzahousu
        LadyZorro kirjoitti:

        Mä en kyl mahdu pöydän alle seisomaan. 166cm on aika kova vaatimus kuitenkin pöydällekin. :)

        166cm setä on luokka Serpico 15cm
        mutt zorrasetä olis passeli kainaloinen kanaseni<3
        mää en mahdu pöydän alle makaamaan kikuli ståndixes

        Ei me voitais keittiön pöydän alla lemmiskellä lähetyssaarnaajaa
        pöydän päällä kylläkin, ku laitta perunajauhoa leivinlaudalle

        siin kaliintuis pizzapohjakin tomaatpyreellä

        https://www.myllynparas.fi/reseptit/pizzapohja

        kalantuoxuinen pizza Frutti mare


      • pizzahousu kirjoitti:

        166cm setä on luokka Serpico 15cm
        mutt zorrasetä olis passeli kainaloinen kanaseni<3
        mää en mahdu pöydän alle makaamaan kikuli ståndixes

        Ei me voitais keittiön pöydän alla lemmiskellä lähetyssaarnaajaa
        pöydän päällä kylläkin, ku laitta perunajauhoa leivinlaudalle

        siin kaliintuis pizzapohjakin tomaatpyreellä

        https://www.myllynparas.fi/reseptit/pizzapohja

        kalantuoxuinen pizza Frutti mare

        Mikään normaali pöytä ei kestä tätä elopainoa. ☺️

        Saati kahden norsun...haha.


      • fiilari
        LadyZorro kirjoitti:

        Mikään normaali pöytä ei kestä tätä elopainoa. ☺️

        Saati kahden norsun...haha.

        Puusepän höyläpenkki on tehty höyläämisen kestäväxi


    • Miul ei oo mittanauhaa, niin ei voi mittailla. Varmaan hyvin samoissa ollut viimeiset 10 vuotta, ja enemmänkin

    • 65-66 se on, mutta lantiossa sitten löytyykin metrin verran massaa, se tasoittaa sopivasti :D Ja on kyllä kymmenen vuoden sisällä pysynyt aika samoissa, mutta siitä edellisen kymmenen vuoden sisällä heitellyt paljonkin, tuli meinaa "pyöräytettyä" pari lasta kolmen vuoden välein. Silloin oli vyötärönympärykset eri luokkaa. Tosin raskaudet oli sitä, että vatsan kohdalle tuli" koripallo", muuten ei näkynyt juurikaan, mitä nyt rintaliivien kuppikoko kasvoi parilla numerolla.

      • Ai navan yläpuolelta 65-66 cm? Aika solakka


      • pujotteIija kirjoitti:

        Ai navan yläpuolelta 65-66 cm? Aika solakka

        No siitä kapeimmasta kohtaa, kylkiluiden alta, mutta tosiaan lantiosta sitten löytyy.. Kaikki kilot ja herkut kertyy perssiiseen.. Mä olen silti isoluinen. Hartioita on ja lantiota. Mun anoppi ja lapset, jotka on tulleet anoppiin, on pieniluisia, siroja :)


      • yxpaparazzi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        No siitä kapeimmasta kohtaa, kylkiluiden alta, mutta tosiaan lantiosta sitten löytyy.. Kaikki kilot ja herkut kertyy perssiiseen.. Mä olen silti isoluinen. Hartioita on ja lantiota. Mun anoppi ja lapset, jotka on tulleet anoppiin, on pieniluisia, siroja :)

        juuu ihan nättikroppa yybeel onkin kanoottipyylynensä

        löysin yybeen kuvia, muitakin, ku Rebecca Morneyn, joka on myäskin yybeen
        kaksoisolento.....en nyh viittii paljastaa mistä yybeen oikeat kuvat löytyvät
        printtaan ne ja näytän Wikken Alkossa sauansiiderireissulansa


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        No siitä kapeimmasta kohtaa, kylkiluiden alta, mutta tosiaan lantiosta sitten löytyy.. Kaikki kilot ja herkut kertyy perssiiseen.. Mä olen silti isoluinen. Hartioita on ja lantiota. Mun anoppi ja lapset, jotka on tulleet anoppiin, on pieniluisia, siroja :)

        Miehet vaan tykkää, kun ne herkut menee sinne peppu ja reisi osastolle. :)

        Joten omaat siinä mielessäkin varsin ihanteellisen kropan mallin. :)


      • verhoilija
        LadyZorro kirjoitti:

        Miehet vaan tykkää, kun ne herkut menee sinne peppu ja reisi osastolle. :)

        Joten omaat siinä mielessäkin varsin ihanteellisen kropan mallin. :)

        Ei pehmonen peppu zorrasetää kaunista:D

        Tiätääx setä, mihin naisen hienoa hipiää käytetäänn?

        vastaus: naisen päällystämiseen
        niinku lehmännahatkin käytetään kaiki lehmien pällystämiseen

        kommentit https://aijaa.com/XOShmM


      • verhoilija kirjoitti:

        Ei pehmonen peppu zorrasetää kaunista:D

        Tiätääx setä, mihin naisen hienoa hipiää käytetäänn?

        vastaus: naisen päällystämiseen
        niinku lehmännahatkin käytetään kaiki lehmien pällystämiseen

        kommentit https://aijaa.com/XOShmM

        Enhän mä ittestäni puhunutkaan. Eihän me miehet mitään pepulla tehdä. Paitsi naisen, hähä. ;D


      • hetoosetä
        LadyZorro kirjoitti:

        Enhän mä ittestäni puhunutkaan. Eihän me miehet mitään pepulla tehdä. Paitsi naisen, hähä. ;D

        Nyt kyllä tulee zorrsetälle meetoot paljon
        ku läpsii ja hamuilee naisten peppuja

        Linnatuomio pervosedälle ja puntti nilkkaan


      • hetoosetä kirjoitti:

        Nyt kyllä tulee zorrsetälle meetoot paljon
        ku läpsii ja hamuilee naisten peppuja

        Linnatuomio pervosedälle ja puntti nilkkaan

        En ole kajonnut kehenkään!! Kerroin vaan, että mitäs mä öö kerroinkaan...unohtu. 😆


      • huulipunamurhaaja.Rod.S
        LadyZorro kirjoitti:

        En ole kajonnut kehenkään!! Kerroin vaan, että mitäs mä öö kerroinkaan...unohtu. 😆

        Olex nyt taas täti, ku sait proteesit korjaamosta
        Nyt voisit vähän vilautta sitä kehumaas peffaa
        ei kai sull poslarii senttäs ole

        Jos jäi sen setän partakarvoja tohon tahmeaa karkkiväriin kiinni

        https://www.zapmeta.fi/?q=huulipunan sävyn valinta&dzn=&asid=fi_gc2_04&where=web_zapmeta_fi&awc=zmfi&template=&pp=10&bkw=n&de=c&nwc=&rkb=b&rkln=3


      • LadyZorro kirjoitti:

        Miehet vaan tykkää, kun ne herkut menee sinne peppu ja reisi osastolle. :)

        Joten omaat siinä mielessäkin varsin ihanteellisen kropan mallin. :)

        Voi olla että tykkää, mutta ei se ihanteellinen ole vaan vanhanaikainen. Wanha kun olen. Huomaa, kun yrittää hommata vaikka housuja tai hametta netistä tai kaupasta. Ei sellaisia alaosia enää olekaan, että vyötärö olisi alle 70 ja lantio 100:n kieppeillä. Pitää ostaa lantiosta sopiva ja kuroa vyöllä vyötärölle jäävä tyhjä tila umpeen. Ja se ei näytä kovin kivalta. Helpompia onkin pitkät kokomekot, jotka on joustavaa kangasta. Nekin kiinnaa lanteilta helposti, jos muuten onkin istuva. Joku sanoi aikoinaan, että mulla on 40-luvun naisen vartalo. Se on aika kaukana nykyihanteesta; Shirly Karvisen kapealanteisesta, pienipeppuisesta tasahoikasta mallista.


    • HerrMann

      Ah, blondit on ihania. Itse olen snadisti fixautunut snadeihin brunetteihin.











































      7btw.

    • boatsman.chocha-

      Punapäät on kykeneviä kinaamaan ja ollaan oikeas aina kaikest

      Pönttöflikkaki on jo merikapteeni. ku on ollu tukkilautan kohovinkeittäjän vain
      ku karaa jänexen kokonen vaahto jalkovälis tukkijätkien perään

      Flikas muuta seiloria ol, ku sontatalikon heiluttelust jäisiä purjeita ikänsä repineellä matruusin
      Kippari Kallen kyynävarret ja parkkiintunet klosetikansikourat,
      joilla voi klähmiä vain Amsterdamin huorien perseitä
      hummerinhajuisilla sormilla
      https://www.youtube.com/watch?v=vsed2ENvJOk
      ton esitti Pönttö itse huulipunaakin naamas

      tässon Pöntön seilauspraktiikka<<<.

      Pönttö ja Marleena:



      https://www.youtube.com/watch?v=dyhDV79MLsk

    • panisin-mies

      111 senttiä. Just sopivasti ei liikaa eikä liian vähän.

      • nälkävyönkiristajä

        Läskimahan mielipide pyylevyydestänsä;)

        Ois mullakin budovyö 280cm pitkä ja iadossa 450cm

        TheOne uhoilijan mielestä iaidivyö on siwaret, ettei housut putoa
        Mull ainaskin asevyönä, jossa pidetään miekkaa

        TheUuno , vanginvartija Heiskari on myös Suomen ainoa lähitaistelukouluttajakin
        ku puolustusminsteri ei ole koskaan saanut varoja lähitaistelukoulutuxeen

        Saramäen pamppu kouluttaa omalla kukkarollansa


    • nainen-88

      80. Tästä ei saisi kyllä enää yhtään pulskistua, on jo terveydelle vaarallista silloin. Myönnän sen kyllä.

    • hgfdhgjdfhgfdhgfh

      72cm näköjään. Luulin, että kapeampi. 168cm / 58kg / 44v.

    • pitkätukka-68

      Riittääkö jos kerron, että farkkujen koko on 32 34, ja nää on vyötäröstä vähän liian väljät. Joskus olenkin ihmetellyt farkkukaupassa, et onko kaikki mun mittaiset niin läskejä ettei sopivalla vyötärönympäryksellä pöksyjä myydä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe