Pysykää kaukana kyseisestä liikkeestä! Myivät meille auton, mistään vioista ei kerrottu mitään, ja kilometrin ajon jälkeen moottorivikavalo syttyi (oli siis kyllä koeajettu). Sen jälkeen ei meinata vastata puheluihin, sitten ei enää olla paikalla selvittämässä asiaa, ja sitten huudetaan puhelimessa, kun yritämme selvittää asiaa. Kertovat, että joo vikavalo syttyy välillä, mutta he eivät ole antaneet takuuta autolle. Unohtavat, että myyjällä on silti virhevastuu autosta. Purkuun tai korjaukseen heidän vastuullaan eivät siis suostu. Vaikka käräjillä voitetaankin varmasti, on tähän mennyt aikaa, vaivaa, rahaa ja aiheuttanut harmistusta.
Autopistecom on huijarifirma
28
1562
Vastaukset
- joonukkosekas
"Vaikka käräjillä voitetaankin varmasti, on tähän mennyt aikaa, vaivaa, rahaa ja aiheuttanut harmistusta."
Takuu-uskovaisen luulottelua, tuskin edes ottavat käräjäoikeuden käsittelyyn jonkun muutaman tonnin vanhan kotteron normaalista kulumasta aiheutuvaa huoltotarvetta. - sekasi_on
Heh!
Miten osasivatkin "ohjelmoida" moottorivalon syttymään vasta koeajon jälkeen?
" kilometrin ajon jälkeen moottorivikavalo syttyi (oli siis kyllä koeajettu)."
" he eivät ole antaneet takuuta autolle"
Aivan. Käytetyssä autossa ei ole takuuta.
"Vaikka käräjillä voitetaankin varmasti, on tähän mennyt aikaa, vaivaa, rahaa ja aiheuttanut harmistusta."
Buahahahahaaaa...!!??!!??!! Varmasti joo. Jep jep.
Varmaa on se, ettei sinulle takuu-uskovaiselle tästä koidu muuta kuin mielensäpahoittajana elämässä eteenpäin tarpominen. - Mietisvielä
Varmaa on vain se että sinulla ostaja menee tonneja rahaa tuohon autoon vielä ennenkuin se on kunnossa. Jos ostaa vanhoja joissa ei ole tehdastakuuta niin tuollaista se sitten on. Osta seuraavan kerran uusi auto takuulla niin voit viedä sen ilmasiksi korjattavaksi jos vikavalot syttyy tai muuta. Valitettavasti vanhoissa autoissa ei ole takuuta. Virhevastuu koskee kyllä jotain vähän ajettua autoa joka maksaa vielä jotain muttei sekään ihan yksiselitteisesti niin mene että liikkeen tulee kukut maksaa.
- toinenhuijattu
Samanlaisia kokemuksia, ja todella kusipäisiä myyjiä. Tsemppiä käräjille!
- Anonyymi
Kerro lisää
- edellinen
"tuskin edes ottavat käräjäoikeuden käsittelyyn jonkun muutaman tonnin vanhan kotteron normaalista kulumasta aiheutuvaa huoltotarvetta" Sanoo ihminen, joka ei näemmä tie mistään mitään :'D Käräjäoikeus kun ei voi kieltäytyä ottamasta asiaa käsitelväkseen :D Idiootti, käy muutakin kuin elämänkoulua :)
- sekasi_on
Harhaa:
"Käräjäoikeus kun ei voi kieltäytyä ottamasta asiaa käsitelväkseen :D Idiootti, käy muutakin kuin elämänkoulua :) "
Kyllä käräjäoikeus voi kieltäytyä ja kieltäytyykin ottamasta käsittelyyn sille kuulumattomia asioita, kun mitään rikosta tai oikeusistuimen käsittelyä edellyttävää ei ole tapahtunut eikä oikeudenkäsittelylle näin ollen ole lainvoimaista aihetta.
Se, että aloittaja on myyjän kanssa erimieltä vanhan auton kuluneisuuden korjaajasta, ei ole riittävä peruste oikeuskäsittelyn aloittamiseen. Ensisijaisesti kuluttaja voisi halutessaan kääntyä kuluttajaneuvonnan puoleen murhettaan purkamaan ja he arvioivat onko kaupassa tapahtunut tai itse myydyssä tuotteessa virhe joka kuuluisi myyjäliikkeen virhevastuuna liikkeen osittainkaan korvattavaksi tai korjattavaksi. Tässä kerrotun mukaan tuskin edes osittain suositeltua korvaamista tulisi.
Kädettömän mistään mitään tietämättömän kuluttajan oikeus on silti edelleenkin vielä oikeus arvotuttaa murhettaan kuluttajariitalautakunnassa (1-2-vuoden käsittelyajat) ja sieltä todetaan sama; ei virhettä.
Eli käräjäoikeuteen menemisiin on n. valovuoden mittainen matka... vaikka aloittaja "käräjäoikeudessa voitetaan varmasti" unta näkisikin.
- Nolot
Haha, myyjät täällä ilmeisesti kirjoitelleet, kun on tietoja, joita ensimmäisessä viestissä ei edes kerrottu.. muutaman tonnin vanha kottero ei ilmennyt kyllä mistään muusta kuin myyjien viesteistä. Aika noloa tulla tänne puolustelemaan, jossei osaa hoitaa kauppaa asianmukaisesti.
- KiljupieruVantaa
Katkerana mustamaalaan täällä menestyviä kilpailijoitani.
- toitsu
Kaikissa vanhoissa ritsoissa on pientä fiksaamista, osta uusi jos ei ole hyva
Miksi täällä on niin vaikea selittää muutamille, että sana "takuu" ei tarkoita samaa kuin sana "virhevastuu"!
Takuu on olemassa vain uusissa autoissa ja virhevastuu vanhemmissa. Ostajan vedotessa virhevastuun olemassaoloon, vian on oltava sellainen, ettei vikaa huolellisellakaan
tarkastuksella ole voinut havaita, eikä vetoaminen saa kohdistua auton ns. käytössä
kuluviin osiin.
Et siis tarkastanut autoa tarpeeksi huolellisesti.
Etkö tiedä, ettei käräjillä sitäpaitsi käsitellä tällaisia nappikauppoja, siitä pitävät pelkästään käräjöintikulut huolen!- mopetshow
Ei pitäisi alkaa moittimaan jotain firmaa, jos ei osaa ostaa autoa. Auton tarkistaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Pientä summaa vastaan voit viedä auton katsastukseen ennen päätöstä, niin saat kaikki viat listalle ja autoista ymmärtämätönkin osaa valita oikean auton.
- Anonyymi
Aivan täysiä huijareita koko porukka, elkää hyvät olko missään tekemisissä jos voitte kiertää jollain tavalla.
- Anonyymi
Ostin tuolta vanteet, näyttivät kohtuu hyviltä, mutta myyjä ei kertonut , että yksi vanne on kiero kuin korkkiruuvi, vaikka taatusti tiesi siitä! Huijarifirma, kiertäkää kaukaa!
- Anonyymi
Mitäpä jos kirjoittaisitte niinkuin asia oikeasti on, ettekä levitä valheita. Vanteet olivat vuosia yrityksen omassa autossa, eikä niissä ollut vikaa. Nyt väitätte meidän huijanneen, vaikka teille on tarjottu mahdollisuutta palauttaa vanteet. Tai että korjaamme vanteen. Mikään vaihtoehto ei teille käynyt, ettekä anna myyjälle mahdollisuutta korjata asiaa tai edes tutkia onko vanne kiero. Haluatte pitää tuon kieron kuin korkkiruuvi vanteen ja saada rahaa siitä. Kuinka sellaisella voi ajaa jos se on niin kiero ? Kun siitä saa rahaa niin se korjaantuukin ajokuntoiseksi ? Terveisin Autopistecom Huijarifirma, kiertäkää kaukaa
- Anonyymi
Tätä edellistäkin viestiä lukiessa voi vain ihmetellä, millaisia omituisia
käsityksiä ostajilla on vallalla käytetyn irtaimen myynnistä.
Vaikka tässä joka päivä muistuttaisi, että pääsääntö käytetyssä on
aina se, että kyseessä oleva irtain - oli kysymyksessä sitten vanteet tai
koko auto - se myydään aina sellaisessa kunnossa kuin se myyntihetkellä
on.
Tällaisella perusteella on sopimatonta julkisesti sanoa myyjää huijariksi.
Ostajan on aina velvollisuus ITSE tarkistaa myyjän puheet ja väitteet.
Mikäli yksi vanne kuitenkin osoittautuu käyttöönotossa kieroksi, myyjälle
on annettava mahdollisuus tavalla tai toisella korjata virhe.
Myyjä voi toki hyvää hyvyyttään purkaa kauppa, mutta mitään velvollisuutta
hänellä ei tähän ole.
Eikö olekin omituista?!- Anonyymi
Ei se nyt ihan noin mene. Ei voida olettaa, että ostajalla on kaiken maailman analysaattorit, muut tarkastusvehkeet ja autoalan ammattimainen osaaminen omasta takaa. Ostajan pitää voida luottaa, että käytettykin tavara on nimenomaiseti ehjää, vaikkakin kulunutta, ellei sitä myyjäliike nimenomaisesti mainitse, että on tuote myydään viallisena tai siinä saattaa olla vikoja, kun se on tarkastamaton. Jos ostat tuollaisesta alan liikkeestä vanteet, pitää minun voida luottaa, että ovat liikkeessä alan asiantuntijoita ja myyvät tavaran ehjänä, ellei muuta mainita. Se on sitten toinen juttu, jos ajan vanteet itse kiville kaupan jälkeen.
- Anonyymi
Ihmettelen näitä vastauksia, joissa puhutaan rumasti ostajalle/kuluttajalle. Tästä tulee sellainen ikävä fiilis, että mikä tahansa narikka voi myydä mitä takansa paskaa ehjän/priiman hinnalla ja kerätä voitot liiveihinsä. Asiakas/kuluttaja saa sitten ne paskat ja kaikki on kunnossa vai? Onpa tuottoisaa bisnestä kerrakseen! Suomessa yrittäjyys on kuin siirtyisi jumalasta seuraavaan positioon: asiakas on tyhmä ja aina väärässä ja sille voidaan myydä mitä tahansa skeidaa ja sen omaisutta voidaan huoltaa ja korjata miten sattuu sinne päin. Lasku ja rahastus kyllä hoituu aina mallikkaasti. Olis syytä muuttaa asennekulttuuria asiakasystävällisemmäksi ja pyrkiä hoitamaan asiakkaan ongelma ystävällisesti ja parhaalla mahdollisella tavalla, niin vältyy kehnolta yritysmaineelta.
- Anonyymi
Onko asiakas ystävällisyys sitä, että ostaja laittaa tilinumeron, jonne myyjä voi suorittaa raha summan ilman mahdollisuutta tarkistaa pitääkö ostajan väitteet paikkaansa ?
- Anonyymi
Se miksi täällä kutsutaan ko. myyntifirmaa huijariksi, on suureksi osaksi seurausta myös siitä, että asiakkaalle synnytettyä ongelmaa ei edes yritetä korjata asiakkaalle kohtuudella paremmin sopivalla tavalla. Pelataan vaan raivokkaasti omaan pussiin ja jätetään asiakas heitteille. Pääasia, että myyjä sai rahat liiveihinsä, muusta viis!
- Anonyymi
Pysyisivätpä asiakkaat totuudessa tunne kuohuissaan. Auto korjattiin myyjän laskuun, autoon vaihdettiin 50€ egr venttiili (kyseessä 2000 euron vanha käytetty auto) Kuluva osa joka tulee tiensä päähän, joka tuokin osa oli , ei ole virhe.
Jos asiakas lähestyy myyjää aggressiivisesti uhkaillen, eikä myyjä tätä hyväksy, johtaa se toisinaan näille palstoille kirjoitteluun.
Terveisin, 10 vuoden aikana 1 tällaisen palautteen saanut yritys. Siitä voi jokainen arvioida kuinka huonoa se palvelu sitten lopulta onkaan.
Emme myy uusia, vaan vanhoja käytettyjä autoja, joissa saattaa olla jo kaikenlaisia “virheitä”. Tervetuloa käytetyn auton kaupoille 😊 - Anonyymi
Vanneasia etenee nyt, kiitos siitä. Eiköhän se saada piakkoin ratkaistua...
- Anonyymi
Kiitos, kiittämisistä, vai kiitätkö jotain muuta kirjoittajaa?!
(15.10.24. 11:43:35)
Yritin vain taas kerran selvittää, ettei tavanomasessa kaupankäynnissä
ole olemassa mitään sellaisia 14pv / 30pv katumus / palautusaikoja,
kuten esim. Biltemalla ja Bauhausissa on ja joihin ostajat paljolti ovat
tottuneet.
Jos käytetyssä tavarassa on virhe, myyjälle on aina annettava mahdollisuus
itse oikaista virhe, eikä suinpäin vaatia koko kaupan purkua.
Kauppatavarana käytetty autonvanne on tietenkin vähän "kinkkinen",
koska se on herkkä vaurioitumaan. Sitten tietenkin yhden viallisen
korvaaminen aivan samanlaisella, lienee myös haasteellista. - Anonyymi
Ennenaikaista kiittämistä, sillä asian hoitaminen pysähtyi taas käsittämättömästi?! Kestämätöntä asiakkaan jallittamista. En halua olla enää missään tekemisissä puljunne kanssa! Eipä voi kaveripiirille ja foorumeilla ainakaan kehua toimintatapaanne muussa kuin asiakkaan jallittamisessa - sen te tosiaan hallitsette!
- Anonyymi
Kieron vanteen oikasu tilattu sitten omaan piikkiin. Autopistecom - reilua varaosakauppaa jo vuodesta 2011! Kiertäkää kaukaa, niin kuin moni muukin on täällä kehottanut.
- Anonyymi
Haukutteko yritystä täällä syystä ?
- Anonyymi
Kyllä, todellakin! Pulju on velkaa minulle 50 eur vanteen oikeisusta eli tulin puoleen väliin vastaan, mutta ei kelvannut. Piti rahat ja minä sain kieroutunutta vannetta oikaisuttaa kokonaan omaan piikkiin.
- Anonyymi
Annoitko yrityksen itse tutkia vanteen ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293597- 851855
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151651Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541362Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1141203VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202- 681079
- 65964
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28962Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k98942