Jumalan siunausta

siunakkoon

Näinhän nuo uskovaiset toivottavat. Minulle viimeksi pari päivää sitten, vaikka kyseiset henkilöt tietävät aivan taatusti, etten usko mokomaan satuolentoon pätkääkään. Mitä uskovaiset luulevat mokomalla toivotuksellaan saavansa aikaan? Jos ajatellaan, että on olemassa jokin Jumala, voisinko minä määrätä hänet tekemään mieleni mukaisesti jollekin jotakin. Kuten nyt esimerkiksi siunaamaan. Ja mitä se siunaus edes on? Onko se hyvää vai kenties jopa pahaa? Tarkoittaako se lottovoittoa? Vai lisääntyykö elopainoni? Minusta siis tulee nyt läski, koska nuo uskovaiset siunasivat minut. Miten tämän siunauksen saa pois päältä? Uskovaisten Jumala, jätä minut rauhaan!!!

32

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KeinotOnMonet

Siunaaminen on epäsuora keino saada omatunto kolkuttamaan ja siten saada kohde kääntymään.

• siunakkoon

Tuollaiset syntiä tehneet ihmiset eivät ole kelvollisia herättelemään kenenkään omaatuntoa. Se on jämpti.

• UskoHyvään

Se on uskoville keskinäinen ja varsin yleinen tervehdystapa

menee samaan sarjaan kuin "kiitos" toivotetaan uskoa hyvään

yleistä on myös uhriutuminen ja loukkaantuminen jos siunausta toivotetaan

ateistille. siunauksen saava voi luokitella teon jopa röyhkeäksi ja ylimieliseksi

kuitenkin takana on varmasti pelkkää hyvää tarkoittava lausahdus

aivan kuten "kiitos" palvelee molempia osapuolia

• siunakkoon

Edelleenkään en silti ymmärrä, miten sen Jumalan saa tekemään jotakin vain toteamalla: Jumalan siunausta. Eihän se Jumala tee mitään, vaikka rukoilisi ja anoisi kuinka. Jos sanon miehelle, jonka jalka on amputoitu, että Jumala kasvattokoon sinulle uuden jalan, niin eipä tuo kasvata. Turhaan sitä siis menee turhia lupailemaan kenellekään. Uskovaisten pitää muuttaa käytöstään rehelliseksi ja sanoa: Jos olisi Jumala, voisimme toivottaa sinulle Jumalan siunausta.

• UskoHyvään

Jumala ei ole riippuvainen ateistien, eikä uskovien mielipiteistä.

Toteat sen itsekin, kun menet seisomaan peilin eteen ja lausut:

" Minä Olen "

Jumala saa tekemään, koska Jumala ei ole tunne, joka velloo mieltä

aallosta toiseen ja välillä vaahtopäänä. Kukin joka tekee saman tempauksen

kokee saman. " Minä" ei ole tunne, vaan "Minä Olen" on järkyttävä fakta.

Voi harjoitella siis peilin edessä: Siunausta sinulle, sinä peilikuvani.

• "yleistä on myös uhriutuminen ja loukkaantuminen jos siunausta toivotetaan

ateistille."

Voinhan toivottaa sinulle 'Rahimakallah" tai 'Yarhamuka Allah' eli Allahin siunausta. Ethän loukkaannu ja uhriudu tästä toivotuksesta?

• q.v

Tai olkoon Saatana kanssasi.

• siunakkoon
        UskoHyvään kirjoitti:

Jumala ei ole riippuvainen ateistien, eikä uskovien mielipiteistä.

Toteat sen itsekin, kun menet seisomaan peilin eteen ja lausut:

" Minä Olen "

Jumala saa tekemään, koska Jumala ei ole tunne, joka velloo mieltä

aallosta toiseen ja välillä vaahtopäänä. Kukin joka tekee saman tempauksen

kokee saman. " Minä" ei ole tunne, vaan "Minä Olen" on järkyttävä fakta.

Voi harjoitella siis peilin edessä: Siunausta sinulle, sinä peilikuvani.

"Jumala ei ole riippuvainen ateistien, eikä uskovien mielipiteistä."
        Onkos hän sitten riippuvainen uskovaisten mielipiteistä?

"Toteat sen itsekin, kun menet seisomaan peilin eteen ja lausut:
        'Minä Olen '"
        Ahaa, sellainen on siunaus, että näkee peilikuvansa :)

"Voi harjoitella siis peilin edessä: Siunausta sinulle, sinä peilikuvani."
        Nyt ymmärrän, miksi uskovaiset pitävät itseään Jumalana.

• siunakkoon
        q.v kirjoitti:

Tai olkoon Saatana kanssasi.

Ei huono.

• siunakkoon
        Munuaistutkija kirjoitti:

"yleistä on myös uhriutuminen ja loukkaantuminen jos siunausta toivotetaan

ateistille."

Voinhan toivottaa sinulle 'Rahimakallah" tai 'Yarhamuka Allah' eli Allahin siunausta. Ethän loukkaannu ja uhriudu tästä toivotuksesta?

Tuokin on kyllä erinomainen vaihtoehto.

• Heille voi toivottaa hyvää päivänjatkoa.

• siunakkoon

Joskus olen sanonut jollekin tapaukselle, joka on toivottanut shalom, että slalomia vaan sullekin. Uskovaisilla menee lujaa alamäessä.

• siunakkoon kirjoitti:

Joskus olen sanonut jollekin tapaukselle, joka on toivottanut shalom, että slalomia vaan sullekin. Uskovaisilla menee lujaa alamäessä.

Antaa uskovaisten ulkoistaa toivotuksensa olemattomille, itse ainakin toivotan omasta puolestani vilpittömästi hyvää päivänjatkoa.

• siunakkoon
        marathustra kirjoitti:

Antaa uskovaisten ulkoistaa toivotuksensa olemattomille, itse ainakin toivotan omasta puolestani vilpittömästi hyvää päivänjatkoa.

Ei sellaisilla voi mennä hyvin, vaikka toivottaisikin.

• näin.on

Sopiva vastaus on esim. 'Terveydeksi' tai Järjen valoa'.

• siunakkoon

Joo, varsinkin tuo jälkimmäinen vaikuttaa osuvalta.

• Jumalan.siunausta

Olettepa te vitsikkäitä omassa satumaailmassanne. Olisitte syntymättömiä ja ruumis kuollut jos Jumala ei olisi teitä ja elämäänne jo siunannut.

• Sinun satumaailmassasi sinun jumalasi on luonut kaiken.

• Olisiko siis parempi tapa toivottaa..... ?
        Onko vatsasi toiminut?

• siunakkoon

Olet itse todella naurettava väittäessäsi olemattoman pystyvän synnyttämään ja siunaamaan.

• siunakkoon
        epikuros kirjoitti:

Olisiko siis parempi tapa toivottaa..... ?
        Onko vatsasi toiminut?

Niinpä. Pierevä pastorikin on samoilla linjoilla. Ehkä siunauksen toivottelijoille pitää pieraista vastaus.

• Jos amerikkalainen sanoo noin niin ei se tarkoita yhtään mitään.

• siunakkoon

Ei tietenkään, koska amerikkalaiset puhuvat englantia. He ymmärtävät, jos heille sanoo: "God bless bullshit."

• räyhräyh2

Kun uskovainen toivottaa Jumalan siunausta uskonveljelleen, tai sisarelleen, kyseessä on hyväntahtoinen "toivon sinulle kaikkea hyvää elämässäsi" tyyppinen toivotus. Kun uskovainen toivottaa Jumalan siunausta ateistiksi tietämälleen henkilölle, kyseessä on piilovittuilun yritys ja yritys saada "se viimeinen sana" keskustelussa. Tekopyhästi hän toki itse sanoo toivottavansa siunausta siinä toivossa, että ateistikin pelastuisi. Ja paskat. Uskis viisveisaa jonkun satunnaisen ateistin pelastuksesta, kunhan itse uskoo olevansa taivastiellä.

• siunakkoon

Hyvin analysoitu kyllä, kiitos. Uskovaiset todella pitävät itseään muita parempina, eikä siinä touhussa ainakaan toisen kunnioitus kohoa minkäänmoiseen arvoon. Jumalasta tehdään suojakilpi, jonka takaa kelpaa tuomita ylimielisesti muita.

• 12____13
      • siunakkoon

• Anonyymi

Jos joku toivottaa mulle jumalan siunausta mä vedän sitä turpiin.

• Anonyymi

Miksi uskonharhainen ylimalkaan toivottaa "Jumalan siunausta"? Mitä järkeä siinä on?

Uskooko uskonharhainen, että hän voi jotenkin "kanavoida" Jumalasta säteilevää hyvää karmaa ihmiselle, jolle Jumala ei itse ymmärrä sitä kohdentaa? Jos näin on, niin kyse on magiasta ja siunaus on loitsu jolla pyritään vaikuttamaan yliluonnollisiin voimiin.

Jos olisi olemassa hyvä ja kaikkitietävä Jumala, niin eikö hän "siunaisi" kaikkia niitä joita siunata kuuluu ilman että joku uskonharhainen ja erehtyväinen ihminen alkaa Jumalaa neuvomaan, kenelle sitä siunausta pitäisi antaa ja kenelle ei?

Jos taas ukonharhainen kuvittelee, että Jumala tekee aina niin kuin on hyvä ja oikein, niin siunauksen toivottaminenhan on vain toivottajan oman hyväntahtoisuuden mainostamista eli itsekästä omakehua.

Onko siis siunauksen toivottaja magiaan uskova taikauskoinen vai omahyväinen kehuskelija? Mitä mieltä siunailijat ovat itse?

• Anonyymi

Sopivia vastauksia ovat mm.

Varjelkoon Saatana sinua taivaan kauhuilta

Kiitos tieteen sinäkin olet vielä elossa

Jumalharhoista on mahdollista parantua

• Anonyymi

Mä lyön naamaan jos joku toivottelee mulle jumalan siunausta.

• Anonyymi

Mä ainakin lyön turpiin jos mulle toivotetaan jumalan siunausta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      106
      6756
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      378
      6387
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      61
      3198
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      113
      2689
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2330
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      20
      1677
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1495
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe