Miten herkkusienet laitetaan säilöttynä purkkeihin ? En ole ohjeita löytänyt ja ois monta kiloa herkkusieniä.
Herkkusienien säilöntä purkkeihin ?
4
1579
Vastaukset
- sieniherkku
Kuivaa ne ja laita paperipussiin tai vaikka miniluumutoaattirasioihn.
Eivät kestä kosteutta yhtään , tulee home.
Jos on käytössä hyötykuivur niin sillä jos ei niin viipaloi puhtaalle mustalle uunipellille ja laita kuivamaan aurinkoon.
Pitää olla ihan rapsahtavan kuiva, ei yhtään kosteutta.
Sitten vaan murentelet niitä keittoon tai kastikkeeseen. - kiutaköngäs
Kiitos vastauksesta.
Keittämiseen:
- vettä
- 1 kilo sieniä
- 0.5 dl sitruunamehua
Liemi:
- 1dl väkiviinaetikkaa
- 1 rkl sokeria
- 1 rlk suolaa
- laakerinlehtiä
- mustapippureita
- säilöntäaine (esim. Atamon)
Purkkeihin mukaan (halutessasi):
- valkosipulin kynsiä pieneksi paloiteltuna
OHJE:
- Keitä sieniä 10 minuuttia sitruunamehuisessa vedessä.
- Toisessa kattilassa valmista liemi: kaikki aineet vaan sekaan ja kiehauta. Lisää lopuksi säilöntäaine, sillä sen teho heikkenee keitettäessä.
- Laita sienet, ja halutessasi valkosipulia, puhtaisiin (sata-asteisessa uunissa kuumennettuihin) purkkeihin.
- Kaada päälle liemi mausteineen, niin että sienet peittyvät.
- Sulje purkit heti tiiviisti.
- Jäähdytä huoneenlämmössä ja säilytä viileässä.
Vinkki: Päälle voi tunkea jotain niinkuin suolakurkkuihinkin laitetaan mustaherukanlehtiä ja tillinvarsia, jotta kestäisivät paremmin liemessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342373
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472106- 442068
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3231863- 1191514
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161435Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101167- 411065
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036