"Koulukiusattu" valehteli kiusaamisesta

paskahousu.valehteli

28

663

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d123d123123d

      ei valehdellu omien kokemusteni mukaan. jos koulumaailma on yhtään mitä oli 2000 luvun alussa, niin kiusatun kokemukset vain mitätöidään ja kiusaajien sepitykset uskotaan totuutena. muistan vieläkin miten omassa nuoruudessani kiusaajat olivat niitä uhreja joita piti sääliä. tekosyynä kerrottiin että kiusaajilla on muka vaikeat koti-olot ja siksi purkavat pahaa oloaan kiusattuihin.

      samalla unohdettiin täysin kiusattujen koti-olot. kiusattujen kotioloilla ei muka ollut mitään väliä tai heidän koti-olojen oletettiin aina olevan optimaalliset ja siksi muka kiusaajat kateuksissaan kiusasivat hyvin voivaa ja paremmin voivaa kiusattua.

      minua kiusattiin koulussa, mutta myös kotiolot olivat puuttelliset, isäni mm oli alkoholisti. ja minulla oli puutetta jopa ruuasta. mutta jostain syystä minulle ei annettu empatiaa.

      tässä näkyy yhteiskunna double-standardit. ja piilotettu epä-tasa-arvo.

      epä tasa arvoa on myös tämän palstan moderointi joka poistaa minun viestejä koska en kuulu tuohon kiusaaja luokkaan. saatan sanoa jotain kiusallista totuutta kiusaajistani mutta koska "auktoriteetit" ovat kiusaajien puolella niin minä häviän aina tai minut vain hiljennetään vaikka puhuisin totuutta.

      jännintä tässä on se miten kiusaajien vanhemmat ovat ns parempaa luokkaa, joita vastaan poliisi ei uskalla käydä koska se paljastaisi paljon suuremman epäkohdan ja ongelman teko-pyhässä yhteiskunnassamme.

      • Nytinsinööri

        Jep. Samaa mieltä! Omat kiusaajat kadehtivat myös omia kotioloja: nälkää,väkivaltaa ja horo-alkkisäitiä. Jouduin muuttamaan 16v pois paikkakunnalta, et selviäisin hengissä.


      • 123d123123d

        Et ymmärtänyt mitä sanoin. En usko kiusaajien oikeasti kadehtineen minun koti-oloja. Olivat vain pahoja yksinkertaisesti ja toinen on myös alistamisen tarve ja hierarkkian muodostus (siksi minusta tuli ätmi).


    • "Tarvitsetko patteria?"
      Tämäkin on painostusta eikä siihen tarvita kuin viitteitä aiemmista tapahtumista ja puheista kuin poikaani provosoitiin sanoen”heikoksi”
      Aiempina viittaukset oli ”et osaa tapella”yms.

      • Koulukiusaamiseen ei tarvitse kuin muutaman sanan toistoa.”kuole”


    • Harmaaritari

      No joo, tuolta selviää "polliisin" tutkimusten taso:

      https://www.aamulehti.fi/uutiset/poliisi-koulukiusattu-poika-laittoi-itse-paristot-suuhunsa-ja-joutui-leikkaukseen-koulutoverien-rikosepailyt-raukesivat-201177864

      "Polliisi" kuulusteli viikonloppuna poikaa itseään, kahta todistajaa ja epäillyiksi nimettyjä poikia.

      – Todistajat ja epäillyiksi ilmoitetut pojat kertoivat yhtenevästi, että poikaa ei millään tavalla pakotettu, painostettu, uhattu tai yllytetty laittamaan paristoa suuhun, vaan hän yhtäkkiä, kenellekään mitään sanomatta laittoi koulun luokassa pariston suuhun, poliisi kertoi maanantaina lähetettyssä tiedotteessa."

      "Polliisi" kuulusteli epäiltyjä jotka epäilemättä ehti sopia yhteneväisen tarinana ja niiden lisäksi paria tyttöä jotka yhtä epäilemättä ovat jännäpoikien puolella asiassa.

      "Patterin suuhun laittoa oli edeltänyt tilanne, että joku luokan pojista oli kysynyt, tarvitseeko poika patteria. Rahkola ei osaa sanoa, miksi luokkakaveri esitti kysymyksen kesken oppitunnin.

      – En osaa sanoa siihen, mutta korostan sitä, että asiassa ei ole syytä epäillä rikosta eikä mitään yllyttämistä ole ilmennyt."

      Luulisi ettei "polliisikaan" olisi niin tyhmä ettei tajuaisi tuon olleen etukäteen sunniteltu, oli uhkailtu että laitat sitten patterin suuhun kun..... tai muuten.......

      Haiskahtaa siltä että kyseessä on kivakoulu jossa ei kiusata ja kivakoulun reksi soitti kaverilleen kivapoliisille millainen tuo juttu on ollut ja kivapolliisi sitten tuon kiusatun leimasi syylliseksi asiassa. Noin niitä kouluampujia tehdään. Kun kivakiusattu sitten ilmestyy kivakoululle aseiden tai omatekoisen pommin kanssa on varmaan koulun kivareksi kivasti yllättynyt miten heidän kivakoulussa voi tuollaista tapahtua.

      • Se että juurikin noin se kiusaus menee ja ne vaan sitten odotetaan että se toinen laukee.


      • Onneksi ei nielaissut.


      • valtakunta kirjoitti:

        Se että juurikin noin se kiusaus menee ja ne vaan sitten odotetaan että se toinen laukee.

        Joo, jotenkin naiivilta kyllä tuntuu tuon poliisin tarinoinnit kuulusteluista kun on juurikin epäiltyjä kiusaajia "kuulusteltu" ja ollaan innoissaan niiden yhteneväisistä tarinoista, itse olisin yllättnyt jos ei olisi etukäteen sopineet mitä sanotaan "kytille". Mahtaa niitä makeasti naurattaa "polliisin" herkkäuskoisuus ja saavat vaan lisää tuulta purjeisiin kiusaamishommassaan kun ei taaskaan tullut mitään rangaistusta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, jotenkin naiivilta kyllä tuntuu tuon poliisin tarinoinnit kuulusteluista kun on juurikin epäiltyjä kiusaajia "kuulusteltu" ja ollaan innoissaan niiden yhteneväisistä tarinoista, itse olisin yllättnyt jos ei olisi etukäteen sopineet mitä sanotaan "kytille". Mahtaa niitä makeasti naurattaa "polliisin" herkkäuskoisuus ja saavat vaan lisää tuulta purjeisiin kiusaamishommassaan kun ei taaskaan tullut mitään rangaistusta.

        Kyllä minun poikani kertoo, kaverit pitää yhtä ettei ne kerro mitä pahaa tehnyt vaan puolustaa toisia. niin täälläkin tapahtu.
        Tekisi mieli olla vain johtamassa ja tehdä muutos ketkä tarvitsee oikeasti hoitoa käytökseen.


      • Uskonnoton666

        Tapahtumiin liittyen on puhutettu sekä neljää epäiltyinä kuultua poikaa että patterin suuhunsa laittaneen pojan kahta parasta kaveria, jotka ovat tyttöjä

        KAVERITKIN SITTEN VALEHTELEE VAI?


    • kaisanoasaa

      Onkohan noilla todistajilla ollut mahdollisuus sopia ennakolta mitä kuulusteluissa puhuvat? Vähän vaikuttaa että on. Tämä kiusatuksi väitettyhän oli jonkun tiedon mukaan saanut myös uhkauksia kun patterinpureminen oli noussut esille.

    • Odotellessaja

      Nyt on. Koulu tiedossa jossa suojelllaan kiusaajia sekä kaupunki myös,

      Toimittajat seuraavat tarkkana jos nämä herran luotu nappulat aloittavat kiusaamisen, nyt he ovat kaikkien tiedossa ja jos jäävät kiinni

      Syyllisyys tähänkin geisiin paljastuu.

      Muistakaa jos teitä puhutellaan niin kaikki vAn nauhoituksen

      Pojalla oli onneksi äänitys päällä. Nyt katsotaan kuinka pitkälle viranomainen menee.

      • 123d123d1

        Minusta parasta olis ettei tilanteelle annettais liikaa huomiota, jos ovat kiusanneet niin ihan sama. Lapset tekee joskus niin. Liiaallinen huomio voi olla tuhoissa kaikkien kannalta.


    • Voi jumalauta taas järjen juoksua. "tarvitsetko patteria" oli ihan selvä "koodi" joka aloitti tilanteen. Joo,aivan varmasti joku pistää patterin suuhun kesken koulutunnin,tosta noin vaan,ilman mitään syytä..Mä en ymmärrä jos poikaa on kiusattu noin pitkään niin miksi hitossa sen mutsi ei siirrä sitä toiseen kouluun?? Vituttaa tää touhu taas,mikään ei ole muuttunut..Kuvottava koulu btw,jos joudut kiusatuksi,jopa opet mukana..

      • Joop, koululle, sen reksille ja opettajille taitaa olla tärkeintä puhtoinen julkisuuskuva kivakoulusta, olisihan se häpeä jos paljastuisi ettei siellä oeíkeasti mitään tehdä kiusaamisjuttujen kitkemiseksi.


      • 123d123123d

        Totuus on se ettei kenelläkään meistä (ei edes minulla) ole kapasiteettia tuomita tätä tilannetta täysin oikeudenmukaisella tavalla. Lähinnä Jumala vain pystyy siihen.


      • d3123f213f

        Tämä on järkyttävän laaja ja monimutkainen filosofinen dilemma, joka periaatteessa koskettaa yhteiskuntaa, koska aikuiset katsoo lapsien perään ja ottaa heistä mallia omiin arkipäiväisiin ongelmiinsa.

        Jos joku meistä ottaa kiusatun puolen, niin hän opettaa kiusatulle että on aina olemassa joku joka katsoo hänen peräänsä ja jota kiusatun pitää pitää esikuvanaan ja kuunnella hänen neuvojaan. Toisaalta maailma on minulle opettanut sen ettei kukaan ihminen voi täyttää sankarin saappaita ja olla siinä täydellinen.

        Jos otamme kiusaajien puolen, niin on vaarana se että kiusaajien ja kiusatun välillä sattuu mitä tahansa josta kukaan meistä ei voi lopulta tietää koska emme itse sekaannu asiaan.

        Jos taas emme ole yksimielisiä niin se opettaa kiusatulle ja kiusaajille sen ettei maailma ole yhtenäinen vaan jakaantunut erimielipiteisiin ja sen ettei lopulta kukaan ole oikeassa ja tavoittelee vaan omaa etuaan. Se taas on erittäin pelottava "fakta" maailmasta jonka kohtaaminen lapselle voi olla musertava kokemus eikä hän välttämättä ole valmis siihen.

        Ainoa asia mitä voimme tehdä ja mikä varmasti on oikein olisi siirtää huomio yleiseen ilmapiiriin ja pyrkiä luomaan ympäristö ja tunnelma rauhalliseksi kaikkien kannalta.

        Älkää tuomitko oli Jeesuksenkin lause raamatusta, ettei teitä tuomittaisi.


      • d3123f213f kirjoitti:

        Tämä on järkyttävän laaja ja monimutkainen filosofinen dilemma, joka periaatteessa koskettaa yhteiskuntaa, koska aikuiset katsoo lapsien perään ja ottaa heistä mallia omiin arkipäiväisiin ongelmiinsa.

        Jos joku meistä ottaa kiusatun puolen, niin hän opettaa kiusatulle että on aina olemassa joku joka katsoo hänen peräänsä ja jota kiusatun pitää pitää esikuvanaan ja kuunnella hänen neuvojaan. Toisaalta maailma on minulle opettanut sen ettei kukaan ihminen voi täyttää sankarin saappaita ja olla siinä täydellinen.

        Jos otamme kiusaajien puolen, niin on vaarana se että kiusaajien ja kiusatun välillä sattuu mitä tahansa josta kukaan meistä ei voi lopulta tietää koska emme itse sekaannu asiaan.

        Jos taas emme ole yksimielisiä niin se opettaa kiusatulle ja kiusaajille sen ettei maailma ole yhtenäinen vaan jakaantunut erimielipiteisiin ja sen ettei lopulta kukaan ole oikeassa ja tavoittelee vaan omaa etuaan. Se taas on erittäin pelottava "fakta" maailmasta jonka kohtaaminen lapselle voi olla musertava kokemus eikä hän välttämättä ole valmis siihen.

        Ainoa asia mitä voimme tehdä ja mikä varmasti on oikein olisi siirtää huomio yleiseen ilmapiiriin ja pyrkiä luomaan ympäristö ja tunnelma rauhalliseksi kaikkien kannalta.

        Älkää tuomitko oli Jeesuksenkin lause raamatusta, ettei teitä tuomittaisi.

        Jeesus ei tarkoittanut että pahantekijät ja riistäjät jäisivät ilman tuomiota...On olemassa asioita joita ei vain tehdä,koulu/työpaikka kiusaaminen on yksi. Sen kitkeminen oli vaikeaa jo aikaisemminkin, nykyään melkein mahdotonta.
        Miettikääpä miltä mahtaa tuntua tuosta pojasta,poika raukasta..ne,joiden pitäisi olla tuki ja turva,aikuiset,auktoriteetti,kääntyvät sinua vastaan..Olet yksin yhteisössä joka yrittää tuhota sinut,kenen puoleen kääntyä enää? Jos ei toi poika pääse tosta koulusta eroon,koko paikasta,se joko pimahtaa ja tekee iskun tai nistii itsensä.


      • 123d123123d

        peppupupu niin kuvailit aika hyvin juuri elämääni. en minä tiedä.. minulla on vain oma kiusatun näkökulma mutta olen myöhemmin hyväksynyt että kiusaajat olivat oikeassa eikä heidän tekonsa ollut väärä. se on helpompi hyväksyä jotta voisin kestää oman katkeruuteni siitä menetetystä potentiaalista minkä kiusaaminen ja vääryyden korjaamatta jättäminen minulle aiheutti, ei pelkästää ajatuksen tasolla vaan myös esim henkisenä sairastumisena skitsofreniaan


      • hienoahienoa
        123d123123d kirjoitti:

        peppupupu niin kuvailit aika hyvin juuri elämääni. en minä tiedä.. minulla on vain oma kiusatun näkökulma mutta olen myöhemmin hyväksynyt että kiusaajat olivat oikeassa eikä heidän tekonsa ollut väärä. se on helpompi hyväksyä jotta voisin kestää oman katkeruuteni siitä menetetystä potentiaalista minkä kiusaaminen ja vääryyden korjaamatta jättäminen minulle aiheutti, ei pelkästää ajatuksen tasolla vaan myös esim henkisenä sairastumisena skitsofreniaan

        Sinä oletkin heikko ihminen. Annoit periksi ja et pitänyt kiinni siitä mikä on oikeasti oikein. Elät valheessa, jottei heikko psyykeesi tuhoutuisi. Kaikki kiusaajille joskus myöhemmin anteeksi antavat ovat vain heikkoja ihmisiä. Vain henkisesti vahvalla ja rohkealla ihmisellä on uskallusta olla moraalisesti pahojen ihmisten yläpuolella. Jos liittoutuu pahojen ihmisten kanssa tai antaa itse anteeksi pahoille ihmisille, muuttuu silloin itsekin pahaksi.


    • Kaisanoasaa

      Ei se silti tarkoita ettei sitä ole kiusattu. Ei vaan uskalla kertoa niistä muista kiusaamis jutuista koska jännäpojat vetää turpaan.

    • HeiHaloo

      Uhkailu ja yllyttäminen on aina kiusaamista.

    • Miksi joku laittaisi patterin suuhun vapaaehtoisesti? Joko siihen on painostettu etukäteen tai sitten se on todella raju hätähuuto. Jos joku vetää ranteet auki kiusaamisen takia, sanotaanko, että kiusatun oma syy, itsehän se ne ranteet avasi?
      Itse olen ollut koulukiusattu ja tiedän tasantarkkaan kiusaajien kommervenkit. Opettajien kanssa ollaan hyvää pataa ja ovelasti tehdään kiusatusta sekopää friikki, jonka sanaan ei kannata luottaa.

    • Halus varmaan olla Duracell-Pupu(?)

    • osifPHtJIy

      Oletteko kokeilleet? Itse rekisteröidyin sivustolle https://Vipdevki.info/?id26564 ja yllätyin tuloksesta. Suomalaiselle miehelle tuntuu olevan melko paljon kysyntää :)

      Naisetkin ovat omaan silmään kauniimpia kuin suomalaisissa sivustoissa ;)

    • Karvamies

      Ei tuo koulukiusattu mitään valehdellut. Ne oli nämä toimittajat jotka valehtelivat ja edelleen jatkavat valehteluansa kun heidän ensimmäinen valheensa paljaistui valeuutiseksi. Yrittävät mokomat kirjoitella näitä "gonzo journalismia" noudattavaa faktantarkistamisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      104
      2942
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      312
      2240
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      125
      2075
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      152
      2039
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1450
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      28
      1173
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      115
      1113
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1057
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      59
      1014
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      868
    Aihe