Galluppi juuri sinulle !!!

Mikä on suurin synti ihmisellä ? Ylpeys vai haureus vai joku muu ??

40

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristinuskon epäjumalan palveleminen.

      • RaamatunJumala

        Ajattelin lähes samoin, mutta siten, että suurin synti on kieltää Raamatun Jumala ja palvella muita jumalia, eli 1. käskyn rikkominen.

        Kristityt tunnustavat Raamatun Jumalaa kuten juutalaisetkin, mutta ehkä hieman laajemmassa merkityksessä. Tämä, nk. kolminaisuusoppi ei kuitenkaan ole juutalaisuuden Yhden Jumalan vastainen, eli ei kiellä tätä jumaluutta.

        Muslimeilla sen sijaan on eri jumala, luonnonjumala, kuunjumala, jonka tunnus on kuunsirppi. Tämä heidän jumalansa oli Muhammedin aikaan Mekan kaupunkijumala, epäjumala, jonka Muhammed koroitti korkeimmaksi, allahiksi. Tämä saudiarabialainen epäjumala ei ollut Aabrahamin Jumala.

        Kirkot ja nk. kristityt, jotka hyväksyvät allahin, eivät enää ole kristillisiä kirkkoja, eivätkä kristittyjä.


      • RaamatunJumala kirjoitti:

        Ajattelin lähes samoin, mutta siten, että suurin synti on kieltää Raamatun Jumala ja palvella muita jumalia, eli 1. käskyn rikkominen.

        Kristityt tunnustavat Raamatun Jumalaa kuten juutalaisetkin, mutta ehkä hieman laajemmassa merkityksessä. Tämä, nk. kolminaisuusoppi ei kuitenkaan ole juutalaisuuden Yhden Jumalan vastainen, eli ei kiellä tätä jumaluutta.

        Muslimeilla sen sijaan on eri jumala, luonnonjumala, kuunjumala, jonka tunnus on kuunsirppi. Tämä heidän jumalansa oli Muhammedin aikaan Mekan kaupunkijumala, epäjumala, jonka Muhammed koroitti korkeimmaksi, allahiksi. Tämä saudiarabialainen epäjumala ei ollut Aabrahamin Jumala.

        Kirkot ja nk. kristityt, jotka hyväksyvät allahin, eivät enää ole kristillisiä kirkkoja, eivätkä kristittyjä.

        Valitettavasti myös raamatun jumala on epäjumala kaikkien ihmisen luomien jumalien tapaan, joten et saa synninpäästöä.


      • IsäPoikaPyhäHenki
        he-ma kirjoitti:

        Valitettavasti myös raamatun jumala on epäjumala kaikkien ihmisen luomien jumalien tapaan, joten et saa synninpäästöä.

        No, Hän voi olla epäjumala sinulle, mutta minulle Hän On Herra, Yksi Jumala, kaikessa kolmessa ilmentymässään: Isä, Poika ja Pyhä Henki. 💞


      • Ateisti1982EiKirj
        RaamatunJumala kirjoitti:

        Ajattelin lähes samoin, mutta siten, että suurin synti on kieltää Raamatun Jumala ja palvella muita jumalia, eli 1. käskyn rikkominen.

        Kristityt tunnustavat Raamatun Jumalaa kuten juutalaisetkin, mutta ehkä hieman laajemmassa merkityksessä. Tämä, nk. kolminaisuusoppi ei kuitenkaan ole juutalaisuuden Yhden Jumalan vastainen, eli ei kiellä tätä jumaluutta.

        Muslimeilla sen sijaan on eri jumala, luonnonjumala, kuunjumala, jonka tunnus on kuunsirppi. Tämä heidän jumalansa oli Muhammedin aikaan Mekan kaupunkijumala, epäjumala, jonka Muhammed koroitti korkeimmaksi, allahiksi. Tämä saudiarabialainen epäjumala ei ollut Aabrahamin Jumala.

        Kirkot ja nk. kristityt, jotka hyväksyvät allahin, eivät enää ole kristillisiä kirkkoja, eivätkä kristittyjä.

        "Ajattelin lähes samoin, mutta siten, että suurin synti on kieltää Raamatun Jumala ja palvella muita jumalia, eli 1. käskyn rikkominen."

        Sitähän käskyn rikkomista kiihkokrisityt joka tilanteessa tekevät kun puhuvat jumalan tekemisistä ja tekemättä jättämisistä kuin olisivat itse se jumala puuttumalla muiden ihmisten asioihin. Aina kiihkokristitty tietää mitä se jumala tekisi, joten kiihkokrisitty myöskin paljastaa sen että haluaisi itte olla se jumala.

        Miten se voi olla mahdollista että jumala josta ei ole minkäänlaista havaintoa on sanonut että kiihkokristityn pitää puuttua homoseksuaalien elämään ja perustaa sitä varten aito avioliitto yhdistys. Sellaista kohtaa ei raamatussa lue tai että homovihoissaan pitää perustaa yhdistys! Ei siinä mitään yhdistystä tarvisi jos jumala olisi olemassa, mutta kun kaikkien sen yhdistyksen kannattajien ja jäsenien on ollut pakko toimia jumalana ...miten uskonnon koko perusta 1. käsky on jäänyt pois mielestä jokapäiväisestä elämästä?!

        Kristityt ei itte noudata riviäkään raamatusta vaan keksii omiaan tai aina vaan tulkitsee sitä raamattua ja lopulta kaikki ihmettelee miten siitä raamatun kohdasta pystyy edes tulkitsemaan sellaista kuin joku kiihkokristitty saa siitä revityksi!

        "Se joka tekee töitä pyhäisin, surmattakoon". Siihenkin pitää kristityn sanoa että se on vanha liiton käsitys asiasta ja jeesus loi uuden liiton, mutta sitten kun käydään homoseksuaalien kimppuun niin eikös se just tehdä sillä mooseksen kirjan tekstillä joka lukee vanhassa testamentissä jota uskova ei muutoin lue tai noudata kuin vain silloin kun kysymys on homoseksuaaleista. Se on just se mikä vie kristinuskonnosta sen kaiken uskottavuuden mitä väitätte sen olevan koska ei sitä voi pitää totena kuin jokin hyvin ristiriitainen ja omahyväinen ihminen jota kutsutaan kristityksi!


      • Kiihkokristitty
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        "Ajattelin lähes samoin, mutta siten, että suurin synti on kieltää Raamatun Jumala ja palvella muita jumalia, eli 1. käskyn rikkominen."

        Sitähän käskyn rikkomista kiihkokrisityt joka tilanteessa tekevät kun puhuvat jumalan tekemisistä ja tekemättä jättämisistä kuin olisivat itse se jumala puuttumalla muiden ihmisten asioihin. Aina kiihkokristitty tietää mitä se jumala tekisi, joten kiihkokrisitty myöskin paljastaa sen että haluaisi itte olla se jumala.

        Miten se voi olla mahdollista että jumala josta ei ole minkäänlaista havaintoa on sanonut että kiihkokristityn pitää puuttua homoseksuaalien elämään ja perustaa sitä varten aito avioliitto yhdistys. Sellaista kohtaa ei raamatussa lue tai että homovihoissaan pitää perustaa yhdistys! Ei siinä mitään yhdistystä tarvisi jos jumala olisi olemassa, mutta kun kaikkien sen yhdistyksen kannattajien ja jäsenien on ollut pakko toimia jumalana ...miten uskonnon koko perusta 1. käsky on jäänyt pois mielestä jokapäiväisestä elämästä?!

        Kristityt ei itte noudata riviäkään raamatusta vaan keksii omiaan tai aina vaan tulkitsee sitä raamattua ja lopulta kaikki ihmettelee miten siitä raamatun kohdasta pystyy edes tulkitsemaan sellaista kuin joku kiihkokristitty saa siitä revityksi!

        "Se joka tekee töitä pyhäisin, surmattakoon". Siihenkin pitää kristityn sanoa että se on vanha liiton käsitys asiasta ja jeesus loi uuden liiton, mutta sitten kun käydään homoseksuaalien kimppuun niin eikös se just tehdä sillä mooseksen kirjan tekstillä joka lukee vanhassa testamentissä jota uskova ei muutoin lue tai noudata kuin vain silloin kun kysymys on homoseksuaaleista. Se on just se mikä vie kristinuskonnosta sen kaiken uskottavuuden mitä väitätte sen olevan koska ei sitä voi pitää totena kuin jokin hyvin ristiriitainen ja omahyväinen ihminen jota kutsutaan kristityksi!

        Hyvänen aika.

        Minä en ole käynyt homojen kimppuun ja vietän sunnuntaita. En myöskään itse tiedä olevani kiihko-kristitty - uusi sana - mutta ehkä jossain mielessä, kyllä.

        Homoista olen lukenut ainoastaan UT:ssa ("miehimykset") mutta muistaakseni heitä ei käsketty tappaa.

        Nii. Kaikkea hyvää sinulle. 🙂


    • Kuka.haluaa.tietää

      Ja mikä muuten on näiden Saviksen galluppien tarkoitus?
      Kuka tai mikä taho näitä kyselee?

      Hellareilla on aina ollut tämä erikoinen, epäilyksiä herättävä tapa kysellä vierailtakin ihmisiltä heidän asioitaan ja uskoaan.

    • Siinähän.sitä

      Tahaltinen synninteko - laittomuus ja epäpyhänä pidettävä liiton veri, jossa on pyhitetty.
      Sen johdosta kohtaa Jumalan - jossa Sana tuomitsee, eli tulee vanhurskas tuomio.
      Synnin palkka on kuolema ja tuomio lähtee Jumalan huoneesta. Tästä ei pääse kukaan eroon. En minä, etkä sinä.

      Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
      Heb 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

      • KristuksessaTäydellinen

        Tjåå. Onhan Jumalassamme myös tuokin luonteen puoli ja sen saa kyllä tuta, jos lähtee kovin kauas sivupoluille. Koska me nyt kumminkin olemme syntisiä, on Jumalan tietyssä määrin katsottava läpi sormien syntisiäkin tekojamme. Hänhän juuri Itse kävi ne sovittamassakin!

        Mutta toki, aivan tietoinen Jumalan armon pilkka... Tekijä kyllä huomaa kun Taivaan Portti on läjähtänyt kiinni. Siinä tulee heti ensin hyvin viluinen ja orpo olo. Vähän niinku itku. Mutta ei huolta: Paholainen on heti rinnalla! Alkaa sen päiväinen supina. "Olet tehnyt hirveän synnin. Jumala ei halua enää koskaan tietää sinusta mitään. Parempi mennä kokonaan maailmaan. Sinne kuolet. Joudut Helvettiin. Et kykene mitenkään korvaamaan tekemääsi syntiä. Jumala ei ikinä anna anteeksi! Ja päläpäläpälä..." Luther kirjoitti, että Saatanalle on pistettävä välittömästi jauhot suuhun. Sanottava: "Siinä sinä, Perkele totta puhut, että olen tehnyt syntiä ja syntini on hirveä, mutta siinä valehtelet, että Jumala olisi minut täysin hylännyt. Juuri syntisenä minun kuuluukin mennä Jumalan eteen, kaduttava, tunnustettava syntini ja uskottava, että Kristus juuri minunkin puolestani sovitti syntini. Väisty edestäni Saatana! Minä palaan Jumalani tykö!" Jeesus, kertomuksessaan Tuhlaajapojasta, kertoo myös kuinka Isä tähän maailman turuilta raahautuvaan rakkaaseen rääpäleeseensä suhtautuu: Isä jopa juoksee vastaan! Jumala Itse juoksee katuvaa syntistä vastaan. Luulisi Jeesuksen, Itse Jumalana asian tietävän.

        Kannattaa pitää itseään nk. aralla tunnolla. Olla tietoinen itsestään sekä siitä mitä Jumala Itse on puolestamme tehnyt. Tällaista kututaan myös synnintunnoksi. Vaikka hellureit opettavatkin synnittömyysoppiaan, - syntinen kun ei muka voi pyhittyä (no, ei tietenkään itsessään, vaan Kristuksen lahjavanhurskautuksessa!) - he kuitenkin myöntävät jonkinlaiset "virheet ja erheet", joita heihin uskovankin tulee etupenkissä katua.

        Minä itse olen heittänyt käsitteinä pois nuo "erheet ja epätäydellisyydet". Olen varmasti täydellinen: sekä omassa syntisyydessäni että Kristuksen lahjavanhurskaudessa. Tämä on uskon asia.


    • jumala-kanssamme

      Epäusko on suurin synti.

      Se, että ihminen ei usko Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja Vapahtajanaan,
      se on suurin ja ihmisen sielun kadottava synti. Sen tähden Pietari nuhteli Jerusalemin asukkaita voimallisesti Jeesuksen hylkäämisestä ja ristiinnaulitsemisesta. Hän kehotti kansaa tekemään parannuksen tästä epäuskosta ja sen aiheuttamasta Jeesuksen hylkäämisestä. Pietari ei maininnut saarnassaan muuta syntiä.

      Joh 16:7-10 "Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;"

      Apt 2:22-23 "Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte, hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.

      2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
      2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
      2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua

      Apt 9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
      9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

    • oma-lehmä

      Elämätön elämä!

    • Kirjakääröt

      Room.14:23 Biblia (1776) Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskossa ole, se on synti.

    • Ylpeydestä se kaikki alkoi kun valkoinen enkeli ylpistyi ja lankesi ja sitten sillä ylpeys sai syötetty Eevalle että ajatelko nyt että tulette Jumalan kaltaisia kun syötte tästä puusta. Ja Eeva söi ja tarjosi Aadamille joka myöskin
      söi ja näin tuli kirous maailmaan ja meille joka katkesi ja katkea Ristinkuolemassa.

      • Ja paskantaa leirin ulkopuolelle?

        Kyllä ne kristinuskonharhaiset tekevät nykyisin tarpeensa sisätiloissa. Näin on siis taivaspaikka taas menetetty.


      • Anonyymi

        Jumala teki ihmiselle vaatteet. Lue Raamattua äläkä jauha skeidaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala teki ihmiselle vaatteet. Lue Raamattua äläkä jauha skeidaa.

        Miksi aatami ja eeva kuvataan raamatussa alasti? Kyllä ompelija tai ompelua harjoittava on ne vaatteet ihmisille tehneet jo alkujen saatossa..ihminen on nyt sattunut kehittymään älykkääksi vaikkei vastustamaanne huipputeknologiaa vielä ollutkaan olemassa. Luultavammin silloin ei taidettu mistään jumalastakaan piitata tai tietää!! Tapettiin joku eläin, josta saatiin vaatetusta. Isot kasvien lehdetkin ovat peittäneet ihmisten intiimit alueet melko hyvin. Suomen alue peitti todella kauan syvä jääkerros, joten täällä ei tainnut olla elämää, ihmistä, jumalaa tai raamattua jne. Miksi jumalanne piti Suomen aluetta miljoonia vuosia jäämassassa? Eikö sitä aikaisemmin voinut sulattaa..olihan uskovaisten mukaan luonut auringonkin heti alussa, joten kyllä ois voinut jumalanne kyennyt suhteillaan laittaa grilliin lisää tehoa.
        Olet tainnut elää vain tynnyrissä jota olet käyttänyt vaatteenasi ja kantanut sitä tynnyriä hekseleillä! Huomaa miten raamattua oppinaan pitävä on oikeasti tyhmä jolla ei ole minkäänlaista ajattelukykyä todellisuudesta. Uskovat haluaa kyseenalaistaa vain selviä faktoja, joista ei mainita raamatussa! Uskovainen älähtää heti jos väittää jotakin asiaa raamatun ulkopuolelta ja kertoo sen olevan totuus!


      • he-ma kirjoitti:

        Ja paskantaa leirin ulkopuolelle?

        Kyllä ne kristinuskonharhaiset tekevät nykyisin tarpeensa sisätiloissa. Näin on siis taivaspaikka taas menetetty.

        Sinä se näköjään olet edelleen erämaavaelluksella.


      • Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

        Miksi aatami ja eeva kuvataan raamatussa alasti? Kyllä ompelija tai ompelua harjoittava on ne vaatteet ihmisille tehneet jo alkujen saatossa..ihminen on nyt sattunut kehittymään älykkääksi vaikkei vastustamaanne huipputeknologiaa vielä ollutkaan olemassa. Luultavammin silloin ei taidettu mistään jumalastakaan piitata tai tietää!! Tapettiin joku eläin, josta saatiin vaatetusta. Isot kasvien lehdetkin ovat peittäneet ihmisten intiimit alueet melko hyvin. Suomen alue peitti todella kauan syvä jääkerros, joten täällä ei tainnut olla elämää, ihmistä, jumalaa tai raamattua jne. Miksi jumalanne piti Suomen aluetta miljoonia vuosia jäämassassa? Eikö sitä aikaisemmin voinut sulattaa..olihan uskovaisten mukaan luonut auringonkin heti alussa, joten kyllä ois voinut jumalanne kyennyt suhteillaan laittaa grilliin lisää tehoa.
        Olet tainnut elää vain tynnyrissä jota olet käyttänyt vaatteenasi ja kantanut sitä tynnyriä hekseleillä! Huomaa miten raamattua oppinaan pitävä on oikeasti tyhmä jolla ei ole minkäänlaista ajattelukykyä todellisuudesta. Uskovat haluaa kyseenalaistaa vain selviä faktoja, joista ei mainita raamatussa! Uskovainen älähtää heti jos väittää jotakin asiaa raamatun ulkopuolelta ja kertoo sen olevan totuus!

        Sellainen ajatusten Tonava sieltä. Jos minulla on tynnyri asunani, niin sinun tynnyrissäsi ei ole edes tulpan reikää mistä kurkistella luomakuntaa ja sen mahtavuutta. Sikäli hämärää oletusta suollat tynnyrissäsi ja älähdät jos joku edes raottaa tynnyrisi kantta.


      • Tipale kirjoitti:

        Sinä se näköjään olet edelleen erämaavaelluksella.

        Raamatussa on selvät ohjeet paskalla käymisestä, eikä satuolento jeesuskaan niitä korjannut.

        Vastoinpäin, koska hänen olemattomuutensa jeesuksen suuhun kirjoitettiin kymmeniä vuosia myöhemmin vuorisaarna, jossa hän vahvisti myös pakantamislain.


      • he-ma kirjoitti:

        Raamatussa on selvät ohjeet paskalla käymisestä, eikä satuolento jeesuskaan niitä korjannut.

        Vastoinpäin, koska hänen olemattomuutensa jeesuksen suuhun kirjoitettiin kymmeniä vuosia myöhemmin vuorisaarna, jossa hän vahvisti myös pakantamislain.

        Voithan toki tällaisiakin hassutuksia mielessäsi kvuitella aivan vapaasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ajatusten Tonava sieltä. Jos minulla on tynnyri asunani, niin sinun tynnyrissäsi ei ole edes tulpan reikää mistä kurkistella luomakuntaa ja sen mahtavuutta. Sikäli hämärää oletusta suollat tynnyrissäsi ja älähdät jos joku edes raottaa tynnyrisi kantta.

        En pidä teitä hihhuleita kovinkaan mahtavina ja mitään tänne ei ole todisteiden valossa luotu. Ennemmin tullut vaikka tyhjästä kuin se teidän tyhjästä ilmestynyt jumalannekin! Turha lässyttää että jumala on ollut täällä aina...eihän se ole nytkään!


      • Tipale kirjoitti:

        Voithan toki tällaisiakin hassutuksia mielessäsi kvuitella aivan vapaasti.

        Sä et taida lukea sitä kohtaa seiltä raamatusta, kuten et monia muitakaan kohtia joista ei ole sinulle hyötyä tai omaa etua. Muille sitten jaksat jauhaa paskaa siitä että raamattu on kokonaisuus, vaikka te hihhulit ette sitä itsekään lue kokonaisuutena tai noudata sitä kokonaisuutena vaan luette sitä sieltä sun täältä ja niitä kohtia joita pidätte hyvinä ja omana etunanne. :D Se tekee uskonnostannekin hyvin onton ja uskottavuus kärsii aina kun hihhuli avaa sen tyhmän suunsa. Hihhuli ei ajattele mitä sieltä suustaan päästää kun aivojen tilalla on joko pelkkää sahapurua tai umpiluuta!


    • Suurin synti ryhtyä uskovaksi kun silloin sen jälkeen kaikki mitä elämässäsi teet on syntiä ja koko elämäsi muuttuu syntiseksi. Minulla ei ole mikää syntiä koska en tunnista sellaista elämässäni enkä muiden ihmisten elämässä. En elämässäni harjoita syntiä, koska synnin harjoittaminen on vain uskovien juttu.
      Ihmisellä on syntyessään moraali tai sitä ei ole. Millään uskonnolla sitä moraalia ei kuitenkaan saa vaikkak uinka lukisit raamattua. Moraali on raamattuun omittu samoin kuin avioliitto. Kummatkin ovat olleet ennen kuin mistään synnistä edes tiedettiin tai raamattuun oltiin kirjoitettu sanaakaan. Raamattu on ihmisen kirjoittama teos siinä missä Tolkienin Taru Sormusten Herrasta tai Hitlerin Mein Kampf.
      Raamattua lukiessa varmaan tulee mieleen kuinka rajallinen on ihmisen mielikuvitus, joka on väärä tulkinta ihmisen mielikuvituksesta. Miljoonittain hyllyrivejä kaunokirjallisuutta kirjastoissa todistaa sen että ihmisen mielikuvitus on rajaton ja siksi raamattukin on kirjoitettu. Se että raamatun kirjoittajaa ei mainita raamatussa ei todista etteikö ihminen olisi kirjoittanut raamattua. Kaikkeen ihmisen kirjoittamaa ei kannata ottaa tosissaan ja raamattu on siitä oiva esimerkki. Hitler piti raamattua esikuvana kirjoittaessa Mein Kampfia. Raamatussa tulee esille hyvin holokausti ja orjat ja mahdollisesti alkeellinen rotuerottelu.

      • Anonyymi

        Pelkkää tulkintaa koko teksti. En pidä kummoisenakaan sisällöltään. Olen lukenut sekä Raamatun, että Mein Kampfin ja pidän pelkkänä tunnepohjaisena paatoksena ja tulkintana edellistä kirjoitusta. Suurta ymmärrystä ja asiaa se ei mielestäni sisällä lainkaan.


    • Anonyymi

      Hyväntiedonpuulta kannettu hedelmä ja oma valtajakkara.
      Sekä tuomarina seisominen sanana kristitty - ja jumala.
      Miksi, koska kyse on hapatteista. Ja täällä sitä eritoten hyvin esiintyy.

    • Anonyymi

      Jaak.1:15 Biblia (1776) Sitte kuin himo on siittänyt, niin hän synnyttää synnin; mutta kuin synti täytetty on, se synnyttää kuoleman.

    • Platonin Protagoras teoksessa kerrotaan Prometheuksen aikoihin päätetyn, että ihmisen tulee olla VILPITÖN JA REHELLINEN. Ne karsitaan pois maan päältä, jotka eivät ole Vilpittömiä ja rehellisiä.
      Jeesus noudattelee evankeliumin opetuksessa paljon Platonin (Sokrateen) esikuvaa ja esimerkkiä. Niinpä Johanneksen kirjeeseen on kirjoitettu, joka tunnustaa syntinsä rehellisesti saa ne anteeksi. Pahat teot tulisi tunnustaa.
      Sen sijaan kun joku syyttelee ylpeydestä tai muusta sellaisesta niin tuollaiset syytökset saattavat olla kateiden ihmisten aikaansaamaa.

    • Anonyymi

      Ketjun galluppi-aloittaja elää suuressa harhassa ja vailla mitään vastuuta itsestä ja muista, uhreistaan, - vailla Jumalan pelkoa - kerran hänelle tulevasta tuomiosta. Aloittajalle usko on pelkkä hyvä vitsi, jolla voi leikkiä. Hän ei siis ole ainakaan aito kristitty.

      Hän on lisäksi hyvin tyhmä, jonka myös kaikki edellä oleva juuri todistaakin.

      Älkää lukeko häntä. Älkää kallistuko miettimään tällaisia Kiusaajan teille asettamia kysymyksiä: "Onko näin vain näin?", juuri tässä te ITSE suostutte päästämään harha-ajatukset pohdointoina mieleenne! ("Se ketään ei vie väkisin, saa kukin valita....") Pysykää Jumalan sanassa ja kieltäkää ne Jumalan sanan vastaisina välittömästi, älkääkä suostuko mihinkään keskusteluun ja ajatustenkaan vaihtoon Saatanan kanssa.

      Sama koskee myös toista, Saatanaa valkeuden vaatteissa, kirjoittaja Herätyystä, joka aina uusillaan ketjuillaan haluaa ainoastaan lyödä aitoja kristittyjä. ("Missä ovat ne muut, aidot, jotka elävät täydellisesti?... Ei vieläkään muita kuin MINÄ!" Tämä on Kiusaajan, Saatanan kristityksi tekeytynyttä puhetta.) Muistakaa: myöskään hän, Herätyys - itse Saatanasta nyt puhumattakaan! - ei ole kristitty.
      ~

    • Anonyymi

      Vain täysin ymmärtämätön kysyy mikä on suurin ja mikä on pienin. Ei ole ymmärrystä synnistä, eikä sitä kautta myöskään armosta.

      Kas kun ei kysytä kuka on suurin Jumalan valtakunnassa!

      • Anonyymi

        No katsos, kun helluntailaisuuteen sinänsä on aina kuulunut syntien erillinen nimeäminen ja luettelointi.

        Muistan lapsuudesta laulunrenkutuksen jonka sanoma oli:

        "Kiikkustuolissa et pääse Taivaasehen,
        Herra laiskoja ei ota Taivaaseensa!"

        Tämä siis ilmaisee, että
        a) Keinutuolissa istuminen on syntiä. Viemällä keinutuolin esim. kierrätyskeskukseen on free mason-pelastus jo puoliksi saavutettu.
        b) Laiskat eivät siis pääse Taivaaseen, eli helluntailaisten luettelemien, gnostilaisten (free mason) hyvien tekojen tekemättömyys ovat este Taivaasehen.

        Aloittaja siis edustaa kyllä helluntailaisuutta sen yhdessä äärityhmimmässä ja -satanistisimmassa (= ihmistä palvovimmassa) muodossa, jossa täytyy valikoiden miettiä mitä syntiä "saa" jotenkuten tehdä, mutta mitkä heti jättää! Helluntailaisten allah nukkuu sekä päivällä että yöllä.

        Oman tietoni mukaan pahimmat synninteot perinnehelluntailaisuudessa ovat siis:
        ~keinutuoli,
        ~tupakanpoltto,
        ~juopottelu,
        ~kymmenysten maksamattajättäminen pastoreille
        ja... no, ei ehkä enää tänäpäivänä niinkään...:
        ~haureus (mutta ei, jos siitä ei jää kiinni).

        Tässä järjestyksessä. Sillä tämä järjestys johtaa free mason-vanhurskaan täydelliseen alistamiseen ja rahavirtojen alkuun. Helluntailainen elävä vesi = yksisuuntaiset rahavirrat sen uskonnonuhrien ja seurakuntien välillä. "Herra maksaa sulle sitten Taivaassa kaiken takaisin." (Omin korvin useasti kuultua muuan nyk. helluntaikirkkopastorin suusta, ajalla jolloin hän ei vielä ollut keksinyt Helluntaikirkkoa.)

        Nyky-Helluntaikirkossa voi nuo kymmenykset heittää ykkössijalle. Jokseenkin kaikki muu jo suvaitaan, kunhan kaikilla on kivaa ja raha vaihtaa omistajaa. Hallet sille!

        Keinutuoli, jos se estää rahavirtojen liikkeet, saattaa edelleen löytyä syntiluetteloissa heti ekalla sijalla.

        Keinutuoleilla on helluntailaisuudessa aina ollut hyvin suuri merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No katsos, kun helluntailaisuuteen sinänsä on aina kuulunut syntien erillinen nimeäminen ja luettelointi.

        Muistan lapsuudesta laulunrenkutuksen jonka sanoma oli:

        "Kiikkustuolissa et pääse Taivaasehen,
        Herra laiskoja ei ota Taivaaseensa!"

        Tämä siis ilmaisee, että
        a) Keinutuolissa istuminen on syntiä. Viemällä keinutuolin esim. kierrätyskeskukseen on free mason-pelastus jo puoliksi saavutettu.
        b) Laiskat eivät siis pääse Taivaaseen, eli helluntailaisten luettelemien, gnostilaisten (free mason) hyvien tekojen tekemättömyys ovat este Taivaasehen.

        Aloittaja siis edustaa kyllä helluntailaisuutta sen yhdessä äärityhmimmässä ja -satanistisimmassa (= ihmistä palvovimmassa) muodossa, jossa täytyy valikoiden miettiä mitä syntiä "saa" jotenkuten tehdä, mutta mitkä heti jättää! Helluntailaisten allah nukkuu sekä päivällä että yöllä.

        Oman tietoni mukaan pahimmat synninteot perinnehelluntailaisuudessa ovat siis:
        ~keinutuoli,
        ~tupakanpoltto,
        ~juopottelu,
        ~kymmenysten maksamattajättäminen pastoreille
        ja... no, ei ehkä enää tänäpäivänä niinkään...:
        ~haureus (mutta ei, jos siitä ei jää kiinni).

        Tässä järjestyksessä. Sillä tämä järjestys johtaa free mason-vanhurskaan täydelliseen alistamiseen ja rahavirtojen alkuun. Helluntailainen elävä vesi = yksisuuntaiset rahavirrat sen uskonnonuhrien ja seurakuntien välillä. "Herra maksaa sulle sitten Taivaassa kaiken takaisin." (Omin korvin useasti kuultua muuan nyk. helluntaikirkkopastorin suusta, ajalla jolloin hän ei vielä ollut keksinyt Helluntaikirkkoa.)

        Nyky-Helluntaikirkossa voi nuo kymmenykset heittää ykkössijalle. Jokseenkin kaikki muu jo suvaitaan, kunhan kaikilla on kivaa ja raha vaihtaa omistajaa. Hallet sille!

        Keinutuoli, jos se estää rahavirtojen liikkeet, saattaa edelleen löytyä syntiluetteloissa heti ekalla sijalla.

        Keinutuoleilla on helluntailaisuudessa aina ollut hyvin suuri merkitys.

        Omistan muuten keinutuolin. En istu siinä juuri koskaan, mutta molemmat kissani pitävät siitä. Onkohan kissan omistaminen syntiä? Kokonaan mustia eivät ole kumpikaan.

        Vaikka ehkä hieman kieliposkessa kirjoititkin, niin alan olla jokseenkin samaa mieltä. Kauhistun tai vähintäänkin hämmästyn näitä lapsellisia syntikäsityksiä. En siis tarkoita lapsenomaista uskoa Kaikkivaltiaaseen ja hyvään Jumalaan, vaan todella lapsenmielisiä väännöksiä hyvästä ja pahasta.

        Se mikä edistää omaa asiaa on hyvää ja se mikä sitä ei edistä on pahaa. Eräässä toisessa isossa uskonnossa on muuten tuo sama kuvio. Heidän jumalansa alkaalla a:lla. Liekkö sallittua sitten myös jonkinlainen "tagiyya", jos se edistää omia tarkoitusperiä ja oman uskonliikkeen perinteiden etenemistä?


    • Anonyymi

      Vastaus aloittajalle:
      Uteliaisuus ja toisten syntien uumoilu ja kyttääminen.

      • Jos tietää liikaa, vanhenee nopeasti.


    • Tekohamppaat. Polokkatukka. Kortinpelluu. Haetarinsoetto. Rokki. Rummut. Sähkökitara. Televiissiö. Housut sisarten jalassa. Varkut. Saanakaljat. Tässähän ne HELL perisynnit sit olikin...

      • Anonyymi

        Papiljotit!

        Haetarinsoetto ei kuulu miesten helluntaisynteihin, sillä se on itseasiassa ainoa soitin, jonka Jeesus hyväksyy. Naisten käsissä kunnon harmonikka sen sijaan oli jo kauan sitten kauhistus. Olisin halunnut opetella, mutta äiti kielsi.

        Pjotr Matrjonitsev, "bajanist" eli haitaristi ja laulaja:
        "Tämä on minun synnyinmaani" / "Eeta roodina majaa":
        'Это Родина моя' Пётр Матрёничев и Вика Цыганова
        https://www.youtube.com/watch?v=jX1jTeP9oLQ

        Suomessa isänmaallisuus on julistettu rasismiksi ja fasismiksi. Venäjällä patriotismi taas edustaa kunniaa ynnä muuta henkistä kauneutta.


    • Anonyymi

      Tyhmyys on synneistä suurin. Siitä saa aina rangaistuksen.

    • Anonyymi

      Murha, väkivalta, kiduttaminen ovat mielestäni suurimpia syntejä. Kaikki toisen alistaminen, kiusaaminen, kaltoinkohtelu, pahan puhuminen . Väärän valan antaminen jne.

      • Anonyymi

        Koska Jeesus on Totuus, tästä voisi johtaa kaikkien tämän vastavoimien äitiin: valheeseen.

        Valhe, epärehellisyys, Jumalan auktoriteetin tunnustamattomuus: 1. Käskyn rikkominen on "suurin" alkusynti.

        Itse päättelen paljon ihmisestä sen perusteella huomaanko tämän puhuvan totta vai valehtelevan. Jos jokin taho valehtelee, tiedän silloin, millä puolella se "taho" kaikessa muussakin on. Päättelen jopa poliittisen kantani kuuntelemalla, ketkä perusteluissaan turvautuvat valheisiin, ketkä taas tuovat julki rumankin totuuden. Samoin uskon asioissa.

        Jos jossain mediassa totuutta sensuroidaan, silloin tiedän, mihin joukkoon totuutta sensuroiva media kaikessa muussakin kuuluu.

        On vain kaksi joukkoa ja jotka aina ovat toisiaan vastaan:
        Jumala / Saatana.
        Totuus / Valhe.

        Kun entisenä vassarina, aiemmin heihin luottaneena, aloin huomata heissä kaikessa epärehellisyyden, no, takkini kääntyi ja hyvin äärimmäisesti kääntyikin!

        Kuuntelen nytkin JLo:n kanavaa, livenä Oulusta.
        Vihapuhe FM, 16.7.2019: "YLE taas servattu".

        En laita suoraa linkkiä, löytyy ed:llä haulla.


    • Anonyymi

      Ahneus. Ahneus aiheuttaa lähes kaikki muut synnit.

      Jos haluaa jotain enemmän kuin mitä tarvitsee = ahneus.

    • Etkö tiedä että Ahneuudessa löytyy suuri ylpeys ? Samoin myös epäuskossa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe