Mikä on tärkeintä elämässä?

Minä en tiedä sitä, mikä on tärkeintä elämässä.

Tiedätkö sinä?

Tärkeintä ei ainakaan ole ateistisen ilosanoman levittäminen eikä sen puoleen minkään tunnetun uskonnonkaan ilosanoman levittäminen eikä se, että pyrkisi alistamaan muut ihmiset oman viiteryhmänsä vallan alle tms. "kivaa".

55

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhkhkhkh

      Muistatko Juicen kappaletta Aamu alkaa Aalla. Siinä on säe: "Rima pysyy paikoillaan, kun riman alittaa"

      Lapsuus lirputtaa taas.

      • Jos rima on maassa, niin miten sen voisi alittaa?

        No, ateistille sekin on mahdollista, koska järkeä ei siihen suoritukseen tarvita: pelkkää testosteronia tai feministin logiikkaa.


      • khkhkjkhkh
        ei-kirj kirjoitti:

        Jos rima on maassa, niin miten sen voisi alittaa?

        No, ateistille sekin on mahdollista, koska järkeä ei siihen suoritukseen tarvita: pelkkää testosteronia tai feministin logiikkaa.

        Lapiolla kaivamalla hyvä hömelö, lapiolla kaivamalla.


      • khkhkjkhkh kirjoitti:

        Lapiolla kaivamalla hyvä hömelö, lapiolla kaivamalla.

        Hyväksyn vastauksesi ja tunnustan olevani hömelö. Mutta tuo edellyttää sitä, että rima on riittävän pitkä, jotta sen alitse voi kaivaa miehen mentävän aukon - vai olenko nainen? Mitä väliä sillä on, sillä minusta ei ole tässä asiassa kysymys. Olenkohan itserakas paskiainen?


      • selevähommeli
        ei-kirj kirjoitti:

        Hyväksyn vastauksesi ja tunnustan olevani hömelö. Mutta tuo edellyttää sitä, että rima on riittävän pitkä, jotta sen alitse voi kaivaa miehen mentävän aukon - vai olenko nainen? Mitä väliä sillä on, sillä minusta ei ole tässä asiassa kysymys. Olenkohan itserakas paskiainen?

        "Olenkohan itserakas paskiainen?"

        No tämä asia on kyllä tullut kaikille sepustuksiasi lukeneille selväksi. Pakostakin joutuu ihmettelemään onko sinulla muuta elämää kuin päivystää täällä aamusta iltaan ja kirjoitella satoja, toinen toistaan päättömämpiä valeuutisia, joissa yrität epätoivoisesti todistella mustaa valkoiseksi ja keksiä vakiintuneille termeille uusia ikiomia määritelmiäsi, jotka eivät koskaan muuta mitään asiaa tässä maailmassa.

        Minä taas tiedän kyllä, mitkä asiat ovat minulle elämässäni tärkeimpiä, mutta en kuvittele että kaikilla muilla ihmisillä olisi sama näkemys, tai että edes pitäisi olla. En tyrkytä arvojani muille, mutta saatan vastata jos kysytään asiallisesti. Tiedän että lähes ainoa asia johon voin tässä maailmassa oikeasti vaikuttaa olen minä itse, omat valintani ja oma käytökseni.


    • Kenen? Tai minkä?

    • Kylhä mie tiijän.

      Sehä o ne rakkaat ja läheiset ihmiset, joihe kans myö tääl maailmas elellää.

      • Eli jos tulee eturistiriitaa niiden vähemmän rakkaiden ja vähemmän läheisten ihmisten kanssa, niin ei niistä niin väliä?


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Eli jos tulee eturistiriitaa niiden vähemmän rakkaiden ja vähemmän läheisten ihmisten kanssa, niin ei niistä niin väliä?

        Eikös hää kysynt, mikä o kaikkein tärkeint elämäs.

        Sen tärkeimmä jälkee tullee toiseks tärkein. Sitte kolmanneks tärkein ja silviisii etteepäi.

        Ne joist ei oo vällii tulloo vast sitte iha lista loppupääs.


      • Phoebus kirjoitti:

        Eikös hää kysynt, mikä o kaikkein tärkeint elämäs.

        Sen tärkeimmä jälkee tullee toiseks tärkein. Sitte kolmanneks tärkein ja silviisii etteepäi.

        Ne joist ei oo vällii tulloo vast sitte iha lista loppupääs.

        Tunnustat siis, että mielestäsi on ihmisiä, joihin lähimmäisenrakkautesi ei ensinkään ulotu, ja joiden kärsimyksistä ja vaivoista et piittaa, eikä sinun tarvitsekaan piitata, vähääkään.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Tunnustat siis, että mielestäsi on ihmisiä, joihin lähimmäisenrakkautesi ei ensinkään ulotu, ja joiden kärsimyksistä ja vaivoista et piittaa, eikä sinun tarvitsekaan piitata, vähääkään.

        Oletko piitannut Etelä-Sudanin kristittyjen kärsimyksestä muslimien terrorin alla?

        Oletko auttanut heitä?

        Tietysti olet, koska sinulla on tapana auttaa kristittyjä, missä ikinä he hätää kärsivät.

        Minä en ole auttanut heitä enkä muitakaan yli kymmeneen vuoteen, koska luovuin uskostani ja minusta tuli ateisti. En ole pitänyt ateistiksi tulon jälkeen tarpeellisena auttaa kansoja ja ihmisiä, joita en tunne (enkä alkoholisteja, joita näen matkallani yliopistoon - eipä heitä yksikään ateisti muutenkaan vapaaehtoisesti auta; auttajat ovat kristittyjä uskovaisia ja viranomaisia).

        Olenko siis sydämetön ihminen vailla rakkautta, koska osoitan sitä käytännön teoilla vain omaa perhettäni, sukuani ja läheisiäni kohtaan riippumatta siitä, ovatko he uskovaisia kristittyjä, uskonnottomia deistejä tai uskovaisia ateisteja?


      • ei-kirj kirjoitti:

        Oletko piitannut Etelä-Sudanin kristittyjen kärsimyksestä muslimien terrorin alla?

        Oletko auttanut heitä?

        Tietysti olet, koska sinulla on tapana auttaa kristittyjä, missä ikinä he hätää kärsivät.

        Minä en ole auttanut heitä enkä muitakaan yli kymmeneen vuoteen, koska luovuin uskostani ja minusta tuli ateisti. En ole pitänyt ateistiksi tulon jälkeen tarpeellisena auttaa kansoja ja ihmisiä, joita en tunne (enkä alkoholisteja, joita näen matkallani yliopistoon - eipä heitä yksikään ateisti muutenkaan vapaaehtoisesti auta; auttajat ovat kristittyjä uskovaisia ja viranomaisia).

        Olenko siis sydämetön ihminen vailla rakkautta, koska osoitan sitä käytännön teoilla vain omaa perhettäni, sukuani ja läheisiäni kohtaan riippumatta siitä, ovatko he uskovaisia kristittyjä, uskonnottomia deistejä tai uskovaisia ateisteja?

        En pakkomielteenomaisesti ajattele uskontoja arkielämässä, kuten jotkut näyttävät tekevän.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Tunnustat siis, että mielestäsi on ihmisiä, joihin lähimmäisenrakkautesi ei ensinkään ulotu, ja joiden kärsimyksistä ja vaivoista et piittaa, eikä sinun tarvitsekaan piitata, vähääkään.

        Mitä sie horajat?

        Millo mie oon tuommosii haastant?

        Oha se kyl silviisiikii, jot en mie paljo arvoo anna sellasil ko lapsii, tai muit vähäväkisii vahingoittaat ja käyttäjäät muit ihmisii törkiäl taval hyväksee. Ne on omill teoillaa menneet ihmisyyve ulkopuolell.


      • Breben1
        ei-kirj kirjoitti:

        Oletko piitannut Etelä-Sudanin kristittyjen kärsimyksestä muslimien terrorin alla?

        Oletko auttanut heitä?

        Tietysti olet, koska sinulla on tapana auttaa kristittyjä, missä ikinä he hätää kärsivät.

        Minä en ole auttanut heitä enkä muitakaan yli kymmeneen vuoteen, koska luovuin uskostani ja minusta tuli ateisti. En ole pitänyt ateistiksi tulon jälkeen tarpeellisena auttaa kansoja ja ihmisiä, joita en tunne (enkä alkoholisteja, joita näen matkallani yliopistoon - eipä heitä yksikään ateisti muutenkaan vapaaehtoisesti auta; auttajat ovat kristittyjä uskovaisia ja viranomaisia).

        Olenko siis sydämetön ihminen vailla rakkautta, koska osoitan sitä käytännön teoilla vain omaa perhettäni, sukuani ja läheisiäni kohtaan riippumatta siitä, ovatko he uskovaisia kristittyjä, uskonnottomia deistejä tai uskovaisia ateisteja?

        <<Uskonnottomuuteen liittyy arvokkuus, jota jumaliinsa nojaava uskova ei milloinkaan voi saavuttaa. Kun jumalat ovat lakanneet olemasta eikä Kristus enää palaa takaisin, ihminen seisoo yksin vasten kaikkeuden mustaa äärettömyyttä. >>

        Kari Enqvist, Kosmoksen hahmo


      • Breben1 kirjoitti:

        <<Uskonnottomuuteen liittyy arvokkuus, jota jumaliinsa nojaava uskova ei milloinkaan voi saavuttaa. Kun jumalat ovat lakanneet olemasta eikä Kristus enää palaa takaisin, ihminen seisoo yksin vasten kaikkeuden mustaa äärettömyyttä. >>

        Kari Enqvist, Kosmoksen hahmo

        Tuoha ol komiast haastettu.


      • Phoebus kirjoitti:

        Mitä sie horajat?

        Millo mie oon tuommosii haastant?

        Oha se kyl silviisiikii, jot en mie paljo arvoo anna sellasil ko lapsii, tai muit vähäväkisii vahingoittaat ja käyttäjäät muit ihmisii törkiäl taval hyväksee. Ne on omill teoillaa menneet ihmisyyve ulkopuolell.

        Sehän on vain luonnollinen seuraus siitä että laitat ihmisiä arvojärjestykseen.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Sehän on vain luonnollinen seuraus siitä että laitat ihmisiä arvojärjestykseen.

        Katoha sie.

        Siin arvojärjestykses on sekä ihmisii että asjoit.

        Ylleesä ihmiset o siel lista alkupääs ja asjat siel loppupääs.

        Jos mie kerro, mikä miul o kaikkei tärkeint, se ei suinka tarkot sit, jot kaikk muu ois arvotont. Toisel sijalkii pääst juttu o iha hito tärkee miul. Niinko se kolmaskii. Ja silviisii eespäi.


    • tämä.on.tärkeintä

      Tärkeintä on ateismi, koska sen keinoin kerrotaan hihhuleille totuus. Onhan se suuri hyvinvointiteko, kun edes yritetään saada järkensä menettäneet pois harhamaailmastaan.

    • Diopterius

      Elämän tärkein asia on elänä itse.

      • alasti.ilman

        Elänä? Onko se jotain syötävää? Niinno, ihminen voi luopua kaikesta muusta paitsi ravinnosta.


    • 12____13

      > Mikä on tärkeintä elämässä?

      Rakkaus. (Raamatullisessa merkityksessä).

      • mooseksenpallit

        Raamatullisen lähimmäisenrakkauden korkein aste on olla suvaitsematta homoja, ateisteja, vihervassareita, maahanmuuttajia, juutalaisia, muslimeja, hinduja, buddhalaisia sekä muita omaan lahkoon kuulumattomia. Heitä kohtaan voi kuitenkin osoittaa myötätuntoa kertomalla heille että he tulevat päätymään helvettiin. Ettei se pääse tulemaan heille yllärinä.


      • 14_15
        mooseksenpallit kirjoitti:

        Raamatullisen lähimmäisenrakkauden korkein aste on olla suvaitsematta homoja, ateisteja, vihervassareita, maahanmuuttajia, juutalaisia, muslimeja, hinduja, buddhalaisia sekä muita omaan lahkoon kuulumattomia. Heitä kohtaan voi kuitenkin osoittaa myötätuntoa kertomalla heille että he tulevat päätymään helvettiin. Ettei se pääse tulemaan heille yllärinä.

        Totta. Kristitty "rakkaus" on täynnä vihaa. Rakkaus on hihhuleilta yhtä kadoksissa kuin heidän Jumalansa. Niitä ei vaan ole.


      • 14_15 kirjoitti:

        Totta. Kristitty "rakkaus" on täynnä vihaa. Rakkaus on hihhuleilta yhtä kadoksissa kuin heidän Jumalansa. Niitä ei vaan ole.

        Noit ristittyi pittää osat "lukkee".

        Ko hyö sannoot jot rakasta lähimmäistäs, hyö tarkottaakii jot rakast niit lähimmäisii joist sie ite tykkäät. Tai silviisii hyö ainakii tekkööt. Niit joist hyö ei tykkäjä, heit hyö saat sorsii senko kerkeäät.

        Ko hyö sannoot etsiväsä tottuutta, hyö pannoot silmäis oikee visust kiinni, jot se tottuus ei vaa heil paljastus, ko sehä ei ookkaa sellane tottuus ko hyö oisiit halunneet.

        Ja sit ko heijä Jeesuksens sannoo iha selväs, jot anna kaik ommaisuutens pois ja seuraa hänt. Mitä hyö tekkööt? Antaaks hyö kaike pois? No ei anna! Sellasii hyö oot.


      • ihmettelenvaan

        Elämässä on tärkeintä että pystyy katsomaan itseään silmiin. Rakastamaan, tekemään työtä ja pitämään huolta läheisistään.


      • 12____13
        mooseksenpallit kirjoitti:

        Raamatullisen lähimmäisenrakkauden korkein aste on olla suvaitsematta homoja, ateisteja, vihervassareita, maahanmuuttajia, juutalaisia, muslimeja, hinduja, buddhalaisia sekä muita omaan lahkoon kuulumattomia. Heitä kohtaan voi kuitenkin osoittaa myötätuntoa kertomalla heille että he tulevat päätymään helvettiin. Ettei se pääse tulemaan heille yllärinä.

        – Voit työntää sormesi takapuoleeni. Siellä on Raamatullisen lähimmäisenrakkauden korkein aste. Nosta sormet nenällesi ja haistat muut uskonnot. Näin näin palstaa lukeneena :Uskonnot ja uskomukset -palsta on portti hulluuteena!


    • eikuole

      Se että pysyy hengissä.

    • kyänäino

      Tärkeintä on suolen toiminta. Ei siinä kristittykään Jumalaa ylistä, kun ankara ummetus riipoo.

    • 141199T

      Tärkeintä elämässä on olla onnellinen. Minun käsitys onnellisuudesta koostuu rutiineista ja kehityksestä. Rutiinien avulla kehittyy joka päivä paremmaksi ihmiseksi ja itsensä kehittäminen on se, mikä tuo elämälle merkityksen.

      Monelle onnellisuus tulee rakkaudesta, mikä ei todellakaan ole väärin ajateltu. Minun mielestä rakkaudelle annetaan kuitenkin liikaa painoarvoa varsinkin, kun pohditaan elämän tärkeimpiä asioita. Rakkaus on vain yksi onnellisuuden osa elämässä.

      Ensin kuin rakastuu täytyy kehittää itseään sen verran, että haluaa etsiä jonkun saman kelpoisen ihmisen rinnalle. Tämän jälkeen onnellisuutta haetaan tyypillisesti esimerkiksi lapsilla tai yhteisellä talolla. Tämän jälkeen tavoiteltaisiin vaikka parempaa asemaa työpaikalla.

      Kaikki ihmiset ovat toki erilaisia ja kaikilla on eri näkemykset onnellisuudesta, mutta tämä on minun näkemykseni onnellisuudesta.

    • Tärkeintä elämässä on tietenkin oppia tuntemaan Jeesus Kristus omana Herrana ja Vapahtajana. Näin ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja saada iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
      Se on ylivoimaisesti ihmisen tärkein asia ja sen rinnalla kaikki muu on roskaa.

      • Mark.luuvitonen

        Tärkeintä sinullekin olisi tulla järkiinsä ja lopettaa lapselliset paskapuheet.


    • Lassse-Vainaa

      Tärkeintä elämässä on purjehtiminen.

      • tosikivaakyllä

        Etenkin talvella se on mukavaa.


      • tosikivaakyllä kirjoitti:

        Etenkin talvella se on mukavaa.

        Eteläisellä pallonpuoliskolla talvi sijoittuu pohjoisen pallonpuoliskon kesään ja silloin on ihan hyvät kelit purjehtimiseen. Purjehtiminen on mahdollista ympäri vuoden, kun hakeutuu alueelle, jossa sääolosuhteet suosivat sitä. Se vaatii vähän enemmän rahaa kuin amispojalla keskimäärin on käytössään, mutta mukavaa se silti on (ei käy sääliksi amispoikia).


      • tosikivaakyllä
        ei-kirj kirjoitti:

        Eteläisellä pallonpuoliskolla talvi sijoittuu pohjoisen pallonpuoliskon kesään ja silloin on ihan hyvät kelit purjehtimiseen. Purjehtiminen on mahdollista ympäri vuoden, kun hakeutuu alueelle, jossa sääolosuhteet suosivat sitä. Se vaatii vähän enemmän rahaa kuin amispojalla keskimäärin on käytössään, mutta mukavaa se silti on (ei käy sääliksi amispoikia).

        Sinulla ei näytä olevan varaa muuhun kuin purjehtia ateismipalstalla.
        Sääliksi käy tuollaista ressukkaa.


      • tosikivaakyllä kirjoitti:

        Sinulla ei näytä olevan varaa muuhun kuin purjehtia ateismipalstalla.
        Sääliksi käy tuollaista ressukkaa.

        Kyllä minulla olisi vara purjehtia ympäri vuoden, mutta se ei ole minun juttuni... eikä vieläkään käy sääliksi amispoikaa, joka...


    • Eikiitosjeesus

      Vaihtoehdot on pitkälti tässä: Usko tai elä. Juice tiivisti asian: " Ollaan ihmisiksi, OK" https://www.youtube.com/watch?v=s5uWFIjKtzU

      Evoluutiobiologisesti jokaisen eliön korkein tavoite on saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä. Ja siihen hommaan ei kyllä tarvita jumalaa väliin säätämään.

    • 777777

      Tärkeintä on Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan uskominen ja lähimmäisen Rakkaus. Sitä ei valitettavasti vaan kaikki ymmärrä, miksi se on niin tärkeää.

      • Lähimmäisen rakkauden tärkeyden ymmärrän, mutta en sitä, miksi "Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan" uskominen olisi tärkeää (en ole samaa mieltä lainauksen sisällä olevasta väitteestä).


      • 666.666.666

        Uskot sitten olemattomiin tollo.


      • Eikiitosjeesus

        Tai Budhaan, Visnuun, puujumalaan, puolueeseen tai tonttuihin uskominen. Niin kai sitten.
        Usko tai elä.


    • 777777

      Jeesukseen uskominen on tärkeää monestakin syystä.

      • Voistiko luetella ne omasta mielestäsi tärkeimmät syyt uskoa Jeesukseen?


      • 666.666.666

        Näin joulun alla on paljon tärkeämpää uskoa Joulupukkiin. Tulee huomattavasti lahjakkaampi olo. Jeesukseen uskovat sen sijaan joutuvat luopumaan toisestakin ihokkaastaan. Se on kovin surullista, koska silloin ei voi nuuhkia PH:ta (PyhääHenkeä eli PalliHikeä), koska vähissä vaatteissa tulee niin kylmä, ettei hikeä irtoa.


    • 777777

      Ensinnäkin se, että yleensä saa synnit anteeksi ja yhteyden Jumalaan. Saa elämästään kiinni ja itsellensä sen rauhan, joka monelta puuttuu. Ei joudu kadotukseen.Ihmisillä on myöskin paljon sellaisia asioita, joita ei pysty antamaan anteeksi ilman Jeesusta, koska mikäli ei itse anna anteeksi, ei silloin Jumalakaan anna anteeksi. Lähimmäisen rakkaus, koska sitä ilman ei ihminen ole mitään.

      • "Ensinnäkin se, että yleensä saa synnit anteeksi ja yhteyden Jumalaan."

        Ennen Jeesuksen kuolemaa ja väitettyä kuolleista heräämistä oli jokseenkin mahdotonta saada syntinsä anteeksi uskomalla evankeliumiin ja saada yhteys Jumalaan sen evankeliumin totena pitämisen kautta. Kesti todella kauan ennen kuin se mahdollisuus tuli kaikille kansoille.

        "Saa elämästään kiinni ja itsellensä sen rauhan, joka monelta puuttuu."

        Moni on saanut elämästään kiinni ja "on sinut" itsensä kanssa, vaikka ei ole uskossa Jeesukseen.

        "Ei joudu kadotukseen."

        Miksi et sano suoraan "helvettiin"? Miten ihminen voisi joutua paikkaan, jota ei ole olemassa? Miten ihminen voisi kärsiä loputtomasti sen jälkeen, kun on kuollut ja lakannut olemasta tietoinen olento? Onko pelko paras keinosi taivutella ihmisiä uskoon?

        "Ihmisillä on myöskin paljon sellaisia asioita, joita ei pysty antamaan anteeksi ilman Jeesusta, koska mikäli ei itse anna anteeksi, ei silloin Jumalakaan anna anteeksi."

        En ymmärrä tätä logiikkaasi. Minä voin antaa anteeksi kaikille ihmisille, jotka ovat kohdelleet minua ja perhettäni väärin, enkä tarvitse siihen Jeesusta tai Jumalaa. Se on minun päätökseni: ei Jeesuksen tai Jumalan.

        "Lähimmäisen rakkaus, koska sitä ilman ei ihminen ole mitään. "

        Lähimmäistä voi rakastaa, vaikka ei uskoisi Jeesukseen ja (kristinuskon) Jumalaan. Lähimmäisen rakkaus on itse asiassa helpompaa, kun ei usko Raamatun Jumalaan: miten ihmeessä on mahdollista pitää rakastavana ja oikeudenmukaisena puolueettomana olentona sellaista, joka Raamatun Jumala on? Olin minäkin aivopesty, mutta en ole enää.


      • 777777
        ei-kirj kirjoitti:

        "Ensinnäkin se, että yleensä saa synnit anteeksi ja yhteyden Jumalaan."

        Ennen Jeesuksen kuolemaa ja väitettyä kuolleista heräämistä oli jokseenkin mahdotonta saada syntinsä anteeksi uskomalla evankeliumiin ja saada yhteys Jumalaan sen evankeliumin totena pitämisen kautta. Kesti todella kauan ennen kuin se mahdollisuus tuli kaikille kansoille.

        "Saa elämästään kiinni ja itsellensä sen rauhan, joka monelta puuttuu."

        Moni on saanut elämästään kiinni ja "on sinut" itsensä kanssa, vaikka ei ole uskossa Jeesukseen.

        "Ei joudu kadotukseen."

        Miksi et sano suoraan "helvettiin"? Miten ihminen voisi joutua paikkaan, jota ei ole olemassa? Miten ihminen voisi kärsiä loputtomasti sen jälkeen, kun on kuollut ja lakannut olemasta tietoinen olento? Onko pelko paras keinosi taivutella ihmisiä uskoon?

        "Ihmisillä on myöskin paljon sellaisia asioita, joita ei pysty antamaan anteeksi ilman Jeesusta, koska mikäli ei itse anna anteeksi, ei silloin Jumalakaan anna anteeksi."

        En ymmärrä tätä logiikkaasi. Minä voin antaa anteeksi kaikille ihmisille, jotka ovat kohdelleet minua ja perhettäni väärin, enkä tarvitse siihen Jeesusta tai Jumalaa. Se on minun päätökseni: ei Jeesuksen tai Jumalan.

        "Lähimmäisen rakkaus, koska sitä ilman ei ihminen ole mitään. "

        Lähimmäistä voi rakastaa, vaikka ei uskoisi Jeesukseen ja (kristinuskon) Jumalaan. Lähimmäisen rakkaus on itse asiassa helpompaa, kun ei usko Raamatun Jumalaan: miten ihmeessä on mahdollista pitää rakastavana ja oikeudenmukaisena puolueettomana olentona sellaista, joka Raamatun Jumala on? Olin minäkin aivopesty, mutta en ole enää.

        Sinä saat uskoa mihinkä vaan, se on sinun oma ongelmasi. Maailmasta juuri näkee sen kuinka hyvä ja paha tappelee ihmisistä ja sit joku voi sanoa, että ei ole kumpakaan olemassa. Sinä voit puheissasi antaa kaiken sellaisen anteeksi minkä pystyt, mutta kun kaikki ihmiset eivät ole sinun kaltaisiasi, eikä elämä ole samanlainen. Kyllä voi rakastaa lähimmäisiään ilman Jeesustakin, mutta sitä rakkautta ei olisi olenkaan, mikäli ei olisi ollut Jeesusta. Minun ei tarvitse pelotella ketään ihmistä uskoon, kun te hoidatte itse itsellenne ne pelot, kun ne ovat tullakseen. Moni on saanut elämästään kiinni ilman Jeesusta ja moni on hukannut elämänsä ja kuollut niiden mukana.


      • ei-kirj kirjoitti:

        "Ensinnäkin se, että yleensä saa synnit anteeksi ja yhteyden Jumalaan."

        Ennen Jeesuksen kuolemaa ja väitettyä kuolleista heräämistä oli jokseenkin mahdotonta saada syntinsä anteeksi uskomalla evankeliumiin ja saada yhteys Jumalaan sen evankeliumin totena pitämisen kautta. Kesti todella kauan ennen kuin se mahdollisuus tuli kaikille kansoille.

        "Saa elämästään kiinni ja itsellensä sen rauhan, joka monelta puuttuu."

        Moni on saanut elämästään kiinni ja "on sinut" itsensä kanssa, vaikka ei ole uskossa Jeesukseen.

        "Ei joudu kadotukseen."

        Miksi et sano suoraan "helvettiin"? Miten ihminen voisi joutua paikkaan, jota ei ole olemassa? Miten ihminen voisi kärsiä loputtomasti sen jälkeen, kun on kuollut ja lakannut olemasta tietoinen olento? Onko pelko paras keinosi taivutella ihmisiä uskoon?

        "Ihmisillä on myöskin paljon sellaisia asioita, joita ei pysty antamaan anteeksi ilman Jeesusta, koska mikäli ei itse anna anteeksi, ei silloin Jumalakaan anna anteeksi."

        En ymmärrä tätä logiikkaasi. Minä voin antaa anteeksi kaikille ihmisille, jotka ovat kohdelleet minua ja perhettäni väärin, enkä tarvitse siihen Jeesusta tai Jumalaa. Se on minun päätökseni: ei Jeesuksen tai Jumalan.

        "Lähimmäisen rakkaus, koska sitä ilman ei ihminen ole mitään. "

        Lähimmäistä voi rakastaa, vaikka ei uskoisi Jeesukseen ja (kristinuskon) Jumalaan. Lähimmäisen rakkaus on itse asiassa helpompaa, kun ei usko Raamatun Jumalaan: miten ihmeessä on mahdollista pitää rakastavana ja oikeudenmukaisena puolueettomana olentona sellaista, joka Raamatun Jumala on? Olin minäkin aivopesty, mutta en ole enää.

        "Ennen Jeesuksen kuolemaa ja väitettyä kuolleista heräämistä oli jokseenkin mahdotonta saada syntinsä anteeksi uskomalla evankeliumiin ja saada yhteys Jumalaan sen evankeliumin totena pitämisen kautta. Kesti todella kauan ennen kuin se mahdollisuus tuli kaikille kansoille"

        Jeesus on sovittanut niidenkin synnit, jotka ovat eläneet ennen Jeesusta. Ne, jotka ovat kuulleet evankeliumin Jeesuksesta, mutta kieltäytyvät vastaanottamasta Häntä, joutuvat iankaikkiseen kadotukseen. Siksi meidän, tämän päivän ihmisten tärkein asia on ottaa vastaan Jeesus omaksi Vapahtajaksi ja Herraksi.


      • ei-kirj kirjoitti:

        "Ensinnäkin se, että yleensä saa synnit anteeksi ja yhteyden Jumalaan."

        Ennen Jeesuksen kuolemaa ja väitettyä kuolleista heräämistä oli jokseenkin mahdotonta saada syntinsä anteeksi uskomalla evankeliumiin ja saada yhteys Jumalaan sen evankeliumin totena pitämisen kautta. Kesti todella kauan ennen kuin se mahdollisuus tuli kaikille kansoille.

        "Saa elämästään kiinni ja itsellensä sen rauhan, joka monelta puuttuu."

        Moni on saanut elämästään kiinni ja "on sinut" itsensä kanssa, vaikka ei ole uskossa Jeesukseen.

        "Ei joudu kadotukseen."

        Miksi et sano suoraan "helvettiin"? Miten ihminen voisi joutua paikkaan, jota ei ole olemassa? Miten ihminen voisi kärsiä loputtomasti sen jälkeen, kun on kuollut ja lakannut olemasta tietoinen olento? Onko pelko paras keinosi taivutella ihmisiä uskoon?

        "Ihmisillä on myöskin paljon sellaisia asioita, joita ei pysty antamaan anteeksi ilman Jeesusta, koska mikäli ei itse anna anteeksi, ei silloin Jumalakaan anna anteeksi."

        En ymmärrä tätä logiikkaasi. Minä voin antaa anteeksi kaikille ihmisille, jotka ovat kohdelleet minua ja perhettäni väärin, enkä tarvitse siihen Jeesusta tai Jumalaa. Se on minun päätökseni: ei Jeesuksen tai Jumalan.

        "Lähimmäisen rakkaus, koska sitä ilman ei ihminen ole mitään. "

        Lähimmäistä voi rakastaa, vaikka ei uskoisi Jeesukseen ja (kristinuskon) Jumalaan. Lähimmäisen rakkaus on itse asiassa helpompaa, kun ei usko Raamatun Jumalaan: miten ihmeessä on mahdollista pitää rakastavana ja oikeudenmukaisena puolueettomana olentona sellaista, joka Raamatun Jumala on? Olin minäkin aivopesty, mutta en ole enää.

        "Moni on saanut elämästään kiinni ja "on sinut" itsensä kanssa, vaikka ei ole uskossa Jeesukseen."

        Niin he luulevat, mutta ovat eksyksissä.


      • ei-kirj kirjoitti:

        "Ensinnäkin se, että yleensä saa synnit anteeksi ja yhteyden Jumalaan."

        Ennen Jeesuksen kuolemaa ja väitettyä kuolleista heräämistä oli jokseenkin mahdotonta saada syntinsä anteeksi uskomalla evankeliumiin ja saada yhteys Jumalaan sen evankeliumin totena pitämisen kautta. Kesti todella kauan ennen kuin se mahdollisuus tuli kaikille kansoille.

        "Saa elämästään kiinni ja itsellensä sen rauhan, joka monelta puuttuu."

        Moni on saanut elämästään kiinni ja "on sinut" itsensä kanssa, vaikka ei ole uskossa Jeesukseen.

        "Ei joudu kadotukseen."

        Miksi et sano suoraan "helvettiin"? Miten ihminen voisi joutua paikkaan, jota ei ole olemassa? Miten ihminen voisi kärsiä loputtomasti sen jälkeen, kun on kuollut ja lakannut olemasta tietoinen olento? Onko pelko paras keinosi taivutella ihmisiä uskoon?

        "Ihmisillä on myöskin paljon sellaisia asioita, joita ei pysty antamaan anteeksi ilman Jeesusta, koska mikäli ei itse anna anteeksi, ei silloin Jumalakaan anna anteeksi."

        En ymmärrä tätä logiikkaasi. Minä voin antaa anteeksi kaikille ihmisille, jotka ovat kohdelleet minua ja perhettäni väärin, enkä tarvitse siihen Jeesusta tai Jumalaa. Se on minun päätökseni: ei Jeesuksen tai Jumalan.

        "Lähimmäisen rakkaus, koska sitä ilman ei ihminen ole mitään. "

        Lähimmäistä voi rakastaa, vaikka ei uskoisi Jeesukseen ja (kristinuskon) Jumalaan. Lähimmäisen rakkaus on itse asiassa helpompaa, kun ei usko Raamatun Jumalaan: miten ihmeessä on mahdollista pitää rakastavana ja oikeudenmukaisena puolueettomana olentona sellaista, joka Raamatun Jumala on? Olin minäkin aivopesty, mutta en ole enää.

        ("Ei joudu kadotukseen.")

        "Miksi et sano suoraan "helvettiin"? Miten ihminen voisi joutua paikkaan, jota ei ole olemassa? Miten ihminen voisi kärsiä loputtomasti sen jälkeen, kun on kuollut ja lakannut olemasta tietoinen olento? Onko pelko paras keinosi taivutella ihmisiä uskoon?"

        Minä voin omasta puolestani sanoa, että ilman Jeesusta ihminen joutuu helvettiin. Ei ihminen voikaan joutua paikkaan, jota ei ole olemassa, mutta helvetti onkin paikka, joka on olemassa. Ihmisen tärkein asia on pelastua helvetiltä. Ainoastaan usko Jumalaan ja Jeesukseen pelastaa ihmisen joutumasta helvettiin.
        Emme tiedä tarkoin millainen paikka helvetti on, mutta tiedämme, että se on niin paha paikka, että kukaan järkevä ihminen ei sitä valitse itselleen.
        Ei pelko ole paras keino. Paras keino on kertoa ateistille Jumalan rakkaudesta ja iankaikkisesta elämästä Jumalan valtakunnassa, jonne pääsee uskomalla Jeesukseen.
        Mutta kun ateisteille ei kelpaa tämä paras tapa, niin silloin toiseksi paras keino on varoittaa vaihtoehtoisesta paikasta, jota kutsutaan helvetiksi.


      • 666.666.666

        Miksi uskovaiset kuvittelevat saavansa omat syntinsä anteeksi tappamalla jonkun ihan vieraan äijän? Menkää roistot ite linnaan kärsimään pahat tekonne ja sovittakaa rötöksenne saatanan ruikuttajat.


      • Eikiitosjeesus

        Mitkä ihmeen synnit. Emme tunnusta koko joutavaa käsitettä millä teitä alistetaan.


      • 777777
        666.666.666 kirjoitti:

        Miksi uskovaiset kuvittelevat saavansa omat syntinsä anteeksi tappamalla jonkun ihan vieraan äijän? Menkää roistot ite linnaan kärsimään pahat tekonne ja sovittakaa rötöksenne saatanan ruikuttajat.

        Tiedätkö monta Jessukseen uskovaa mikä on tappanut toisen ihmisen, sellainen ei ole aidosti Jeesuksessa Kristuksessa joka tapaa toisen ihmisen. Jeesuksessa Kristuksessa ken on, sellaisenhan pitäisi tehdä parannus elämässään, Jeesushan tuli ottamaan pahaa pois maailmasta, eikä lisäämään sitä. Eli saatte syyttää tapoista aivan omia koirianne.


      • 777777
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Mitkä ihmeen synnit. Emme tunnusta koko joutavaa käsitettä millä teitä alistetaan.

        Eli silloin myöskin tunnustat sen, että kun tehdään lähimmäistä kohtaan vääryyttä, se kaikki on mielestänne oikein. Se on synti, kun ihminen tekee Jumalaa ja lähimmäisiä kohtaan vääryyttä. Eli silloin ihminen kun tekee vääryyttä lähimmäisiään kohtaan, silloin se tekee myöskin Jumalaa kohtaan vääryyttä.


    • Elämässä.Ja.Kuolemassa

      Minulle tärkeintä elämässä on turvata Jumalaan. Ja se turva kestää iankaikkisesti - sekä elämässä että kuoleman hetkellä.

      Psalmi 73 (26,28)
      >>Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
      Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.<<

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe