Heikki Hilvo ansiokkaasti peräänkuulutti Jeesus kortteja jouluksi. Eikös siihen ehtinyt jo kolme joulunvieton paheksumaan joulua. Missä menee ns uskovissa raja joulunviettoon tai sen kieltoon. Paavola kieltää ja juutalaismessiaat?
missä raja menee joulunvietolle
37
485
Vastaukset
- Viettäkää_vapaasti
Viettäkää hyvällä omallatunnolla joulua Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlana. Älkää välittäkö Paavoloista, uusjudaisteista ja muista hurmahenkisistä huru-ukoista.
- SuomalainenPerinnejoulu
Ostin itselleni joulukalenterin, jossa enkeleitä. 🎄✨
Itselläni joulut ovat hiljaisia ja rauhallisia ja siihen kuuluu samassa hengessä perinteiset tavat ja ruuat.
Käyn hautausmailla, jos mahdollista, kaikilla kolmella joissa läheisiäni. ✝️ En tietenkään samana päivänä kaikilla, vaan yhtenä päivänä yhtäällä ja toisena toisaalla.
Katselen jouluohjelmia ja kuuntelen netin kautta joululauluja, laulelen mukana. 🇫🇮
.
- kauanuskossa
Ei minun Jeesus jää syntymättä vaikka en häntä joka vuosi seimeen laitakaan. Voi juhlia joka sen tarpeelliseksi kokee.
- Olli.Mäkelä
Minun mielestä Raamattu kehottaa uskovia erottautumaan tämän maailman menosta eikä mukautumaan jumalattomiin käytänteisiin. Haluatteko erottautua Jumalan mielen mukaiseen elämään vai jatkaa joulunviettoa eli tehdä saatanan tahdon? Joulu on pakanajuhla, eikä siitä muuksi muutu.
Perinteet eivät pelasta ketään, ja jokaisen Raamattuun uskovan tulisi antaa Jumalan karistaa kaikki ihmissäännöt ja pakanajuhlat ja erottautua niistä täysin. Joulunaika on Raamattuun uskovalle aivan normaalia aikaa, eikä mitenkään erityisen harrasta "joulumielen" täyttämää aikaa. Joulu on samanlainen pakanafestivaali kuin vaikkapa Halloween. Jos ihminen on pakana, on luonnollista että hän viettää pakanajuhlia ja hän saa tehdä sitä kaikessa rauhassa, minulla ei ole mitään sitä vastaan (vaikkakin olen murheellinen jos ihminen hylkää Jumalan tarjoaman pelastuksen) Mutta jos ihminen on Jeesuksen uskova on syytä etsiä totuutta ja Jumalan tahtoa kaikessa eikä "mukautua tämän maailmanajan mukaan".- TePilkkaatteIhmisiä
"Joulu on samanlainen pakanafestivaali kuin vaikkapa Halloween."
Joulu hieno juhla kaikkinen joululauluineen eikä teillä vartiotornilaisilla ole oikeutta tulla syyttelemään minua pakanaksi sillä te siinä syyllistytte rasismiin ja ihmisten helveksuntaan kuin te piruja olisitte. Pitäkääpä huoli että ette itse ole siellä tulijärvissänne kun sitä aina toisille uskovaisille yritätte uhkailla.
En ihmettele yhtään jos te harhauskoiset olette ei toivottua väkeä Venäjällä kun siellä on huomioitu tuo teidän halpamainen käyttäytyminen joka kohdistuu muihin uskontokuntiin.
- 455r54
Venäjällä uusivuosi on joulua tärkeämpi juhla.
- puolue
Johtuukohan kommunismista?
- pyssyt
Korsossa oltiin pahoillaan kun Timo Valtonen on estynyt joulujuhla järjestämisestä asunnottomille miehille. Mutta jos joulujuhlat on syntiä niin.....
Uskon kyllä että TVon jo keskiviikkona psluulennolla. Jeesus ei edes syntynyt joulukuussa, joten koko juhla perustuu valheeseen. Kuka haluaa juhlia valhetta? Koko ajatus syntymäpäivän viettämisestä kerran vuodessa on täysin vieras Raamatulle. Raamatussa ainoastaan pakanat Faarao ja Herodes viettävät syntymäpäiviään ja molempien bileissä joku päätyy päätä lyhyemmäksi.
Raamatussa on selvästi annettu Jumalan määräämät juhlapyhät. Missään kohtaa Raamattua ei meille anneta mitään lupaa keksiä omasta päästä juhlapyhiä. Jumala ei milloinkaan ole pyhittänyt eikä siunannut joulua, siksi joulun vietossa ei ole mitään siunausta.- kamalaaaa
Ne juhlapäivät olivat juutalaisia varten, etkö kakara saa lukea?
Usein kuulee väitettävän, että Jumalan sanassaan määräämät juhlat ovat vain juutalaisia varten. Näin ei ole, vaan Raamattu sanoo, että myös pakanakansat tulevat Jerusalemiin juhlimaan lehtimajanjuhlaa:
"Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta. Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa. Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa." (Sak. 14:16-19)Raamatussa Aaron keksii omasta päästään juhlan valettuaan kultaisen vasikan, samoin Jerobeam keksii omasta päästään juhlan astettua sonnipatsaat Beeteliin ja Daniin. Missään kohtaa Raamattua ei kehuta yhtään ketään juhlien keksimisestä omasta päästään.
Mutta koska kristinusko on niin köyhää, täytyy keksiä omasta päästään perinnäissääntöjä noudatettavaksi.- AteistejaViedäänKuinPäss
Mä en juhli joulua mitenkään.
Lanttua syön harvoin ja joulunaikaan sitä lanttulaatikkoa tulee syötyä ja pakastettua.Terveellinen ruoka.
Käteinen raha on saatanan saatava pois, jotta pedon merkki ja pedon valuutta otetaan käyttöön. Ruotsissa käteinen vähentynyt maksuvälineenä kun monissa paikoissa käteinen ei kelpaa maksuvälineenä .- Stadilainen.lanttukukko
Lanttukukko on hyvää. Pikakukon saa aikaan levittämällä ruisleipäsiivun päälle voita ja jopa kylmääkin lanttulaatikkoa. Samoin rakentuu kylmä pikakalakukko. Ruisleivän päälle vaikka kylmiä pikkumuikkuja. Ja voita ja maitoa, nam. 🦃
- JuhliaOn
Apostoli Paavali kehoitti Uuden liiton uskovia "viettäämään juhlaa"..."...Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa...."
1.Kor.5:6.".. Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan? 7. Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu. 8. Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa...."
Jes.53:7.".. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut. ..."
2.Moos.12:1."...Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille Egyptin maassa sanoen: 2. "Tämä kuukausi olkoon teillä kuukausista ensimmäinen; siitä alottakaa vuoden kuukaudet 3. Puhukaa koko Israelin kansalle ja sanokaa: Tämän kuun kymmenentenä päivänä ottakoon kukin perheenisäntä itsellensä karitsan, yhden karitsan joka perhekuntaa kohti. 4. Mutta jos perhe on liian pieni koko karitsaa syömään, niin ottakoon lähimmän naapurinsa kanssa yhteisen karitsan, henkilöluvun mukaan. Karitsaa kohti laskekaa niin monta, että voivat sen syödä. 5. Ja karitsanne olkoon virheetön, vuoden vanha urospuoli; lampaista tai vuohista se ottakaa. 6. Ja pitäkää se tallella neljänteentoista päivään tätä kuuta; silloin Israelin koko seurakunta teurastakoon sen iltahämärässä. 7. Ja he ottakoot sen verta ja sivelkööt sillä molemmat pihtipielet ja ovenpäällisen niissä taloissa, joissa he sitä syövät.
8. Ja he syökööt lihan samana yönä; tulessa paistettuna, happamattoman leivän ja katkerain yrttien kanssa he sen syökööt. .................. 15. Seitsemän päivää syökää happamatonta leipää; jo ensimmäisenä päivänä korjatkaa pois hapan taikina taloistanne. Sillä jokainen, joka hapanta syö, ensimmäisestä päivästä seitsemänteen päivään asti, hävitettäköön Israelista...."
5.Moos.16:1.".."Ota vaari aabib-kuusta ja vietä pääsiäinen Herran, sinun Jumalasi, kunniaksi, sillä aabib-kuussa Herra, sinun Jumalasi, vei sinut pois Egyptistä, yöllä. 2. Ja teurasta Herralle, sinun Jumalallesi, pääsiäisuhri, lampaita ja raavaita, siinä paikassa, jonka Herra valitsee nimensä asuinsijaksi.
3. Älä syö sen ohella hapanta. Syö seitsemänä päivänä sen ohella happamatonta leipää, kurjuuden leipää - sillä kiiruusti sinä lähdit pois Egyptin maasta - että alati muistaisit sitä päivää, jona lähdit Egyptin maasta.
4. Seitsemään päivään älköön hapanta taikinaa olko koko sinun maassasi; ja siitä, mitä teurastat ensimmäisen päivän ehtoona, älköön mitään lihaa jääkö yön yli seuraavaan aamuun. 5. Sinä et saa teurastaa pääsiäisuhria niiden kaupunkiesi porttien sisäpuolella, jotka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, 6. vaan siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee nimensä asuinsijaksi, teurasta pääsiäisuhri, ehtoolla, auringon laskiessa, sinä määrähetkenä, jona Egyptistä lähdit. 7. Ja keitä ja syö se siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee; aamulla saat sitten lähteä paluumatkalle ja mennä kotiisi...." - petskupaavolansivulta
Jeesuksen opetuslasten ei tule syyllistää toinen toisiansa joulun viettämisestä tai viettämättömyydestä, vaan yhdessä etsiä sitä mikä on Jumalan tahto ja toimia sen mukaan mihin asti on uskossaan saanut kasvaa Jumalan armosta. Jouluun liittyy vahvat tunnesiteet sekä perinteet ja sen tähden se on vaikea asia monille, vaikka tietäisi joulusta totuuden. Siksi meidän tulee antaa toinen toisillemme aikaa rohkaistua elämään Jumalan tahdossa, eikä ihmisten perinteiden mukaan. Joulu ei saa tuoda seurakunnan keskelle erottavaa väliseinää, vaan uskovien tulee olla yhtä ja yksi ruumis siitä huolimatta viettääkö joulua tai on joulua viettämättä. Jumala armossaan johdattakoon meitä kunnioittamaan enemmän Jumalaa kuin ihmisten perinteitä
- paavolalaisuus
Tuo loppu tuossa kertoo paljon Petrin todellisesta suhtautumisesta ja asenteesta:
" Jumala armossaan johdattakoon meitä kunnioittamaan enemmän Jumalaa kuin ihmisten perinteitä "
Eli se joulun vietto on pahasta ja väärin, kuten lähes kaikki, kuten esim. Harry Potter kirjat eli sadut, jotka olivatkin mukamas ohjekirjoja saatanan palvontaan tai noituuteen, mitä sanoja hän nyt käyttääkään.
Petrin perus ongelma on juuri se, että hän kylvää turhia pelkoja uskoville, eli tämä on Petrin tyyli suhteutua asioihin:
20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
Eli ns. "mörköjä" on siellä ja täällä, ja noista Harry Potter saduistakin Petrin mukaan siis hyökkäsi noituutta lukijalle/tämän päälle !
Opettajan pitäisi POISTAA PELKOJA NUORILTA USKOVILTA, eikä lisätä niitä.
Siis Raamattu sanoo selvääkin selvemmin:
Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Eli ruuista eikä kirjoista ei hyppää mitään saastaista uskovan päälle, eikä mikään ole saastaista uskovalle jos hän ei itse siihen usko.
Itselleni Herra opetti, että lapseni ostama buddha patsas ei ollut saastainen minulle eikä lapselleni(uskosta osaton), kun kumpikaan emme siihen uskoneet minään Jumalana, vaan se oli vain pelkkkä patsas meille molemmille.
Mutta jos olisin itse uskonut siihen ja sen joihinkin voimiin, niin silloin se olisi ollut minulle itsellenikin saastainen !!!
Mutta minä jo tietämällä tiedän tämän, että ei ole edes olemassa muita Jumalia, kuin vain Jumala itse:
1. Kor. 8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
Joten mikään metalliesine ei minua haittaa, eikä minun tarvitse sitä pelätä tai sen jotain voimia pelätä.
Mutta Petri Paavolalla on siis ihan eri käsitys näistä asioista, eli kun hän ITSE pelkää, jopa niitä Harry Potter satukirjoja, niin hän kylvää pelkoaan muihinkin uskoviin !!!
Ja Petrin omalla kohdalla siis toteutuu siten se Sanan osa, että hänelle itselleen ne kirjat ovat epäpyhiä ja vaarallisia, kun hän niihin uskoo ja niiden voimiin, eli Petri itse on yhä hyvin epäuskoinen, eikä uskovainen, sillä Rakkaus karkoittaa pelot ja joka ei ole vapautunut peloistaan on yhä kovasti epäuskoinen, eikä luota vielä kyllin Jumalaan ja Hänen Rakkauteensa:
1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Tämä siis ei ole kovin hyvä todistus Petrin omasta tilasta, huomaatteko ? - paavolalaisuus
paavolalaisuus kirjoitti:
Tuo loppu tuossa kertoo paljon Petrin todellisesta suhtautumisesta ja asenteesta:
" Jumala armossaan johdattakoon meitä kunnioittamaan enemmän Jumalaa kuin ihmisten perinteitä "
Eli se joulun vietto on pahasta ja väärin, kuten lähes kaikki, kuten esim. Harry Potter kirjat eli sadut, jotka olivatkin mukamas ohjekirjoja saatanan palvontaan tai noituuteen, mitä sanoja hän nyt käyttääkään.
Petrin perus ongelma on juuri se, että hän kylvää turhia pelkoja uskoville, eli tämä on Petrin tyyli suhteutua asioihin:
20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
Eli ns. "mörköjä" on siellä ja täällä, ja noista Harry Potter saduistakin Petrin mukaan siis hyökkäsi noituutta lukijalle/tämän päälle !
Opettajan pitäisi POISTAA PELKOJA NUORILTA USKOVILTA, eikä lisätä niitä.
Siis Raamattu sanoo selvääkin selvemmin:
Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Eli ruuista eikä kirjoista ei hyppää mitään saastaista uskovan päälle, eikä mikään ole saastaista uskovalle jos hän ei itse siihen usko.
Itselleni Herra opetti, että lapseni ostama buddha patsas ei ollut saastainen minulle eikä lapselleni(uskosta osaton), kun kumpikaan emme siihen uskoneet minään Jumalana, vaan se oli vain pelkkkä patsas meille molemmille.
Mutta jos olisin itse uskonut siihen ja sen joihinkin voimiin, niin silloin se olisi ollut minulle itsellenikin saastainen !!!
Mutta minä jo tietämällä tiedän tämän, että ei ole edes olemassa muita Jumalia, kuin vain Jumala itse:
1. Kor. 8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
Joten mikään metalliesine ei minua haittaa, eikä minun tarvitse sitä pelätä tai sen jotain voimia pelätä.
Mutta Petri Paavolalla on siis ihan eri käsitys näistä asioista, eli kun hän ITSE pelkää, jopa niitä Harry Potter satukirjoja, niin hän kylvää pelkoaan muihinkin uskoviin !!!
Ja Petrin omalla kohdalla siis toteutuu siten se Sanan osa, että hänelle itselleen ne kirjat ovat epäpyhiä ja vaarallisia, kun hän niihin uskoo ja niiden voimiin, eli Petri itse on yhä hyvin epäuskoinen, eikä uskovainen, sillä Rakkaus karkoittaa pelot ja joka ei ole vapautunut peloistaan on yhä kovasti epäuskoinen, eikä luota vielä kyllin Jumalaan ja Hänen Rakkauteensa:
1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Tämä siis ei ole kovin hyvä todistus Petrin omasta tilasta, huomaatteko ?Niin ja se vielä piti laittaa Sanasta sen suhteen, että miten se ja Herra siis suhtautuu meidän juhlimisiimme, jos siis emme usko itse niihin "joulupukkeihin" sun muihin:
Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
Mutta jos siis uskova itse pelkää joulua ja sen viettoa, ja lisäksi pelkää saavansa siitä jotain epäpyhää ja pahaa päällensä, niin ei varmasti siis Sanan mukaan kannata viettää silloin.
Mutta jos yhä on noin peloisaan eikä kykene luottamaan Jumalaan eikä ymmärrä olevan vain olemassa Yksi Jumala, joka Rakastaa lapsiaan ja suojelee heitä, niin olisi hyvä lukea Raamattua ja vahvistua Uskossa, niin että ei enää turhia asioita pelkäisi !
Siis edellä jo kirjoitin, että opettajan tulisi poistaa pelkoja, eikä lisätä niitä nuorille uskoville !!!
Se turhien pelkojen poistaminen tapahtuu Raamatun opetuksen kautta ja avulla, eli kerrotaan juuri se perusasia, että Jumalan lapsen ei tarvitse pelätä näitä juhlia ja juhlimisia eikä ruokia ja juomia ym. vaan tärekää on se, että opimme oikein suhtautumaan ja käsittelemään niitä !
Siis siksi siinä sanotaan näin:
22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Siis tämä osa tuosta:
" sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan "
Otan hyvä esmierkin siitä, että miten oppimisen kautta ja avulla vapaudutaan pelosta !
Moni uskova pelkää alkoholijuomia, ja moni opettaja jopa kieltää ne omien pelkojensa vuoksi siis !
Raamattu ei kiellä alkoholijuomia, vaan kehoittaa niiden kanssa kohtuuteen !
Eli niitä pitää oppia oikein käyttämään, jotta ei tarvitse niitä pelätä, eli kohtuullinen viinin juominen on Raamatun mukaan jopa terveellistä, tämän Raamatun Sanan ovat nyky tiedemiehet vahvistaneet, kohtuullinen ja oikea viinin juonti onkin terveellistä:
1. Tim. 5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.
Olen itse ymmärtänyt tuon kohdan niin, että Timoteuksella oli ollut alkoholiongelma, ja siksi hänen piti jonkin aikaa olla kokonaan ilman, mutta terveydellistä syistä Paavali siis kehoitti häntä käyttämään vähän viiniä vatsan alueen ongelmien poistamiseksi !
Mutta näin tämän esimerkin kautta halusin vain tuoda julki sen, että meidän ei uskovina tarvitse pelätä vaan meidän siis tulee vapautua Herran ja Sanan opetuksen kautta turhista peloista ja paniikinomaisesta asenteesta "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
Viinikin siis voi olla huonoksi, jos sitä liiallisesti käyttää, mutta jos käyttää kohtuudella, niin se voi olla jopa hyväksi uskovallekin.
Mutta sen haluan vielä sanoa, että jos on ongelmia alkoholin kanssa, niin niitä ei tule aiheuttaa lisää, eli jos ei vielä kykene kohtuu käyttöön, on parempi olla siis käyttämättä.
Lisäksi kuten Sana sanoo, se joka yhä siis pelkää alkoholia ja siitä tulevan hänen päällensä kirouksia sun muuta, sille se ei ole hyväksi, mutta silloin tälläisen uskovan pitäisi saada vihdoin opetusta alkoholiin liittyvistä asioista, jotta hän vapautuisi turhista peloistaan !
Pelko ei katoa kuin kohtamalla se oma pelkonsa Herran kanssa ja käsittelemällä sitä pelottavaa asiaa Raamatun terveellä opetuksella !
Eli ei tule paeta, vaan kohdata ne pelottavat asiat ja käsitellä ne Herra kanssa ja avulla pois, muistaen tämän:
Tavoitelkaamme siis yhdessä täydellisyyttä Rakkaudessa ja siis peloista vapautumista !
Herra teitä tässä asiassa siunatkoon ja auttakoon, kuten Hän on minua suuressa Armossaan omista peloistani vapauttanut, Jumalan lapsen vapauteen ja rauhaan ja iloon ! :)
- joulupuuuuu.on.raken
Eiköhän se raja mene siihen, että Visa- vinkuu, rahat loppuu ja porukka on senjälkeen moralisessa krapulassa. Taas se piinaava kaupallinen joulu tuli ja meni, sekä odotetaan uutta.
Odotetaan niin pirskatisti, että taas hihkutaan sen pyhyyden perään ja Visa vinkuu.
Turhaa krääsää tuvat täynnä, paperisilppua roskikset pullollaan ja maailma saastuu ja kristityt saa himonsa tyydytettyä.
Onnelliset kuusikauppiaat taas hykertelevät käsiään, jätelavat ja firmat tienaavat tyhjänpäiväisyyksien juhlilla, sekä kauppiaat.
ja kansa on hekumoissaan.
Ei joululle ole rajoja. Tai on. Monelle nälkäiselle pitää omantunnon tähden, kun ei muutoin - niin edes jouluna jotain ,että lapsiperheet ikäänkuin olisi samalla viivalla toisten kanssa.
Sitä se teitin joulu on.
Kaupat vinguttelevat jouluhumppaa jo nyt ja pukit tienaavat, tavalla tahi toisella makoisat tulot, että valheellisesti saadaan lapset ikäänkuin olemaan onnellisia.
Tänään viimeksi kaupassa oli pienellä hirveä huuto - kun se joulu on jo lähellä ja sitä pitäisi saada, mitä äiti ja isä ei nyt anna.
En tiedä, missä se lapsenraja on? Isän ja äidin kunnioittamisen käskyssä ilmeisesti.
Mutta, siinähän te palvonnan alttareita säännöllisesti pyöritätte ja huulluttanne maistelette.
Sika huutaa karsinassa, että syökää kanaa, ja isännän suussa maistuu jouluna läski.
Niin, siinäpä tuli katseltua joulua. Eikös ollut mielettömän hauska.
Vielä tottulakki päähän, partaa leukaan ja näytelmä valmiiksi. Kyllä siinä pukkiin uskotaan aivan varmasti.
Ja uskovaisuudessakin valheet lentelee - meinaan tässä kun laitetaan vuosittain se jeesustelulapsi seimeen ja kun leikit on ohi, aloitetaan seuraavana vuonna uudestaan.
Siis- joulu ja Jeesuksen syntymä - ei onnistu - todellisuudessa, mutta pitäähän se pakanuudesta juhla ottaa - että juttu toimisi ---yhteisesti.----
Eli olla hyvä vain. maa on vapaa juhlintaan. Onko kuusi jo katsottu.?- HyvääJouluaKristityille
Joulu, ja kuinka sen viettää, on jokaisen suomalaisen oma asia, eikä siihen tarvi pyytää Paavolalta tai valhemessiaanisilta lupaa. Orjuus on Suomessa lailla kielletty. Orjuuden harjoittaja voi hyvinkin päätyä linnaan. Teitä rikollisia lahkolaisia ei kylläkään hevin saa vastaamaan rikoksistanne, eli tässä tapauksessa pyrkimystä orjuuttaa eli rajoittaa toisten vapautta harjoittaa omaa uskoaan ja esim. viettää talvipäivänsä kuten haluavat.
Itse elin orjuudessanne vuosikymmeniä ja, kiitos, kannan kyllä kaunaa. Kehtasittekin tehdä sen kaiken pienelle lapselle. Minulla ei tuolloin ollut auttajaa. Tänäpäivänä on. Ette te tule helpolla pääsemään kun esim. oma asiani Viimeisellä tuomiolla yllätykseksenne vedetäänkin esiin.
Mahdollisesti te ette edes usko Jumalaan, ette ota tosissanne sitä, että teoillanne on ollut ja tulee nyt olemaan toisenlaiset seuraukset. Te kyllä mielellänne, uskontoa hyväksikäyttäen, vahingoitatte uhrienne mieliä, kuten laillista uskonnonvapautta. Rajoitatte ihmisten oikeutta löytää ja tuntea Jumala. Olette itse sysänneet Jumalan pois valtaistuimeltaan, asettuen sille itse. Jotkut teistä luulette, ettei Jumalaa todellisuudessa olekaan. mutta Häneen uskovia nauraen pidätte pilkkananne.
Tulette kyllä yllättymään. Teille ei Jeesuksen mukaan edes tule kuulumaan armo, vain myllynkivi kaulaanne kun teidät heitetään Helvetin tulijärveen.
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Matt. 18:10
Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
Luuk. 4:18
"Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
Joh. 8:36
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 8:32
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Joh. 18:38
Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä.
. - joulupuuuuu.on.raken
HyvääJouluaKristityille kirjoitti:
Joulu, ja kuinka sen viettää, on jokaisen suomalaisen oma asia, eikä siihen tarvi pyytää Paavolalta tai valhemessiaanisilta lupaa. Orjuus on Suomessa lailla kielletty. Orjuuden harjoittaja voi hyvinkin päätyä linnaan. Teitä rikollisia lahkolaisia ei kylläkään hevin saa vastaamaan rikoksistanne, eli tässä tapauksessa pyrkimystä orjuuttaa eli rajoittaa toisten vapautta harjoittaa omaa uskoaan ja esim. viettää talvipäivänsä kuten haluavat.
Itse elin orjuudessanne vuosikymmeniä ja, kiitos, kannan kyllä kaunaa. Kehtasittekin tehdä sen kaiken pienelle lapselle. Minulla ei tuolloin ollut auttajaa. Tänäpäivänä on. Ette te tule helpolla pääsemään kun esim. oma asiani Viimeisellä tuomiolla yllätykseksenne vedetäänkin esiin.
Mahdollisesti te ette edes usko Jumalaan, ette ota tosissanne sitä, että teoillanne on ollut ja tulee nyt olemaan toisenlaiset seuraukset. Te kyllä mielellänne, uskontoa hyväksikäyttäen, vahingoitatte uhrienne mieliä, kuten laillista uskonnonvapautta. Rajoitatte ihmisten oikeutta löytää ja tuntea Jumala. Olette itse sysänneet Jumalan pois valtaistuimeltaan, asettuen sille itse. Jotkut teistä luulette, ettei Jumalaa todellisuudessa olekaan. mutta Häneen uskovia nauraen pidätte pilkkananne.
Tulette kyllä yllättymään. Teille ei Jeesuksen mukaan edes tule kuulumaan armo, vain myllynkivi kaulaanne kun teidät heitetään Helvetin tulijärveen.
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Matt. 18:10
Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
Luuk. 4:18
"Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
Joh. 8:36
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 8:32
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Joh. 18:38
Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä.
.Niin, mietipä, jos päivässä elää valheen siemen, ja se ikäänkuin kansalle joka vuosi tuodaan esiin, joka EI OLE kirjoituksissa, niin?
Eli puhutaan nyt "joulusta" ja sen sanomasta - Jeesus lapsi syntyi - yhtälö tähän jouluun.
Onko lapselle kylvetty siemen sitten kenen asia?
Lapsi on tavallaan kasvava - jota kasvatetaan moraasissa, ohjeissa, neuvoissa, josta hän ponnistaa aikuisena eteenpäin. Siksi Sana puhuu, että on otettava usko, kuin lapsi.
Eli lapsen "hyväksikäyttäjä" on myös ihminen, joka lusteen siemenellä siementää harhan sydämeen. Siis sen, mitä ei ole kirjoituksissa.
Jumalan Sana on siemen. Jeesus itse sanoi, että "Te eksytte, ellette tunne kirjoituksia" ja tämä kannattaa ottaa tarkasti mieleen, jos ja kun alkaa puhua.
Kirjoitukset eivät puhu joulunsanomallisesta lapsesta, joka Jeesus nimellä syntyi seimeen.
Se on perinneoppi - pakanallinen siemen - suomeksi LUSTE.
Turha sitä on kiillottaa ja tuoda, aamentaa kirkkojen alttareilla. Siis opillisesti tuoda lasten sydämeen - eli hyväksikäyttää sitä tietämättömyyden moraalia, jota lapsella ei vielä ole ja opettaa hänelle HARHA.
Aikuisen vastuu on myös sama - olla kuin LAPSI, siis luovuttaa se vanhan-aadamin perinneoppi, riisua saastainen vaate, nähdä alastomuutensa tässäkin asiassa, että Herra pääsisi PUKEMAAN Kristuksen sijaisemme vaatteen alastomuuden peitoksi.
Kun mantraatte kirkoissanne perinneoppia, te olette Jumalan edessä alastomia.
Hyvänpuun hedelmiä syövät, he kyllä sanovat kaltaisesi suulla, että pidetään harha.
Se maistuu, tuntuu ja siitä on hyvä elää- talvenjuhla ja se siemennetään "seimeen syntyneellä tarinalla". Ymmärrätkö?
Jeesus itse oli kuulainen Isän tahdolle ja opille.
Miksi sitten TE ette ole, vaikka kehotetaan seuraamaan Jeesusta.
Miksi pidätte pakanallisten juhlien pyhiä, alttareilla ja helluntaissakin joulu on, mitä se onkaan.
Kannattaa jättää joulun sanomasta tuo harha, vaikka sitten vinguttaa visaa
- PasiToivonen
>>Siis- joulu ja Jeesuksen syntymä - ei onnistu - todellisuudessa...>>
Minulle on kerrottu että Jeesuksen syntymä onnistui. Hieman yli 2000 vuotta sitten. Juutalaisilla on omat bileet. Me kristityt vietämme Jeesuksen syntymäjuhlaa Joulua. Piste.
- paavolalaisuus
Hienoa että teet sen Kristuksen muistoksi !
Mutta hyvä sinun on tietää se totuus, että Jeesus ei syntynyt kuitenkaan joluna, se vain on tosiasia.
Se tosi asia on hyvä tiedostaa, vaikka sitä Jeesuksen syntymäpäivää viettäisitkin Jouluna.
Meidän siis ei tule sulkea silmiämme totuudelta, vaikka tarkoitus ja halu onkin hyvä ja oikea.
No, vaikka tiedän asioiden todellisen laidan, niin vietän joulua sukulaisteni kanssa, sillä edes silloin voin vapaasti puhua ja muistella Jeesuksen syntymää, eli se on mahdollisuus evankeliointiin helposti, sillä muina aikoina se on Suomessa lähes mahdotonta nykyään.
Niin ja omalla kohdallani voin iloita Jeesuksen syntymästä joka ikinen päivä, vaikka se ei olisikaan joka ikinen päivä tai se juuri oikea päivä, sillä sen kautta vain ja Jeesuksen sijaiskuoleman kautta vain, tuli pelastus minullekin !
Samoin siis kuin ehtoollisella voin muistaa Kristuksen kallliin uhrin ja uhriveren kautta saatavan pelastuksen, samoin on siis Kirstuksen eli Jumalan syntymisen ihmiseksi Lunastajaksemme on muistamisen arvoinen asia joka ikinen päivä, siis minun mielestäni !
Minä siis voin viettää ehtoollista eli Kristuksen muistojuhlaa joka ikinen päivä halutessani, samoin voin iloita ja viettää Kristuksen syntymä juhlaa vaikka joka ikinen päivä.
Jos kaikki uudestisyntyneet uskovat toimisivat näin kuten ajattelen, niin se kiinnittäisi meidät todella Herraamme ja Vapahtajaamme !
Mutta hyvä siis kaiken kaikkiaan on tässä lopun ajassa se, että Kristiusta voidaan vapaasti julistaa edes jouluna !
Paavali itse kirjoittaa näin suhteessa kaikkeen:
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Eli kaikki mahdollisuudet evankeliumin levittämiseksi on hyvä tehdä ja käyttää hyväksi !
- erikoistahan
Kun itse vietät syntymäpäiviäsi, laitetaanko sinut joka vuosi kehtoon nukkumaan? Ja sanottaisiin: taas on uusi Matti, Maija syntynyt. Jeesuksen häpäisemistä mässäilyjuhlien lomassa. Lapsille saa tuona "kristillisenä" juhlana valehdella vapaasti: tontut kurkkii ikkunoista ja pian pukki tuo kalliita lahjoja (halvat eivät kelpaa).
Tai aikuiset tappelevat viinahöyryissään, siinä tosi kristillinen juhla.
Ja vielä, pitäisitkö siitä, että syntymäpäivääsi vietettäisiin vääränä päivänä? Niinhän on Jeesuksen laita. Pari kuukautta myöhässä. Pitäisitkö myös siitä, että ihmiset antaisivat lahjoja toisilleen, mutta ei sinulle mitään?- paavolalaisuus
Noinko sinä siis ITSE vietät joulua ?
Siis jokainen uskova viettää jouluaan omilla tavoillaan ja sydämensä uskon mukaan !
Älä siis yleistä kuten teki Elia, joka syytti jopa Jumalaa ja Israelia eli Seurakuntaa ja väitti vain itse toimineensa oikein !
2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
Vistisi puhuu siis vain väärästä luulottelusta itsesi suhteen, eli sinäkin kuvittelet Eliaan tavoin olevasi ainut pyhä ja oikein toiminut, ja siksi olet siis sokea ja ymmärtämätön ja pahasti ylpistynyt ja kuvittelet itsestäsi liikoja ! - paavolalaisuus
Jos et saanut kiinni ajatuksesta ja sanomasta, niin tarkennan hieman ajatelmiani.
Ketään ei tee pyhemmäksi tai vähemmän pyhäksi se, että milloin vietttää Jeesuksen syntymäjuhlaa !
Raamattu sanoo myös seuraavaa:
Room. 14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Eli esim joku viettää sapattia oikeana päivänä, eli lauantaina, mutta se ei tee häntä pyhäksi !
Uskova joka Elää sapatin levossa eli lepää omista töistään, viettää omaa Jumalan esimerkin mukaista sapattiaan joka ikinen päivä !
Onko siis parempi viettää sitä sapattia eli lepopäivää(kuva ja varjo) yhtenä päivänä viikossa vai levätä omista teoistaan kuten Jumala koko loppuelämänsä kuten Jumala Sanansa mukaan tekee:
Heprealaiskirje 4
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
!!!
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
!!!
Eli miten siis on ?
Iloitsemmeko Herramme syntymästä ja veriuhrista joka päivä ?
Vai mistammeko sitä vain kerran vuodessa jonain tiettynä päivänä, jota nykyään emme edes täysin tarkkaaan kykene määrittämään ???
Sillä kyse on juutalaisten ajanlaskuun perustuvasta ajasta ja hetkestä !
Nyky uskovat eivät edes tiedä eivätkä kykene määrittämään Jeesuksen kuoleman päivää saati ylösnouseemus päivääkään !
Vaikka se ristiin naulitsemisen ja samoin sitä kautta ylösnouseemuksen viikon päivät selviävät helpostikin Raamattua lukemalla ! - erikoistahan
Voitko kutsua joulua kristilliseksi juhlaksi? Syntymisen päivämäärää ei pystytä tarkasti määräämään, mutta Johannes Kastajan syntymäajan perusteella siitä laskettuna tullaan lokakuun tienoille. Ja onhan totta, ettei paimenet olleet enää kedolla joulukuulla lampaineen. Kylmä ja sateinen aika silloin.
Kirjoitukseni tarkoitus oli esitys siitä, miten joulua vietetään. Jeesuksesta tulee vauva joka joulu. Hän ei ole enää vauva, vaan mahtava henkiluomus taivaassa. Jumalan asettama Kuningas.
Samoin todellinen joulunvietto on juuri mässäilyä ja joulupukkia lapsille, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa. - maunolle
erikoistahan kirjoitti:
Voitko kutsua joulua kristilliseksi juhlaksi? Syntymisen päivämäärää ei pystytä tarkasti määräämään, mutta Johannes Kastajan syntymäajan perusteella siitä laskettuna tullaan lokakuun tienoille. Ja onhan totta, ettei paimenet olleet enää kedolla joulukuulla lampaineen. Kylmä ja sateinen aika silloin.
Kirjoitukseni tarkoitus oli esitys siitä, miten joulua vietetään. Jeesuksesta tulee vauva joka joulu. Hän ei ole enää vauva, vaan mahtava henkiluomus taivaassa. Jumalan asettama Kuningas.
Samoin todellinen joulunvietto on juuri mässäilyä ja joulupukkia lapsille, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.Tuleeko siis sinun omasta lapsestasi joka vuosi vauva, kun vietät hänen syntymäpäiviään ???
Haloo nyt ihan oikeasti ! - mietihänpikkaisen
maunolle kirjoitti:
Tuleeko siis sinun omasta lapsestasi joka vuosi vauva, kun vietät hänen syntymäpäiviään ???
Haloo nyt ihan oikeasti !Maailman viihdetaiteilijoille kyllä. Heille Jeesuslapsi syntyy uudelleen, Mutta Herran opetuslapsille Jeesus on Ylimmäinen pappi taivaissa. Siis hieman eri asia.
- maunolle
mietihänpikkaisen kirjoitti:
Maailman viihdetaiteilijoille kyllä. Heille Jeesuslapsi syntyy uudelleen, Mutta Herran opetuslapsille Jeesus on Ylimmäinen pappi taivaissa. Siis hieman eri asia.
Häpeäsit !
Olet niin pahasti paisunut omavanhurskaudessasi ja "oikeaoppisuudessasi, että ei mittaa eikä määrää !
Toimintasi ei rakenna vaan hajoittaa !
Sinä et pyri auttamaan muita vaan vain polkemaan heitä !
Noin ei Kristus toimi !
Mutta Raamattu kirjoittaa ihan oikein kaltaisistasi:
Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja ON LIHALLISEN MIELENSÄ TURHAAN PAISUTTAMA
19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
!!!
23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
!!!
Siis koko touhusi siis tyydyttää lihaasi ja se lihasi on nyt siis pahasti paisunut, eli kuvittelet harhoissasi olevasi kovastikin pyhä, vaikka koko touhusi siis vain ruokkii lihaasi, jota sinun tulisi kuolettaa eikä ruokkia.
Siis lihan ruokkiminen ja tyydyttäminen vie siis omavanhurskauden tielle ja se taas vie ylpeyteen ja paisuneisuuteen ja se taas näkyy sinun toimintasi kaltaisena muiden vääränä tuomitsemisena !
Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan johdosta,
- SvenskModel
Liekö Ruotsin mallia??
https://samnytt.se/pepparkakor-forbjuds-i-luciatag-uppfattas-som-rasistiskt/
"...Pepparkakor förbjuds i luciatåg: ”uppfattas som rasistiskt”...." Me kristityt muistamme Jeesusta joka päivä, myös jouluna vaikka se laitalahkolaisia vituttaakin.
- YxProppusaPolttanuPerSu
Juu! Hyvää, tulevaa Adventtia, KTS!
Kristittyjen, Jeesuksen takaisinpaluun odotuksen juhlapäivää.
✨✨✨
HOOSIANNA!
Mikä oli Jeesuksen aasin nimi? 🐐
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904332
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?442721Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132481Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082258Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111642Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791426