Ketä palstalaista on k.setettu yhteisössä eniten?

Noh vastaan jo, että minua.

Kokemuksiaan voi toki jakaa.

Kyllästyttää. Saatan alkaa omimaan
haitallisia toimintatapoja pian itsekin.

Sillä mallillahan saattaisi pärjätä paremmin...?

Konnankoukkuja ja vehkeilyä...

111

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpä otat suotta kaiken itseesi?

Minun syöpäjuttuni vain yhtenä esimerkkinä. Ensin Harmaaritari aloitti siitä kuinka olen vedättänyt Pönttistä, vaikka oikeastihan vedin retkuun koko sinkkukööriä.

Väliin tuntuu että annat Harmiksen liikaa ohjailla ajatuksiasi.

• Harmiksen? Noh Harmis voi ohjailla minut vaikka kotiinsa jos niikseen on!

• misspönttöuuni kirjoitti:

Harmiksen? Noh Harmis voi ohjailla minut vaikka kotiinsa jos niikseen on!

Jotenkin minusta vain tuntuu että puheistasi huolimatta Harmis ei kiinnosta sinua.

Jos olen viikon palstailematta, teidän palstailunne muuttuu enemmän latteaksi ja frendipohjaiseksi.

• 3.14 kirjoitti:

Jotenkin minusta vain tuntuu että puheistasi huolimatta Harmis ei kiinnosta sinua.

Jos olen viikon palstailematta, teidän palstailunne muuttuu enemmän latteaksi ja frendipohjaiseksi.

Mistä helv.tistä sinä sen nyt voisit tietää!

Mistä helv.tistä sinä sen nyt voisit tietää!

Olenhan minä ollut pätkiä pois palstalta, ja palattuani lukenut hivenen kommentointia ennenkuin olen itse osallistunut siihen.

Harmiksen ja sinun jutut on frendipohjalta, ei niissä ole mitään "kipinää".

• Kyllä minä analysoin.

Kun minä olen pois palstalta, niin sinusta tulee sukupuoleton. Oikeastaan hamsteri.

Voisi jopa kysyä, kummassa kohtaa olet oma itsesi; silloin kun minä palstailen, vai silloin kun minä en palstaile?

• 3.14 kirjoitti:

Kyllä minä analysoin.

Kun minä olen pois palstalta, niin sinusta tulee sukupuoleton. Oikeastaan hamsteri.

Voisi jopa kysyä, kummassa kohtaa olet oma itsesi; silloin kun minä palstailen, vai silloin kun minä en palstaile?

Ei kaikki voi aina liittyä sinuun!

Mikä sitten olen kanssasi kun tulet palstalle, vuorenpeikkoko?

Älä viitsi.

Sillon kun sinä et ole palstalla, olen JÄRKEVÄ. Ja puhun asiaa. Tuosta voi nyt miettiä, kummin päin sitten on hyvä ja oikein.

Ei kaikki voi aina liittyä sinuun!

Mikä sitten olen kanssasi kun tulet palstalle, vuorenpeikkoko?

Älä viitsi.

Sillon kun sinä et ole palstalla, olen JÄRKEVÄ. Ja puhun asiaa. Tuosta voi nyt miettiä, kummin päin sitten on hyvä ja oikein.

Myönsit silti että minun läsnäoloni vaikuttaa kirjoitteluusi.

Mikset ole voinut olla järkevä silloin kun olet palstaillut minun kanssani?

• 3.14 kirjoitti:

Myönsit silti että minun läsnäoloni vaikuttaa kirjoitteluusi.

Mikset ole voinut olla järkevä silloin kun olet palstaillut minun kanssani?

Koska seura tekee kaltaisekseen.

Koska seura tekee kaltaisekseen.

Enemmänhän ne keskustelunavaukset tulee sulta...

• helmiä_sioille

Kuinkahan monta kertaa sulle on vinkattu pertsasta? Ja jopa suoraankin kerrottu? Enkä minä ole ollut edes se aktiivisin vinkkaaja... :)

Ja totta. Olet palstan hyväuskoisin hölmö.

Tavallaan käy sääliksi, mut sit toisaalta ehkä hyväkin et näin on käynyt. Huonoa tässä voi olla se, että kyynistyt lopullisesti ja näet jokaisen lähtökohtaisesti kusettajana. Paremmassa tapauksessa opit pikkuhiljaa tunnistamaan ne kusettajat ja erottamaan ne muista.

• Pönttis ei ole sivustaseuraaja, vaan palstan aktiivisin kommentoija.

On hyvä että ne sivustaseuraajat tajuavat että palstalla tapahtuu kusetusta.

• helmiä_sioille
        3.14 kirjoitti:

Pönttis ei ole sivustaseuraaja, vaan palstan aktiivisin kommentoija.

On hyvä että ne sivustaseuraajat tajuavat että palstalla tapahtuu kusetusta.

Pitäisikö sun hankkia elämä? Siis ihan oikea elämä palstaelämän lisäksi?

• helmiä_sioille kirjoitti:

Pitäisikö sun hankkia elämä? Siis ihan oikea elämä palstaelämän lisäksi?

Oletko huomannut, me käymme saman keskustelun lähes päivittäin?

• helmiä_sioille
        3.14 kirjoitti:

Oletko huomannut, me käymme saman keskustelun lähes päivittäin?

Minä en vieraile päivittäin täällä.

• Ja sinäkin haukut vaan minua tolloksi!

Minä en vieraile päivittäin täällä.

Mistä tiedät kuinka usein minä vierailen täällä?

En useinkaan, me vain satumme tänne aina yhtä aikaa.

• helmiä_sioille
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ja sinäkin haukut vaan minua tolloksi!

Heh, lakkaa olemasta tollo... :)

Mut ei mulla edelleen sua kohtaan mitään antipatioita ole. Lähinnä ihmettelen, että kuin monta paskiksen juttua sulle vielä läpi menee...?

• helmiä_sioille
        3.14 kirjoitti:

Mistä tiedät kuinka usein minä vierailen täällä?

En useinkaan, me vain satumme tänne aina yhtä aikaa.

Sun addiktiosi palstaan puhuu oma kieltänsä. Vietät suurimman osan valveillaoloajastasi palstalla.

Heh, lakkaa olemasta tollo... :)

Mut ei mulla edelleen sua kohtaan mitään antipatioita ole. Lähinnä ihmettelen, että kuin monta paskiksen juttua sulle vielä läpi menee...?

Ei mene läpi mikään!

• misspönttöuuni
        helmiä_sioille kirjoitti:

Sun addiktiosi palstaan puhuu oma kieltänsä. Vietät suurimman osan valveillaoloajastasi palstalla.

Miksi se minussa roikkuu?

Nukun ja opiskelen enemmän.

• helmiä_sioille

Ei mene läpi mikään!

Mä olen saanut läpi koko pienen elämäni kokemusta erilaisista ihmisistä ja paskiksen kaltaisiakin olen saanut seurata lähietäisyydeltä vuosia. Mua ei voi enää yllättää housut kintuissa näissä asioissa. Olen omat oppirahani maksanut näissä jutuissa jo kauan sitten... :)

Mut palstalla paras neuvo sinulle minulta minkä voin antaa on se, että ignooraat paskista. Et enää reagoi millään tavalla sen juttuihin. Eikä Suomi24 kaltaisissa paikoissa kannata olla liian avoin ja heittäytyvä. Eikä kyllä muuallakaan somessa... :)

• helmiä_sioille

Miksi se minussa roikkuu?

On löytänyt sinusta heikon/herkän kohdan mitä on käyttänyt häpeilemättä hyväkseen.

• patakattila
        helmiä_sioille kirjoitti:

Sun oma aktiivisuus kyllä jaksaa ihmetyttää, koska olet haukkunut palstan ja palstalaiset niin monta kertaa, että miten ihmeessä viihdytkin täällä niin paljon...

• "Noh vastaan jo, että minua."

Tuosta olen aikalailla samaa mieltä. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon se että

_ kusetukset on tapahtuneet yhden ja saman henkilön toimesta
      - Sinä olet antanut kusettaa itseäsi
      - Muiden hienovaraiset ja vähemmänkin hienovaraiset vihjailut kusettajan epäluotettavuudesta olet tavallaan sivuuttanut

"Saatan alkaa omimaan
      haitallisia toimintatapoja pian itsekin."

Toivoisin että et koska olet hyvä juuri tuollaisena. Sinussa on hienoa se aitous ja impulsiivisuus mitä sinussa on, harmi kun tuo yksittäinen kusettaja käyttää sitä toistuvasti hyväkseen. No jos jotain sinussa pitäisi muuttaa muuttaisin uskon ihmisen parannukseen. P..ka ihminen ei parane, se on aina vaan samanlainen p..inen vaikka olisi mukavaa toki uskoa sen korjaantumiseen.

• Mitä nyt pitäisi tehdä?

Mitä nyt pitäisi tehdä?

Ei oikeastaan tarvitse tehdä mitään. Suhtaudut perttiin vaan samalla tavalla kuin me muutkin vakkarit, et usko mitään minkä se vakuuttaa olevan totta (varmin merkki valehtelusta) ja ikäänkuin vähän hymähdellen lueskelet sen juttuja. Jos yrittää saada huomiota sinä valitset milloin vastaat ja miten vastaat, joskus et vastaa ollenkaan. Et antaudu pitkiin keskusteluihin ja jos alkaa mennä tunteisiin lopetat välittömästi, menet muihin ketjuihin tai poistut areenalta ja jätät pertsan kötisemään itsekseen.

• Harmaaritari kirjoitti:

Ei oikeastaan tarvitse tehdä mitään. Suhtaudut perttiin vaan samalla tavalla kuin me muutkin vakkarit, et usko mitään minkä se vakuuttaa olevan totta (varmin merkki valehtelusta) ja ikäänkuin vähän hymähdellen lueskelet sen juttuja. Jos yrittää saada huomiota sinä valitset milloin vastaat ja miten vastaat, joskus et vastaa ollenkaan. Et antaudu pitkiin keskusteluihin ja jos alkaa mennä tunteisiin lopetat välittömästi, menet muihin ketjuihin tai poistut areenalta ja jätät pertsan kötisemään itsekseen.

Kötisemään. Lempisana. Unohdin melkein kaikki turhautumiset kun näin tuon :D

Selvä...kiitos ohjeesta.

• palstamies

Sinusta on ihan kaikkien syytä pysytellä kaukana.

• Mua ei kusettajat pahemmin häiritse. Yliampuvat jutut saattavat mennä hieman yli, mauttomat sellaiset.

Kusetus koskee ainoastaan silloin, kun/jos kirjoittajasta on tullut tavalla tai toisella läheinen.

• Sairauksilla ei voi leikitellä.

Sairauksilla ei voi leikitellä.

Ei. Monelle kun ne ovat kipeitä tosiasioita.

• elisakettu kirjoitti:

Kyllä sen tuomion jälkeen elämän epävarmuus on jokaisena päivänä läsnä.

• wanhaämmä
        elisakettu kirjoitti:

Voi olla Pertillekin. Kun ensi järkytys meni ohi, kävi perumassa. Narsistillahan ei ole heikkouksia. Vanha sanonta: ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli..

Mä en suhtaudu tuohon tyyppiin enää edes niin kuin ihmiseen. Pertti on olio, jolta puuttuu sielusta jotain ihmiselle oleellista. Jos Pertin kanssa toimii niin kuin oikean ihmisen kanssa, antaa sille vain mahdollisuuden toimia juuri noin kuin se täällä toimii. Pertti ei pelaa muiden kanssa samoilla korteilla.

Siinähän roikkuu palstalla niin kuin muutkin, mua ei enempää häiritse kun tiedän mitä tyypiä se on.

• wanhaämmä kirjoitti:

Voi olla Pertillekin. Kun ensi järkytys meni ohi, kävi perumassa. Narsistillahan ei ole heikkouksia. Vanha sanonta: ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli..

Mä en suhtaudu tuohon tyyppiin enää edes niin kuin ihmiseen. Pertti on olio, jolta puuttuu sielusta jotain ihmiselle oleellista. Jos Pertin kanssa toimii niin kuin oikean ihmisen kanssa, antaa sille vain mahdollisuuden toimia juuri noin kuin se täällä toimii. Pertti ei pelaa muiden kanssa samoilla korteilla.

Siinähän roikkuu palstalla niin kuin muutkin, mua ei enempää häiritse kun tiedän mitä tyypiä se on.

"Pertti on olio, jolta puuttuu sielusta jotain ihmiselle oleellista. Jos Pertin kanssa toimii niin kuin oikean ihmisen kanssa, antaa sille vain mahdollisuuden toimia juuri noin kuin se täällä toimii. Pertti ei pelaa muiden kanssa samoilla korteilla. "

Juurikin noin, no onhan noita narsuolioita muitakin, pertsa on samankaltainen niiden kanssa mutta ne jotka odottaa jotain vastaavaa löytävänsä kuin mitä normaaleissa ihmisissä joutuvat jatkuvasti pettymään noiden "olioiden" kanssa. Narsukaverissani josta olen aiemminkin kertonut on aika paljonkin samaa kuin persassa, siinä on se jännä kun sekin tomppeli näkee itsensä epärealisitsen hyvänä ihmisenä joka yrittää "oikaista" asioita ennemminkin kuin tuhota. Tuli se mieleen kun persa siinä yhdessä ketjussa antaa ymmärtää "kouluttaneensa" palstalaisia syöpätarinallaan, se itse saattaa uskoa semmoiseeen "hyvään" tarkoitukseen tekonsa taustalla.

• wanhaämmä
        Harmaaritari kirjoitti:

"Pertti on olio, jolta puuttuu sielusta jotain ihmiselle oleellista. Jos Pertin kanssa toimii niin kuin oikean ihmisen kanssa, antaa sille vain mahdollisuuden toimia juuri noin kuin se täällä toimii. Pertti ei pelaa muiden kanssa samoilla korteilla. "

Juurikin noin, no onhan noita narsuolioita muitakin, pertsa on samankaltainen niiden kanssa mutta ne jotka odottaa jotain vastaavaa löytävänsä kuin mitä normaaleissa ihmisissä joutuvat jatkuvasti pettymään noiden "olioiden" kanssa. Narsukaverissani josta olen aiemminkin kertonut on aika paljonkin samaa kuin persassa, siinä on se jännä kun sekin tomppeli näkee itsensä epärealisitsen hyvänä ihmisenä joka yrittää "oikaista" asioita ennemminkin kuin tuhota. Tuli se mieleen kun persa siinä yhdessä ketjussa antaa ymmärtää "kouluttaneensa" palstalaisia syöpätarinallaan, se itse saattaa uskoa semmoiseeen "hyvään" tarkoitukseen tekonsa taustalla.

Ollut aikaisemminkin puhetta, että molemmilla meillä on kokemusta lähipiiristä tuollaisesta oliosta. Mä onnistuin lopulta poistamaan sen kokonaan elämästäni pitkän välimatkan ansiosta. Sulla on ilmeisen hyvä keino tulla juttuun tuollaisen kanssa. Mä koittaisin aivan varmasti päästä eroon kokonaan tuollaisesta, jos vielä naaman eteen tulisi. Vaisto on opettanut kummasti välttelemään tuon tyyppisiä ihmisiä, heti nousee varoitusmerkit mieleen tietynlaisesta käytöksestä.

Voi mennä pitkän aikaa, ennen kuin ymmärtää mistä on kyse, kun tapaa tuollaisen. Jos ihmiseltä näyttävä ja yhteiskunnan mukana porskuttava tyyppi ei olekaan sisältä ihminen, se on aika uskomaton tilanne.

• wanhaämmä kirjoitti:

Ollut aikaisemminkin puhetta, että molemmilla meillä on kokemusta lähipiiristä tuollaisesta oliosta. Mä onnistuin lopulta poistamaan sen kokonaan elämästäni pitkän välimatkan ansiosta. Sulla on ilmeisen hyvä keino tulla juttuun tuollaisen kanssa. Mä koittaisin aivan varmasti päästä eroon kokonaan tuollaisesta, jos vielä naaman eteen tulisi. Vaisto on opettanut kummasti välttelemään tuon tyyppisiä ihmisiä, heti nousee varoitusmerkit mieleen tietynlaisesta käytöksestä.

Voi mennä pitkän aikaa, ennen kuin ymmärtää mistä on kyse, kun tapaa tuollaisen. Jos ihmiseltä näyttävä ja yhteiskunnan mukana porskuttava tyyppi ei olekaan sisältä ihminen, se on aika uskomaton tilanne.

Voivoi, pikku nakeroilla on ihmissuhdeongelmia. Jotenkin minä en ole yllättynyt tuosta.

Mulle on ikäni johdosta kertynyt jo jonkinlainen elämänkokemus, ja minun on rehellisesti sanottava että minä en ole reaalielämässä törmännyt koskaan ihmiseen jota minä tai joku lähipiiristäni olisi lähtenyt diagnosoimaan psykologisten tautiluokitusten mukaan. Ei silloinkaan kun on ollut ihan ilmeistä että joku tyyppi toimii hivenen erilaisin säännöin.

Oikeassa elämässä ei juurikaan (ainakaan miesten maailmassa) pohdita ihmisiä psykologisten diagnoosien kautta, vaan ihan puhtaasti ihmisten käytöksen perusteella josta kylläkin annetaan tarvittaessa kritiikkiä jopa henkilölle itselleen. Mulkusta käytöksestä huomautetaan, ja jos se ei auta, niin voidaan lyödä nyrkkiä pöytään.

• wanhaämmä
        3.14 kirjoitti:

Voivoi, pikku nakeroilla on ihmissuhdeongelmia. Jotenkin minä en ole yllättynyt tuosta.

Mulle on ikäni johdosta kertynyt jo jonkinlainen elämänkokemus, ja minun on rehellisesti sanottava että minä en ole reaalielämässä törmännyt koskaan ihmiseen jota minä tai joku lähipiiristäni olisi lähtenyt diagnosoimaan psykologisten tautiluokitusten mukaan. Ei silloinkaan kun on ollut ihan ilmeistä että joku tyyppi toimii hivenen erilaisin säännöin.

Oikeassa elämässä ei juurikaan (ainakaan miesten maailmassa) pohdita ihmisiä psykologisten diagnoosien kautta, vaan ihan puhtaasti ihmisten käytöksen perusteella josta kylläkin annetaan tarvittaessa kritiikkiä jopa henkilölle itselleen. Mulkusta käytöksestä huomautetaan, ja jos se ei auta, niin voidaan lyödä nyrkkiä pöytään.

Niin. Sullahan ei ole IRL kavereita.

• 3.14 kirjoitti:

Taas mitätöimässä ihmisten kokemuksia?

Kaikkia ei kuule kasvateta lyömään nyrkkiä pöytään. Kyllä se pitäisi jo tietää tuohon ikään ehtineen.

• wanhaämmä kirjoitti:

Niin. Sullahan ei ole IRL kavereita.

Kommenttisi pitää sikäli paikkansa, että minulla ei ole tällä hetkellä aktiivisena sellaisia ystävyyssuhteita joista olisi minulle iloa IRL.

Tuttuja ja kavereita mulla on, mutta niiden varaan minä en koskaan ole rakentanut elämääni. Niiden kanssa voi käydä kahvilla ja pitää itseään kenties vähän kartalla mitä lähiympäristössä tapahtuu, mutta ei nuo korvaa ystäviä.

Ystäväpiiriini ei voisi koskaan kuulua ihmistä jonka käytös häiritsisi minua.

• wanhaämmä
        3.14 kirjoitti:

Kommenttisi pitää sikäli paikkansa, että minulla ei ole tällä hetkellä aktiivisena sellaisia ystävyyssuhteita joista olisi minulle iloa IRL.

Tuttuja ja kavereita mulla on, mutta niiden varaan minä en koskaan ole rakentanut elämääni. Niiden kanssa voi käydä kahvilla ja pitää itseään kenties vähän kartalla mitä lähiympäristössä tapahtuu, mutta ei nuo korvaa ystäviä.

Aivan, ihmiset ovat sulle vain hyödykkeitä.

• elisakettu kirjoitti:

Taas mitätöimässä ihmisten kokemuksia?

Kaikkia ei kuule kasvateta lyömään nyrkkiä pöytään. Kyllä se pitäisi jo tietää tuohon ikään ehtineen.

Kerropa elluseni ihan rehellisesti, onko sinulla ja lähipiirilläsi tapana tehdä ihmisistä psykologisia diagnooseja?

• wanhaämmä kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin noin?

• 3.14 kirjoitti:

Jos kykenee suojelemaan itseä, se on hyvä.

Hankalat ihmissuhteet eivät ole vain aina valittavissa. Moni sopeutuu jo syntymästään asti ahdistavaan ilmapiiriin. Myöhemmällä iällä tämä voi tuntua normaalilta. Jokaisella kuuluu kuspisiä ihmisiä tuttavapiiriinsä elämänsä aikana. Aina näille ei voi yksinkertaisesti paukutella nyrkkiä pöytään, vaikka mieli miten tekisikin. On oltava myös vaihtoehtoisia keinoja toimia hankalissa suhteissa.

• wanhaämmä
        3.14 kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin noin?

"Kommenttisi pitää sikäli paikkansa, että minulla ei ole tällä hetkellä aktiivisena sellaisia ystävyyssuhteita joista olisi minulle iloa IRL.

Ystäväpiiriini ei voisi koskaan kuulua ihmistä jonka käytös häiritsisi minua."

• palstamies
        wanhaämmä kirjoitti:

Juuri näin.

• elisakettu kirjoitti:

Jos kykenee suojelemaan itseä, se on hyvä.

Hankalat ihmissuhteet eivät ole vain aina valittavissa. Moni sopeutuu jo syntymästään asti ahdistavaan ilmapiiriin. Myöhemmällä iällä tämä voi tuntua normaalilta. Jokaisella kuuluu kuspisiä ihmisiä tuttavapiiriinsä elämänsä aikana. Aina näille ei voi yksinkertaisesti paukutella nyrkkiä pöytään, vaikka mieli miten tekisikin. On oltava myös vaihtoehtoisia keinoja toimia hankalissa suhteissa.

Ihmiset voivat valita lähipiirinsä, ja niin pitäisikin tehdä.

• 3.14 kirjoitti:

Kerropa elluseni ihan rehellisesti, onko sinulla ja lähipiirilläsi tapana tehdä ihmisistä psykologisia diagnooseja?

En puhuisi diagnooseista. Pikemmin että tietyt piirteet saa epäilemään henkilön omaavan jotain jostakin. Itse diagnoosin tekeminen kuuluu aina oman alansa asiantuntijalle.

Depressiiviset piirteet usein tunnistaa. Samoin uupuneen. Samoin itsekeskeisen tai itsetuhoisen/itsestän välinpitämättömästi suhtautuvan henkilön. Onhan näitä.

• wanhaämmä kirjoitti:

"Kommenttisi pitää sikäli paikkansa, että minulla ei ole tällä hetkellä aktiivisena sellaisia ystävyyssuhteita joista olisi minulle iloa IRL.

Ystäväpiiriini ei voisi koskaan kuulua ihmistä jonka käytös häiritsisi minua."

Muistutan sinua kärkeen, että sulla on epätyydyttäviä ihmissuhteita, mulla ei.

Ystävyyssuhteet antavat iloa elämään, ainakin niiden pitäisi.

Tuttavuudet ja kaveruudet ovat vain osa ihmissuhdeverkostoa, niille ei normaalisti pureta sydäntä tai muutenkaan jaeta kaikkein henkilökohtaisimpia asioita.

• 3.14 kirjoitti:

Ihmiset voivat valita lähipiirinsä, ja niin pitäisikin tehdä.

Lapsi ja nuori ei pysty. Ja jos kasvatus on ohjattu ohjattu siten, että hänet on kiltiksi peloteltu, ei hän kykene suojelemaan riittävästi itseään. Pelotttelu toimii usein vanhempienkin ihmisten kohdalla. Valitettavasti.

• wanhaämmä
        3.14 kirjoitti:

Muistutan sinua kärkeen, että sulla on epätyydyttäviä ihmissuhteita, mulla ei.

Ystävyyssuhteet antavat iloa elämään, ainakin niiden pitäisi.

Tuttavuudet ja kaveruudet ovat vain osa ihmissuhdeverkostoa, niille ei normaalisti pureta sydäntä tai muutenkaan jaeta kaikkein henkilökohtaisimpia asioita.

Sun omalla kalikalla:

Missä olen sanonut, että mulla on epätyydyttäviä ihmissuhteita?

Keksit nyt ihan itse tuon. Mulla on mahdottoman ihania ihmisiä lähellä, vikoineen ja hyvine puolineen.

• elisakettu kirjoitti:

En puhuisi diagnooseista. Pikemmin että tietyt piirteet saa epäilemään henkilön omaavan jotain jostakin. Itse diagnoosin tekeminen kuuluu aina oman alansa asiantuntijalle.

Depressiiviset piirteet usein tunnistaa. Samoin uupuneen. Samoin itsekeskeisen tai itsetuhoisen/itsestän välinpitämättömästi suhtautuvan henkilön. Onhan näitä.

Aika kylmän ihmisen puhetta.

Itse en koskaan diagnosoi ihmisiä.

• elisakettu kirjoitti:

Lapsi ja nuori ei pysty. Ja jos kasvatus on ohjattu ohjattu siten, että hänet on kiltiksi peloteltu, ei hän kykene suojelemaan riittävästi itseään. Pelotttelu toimii usein vanhempienkin ihmisten kohdalla. Valitettavasti.

Vaikea sanoa kuka täällä on lapsi tai nuori, en kuitenkaan ajatellut kohdistaa sanojani heille.

• 3.14 kirjoitti:

Aika kylmän ihmisen puhetta.

Itse en koskaan diagnosoi ihmisiä.

Suotta hurskastelet.

Jos kerran osaat erottaa kuspiän normaalista, teet sen joka tapauksessa.

Me jokainen prosessoimme ihmisiä käyttäytymisen perusteella ja sen perusteella myös muodostuu toimintatapamme suhteessa tähän.

• wanhaämmä kirjoitti:

Sun omalla kalikalla:

Missä olen sanonut, että mulla on epätyydyttäviä ihmissuhteita?

Keksit nyt ihan itse tuon. Mulla on mahdottoman ihania ihmisiä lähellä, vikoineen ja hyvine puolineen.

"Ollut aikaisemminkin puhetta, että molemmilla meillä on kokemusta lähipiiristä tuollaisesta oliosta. Mä onnistuin lopulta poistamaan sen kokonaan elämästäni pitkän välimatkan ansiosta."

Jotain kokemuksia kaiketi?

• 3.14 kirjoitti:

Vaikea sanoa kuka täällä on lapsi tai nuori, en kuitenkaan ajatellut kohdistaa sanojani heille.

Jokainen on kuitenkin ollut joskus lapsi ja nuori ja ympäristönsä uhri.

Joko olet kasvattunut omat lapsesia lyömään nyrkkiä pöytään? Miten he osaavat puolustautua?

• elisakettu kirjoitti:

Suotta hurskastelet.

Jos kerran osaat erottaa kuspiän normaalista, teet sen joka tapauksessa.

Me jokainen prosessoimme ihmisiä käyttäytymisen perusteella ja sen perusteella myös muodostuu toimintatapamme suhteessa tähän.

Minä seuraan käyttäytymistä ja reagoin siihen.

Voin sanoa ihmiselle "en pidä siitä että teet noin".

En koskaan sano ihmiselle "en pidä sinusta koska olet tuollainen".

• elisakettu kirjoitti:

Jokainen on kuitenkin ollut joskus lapsi ja nuori ja ympäristönsä uhri.

Joko olet kasvattunut omat lapsesia lyömään nyrkkiä pöytään? Miten he osaavat puolustautua?

Minä olen itse alkoholistiperheestä jossa äitini puolusti miestään vaikka tuo teki mitä. Tiedän siis ettei lapsi voi valita seuraansa, mutta aikuisena voi. Minä en ole enää aikoihin pitänyt vanhempiini yhteyksiä.

Minun tyttäreni pärjäävät mielestäni hyvin. Heitä on aina kohdeltu hyvin, ja heillä on selkeä käsitys omasta arvostaan. En usko että he tulevat koskaan hakemaan muilta hyväksyntää niin kipeästi että antaisivat satuttaa itseään.

• wanhaämmä
        3.14 kirjoitti:

"Ollut aikaisemminkin puhetta, että molemmilla meillä on kokemusta lähipiiristä tuollaisesta oliosta. Mä onnistuin lopulta poistamaan sen kokonaan elämästäni pitkän välimatkan ansiosta."

Jotain kokemuksia kaiketi?

Onhan mulla pitkä kokemus ihmissuhteista, erilaisista ja eri rooleissa.. :D

Ihmisen väliset inhimilliset ihmissuhteet on asioita, joita sellainen jolta puuttuu päästä "se pala" ei ymmärrä koskaan. Siispä jätän asian sun kohdaltasi tähän.

• wanhaämmä kirjoitti:

Onhan mulla pitkä kokemus ihmissuhteista, erilaisista ja eri rooleissa.. :D

Ihmisen väliset inhimilliset ihmissuhteet on asioita, joita sellainen jolta puuttuu päästä "se pala" ei ymmärrä koskaan. Siispä jätän asian sun kohdaltasi tähän.

Sinun ongelmasi keskustelussa on se, että pyrit objektiivisen keskustelun sijaan löytämään keinoja yrittää näpäyttä minua aika ajoin.

Juttusi muuttuvat tuon johdosta epäloogisiksi ja teet itsestäsi enemmän narrin kuin olisi ehkä tarpeen.

• wanhaämmä kirjoitti:

" Mä onnistuin lopulta poistamaan sen kokonaan elämästäni pitkän välimatkan ansiosta. Sulla on ilmeisen hyvä keino tulla juttuun tuollaisen kanssa. "

Joo, kun tuntenut ihan tenavasta asti niin ei mitään ongelmaa, ei se minulle mitään koukkuja tee ja täytyy myöntää että sen toiminta muiden ihmisten kanssa joskus saa aikaan suunnatonta huvitusta sekä myös yleensä aina antaa hyvän syyn arvostella ja moralisoida sen tekemisiä niin kyllä minä melkeinpä enemmän hyödyn tästä ystävyyssuhteesta jos ihan viihteen kannalta ajatellaan. Ja joo, välimatka on hyvä juttu, tuo minunkin narsukamu asuu toisessa kaupungissa niin sitä ei liian usein näe, sitten voiskin mennä sukset ristiin toisinaan jos ois samoilla pitäjillä.

"Voi mennä pitkän aikaa, ennen kuin ymmärtää mistä on kyse, kun tapaa tuollaisen. Jos ihmiseltä näyttävä ja yhteiskunnan mukana porskuttava tyyppi ei olekaan sisältä ihminen, se on aika uskomaton tilanne. "

Joo, itseasiassa yksi toinen kaverini johon tutustuin oikeastaan veljeni kautta on semmoinen että siinä meni ainakin pari vuotta ennen kuin siitä alkoi tajuamaan niitä narsumaisia piirteitä. Sillä ne lähinnä' uhriutumista ja toisten syyttelyä niin siinä vähän aikaa meni ennen kuin ymmärsi alkaa suhtautumaan niin ettei itse tunne huonoa omaatuntoa jostain perusteettomista syytöksistä.Se jannu on kyllä petrannut ajan kanssa että nykyään tuo uhriutuminen jäänyt vähemmälle mutta se juuri oli ehkä juuri sitä vittumaisinta narsumarsuilua joka voi aiheuttaa muille ahdistusta jos siihen kaikkeen alkaa uskomaan eikä tajua teatteriksi.

• pakyllatöihin

Eihän se mitään kusetusta ole. Normaalia toimintaa meidän kesken sen pölämpikin tajuaa.

• Aijaa. Olen ymmärtänyt sitten jotain väärin.

• jullivastaa

Onko hullulla sairauksia sitten

• Myösnaisena

Paskis on sellainen tyyppi että tekee mitä tahansa että saisi toisista tietoja. Väärät profiilit onnistuu myös hyvin.

• Vaikea sanoa sillä täällä menee minulla samalla mallilla kuin sanaton viestintä baareissa tai treffeillä. Aina ei edes tajua että ohi meni.

Vaikea tietysti neuvoa täältä kahvipannun vierestä mutta jos nyt toiveen saa heittää niin älä muutu. Sinä vaikutat niin ihanalta ihmiseltä että jos pahalta tuntuu niin ennemmin siirryt vaikka kommentoimaan jatkoaikaan ,pakkotoistoon tai muuhun sinua kiinnostavaan ryhmään. Sinulta ja muutamalta muulta olen saanut ajatuksia joita työstettyäni elämä näyttää hieman erilaiselta positiivisessa mielessä.

Sinne toiselle puolelle liukuminen ei ole temppu eikä mikään, mutta se että olet oma itsesi on jo työn ja tuskan takana.

• Kirjoitit tosi kauniisti.

Liikutuin..

Tulee vaan mietittyä, että jos se toisen huijaaminen täällä on aina niin helppoa,
        miten helppoa on pelata oikeassa maailmassa...ja niin, onhan se.

Olen aina arvostanut rehellisyyttä (kipeääkin mieluummin kuin valhetta).

Mukavaa kuulla, että kaiken maailman hölinän seasta joku lauseenparsi on ollut hyödynnettävissä ja vielä iloisempaa jos se on jotenkin oloja kohentanut. :)

• Samatrunkutukset

Onhan tämä pelkkää paskaa.

• ettänäin

Jotain konkreettista toivoisi esim. Retkeilyä naisen kanssa?

• Kaisanoasaa

Jännämiehet, pelimiehet kusettaa naisia koska naiset on tyhmiä eivätkä tajua että jännämiehet aina kusettaa ja kohtelee naista huonosti. Turha täältä hakea lohtua, mene sen jännämiehes pertin luokse anomaan anteeksi.

• Hän ei ole mieheni ja minä en anteeksi pyytele.

• Kaisanoasaa

On se sun palsta rakastajasi. Kuherruskuukausi teillä kesti liian pitkään.

• Oikeamittaustapa

Vaikea vastata varsinaisesti, että onko kusetettu, vai olenko itze ymmärtänyt jotain väärin?

Ihmiset on ihmisiä ja tekee inhimillisiä mokia. Niin olen tehnyt itsekin ja tulen tekemään. Joten miksi muitten pitäisi olla yhtään parempia?

En laske liikaa asioita muitten varaan, iin en pety. Oma elämä, omat pettymykset.

• Eijaksaistätäsamaaaina

Pönttöuuni jälleen minäminämaassa, joten tietysti sinua reppanaa on aina eniten kusetettu.
      Yhyy ja kyynel.

• Tämä-selvä

Jos palstalla joku nainen kiinnostuu miehestä niin miehen pitää antaa naiselle yhteystietonsa ja sitten puhutte puhelimessa eikä palstalla.

• illankysymys

Jälleen tätä täällä.. Olen miettinyt, että mistä syystä haluatte ylläpitää tätä jokseenkin tyhjänpäiväistä keskustelua yllä?
      Mikä tarve ja motiivi moiseen?
      Pönttis on hyvä kirjoittamaan ja tekee sen tod. näköisesti sydämellään, mutta hän on kuitenkin mies joka esiintyy naisena.
      Miksi miehinä provosoidutte niin paljon hänestä?

• Mene Pii nukkumaan...tai naisiin. Itse olet mummo?

• illankysymys

Mikä sinua ärsytti kirjoituksessani?Et jostain syystä pystynyt vastaamaan tähän muutoin kuin mummottelemalla minua.
        Täällä saa jokainen ilmaista ajatuksensa.

• illankysymys kirjoitti:

Mikä sinua ärsytti kirjoituksessani?Et jostain syystä pystynyt vastaamaan tähän muutoin kuin mummottelemalla minua.
        Täällä saa jokainen ilmaista ajatuksensa.

No kun mä en ole mies ni en pidä taas tuosta valehtelusta. Toki olen otettu, että kurinpitoni näkyy ulospäin niin kovana, että ajattelet minun olevan äijä. Laitan vain sinut armeijan ryhtiin, sillähän tämä homma taas ratkeaa.

Mees nyt sinne baariin

• illankysymys

Valehtelua on nikkeilyt täällä. Ei se, että ymmärtää jonkun tajuavan sen. Olet läpinäkyvä,mutta itsehän sinä tiedät keitä kusetat täällä. Itse en perusta elämää valehteluun missään asioissa. En täällä enkä reaalissa. Öitä.

• illankysymys kirjoitti:

Valehtelua on nikkeilyt täällä. Ei se, että ymmärtää jonkun tajuavan sen. Olet läpinäkyvä,mutta itsehän sinä tiedät keitä kusetat täällä. Itse en perusta elämää valehteluun missään asioissa. En täällä enkä reaalissa. Öitä.

Sä kärttyät taas mulle kun ei tuu haleja....

Minulla on vain tämä hamsteri-merkki, mistä sinäkin niin pidät.

Pumpuliunia sulle.

• huomattu

Joillakin voi olla tarkat hoksottimet täälläkin.

• huomattu kirjoitti:

Joillakin voi olla tarkat hoksottimet täälläkin.

Juu en ole se iänikuinen Tekno. Musta ei valitettavasti stadikelpoista saa.

Sitähän sinä niinku käärmettä pyssyn piippuun ajat :D

• huomaatko

Osallistuiko tähän kukaan sisäpiiristäsi!?

• ViskasiPÖntönUlos
        huomaatko kirjoitti:

Osallistuiko tähän kukaan sisäpiiristäsi!?

Mistä piiristä?! Ei ole piirejä! Minä olen minÄ!

• tunnenko.minäkin

Juu en ole se iänikuinen Tekno. Musta ei valitettavasti stadikelpoista saa.

Sitähän sinä niinku käärmettä pyssyn piippuun ajat :D

Kenen kanssa keskustelet?

• kusetuseiwörki

Mielenkiintoista miten menetät hermosi kun joku oivaltaa sinusta jotain.

• Kuka on menettänyt hermot ja miksi vastapuoli suhisee puskassa? :D

Oivallus on vain pahasti vitelikossa.

• ikäväkö

Kuka on menettänyt hermot ja miksi vastapuoli suhisee puskassa? :D

Oivallus on vain pahasti vitelikossa.

Taidan arvata kuka on mielessäsi.

Olet nyt hieman hukassa, en ole rakkaasi.

• ikäväkö kirjoitti:

Taidan arvata kuka on mielessäsi.

Olet nyt hieman hukassa, en ole rakkaasi.

Jos tiedät, kuka on rakkaani, kerro ihmeessä minullekin!

Noh kuka siellä miirustaa kanssani? Saatan pussata jos et kerro :D

• tiedät_itsekin

Jos tiedät, kuka on rakkaani, kerro ihmeessä minullekin!

Noh kuka siellä miirustaa kanssani? Saatan pussata jos et kerro :D

En ala nimeämään, kyllä sen jokainen tietää. Sinä parhaiten.

Nimeäni en sano, enkä kaipaa pusujasi.

• tiedät_itsekin kirjoitti:

En ala nimeämään, kyllä sen jokainen tietää. Sinä parhaiten.

Nimeäni en sano, enkä kaipaa pusujasi.

Pussaan silti smack! :P

• onnellinen_

Pussaan silti smack! :P

Öhömmm..ihanata.

Öitä.

Mene Pii nukkumaan...tai naisiin. Itse olet mummo?

Hahahaha.

Näetkö jo uniakin minusta? Kirjoittelen sulle kyllä omalla nikilläni, ole huoleti.

• Ätmelsson

Mitäs nyt olen jäänyt paitsi? Aina jotain tapahtuu kun pari päivää olen pois. Olen varmaan 8v palstaillut ja täällä on usein tylsää. Missasin pari päivää poissa ollessani periksen lähdön syyt. Missasin sen palstanruminmies ja jonkun naisen riitelyt live tapaamisen jälkeen. Mitäs nyt on meneillään?

Mulle on muuten moni sanonut, että minulla on rauhoittava vaikutus ympärillä ja lähellä oleviin. Ehkä se vaikutus yltää palstalle saakka

• Älä Pönttis muuta omaa persoonaasi, jos jotakin haluat muuttaa niin muuta asennoitumista ihmisiin, joista tulee sulle enemmän harmaita hiuksia kun hyvä mieli. Älä anna niille saumaa, pidä se sauma itselläsi ja suojele sitä herkkyyttäsi. :)

Jostain syystä täälläkin oppii suojelemaan itseään ja olemaan piittaamatta, joidenkin häijyyksistä. Silti taas moni asia koskettaa, mutta ilkeilyjen en anna upota. Tai ne ei vaan enää uppoa, ei tarvi ees miettiä asiaa enää sen enempää...automaattista.

On oikeus olla omaittensä, täälläkin ihan sama mitä muut siitä ajattelee...muista se. Muut ei hallitse sua ja määrää mitä sä olet, vain sä itse. Sietää tai on sietämättä.

• Hyvin kirjoitettu meiz...

Ajattelemisen aihetta.

Kannatan aitoutta.

Hyvin kirjoitettu meiz...

Ajattelemisen aihetta.

Kannatan aitoutta.

Aitoutta kannatan minäkin ja siksi, toivon ettet muutu muiden vuoksi muuksi mitä olet. Sä olet hyvä ja ihastuttava juuri tuollaisena, kun olet...älä anna kenenkään muovata sua. Muovaat itse sen verran, kun itse haluat...ja miten haluat.😃

Mä tykkään susta tuollaisena, pirskahtelevana ilopillerinä, joka kehtaa olla mimmonen on..👍

• mazy kirjoitti:

Aitoutta kannatan minäkin ja siksi, toivon ettet muutu muiden vuoksi muuksi mitä olet. Sä olet hyvä ja ihastuttava juuri tuollaisena, kun olet...älä anna kenenkään muovata sua. Muovaat itse sen verran, kun itse haluat...ja miten haluat.😃

Mä tykkään susta tuollaisena, pirskahtelevana ilopillerinä, joka kehtaa olla mimmonen on..👍

Burrr...lieneköhän herkällä päällä tässä..vesi tuli silmänurkkaan, kiitos nätistä kirjoituksesta. Itse olet palstasymppis vaikka ei sullakaan aina ole helppoa itselläsi, jaksat kuulostella muita ja tuoda elämän esimerkkejä tänne. Ja näet monesta ihmisestä paljonkin vaikket sitä korostaisikaan. Olet varmasti ystävänä mukava, lämminhenkinen ja puhut asioista niiden oikeilla nimillä. Olen saanut sen käsityksen, että me molemmat olemme aika tarkkoja ystävämäärästä ja yhteydenpidon aktiiviisuudesta, koen että se meissä on samaa, ja siksipä onkin ollut kiva sinun oloisen ihmisen kanssa tällaista reittiä myöten jutella. Säilytä sinäkin usko omaan ”sisukseen” ja muista laittaa useammin itsesi etusijalle myös parisuhteessa. Sullakin on oikeus haluta ja tarvita ja saada huolenpitoa ja sanoa kun väsyttää.

Minä tykkään sinusta takaisin! : )

Burrr...lieneköhän herkällä päällä tässä..vesi tuli silmänurkkaan, kiitos nätistä kirjoituksesta. Itse olet palstasymppis vaikka ei sullakaan aina ole helppoa itselläsi, jaksat kuulostella muita ja tuoda elämän esimerkkejä tänne. Ja näet monesta ihmisestä paljonkin vaikket sitä korostaisikaan. Olet varmasti ystävänä mukava, lämminhenkinen ja puhut asioista niiden oikeilla nimillä. Olen saanut sen käsityksen, että me molemmat olemme aika tarkkoja ystävämäärästä ja yhteydenpidon aktiiviisuudesta, koen että se meissä on samaa, ja siksipä onkin ollut kiva sinun oloisen ihmisen kanssa tällaista reittiä myöten jutella. Säilytä sinäkin usko omaan ”sisukseen” ja muista laittaa useammin itsesi etusijalle myös parisuhteessa. Sullakin on oikeus haluta ja tarvita ja saada huolenpitoa ja sanoa kun väsyttää.

Minä tykkään sinusta takaisin! : )

Kiitos takaisinkin päin noista sanoista.😛

Lämmittää minunkin mieltä näkemyksesi minusta ja kyllä mä aistin meissä samaa, samanlaisia arvoja ja herkkyyttäkin..mulla vaan on vähän parkkiintunut nahka jo. Ryöpyttäjiä on tullut monia vastaan netissäkin, niin jääräpäisyys on täällä mukana.😇

Mä luulen, että tyttöjen kasvaessa mulle tulee sitä omaa aikaa ja lepoaikaa enemmän. Mies ei tuu olemaan ongelma, hänkin kasvaa isänä ja miehenä tässä mukana. Oon nähnyt paljon hyvää kehitystä...😍

Halirutistus sulle!!!

• mazy kirjoitti:

Kiitos takaisinkin päin noista sanoista.😛

Lämmittää minunkin mieltä näkemyksesi minusta ja kyllä mä aistin meissä samaa, samanlaisia arvoja ja herkkyyttäkin..mulla vaan on vähän parkkiintunut nahka jo. Ryöpyttäjiä on tullut monia vastaan netissäkin, niin jääräpäisyys on täällä mukana.😇

Mä luulen, että tyttöjen kasvaessa mulle tulee sitä omaa aikaa ja lepoaikaa enemmän. Mies ei tuu olemaan ongelma, hänkin kasvaa isänä ja miehenä tässä mukana. Oon nähnyt paljon hyvää kehitystä...😍

Halirutistus sulle!!!

(rutistaa Mazyä takaisin täältä koko untuvatoppatakin pehmeydeltä )

Opettelen sinulta tiukkaa linjaa, tarvittavaa viileyttä ja tasaisuutta, olet mielessä ja pysy tiikeriemona! : )

Jos näet täällä epäkohtia, saa huomautta. Pitää : )

(rutistaa Mazyä takaisin täältä koko untuvatoppatakin pehmeydeltä )

Opettelen sinulta tiukkaa linjaa, tarvittavaa viileyttä ja tasaisuutta, olet mielessä ja pysy tiikeriemona! : )

Jos näet täällä epäkohtia, saa huomautta. Pitää : )

Mä luulen, että täällä karaistuu vähän väkisinkin kun ristiriidoista huolimatta päättää jatkaa..☺️

• Mietin.vaan

Mikä kehu se on, että "minua on huijattu eniten". Vai kerjäätkö myötätuntoa? Haluatko vaan huipulle keinolla millä hyvänsä?

Vanha kiinalainen sananlasku sanoo: Jos huijaat minua kerran, niin sinun pitäisi hävetä. Jos huijaat minua kahdesti, minun pitäisi hävetä.

Huijatut yleensä oppivat ja viisastuvat. Jos sinä et opi etkä viisastu, niin missä on vika? Odotatko koko maailman pyörivän sinun napasi ympärillä, ja lopettavan sinun huijaamisesi vain siksi kun sinusta niin ei saisi tehdä?

• Harhautusta.

Misspönttöuuni on itse palstan suurin kusettaja.

• Mietin.vaan
        3.14 kirjoitti:

Harhautusta.

Ei, kyllä sinä vedät voiton sillä saralla.

• 3.14 kirjoitti:

Harhautusta.

Ainoastaan koiraa nyt viime viikot.

Aletaan tulla jo juttuun melko hyvin.

Ja pari kiloa multa on lähtenyt etten nyt silleenkään...

• flowersreally

Onko täällä kusetettu jotakuta?

• mklbgflrt

Pönttiksen mukaan pönttistä nyt ainakin.

• mklbgflrt

Minä en ole palstis enkä ole väittänyt että mulla on mitään syöpää. Vastasin vaan kukkaselle.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1546
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1236
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      232
      1226
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      267
      1098
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      999
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      990
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      983
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      979
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      832
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      74
      829
    Aihe