Pierukaasut tuhoaa ilmastotavoitteet

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/dec5cca0-4d66-4304-b4a5-08de686a6943

Ilmakehän metaanipitoisuudet nousevat nopeasti. Tutkijat eivät tiedä, mistä metaanin lisääntyminen johtuu. Voimakasta lisäystä ei ole huomioitu Pariisin ilmastosopimuksessa, ja tutkijat varoittavat, että jos kasvu jatkuu, tavoite pysäyttää maapallon lämpeneminen alle kahteen asteeseen voi romuttua.

17

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne pierukaasut mitään tuhoa, vaikka pitoisuus nousisi tuhatkertaiseksi nykyisestä. Hiilidioksidin lämpökapasiteetti on 0,84 kj/kg. metaanilla se on 2,22 kj/kg. Typellä 1,04 kj/kg ja hapella 0,92kj/kg.

      Vain näillä lukemilla on merkitystä, koska kaikki mitä ilmakehässä tapahtuu perustuu ilman kaasujen lämpökapasiteettiin. Metaanin pitoisuus on vain 0.00017 %.

      Kovapäiset ei vaan millään suostu uskomaan, että ei ilmakehä sido lämpöä maan päälle. Ilmakehä nimenopmaan poistaa lämpöä maasta. Metaanipitoisuuden nousu tuhatkertaiseksi vaan hiukan tehostaisi lämmön poistumista avaruuteen.

      Ilmastotieteen kasvihuoneteoriassa on aivan kaikki väittämät väärin. Se kun on alunperin syntynyt aikana jolloin ei tiedetty edes ilmakehän kaasukoostumusta. Alunperin teorian perusteissa oli vain hiilidioksidi, vesihöyry ja otsoni.

      Loput väittämät on lisätty myöhemmin. Kaasujen ominaisuudet on tiedetty vasta 1930 luvulla, eikä ilmastotiede ole korjannut 1800-luvulla tulleita virheitä.

      • Anonyymi

        Lämpökapasiteettien eroavuudet tai aineiden osuus, eivät ole oleellisia AGW - keskustelussa.
        Ilmakehä koostuu eri kaasuista ja sitoo itseensä lämpöä/aste kg keskimääräisen lämpökapasiteettinsa mukaan koska pysyvää lämpötilaeroa eri molekyylien välille ei voi syntyä.

        AGW -teoria lähtee siitä oletuksesta että hiilidioksidin- tai metaanin- tai muut ns. kasvihuonekaasumolekyylit, maan pinnalta tulevan IR- säteilyn absorption vuoksi lämpenevät ja/tai emittoivat enemmän kuin muut ilman molekyylit ja lisäävät siksi i koko ilmakehän lämpötilaa.

        Jatkuva hokeminen ilmakehän eri komponenttien lämpökapasiteeteista on osoitus täydellisestä ymmärtämättömyydestä asiaa kohtaan, niillä ei ole mitään osaa väitettyyn AGW- vaikutukseen.

        Jos tuntee tarvetta puuttua tai esittää asiasta omaa näkemystään, suotavaa olisi edes ottaa selvää mikä on ongelma.
        Oma käsitykseni on että AGW n perusteet vuotaa tosi pahasti, mutta on rasittavaa lukea toistuvasti väsyttävän pitkiä selostuksia joiden sisältö ei ole missään suhteessa itse asiaan.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpökapasiteettien eroavuudet tai aineiden osuus, eivät ole oleellisia AGW - keskustelussa.
        Ilmakehä koostuu eri kaasuista ja sitoo itseensä lämpöä/aste kg keskimääräisen lämpökapasiteettinsa mukaan koska pysyvää lämpötilaeroa eri molekyylien välille ei voi syntyä.

        AGW -teoria lähtee siitä oletuksesta että hiilidioksidin- tai metaanin- tai muut ns. kasvihuonekaasumolekyylit, maan pinnalta tulevan IR- säteilyn absorption vuoksi lämpenevät ja/tai emittoivat enemmän kuin muut ilman molekyylit ja lisäävät siksi i koko ilmakehän lämpötilaa.

        Jatkuva hokeminen ilmakehän eri komponenttien lämpökapasiteeteista on osoitus täydellisestä ymmärtämättömyydestä asiaa kohtaan, niillä ei ole mitään osaa väitettyyn AGW- vaikutukseen.

        Jos tuntee tarvetta puuttua tai esittää asiasta omaa näkemystään, suotavaa olisi edes ottaa selvää mikä on ongelma.
        Oma käsitykseni on että AGW n perusteet vuotaa tosi pahasti, mutta on rasittavaa lukea toistuvasti väsyttävän pitkiä selostuksia joiden sisältö ei ole missään suhteessa itse asiaan.

        "Vain näillä lukemilla on merkitystä, koska kaikki mitä ilmakehässä tapahtuu perustuu ilman kaasujen lämpökapasiteettiin. "

        Wäärin aivan Wäärin.
        Jos tiedot ovat tuolla tasolla, ei kannata tulla keskusteleaan ilmastonmuutoksesta. Kaasujen lämpökapasiteetilla ei ole mitään tekemistä nooden kasvihuoneominaisuuksien kanssa.

        Väite, ettei ilmastotiede olisi korjannut 1800 luvun virheitä on jo silkkaa idiotismia. Ominaislämpökapasiteetin kohdalla kyse olisi vielä voinut olla normaalista tietämättömyydestä ja tyhmyydestä, mutta ei enää tuon väitteen kohdalla.


    • Kuuluisa fyysikko, lämpöopin kehittäjä, Joseph Fourier huomasi kasvihuonekaasujen ilmastoa lämmittävän vaikutuksen noin kaksisataa vuotta sitten. Denialistit eivät ole sitä vieläkään huomanneet.

      Hohhoijaa.

      • Anonyymi

        Vaikea huomata jotain sellaista, mitä ei ole olemassa.
        Kasvihuonekaasujen ilmakehää viilentävä vaikutus on kyllä huomattu.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea huomata jotain sellaista, mitä ei ole olemassa.
        Kasvihuonekaasujen ilmakehää viilentävä vaikutus on kyllä huomattu.

        Arvoiisa riemuidiootti, näytä yksikin tieteellinen paperi, jossa vöitetään kasvihuonekaasujen viilentävän ilmastoa.


    • Anonyymi00006

      Nyt se on varmaa, pierukaasut ovat romuttaneet ilmastotavoitteet!

      • Anonyymi00007

        Piereneminen on kiellettävä


    • Anonyymi00008

      Reilusti yli miljoona öljynporausreikää on porattu ja suurin osa tukkimatta. Yli sata vuotta porattu öljyä. Alkuun oli kirous jos porareiästä tuli vain kaasua. Kamppeet kerättiin ja alettiin poraamaan uutta reikää. Vanha reikä jäi unohduksiin tohisemaan omiaan. Öljyreiätkin pumpattiin niin tyhjiin kuin kannatti ja jätettiin silleen, kaasua kyllä virtasi reiästä hiljakseen aina näihin päiviin asti ja edelleen. Ehkä puukalikka oli lyöty reikään rätti tiivisteenä, no ei enää tappia reiän päällä vaan murusina maastossa. Viime vuosina on vasta tukittu tunnettuja reikiä hieman paremmin. Paljon on dokumentoimattomia reikiä maastossa joista kukaan ei tiedä mitään mutta kaasua tohisee taivaalle.

    • Anonyymi00009

      Kasvikset pierettää.

      • Anonyymi00012

        Kasvikset kiellettävä! Pierukaasut tuhoavat ilmastotavoitteet!


    • Anonyymi00013

      Ihmisen ruokavalio ei tarvitse muuta kuin rasvaa ja proteiinia. Eli rasvaista lihaa punaista tai valkoista, esim. sian tai lohen (kanat liian laihoja, ei läskiä). Nämä pilkkoutuu elimistössä vitamiineiksi ja hiilihydraateiksi. Mitään suoraa esim. hiilihydraattien syömistä ei tarvita, mm. pitäisi välttää suoraan sokeria, joita sisältää kaikki viljatuotteet, leipä, makaroni ja sun muut, myös kasvikset, jotka eivät ole perusihmisravintoa, vaan korvikkeita, kuin kilju joka on jalostamattomana, moninkerroin tehotonta tarkoitettuun hommaansa.

    • Anonyymi00014

      Yksi lehmä piereskelee 50 ihmisen edestä vuodessa. Joten kielletään sekä liha että kasvikset!?

      • Anonyymi00015

        Soijalestiiniä ja tofua voi kaikki ihmiset syödä niin ja tietty munajauhetta eli "PROTSKUA"


      • Anonyymi00018

        Lehmät syövät vegaanien ruohot


    • Anonyymi00016

      Minulla on nyt PMS, joten en ole kyvykäs puoltamaan ilmastonmuutosta. Muutoin olen kyllä täysin ilmastouskovainen ja lupaan antautua täysin ilmastomuutoksen ylläpitämiseen.

    • Anonyymi00017

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe