Toukokuun Vartiotorni pedofiileistä

Anonyymi

Toukokuun "Vartiotornissa" on sarja tutkittavia artikkeleita lasten turvallisuudesta. Käsittelee erikoisesti pedofiilien vaaroista ja seurakunnan toiminnoista. Selvät säännöt ja perustelut.
Todella hyviä artikkeleita kaikkien kansalaisten opittavaksi.
Olen todella iloinen, että tuli ne luettua ja kuunneltua.
Siksi jatkan "Vartiotornin " lukemista ja tutkimista.
Tunnen monia perheitä, jotka hyötyisivät niiden lukemisesta.
Mutta hyvät periaatteet ovat yli ymmärryksen muutamilta, jotka
jauhavat roskapusseista, nauravista leijonista ja jäätelörahoista täällä.
Ihmisparka ei kykene muuta ajattelemaan kuin sen tasoisia asioita.

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yes näin oli mietin kuinka moni todella tietää miten asiat on paljon ympäri maailmaa pedofiilejä lehdet kirjoittavat.ei ole mullakaan lahjalaatikko paukkunut 2 vuotta kynä tunteja pois ei voi lähteä kaikki menee eli iltalehden lukemista jatkan koksan aikana vaikka vaimo siitä tiuskii. Huono homma kun lapset tykkää lähteä iloiten koksaan .eli tekohymy naamaan menoksi.

    • Anonyymi

      Moni lapsi on saanut kokouksissa tarvitsemaansa ohjausta elämään.
      Saanut kannustusta opiskella ja osallistua kodin hoitoon ja vastuisiin.
      Se on ollut heille apuna menestykselliseen elämään.
      Kaikilla ei ole vanhempia, jotka kykenevät auttamaan edes alakoulun alkeissa. Meitä on niin moneksi.

      • Anonyymi

        Joo. . . .minäkin sain ohjeita m.m. miten harrastetaan teokraattista sodankäyntiä. Ja kun sanottiin, ettei saa lukea negatiivisia juttuja todistajuudesta, niin se oli kuin olisi heittänyt bensaa liekkeihin.
        Otin sitten selvää mihin p . . kaan olin kynteni laittanut ja lähdin vetämään koko puljusta. Se oli elämäni paras teko.

        Nyt vaan tarjoilen ovelle tulleille todistajille roskapussini vietäväksi. Ystävällisiä kun ovat, niin he auliisti sen ottavat ja samalla kysyvät:" koska saa seuraavan kerran tulla hakemaan roskapussin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. . . .minäkin sain ohjeita m.m. miten harrastetaan teokraattista sodankäyntiä. Ja kun sanottiin, ettei saa lukea negatiivisia juttuja todistajuudesta, niin se oli kuin olisi heittänyt bensaa liekkeihin.
        Otin sitten selvää mihin p . . kaan olin kynteni laittanut ja lähdin vetämään koko puljusta. Se oli elämäni paras teko.

        Nyt vaan tarjoilen ovelle tulleille todistajille roskapussini vietäväksi. Ystävällisiä kun ovat, niin he auliisti sen ottavat ja samalla kysyvät:" koska saa seuraavan kerran tulla hakemaan roskapussin".

        Oletko lukenut kirjoja nuorisolle? Minä luin niitä aikuisena ja
        ne lääkitsivät monta lapsuuden loukkaantumista, sekä
        auttoivat ymmärtämään vanhempiani ja muita aikuisia.
        Suosittelen lämpimästi aikuisille, vanhemmille ja iso-vanhemmille
        nuorisolle tarkoitettujen kirjojen lukemista, että parantuisivat omista traumoistaan ja samalla ymmärtäisivät nuorille asetettuja haasteita. voisivat olla parempana tukena heille.

        Pohjoisen Akka


    • Anonyymi

      Minkä ihminen seksuaalisuudelleen voi? Kieltää sen voi ja pitääkin, mutta mitä muuta? Eihän sitä kukaan voi päättää tietoisesti mikä ”toimii”? Joka sanoo niin, se sisimmässään valehtelee. Se on synti.

      • Anonyymi

        Jokainen rikollinen löytää toimilleen oikeutetut perusteet.
        Rikollisilla on hyvin tiukat lait keskenään, joista eivät salli poikettavan! Se on kuoleman uhalla, joku jättää rikollisen elämäntapansa, sillä yhteistyössä olleet eivät salli sitä.
        Herättää heidän huonon omantuntonsa, joka on vaiennettu
        samoin toimivien avulla - sitten huomaavat, ettei se olekaan
        moraalisesti oikein ja viha kohdistuu "sanansaattajaan".
        Sananlaskut 29:27 "Vääryyden mies on vanhurskaille kauhistus,
        ja OIKEAN TIEN KULKIJA ON KAUHISTUS JUMALATTOMALLE".

        Pohjoisen Akka


      • Anonyymi

        Seksin harjoittaminen on luonnollista,kun siinä ei tehdä pahaa toiselle (ihmiskauppa,pakottaminen,viettely.)


    • Anonyymi

      Anonyymi 15.7.2019 1:44

      "Toukokuun "Vartiotornissa" on sarja tutkittavia artikkeleita lasten turvallisuudesta. Käsittelee erikoisesti pedofiilien vaaroista ja seurakunnan toiminnoista"
      -Että senkö takia oikeusjutut lahko pedofiliasta syntyneet, että seurakuntalaiset eivät ole olleet perillä ?

      "Todella hyviä artikkeleita"
      -Sehän se on todistajan yksi virka että kehuu vartiotorniartikkelit. Muuten sitäpaitsi mökötetään.

      " kaikkien kansalaisten opittavaksi."
      -Kirjoittaako vartiotornisi kaiken poliisitutkinnan kohteeksi joutumisensa jälkeen että kansalaiset tarvitsevat oppimista asiassa ?

      "Olen todella iloinen, että tuli ne luettua"
      -Jassoo, raskas aihehan se on, normaalille ihmiselle.

      " Selvät säännöt ja perustelut."
      -Lakia on noudatettava.
      Huoltajat eivät saisi viedä lapsiaan lahkoon myös monesta muustakaan syystä kuin pedofilia.

      • Anonyymi

        Tässä on juuri aloittajan kuvailemaa osallistumista keskusteluun. Ei mitään järkevää kerrottavaa. Samaa lahkottelua ja tyhjänpäiväistä sanailua, johon ei edes kannattaisi reagoida. Reagoin tällä kertaa, koska kyllästyttää lukea samaa päivästä toiseen.
        Olisi kiinnostavaa keskustella asiallisesti jonkun todistajan kanssa Raamatun sisällöstä. Mutta kun lukee samaa, ehkä saman henkilön tuottamaa, kirjoittelua, kiinnostus häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on juuri aloittajan kuvailemaa osallistumista keskusteluun. Ei mitään järkevää kerrottavaa. Samaa lahkottelua ja tyhjänpäiväistä sanailua, johon ei edes kannattaisi reagoida. Reagoin tällä kertaa, koska kyllästyttää lukea samaa päivästä toiseen.
        Olisi kiinnostavaa keskustella asiallisesti jonkun todistajan kanssa Raamatun sisällöstä. Mutta kun lukee samaa, ehkä saman henkilön tuottamaa, kirjoittelua, kiinnostus häviää.

        Eivät he pysty asialliseen keskusteluun koska he ovat aivopesun (hypnoosin) uhreja.
        Mutta heidän lohdukseen kerrottakoon, että myös esim. adventisteilla ja mormoneilla on omat aivopesut(hypnoosit).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he pysty asialliseen keskusteluun koska he ovat aivopesun (hypnoosin) uhreja.
        Mutta heidän lohdukseen kerrottakoon, että myös esim. adventisteilla ja mormoneilla on omat aivopesut(hypnoosit).

        Kirjoittaja voisi miettiä tekstejänsä. Asiallista keskustelua on turha edes yrittää tällaisten typerien tekstien jälkeen.
        Millä hän on mahtanut hypnotida itsensä? En suosittele samaa lähdettä. Taitaa olla likaiset aivot, täynnä roskaa.
        Mitä hyötyä tuollaisesta kirjoittelusta on kenellekään? Paljastaa vain kykenemättömyyden asialliseen ajatustenvaihtoon.
        Parempi keskustella kasvotusten ja sen aioin toteuttaa. Täältä on turha etsiä asiallista keskustelua. Joku näyttää pitävän huolen siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja voisi miettiä tekstejänsä. Asiallista keskustelua on turha edes yrittää tällaisten typerien tekstien jälkeen.
        Millä hän on mahtanut hypnotida itsensä? En suosittele samaa lähdettä. Taitaa olla likaiset aivot, täynnä roskaa.
        Mitä hyötyä tuollaisesta kirjoittelusta on kenellekään? Paljastaa vain kykenemättömyyden asialliseen ajatustenvaihtoon.
        Parempi keskustella kasvotusten ja sen aioin toteuttaa. Täältä on turha etsiä asiallista keskustelua. Joku näyttää pitävän huolen siitä.

        Voit kysellä minulta. Kerron myös sellaisia asioita raamatusta, mistä jehovantodistajat eivät osaa keskustella tai eivät saa keskustella.
        Minulla on lähes 60v:n kokemus heistä.
        Joten anna tulla jos uskallat äläkä uikuta.


    • Anonyymi

      Luin tekstin netistä Vartiotornin käsittelyä asiasta. Viisasta ja hyödyllistä aineistoa. Näkee, että ovat perehtyneet asiaan ja näkee, että tieto on järkevää ja myötätuntoista.
      Maailma on todella kiero joka tavalla. Asiallista keskustelua tarvitaan. Kirjoitus hyvä pohja asiasta keskusteluun.

      • Anonyymi

        En minä kiusallani tätä toukokuun "Vartiotornia" kehottanut lukemaan! Vaikka tiesin, että se on kuin öljyä heittäisi tuleen.
        Mutta siinä oli minullekin uutta tietoa, millä perusteella toimitaan.

        Pelkään kuitenkin, että kaikissa seurakunnissa nämä vanhimmat eivät ole kyenneet hoitamaan asioita Raamatun periaatteiden mukaisesti. Kuten hallitusten jakamien virkamiesten totteleminen.
        Lakien noudattaminen siinä maassa. Yksinkertaisia kun ovat.

        Se seurakunnan ja Jehovan nimen suojelu on ottanut kieron menettelytavan tuottaen suurta vahinkoa sekä uhreille, että heidän lähimmäisilleen; puhumattakaan Jehovan nimestä!
        Minusta myös pedofiilit ovat kärsineet vahinkoa saadessaan jatkaa inhottavuuksiaan, sillä jokainen pedofiili tuntee sisimmässään vahingoittaneensa heikompaa omien himojensa täyttämiseksi! Jonain päivänä heidän omatuntonsa puhkeaa kuin mätäpaise!
        silloin he kysyvät syyttäen: Miksi annoitte minun jatkaa!
        Miksi ette katkaisseet mahdollisuuksiani vahingoittaa!
        Roomalaiskirjeessä sanotaan sattuvasti - 8luku käsittelee ahdistusta, jota jokainen käy läpi - rikolliset ja uhrit,
        vallankäyttäjät ja alamaiset, herra ja palvelija...
        Roomalaisten 8:20-22, että koko luomakunta huokaa ahdistuksessa odottaen vapautusta.

        Yhteiskunta osoittaakin suurempaa ymmärtämystä, myötätuntoa, avunantoa rikollista kohtaan syrjäyttäen uhrit, jopa syyttäen heitä. Pahantekijällä on oma tuomarinsa sisimmässään.
        Eivät pääse eroon syyllisyydestään.
        TV:ssä on hyviä sarjoja ja filmejä rikollisten halutessa puhdistaa elämänsä, niin ylitettyään tietyn rajan, se on mahdotonta.
        En kadehdi heitä!
        Pohjoisen Akka


    • Anonyymi

      Arvasinhan minä, että täältä ei voi odottaa muuta kuin nälvimistä! ;-D
      Mutta halusin tuoda esille kaikille sopivaa periaatteellista perustelua,
      niin kauan kuin uskon itse "Vartiotornin" käytännölliseen hyötyyn tässä yhteiskunnassa.
      Olisi hyvä teidänkin, rienaajien, lukea jotain rakentavaa, että ette myrkyttäisi itseänne kielteisillä ajatuksillanne ja sitten sanoilla koko ympäristöänne.
      Täällä on sellaista porukkaaa, joka ei paljoa henkisistä tai hengellisistä arvoista välitä.

      Käy sääliksi niitä köyhiä lapsia, jotka eivät saa apua kotonaan edes alkeellisten luku-, kirjoitus- ja laskutaidon oppimiseksi.
      Kuten tuossa yksikin vastaaja osoitti. ;-D Toivottavasti oli kaljoissaan.
      Minkälaisen alun hän lapsilleen kykenee antamaan?
      Moni vanhempi estää lastaan edistymästä ihan ilkeyttään.
      Kun itse on epäonnistunut, ei lastenkaan tule onnistua.

      Kokouksissa oppii sentään hiukan sosiaalisia käytöstapoja, alkeita.
      Tulla pestynä ja hyvin pukeutuneena kuuntelemaan neuvoja.
      Istua 2h siististi on hyvää treeniä kouluunkin kuunnella opettajaa.
      Kotona saavat, rassukat, kuunnella riitelyä, kirosanoja ja pahoinpitelyä. Tämä porukka on sen osoittanut käytöksellään.

      Nopeasti ne vähäiset tavat, jotka on opittu todistajana ollessaan, katoavat ja muuttuvat mölinäksi.
      meikämasa on hyvä esimerkki siitä! Mikä "mies"!
      Ei ole hänenkään tapansa parantuneet todistajat jättäessään!
      Olisi luullut, että kun tulee ex-julistajaksi, niin löytää parempaa tilalle.
      Mutta eiköhän vaimonsa tutustunut tähänkin puoleen kokousten ulkopuolisella seurustelulla, joten samaa puuta ovat molemmat.

      Suosittelen meikämasalle vaimoineen ottaa yhdessä se toukokuun "Vartiotorni" ja katsoa, mitä hyvää siitä voi oppia.
      Jos aikovat omia lapsia hankkia. Ei sitä julistajaksi tarvitse alkaa.
      jw.org aineisto on vapaa koko maailmalle, joten olkaa hyvät!
      Ottakaa se, mistä hyödytte ja jättäkää loput.

      • Anonyymi

        Aloitus ja kannustus "Vartiotornin" lukemiseen yleissivistykseksi oli terveiset Pohjoisen Akalta.
        Vaikka nimimerkki unohtuu, niin "sormenjälkemme" tunnistetaan anonyyminäkin.
        Hyvää päivän jatkoa itse kullekin rakentavissa merkeissä.
        Pohjoisen Akka


      • Anonyymi

        "Ottakaa se, mistä hyödytte ja jättäkää loput"

        Siten toimimalla saa Jehovan todistajien seurakunnassa hengellisesti heikon ja epäilyttävän tapauksen leiman, jos saa jatkaa seurakunnassa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ottakaa se, mistä hyödytte ja jättäkää loput"

        Siten toimimalla saa Jehovan todistajien seurakunnassa hengellisesti heikon ja epäilyttävän tapauksen leiman, jos saa jatkaa seurakunnassa ollenkaan.

        Juuri sen leiman haluankin, sillä en halua olla näiden hengellisesti " vahvojen" kumppani ja luotettu, jos se vaatii minulta valehtelua ja "uskoa uskomattomaan"!
        Nämä "hengellisesti vahvat" ovat yksitellen tulleet utelemaan uskostani viimeisiin "totuuksiin" ja kun olen sanonut niiden olevan "huomispäivän valheita" niin nämä "hengellisesti vahvat" ovat hävinneet kuin puuppa Saharaan.
        Olen katsellut B-salista lasin läpi, miten "hengellisesti vahvat" ovat käyneet raportoimassa sanani edelleen kolmansille henkilöille ja vanhimmille.

        Minäkin pidän oikeutenani seurustella saman mielisten henkilöiden kanssa!
        Heillä on oikeus suojella omaa uskoaan epäilyksien kylväjiltä!
        Ja olen ilmaissut selvin sanoin, mihin en usko ja mitä en ymmärrä.
        Olen sanonut uskovani70%-80% jw.org opetuksista, mutta
        pidän velvollisuutenani jättää kirjallisuutta kiinnostuneille,
        niin kauan kuin itsekin sitä luen ja arvostan.
        Tämä on toistaiseksi OK vanhimmille.
        Eiväthän he voi vaatia teeskentelyä sen jälkeen, vai kuinka?
        Jättävät minut vain seuran ulkopuolelle.
        Kutsuivat illanistujaisiinsa, mutta sanoin olevani kuin hapansilli,
        joka pilaa ilman monelta: kiitos kutsusta, mutta ei kiitos!

        Luuletteko minun jäämään itkemään jos en saa enää salille mennä?
        Kysyin vanhimmilta, olisiko minun parasta jäädä kotiin kokonaan?
        Olen toistaiseksi tervetullut, kunhan istun hiljaa ja opin kuunnellen!
        Syksyn tullessa jään kokonaan kotiin ja tuskin raportoinkaan.

        Tosiasia on, että antauduin Jumalalle jo lapsena ennen kouluikääni.
        Jehovan todistajat auttoivat minua ymmärtämään Raamattua.
        Kinusin aina lapsena päästä kentälle, kokouksiin ja konventteihin.
        Ne ovat minulle juhlaa! He myöskin kastoivat minut.
        Mutta minua ei kastettu jollekin järjestölle, joka muuttaa muotoaan
        kuin salamander muuttaa väriään ympäristön mukaan.

        Jehovan todistajat ovat ainoita, joita uskallan päästää metriä lähemmäksi.
        Se ei tarkoita, että välillämme olisi täydellistä luottamusta!
        He tietävät ja tuntevat sen sanoittakin.
        Mutta mm. täällä olevat ex-todistajat ovat osoittaneet, mikä
        alennustilaa seuraa, kun jättää hengellisen hyvinvointinsa hoitamisen!
        Kiitos teille siitä opetuksesta!

        Pohjoisen Akka


    • jehovapropaganda on saastaa. Meillä menee heti roskiin kun postiluukusta jehovasaastaa tulee. Pitänee oveen laittaa lappu, jossa lukee: ”EI MAJONEESIA”

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos toukokuun "Vartiotornissa" annettuja ohjeita olisi noudatettu kaikissa seurakunnissa ja maissa, ei niistä käsittääkseni tarvitsisi kirjoittaa useita artikkeleja jokaisen julistajan tutkittavaksi.
        Siis niitä ei ymmärretä, eikä noudateta.

        Minä olen lukenut vuosia varoituksista vanhemmille ja neuvoja lapsille,
        kuinka suojella itseään pedofiileiltä ja moraalittomilta henkilöiltä.
        Aikuisten lisäksi myös teini-ikäiset ja jopa lapset käyttävät toisia hyväkseen.
        Lapsuudessa muistan jotain salassa käytyjä "lääkärileikkejä",
        mutta en itse niihin osallistunut, joten en tiedä niiden tasoa.

        En myöskään kiellä Jehovan todistajien keskuudessa hyväksikäytettyjen kokemuksia. Uskon heidän rehellisyyteensä! Mikään raha ei ole korvaus!
        Se on vain tunnustus heille tehdystä vääryydestä, eikä sitä tule kadehtia!
        Ennen ajattelin lahjoituksieni menevän uusiin Raamattuihin.
        Nykyisin ajattelen niiden menneen pedofiilien uhreille.

        Olen aina puolustanut kaikkialla toisten sopimattoman lähentelyn kohteita.
        Oli se seurakunnassa, kentällä tai yleisillä paikoilla, kuten uimahallissa!
        Mutta mitä yksinäinen nainen ilman yhteiskunnan valtuuksia voi tehdä?

        Joten en kiellä seurakunnassa vallitsevan ongelmia, joita on oikaistava.
        Mutta nykyisessä seurakunnassani koko vanhimmisto on vaihtunut.
        Entiset vanhimmat ovat joko sairastuneet tai poistettu toimistaan.
        He ovat tavallisia julistajia, joilla on paljon oikaistavaa.

        Siksi haluan yrittää uudestaan seurakunnan yhteydessä, vaikka
        en ole pidetty henkilö; en varsinkaan edistysaskeleita tehdessäni! ;-D
        Jos läsnäoloni tulee todistajille liian rasittavaksi, jään kotiin lukemaan.


      • Anonyymi

        Mistä moinen ailhtelavaisuus. Välillä puolesta ja välillä vastaan. Joskus vika voi olla itsessäkin, ei aina muissa. Jos on vaikea tulla toimeen muiden kanssa, silloin on miettimisen paikka, mistä kiikastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos toukokuun "Vartiotornissa" annettuja ohjeita olisi noudatettu kaikissa seurakunnissa ja maissa, ei niistä käsittääkseni tarvitsisi kirjoittaa useita artikkeleja jokaisen julistajan tutkittavaksi.
        Siis niitä ei ymmärretä, eikä noudateta.

        Minä olen lukenut vuosia varoituksista vanhemmille ja neuvoja lapsille,
        kuinka suojella itseään pedofiileiltä ja moraalittomilta henkilöiltä.
        Aikuisten lisäksi myös teini-ikäiset ja jopa lapset käyttävät toisia hyväkseen.
        Lapsuudessa muistan jotain salassa käytyjä "lääkärileikkejä",
        mutta en itse niihin osallistunut, joten en tiedä niiden tasoa.

        En myöskään kiellä Jehovan todistajien keskuudessa hyväksikäytettyjen kokemuksia. Uskon heidän rehellisyyteensä! Mikään raha ei ole korvaus!
        Se on vain tunnustus heille tehdystä vääryydestä, eikä sitä tule kadehtia!
        Ennen ajattelin lahjoituksieni menevän uusiin Raamattuihin.
        Nykyisin ajattelen niiden menneen pedofiilien uhreille.

        Olen aina puolustanut kaikkialla toisten sopimattoman lähentelyn kohteita.
        Oli se seurakunnassa, kentällä tai yleisillä paikoilla, kuten uimahallissa!
        Mutta mitä yksinäinen nainen ilman yhteiskunnan valtuuksia voi tehdä?

        Joten en kiellä seurakunnassa vallitsevan ongelmia, joita on oikaistava.
        Mutta nykyisessä seurakunnassani koko vanhimmisto on vaihtunut.
        Entiset vanhimmat ovat joko sairastuneet tai poistettu toimistaan.
        He ovat tavallisia julistajia, joilla on paljon oikaistavaa.

        Siksi haluan yrittää uudestaan seurakunnan yhteydessä, vaikka
        en ole pidetty henkilö; en varsinkaan edistysaskeleita tehdessäni! ;-D
        Jos läsnäoloni tulee todistajille liian rasittavaksi, jään kotiin lukemaan.

        "Jos toukokuun "Vartiotornissa" annettuja ohjeita olisi noudatettu kaikissa seurakunnissa ja maissa, ei niistä käsittääkseni tarvitsisi kirjoittaa useita artikkeleja jokaisen julistajan tutkittavaksi. Siis niitä ei ymmärretä, eikä noudateta."

        Kysehän ei ole missään vaiheessa ollut siitä, miten asiat seurakunnissa ymmärretään. Kyse on ollut järjestön järjestelmällisestä toimintamallista peitellä lasten hyväksikäyttötapaukset viranomaisilta ja myös seurakuntalaisilta, jolloin pedofiilit ovat pystyneet myös uusimaan tekonsa. Tästä on useita esimerkkejä ja järjestö on sen takia tuomittu syylliseksi useissa oikeuskäsittelyissä.

        Seurakunnilla ei ole ollut pedofiilitapauksien käsittelyssä muita vaihtoehtoja kuin tehdä kuten järjestön lakiosasto määrää, eli käsitellä tapaukset seurakunnan sisällä. Irlannissa vanhimmat veivät eräässä seurakunnassa pedofiilitapauksen viranomaisille ja palkinnoksi tästä järjestö vei vanhimpien edut eli vanhimman natsat lähti niin että heilahti.

        Tällaiset Vartiotornin kirjoitukset ovat pelkkää fuulaa tarkoituksena häivyttää varsinaiset ongelmat jotka johtuvat vain ja ainoastaan järjestön toimintamalleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä moinen ailhtelavaisuus. Välillä puolesta ja välillä vastaan. Joskus vika voi olla itsessäkin, ei aina muissa. Jos on vaikea tulla toimeen muiden kanssa, silloin on miettimisen paikka, mistä kiikastaa.

        Voi hyvänen aika, mitä kiristäjiä täällä ollaan! Oletko itse aina samaa mieltä läheistesi kanssa? On sitten kysymyksessä lasten ja vanhempien suhde tai
        aviopuolisoiden suhde! Ei edes missään poliittisessa tai uskonnollisessa ryhmässä olla joka asiasta samaa mieltä!
        Kyllä inhottaa tuollainen älyvapaa ajattelua ja väite, että muka kaikessa on oltava samaa mieltä! Missä pimeässä tynnyrissä kasvatat omaa perhettäsi?
        Niin kuin kaikissa on oltava musta tai valkoinen, ilman muita vivahteita.
        Niissäkin kahdessa värissä on mahtavasti vivahde- ja vahvuus eroja!
        Vai ailahtelevaisuutta! Sitä löytyy sinunkin elämässäsi roppa kaupalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä moinen ailhtelavaisuus. Välillä puolesta ja välillä vastaan. Joskus vika voi olla itsessäkin, ei aina muissa. Jos on vaikea tulla toimeen muiden kanssa, silloin on miettimisen paikka, mistä kiikastaa.

        Minä suosittelin toukokuun "Vartiotornin" artikkelien lukemista!
        Tajusitko eron sen ja ihmissuhteiden välillä?
        En ala veljeilemään ihmisten kanssa, jotka vaativat minua kieltämään
        oman uskoni ja omantuntoni.
        Mutta olen valmis lukemaan ja omimaan samoista "vartiotorneista"
        kuin he sen mitä arvostan! Ymmärrätkö?
        En tule luottamuksellisiin väleihin helluntailaisten, kirkollisten, One Way julistajien, mormoneiden ja tuhansien muidenkaan eri uskoon kuuluvien kanssa.
        "Hyvää päivää" ja muita kohteliaisuuksia voi silti vaihtaa, vaikkei
        sydänystäviä ollakaan! Vai on minussa sitten vikaa, kun en ole sydänystävä
        kaikille eri uskonnoille! Oletpa sinäkin omahyväinen sormella osoittaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos toukokuun "Vartiotornissa" annettuja ohjeita olisi noudatettu kaikissa seurakunnissa ja maissa, ei niistä käsittääkseni tarvitsisi kirjoittaa useita artikkeleja jokaisen julistajan tutkittavaksi. Siis niitä ei ymmärretä, eikä noudateta."

        Kysehän ei ole missään vaiheessa ollut siitä, miten asiat seurakunnissa ymmärretään. Kyse on ollut järjestön järjestelmällisestä toimintamallista peitellä lasten hyväksikäyttötapaukset viranomaisilta ja myös seurakuntalaisilta, jolloin pedofiilit ovat pystyneet myös uusimaan tekonsa. Tästä on useita esimerkkejä ja järjestö on sen takia tuomittu syylliseksi useissa oikeuskäsittelyissä.

        Seurakunnilla ei ole ollut pedofiilitapauksien käsittelyssä muita vaihtoehtoja kuin tehdä kuten järjestön lakiosasto määrää, eli käsitellä tapaukset seurakunnan sisällä. Irlannissa vanhimmat veivät eräässä seurakunnassa pedofiilitapauksen viranomaisille ja palkinnoksi tästä järjestö vei vanhimpien edut eli vanhimman natsat lähti niin että heilahti.

        Tällaiset Vartiotornin kirjoitukset ovat pelkkää fuulaa tarkoituksena häivyttää varsinaiset ongelmat jotka johtuvat vain ja ainoastaan järjestön toimintamalleista.

        Minkä tähden aiheutan närkästystä ja vihaa pelkästään mainitsemalla, että
        sain periaatteellista mietittävää lukemalla "Vartiotornia"?
        Myös valtiot muuttavat lakejaan ja asenteitaan laatien satoja uusia lakeja vuosittain. Se merkitsee samoin, että on ollut "järjestelmällistä ja toiminnallista"
        oikaistavaa. Sitten tulee erikseen jokaisen kansalaisen ja valtiossa asuvan velvollisuus hankkia tietoa ja noudattaa laadittuja lakeja.
        Se kyky vaihtelee kunkin olosuhteiden mukaan.

        Jos jw.org on peitellyt rikoksia ja väärinteloja ja nyt kirjoittavat artikkeleja niiden oikaisemiseksi vastaisuudessa, niin enkö saa lukea oikaisuja?
        Eivätkö katolinen kirkko paaveineen saa oikaista pedofiiliyttään?
        Ai, se on ihailtavaa, mutta kun Jehovan todistajat tekevät niin, niin se on epäilyttävää ja kyseenalaistetaan tuomiten, jokaista, joka yrittää oikaisua!

        Sehän on samaa kuin väittää, että koska tupakanpoltto on sallittu tähän asti tietyillä yleisillä paikoilla, en saa lukea ja omia uusia sääntöjä lopettamisesta.
        Koska niitä lakeja ei ole laadittu ja noudatettu tähän asti, niin
        tuomitaan kaikki, jotka tutustuvat uusiin lakeihin - arvottomia kansalaisia!
        Noudattavat säädettyjä lakeja, joita ennen ei noudatettu!
        Onko tämä jotain veljesseuran, jopon ja muiden "älyniekkojen" määräyksiä?
        Kotitekoista kieroutta, jota minä en ymmärrä! ;-D

        Kaiken lisäksi ei taida löytyä uskontoa, missä tämä ei olisi ollut ongelma,
        sillä patriarkaalisissa uskonnoissa ne ovat miehet, jotka määräävät ja
        hyväksikäyttävät kaikkia heikompia alaisuudessaan olevia.
        Mutta kun ihmiset voivat kääntää katseensa Jehovan todistajien rikoksiin,
        niin ei tarvitse huomioida samoja rikoksia omassa järjestössään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä tähden aiheutan närkästystä ja vihaa pelkästään mainitsemalla, että
        sain periaatteellista mietittävää lukemalla "Vartiotornia"?
        Myös valtiot muuttavat lakejaan ja asenteitaan laatien satoja uusia lakeja vuosittain. Se merkitsee samoin, että on ollut "järjestelmällistä ja toiminnallista"
        oikaistavaa. Sitten tulee erikseen jokaisen kansalaisen ja valtiossa asuvan velvollisuus hankkia tietoa ja noudattaa laadittuja lakeja.
        Se kyky vaihtelee kunkin olosuhteiden mukaan.

        Jos jw.org on peitellyt rikoksia ja väärinteloja ja nyt kirjoittavat artikkeleja niiden oikaisemiseksi vastaisuudessa, niin enkö saa lukea oikaisuja?
        Eivätkö katolinen kirkko paaveineen saa oikaista pedofiiliyttään?
        Ai, se on ihailtavaa, mutta kun Jehovan todistajat tekevät niin, niin se on epäilyttävää ja kyseenalaistetaan tuomiten, jokaista, joka yrittää oikaisua!

        Sehän on samaa kuin väittää, että koska tupakanpoltto on sallittu tähän asti tietyillä yleisillä paikoilla, en saa lukea ja omia uusia sääntöjä lopettamisesta.
        Koska niitä lakeja ei ole laadittu ja noudatettu tähän asti, niin
        tuomitaan kaikki, jotka tutustuvat uusiin lakeihin - arvottomia kansalaisia!
        Noudattavat säädettyjä lakeja, joita ennen ei noudatettu!
        Onko tämä jotain veljesseuran, jopon ja muiden "älyniekkojen" määräyksiä?
        Kotitekoista kieroutta, jota minä en ymmärrä! ;-D

        Kaiken lisäksi ei taida löytyä uskontoa, missä tämä ei olisi ollut ongelma,
        sillä patriarkaalisissa uskonnoissa ne ovat miehet, jotka määräävät ja
        hyväksikäyttävät kaikkia heikompia alaisuudessaan olevia.
        Mutta kun ihmiset voivat kääntää katseensa Jehovan todistajien rikoksiin,
        niin ei tarvitse huomioida samoja rikoksia omassa järjestössään.

        Hyvä kun myönsit ainoan oikean totuuden jota ei saa kritisoida, myös tekevän rikoksia.
        Kuinkahan paljon niitä onkaan niissä arkistoissa joita nyt pimitetään?
        No,ainahan voi nostaa herjaussyytteen, joka sitten hävitään ja TAAS meni lasten jäätelörahoja turhuuksien markkinoille. (Luetaan: valtakunnan työhön)


    • Anonyymi

      Kerrankin aivan upea artikkeli lasten pääsyn estämiseksi pedobileisiin tässä vartiotornissa. Mutta kyllä ne lasten jäätelörahat ovat kuitenkin hyvin tärkeä tulonlähde meille menojemme kattamiseksi. Ja mikä onkaan ihanampaa seurattavaa, kun lapset parijonossa tulevat täysinäisten itse askartelemiensa täysinäisten rahalippaidensa kanssa valtakunnankansliaamme niitä tyhjentämään meidän isompaan lahjalaatikkoomme ja iloisena taas lähtevät takaisin koteihinsa täyttämään niitä pikku lippaitansa.

      • Anonyymi

        Nämä trollit ovat sellaisia "catfish":jä sumpussa joita laitetaan pureskelemaan saalistettuja kaloja, etteivät ne pääse laiskistumaan vankeudessaan menettäen makunsa. Pikku kiusanhenget ärsyttävät sopivasti liikkeeseen kuin p*skakärpäset, joita täytyy huiskia pois ;-D Kaikilla on paikkansa ja tarkoituksensa!

        Pohjoisen Akka


    • "Todella hyviä artikkeleita kaikkien kansalaisten opittavaksi."

      Hitto kun ei ole sitä vartiotornia käteen sattunut.
      Nyt en tiedä mitä se pedofilia oikein edes on.

      • Anonyymi

        Pedofiiliys on sitä, mitä varsinkin katoliset papit harrastavat celibaattiudessaan.
        Se on kirkonisien hyväksymää ja siunaamaa, kunhan pysyvät tehtävissään.
        Nyt on alkanut kuulua hiukan murinaa ja vastustusta, mutta lain laatiminen, voimaan saattaminen ja käytännössä toteuttaminen vie oman aikansa.
        Kaikissa patriarkaalisissa, hierarkisissa järjestöissä, joissa yletään toisen saman arvoisen olennon yläpuolelle on sama ongelma hallitse ja vallitse .
        Egoa on vaikeaa pinentää, kun se on saanut vallasta makua.
        Se on kuin apina ansassa. Metsästäjä tekee ansan, jonka suu on niin pieni, että apina saa kätensä sinne supussa. Apina himoitsee ansan pohjalle sijoitettua appelssiinia! Kyllähän apina saisi kätensä pois ansasta, mutta ei kykene luopumaan herkkupalastaan! Sitten metsästäjä poimii apinan ja jättää appelssiinin ansaan...
        Ymmärtääkö pappi tämän, vai meneekö yli ymmärryksen?
        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pedofiiliys on sitä, mitä varsinkin katoliset papit harrastavat celibaattiudessaan.
        Se on kirkonisien hyväksymää ja siunaamaa, kunhan pysyvät tehtävissään.
        Nyt on alkanut kuulua hiukan murinaa ja vastustusta, mutta lain laatiminen, voimaan saattaminen ja käytännössä toteuttaminen vie oman aikansa.
        Kaikissa patriarkaalisissa, hierarkisissa järjestöissä, joissa yletään toisen saman arvoisen olennon yläpuolelle on sama ongelma hallitse ja vallitse .
        Egoa on vaikeaa pinentää, kun se on saanut vallasta makua.
        Se on kuin apina ansassa. Metsästäjä tekee ansan, jonka suu on niin pieni, että apina saa kätensä sinne supussa. Apina himoitsee ansan pohjalle sijoitettua appelssiinia! Kyllähän apina saisi kätensä pois ansasta, mutta ei kykene luopumaan herkkupalastaan! Sitten metsästäjä poimii apinan ja jättää appelssiinin ansaan...
        Ymmärtääkö pappi tämän, vai meneekö yli ymmärryksen?
        P.A.

        "Pedofiiliys on sitä, mitä varsinkin katoliset papit harrastavat celibaattiudessaan."

        Kyllä se on ihan samaa vaikka sitä harrastaisi Jehovan todistaja, esimerkiksi seurakunnan vanhin, jollaisista tapauksista on kosolti esimerkkejä.

        "Se on kirkonisien hyväksymää ja siunaamaa, kunhan pysyvät tehtävissään."

        Jehovan todistaja -pedofiilejakaan ei ole suinkaan aina erotettu seurakunnasta, tai jos on, heidät on voitu ottaa takaisin lyhyelläkin aikavälillä. Montanassa kävi näin ja lisää lasten raiskauksiahan siitä syntyi. Ja järjestö tuomittiin miljoonakorvauksiin.

        Jehovan todistajien kohdalla yksi mielenkiintoisimmista harhoista on se, että he eivät osaa käsitellä omaa yhteisöään millään tavalla tasapuolisesti muihin yhteisöihin verrattuna. Jos muualla on pedofiileja, se on tietenkin merkki siitä että kyse on Saatanan vehkeilystä ja väärän uskonnon maailmanmahdista. Kun ihan samaa ja pahempaakin tapahtuu omassa yhteisössä, mitään ongelmaa ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pedofiiliys on sitä, mitä varsinkin katoliset papit harrastavat celibaattiudessaan."

        Kyllä se on ihan samaa vaikka sitä harrastaisi Jehovan todistaja, esimerkiksi seurakunnan vanhin, jollaisista tapauksista on kosolti esimerkkejä.

        "Se on kirkonisien hyväksymää ja siunaamaa, kunhan pysyvät tehtävissään."

        Jehovan todistaja -pedofiilejakaan ei ole suinkaan aina erotettu seurakunnasta, tai jos on, heidät on voitu ottaa takaisin lyhyelläkin aikavälillä. Montanassa kävi näin ja lisää lasten raiskauksiahan siitä syntyi. Ja järjestö tuomittiin miljoonakorvauksiin.

        Jehovan todistajien kohdalla yksi mielenkiintoisimmista harhoista on se, että he eivät osaa käsitellä omaa yhteisöään millään tavalla tasapuolisesti muihin yhteisöihin verrattuna. Jos muualla on pedofiileja, se on tietenkin merkki siitä että kyse on Saatanan vehkeilystä ja väärän uskonnon maailmanmahdista. Kun ihan samaa ja pahempaakin tapahtuu omassa yhteisössä, mitään ongelmaa ei ole olemassakaan.

        On parempi olla täysin varma väitteistään, ennekuin kirjoittaa siitä muiden luettavaksi. Et varmaankaan tiedä asian todellista laitaa, etkä yksityiskohtia. Jokin huhu saa ihmiset villisti repostelemaan ja värittämään asioita.
        Kukaan ei pidä pedofiliaa hyvänä asiana, se on vakava rikos uhria kohtaan ja jos joku uskonnollisissa yhteisössä tekee näin alhaisen teon, se ei tarkoita sitä, että se olisi hyväksytty asia, eikä sitä, että se olisi tavallista yhteisössä.
        Ihmetyttää tämä jatkuva korostaminen todistajien kohdalla. Se ei ole mitenkään tyypillistä heillä.
        Lasten suojeleminen on hyvin tärkeä asia kaikille asianomaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On parempi olla täysin varma väitteistään, ennekuin kirjoittaa siitä muiden luettavaksi. Et varmaankaan tiedä asian todellista laitaa, etkä yksityiskohtia. Jokin huhu saa ihmiset villisti repostelemaan ja värittämään asioita.
        Kukaan ei pidä pedofiliaa hyvänä asiana, se on vakava rikos uhria kohtaan ja jos joku uskonnollisissa yhteisössä tekee näin alhaisen teon, se ei tarkoita sitä, että se olisi hyväksytty asia, eikä sitä, että se olisi tavallista yhteisössä.
        Ihmetyttää tämä jatkuva korostaminen todistajien kohdalla. Se ei ole mitenkään tyypillistä heillä.
        Lasten suojeleminen on hyvin tärkeä asia kaikille asianomaisille.

        Kiitos kommentistasi.

        Olen täysin varma väitteistäni, sillä ne perustuvat tarkistettuun tietoon ja oikeuden pöytäkirjoihin. Mihin sinun tietosi perustuvat?

        Tiedän siksi erittäin hyvin asioiden todellisen laidan ja yksityiskohdat. Haluatko että käymme yhdessä läpi järjestön aiheuttamia lasten raiskauksia ja järjestön saamia tuomioita? Minulle käy hyvin. Entä sinulle? Ihan vain katsos että sinäkin tulisit tietämään asioiden todellisen laidan ja järjestön syyllisyyden siinä.

        Jaa ei käy vai. No tämäpä yllättävää. Tietoa on mutta se ei todistajamielistä kiinnosta. Normipäivä.

        Viimeiseen väitteeseesi sen verran, että jos lasten suojelu olisi koskaan ollut järjestölle sen omaa mainetta tärkeämpää, mitään pedofiiliongelmaa ei järjestöllä olisi koskaan ollutkaan. Tapaukset olisi viety viranomaisten tietoon emmekä me keskustelisi täällä asiasta millään tasolla, eikä järjestöä olisi koskaan tuomittu syyllisenä miljoonakorvauksiin.

        Myöskään Australian tutkinnoissa ei olisi paljastunut yli tuhannen pedofiilin rekisteriä, joiden tekemistä lasten raiskauksista yhtä ainoaa ei oltu viety viranomaisen tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On parempi olla täysin varma väitteistään, ennekuin kirjoittaa siitä muiden luettavaksi. Et varmaankaan tiedä asian todellista laitaa, etkä yksityiskohtia. Jokin huhu saa ihmiset villisti repostelemaan ja värittämään asioita.
        Kukaan ei pidä pedofiliaa hyvänä asiana, se on vakava rikos uhria kohtaan ja jos joku uskonnollisissa yhteisössä tekee näin alhaisen teon, se ei tarkoita sitä, että se olisi hyväksytty asia, eikä sitä, että se olisi tavallista yhteisössä.
        Ihmetyttää tämä jatkuva korostaminen todistajien kohdalla. Se ei ole mitenkään tyypillistä heillä.
        Lasten suojeleminen on hyvin tärkeä asia kaikille asianomaisille.

        Vai täytyy olla aivan varma väitteistään, ennen kuin kirjoittaa mitään! LOL!
        Mitä sinä sitten täällä kirjoitat? Mene ensin varmistamaan,
        että väitteesi on aivan varmaa! Voi, mikä ***!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On parempi olla täysin varma väitteistään, ennekuin kirjoittaa siitä muiden luettavaksi. Et varmaankaan tiedä asian todellista laitaa, etkä yksityiskohtia. Jokin huhu saa ihmiset villisti repostelemaan ja värittämään asioita.
        Kukaan ei pidä pedofiliaa hyvänä asiana, se on vakava rikos uhria kohtaan ja jos joku uskonnollisissa yhteisössä tekee näin alhaisen teon, se ei tarkoita sitä, että se olisi hyväksytty asia, eikä sitä, että se olisi tavallista yhteisössä.
        Ihmetyttää tämä jatkuva korostaminen todistajien kohdalla. Se ei ole mitenkään tyypillistä heillä.
        Lasten suojeleminen on hyvin tärkeä asia kaikille asianomaisille.

        Tarkoitatko, ettei mitään pedofilirikoksia ole koskaan tapahtunut Jehovan todistajien järjestÖISSÄ, sillä niitä on jo lukuisia?
        Tarkoitatko, että kaikki esiin tulleet lapset ja nykyisin aikuiset naiset valehtelevat? Rahanhimosta, kuten monet väittävät - kadehtien?
        Miten sinä olet tarkistanut tietosi, ennen kuin tulet tänne kantaasi ilmaisemaan?
        Jos "lasten suojeleminen olisi tärkeä asia kaikille asianomaisille", niin eihän mitään ongelmaa olisi koskaan syntynytkään, eikä jw.org menneiden org.:n kanssa olisi tarvinnut kirjoitella artikkeleita ja kirjoja lasten suojelemiseksi toistamiseen! Ei seura olemattomista ongelmista kirjoita! Ymmärrätkö?
        Rakastatko vain oppimaasi hienoa sanahelinää vai mistä on kysymys?
        Ainakaan väitteelläsi: "Lasten suojeleminen on hyvin tärkeä asia kaikille asianomaisille." - sille ei ole pohjaa ei perustetta!
        Siitä on todisteita, joita on röyhkeää kieltää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pedofiiliys on sitä, mitä varsinkin katoliset papit harrastavat celibaattiudessaan."

        Kyllä se on ihan samaa vaikka sitä harrastaisi Jehovan todistaja, esimerkiksi seurakunnan vanhin, jollaisista tapauksista on kosolti esimerkkejä.

        "Se on kirkonisien hyväksymää ja siunaamaa, kunhan pysyvät tehtävissään."

        Jehovan todistaja -pedofiilejakaan ei ole suinkaan aina erotettu seurakunnasta, tai jos on, heidät on voitu ottaa takaisin lyhyelläkin aikavälillä. Montanassa kävi näin ja lisää lasten raiskauksiahan siitä syntyi. Ja järjestö tuomittiin miljoonakorvauksiin.

        Jehovan todistajien kohdalla yksi mielenkiintoisimmista harhoista on se, että he eivät osaa käsitellä omaa yhteisöään millään tavalla tasapuolisesti muihin yhteisöihin verrattuna. Jos muualla on pedofiileja, se on tietenkin merkki siitä että kyse on Saatanan vehkeilystä ja väärän uskonnon maailmanmahdista. Kun ihan samaa ja pahempaakin tapahtuu omassa yhteisössä, mitään ongelmaa ei ole olemassakaan.

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi näistä asioista.
        Tämän tajuttuani, se vei minultakin uskon ja luottamuksen sekä Jehovaan, että itseeni, vanhimpiin, toisiin ihmisiin;
        uskalluksen elämän ja sen arvoihin täyttäen koko sielun häpeällä, syyllisyydellä, masennuksella ja voimattomuudella.
        En tule enää koskaan kunnioittamaan tai luottamaan seurakunnan johdossa oleviin miehiin, kotka väittävät olevansa pyhän hengen valitsemia - ainakaan eivät ole pyhän hengen ohjaamia! Vielä vähemmän seurakunnan jäseniin, jotka pelosta kieltävät tosiasiat syyllistäen uhreja ja häväisten heitä toistuvasti.
        Minä olen sanonut uskovani uhrien rehellisyyteen.
        En ole siksikään suosiossa seurakuntalaisten keskuudessa.

        Mutta minusta tuntui hyvälle lukea "Vartiotornista"
        suorat ja selkeät ohjeet, miten toimia vastaavissa tilanteissa.
        Ne ovat kuin tunnustus omille käsityksilleni tässä vaiheessa, miten soveltaa eri periaatteita maiden lakeja kunnioittaen.

        Minulle painostettiin aina ennen, että riita-asioita ei viedä maailmallisten tuomioistuinten käsiteltäväksi, koska
        "pyhät tulevat tuomitsemaan maailman tuomarit"
        Pauluksen sanoihin vedoten.
        Se oli kerran ainoa oikea ja hyväksytty tapa toimia
        Jehovan todistajien keskuudessa - siis yli sata vuotta!

        Minkälaista kärsimystä ja vääryyttä on saatu aikaan sokeasti ja sydämettömästi sääntöihin tuijottaen!
        Seurakunnan ja vanhinten tulisi olla hengellisyyttään rakentavien ja suojaa etsivien ihmisten tukena ja apuna.
        Hierarkian alapinnoilla olevia heikkoja ja julistajia on käytetty
        seurakunnan johtajien tarpeisiin.
        On revitty liha ja nahka ja jätetty halveksien heitteille.

        Näistä hyväksikäytetyistä lapsista, jotka vaivoin kykenevät puhdistautumaan siitä häpäisystä, mikä heidän ihmisarvoonsa tulee, kehittyy toisten lasten hyväksikäyttäjiä, ja sadisteja, jotka saavat siten hetken helpotusta, antaessaan vahingon kiertää.
        Tai he tekevät itsemurhan ahdistuksessaan.
        Tai heistä tulee niitä rikollisia, jotka joutuvat vankilaan kerran toisensa jälkeen sopeutumatta koskaan yhteiskuntaan.
        Sitten on näitä omahyväisiä, jotka pitävät toisten putoamista matkasta todisteena omasta vahvuudestaan ja hengellisyydestään; he pyyhkivät suunsa ja sanovat:
        "En ole pahaa tehnyt!"

        Pohjoisen Akka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi näistä asioista.
        Tämän tajuttuani, se vei minultakin uskon ja luottamuksen sekä Jehovaan, että itseeni, vanhimpiin, toisiin ihmisiin;
        uskalluksen elämän ja sen arvoihin täyttäen koko sielun häpeällä, syyllisyydellä, masennuksella ja voimattomuudella.
        En tule enää koskaan kunnioittamaan tai luottamaan seurakunnan johdossa oleviin miehiin, kotka väittävät olevansa pyhän hengen valitsemia - ainakaan eivät ole pyhän hengen ohjaamia! Vielä vähemmän seurakunnan jäseniin, jotka pelosta kieltävät tosiasiat syyllistäen uhreja ja häväisten heitä toistuvasti.
        Minä olen sanonut uskovani uhrien rehellisyyteen.
        En ole siksikään suosiossa seurakuntalaisten keskuudessa.

        Mutta minusta tuntui hyvälle lukea "Vartiotornista"
        suorat ja selkeät ohjeet, miten toimia vastaavissa tilanteissa.
        Ne ovat kuin tunnustus omille käsityksilleni tässä vaiheessa, miten soveltaa eri periaatteita maiden lakeja kunnioittaen.

        Minulle painostettiin aina ennen, että riita-asioita ei viedä maailmallisten tuomioistuinten käsiteltäväksi, koska
        "pyhät tulevat tuomitsemaan maailman tuomarit"
        Pauluksen sanoihin vedoten.
        Se oli kerran ainoa oikea ja hyväksytty tapa toimia
        Jehovan todistajien keskuudessa - siis yli sata vuotta!

        Minkälaista kärsimystä ja vääryyttä on saatu aikaan sokeasti ja sydämettömästi sääntöihin tuijottaen!
        Seurakunnan ja vanhinten tulisi olla hengellisyyttään rakentavien ja suojaa etsivien ihmisten tukena ja apuna.
        Hierarkian alapinnoilla olevia heikkoja ja julistajia on käytetty
        seurakunnan johtajien tarpeisiin.
        On revitty liha ja nahka ja jätetty halveksien heitteille.

        Näistä hyväksikäytetyistä lapsista, jotka vaivoin kykenevät puhdistautumaan siitä häpäisystä, mikä heidän ihmisarvoonsa tulee, kehittyy toisten lasten hyväksikäyttäjiä, ja sadisteja, jotka saavat siten hetken helpotusta, antaessaan vahingon kiertää.
        Tai he tekevät itsemurhan ahdistuksessaan.
        Tai heistä tulee niitä rikollisia, jotka joutuvat vankilaan kerran toisensa jälkeen sopeutumatta koskaan yhteiskuntaan.
        Sitten on näitä omahyväisiä, jotka pitävät toisten putoamista matkasta todisteena omasta vahvuudestaan ja hengellisyydestään; he pyyhkivät suunsa ja sanovat:
        "En ole pahaa tehnyt!"

        Pohjoisen Akka

        Tähän aineestoon vedoten, pedofilia on siis mielipideasia.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Tähän aineestoon vedoten, pedofilia on siis mielipideasia.

        Voiko papilta muuta odottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi näistä asioista.
        Tämän tajuttuani, se vei minultakin uskon ja luottamuksen sekä Jehovaan, että itseeni, vanhimpiin, toisiin ihmisiin;
        uskalluksen elämän ja sen arvoihin täyttäen koko sielun häpeällä, syyllisyydellä, masennuksella ja voimattomuudella.
        En tule enää koskaan kunnioittamaan tai luottamaan seurakunnan johdossa oleviin miehiin, kotka väittävät olevansa pyhän hengen valitsemia - ainakaan eivät ole pyhän hengen ohjaamia! Vielä vähemmän seurakunnan jäseniin, jotka pelosta kieltävät tosiasiat syyllistäen uhreja ja häväisten heitä toistuvasti.
        Minä olen sanonut uskovani uhrien rehellisyyteen.
        En ole siksikään suosiossa seurakuntalaisten keskuudessa.

        Mutta minusta tuntui hyvälle lukea "Vartiotornista"
        suorat ja selkeät ohjeet, miten toimia vastaavissa tilanteissa.
        Ne ovat kuin tunnustus omille käsityksilleni tässä vaiheessa, miten soveltaa eri periaatteita maiden lakeja kunnioittaen.

        Minulle painostettiin aina ennen, että riita-asioita ei viedä maailmallisten tuomioistuinten käsiteltäväksi, koska
        "pyhät tulevat tuomitsemaan maailman tuomarit"
        Pauluksen sanoihin vedoten.
        Se oli kerran ainoa oikea ja hyväksytty tapa toimia
        Jehovan todistajien keskuudessa - siis yli sata vuotta!

        Minkälaista kärsimystä ja vääryyttä on saatu aikaan sokeasti ja sydämettömästi sääntöihin tuijottaen!
        Seurakunnan ja vanhinten tulisi olla hengellisyyttään rakentavien ja suojaa etsivien ihmisten tukena ja apuna.
        Hierarkian alapinnoilla olevia heikkoja ja julistajia on käytetty
        seurakunnan johtajien tarpeisiin.
        On revitty liha ja nahka ja jätetty halveksien heitteille.

        Näistä hyväksikäytetyistä lapsista, jotka vaivoin kykenevät puhdistautumaan siitä häpäisystä, mikä heidän ihmisarvoonsa tulee, kehittyy toisten lasten hyväksikäyttäjiä, ja sadisteja, jotka saavat siten hetken helpotusta, antaessaan vahingon kiertää.
        Tai he tekevät itsemurhan ahdistuksessaan.
        Tai heistä tulee niitä rikollisia, jotka joutuvat vankilaan kerran toisensa jälkeen sopeutumatta koskaan yhteiskuntaan.
        Sitten on näitä omahyväisiä, jotka pitävät toisten putoamista matkasta todisteena omasta vahvuudestaan ja hengellisyydestään; he pyyhkivät suunsa ja sanovat:
        "En ole pahaa tehnyt!"

        Pohjoisen Akka

        Onko missään muualla ollut koskaan suoria ja selkeitä ohjeita?

        Kun itse olin vielä Jehovan todistaja, vanhimmiston kokouksessa Hämeenlinnan konventtisalilla, joskus vajaat 30v sitten sanoi eräs "isokenkäinen" beeteliläinen lavalta:" aina pitää ilmoittaa ENSIN tapaukset haaratoimistoon". Poliisista ei puhuttu mitään.
        Minä ajattelin silloin itsekseni:"haista jätkä p . .ka".

        Elikä meni vaivaiset vajaat 30 vuotta kun saatiin järkevät ohjeet aikaiseksi. Miksi kesti niin kauan?
        Montako uhria ehti tulla sinä aikana?


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Tähän aineestoon vedoten, pedofilia on siis mielipideasia.

        Pappi Heljas on niitä tyypillisiä kirkon edustajia, jotka valaisevat ihmisten hengellisyyttä arkipäivinä ja ahdistuksien aikana.
        Akateemisesti Raamattua ja sen alkukieliä opiskelleena hän ammentaa hengellisestä lähteestään viisauden sanoja, jotka auttavat ihmisiä toimimaan itseään ja muita kunnioittavalla tavalla, mihin tahansa ongelmiin he joutuvat.
        Hengellinen rakennustyö on pappien tehtävä ja siitä heille maksetaan palkkaa. Vai eikö sitä rahaa saa tarpeeksi, kun Jumalan sana ei heru?
        Palkkapaimenet eivät ole mitään "Laupiaita samarialaisia" Mestarinkaan kertomuksen mukaan. He kiirehtivät nopeasti uhrin ohi.
        Jumalan siunaus, että toinen joutui heidän sijastaan rosvojen ryöstettäväksi! Onko tilanne muuttunut meidän aikanamme?
        Mitä Raamatun lohdutusta papeilla on nykyisin uhreille?
        Sielun hädässä saavat kehotuksen tulla kirkkoon rahastettavaksi.
        Siinä on apu halvaantuneilta, uskonsa menettäneiltä papeilta.
        Osa heistä Eelin poikien kaltaisia irstailijoita työntekijöiden mukaan.
        Pappi Heljas on tainnut katsoa vanhoja filmejä Raamatun sijasta.
        Siksihän ihmiset virtaavat muiden karismaattisten johtajien mukaan.

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappi Heljas on niitä tyypillisiä kirkon edustajia, jotka valaisevat ihmisten hengellisyyttä arkipäivinä ja ahdistuksien aikana.
        Akateemisesti Raamattua ja sen alkukieliä opiskelleena hän ammentaa hengellisestä lähteestään viisauden sanoja, jotka auttavat ihmisiä toimimaan itseään ja muita kunnioittavalla tavalla, mihin tahansa ongelmiin he joutuvat.
        Hengellinen rakennustyö on pappien tehtävä ja siitä heille maksetaan palkkaa. Vai eikö sitä rahaa saa tarpeeksi, kun Jumalan sana ei heru?
        Palkkapaimenet eivät ole mitään "Laupiaita samarialaisia" Mestarinkaan kertomuksen mukaan. He kiirehtivät nopeasti uhrin ohi.
        Jumalan siunaus, että toinen joutui heidän sijastaan rosvojen ryöstettäväksi! Onko tilanne muuttunut meidän aikanamme?
        Mitä Raamatun lohdutusta papeilla on nykyisin uhreille?
        Sielun hädässä saavat kehotuksen tulla kirkkoon rahastettavaksi.
        Siinä on apu halvaantuneilta, uskonsa menettäneiltä papeilta.
        Osa heistä Eelin poikien kaltaisia irstailijoita työntekijöiden mukaan.
        Pappi Heljas on tainnut katsoa vanhoja filmejä Raamatun sijasta.
        Siksihän ihmiset virtaavat muiden karismaattisten johtajien mukaan.

        P.A.

        Kerronko eräästä vanhimmasta Suomessa, joka myös varakiepparina toimi?
        Minusta Eelin poikia löytyy tosi paljon Jehovan todistaja papeista/ vanhimmista.
        Sen lisäksi sieltä löytyy valheveljiä, valheapostoleita ja vääriä voideltuja. Oikeita selkään puukottajia.
        Rehellisen Natanaelin kaltaisten vanhinten on vaikeaa pysyä tehtävässään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pappi Heljas on niitä tyypillisiä kirkon edustajia, jotka valaisevat ihmisten hengellisyyttä arkipäivinä ja ahdistuksien aikana.
        Akateemisesti Raamattua ja sen alkukieliä opiskelleena hän ammentaa hengellisestä lähteestään viisauden sanoja, jotka auttavat ihmisiä toimimaan itseään ja muita kunnioittavalla tavalla, mihin tahansa ongelmiin he joutuvat.
        Hengellinen rakennustyö on pappien tehtävä ja siitä heille maksetaan palkkaa. Vai eikö sitä rahaa saa tarpeeksi, kun Jumalan sana ei heru?
        Palkkapaimenet eivät ole mitään "Laupiaita samarialaisia" Mestarinkaan kertomuksen mukaan. He kiirehtivät nopeasti uhrin ohi.
        Jumalan siunaus, että toinen joutui heidän sijastaan rosvojen ryöstettäväksi! Onko tilanne muuttunut meidän aikanamme?
        Mitä Raamatun lohdutusta papeilla on nykyisin uhreille?
        Sielun hädässä saavat kehotuksen tulla kirkkoon rahastettavaksi.
        Siinä on apu halvaantuneilta, uskonsa menettäneiltä papeilta.
        Osa heistä Eelin poikien kaltaisia irstailijoita työntekijöiden mukaan.
        Pappi Heljas on tainnut katsoa vanhoja filmejä Raamatun sijasta.
        Siksihän ihmiset virtaavat muiden karismaattisten johtajien mukaan.

        P.A.

        Mitä sulosäveliä korvilleni.

        Kerrankin kiitosta tässä negatiivisessa maailmassa, jossa haukku ja kirves aina ensin lyövät.


        Jumalan kiitos.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Mitä sulosäveliä korvilleni.

        Kerrankin kiitosta tässä negatiivisessa maailmassa, jossa haukku ja kirves aina ensin lyövät.


        Jumalan kiitos.

        Mikä on ollut kirkonisän hengellinen anti tässä aiheessa?
        Huomio tuntuu taas olevan täysin siinä omassa Egossa!
        Miten toiset suhtautuvat liperin kantajaan?
        Temppelissä ollut fariseuskin rukoili Jumalaa
        Jeesuksen sanojen mukaan:
        Kiitos, hyvä Jumala, että en ole kuin tuo publikaani!"
        Onhan papilla kiittämisen aihetta, jos vielä uskoo Jumalaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pedofiiliys on sitä, mitä varsinkin katoliset papit harrastavat celibaattiudessaan.
        Se on kirkonisien hyväksymää ja siunaamaa, kunhan pysyvät tehtävissään.
        Nyt on alkanut kuulua hiukan murinaa ja vastustusta, mutta lain laatiminen, voimaan saattaminen ja käytännössä toteuttaminen vie oman aikansa.
        Kaikissa patriarkaalisissa, hierarkisissa järjestöissä, joissa yletään toisen saman arvoisen olennon yläpuolelle on sama ongelma hallitse ja vallitse .
        Egoa on vaikeaa pinentää, kun se on saanut vallasta makua.
        Se on kuin apina ansassa. Metsästäjä tekee ansan, jonka suu on niin pieni, että apina saa kätensä sinne supussa. Apina himoitsee ansan pohjalle sijoitettua appelssiinia! Kyllähän apina saisi kätensä pois ansasta, mutta ei kykene luopumaan herkkupalastaan! Sitten metsästäjä poimii apinan ja jättää appelssiinin ansaan...
        Ymmärtääkö pappi tämän, vai meneekö yli ymmärryksen?
        P.A.

        Matriarkaatti on taas syytön.

        https://www.thesun.co.uk/news/5958666/man-reveals-how-nun-raped-him-when-he-was-12-and-had-his-baby/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ollut kirkonisän hengellinen anti tässä aiheessa?
        Huomio tuntuu taas olevan täysin siinä omassa Egossa!
        Miten toiset suhtautuvat liperin kantajaan?
        Temppelissä ollut fariseuskin rukoili Jumalaa
        Jeesuksen sanojen mukaan:
        Kiitos, hyvä Jumala, että en ole kuin tuo publikaani!"
        Onhan papilla kiittämisen aihetta, jos vielä uskoo Jumalaan...

        Kyllä jokaisen Egon kuuluukin päästä ehtoollisen kautta taivaaseen.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappi Heljas on niitä tyypillisiä kirkon edustajia, jotka valaisevat ihmisten hengellisyyttä arkipäivinä ja ahdistuksien aikana.
        Akateemisesti Raamattua ja sen alkukieliä opiskelleena hän ammentaa hengellisestä lähteestään viisauden sanoja, jotka auttavat ihmisiä toimimaan itseään ja muita kunnioittavalla tavalla, mihin tahansa ongelmiin he joutuvat.
        Hengellinen rakennustyö on pappien tehtävä ja siitä heille maksetaan palkkaa. Vai eikö sitä rahaa saa tarpeeksi, kun Jumalan sana ei heru?
        Palkkapaimenet eivät ole mitään "Laupiaita samarialaisia" Mestarinkaan kertomuksen mukaan. He kiirehtivät nopeasti uhrin ohi.
        Jumalan siunaus, että toinen joutui heidän sijastaan rosvojen ryöstettäväksi! Onko tilanne muuttunut meidän aikanamme?
        Mitä Raamatun lohdutusta papeilla on nykyisin uhreille?
        Sielun hädässä saavat kehotuksen tulla kirkkoon rahastettavaksi.
        Siinä on apu halvaantuneilta, uskonsa menettäneiltä papeilta.
        Osa heistä Eelin poikien kaltaisia irstailijoita työntekijöiden mukaan.
        Pappi Heljas on tainnut katsoa vanhoja filmejä Raamatun sijasta.
        Siksihän ihmiset virtaavat muiden karismaattisten johtajien mukaan.

        P.A.

        Mitä Raamatun lohdutusta papeilla on nykyisin uhreille?

        -Papit, diakoniatyöntekijät, nuorisotyön tekijät ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten.
        Apua saa myöskin puhelimessa ja netissä, kirkko tekee paljon lapsi ja perhetyötä. Perheneuvonta auttaa kriisitilanteissa.
        Nämä ovat koulutettuja ammattilaisia.
        Mitä Jt seurakunnalla on tarjota? Vanhimmat ovat kouluttamattomia maalliikkoja, joilla ei ole oikeaa osaamista mihinkään. Kirkolta saa monipuolista apua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Raamatun lohdutusta papeilla on nykyisin uhreille?

        -Papit, diakoniatyöntekijät, nuorisotyön tekijät ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten.
        Apua saa myöskin puhelimessa ja netissä, kirkko tekee paljon lapsi ja perhetyötä. Perheneuvonta auttaa kriisitilanteissa.
        Nämä ovat koulutettuja ammattilaisia.
        Mitä Jt seurakunnalla on tarjota? Vanhimmat ovat kouluttamattomia maalliikkoja, joilla ei ole oikeaa osaamista mihinkään. Kirkolta saa monipuolista apua.

        "Mitä Jt seurakunnalla on tarjota? "

        Et vaan ymmärrä, että kyllä JHW on kuningas.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        "Mitä Jt seurakunnalla on tarjota? "

        Et vaan ymmärrä, että kyllä JHW on kuningas.

        Tätä akateemisesti koulutetun "sielunpaimen" vastauksia lukiessa huomaa akateemisen koulutuksen opettaneen sarkasmin.
        Silläkö ohjataan lähimmäiset Jumalan yhteyteen?
        Ai, niin! Useimmat papit sanovat Raamatun kertomuksien olevan allegorioita! Niin, ja moni tapaamistani papeista ei edes usko Jumalaan ja Jeesukseen, vaikka istuvat kirkollisneuvostoissan päättämässä toisten uskonasioista.
        Tämä kohtaaminen näin aikuisena keskustellen.
        Entä kun kysyin lapsena uskonnonopettajalta, joka oli pappi kysymyksiä, kuten: Miten saatana sai alkunsa, jos kaikki Jumalan luoma oli täydellistä?
        Siihen ei ollut papilla muuta vastausta kuin pilkallinen naurunhörötys. Ja minulle tuli kielto esittää kysymyksiä.
        Entä pappi rippikoulussa? Kysymyksiä sai esittää, mutta
        se oli papin arvon vastaista vastata niihin kuin kyseenalaistamalla rippikoululäisen älykkyys. Ilkkuminen oli mainio tapa vaientaa.
        Samaa akateemista koulua tuntuvat käyneen pappi Heljaksen kanssa. Helvettikin oli kuulema keksitty kansan kurissa pitämiseen, kolmannen papin sanojen mukaan.
        Ehkä pappi Heljaksella on jotain valistettavaa siitä akateemisen viisauden rakentavasta titomäärästä?
        Jos nämä akateemisesti koulutetut sielunpaimenet olisivat opettaneet Raamatusta, niin ei mitään Jehovan toditajia olisi tarvittukaan.
        Martin Luther näki munkkina katolisessa kirkossa monia epäkohtia, joita hänen omatuntonsa ei kestänyt.
        Ihmekös se, kun maalliset johtajat löivä vallanhalussaan päänsä yhteen viisaiden luopio kirkonmiesten kanssa kansan manipuloimiseksi.
        Mutta jos Raamatun "kanooniset" kirjat olisivat täysin vääristettyjä, niin tuskimpa Martti Luther - monien muiden vilpittömästi Jumalaan uskovien miesten kanssa - olisi Raamattua henkensä uhalla kääntäneet kansan luettavaksi.
        Pappi Heljaksella on akateemisesti opiskelleena valistettavaa,
        johon Pohjolan Akka ei kykene vain ylioppilaana.


      • Anonyymi

        Anonyymi 19.7.2019 5:58

        Onpas huonoja kokemuksia sinulla papeista.
        Papeilla on tosiaan teologian koulutus (jolloin ymmärtää vaikkapa vartitorniuskonnon teesin Jeesuksesta enkeli Mikaelina herättävän kiinnostusta vain lahkon oman historian kannnalta, ja itse asiassa se muuten paljastaa kopsauksen adventisteilta)

        Pappi astuu toimeensa seurakunnan äänestyksessä, kristillisissä yhteisöissä noudatetaan nimittäin Raamattua .
        Kun lahkoa edustat, niin teillähän ainoa värvätyn äänioikeus on jaloillaan äänestäminen.

        Lukijana täytyy todeta että "pappikommenttisi" ovat tekoina sopimattomia, mutta niiden todenperäisyys ei ole tarkistettavissa.
        Tähän liittyy kuitenkin lahkolaisia velvoittava teokraattisen sodankäynnin vaatimus, elikkä lahkon edun vuoksi on valehdeltava, se on vartiotorniuskonnon vaatimus.

        Enempään keskusteluun ei kirjoitus tarjoa mahdollisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätä akateemisesti koulutetun "sielunpaimen" vastauksia lukiessa huomaa akateemisen koulutuksen opettaneen sarkasmin.
        Silläkö ohjataan lähimmäiset Jumalan yhteyteen?
        Ai, niin! Useimmat papit sanovat Raamatun kertomuksien olevan allegorioita! Niin, ja moni tapaamistani papeista ei edes usko Jumalaan ja Jeesukseen, vaikka istuvat kirkollisneuvostoissan päättämässä toisten uskonasioista.
        Tämä kohtaaminen näin aikuisena keskustellen.
        Entä kun kysyin lapsena uskonnonopettajalta, joka oli pappi kysymyksiä, kuten: Miten saatana sai alkunsa, jos kaikki Jumalan luoma oli täydellistä?
        Siihen ei ollut papilla muuta vastausta kuin pilkallinen naurunhörötys. Ja minulle tuli kielto esittää kysymyksiä.
        Entä pappi rippikoulussa? Kysymyksiä sai esittää, mutta
        se oli papin arvon vastaista vastata niihin kuin kyseenalaistamalla rippikoululäisen älykkyys. Ilkkuminen oli mainio tapa vaientaa.
        Samaa akateemista koulua tuntuvat käyneen pappi Heljaksen kanssa. Helvettikin oli kuulema keksitty kansan kurissa pitämiseen, kolmannen papin sanojen mukaan.
        Ehkä pappi Heljaksella on jotain valistettavaa siitä akateemisen viisauden rakentavasta titomäärästä?
        Jos nämä akateemisesti koulutetut sielunpaimenet olisivat opettaneet Raamatusta, niin ei mitään Jehovan toditajia olisi tarvittukaan.
        Martin Luther näki munkkina katolisessa kirkossa monia epäkohtia, joita hänen omatuntonsa ei kestänyt.
        Ihmekös se, kun maalliset johtajat löivä vallanhalussaan päänsä yhteen viisaiden luopio kirkonmiesten kanssa kansan manipuloimiseksi.
        Mutta jos Raamatun "kanooniset" kirjat olisivat täysin vääristettyjä, niin tuskimpa Martti Luther - monien muiden vilpittömästi Jumalaan uskovien miesten kanssa - olisi Raamattua henkensä uhalla kääntäneet kansan luettavaksi.
        Pappi Heljaksella on akateemisesti opiskelleena valistettavaa,
        johon Pohjolan Akka ei kykene vain ylioppilaana.

        "Tätä akateemisesti koulutetun "sielunpaimen" vastauksia lukiessa huomaa akateemisen koulutuksen opettaneen sarkasmin.
        Silläkö ohjataan lähimmäiset Jumalan yhteyteen?"

        Eikös tähän kuulu vastata, että julle bulle toimii tosi sekavin tavoin.
        Joku innokas rippikoululainenhan voi tykätä sarkasmista.
        Ettei kaikki papit ja muut sukankuluttajat ole ihan tiukkiksia vaan.
        Niitä saatanan ja helvetintulella pelottelijoita ja synnin palkka on kuolema -sössöttäjiä.


        "Entä kun kysyin lapsena uskonnonopettajalta, joka oli pappi kysymyksiä, kuten: Miten saatana sai alkunsa, jos kaikki Jumalan luoma oli täydellistä?"

        On jo melko kyseenalaista että pappi laitetaan kouluun ihmisiä aivopesemään, mutta ei harvinaista.
        Samaa settiä, kuin kaikki aamuhartaudet jotka pitää paikallisen seurakunnan vanha piikka turunen.

        Mutta harmi, ettei tämä jumalan maallinen koura ole ollut tilanteen tasalla ja jättänyt kirkassilmäiset silkohapset aivan oman onnensa nojaan kun olisi ollut halua saada koko lastillinen jumaluutta aivoihin ja ajatuskulkuihin.
        Vaikka sitten saatanan kautta.
        Mutta tässä pappi missasi mahdollisuuden pelotella saatanalla, joka on siis täydellinen saatanuudessaan.
        Ja siksi jullekaan ei ole tehnyt virhettä.
        Tasapeli siis, mutta niinhän sen kai kuuluukin olla :-)


        Soo soo pappi, laiskimus.
        Laiskuus on kuoleman synti.
        Onneksi kristityissä teemoissa tätä ei paljon muistella.

        "Ehkä pappi Heljaksella on jotain valistettavaa siitä akateemisen viisauden rakentavasta titomäärästä?"

        Ei saa noin painehia palkehii polkea.
        Miun akateeminen oppimäärä on täältä kotoisin.
        https://www.youtube.com/watch?v=eVmQXmSdnWk

        Eli aika köykäiset villat.

        "Jos nämä akateemisesti koulutetut sielunpaimenet olisivat opettaneet Raamatusta, niin ei mitään Jehovan toditajia olisi tarvittukaan.
        Martin Luther näki munkkina katolisessa kirkossa monia epäkohtia, joita hänen omatuntonsa ei kestänyt."

        Ei jehoja tarvita muutenkaan.
        Sen on seurakuntalasetkin kai todenneet, kun väki on vähiin kokouksissa käynyt.

        Marttin Ludder oli myös innokas antisemitisti.
        Von den Juden und ihren Lügen (von D. Martin Luther, 1543) on kaunista luettavaa uskonpuhdistajalta.

        Onko hän kirjoittanut kirjoja ajatuksistaan myös katolisia kohtaan?


        "Sollte der Teufel hier nicht lachen und tanzen, wenn er solch fein Paradies bei uns Christen haben kann, daß er durch die Juden, seine Heiligen, das Unsre frißt und uns zum Lohne Maul und Nase voll tut, spottet und flucht Gott und den Menschen dazu."
        Tälläinen setä se Luther.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        "Tätä akateemisesti koulutetun "sielunpaimen" vastauksia lukiessa huomaa akateemisen koulutuksen opettaneen sarkasmin.
        Silläkö ohjataan lähimmäiset Jumalan yhteyteen?"

        Eikös tähän kuulu vastata, että julle bulle toimii tosi sekavin tavoin.
        Joku innokas rippikoululainenhan voi tykätä sarkasmista.
        Ettei kaikki papit ja muut sukankuluttajat ole ihan tiukkiksia vaan.
        Niitä saatanan ja helvetintulella pelottelijoita ja synnin palkka on kuolema -sössöttäjiä.


        "Entä kun kysyin lapsena uskonnonopettajalta, joka oli pappi kysymyksiä, kuten: Miten saatana sai alkunsa, jos kaikki Jumalan luoma oli täydellistä?"

        On jo melko kyseenalaista että pappi laitetaan kouluun ihmisiä aivopesemään, mutta ei harvinaista.
        Samaa settiä, kuin kaikki aamuhartaudet jotka pitää paikallisen seurakunnan vanha piikka turunen.

        Mutta harmi, ettei tämä jumalan maallinen koura ole ollut tilanteen tasalla ja jättänyt kirkassilmäiset silkohapset aivan oman onnensa nojaan kun olisi ollut halua saada koko lastillinen jumaluutta aivoihin ja ajatuskulkuihin.
        Vaikka sitten saatanan kautta.
        Mutta tässä pappi missasi mahdollisuuden pelotella saatanalla, joka on siis täydellinen saatanuudessaan.
        Ja siksi jullekaan ei ole tehnyt virhettä.
        Tasapeli siis, mutta niinhän sen kai kuuluukin olla :-)


        Soo soo pappi, laiskimus.
        Laiskuus on kuoleman synti.
        Onneksi kristityissä teemoissa tätä ei paljon muistella.

        "Ehkä pappi Heljaksella on jotain valistettavaa siitä akateemisen viisauden rakentavasta titomäärästä?"

        Ei saa noin painehia palkehii polkea.
        Miun akateeminen oppimäärä on täältä kotoisin.
        https://www.youtube.com/watch?v=eVmQXmSdnWk

        Eli aika köykäiset villat.

        "Jos nämä akateemisesti koulutetut sielunpaimenet olisivat opettaneet Raamatusta, niin ei mitään Jehovan toditajia olisi tarvittukaan.
        Martin Luther näki munkkina katolisessa kirkossa monia epäkohtia, joita hänen omatuntonsa ei kestänyt."

        Ei jehoja tarvita muutenkaan.
        Sen on seurakuntalasetkin kai todenneet, kun väki on vähiin kokouksissa käynyt.

        Marttin Ludder oli myös innokas antisemitisti.
        Von den Juden und ihren Lügen (von D. Martin Luther, 1543) on kaunista luettavaa uskonpuhdistajalta.

        Onko hän kirjoittanut kirjoja ajatuksistaan myös katolisia kohtaan?


        "Sollte der Teufel hier nicht lachen und tanzen, wenn er solch fein Paradies bei uns Christen haben kann, daß er durch die Juden, seine Heiligen, das Unsre frißt und uns zum Lohne Maul und Nase voll tut, spottet und flucht Gott und den Menschen dazu."
        Tälläinen setä se Luther.

        Onko sitten ihme, että vaihdoin lutterilaisuuden russelilaisuuteen?
        "Pata kattilaa soimaa. Musta kylki kummallakin!"


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        "Tätä akateemisesti koulutetun "sielunpaimen" vastauksia lukiessa huomaa akateemisen koulutuksen opettaneen sarkasmin.
        Silläkö ohjataan lähimmäiset Jumalan yhteyteen?"

        Eikös tähän kuulu vastata, että julle bulle toimii tosi sekavin tavoin.
        Joku innokas rippikoululainenhan voi tykätä sarkasmista.
        Ettei kaikki papit ja muut sukankuluttajat ole ihan tiukkiksia vaan.
        Niitä saatanan ja helvetintulella pelottelijoita ja synnin palkka on kuolema -sössöttäjiä.


        "Entä kun kysyin lapsena uskonnonopettajalta, joka oli pappi kysymyksiä, kuten: Miten saatana sai alkunsa, jos kaikki Jumalan luoma oli täydellistä?"

        On jo melko kyseenalaista että pappi laitetaan kouluun ihmisiä aivopesemään, mutta ei harvinaista.
        Samaa settiä, kuin kaikki aamuhartaudet jotka pitää paikallisen seurakunnan vanha piikka turunen.

        Mutta harmi, ettei tämä jumalan maallinen koura ole ollut tilanteen tasalla ja jättänyt kirkassilmäiset silkohapset aivan oman onnensa nojaan kun olisi ollut halua saada koko lastillinen jumaluutta aivoihin ja ajatuskulkuihin.
        Vaikka sitten saatanan kautta.
        Mutta tässä pappi missasi mahdollisuuden pelotella saatanalla, joka on siis täydellinen saatanuudessaan.
        Ja siksi jullekaan ei ole tehnyt virhettä.
        Tasapeli siis, mutta niinhän sen kai kuuluukin olla :-)


        Soo soo pappi, laiskimus.
        Laiskuus on kuoleman synti.
        Onneksi kristityissä teemoissa tätä ei paljon muistella.

        "Ehkä pappi Heljaksella on jotain valistettavaa siitä akateemisen viisauden rakentavasta titomäärästä?"

        Ei saa noin painehia palkehii polkea.
        Miun akateeminen oppimäärä on täältä kotoisin.
        https://www.youtube.com/watch?v=eVmQXmSdnWk

        Eli aika köykäiset villat.

        "Jos nämä akateemisesti koulutetut sielunpaimenet olisivat opettaneet Raamatusta, niin ei mitään Jehovan toditajia olisi tarvittukaan.
        Martin Luther näki munkkina katolisessa kirkossa monia epäkohtia, joita hänen omatuntonsa ei kestänyt."

        Ei jehoja tarvita muutenkaan.
        Sen on seurakuntalasetkin kai todenneet, kun väki on vähiin kokouksissa käynyt.

        Marttin Ludder oli myös innokas antisemitisti.
        Von den Juden und ihren Lügen (von D. Martin Luther, 1543) on kaunista luettavaa uskonpuhdistajalta.

        Onko hän kirjoittanut kirjoja ajatuksistaan myös katolisia kohtaan?


        "Sollte der Teufel hier nicht lachen und tanzen, wenn er solch fein Paradies bei uns Christen haben kann, daß er durch die Juden, seine Heiligen, das Unsre frißt und uns zum Lohne Maul und Nase voll tut, spottet und flucht Gott und den Menschen dazu."
        Tälläinen setä se Luther.

        Pappi heljas löytyi ;-D Ei mitään eroa kirkon isiin!
        Samaa puuta ovat! Ottaa vaan kirkon kirjat ja lukee sakramentteja.
        Naukaten sopivasti niitä ehtoollisviinejä.
        Käpälöiden naispappeja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pappi heljas löytyi ;-D Ei mitään eroa kirkon isiin!
        Samaa puuta ovat! Ottaa vaan kirkon kirjat ja lukee sakramentteja.
        Naukaten sopivasti niitä ehtoollisviinejä.
        Käpälöiden naispappeja.

        Naispappien käpälöinti on erhe.
        a) ovat feministejä joka iita
        b) aika moni on myös lesbo
        c) ei kovin kauniitakaan katraasta löydy

        Kyllä todellinen pappi heljas käpälöi kuoripoikia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitten ihme, että vaihdoin lutterilaisuuden russelilaisuuteen?
        "Pata kattilaa soimaa. Musta kylki kummallakin!"

        Ei se ihme ole.
        Olisi ihme todistaa, että teekannu pysyy juuri sopivan lämpöisenä , jolloin se olisi merkki että kreationismi ja tosi älykäs suunnittelu onkin totta :-)


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Ei se ihme ole.
        Olisi ihme todistaa, että teekannu pysyy juuri sopivan lämpöisenä , jolloin se olisi merkki että kreationismi ja tosi älykäs suunnittelu onkin totta :-)

        Olet aikamoinen koiranleuka, mutta sait minut ansaan!
        Otin sinut tosissani eläkkeellä olevaksi papiksi.
        Meillä oli täällä kylässä juuri vastaava kirkonisä.
        Vanhempi elämään ja immeisten ongelmiin kyllästynyt mies.
        Kävin aikuisena koulua uudelleen ja pappi tuli luokkaan kertomaan
        papin tehtävistään meille uutta ammattia hakeville.
        Koko kaksi tuntia meni kuvaillen aamusta iltaan ihmisten soittelua,
        aina piti olla käsillä ja se palkka - se oli niiiin huono, että enemmän tuli saada! Hän tiesi minun olevan todistaja ja joka kerta kun kylällä tavattiin, hänen poskensa alkoivat punoittaa niin sievästi;-D
        Mutta hän ei sanonut herjan sanaa, vaikka olisi halunnut.
        Nyt täällä on naispappi ja oikein hyvin asiansa hoitava.
        Kärsivällisyyttä vaativa paimennustyö sopii naisille hyvin.
        Tosin en ole käynyt kirkossa hänen saarnojaan kuuntelemassa,
        mutta kuvista päätellen oikea tomera opettaja.
        Papin ammatti on siksi monipuolisesti vaativa, että minulla ei ole siihen tarvittavia kaikkia kykyjä! En ihmettele vaikka pappi ottaakin välillä asiat irvaillen väsymyksessään ai ärsyyntyessään.
        oikeastaan kunnioitan ja ihailen sitä työtä ja sen tekijöitä.
        Yhteiskunta muuttuu nopeasti ja minun omantuntoni ei kykenisi joustamaan samassa tahdissa, kuten ei monen muunkaan papin.
        Olet hauska vekkuli ja tulen tänne nauramaan omaa tärkeilyäni vielä monta kertaa! Jatka samaa rataa, niin tiukkapipoisetkin saavat otsarypyt laukeamaan.
        Katsoin vain hetken sitä pappi Heljasta, mutta se kuva on minusta mainio, sillä juuri sellaisessa vääristyneessä irvikuvassa tunnen itseni olevan. Kaukana siitä hyvästä ja kauniista ihmisestä, jollaiseksi pyrin.
        Epätäydellinen ihminen on kuin Linnanmäellä hassujen peilien salissa vaeltava olento - aina jossain epäsuhtaisesti ja vääristyneesti asiaan suhtautuen. Sitä nauraa ja itkee välillä itselleenkin.
        Tervetuloa laittamaan pieni jalkakamppi mielialan keventämiseksi:-)!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet aikamoinen koiranleuka, mutta sait minut ansaan!
        Otin sinut tosissani eläkkeellä olevaksi papiksi.
        Meillä oli täällä kylässä juuri vastaava kirkonisä.
        Vanhempi elämään ja immeisten ongelmiin kyllästynyt mies.
        Kävin aikuisena koulua uudelleen ja pappi tuli luokkaan kertomaan
        papin tehtävistään meille uutta ammattia hakeville.
        Koko kaksi tuntia meni kuvaillen aamusta iltaan ihmisten soittelua,
        aina piti olla käsillä ja se palkka - se oli niiiin huono, että enemmän tuli saada! Hän tiesi minun olevan todistaja ja joka kerta kun kylällä tavattiin, hänen poskensa alkoivat punoittaa niin sievästi;-D
        Mutta hän ei sanonut herjan sanaa, vaikka olisi halunnut.
        Nyt täällä on naispappi ja oikein hyvin asiansa hoitava.
        Kärsivällisyyttä vaativa paimennustyö sopii naisille hyvin.
        Tosin en ole käynyt kirkossa hänen saarnojaan kuuntelemassa,
        mutta kuvista päätellen oikea tomera opettaja.
        Papin ammatti on siksi monipuolisesti vaativa, että minulla ei ole siihen tarvittavia kaikkia kykyjä! En ihmettele vaikka pappi ottaakin välillä asiat irvaillen väsymyksessään ai ärsyyntyessään.
        oikeastaan kunnioitan ja ihailen sitä työtä ja sen tekijöitä.
        Yhteiskunta muuttuu nopeasti ja minun omantuntoni ei kykenisi joustamaan samassa tahdissa, kuten ei monen muunkaan papin.
        Olet hauska vekkuli ja tulen tänne nauramaan omaa tärkeilyäni vielä monta kertaa! Jatka samaa rataa, niin tiukkapipoisetkin saavat otsarypyt laukeamaan.
        Katsoin vain hetken sitä pappi Heljasta, mutta se kuva on minusta mainio, sillä juuri sellaisessa vääristyneessä irvikuvassa tunnen itseni olevan. Kaukana siitä hyvästä ja kauniista ihmisestä, jollaiseksi pyrin.
        Epätäydellinen ihminen on kuin Linnanmäellä hassujen peilien salissa vaeltava olento - aina jossain epäsuhtaisesti ja vääristyneesti asiaan suhtautuen. Sitä nauraa ja itkee välillä itselleenkin.
        Tervetuloa laittamaan pieni jalkakamppi mielialan keventämiseksi:-)!

        Puolestasi on todettava, että pappien työ ja julkisuuskuva ovat omiaan kadottamaan huumorin ja erilaisuuden papin työtä tekevän tyylistä.

        Vaikka luonne olisikin, vähän ei-niin-vakava, niin kyllä se siitä vakavoituu jahka muutamaan kertaan on käynyt juttelemassa esimiesten kanssa, kun kylän mammat ja papat eivät ymmärrä iloisen tai riehakkaan papin päälle.


    • Anonyymi

      Anonyymi 15.7.2019 17:57

      "sain periaatteellista mietittävää lukemalla "Vartiotornia"? "
      -Sen kirjoittajiksi on ilmoittautunut kansakoulupohjainen, v. 1914 tapahtumat nähnyt ryhmä.
      Se etsii, etsityttää (Barbara Andersonin kertomaa) kirjastoista ja asiantuntija-artikkeleista tarkoitushakuisesti asiaa, karsien sellaista mistä se itse "jäisi kiinni" ja jättäen sellaista mikä ei haittaa vartiotornikaupustelua, pikemminkin edistää, kuten on sen koko toiminta.

      "Myös valtiot muuttavat lakejaan"
      -Mutta eivät väitä itseään jehovakanavaksi.

      "Jos jw.org on peitellyt rikoksia ja väärinteloja"
      -Ja maksanutkin vahingonkorvauksia Jehovan saatettua poliisin tiedoksi. Esim. Conti. Nyttemmin on enemmän sopinut asiat oikeudenkäynnin ulkopuolella, elikkä maksanut uhrin hiljaiseksi.

      " tupakanpoltto on sallittu tähän asti tietyillä yleisillä paikoilla"
      -Tupakassa on havaittu terveysriski, ja kristilliset kansanedustajat ovat ajaneet kansanterveydellisen uudistuksen.
      Se on muuten päinvastoin kuin verensiirtokiellon murhat lahkossa.

      "Mutta kun ihmiset voivat kääntää katseensa Jehovan todistajien rikoksiin,
      niin ei tarvitse huomioida samoja rikoksia omassa järjestössään. "
      -Tähän tapaanhan valtakunnsalien keskustelua johdetaan, kun puheenvuoromikrofoni annetaan, paitsi että lahko ei tee rikoksia.

    • Anonyymi

      Tällaista turvallisuutta ne siellä järjestössä ovat lapsille tarjonneet:

      "Revealnews.org:n mukaan asianajaja Zalkin kysyi Kalifornian oikeudenkäynnin aikana jehovan todistajien edustajilta, jotka olivat siis oikeudessa valan velvoittamia, oliko seurakunta koskaan ilmoittanut epäillyistä lasten hyväksikäyttötapauksista viranomaisille sen jälkeen, kun näitä tapauksia alettiin raportoida Kaliforniassa vuonna 1997. Vartiotorni-liikkeen edustaja vastasi "Ei"."

      https://yle.fi/uutiset/3-10131882

      Siinä teille, arvon todistajamieliset, suoraa tekstiä suoraan järjestöltä itseltään. Ei tarvitse tukeutua luopioiden sanomisiin, jotka tosin ovat olleet aina tässä(kin) asiassa luotettavia ja vain vahvistavat sen mitä järjestön edustaja tässäkin teille kertoo.

    • Anonyymi

      Näkyvät pelkäävän tuota oikeudenkäynnissä annettavaa lausuntoa valan jälkeen.
      Siinä jää vartiotornijehovan antama teokraattisen sodankännin neuvo toissijaiseksi.

      Regina Spiessin tapauksessa Sveitsissä saivat tuomion.

      Turunen on kirjaansa ottanut valokopionkin oikeudenkäyntipöytäkirjasta Skotlannista, missä lahkon raamatunkääntäjänä esiintynyt jehovakanavan säie katsoi paremmaksi jättää teokraattinen sodankäynti sikseen ja myöntää, että kielitaito Raamatun kääntämiseen puuttuu.

      Leinonen kuulemma vielä suositteli suomalaisille asevelvollisille mieluummin vankilaan menoa, mutta jehovan sähkönkaltainen voima ei näemmä kulje Leinosen kautta, eivät menekään vankilaan.

    • Anonyymi

      Sanottiinko siellä ohjeissa selvästi että rikokset pitää viedä viranomaisten tietoon?
      Yleensä tämä jätetään kertomatta tai todetaan nuivasti että uhrilla on oikeus viedä asia eteenpäin.

    • Anonyymi

      Anonyymi 19.7.2019 9:37 Anonyymi 19.7.2019 5:58

      Noin suunnilleen meikäläinenkin ajattelee. Mutta eikö lahko tarjoa hyvää kerrottavaa, kun pitää pappisvihaksi pistää ?

      Tästä siis oli kysymys:
      Onpas huonoja kokemuksia sinulla papeista.
      Papeilla on tosiaan teologian koulutus (jolloin ymmärtää vaikkapa vartitorniuskonnon teesin Jeesuksesta enkeli Mikaelina herättävän kiinnostusta vain lahkon oman historian kannnalta, ja itse asiassa se muuten paljastaa kopsauksen adventisteilta)

      Pappi astuu toimeensa seurakunnan äänestyksessä, kristillisissä yhteisöissä noudatetaan nimittäin Raamattua .
      Kun lahkoa edustat, niin teillähän ainoa värvätyn äänioikeus on jaloillaan äänestäminen.

      Lukijana täytyy todeta että "pappikommenttisi" ovat tekoina sopimattomia, mutta niiden todenperäisyys ei ole tarkistettavissa.
      Tähän liittyy kuitenkin lahkolaisia velvoittava teokraattisen sodankäynnin vaatimus, elikkä lahkon edun vuoksi on valehdeltava, se on vartiotorniuskonnon vaatimus.

      Enempään keskusteluun ei kirjoitus tarjoa mahdollisuutta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe