Mitä söitte aamupalaksi, onko hyvä olo?
Itse tein poikkeuksellisesti koostumukseltaan tukevamman helpon aamiaisen. Paistoin 4 kappaletta vapaan kanan kananmunia paistinpannulla, söin ne vain yhden juustosämpylän kanssa. Juomaksi kahvia. Joo, liikaa rasvaa ja kolea. Kananmunat olivat varmasti kanasta lähtöisin koska yhdessä kananmunassa oli höyhen liimautuneena. Söin siis aamulla höyhenen perusteella valkoisen kanan poikasia.
Kiitokset vaan äitikanalle 32 grammasta proteiinia, kot kot.
Nukuin ihmeen pitkään, enkä nähnyt edes seksiunia. On se välillä kiva nukkua ilman yöllisiä häiriötekijöitä. Paljon levänneempi olo.
Hyvä aamu!
AsianVierestä
Aamupalan koostumus
66
<50
Vastaukset
Kupin kahvia ja nyt otin poikkeuksellisesti toisen kupin..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Hyvä olo?
Ihan neutri.Eli olet niitä jotka eivät syö aamupalaa ollenkaan, kofeiini riittää?
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Eli olet niitä jotka eivät syö aamupalaa ollenkaan, kofeiini riittää?
AsianVierestäYhteen aikaan yritin opettaa itseni syömään joka aamu puuroa, mutta sitten se taas lipsui..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Yhteen aikaan yritin opettaa itseni syömään joka aamu puuroa, mutta sitten se taas lipsui..
Normaalia, minulle ei oikein puurot maistu. Ainoita on ne pienissä pusseissa olevat maustetut "omena kaneli mustikka manteli" höpötykset. Helppoja kun kaataa vain kuuman veden päälle ennen suihkua ja syö annoksen suihkun jälkeen. Ajansäästäjiä.
Normaalia, minulle ei oikein puurot maistu. Ainoita on ne pienissä pusseissa olevat maustetut "omena kaneli mustikka manteli" höpötykset. Helppoja kun kaataa vain kuuman veden päälle ennen suihkua ja syö annoksen suihkun jälkeen. Ajansäästäjiä.
AsianVierestäMä aina välillä innostun jostain sapuskasta ja saatan syödä sitä sitten lähes joka päivä seuraavan vuoden ajan..
- Anonyymi
Kulhollinen auringon kukan sielmeniä, kuorittuja tietenkin zirp, zirp
Anonyymi kirjoitti:
Kulhollinen auringon kukan sielmeniä, kuorittuja tietenkin zirp, zirp
Nomnomnom..tsirp.
- Anonyymi
Yksi lautasellinen muroa maidolla on ollut jo vuosikymmeniä aamiaiseni.
Pari ruisleipää jossa makkaraa, juustoa ja kurkkua, se annos huuhdeltiin kolmella kupilla kahvia. Sen jälkeen rahkaa jonka lisäsin makua laittamalla sinne puoli ruokalusikallista paahdettuja heinäsirkkoja. Ne tuskin olivat vapaita sirkkoja.
Sen päälle taas kolme kuppia kahvia.
Aamupalasta nyt ei sen sähäkämpää lähtöä päivälle tullut kuin muutenkaan. Nyt olen siivonnut roskiskapin ja jääkaapin, niistä tuli kyllä positiivinen virtapiikki.
Seksiunia en ole nähnyt pitkiin aikoihin eli varmaan aivot on jossakin suojamoodissa siinä suhteessa. Yleensä jos unta näen niin olen reunalla ja äänet taustalla eivät ennusta hyvää tulevaisuutta. Näitäkin unia kyllä erittäin harvoin.Wwuwuw kirjoitti:
Makkaraa ja heinäsirkkoja..🤨
Jep, noi heinäsirkat on nyt mulla ollut testissä muutaman viikon. Vähän testaan mihin ruokiin niitä kannattaa lisäillä. Kevyitä kantaa, säilyy kauan ja proteiinisuhde on kohdillaan. Aivan loistava lisä ruokavalioon pidemmillä vaelluksilla.
- Anonyymi
M184 kirjoitti:
Jep, noi heinäsirkat on nyt mulla ollut testissä muutaman viikon. Vähän testaan mihin ruokiin niitä kannattaa lisäillä. Kevyitä kantaa, säilyy kauan ja proteiinisuhde on kohdillaan. Aivan loistava lisä ruokavalioon pidemmillä vaelluksilla.
Sirkat on hyviä! 👍
xL M184 kirjoitti:
Heinäsirkathan vaeltaa itsekin pitkiä matkoja..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
No tuota pitää kokeilla. Käyn tyttäreltä lainaamassa perhoshaavin ja kirmaan kohta pitkin peltoja. Kyllä aamiainen on varmaan kasassa ennen ilta kuutta:)
AsianVierestä Wwuwuw kirjoitti:
Onneksi mun parveilutaito on sen verran heikkoa että en tee samanlaista tuhoa.
Anonyymi kirjoitti:
No tuota pitää kokeilla. Käyn tyttäreltä lainaamassa perhoshaavin ja kirmaan kohta pitkin peltoja. Kyllä aamiainen on varmaan kasassa ennen ilta kuutta:)
AsianVierestäNuoret väittää että nnitä on vielä luonnossa mutta mun korvat kertoo että ne on kuolleet luonnosta sukupuuttoon.
- Anonyymi
Olen syönyt kaksi karjalanpiirakkaa (riisi) juustolla ja juon ekaa kahvimukillista. Kohta juon toisen kahvimukillisen, ja syön maustamatonta jugurttia kaurahiutaleilla ja pensasmustikoilla.
Olo on hikinen. Herätessä oli ihan freshi mut nää lämpimät piirakat ja kuuma kahvi laittaa taas hien virtaamaan näemmä...
-pihallatipunen- - Anonyymi
Syön aamupalan kahdessa osassa. Eka osa tuunattu kaurapuuro. Sis. proteiinin ja omegat. Maidon kanssa. Ja iso kannullinen vihreää teetä. Nami... 🤤
Nyt kun on lepopäivä, toinen osa oli 2 perunapiirakkaa voilla ja juustolla, ja 3 munanvalkuaista ja 1 keltuainen (munakas) oliiviöljyssä kypsytettynä, punajuurisalaattia. Jättikuppi vahvaa maitokahvia.
Syöminen on ihanaa.. :)
xL
Ainiin! Fazerina ja Susu -patukat kans!- Anonyymi
Mitä enemmän syöt sen fitimmäksi tulet:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän syöt sen fitimmäksi tulet:)
AsianVierestäTuolla fitillä viitataan yleensä ulkonäön muokkaamiseen. Mä en rakenna ulkokuorta.
xL - Anonyymi
Mihin ne loput keltuaiset menee? Eikö rasita vänkslätä noilla keltuaisilla ja valkuaisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin ne loput keltuaiset menee? Eikö rasita vänkslätä noilla keltuaisilla ja valkuaisilla.
Ylimääräiset keltuaiset menee viemäristä alas. Mulla on geeneissä se helposti kohoava kolesteroli muine ongelmineen, mutta munista saa halvalla ja helpolla hyvää proteiinia. Se erottelu on muuten nopea juttu, ei yhtään rasita.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylimääräiset keltuaiset menee viemäristä alas. Mulla on geeneissä se helposti kohoava kolesteroli muine ongelmineen, mutta munista saa halvalla ja helpolla hyvää proteiinia. Se erottelu on muuten nopea juttu, ei yhtään rasita.
xLKeltuaisessa on vaan ne kaikki vitamiinit, tekee pahaa kun heität ruokaa pois :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla fitillä viitataan yleensä ulkonäön muokkaamiseen. Mä en rakenna ulkokuorta.
xLEli olet suuremman haasteen edessä, moni ei osaa rakentaa sisäistä itseään syömällä ruokaa. Ne syö päärakennusaineena kokemuksia.
Syöminen on itsessään aika etovaa.
Laittaa nyt jotain suuhunsa joka menee sitten kymmenen metrin tunnelin läpi nähdäkseen taas valoa. Luulisi luojan olleen viisaan ja avartaneen tunnelia tunnelin loppupäähän mutta näin ei ilmeisesti aina ole. Johtuuko sitten kolmen päivän tissuttelusta mutta tänään "juna" ei tullut tunnelin suulta kovinkaan helposti. Se on kaunista kun ison miehen silmiin tulee vedet. No onneksi ei tarvinnut vielä käydä korkkiruuvia tai lusikkaa avuksi.
Helkkari, nyt on laitettava korkki kiinni. Ei edes sitä 4 -5 olutta enää, oli se sen verran kauhea kokemus.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keltuaisessa on vaan ne kaikki vitamiinit, tekee pahaa kun heität ruokaa pois :(
Haluutko ne ylimääräiset keltuaiset? Tule hakemaan, mutta mitä säkään ylimääräisillä vitamiineilla teet? Moni syötävä on parempi roskiksessa kuin omassa vatsassa... Vähemmän tuosta tulee "jätettä", kuin vaikkapa valmiista naudan jauhelihasta. Se jäte vaan ei tule kotiin saakka...
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet suuremman haasteen edessä, moni ei osaa rakentaa sisäistä itseään syömällä ruokaa. Ne syö päärakennusaineena kokemuksia.
Syöminen on itsessään aika etovaa.
Laittaa nyt jotain suuhunsa joka menee sitten kymmenen metrin tunnelin läpi nähdäkseen taas valoa. Luulisi luojan olleen viisaan ja avartaneen tunnelia tunnelin loppupäähän mutta näin ei ilmeisesti aina ole. Johtuuko sitten kolmen päivän tissuttelusta mutta tänään "juna" ei tullut tunnelin suulta kovinkaan helposti. Se on kaunista kun ison miehen silmiin tulee vedet. No onneksi ei tarvinnut vielä käydä korkkiruuvia tai lusikkaa avuksi.
Helkkari, nyt on laitettava korkki kiinni. Ei edes sitä 4 -5 olutta enää, oli se sen verran kauhea kokemus.
AsianVierestäNo hienoa, meitä kiinnostaa kovasti sun ummetukseksi. Kaurapuuro on hyvää vatsalle, lisää kuituja safkaasi. Ja muista juoda tarpeeksi nestettä.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLJoskus keitin useinkin 10 kananmunaa ja poistin keltuaiset. 8 -10 valkuaista on ihan hyvä "välipala" vaikka tonnarin kanssa.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus keitin useinkin 10 kananmunaa ja poistin keltuaiset. 8 -10 valkuaista on ihan hyvä "välipala" vaikka tonnarin kanssa.
AsianVierestäNo eipä ihme jos suoli tukkii.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hienoa, meitä kiinnostaa kovasti sun ummetukseksi. Kaurapuuro on hyvää vatsalle, lisää kuituja safkaasi. Ja muista juoda tarpeeksi nestettä.
xLHöh, sehän on melkein yhtä harvinainen ilmiö mitä palstan henkilöiden seksikokemukset, yhtä kivuliaskin:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh, sehän on melkein yhtä harvinainen ilmiö mitä palstan henkilöiden seksikokemukset, yhtä kivuliaskin:)
AsianVierestäLue aiheen Ruoka ja juoma keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita; https://keskustelu.suomi24.fi/ruoka-ja-juoma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh, sehän on melkein yhtä harvinainen ilmiö mitä palstan henkilöiden seksikokemukset, yhtä kivuliaskin:)
AsianVierestäSitä paitsi toivoisin tuota kokemusta palstan naisille, saisivat edes joskus kovaa:) Ääntelyä ei tarvitsisi teeskennellä! Naapuri merkkaisi päiväkirjaansa merkinnän "villiä seksiä".
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluutko ne ylimääräiset keltuaiset? Tule hakemaan, mutta mitä säkään ylimääräisillä vitamiineilla teet? Moni syötävä on parempi roskiksessa kuin omassa vatsassa... Vähemmän tuosta tulee "jätettä", kuin vaikkapa valmiista naudan jauhelihasta. Se jäte vaan ei tule kotiin saakka...
xLVoisit antaa ne keltuaiset nälkäisille ja köyhille. On ihmisiä jotka kuun lopussa eivät saa murustakaan syödäkseen kun rahat ei riitä. Varmasti maistuisi keltuaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi toivoisin tuota kokemusta palstan naisille, saisivat edes joskus kovaa:) Ääntelyä ei tarvitsisi teeskennellä! Naapuri merkkaisi päiväkirjaansa merkinnän "villiä seksiä".
AsianVierestäSä nyt et tiedä naisen anatomiasta mitään. Tuollainen jööti prseessä on miehelle varmasti kiihottava kokemus, kts eturauhanen. Naisilla ei sellaista ole.
xL
- Anonyymi
"maustamatonta jugurttia kaurahiutaleilla"
Kuulostaa eksoottiselta. Voiko niitä kaurahiutaleita laittaa jugurttiin ihan suoraan elovenapussista? Eikös se käy vatsaan se raaka-kaura?
AsianVierestä- Anonyymi
Kaurahiutaleet, juurikin ne elovenat eivät käy vatsan päälle ainakaan minulla. Isäni tapasi syödä kaurahiutaleita maidon kera. Aika hyvää, teen joskus niin itsekin :)
Kaskenpolttaja
Aamukahvia ja hammastahnaa alle yleisen suosituksen. 😬
Hitsi kun nauroin aloitustasi. Ja kohta menen paistamaan muutaman kananmunan, niiden vapaiden munan.
Viime kennossa oli myös yksi höyhen mukana :)
Yleensä voikkarilinjalla ja kahvia...pikakahvia, olen vannoutunut fani.
Välillä tulee sellaisia munat ja pekoni kausia ja silloin ei auta kuin tehdä niin. Joskus tulee tomaattikausia, silloin tomaattia on ihan joka kohdassa ja syön kourakaupalla niitä pieniä söpöjä.
Kun elää yksin, ei aina jaksa laitella ruokaa, mikä on tietty huono asia.
Ilman tukevahkoa aamupalaa kupsahdan nopeasti, energiaan pitää tankata aamupäivä, että lopun päivää pärjää.
Useimmiten aamusta on hyvä olo . Seksiunia en juuri näe, tai en tiedä, en muista uniani kuin äärimmäisen harvoin. Ahdistuneena ne enemmän jäävät mielen päälle.- Anonyymi
Olen nyt ollut sisätiloissa pidempään mitä normaalisti, ihosta huokuu se eilinen aurinkoinen päivä.
Sain uuden passin joten kohta pääsee ylittämään rajansa. Huomasin miten edellisessä passissa oli kuvitettuina Suomen lähes kaikki yleisimmät eläimet vesileimapainanteina tai samantyyppisellä tekniikalla. Uudessa passissa ei ole kuin joutsenia. Edellisessä oli jokaisella aukeamalla yhdellä sivulla hirvi ja viereisellä sivulla joku toinen eläin edustettuina. Karhu, susi, kettu, mäyrä, metso jne.
Onkohan passintekijöillä loppuneet ideat kesken?
No, nyt ei voi ehdottaa rajavartijalle leiman panemista metson peffaan, kaikki erikoinen mielenvikainen hauskuus viedään.
Olen nyt ollut sisätiloissa pidempään mitä normaalisti, ihosta huokuu se eilinen aurinkoinen päivä.
Sain uuden passin joten kohta pääsee ylittämään rajansa. Huomasin miten edellisessä passissa oli kuvitettuina Suomen lähes kaikki yleisimmät eläimet vesileimapainanteina tai samantyyppisellä tekniikalla. Uudessa passissa ei ole kuin joutsenia. Edellisessä oli jokaisella aukeamalla yhdellä sivulla hirvi ja viereisellä sivulla joku toinen eläin edustettuina. Karhu, susi, kettu, mäyrä, metso jne.
Onkohan passintekijöillä loppuneet ideat kesken?
No, nyt ei voi ehdottaa rajavartijalle leiman panemista metson peffaan, kaikki erikoinen mielenvikainen hauskuus viedään.
AsianVierestäOlen lueskellut tuota itsemurhamusiikkiketjua ja huomaan kuinka mieleni alkaa kääntyä niihin maailmoihin ja näen kaikenlaisia merkityksiä. Kommenttiasikin luin vähän niistä tunnelmista...
- Anonyymi
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Olen lueskellut tuota itsemurhamusiikkiketjua ja huomaan kuinka mieleni alkaa kääntyä niihin maailmoihin ja näen kaikenlaisia merkityksiä. Kommenttiasikin luin vähän niistä tunnelmista...
?
No minun mielestä joku lomalento Pattayan huorahelvetin pahimmille kaduille voi olla jo itsessään henkinen itsemurha(en ole menossa mutta verrantona).
Jotain tolkkua se pitää olla pimpan tarjonnassakin! Jos se ei olisi vaikeaa saada sitä naista niin eihän naisia arvostettaisi niin paljon. Mikä helposti tulee se helposti menee jne. Sama muiden juttujen suhteen. Kun joutuu näkemään vaivaa se kohottaa arvostusta.
Vaikeuksia niin ollaan harkitsemassa itsemurhaa?
Itsemurha on kyllä sellainen asia joka tulee vain sairaan päähän.
Joskus voi muut ihmiset auttaa(mieleltään sairaita) mutta se vaatisi totaalisen ympäristömuutoksen johon ei kaikilla ole halua tai varaa.
?
No minun mielestä joku lomalento Pattayan huorahelvetin pahimmille kaduille voi olla jo itsessään henkinen itsemurha(en ole menossa mutta verrantona).
Jotain tolkkua se pitää olla pimpan tarjonnassakin! Jos se ei olisi vaikeaa saada sitä naista niin eihän naisia arvostettaisi niin paljon. Mikä helposti tulee se helposti menee jne. Sama muiden juttujen suhteen. Kun joutuu näkemään vaivaa se kohottaa arvostusta.
Vaikeuksia niin ollaan harkitsemassa itsemurhaa?
Itsemurha on kyllä sellainen asia joka tulee vain sairaan päähän.
Joskus voi muut ihmiset auttaa(mieleltään sairaita) mutta se vaatisi totaalisen ympäristömuutoksen johon ei kaikilla ole halua tai varaa.
AsianVierestäAjattelin vaan ihmiselämän näkökulmasta kommenttiasi, en matkustusnäkökulmasta.
Naisten katsominen pimpsan kautta saa joskus savun nousemaan korvista.
Juu en ole harkitsemassa itsemurhaa, se vaan on minulle tuttu maaperä ja saa ajatukset sinne maailmaan ja niihin kärsimyksiin. Voi tietysti ajatella , että toivoton on sairas, tavallaan onkin niin. Joskin taitaa olla myös sellaisia itsemurhia, joissa ihminen vaan päättää, että elämää on nähty riittävästi , heippa. Siinä voi pohtia oliko kyse sairaudesta vai omasta vapaasta valinnasta.- Anonyymi
Ajattelin vaan ihmiselämän näkökulmasta kommenttiasi, en matkustusnäkökulmasta.
Naisten katsominen pimpsan kautta saa joskus savun nousemaan korvista.
Juu en ole harkitsemassa itsemurhaa, se vaan on minulle tuttu maaperä ja saa ajatukset sinne maailmaan ja niihin kärsimyksiin. Voi tietysti ajatella , että toivoton on sairas, tavallaan onkin niin. Joskin taitaa olla myös sellaisia itsemurhia, joissa ihminen vaan päättää, että elämää on nähty riittävästi , heippa. Siinä voi pohtia oliko kyse sairaudesta vai omasta vapaasta valinnasta."Voi tietysti ajatella , että toivoton on sairas, tavallaan onkin niin. Joskin taitaa olla myös sellaisia itsemurhia, joissa ihminen vaan päättää, että elämää on nähty riittävästi , heippa."
No joo, mutta jos olet lukenut tätä palstaa olet myös huomannut miten itsemurha yhdistetään naisen saamiseen?! Tuo on sairasta jos mikä. Nainenhan itsessään on jo yhtä vaarallinen mitä suomalainen tieliikenne.
Ihminen joka ajattelisi nähneensä tarpeeksi ei ole nähnyt edes 10 % siitä mitä olisi tarjolla. Mitä enemmän näet sitä enemmän ymmärrät ja harvemmin tehdään myös niitä itsemurhia jos olisi nähnyt erilaisia aihepiirejä.
Usein ajatellaan nuoria muusikkoja miten he ovat tehneet itsemurhia mutta heillä on myös ollut hyvin samantyyppinen ja samoihin arvoihin perustuva elämä.
Onko kuitenkin niin että voimat loppuvat, ei nähdä tai jakseta ajatella tulevaisuutta, ei edes huomista?! Tuossa vaiheessa jonkun tulisi ottaa ihminen "kantoon" ja viedä vaikka Havajille pariksi viikkoa. Veisi sitten vaikka tulivuoren kraaterille ja leikillään olisi tönivinään häntä kivisulaan. Saisi uusia voimakkaita signaaleja jotka avaisivat päänsisäisiä tukoksia.
"Voi tietysti ajatella , että toivoton on sairas, tavallaan onkin niin. Joskin taitaa olla myös sellaisia itsemurhia, joissa ihminen vaan päättää, että elämää on nähty riittävästi , heippa."
No joo, mutta jos olet lukenut tätä palstaa olet myös huomannut miten itsemurha yhdistetään naisen saamiseen?! Tuo on sairasta jos mikä. Nainenhan itsessään on jo yhtä vaarallinen mitä suomalainen tieliikenne.
Ihminen joka ajattelisi nähneensä tarpeeksi ei ole nähnyt edes 10 % siitä mitä olisi tarjolla. Mitä enemmän näet sitä enemmän ymmärrät ja harvemmin tehdään myös niitä itsemurhia jos olisi nähnyt erilaisia aihepiirejä.
Usein ajatellaan nuoria muusikkoja miten he ovat tehneet itsemurhia mutta heillä on myös ollut hyvin samantyyppinen ja samoihin arvoihin perustuva elämä.
Onko kuitenkin niin että voimat loppuvat, ei nähdä tai jakseta ajatella tulevaisuutta, ei edes huomista?! Tuossa vaiheessa jonkun tulisi ottaa ihminen "kantoon" ja viedä vaikka Havajille pariksi viikkoa. Veisi sitten vaikka tulivuoren kraaterille ja leikillään olisi tönivinään häntä kivisulaan. Saisi uusia voimakkaita signaaleja jotka avaisivat päänsisäisiä tukoksia.
AsianVierestäAamupalasta itsemurhaan...me ollaan aika hyviä :D
"No joo, mutta jos olet lukenut tätä palstaa olet myös huomannut miten itsemurha yhdistetään naisen saamiseen?! Tuo on sairasta jos mikä. Nainenhan itsessään on jo yhtä vaarallinen mitä suomalainen tieliikenne.
"
Nainen onkin vaarallinen. Takavuosina kuolevalla maaseudulla, jossa ongelmat saattavat kertautua potenssiin 10, eräs nuori mies sai kuulla, että parisuhde on finaalissa. Hän hali kotoa aseen, joita siihen aikaan monessa kodissa oli, tuli baarin eteen ja ampui itsensä. Sanattomaksi siinä jää.
Samoin optikkao jolla takavuosina kävin erosi vaimostaan tai vaimo hänestä luultavasti, ja hänkin päätyi itsemurhaan. Olin juuri hänen kanssaan yrittänyt rustata silmälasejani kuosiin ja jouduin käymään monta kertaa ja kun lasini viimein olivat kuosissaan, ei mennyt montaa päivää, kun hän tappoi itsensä.
"Ihminen joka ajattelisi nähneensä tarpeeksi ei ole nähnyt edes 10 % siitä mitä olisi tarjolla. Mitä enemmän näet sitä enemmän ymmärrät ja harvemmin tehdään myös niitä itsemurhia jos olisi nähnyt erilaisia aihepiirejä.
Usein ajatellaan nuoria muusikkoja miten he ovat tehneet itsemurhia mutta heillä on myös ollut hyvin samantyyppinen ja samoihin arvoihin perustuva elämä."
Niinhän se on, että ei nähdä, ei jakseta enää, kun ei nähdä. Siksi masennusta kannattaa hoitaa. Masentunut ei vaan voi nähdä vaikka kuinka pitäisi . Hän ei kykene repimään itseään irti vain ottamalla niskastaan kiinni.
Kyllä myös se, että viettää aikaa sellaisten kanssa, joilla ne negatiiviset lasit silmillä, johtaa siihen, että helposti alkaa itsekin nähdä samoin. Herkkä ihminen imee itseensä liikaa, eikä kestä ja jaksa.
Valitettavasti meidän psykiatrinen kenttämme on kamala. Hoitoon ei pääse, tai se ei ole laadukasta. Toisenlaisiakin tarinoita on, niitä, jossa kaikki menee putkeen ja elämä avautuu.
Olen osaltani yrittänyt tehdä jotain ja töniä sinne kivisulaa kohti. En varmaankaan tönien....vaikkakin kun tarkemmin asiaa mietin, onhan se kysymyksien esittäminenkin tönimistä johonkin suuntaan.
Sinähän melkoinen ajattelija olet :)
Salaatinjämät, sekä sämpylää jonka välissä salaattia, suolakurkkua ja paistettu kananmuna. Tippa kahvia. Nam.☺️
1 karjalanpiirakka ja kupillinen kahvia
Kaks viipaletta ohutta ruispalaa, toisen päällä paistettu kananmuna ja toisen päällä, jota just syödä mussutan, on kurkkua ja juustoa.
- Anonyymi
Söin kaksi kauraleipää voilla, juustolla, kurkulla ja tomaatilla, suklaavanukkaan ja persikan.
- Anonyymi
Minä söin puuroa ja join yhden lasillisen tuoremehua. Siihen päälle kupillinen kahvia. Aamupäivän aikana söin yhden banaanin. Pyrin nyt keventämään linjaa, koska korkeaa verenpainetta on ja diabetes uhkaa.
- Anonyymi
Välttämättä ne munat eivät olleet ”poikasia”. Kanat nimittäin munivat päivittäin, riippumatta siitä, onko niiden munasolu hedelmöittynyt vaiko ei.
Toikin vähän riippuu. Jollei käytetä keinovaloa, niin kanat ei muni talvella.
Muuten kyllä muna päivässä vaikkei olis kukkoa lähimaillakaan.- Anonyymi
Tuo helpottaa kummasti kananmunien käyttöä ruuanvalmistukseen :)
Mä ostin tässä yks kerta virikekananmunia. Siis niitä häkkihelvettimunia. Niissä oli hedelmöitettyjä munia mukana. Siis sellainen pieni verinen läntti. Niillä kanoilla oli vissiin ollut virikkeenä kukko siellä häkissä...
No joo, taitaa olla siirtymävaiheen munia, kun noi häkkikanalat tietääkseni lopetetaan. Tai ainakaan Prisma ei niitä enää kohta myy ollenkaan. Eli jos ne munat ovat hedelmöitettyjä, kanat voivat paremmin. Syö ihan hyvillä mielin vaan.
xL Anonyymi kirjoitti:
Mä ostin tässä yks kerta virikekananmunia. Siis niitä häkkihelvettimunia. Niissä oli hedelmöitettyjä munia mukana. Siis sellainen pieni verinen läntti. Niillä kanoilla oli vissiin ollut virikkeenä kukko siellä häkissä...
No joo, taitaa olla siirtymävaiheen munia, kun noi häkkikanalat tietääkseni lopetetaan. Tai ainakaan Prisma ei niitä enää kohta myy ollenkaan. Eli jos ne munat ovat hedelmöitettyjä, kanat voivat paremmin. Syö ihan hyvillä mielin vaan.
xLOlen myös huomannut, että "munatuotanto" on muuttunut inhimillisempään suuntaan kaameasta tehotuotannosta.
Jotenkin mukava ajatella, että munani muninut kana tepastelee näin kesäisin pihalla ja tonkii nitä tonkii kavereittensa kanssa ja kukko kajauttelee aina välillä komentojaan. :D Vaikka asun keskellä kaupunkin, tuossa lähellä on talo, jossa on kanoja ja kukko. Sekopääkukko :) Kiekuu milloin huvittaa kelloista piittaamatta.
- Anonyymi
Kaurapuuroa veteen keitettynä, kuten joka aamu kymmenien vuosien aikana.
Päälle raakaa puolukkasurvosta. Poikkeuksellisesti nyt oli pakastevadelmia sekoitettuna puolukka survokseen ja päälle pilkottuna muutama mansikka oman maan heiniä kasvavasta mansikkamaasta ja vajaa lasillinen kevytmaitoa maitoa.
t. Ruma miesSulla on snadisti eri ruokamaku ku mulla.
Mun lapseni (ei oma mut silti) ihmetteli ku aamulla tarjosin kaurapuuroa. Ihmetteli siis mitä tää on. Söi hyvällä ruokahalulla mut totes et hän inhoo kaurapuuroa, mut tästä tykkää.
Maitoonkeitetty oli erilaista ku kotona tarjottava.
Marjoja en myöskään laita puuroon.
Muuta aamiaista en ole vielä nauttinut ku kiljua. Ja tupakkaa.
- Anonyymi
🤢 Eikö sahti olisi parempaa? Tai siis on. Mikset sitä laita ennemmin?
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLJoskus tenavana tehtiin perunakiljua. Tai yritettiin kai lähinnä tehdä. Porukassa oli yksi taituri, sen liemiä me taidettiin juoda. Omat litkut ei oikein valmistuneet koskaan.
xL Anonyymi kirjoitti:
xLVoishan sitä käydä ABC:lla kaljaakin ostamassa. Kahvia en uskalla nyt nauttia.
- Anonyymi
Riisipiirakan munavoilla, ja mukillisen kahvia kermalla maustettuna; Faija taas oli keittänyt kannullisen myrkkyä, suodatinkahvista! Lisäksi otin turkkilaista jukurttia1dl ja mansikoita 6kpl suuria makeita möllyköitä.
Kohta sadaan myöhäinen lounas: salaatteja ja grillattua makkaraa, sämpylöitä ja juustoja. Taidan syödä salaattia, näkkäriä ja sinihomejuustoa viccyvettä.
On armottoman kuuma ilma ja pitää juoda nestettä tarpeeksi.
Se on moro nyt, porukka alkaa kokoontumaan pihaan jo lounaalle.
Ruoka on jokaisen itse haettava päärakennuksesta, pöytä on katetu sinne,
pihalla syövät ja grillikatoksessa. - Anonyymi
Oon kauheen huono syömään aamupalaa. Mikään ei aamulla oikein maistu. Varsinkaan näin lämpimällä säällä. Oon yrittänyt monet kerrat opettaa itteni syömään aamupalaa, mutta ei niin ei.
Kahvi menee, mutta ei sekään heti ylösnoustua. Arkiaamuina mulla on tapana tehä itelleni yhenlainen "rasvakahvi" mukaan termosmukiin ja hörpin se sitte työmatkan aikana ja ennen lounasta. Kahvia ja mantelimaitoa, reilun teelusikan verran jotain hyvää rasvaa ja ruokalusikka proteiinijauhetta. Mulle toi toimii hyvin sinne lounaaseen asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422822Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423572603Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta562355- 352204
- 251743
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251639- 481526
- 1001449
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391405Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa661329