Mä olin viimesyksyn alkupuoliskolla Tapani Kansan keikalla Esakalliolla ( en ole Tapsan keikalla aikaisemmin ollut).
Joskus sitä kuulee aina juttua, että Tapani Kansa on leso ja ylimielinen, mutta tuon keikan perusteella mä sain Kansasta ainakin ihan hyvän kuvan.
Tykkäsin siitä ,kun hän jutteli yleisölle aika paljon. Siinä lavanedessä oli mm. sellanen nainen ,joka vaikutti hyvin innokkaalta fanilta. Tapsa jutteli sen naisen kanssa siinä kaikenlaisia hauskoja juttuja. Muita ihmisiä nauratti kovasti, niiden vitsailu.
Harvoin olen nähnyt ,että artisti on noin kotoisen ja luontevan oloinen lavalla.
Te jotka olette käyneet Esakalliolla tansseissa tai keikalla esiintymässä, niin tiedätte varmaan, että sen lavan vieressä on sellanen lasivitriini, jossa on Rauli Badding Somerjoen ja Unto Monosen vahanuket.
Yhden biisin aikana ihmiset oli vähän ihmeissään, että mitä se Kansa nyt aikoo ,kun se käveli ihan siihen lavan oikeeseen etukulmaan ja kurkki sinne lasivitriiniin päin ( hyvä ettei lavalta pudonnut).
Tapsa sanoi siinä lavanedessä oleville ihmisille, että :" Olkaa ihan rauhassa vaan. Mä vaan katson ,että minkä näköinen toi Untti on (Unto Mononen) . Yks mies vastasi siihen ,että: " Ihan on itsensä näköinen."
Tapsa sanoi:" On vaan toi Rauli(Somerjoki)niin pahasti edessä ,ettei oikein näe."
T.Kansan lauluääntä ei voi kyllä pahalla tahdollakaan moittia. Mahtava ääniaines miehellä.
Tapani Kansan keikalla...
19
803
Vastaukset
Tapsa on mainettaan parempi :)
ja hän osaa kyllä ottaa yleisönsä huomioon.- voi voi
Kirjoittaja taitaa olla Kansan orkasta tai sitten tällä yllättyneellä on huono musiikkimaku.
Kansa oli varmaan vetänyt muutaman.....- yllättynyt
Ei, kyllä minä olin ihan yleisönä siellä keikalla . Makuja on monenlaisia. Kaikki ei voi tietystikkään tykätä samoista asioista.
Mä tykkäsin siitä ,että Tapsalla oli kokoajan sellaista pilkettä silmäkulmassa.
Ei Kansa varmaan mitään ollut vetänyt. Ihan selväpäiseltä se vaikutti. - kuuden kielen taitaja
Tuskinpa oli orkasta...
- Tohtorisetä
Sun kandeis kans vetää muutama (purkki),että saisit ton pääs kondikseen ja lakkaisit työntämästä turpaasi niihin topiceihin,missä ei oma suosikkisi ole aiheena.Toisaalta voisit kyllä jättää nekin topicit rauhaan...
- ei jaksa ymmärtää...
Tohtorisetä kirjoitti:
Sun kandeis kans vetää muutama (purkki),että saisit ton pääs kondikseen ja lakkaisit työntämästä turpaasi niihin topiceihin,missä ei oma suosikkisi ole aiheena.Toisaalta voisit kyllä jättää nekin topicit rauhaan...
Kukahan tohtorisetä säkin luulet olevas???
Musta tuntuu siltä että se olet sinä joka tarvitse pilleripurkillisen naamaas - tahtoo tietää
ei jaksa ymmärtää... kirjoitti:
Kukahan tohtorisetä säkin luulet olevas???
Musta tuntuu siltä että se olet sinä joka tarvitse pilleripurkillisen naamaasKuin sä inhoot Tapani Kansaa niin kovasti ?
Mikä sua siinä niin ärsyttää? - ************'''
tahtoo tietää kirjoitti:
Kuin sä inhoot Tapani Kansaa niin kovasti ?
Mikä sua siinä niin ärsyttää?Musiikkimakuja on monenlaisia.
- Saapas
Olin kerran Esakalliolla keikalla mukana. Se vahakabinetti on todella siinä yleissöstä katsoen oikealla. Rauli Badding-Somerjoki ja Unto Mononen vahanuket sisällä. Tuolla keikalla siihen kabinettiin ilmestyi kolmaskin "nukke". Jossaain vaiheessa oli illan artisti hiipinyt sinne sisään ja seisoi kuin vahanukke siellä. Kyllä yleisöllä riitti sinä iltana huvia!
- yllättynyt
HIH:D Kenestä artistista oli kyse ?
- Eurooppa 5
oli yhdellä huoltoasemalla Esa Pakarinen "Severi" vahanukke.
- yökyöpeli
Tapsasta "Suomi soi 1- kirjasta (2004 ):
Persoonnana Tapani Kansassa on kunnon annos ns. suurta taiteilijaa. "Jos hän ei arvosta yhteistyökuppaneitaan, voi tulla ongelmia. Itse olen tuntenut Kansan heti hänen uransa alustaalkaen, eikä mitään vaikeuksia ole ollut.", sanoo Vexisalmi, joka on sanoittanut monet Tapani Kansan hitit.
Samoihin aikoihin alottaneiden muusikoiden elämänkerroissa, kuten "Enimmäkseen Kirkasta"- kirjassa, Kansa näyttäytyy mahtailevana tyyppinä, joka kollegoiden on suorastaan pakko palauttaa välillä maan pinnalle. Kansan kanssa työskentelevät ovat tottuneet asennoitumaan siihen, että lauluja lauletaan ja musiikkia mietitään kellon ympäri, solistin ehdoilla. - **********
"SUOMI SOI 1"- kirjasta (2004) :
Persoonana Tapani Kansassa on kunnon annos ns. suurta taiteilijaa. " Jos hän ei arvosta yhteistyökumppaneitaan, voi tulla ongelmia. Itse olen tuntenut Kansan heti hänen uransa alusta alkaen, eikä mitään ongelmia ole ollut", sanoo Vexi salmi, joka on sanoittanut monet Tapani Kansan hiteistä.
Samoihin aikoihin alottaneiden muusikoiden elämänkerroissa, kuten "Enimmäkseen Kirkasta"-kirjassa Kansa näyttäytyy mahtailevana tyyppinä, joka kollegoiden on suorastaan pakko palauttaa välillä maanpinnalle. Kansan kanssa työskentelevät ovat tottuneet asennoitumaan siihen, että lauluja lauletaan ja musiikkia mietitään kellon ympäri, solistin ehdoilla. - jivejalka
Olen ollut Tapsan keikoilla vähintään kerran vuodessa. Miehen käytös , siis nimenomaan orkesteria kohtaan saattaa olla joskus mitä on ( yleisölleen on yleensä ystävällinen. Paitsi kännikaloille , joita ei tunnu juurikaan sietävän ).
Joskus ,kun Tapsa on sillä tuulella saa olla hieman varuillaan, mitä tempperamenttinen taiteilija laulujensa välillä louhe lausumaan.
Hänen esiintymisestään kyllä näkee aika selvästi, jos on aamulla noussut väärällä jalalla.
Monisärmäinen on "Tavastilan taiteilijan" herkkä sielu. Joskus hän on raivostuttava , mutta sitten taas niin ihana.
Bändiltään Tapsa tuntuu vaativan paljon, mutta ei tunnu myöskään itseään ,eikä ääntään säästelevän. Viimevuonna alkusyksystä kuulin Tapsan laulamana sellaisen tulkinnan Delilahista ,että oksat pois. Tapsa lauloi sen ensin tavalliseen tyyliinsä Suomeksi. Jonka jälkeen vielä uudestaan englanniksi. Voi sanoa ,että siinä Tom Joneskin kalpeni.
Heti perään uskomaton esitys "Sinitaivaasta" , jota kuunnellessa vaikut viimeistään lähti korvista. Tapsan ääni on joustava, sävykäs, vahva ja soinnukas.
Hän on myös karismaattinen, viihdytävä, mukaansatempaava ja ilmeikäs esiintyjä. Välillä saa oikein nauraa vedet silmissä ,kun hän oikein intoutuu hulluttelemaan :)
Silloin viimesyksynä hän mm. kertoi siitä, kuinka aina joka kerta lapsena kouluaamuisin myöhästyi junasta/bussista, vaikka äitinsä häntä kuinka patisti ja komensi. Tapsalla oli hauska ääni, kun hän imitoi äitiään :) - mä vaan
Upein laulu mitä olen Tapani Kansalta koskaan kuullut on "tytön huivi". Hän lauloi sen viimesyksynä konsertissaan. Toivottavasti laulaisi sen levyllekkin.Se laulu on kuin Tapsa Kansalle tehty. Sen laulun tulkitsijalta, kun vaaditaan sävykästä, taipuisaa ja hienoa ääntä ,sekä sellaista silmänpilkettä.
Siinä laulussa on hyvä ja hauska tarina :) - Epätietoinen...
Onko tämä T.Kansa se hullujenhuoneellakin vieraillut humppamies,joka ajaa ihan vitun lujaa?
- Kondom
aja lujaa.
Sillä on nykyään tiisseli bemu. - just
Kondom kirjoitti:
aja lujaa.
Sillä on nykyään tiisseli bemu.Tapsu ei saanut viimevuonna "kuin" kahdet ylinopeussakot (ainakaan lehdistön tietoon ei tullut enempää)
- tyttönen
Mä olin loppukesästä yhdellä T. Kansan keikalla. Joku yleisöstä huusi, että:" Laula Äidinpikkupoika !" Tapsa sanoi siihen ,että:" Eihän se ole mikään. " Seuraavaksi joku huusi, että :" Laula sitten R-A-K-A-S" Tapsa siihen,että: " Ei sekään ole yhtään mikään... Mä olen niin paljon laulanut niitä omia renkutuksiani ,että tänään en laula ensimmäistäkään."
Siinä oli lavan edessä mm. kolme sellaista nuorta likkaa jotka tuli vähän happaman näköisiksi siitä, kun olisivat halunneet kuulla nuo biisit.
Tapsa varmaan huomasi sen ja parin kappaleen jälkeen lauloikin sitten ne biisit.
Se oli kiva, kun Tapsa laittoi niihin lauluihin vähän omiaan mm. kesken R-A-K-A-S:n alkoi laulamaan samalla sävelkululla " Mustalaiseks olen syntynyt..." ja " Mustat silmät yötä tummemmat, kaikkein kauneimmat..." Yleisöllä oli hauskaa :D
Tapsa on laulaja, joka todella osaa ottaa yleisönsä, niin vanhemmat, kuin nuoremmatkin.
Mahtava ääni ja karisma miehellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3367412Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss774769- 2083225
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243117- 762016
- 1531896
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2201841Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661597Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201558- 891478