vaikka Jeesus ja profeetat neuvovat. Ei auteta niitä jotka apua tarvitsevat.
Seurakunta sanoo että kukaan ei ole velvollinen auttamaan toista, minkä minä olen nähnyt 50 v. ajalta. Toiset käyvät Lut. kirkolta ruoka-apua. uskomatonta että seurakunta ei pidä huolta omistaan. Ei se ole veljesrakkautta sisarista puhumaatakaan.
Eihän varakkaille jää nii paljon rahaa hauskan pitämiseen jos pitää antaa apua tarvitsevalle.
Kuka on se laupias samarialainen?
Miksi kukaan ei ole laupias samarialainen
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoitan vielä lisäksi että kun olen toisia auttanut paljon kaikilla tavoilla, ja kun olen itse apua kysynyt, on aina tulnut ihmeellisiä tekosyitä joita mitä ihmellelen suuremmissa määrin.
Raamattu sanoo että mitä tahdot itsellesi tekevän tee se toisille! Mitähän se sitten tarkoittaa kun se käytännössa ei toimi?- Anonyymi
Saman minäkin olen huomannut, toisia autoin ja rohkaisin mutta sitten sairastuin masennukseen enkä jaksa käydä kokouksissa.
Sen jälkeen aika pian minut unohdettiin.
Se siitä keskinäisestä rakkaudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman minäkin olen huomannut, toisia autoin ja rohkaisin mutta sitten sairastuin masennukseen enkä jaksa käydä kokouksissa.
Sen jälkeen aika pian minut unohdettiin.
Se siitä keskinäisestä rakkaudesta.Niin tuttua. Niin tuttua.
Onko laupias samariinilainen sama tyyppi, joka keksi Samariinin?
Kaikkihan tunnemme raamatun tarinan laupiaasta samariinilaisesta. Kun jessuli keksi taikoa veden viiniksi nisankuussa Kanan hipoissa, niin hän sammui kuin saunalyhty öljypuun varjoon Ketsemaanen kedolle. Ja kolmen päivän päästä, kun kukko kolmasti lauloi, heräsi jumalan ainokainen poika aivan hirmuiseen krapulaan. Ja kuinka ollakkaan laupias samariinilainen tulla tupsahti paikalle vesilasin kanssa, kaatoi siihen jauhetta, joka poreili kovasti. Ja sanoi jessulille: "Hän ottaa tuosta, niin lähtee kohmelot samointein." Ja niin kävi, ja jessuli kiitollisena käski opetuslasten mainostaa vartsikkakärryistään lähetysmatkoillaan samariinia ympäri koko pannukaakku Maan. Ja samariinilaisesta tuli suunnattoman rikas ja vit*umainen ihminen. Mutta jessulipa vihelsi pelin poikki ja iski samariinilaista tuperkkelilla, myrkkyruumalla, aitsilla muniin, rutolla sekä pitaalilla.- Anonyymi
Pelastusarmeijaako tarkoitetaan ?
Se jakaa saippuaa, soppaa ja sitten hengellisyyttäkin, mikäli se kiinnostaa.
Entinen todistaja on kertonut, että todistajat eivät puhu rappioalkoholisteille, koska he haisevat pahalle.- Anonyymi
Mitä humpuukilahkolta vois muut odottaakkaan. Siis meinaan tätä vartiotornilahkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801914- 1101871
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91694Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151617R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241472