Haluaisin kuolla mutta pelkään mitä tapahtuu sen jälkeen

Anonyymi

Lisäksi minulla on kaksi kissaa joista täytyy pitää huolta. En meinaa jaksaa enää.

8

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Et kertonut tilanteestasi kovinkaan paljoa, mutta itsetuhoisista ajatuksista kannattaa joka tapauksessa keskustella ammattilaisen kanssa.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Voimia tilanteeseesi!

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      ETT halua. Oletko varma,ettei kuoleman halusi ole vain väsymystä.Sinulla on kaksi kissaa,jotka ovat sinulle tärkeitä ja varmasti rakkaitakin.
      kannattaa varata aika lääkärille ja puhua hänelle.(verikoe,verenkuva,anemia ym ym)
      Jos pelkäät mitä kuoleman jälkeen ja kissojesi kohtalo askarruttaa,ETT OLE VALMIS KUOLEMAAN. Hae apua

    • Anonyymi

      Hei. Ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Itse olen ikäni taistellut masennuksen kanssa johon sitten myöhemmin liittyi yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.
      Elämä on ollut välillä todella todella raskasta. Minulla on myös kissa jonka otin pelastettujen kissojen kodista. Se oli 6-vuotias minulle tullessaan, ja elämänsä elänyt ulkona niin että ihmiset oli ruokkineet. Oli tottunut ihmisiin mutta varuillaan ja arka.
      Lupasin sille että en jätä sitä koskaan vaan se saa hyvän lämpimän kodin ja ruokaa minun luonani. Lupasin rakastaa sitä ja pitää hyvää huolta.
      Aika nopeasti se kesyyntyi täysin ja nyt olemme erittäin läheinen pari. Se nukkuu vieressäni yöt, tulee ovelle vastaan kun tulen kotiin, osoittaa rakkauttaan kaikin tavoin.
      Kissani on se pelasturengas joka pitää minua tässä maailmassa kiinni. En voisi koskaan tahallaan jättää sitä! Minulla ei ole oikein ketään muuta, mutta kissa on. Sen läheisyys ja kehrääminen ja pään puskeminen ja rakkaudenosoitukset lohduttavat ja antavat syyn elää. Joku on joka tarvitsee minua! Sinullakin on kissasi! Ne ovat varmasti sinuun kiintyneet ja tarvitsevat sinua. Hae apua jos et jaksa, ja muista ettet ole yksin. Sinulla on tehtävä elämässä, omat lemmikkisi.
      Toivon sinulle jaksamista ja voimia. Sinnitellään eteenpäin ja etsitään pieniä ilopilkkuja joka päivästä!

    • Anonyymi

      Ajattele jos kissasi joutuvatkin jollekkin sellaiselle joka ei kykene tai halua pitää niistä huolta vaan laittaa piikille tai lyö laimin.

    • Anonyymi

      Samat ongelmat on edessä seuraavassa elämäss, jos lähdet ennenaikojaan, jos pääset ongelmistasi eroon nyt niin ei sitten tarttte kamppailla uudelleen, vaan pääset eteenpäin. Mitä jos etsit miten voisit auttaa tai huolentia muidenkin kissoista yms niin saat kiitollisia ihmisiä ympärillesi.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa mitään seuraavaa elämää. Joku karma on ihan hölynpölyä. Jotkut ihmiset ei vaan jaksa tätä elämää ja päättää päivänsä. Se surullista mutta hyväksyttävää. Meillä on tämä maanpäälinen elämä ja kuoleman jälkeen ei kukaan tiedä mitä tapahtuu. Mutta Jumala on olemassa ja hän ratkaisee miten kenellekkin käy, hänelle vastaamme teoistamme kuoleman jälkeen. Raamatussa ei ole vastausta siihen mihin itsemurhan tekijät päätyvät. Uskon että Jumala näkee jokaisen ahdingon ja sen epätoivon mitä itsemurhahetkellä ihmisellä on. Enkä usko että ihminen päätyy helvettiin siitä syystä että ei ole jaksanut elää täällä julmassa maailmassa. Mutta kun meillä on vapaa tahto, niin voimme myös itse päättää sen jos lähdemme oman käden kautta. Meille on määrätty edeltäkäteen syntymähetki samoin kuin kuolemanhetki. Itse toivoisin, etten päätyisi itsemurhaan, kun vakava yritys on takana ja jostain löytyisi halu yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään seuraavaa elämää. Joku karma on ihan hölynpölyä. Jotkut ihmiset ei vaan jaksa tätä elämää ja päättää päivänsä. Se surullista mutta hyväksyttävää. Meillä on tämä maanpäälinen elämä ja kuoleman jälkeen ei kukaan tiedä mitä tapahtuu. Mutta Jumala on olemassa ja hän ratkaisee miten kenellekkin käy, hänelle vastaamme teoistamme kuoleman jälkeen. Raamatussa ei ole vastausta siihen mihin itsemurhan tekijät päätyvät. Uskon että Jumala näkee jokaisen ahdingon ja sen epätoivon mitä itsemurhahetkellä ihmisellä on. Enkä usko että ihminen päätyy helvettiin siitä syystä että ei ole jaksanut elää täällä julmassa maailmassa. Mutta kun meillä on vapaa tahto, niin voimme myös itse päättää sen jos lähdemme oman käden kautta. Meille on määrätty edeltäkäteen syntymähetki samoin kuin kuolemanhetki. Itse toivoisin, etten päätyisi itsemurhaan, kun vakava yritys on takana ja jostain löytyisi halu yrittää.

        Sanot ettei ole kuoleman jälkeen mitään uutta elämää, mutta helvetin uskot kuitenkin olevan olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot ettei ole kuoleman jälkeen mitään uutta elämää, mutta helvetin uskot kuitenkin olevan olemassa.

        Ei ole mitään budhalaisten höpinää karmasta ja siitä, että synnymme tänne aina vaan uudelleen. Jumalaan uskovat saa uuden elämän kuoleman jälkeen raamatun mukaan, muut eivät. Esim. Juudas kavalsi Jeesuksen ja päätyi itsemurhaan. Mutta oli kuitenkin opetuslapsi, niin raamatussa ei kerrota mihin hän päätyi. Eli se johtaako itsemurha helvettiin, niin sitä ei tiedä kuin Jumala. Raamatussa tähän ei ole suoranaista vastausta. Jumala kuitenkin on olemassa halusimme tai emme. Ja Hänelle vastaamme teoistamme kuoleman jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe