Arkeologit kaatavat Raamatun

Anonyymi

Raamatusta tulee sivukerrallaan arvottomamapaa roskapaperia kuin käytetystä vessapaperista. Temppelivuori on tutkittu ja pengottu eikä yhtäkään kiveä ole jätetty kääntämättä, mutta siltikään ei ole löydetty yhtään merkkiä tai todistetta että paikalla olisi sijainnut sen enempää Salomonin kuin Serubaabelin temppeliä ennen roomalais aikaa vaikka arkeologit ovat useat kerrat jo tutkineet ja kyntäneet koko vuoren läpi perin juurin. Temppelivuoren kaikki nykyiset rakennelmat peruskiviä myöten ovat vasta Jerusalemin piirityksen ja hävittämisen jälkeiseltä ajalta.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeksi, et ole lainkaan uskottava.

    • Minkä piirityksen niistä?

      • Anonyymi

        Roomalaiset piirittivät ja hävittivät ymmärtääkseni Jerusalemin vain kerran vuonna 70, luultavasti tarkoitti sitä. Tosin mikään konsensus ei tue sitä näkemystä että Herodeksen temppelikompleksi olisi ollut ensimmäinen Jerusalemiin kyhätty kulttipaikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiset piirittivät ja hävittivät ymmärtääkseni Jerusalemin vain kerran vuonna 70, luultavasti tarkoitti sitä. Tosin mikään konsensus ei tue sitä näkemystä että Herodeksen temppelikompleksi olisi ollut ensimmäinen Jerusalemiin kyhätty kulttipaikka.

        Jerusalem on piiritetty ja hävitetty hyvin moneen kertaan, Raamattukin kertoo muutamasta sellaisesta tapahtumasta.


    • Anonyymi

      Eikös Raamatussa sanota, että kiveä ei jää kiven päälle kun ensimmäinen temppeli revittiin alas, Israelin ja Juudan syntien tähden?

      Sitäpaitsi arkeologit löysivät kiven jossa lukee "House of David" ja se on ajoitettu sinne missä Raamattu kertoikin.

      Itse asiassa päinvastoin, koko ajan tulee enemmän ja enemmän todisteita, että Raamattu on oikeassa.

      • Anonyymi

        Bytdwd saattoi olla myös jollekkin kanaanilaiselle paikalliselle Dod- jumalalle omistettu pyhättö eikä valtava myyttinen kuninkaan linna torneineen ja muureineen. Teksti ei edes löydetty Jerusalemista missä Daavidin väitettiin asuneen vaan Tel Daninista missä tämä Dodin temppeli todennäköisesti sijaitsi.


      • En usko että kivessä luki "House of David". Arvaapa miksi?


      • Anonyymi

        "Itse asiassa päinvastoin, koko ajan tulee enemmän ja enemmän todisteita, että Raamattu on oikeassa."

        Mistä niistä todisteista voi lukea? Tarkoitan arkeologiaa, en uskovien kuvitelmia, kuten Wayattin juttuja.


      • >Sitäpaitsi arkeologit löysivät kiven jossa lukee "House of David"

        Vesijärven rannalla Kangasalla on kivi, jossa lukee tarkka vuosiluku: 3000 eKr. Amen


    • Anonyymi

      Youtube kanava Jesus Never Existd on tehnyt aiheesta hyvän ja laadukkaan tubevideon johon summaa yhteen tutkijoiden uusimpia tuloksia ja ne todella murskaa näkemyksen siitä että Jerusalem oli väitetyn Jeesuksen oletettuun elinaikaan kukoistava ja kehittynyt uskonnollinen keskus. Se oli pelkkä sivistymätön ja ränsistynyt köyhä peräkylä jossain kaukana Rooman takamailla, jonka kaduilla vieläpä haisi uloste ja mätänevät ihmisruumiit.

      • Missä sitä videota voi katsella?


    • Anonyymi

      Senkusta kaatavat, ainahan joku voi sen sitten käydä nostamassa pystyyn. eikä kirja miksikään sitä mene vaikka se makaisikin lappeellaan.

    • Anonyymi

      Ei taida olla kiinnostusta eikä taitojakaan:

      "Arkeologit kaatavat Raamatun"

      Arkeologiassa tutkitaan ihmisten aineellista muinaishistoriaa. Raamatulla ei siihen taida olla kovin paljoa antamista eikä sen kanssa suuria ristiriitoja

      • Anonyymi

        Ei, jos ei puhuta nuoren Maan kreationismista. Se taas perustuu sellaiseen Raamatun tulkintaan, jota suurin osa kristityistä ei jaa.


    • Hakusanat: jerusalem second temple archaeological evidence

      Aloitus on mitä törkeintä valetta. Arkeologiset todisteet niin ensimmäisen kuin toisenkin Jerusalemin temppelin historiallisuudelle ovat kiistattomat.

      • Anonyymi

        Ensimmäisen temppelin kohdalla näyttö on kyseenalaistettu, joskaan ei kumottu. Lisäksi on esitetty, että mahdollinen temppeli olisi rakennettu satoja vuosia Salomon jälkeen.


      • ROT:n ei pidä kiihtyä. Aloitus on G4G:n trollausta. On trollannut koko viikonlopun.


      • Anonyymi

        Eli nyt sinusta on sukeutunut biologian ja paleontologian lisäksi myös arkeologian asiantuntija. Mitä vain kunhan pääset vastaamasta kiusallisiin kysymyksiin, kuten että mitä pidät "täysin valmiina" siipirakenteena ja millainen olisi vähemmän valmis siipirakenne. (Wrightin veljekset vs. Hornet noin esimerkiksi.)

        Hakusanoillasi löytyy ensinnä Wikipedia. Etkö ole tietoinen siitä, että se on ateistis-evolutionistinen sivusto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt sinusta on sukeutunut biologian ja paleontologian lisäksi myös arkeologian asiantuntija. Mitä vain kunhan pääset vastaamasta kiusallisiin kysymyksiin, kuten että mitä pidät "täysin valmiina" siipirakenteena ja millainen olisi vähemmän valmis siipirakenne. (Wrightin veljekset vs. Hornet noin esimerkiksi.)

        Hakusanoillasi löytyy ensinnä Wikipedia. Etkö ole tietoinen siitä, että se on ateistis-evolutionistinen sivusto?

        Aloitus on kyllä sikäli valetta, että Raamattu on paljon arvokkaampaa kuin käytetty vessapaperi. Se kelpaa sekä huusipaperiksi että sytykkeeksi ja ns. raamattupaperi on myös erinomaista sätkäpaperia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on kyllä sikäli valetta, että Raamattu on paljon arvokkaampaa kuin käytetty vessapaperi. Se kelpaa sekä huusipaperiksi että sytykkeeksi ja ns. raamattupaperi on myös erinomaista sätkäpaperia.

        Paksu ja painava Perheraamattu sen sijaan sopii oman pään takomiseen. Useiden kreationistien ulosannissa onkin havaittavissa tämän hauskan pikku askartelun vaikutus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe